Jump to content
eagles2005

Help 4-4-2 tactiek

Recommended Posts

51 minuten geleden zei r4vje:

In ieder geval niet met twee Mezzala's spelen op het middenveld?

oke heb gewoon wat geprobeerd.

probeer een tactiek te maken zo doende

58 minuten geleden zei r4vje:

In ieder geval niet met twee Mezzala's spelen op het middenveld?

De meest succesvolle tactieken momenteel bestaan vaak uit rare combinaties spelersrollen, ook bijv. twee Mezzala's op het middenveld, twee Pressing Forwards voorin, etc.  

Persoonlijk vind ik dat een erg groot minpunt deze FM, ik hou meer van variatie in verschillende rollen en het liefst ook nog in een 41221 (433 met punt naar achter) maar dat krijg ik al helemaal niet werkend.

3 minuten geleden zei Karlo:

De meest succesvolle tactieken momenteel bestaan vaak uit rare combinaties spelersrollen, ook bijv. twee Mezzala's op het middenveld, twee Pressing Forwards voorin, etc.  

Persoonlijk vind ik dat een erg groot minpunt deze FM, ik hou meer van variatie in verschillende rollen en het liefst ook nog in een 41221 (433 met punt naar achter) maar dat krijg ik al helemaal niet werkend.

blift moeilijk om een goede werkende tactiek te maken met fm 20

vind ik

thnx

Heb zelf ook een 442 gemaakt waarmee ik alle kanten op kan. Heb er met Torino zelfs al de CL mee gewonnen. Het is mogelijk maar wel lastiger dan tijdens de vorige FM edities 

Op 22-12-2019 om 21:03 zei r4vje:

Heb zelf ook een 442 gemaakt waarmee ik alle kanten op kan. Heb er met Torino zelfs al de CL mee gewonnen. Het is mogelijk maar wel lastiger dan tijdens de vorige FM edities 

nice man en knap

Op 22-12-2019 om 21:03 zei r4vje:

voel je vrij om die eens te posten als inspiratie.

23 uur geleden zei D.Neville:

voel je vrij om die eens te posten als inspiratie.

Ik ben nu bezig om mijn post te schrijven voor op mijn website over deze tactiek. Die zal begin 2020 online komen.

Om nog even in te gaan op @Karlo en @eagles2005 wat ik merk bij deze FM is dat je niet te aanvallend moet spelen (zeker niet met een minder team) en ook de linie waarmee je je aanvallers druk laat zetten niet op het hoogst te zetten. Door die één tikje terug te zetten valt er ruimte achter de defensie van de tegenstander waar jouw spitsen in kunnen worden gestuurd met een mooie diepte pass. Zo scoor ik regelmatig mijn doelpunten.

Edited by r4vje

1 uur geleden zei r4vje:

Ik ben nu bezig om mijn post te schrijven voor op mijn website over deze tactiek. Die zal begin 2020 online komen.

Om nog even in te gaan op @Karlo en @eagles2005 wat ik merk bij deze FM is dat je niet te aanvallend moet spelen (zeker niet met een minder team) en ook de linie waarmee je je aanvallers druk laat zetten niet op het hoogst te zetten. Door die één tikje terug te zetten valt er ruimte achter de defensie van de tegenstander waar jouw spitsen in kunnen worden gestuurd met een mooie diepte pass. Zo scoor ik regelmatig mijn doelpunten.

Dat merk ik inderdaad ook. Ga geregeld met een balanced of cautious mentaliteit een wedstrijd in. En dan tijdens de wedstrijd aanpassen a.d.h.v. het wedstrijdverloop. Loop nu vooral tegen die bug aan van lange ballen over de verdediging en de 1vs1 maar die zal er met de eerstvolgende patch wel uitgehaald worden.

Ben geen tactisch wonder, maar vind het wel leuk om daar wat mee te experimenteren als ik wat meer tijd heb.Gebruik nu pre-set tactieken vanuit de 'Gegenpress' en 'Vertical tiki-taka' opvatting in een 4-3-3 met punt achter-formatie en die werken nog best goed ;c

Ik heb zelf weinig last van die lange ballen over mijn verdediging heen omdat ik ze niet al te ver mee laat opschuiven. De defensive line staat op standaard waarmee je dat gevaar al een heel stuk vermindert. Verder zet ik ook niet als een idioot druk maar zorg ik ervoor dat mijn spelers hun momenten kiezen of steeds in een overtal situatie terecht komen.

Dit is een beetje ook wat ik bedoel met niet teveel pressen en ietwat af te wachten!

@Kavinos @Karlo @eagles2005

auUT3iv.png

Edited by r4vje

Op 5 januari komt mijn tactische post pas uit dus nog even wachten :) Kan wel zeggen dat ik een super 1e seizoen met Rangers gedraaid heb hiermee.

hallo ik ben nu bezig om te proberen om deze tactiek te maken.

in fm 17 werkte dat zeer goed en heel veel goals. 

met fm 20 kijk ik soms ook wel op fm base maar het is leuker om een eigen tactiek te maken vind ik.

vy8j8c89k.png

8f4erb9syxldz.png

denk dat i wel iets andere instellingen moet gebruiken.

we wachten af 

17 minuten geleden zei r4vje:

Op 5 januari komt mijn tactische post pas uit dus nog even wachten :) Kan wel zeggen dat ik een super 1e seizoen met Rangers gedraaid heb hiermee.

top i wacht af bedankt

Op 28-12-2019 om 12:19 zei r4vje:

5 januari i ben benieuwd hahahh 

geduld

17 minuten geleden zei eagles2005:

5 januari i ben benieuwd hahahh 

geduld

Heb mijn post net online gezet ;)

22 minuten geleden zei r4vje:

hier

effe paar wedstrijden gespeeld.

en ik moet zeggen fantastisch.

ik ga hem testen met man utd.

zet i hier mijn resultaten wel neer als dat mag

bedankt 

1 uur geleden zei eagles2005:

ga vandaag jouw tactiek testen 

wie weet nog een leuke club om mee te beginnen?

Succes! Ik zou in ieder geval een ploeg nemen waarmee je al 4-4-2 kunt spelen zonder teveel transfers. Denk bijv. aan een Valencia, Bournemouth, Atletico Madrid. 

54 minuten geleden zei eagles2005:

effe paar wedstrijden gespeeld.

en ik moet zeggen fantastisch.

ik ga hem testen met man utd.

zet i hier mijn resultaten wel neer als dat mag

bedankt 

Succes ;)