Jump to content
Dr. Bibber

Geef de jeugd een kans

Recommended Posts

@Bingbangboem misschien toch maar eens kijken naar een leuke uitdaging. Ik hou niet van de standaard grote competities als Engeland, terwijl daar natuurlijk wel de grootste uitdaging is. Wellicht eens kijken in Rusland ofzo, zeker op het hoogste niveau genoeg tegenstand en veel geld aanwezig. Vond de buitenlanders regel altijd tegenvallen, maar daar heb je dan nu geen last van :classic_happy:.

Anderzijds is een land buiten Europa ook een uitdaging. China heeft ook behoorlijk wat geld natuurlijk, dus dat kan ook interessant zijn. Al weet ik daar niet op welke datum de clubs wisselen... Ga wel eens op onderzoek in FM of er interessante clubs tussen zitten.

19 uur geleden zei Mordurette:

Het Youth Only concept is altijd geweldig om te volgen, het kriebelt ook altijd om het te doen, alleen vind ik newgens kopen ook altijd heel leuk. Keuzes, keuzes. Jij doet het overigens echt geweldig met je Afrikaanse spelers. Mooi dat de meeste van hen ook een vaste waarde zijn voor hun land. Is Kaapverdië ook echt sterker geworden de afgelopen jaren en dan voornamelijk qua uitslagen?

Persoonlijk vind ik dat de selectie van Kaapverdië er nog niet écht op vooruit is gegaan, Ze Luis (Porto), Djaniny (Al-Ahli), Gary Rodrigues (Galatasaray) en Nuno da Costa (Nott. Forest) hadden toch zekere kwaliteiten maar stopten na enkele seizoenen. Qua resultaten is het dan ook ongeveer hetzelfde gebleven: 1x Afrika Cup met de "orginele" ploeg, 1x met een al iets gemixtere ploeg en bij beide niet door de WK-kwalificaties geraakt. Denk dat de echte vooruitgang pas over een jaar of twee zal gaan beginnen. Regen Teixeira trouwens de nieuwe trots van het land, zuur dat hij niet via Bragança doorstroomde ;c 

Verder kan ik natuurlijk alleen maar aanmoedigen dat je deze challenge ook probeert. Zelf ben ik niet zo'n van fan competities buiten Europa, plus het ultieme doel - de CL winnen - blijft toch een ideaalbeeld voor mij. Qua Europese competities zou ik Scandinavië aanraden, Zweden of Denemarken lijkt me wel een leuke plek. 

xja885.png

S9 – Liga NOS (4th) – Europa Conference League (Winner) - Taça de Portugal Placard (Semi final) – Taça da Liga CTT (Semi final) - Squad (U23) - Transfers

Transfers

Het bestuur besliste na de promotie een B-club te maken, momenteel komen ze uit op het vierde niveau (en ik betwijfel dat ze ooit in de speelbare competities terecht komen). Hoe dan ook gaf het de mogelijkheid om één van onze clublegendes terug te halen: Tito is hun allereerste trainer. Op deze manier kunnen we 'm bij de club houden en terugbetalen voor alles wat hij hier verwezenlijkt heeft. 

Onze 3e doelman Oliveira vertrok transfervrij naar Vitoria de Guimaraes, mijn schuld om te lang te twijfelen zijn contract te verlengen. Ik twijfelde over z'n potentieel, het is aan hem om mijn ongelijk te bewijzen. Dat gezegd zijnde is de grote transfer ons wonderkind Fortes die de deur achter zich toetrekt. Vanaf het prille begin was hij reeds gewild door topclubs. Het bestuur besliste hem 2 seizoenen geleden te verkopen voor 7.5 miljoen aan Porto, een deal die ik gelukkig kon tegenhouden. In de winterstop verliet hij ons voor 30 miljoen meer, het bestuur accepteerde namelijk een bod van 37.5 miljoen van Liverpool. Ik wist dat het onmogelijk was hem nog lang hier te houden, maar toch doet het pijn hem te verliezen. Tot dusver speelde hij 8 wedstrijden (2 als starter) voor Liverpool waarin hij 2x scoorde en 1 assist gaf, niet slecht voor een middenvelder. 

Season review

De 5e plek van vorig jaar bleek geen toeval of geluk te zijn, neen, we zijn echt een van de betere teams in Portugal aan het worden. Porto & vooral Benfica zijn natuurlijk nog ver boven ons niveau, maar andere teams hoeven we niet bang meer van te zijn. Ik dacht dat de opeenvolging van wedstrijden dit seizoen zwaar en moeilijk ging zijn voor de relatief beperkte selectie, maar niets bleek minder waar. Onze eerste seizoenshelft was fenomenaal (overview). Zo stonden we 3e in de competitie in het zog van Porto & Benfica en haalden we ook onze allereerste punten ooit op Porto & Sporting. In Europa, de 2 bekers én de Liga NOS verloren we slechts 1x: wie anders dan Benfica versloeg ons 1-0 in de competitie.

In januari kregen we slecht nieuws te verwerken: niet alleen gingen 10 van onze beste spelers naar de Afrika Cup, ook verloren we Fortes aan Liverpool. De spelers die bij Bragança bleven deden hun best, maar komen niet in de buurt en velen zijn zelfs niet eens bij het eerste elftal normaal. In de Liga NOS hebben ze zich goed geweerd, hoewel we Porto & Benfica moesten laten gaan, maar in beide bekers werden we compleet weggeveegd door Benfica in de halve finale. Spijtig, want met onze sterkste elf hadden we misschien wél een waterkansje. Uiteindelijk eindigden we in de competitie 4e en was het Benfica dat voor de 8ste keer op rij de titel pakte. 

De grootste verwezenlijking was echter de Europa Conference League. De groepsfase was geen enkel probleem, Malmo & Ludogorets zijn kleinere teams dan ons en werden makkelijk aan de kant gezet terwijl ook CSKA Moskou geen antwoord kon bieden op ons sambavoetbal. In de volgende ronde ontmoetten we Besiktas dat met 5-0 naar huis werd gestuurd in de terugmatch, verbazingwekkend genoeg. De halve finale werd tegen Bordeaux gespeeld, een beter team dan het onze met enkele toppertjes als Pellissard. We speelden erg goed in Frankrijk, maar konden net als Bordeaux niet scoren. In ons eigen stadion wisten we wél te scoren, Baessa schreef geschiedenis met de enige goal van de wedstrijd die ons naar de finale bracht. Gek genoeg werd die gespeeld tegen een andere Portugese club: Vitoria de Guimaraes verraste Premier League team Leeds in de halve finale. Een enorm voordeel voor ons, want Leeds heeft een veel sterkere ploeg (squad) & zou waarschijnlijk te goed geweest zijn voor ons. Guimaraes daarentegen ligt ons wel, dit seizoen verloren we geen enkele keer in 3 eerdere matchen tegen hen. (3) Daar hebben we dan maar even 4 wedstrijden van gemaakt: Duarte eindigde zijn impressionante seizoen met een 21ste treffer van het jaar en leidde ons naar de overwinning. Europa is van ons! 

uqrqtsky.png

Class of 2028 - Best prospects

Fernandes – Sporting CP wilde hem van ons afsnoepen, no way. Heeft zich al aardig ontwikkeld en lijkt een redelijk talentje op rechts. Hij heeft desondanks nog maar weinig speeltijd gekregen omdat Mendes & Silva op zijn positie (goed) spelen. Volgend seizoen moet hij echter back-up worden, maar dat betekent dat ik Silva zal moeten verkopen... Hij is al bij de club sinds de eerste intake, dus dat stemt me niet bepaald tevreden :( 

Youth intake

Middelmatig, weeral. Geen "geweldige" nieuwe jongens die doorstromen, hoewel sommigen in theorie het talent moeten hebben om tot het eerste te raken. Fortes, Lopes, PereiraI. Fernandes & A. Fernandes kregen een jeugdcontract. Vooral een nieuwe CB is wel gewenst, Lopes zou daarvoor in aanmerking moeten komen maar zijn profiel staat me niet erg aan. Hij is klein, niet bepaald sterk en weet zelfs niet echt hoe hij moet verdedigen. Kortom, nog veel werk aan de boeg vooraleer hij de verdediger wordt die we nodig hebben. 

Spoiler

2a0667fb783c8a357e70eb01775205f1.png

Onze intakes worden niet echt beter, ondanks de vele upgrades aan youth recruitment & junior coaching. We zullen moeten wachten tot de jeugdfaciliteiten de hoogte in gaan. De werkzaamheden zijn alleszins mogelijk nu, door het prijzengeld en vooral de verkoop van Fortes zijn we dit seizoen van 4 miljoen naar 40 miljoen op de balans gegaan... 

a6446d93f00c72dd6e97cd9f793b966e.png

Serieus hoor, wat een monster seizoen! :D

Wel heel spijtig dat je net te kort komt om je te plaatsen voor de Champions League (onderling resultaat is in het voordeel van Boavista?) maar die vierde plek geeft ook mooi recht op de Europa League. Ben je gelijk geplaatst voor de groepsfase?

Speel je in het nieuwe seizoen ook nog iets van een Europese supercup of is die er niet als je de Conference League wint?

20 uur geleden zei Mordurette:

Serieus hoor, wat een monster seizoen! :D

Wel heel spijtig dat je net te kort komt om je te plaatsen voor de Champions League (onderling resultaat is in het voordeel van Boavista?) maar die vierde plek geeft ook mooi recht op de Europa League. Ben je gelijk geplaatst voor de groepsfase?

Speel je in het nieuwe seizoen ook nog iets van een Europese supercup of is die er niet als je de Conference League wint?

Die is er niet, blijkbaar. Door onze 4e plek zijn we inderdaad meteen geplaatst voor de groepsfase van de EL. Ben niet ontevreden ermee, voor de CL-teams hebben we nog niet de kwaliteit. Misschien eerst maar eens van Porto of Benfica proberen winnen ;c 

5 uur geleden zei Bingbangboem:

Die is er niet, blijkbaar. Door onze 4e plek zijn we inderdaad meteen geplaatst voor de groepsfase van de EL. Ben niet ontevreden ermee, voor de CL-teams hebben we nog niet de kwaliteit. Misschien eerst maar eens van Porto of Benfica proberen winnen ;c 

Maar de extra miljoenen van de Champions League zijn ook wel lekker natuurlijk. 

Gepost (edited)

Ben deze challenge begonnen bij SV Allerheiligen in Oostenrijk. Benieuwd wat de club me kan brengen. De selectie is in ieder geval vrij jong (alle spelers tussen 20 en 28 jaar).

Maar dit brengt in ieder geval een kleine uitdaging met zich mee.

1107180625_Schermafbeelding2020-07-04om20_56_27.png.9083ae773113f668648a38c63e786645.png

Overigens is m'n onder-18 team helemaal leeg (grijze spelers), tweede team heeft vier spelers die aardig wat talent hebben (en verder leeg).

Edited by StanleyW

4 minuten geleden zei StanleyW:

Ben deze challenge begonnen bij SV Allerheiligen in Oostenrijk. Benieuwd wat de club me kan brengen. De selectie is in ieder geval vrij jong (alle spelers tussen 20 en 28 jaar).

Maar dit brengt in ieder geval een kleine uitdaging met zich mee.

1107180625_Schermafbeelding2020-07-04om20_56_27.png.9083ae773113f668648a38c63e786645.png

Overigens is m'n onder-18 team helemaal leeg (grijze spelers), tweede team heeft vier spelers die aardig wat talent hebben (en verder leeg).

Succes man, mooie uitdaging in Oostenrijk.

club-sportivo-sergipe.jpg.dbe2314f7f76b5e14513154ec2282745.jpg

Seizoen 3

Staatskampioenschap (winst) - Competitie (2e divisie 17e plek) - Uitslagen Deel 1 & Uitslagen Deel 2

Beker uitschakeling eerste rondes

Seizoenoverzicht

Na de onverwachtse promotie van vorig seizoen wist ik dat het een zwaar seizoen zou worden. Als je na Uitslagen Deel 1 kijkt dan heeft het ook lang geduurd voor we onze eerste overwinning behaalde. Veel negatieve records gehaald dit seizoen. Uiteindelijk paar keer kunnen winnen en bleef het uiteindelijk nog lang spannend voor het doek definitief viel. Uiteindelijk in speelronde 36 werd het definitief bekend, toch petje af voor de jongens door niet stijf onderaan te eindigen. Helaas is het niet gelukt om degradatie te ontlopen, maar drie ploegen onder ons houden vind ik ook zeer knap.

In dit seizoen hebben twee jonkies op het centrale middenveld een plek in beslag genomen ten koste van twee ouwe rotten.

De eerste is Abuda met zijn fluwelen techniek zorgde hij voor veel ruimte in de voorhoede. Zijn passing is flink omhoog gegaan en is goed omgetoverd van CAM naar CM in de rol van een SVD. Naast Abuda stond eerst ervaren rot Jonathan met 33 jaar, die is in de loop van het seizoen voorbij gestreefd door Marcos Vinicius. In de rol van een BVM zorgde hij voor veel onderscheppingen en hielp hij Abuda om de aanval te leiden. Deze twee jonkies moeten het komende jaren gaan waarmaken voor ons. Andere veelbelovende middenvelder Joao Batista gaat ons helaas transfervrij verlaten. 

Onze topscoorder dit seizoen is jeugdspeler Alvaro, hij had dit seizoen een vaste basis plek. Zijn statistieken zien er veelbelovend uit. Echter kwam hij nog niet volledig uit de verf, wie weet dit seizoen wel. Naldo had het voorrecht om de meeste assist te leveren. Alhoewel hij niet altijd een basisplaats had, blonk hij wel uit in het assist geven. Ook is hij met succes omgetoverd van AMR (vs) naar een AML (HVS). Nog een beetje leren afwerken en het kan veelbelovend worden. De spelers met de hoogste beoordeling is er een die ik niet had verwacht. Glaucio is de naam, hij is defender en had de tweede seizoenhelft amper een basisplek, aangezien hij tekort komt. Toch mag hij zich de beste speler van het team noemen. 

Jeugdinstroom

Nieuwe Instroom & Compleet overzicht jeugd 

Ziet er leuk uit, Denis en Cleitinho komen goed van pas. En Eri moet aan zn gewicht werken want 57 blaas je zo omver.

Voor het volgende seizoen zie ik mogelijkheden voor een doorbraak voor Cleitinho & Cleiton aangezien die posities onder bezet zijn. Derde divisie dus een niveauo lager bied weer kansen voor de jongens.

Eindelijk heb ik dit jaar ook het een en ander kunnen uitbreiden. Zo is het verzoek tot een betere Jeugdscouting goed gekeurd en hebben wij een hoger Jeugdbudget gekregen. Hopelijk zorgt dit ervoor dat er betere jongens instromen.

Anders

Enkele contracten zijn niet verlengd i.v.m. hoge salaris eisen. Onze eerste keeper van 35 vroeg om een enorm bedrag, daar ga ik niet in mee. Zelfde geldt voor Middenvelder Jonathan van 33 jaar die wou grootverdiener worden terwijl niet echt een basisplek heeft. Linksbuiten Valdo die vorige seizoenen onze grote man was, kwam dit seizoen amper aan de bak omdat hij het fysiek niet meer aankan zelfde geldt voor Leo Paraiba die gaat nu met pensioen. Toegegeven onze selectie is nu echt te jong, helaas is dat het risico van deze challenge. Geen 30+ meer in de selectie, onze oudste is nu 29 een veelzijdige middenvelder en een linksback van 28 hun moeten de jonkies op sleeptouw nemen.

Dat was seizoen drie op een niveau hoger, helaas zijn we gedegradeerd maar we komen sterker terug.

Nog een screentje, met het bewijs dat we geen transfers hadden. 

NO TRANSFERS

image.thumb.png.8cc5b9bd4dd2bf8c29fe1ff2616d9d60.png

Begonnen met FK Pehlrimov op het vijfde niveau van Tsjechië. Zoals jullie zien ging het eerste seizoen prima :)

1252526832_2019-2020eindstand.png.42359654a809ea9e8bdc48201bac29c6.png

Een aantal van de youth intake hebben ook al hun debuut mogen maken in het eerste. Nnamani heeft bij zijn debuut ook gelijk gescoord. Aan het einde van het seizoen stoppen er een aantal spelers dus een aantal kunnen gelijk aan de bak in het nieuwe seizoen.

635236735_2019-2020YouthIntake.png.3212a7a10435fd66a44d19213839613d.png

Volgend seizoen wordt het gewoon kijken waar we staan.