Jump to content
Satyr

[FM 20] A Journey's End? West Bromwich Albion

Recommended Posts

Posted (edited)

Northampton Town FC

image.png.15c5e25d959dd4a617d71810bad8682d.png

Northampton Town is zo'n typische club uit de lagere divisies van Engeland. Middenmoot van League Two, met af en toe een leuke uitschieter of zelfs promotie. De afgelopen eeuw promoveerde Northampton twee keer naar League One, waar het dan vrij snel weer uit degradeerde. De beste positie was een 9e plaat in het seizoen 2007/08. De club speelt in het Sixfield Stadion, waar 7800 mensen in kunnen. Opvallend genoeg heeft Northampton een redelijk stabiele fanbase, het gemiddelde aantal toeschouwers is 5000 en een beetje. Dat is met een bezettingsgraad van 68% ruim het beste van League Two. Kortom, de club leeft, maar het is een beetje een grijze muis.

In FM20 is dat ook een beetje af te zien aan de verwachtingen. In League Two moet het linkerrijtje gehaald worden, in de drie bekertoernooien is meedoen belangrijker dan winnen, al moet de 2e ronde van de FA Cup toch wel gehaald worden. De Carabao Cup maakt niks uit en de Football League Trophy al helemaal niet.

Financieel staat de club er redelijk voor en er zijn vijf spelers die meer dan 100.000 per jaar aan salaris krijgen. Van die vijf lopen er vier af en die ga ik niet verlengen. Ik heb een transferbudget van 50.000 en heb ook nog 50.000 aan salaris beschikbaar. Dat blijft zo, ik heb alleen een verdedigende middenvelder van Reading gehuurd en die koste me niks.

Club Visie:

2.thumb.png.58f814b62fd4cbb4858a3d81b81320d9.png

Ook hier weinig echt lastige opdrachten. Het verlengen zal misschien niet lukken, omdat ik vier dure jongens laat gaan, maar aan de nadere kant is het ook geen hele belangrijke eis.

Augustus 2019

Veel kansen, veel balbezit, maar helaas amper goals. Thuis tegen Walsall en Macclesfield stapelen de kansen zich op, maar de bal wil er maar niet in. Twee keer 0-0 is dus het gevolg en dat zijn vier weggeven punten. Bij Colchester lijkt 0-0 ook de eindstand te worden, maar in de 90+5e minuut vliegt de bal er aan de verkeerde kant in. Zowel tegen Colchester als Swindon was een nederlaag onnodig. Succes was er wel tegen Port Vale, waardoor we in ieder geval alvast één potje hebben gewonnen. De laatste wedstrijd van de maand was tegen Plymouth en die pakten helaas ook al een puntje: 1-1. In de Carabao Cup doen we het goed, we winnen na strafschoppen van Brentford en houden een uurtje stand tegen West Brom.

aug.thumb.png.fabf96362f87571653095b4343a5ae2c.png

September 2019

Ik besloot om de 4-2-3-1 aan de kant te schuiven en het eens met een wat degelijker 4-4-2 te proberen. Ik had geen linkermiddenvelder, maar in de jeugd liep er één rond die voorlopig die positie kon vullen. Geen talent, maar het moet meer. Ik ga dus wel op zoek naar een speler om te huren. Tijdens het zoeken realiseer ik me dat de transfermarkt dicht is, dus ik moet even op zoek naar transfervrije spelers. De overstap verloopt goed, bij Bradford winnen met 1-0 en thuis tegen Newport winnen we met dezelfde cijfers. Uit bij Stevenage krijgen (weer) we een hele late tegentreffer in een 2-2 gelijkspel, maar daar hadden we ook niet meer verdiend. In de 89e minuut kreeg een middenvelder rood en ik kon niet meer wisselen. Ik zette een spits op zijn positie en die leed het balverlies bij de 2-2, helaas. Intussen zijn er twee spelers op proef geweest die de linkermiddenvelder rol kunnen invullen. Ik beid ze beide een contractje aan tot het einde van het seizoen, met als doel een 'echte' vervanger te halen in januari. September eindigt met een lastige serie, Newport, Stevenage, Morecambe en Crawley staan allemaal in de top 6 en we verliezen geen van die duels. Al met al een goede maand, met twee zeges en drie gelijke spelen.

sep.thumb.png.86f9ce4441a950e9f65ec2254055b3f1.png

stand.png.e54f9129d37be35e43b2886b1e6fbdab.png

squad.thumb.png.ed0e77ac6e3460a1106f75f401675744.png

*Geen in-game editor

*Engeland t/m Vanarama League N/S

*Nederland Ere en KKD

* screens op aanvraag

Edited by Satyr

Sympathiek clubje. Mooi dat je het ook allemaal realistisch houdt. De start is behoorlijk, zeker omdat je moest herstellen na een matig augustus.

Engelse lagere divisies zijn altijd leuk om te volgen. Succes, gezien de uitslagen heb je dat wel nodig.

Aardige clubkeuze! Alles ligt nog dicht bij elkaar na 11 wedstrijden; slechts twee à drie teams schieten er vooralsnog bovenuit.

Northampton Town FC

image.png.2baf16ca2017fd17d7bc55d4ad28e2a9.png

Oktober 2019

Leyton Orient staat onderaan en komt op bezoek. Al gauw blijkt waarom ze laatste staan, want als mijn team er zes inschiet, is er iets goed mis achterin. Manager Tim Sherwood van Leyton krijgt na de wedstrijd zijn ontslag, hij was pas sinds juli in dienst. Bournemouth U23 krijgt daarna ook klop en dat vind ik wat minder. Die FL Trophy is klote, qua speeldata. De goals waren nog niet op, een prachtige 3-4 zege bij Scunthorpe brengt ons zowaar op een play-off positie. Ik moet er nog niet aan denken, met driekwart van de selectie die aflopende contracten heeft. Overigens heb ik twee spelers met een contract tot 4 januari 2020 (geen idee waarom ze dat hebben) verlengt tot 2022. Na de 0-2 zege bij Carlisle zijn we al tien duels ongeslagen en juist als alles goed gaat, is daar slecht nieuws:

hos.thumb.png.81f994dfe1e552d9c08b4b0fa8e9d391.png

Helaas voor hem, zijn contract loopt af in juni, dus de kans is klein dat hij nog een duel speelt voor Northampton. Ik heb intussen van mijn 1e keeper het contract met drie jaar verlengd, hij is geen topper, maar prima voor League Two. De loting van de FA Cup was ons gunstig gezind, Notts County komt op bezoek en dat moet te doen zijn. Speeldatum is 9 november al. Bij winst kunnen we weer een groen vinkje bij het bestuur ophalen. Oktober eindigde met een thuisduel tegen lokale rivaal Cambridge. Alle 7798 plaatsen waren verkocht en de toeschouwers zagen een zeer frusterend gelijkspel op het bord verschijnen. 2-2, waar er veel meer inzat. Maar goed, ik mag niet klagen, het gaat prima.

okt.thumb.png.fe7fffe516cdd7c04b979c98a011a761.png

November 2019

November is een rare maand qua wedstrijden, met duels in de FA Cup, de Football League Trophy en de competitie. Hadden we nog in de League Cup gezeten, dan was daar ook nog een wedstrijd van geweest. Goed, de FA Cup ging moeizaam, een 2-0 zege op Notts was het enige positieve dat er te melden was. Weer veel kansen gemist. De loting duurde lang, we bleven als één van de laatste vier over, samen met Carlisle, Mansfield en Exeter, alledrie ook uit League Two. Ik kreeg Carlisle thuis, dus dat was mooi. In de FL Trophy wilde ik eigenlijk eruit vliegen, dat kon alleen als ik binnen 90 minuten verloor van AFC Wimblerdon. Uit, dus dat moest lukken. Ik stelde acht reserves op, inclusief keeper en ja hoor, het werd 1-1. Dan moet je penalties nemen en de winnaar krijgt dan twee punten en de verliezer nog één. 22 pingels! Alle spelers kwamen aan bod en uiteindelijk scoorde mijn keeper wel en die van Wimbledon niet. De loting was daarna een keer niet gunstig, ik mag op bezoek bij Arsenal U23.

In de competitie speelden we maar drie duels, uit bij Oldham speelden we 1-1, thuis tegen Crewe wonnen we met 3-0 en daarna werd er weer eens verloren, Grimsby counterde zich naar een knappe 0-2 zege. Eigenlijk had november nog een wedstrijd, maar de FA Cup wedstrijd tegen Carlisle komt op de tv en verhuisd naar 1 december.

nov.thumb.png.8f6dd7c5811493cc327b37d9bfdd52f3.png

13.png.e467f50182887ae461e7505634e94697.png

stand.png.8d4d9ef8c2108bd1a9557bf6f42172c1.png

@Marius @komodo25 @Mordurette @Fantasy @Titan @neva

bedankt voor de reacties :)

Tegen Arsenal nog maar een keer alle jeugdspelers opstellen om er toch uit te vliegen haha. Prima resultaten tot zover, hopelijk kan je dat lang volhouden!

Kijk, dat is al een stuk beter!

Welke datum zit je ongeveer ingame?

Met een mooie reeks heb je je tussen de kanshebbers op promotie gespeeld, lekker hoor! Succes bij Northampton!

Kijk, dat is al een stuk beter!

Welke datum zit je ongeveer ingame?
1 december. Ik geef live updates, haha.

Bezig aan een heel positieve reeks zeg! Grappig dat je uit een beker wil maar dit dan niet helemaal wil lukken.

Een prachtige reeks; hopelijk kun je de aansluiting bovenin behouden.

Northampton Town

image.png.7af836f49cf1a2ca800b283e4f2bcf79.png

December 2019

December begon goed, met een vrij eenvoudige zege op Carlisle. Het was de laatste wedstrijd van die FA Cup ronde en de dag erna was de loting. Dan hoop je op twee scenario's: Uit naar een grote club en daardoor veel centjes pakken, of thuis tegen een club die je kunt hebben. Ik zat dichter bij scenario één, maar uiteindelijk viel het tegen. Uit naar Norwich. Met een beetje fantasie maken we er een derby van, maar de zilvervloot zal niet binnenvaren door dit duel. De Football League Trophy bracht ons naar Londen, waar Arsenal U23 wachtte. Met zeven wissels, waarvan 5 miet wedstrijdfit, moest een nederlaag toch wel lukken? Maar nee hoor, na 84 minuten stonden we 0-2 voor. Hadden we bij 0-0 ook nog een penalty gemist. Een corner en een pingel later was het toch nog 2-2 en volgden er strafschoppen. Daar zijn we goed in, want van de 7 misten we er maar eentje. Arsenal schoot alles raak, dus we liggen er eindelijk uit, hahaha. Respect voor al onze acht uitsupporters die de reis maakten, ze zagen een hoop goals.

Een paar dagen later kwam koploper Forest Green Rovers op bezoek en de Vegamannen waren helaas iets beter. Een terechte nederlaag, het mag gezegd worden. Daags na deze wedstrijd melden drie man zich ziek en dat komt met de wedstrijd tegen Mansfield in zicht slecht uit. Ik heb op de wedstrijddag 5 jeugdspelers nodig om de bank te vullen, maar er wordt gewonnen: 0-1. Op Boxing Day is de selectie weer compleet, op de langdurig geblesseerde Hoskins na, en winnen we bij Crawley. We krijgen nu een serie van acht duels in 28 dagen, dus dat zal wel wat puntverlies gaan opleveren ben ik bang. De laatste wedstrijd van het kalenderjaar is een thuisduel tegen Cheltenham, ik gok op twee jeugdspelers die hun debuut mogen maken ipv niet geheel fitte basisspelers en dat levert een punt op. De spits gaf de assist bij de 1-1, de middenvelder scoorde de 0-1 in eigen goal. Het seizoen verloopt ver boven verwachting en als ik nog ergens een linkermiddenvelder kan oppikken, dan ben ik tevreden.

dec.thumb.png.d27808445a7cb2823558f58d78f2e694.png

stand.png.101bf2ec95db43854d25402fc749f4fe.png

squad.thumb.png.7ba52f3b69ea3601c22f64a62a8abe78.png

Wel een PL team, maar geen topploeg helaas. Geld zal er sowieso wel binnen komen, vermoed ik. Van de koploper kan je verliezen, zaak is om er bovenin bij te blijven.

Northampton Town FC

image.png.7262bc696b7794613544023ff499cefa.png

Januari 2019

Januari begon met een thuiswedstrijd tegen Stevenage, maar iedereen was al bezig met Norwich uit, drie dagen later. Qua wedstrijd was het helaas niet veel bijzonders, al was de eretreffer leuk. Financieel viel het allemaal mee, we hielden er €175.000 netto aan over. Het bestuur en vooral de fans waren tevreden op de social media achteraf en dat telt tegenwoordig ook mee.

facup.png.d0b6d690eec686453afc445231bdc4cf.png

Er volgde daarna meteen een wat mindere periode qua resultaten, met Salford uit als dieptepunt. Binnen 25 minuten 6x geel, waarvan 2 voor McCormack. We verloren de wedstrijd, McCormack kreeg 3 duels aan de broek en de club kreeg 1200,- boete voor de acht gele kaarten. Ik heb intussen een linkermiddenvelder kunnen huren van Brighton. Voordeel is dat hij zo'n beetje overal kan spelen, maar de positie die ik voor ogen heb is zijn favoriete. Morecambe werd thuis met veel pijn en moeite verslagen en daarna hadden we een hele week rust, wat een luxe. We sluiten de maand af met een zege en een gelijkspel.

jan.thumb.png.deea51275f46436e12b4218fbc1a41cf.png

Echt, wat is dit voor een waardeloze info...??? Wat is het nut van die groene regel?

youth.png.c2c5d58788ecc00e76f1c9846b65fd02.png

Februari 2019

Stel, je staat bij rust met 0-6 voor bij Macclesfield en je speelt het spel Football Manager. Wat is dan de eindstand? Juist. Na rust gebeurde er helemaal niks meer. Port Vale was de volgende degradatiekandidaat die we troffen en die gaven iets meer tegenstand, ondanks 65 minuten met 10 man, wonnen we met 1-0. Daarna twee vervelende thuisduels, waarin met name Exeter de punten steelt. Uiteraard uit een discutabele pingel in de 89e minuut. De uitduels winnen we wel, dus het gaat nog altijd goed.

Qua transfers heb ik drie spelers erbij en zijn er twee vertrokken. Macclesfield kreeg een nieuwe eigenaar met wat centen en die verloste me van twee dure jongens. Zelf huurde ik de al besproken linkermiddenvelder van Brighton en daar kwamen in februari nog een verdedigende middenvelder van Liverpool en een transfervrije middenvelder bij.

feb.thumb.png.05ed41d3fbfe24234726215f8b69a1fa.png

stand.png.61be069e3d9e8708de2647efb11f5230.png

@Marius @komodo25 @Mordurette @Fantasy @Titan @neva @Niejo101 @RubenS2

Dat schiet wel op zo, wordt nog een spannend slot. Althans, slot.. 46 competitiewedstrijden in één seizoen, exclusief eventuele playoffs.. vind het nog steeds bijzonder :)

Resultaten zijn over het algemeen wel aardig.

Forest Green lijkt niet meer in te halen, maar plek 2 en 3 geven ook recht op promotie? Ben niet zo thuis in de Engelse voetbalpiramide haha. Je weet het mooi neer te zetten allemaal, ga zo door.

Nog steeds prima bezig. De wedstrijden volgen mekaar snel op maar je kan alvast de eindsprint in een gunstige positie aanvatten.