Jump to content
eagles2005

Help 4-4-2 tactiek

Recommended Posts

4 uur geleden zei eagles2005:

vraagje hoe krijg je het moreel goed van je spelers

iemand wat tips voor mij thnx

Wedstrijden winnen.

:classic_laugh:

Zit wel een kern van waarheid in natuurlijk, alleen soms makkelijker gezegd dan gedaan. Een slim middel is om een oefenpot te organiseren tegen een nietszeggende amateurclub: flink scoren en het moraal stijgt.

Verder: teamgesprekken houden, lovend zijn in persconferenties. Spelers in nabesprekingen er niet volledig van langs geven als ze een keer verliezen, met name tegen betere tegenstanders. 

Het moreel is best lastig, zeker in het begin. Er zijn een paar dingen die bij mij goed werken.

Mijn uitspraken voor de wedstrijd zijn altijd kalm en positief. Ik zeg nooit dat we het wel even kunnen doen, maar altijd iets van ik verwacht een overwinning. Daarna per groep, def, mid en att, kalm of assertief ik geloof in jullie. 

Bij 1-0 voorstand, gelijkstand of verlies in de rust reageer ik fel dat ze niet goed genoeg zijn. Hierdoor werken ze harder in de tweede helft bij de meeste ploegen. Test dit wel een keer want met een onprofessioneel team of een team wat niet tegen druk kan moet je dit juist vooral niet doen. Bijkomend voordeel als het werkt is dat je geroemd wordt achteraf doordat jouw woorden zorgden voor de overwinning.

Achteraf altijd kalm en mild zijn voor de groep. Daarna iedereen onder de 6,5 vertellen dat ze het niet goed gedaan hebben, altijd kalm tenzij ze onder de 5,5 dan gebruik ik fel. Alles boven de 8,5 krijgt te horen dat ze het goed deden en boven 9,5 krijgen ze gepassioneerd goed. 

Als je dat aanhoud elke wedstrijd stijgt het moreel heel snel. 

Gebruik ook je boete systeem goed. Slecht spelen is een waarschuwing of boete. Ik gebruik meestal 6,0 - 6,4 is waarschuwing, 5,7 - 6,0 is 1 week en alles eronder is 2 weken boete. In het begin vinden je spelers dit lastig, maar al snel accepteren ze het en zullen ze zich professioneler opstellen. Ook een rode kaart is 2 weken boete.

Verder, loof ze voor hun training als ze het goed doen. Doe dit niet vaker dan 1x per maand. Elke week en dan vinden ze het teveel en houdt bij welke spelers je looft dat het niet steeds de zelfde zijn. Hier geldt bij mij alles boven de 9 krijgt praises, halen ze dat net doe dan de bovenste 5 ofzo.

Verder is het inderdaad winnen en let enorm op je woorden bij de persconferenties want als je het daar fout doet gaat het hele team lopen morren. Doe je het goed dan krijg je een paar spelers mee.

Hopelijk kan je er wat mee.