Jump to content

[IDS] The way up

Recommended Posts

Gepost (edited)
15 minuten geleden zei Marius:

Wat een stadia! Hoe zit het eigenlijk met het gemiddeld aantal bezoekers? Doen de andere clubs het daar ook zo goed als jouw club?

HK, Fjölnir, Stjarnan, Fram, Vikingur, FH, Víðir, Vestri en wijzelf spelen vrijwel elke wedstrijd voor een uitverkocht stadion. Keflavík en Breiðablik zijn blij als meer dan de helft gevuld is tot op heden. Op het tweede niveau spelen bijna alle ploegen (KF, Leiknir F. en Selfoss daargelaten) ook wekelijks in een uitverkocht huis. De ambitie van Leiknir F. en KF met hun grote stadia heeft dus voorlopig nog een onbekende bron van inspiratie, maar ik laat me graag verrassen haha. 

Edited by Fantasy
  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De finale. Frankrijk tegen IJsland. Net als de Spanjaarden, die we in de halve finale versloegen, treden Les Bleus aan in een 4-4-2 formatie gedurende dit toernooi en met Ayoub Hammar hebben ze in de

Spanje won in de voorgaande wedstrijden van Trinidad & Tobago (5-1), DR Congo (3-0), Chili (3-2), Amerika (6-1) en Argentinië (3-0). Geen halfbakken resultaten en het is dan ook niet voor niets da

De Champions League finale in Madrid. Het Santiago Bernabéu in de Spaanse hoofdstad is al sinds 1947 het strijdtoneel van De Koninklijke, oftewel; Real Madrid. Nog altijd kunnen er 81.044 toeschouwers

Posted Images

50 minuten geleden zei Satyr:

IJsland heeft in 2057 ongetwijfeld meer dan 250.000 inwoners he ;)

Het zijn er momenteel 364.134 als ik Google mag geloven ;c 

18 uur geleden zei Fantasy:

Na overleg met het bestuur werd besloten na het gelijke spel tegen Víkingur af te stappen van de 3-4-3 tactiek die in samenwerking met @Reflex was samengesteld. Met name achterin waren we te kwetsbaar en dus werd besloten contact te leggen met @Thierryvane. Er werd een 4-3-3 (of 4-1-2-2-1 zoals u wilt) samengesteld met een hangende middenvelder die inzakt als de backs mee opkomen, twee vleugelaanvallers en één diepe spits.   

Waardeloos zeg... Bij deze zeg ik mijn seizoenskaart op.. wat een aanfluiting..

Geintje natuurlijk. Leuk om te zien dat HK zo goed draait dat houdt je ook weer scherp. Volgend seizoen maar weer alle prijzen pakken! Ik zal nog eens nadenken over een tactiek voor in de toekomst ;)

1750513183_njardvikbannercicchio.png.40c021e9c84b62c186dd8770aaec6ba3.png

Op 3 augustus 2056 stond dé topper op het programma; we namen het in eigen huis op tegen HK. De mannen uit Kópavogur hadden de reis van 32 kilometer achter de rug en verschenen vol vertrouwen aan de aftrap. Dit vertrouwen was echter nergens op gebaseerd, want we waren heer en meester op eigen veld. Dankzij twee treffers van Dinis Pinto gingen we met een riante voorsprong aan de thee, maar vlak na de rust kwam de tussenstand enigszins ongelukkig op 2-1 nadat Lerager de bal in eigen doel werkte. Gelukkig voor ons wist Torfi Tímoteus Þórisson een kwartier voor tijd de marge weer op twee te brengen en het gat met de koploper te verkleinen. Alle overige duels deze maand werden ook winnend afgesloten en dus moesten we duimen en hopen dat de koploper nog meer punten ging verspelen. 

518757256_1wedstrijden.thumb.png.afea8f2917da32768d1b5fb7c7ab243f.png

Voor nieuw puntverlies moesten we wachten tot speelronde zeventien, toen HK op bezoek ging bij Breiðablik, dus nummer acht van de ranglijst. Dit gezapige duel eindigde in een 1-1 gelijkspel en dus naderen we de koploper tot op een punt. Dat worden nog een paar spannende wedstrijden in de strijd om de titel, met ook Fjölnir en Stjarnan nog altijd in de race voor het kampioenschap. 

2108474510_2stand.png.61f062e44b35785c31b8db6b0d3dea05.png

Transfers dan, daar de Europese transfermarkt ook in augustus nog geopend is. Er waren twee behoorlijke klappers te vermelden. Allereerst Iker Goñi, de Spanjaard die in 2055 gratis over kwam van FC Barcelona en direct werd uitgeleend aan Eintracht Frankfurt in de 2. Bundesliga. Nu zijn we een jaar verder en legt Everton €52.000.000,- voor hem neer. Fijn zaken gedaan te hebben met de mannen uit Liverpool. De klapper van de maand kwam echter op de slotdag van de maand, toen Manchester City weer met een zak geld op de proppen kwam. Zij hadden wel interesse in de diensten van Jonathan Lara, die eigenlijk als nummer drie gerangschikt stond voor de linksbuitenpositie in onze selectie. Met de nieuwe tactiek in gedachten speelt Þórisson tegenwoordig als linksvoor en als back-up hebben we Darío Domínguez in de gelederen. De jonge Duitse Amerikaan kwam in 2050 voor slechts €8.750.000,- over van Bayern München en vertrekt nu voor het duizelingwekkende bedrag van €139.000.000,- naar Engeland. 

99430147_3transfers.png.206249d4f7eb6662e6d124cdb2bf9fa8.png

Door onze coëfficiëntenpositie van vorig jaar mogen er dit seizoen vier ploegen in de groepsfase van de Champions League gaan spelen. Wijzelf mogen het - net als bijna elk ander jaar - opnemen tegen onder andere FC Barcelona. Groep E wordt gecompleteerd door Arsenal uit Engeland en het Russische Spartak Moskou. Onze landgenoten hebben het ook niet bepaald getroffen, daar HK gaat spelen tegen o.a. Liverpool en Paris Saint-Germain, Keflavík in Groep G Real Madrid en Borussia Dortmund gaat ontmoeten en Fjölnir heeft het als enige redelijk getroffen met AZ Alkmaar, Galatasaray SK en AJ Auxerre als tegenstanders. 

1159868290_6CLLoting.png.713be44727d0bc75a0f594270c0551c9.png

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos @Jeroen. @ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo @Satyr @Vis @roeliho @AFCA90 @daveer91 @Handzeep @germandutch @Isco22 @FM_Lesly - Iedereen weer ontzettend bedankt voor het volgen, liken en reageren!

Je bent er toch in geslaagd om alsnog de druk op te voeren en de hoop op de titel levend te houden dankzij deze reeks en die overwinning in dat onderlinge duel. Dit wordt nog een spannende eindspurt op deze manier. Opvallend dat de kleinste IJslandse ploeg in de CL de eenvoudigste loting gekregen heeft.

Spannend tot de laatste speeldag :< Met al dat geld zou je ondertussen best een privéhotelletje kunnen kopen in Barcelona; zal goed gebruik van kunnen worden gemaakt.

De titel komt ineens weer in zicht. Het zou geweldig zijn als je die na het moeizame begin toch pakt! De CL loting had beter gekund, voor bijna alle ploegen. Hopelijk weten jullie Italië voor te blijven! 

222881486_njardvikbannercicchio.png.540e3632180ab962d3da11bf842e6b21.png

We gaan alweer richting pagina honderd. Ongekend en ik kan mij niet herinneren dat ik het eerder zó lang heb volgehouden. Even een dankwoordje richting jullie allemaal, de lezers. Met jullie clicks (een kleine 50.000 views al :classic_ohmy:) en alle reacties maakt het alles net nóg een stuk leuker dan het al is. Dus een welgemeend dankjewel is hier best op zijn plaats! ONWIJS BEDANKT! In deze update het slot van de reguliere competitie, waarin we nog altijd in een ongekende titelstrijd zijn verwikkeld met HK. Wijzelf deden wat we moesten doen: winnen. Tegen FH en Vikingur kenden we geen problemen en ook tegen de (sub)top wonnen we. Achtereenvolgens Breiðablik, Stjarnan en Keflavík werden verslagen. Tegen laatstgenoemde ging het met behoorlijk wat horten en stoten, daar de gastheren in de 91e minuut nog gelijkmaakten, maar ze hadden geen rekening gehouden met het slotoffensief en onze laatste aanval van het seizoen. Lerager stond goed opgesteld bij de tweede paal en tikte binnen. Achteraf was de winst niet eens nodig, want HK ging met maar liefst 3-0 onderuit tegen Fjölnir op de slotdag. In de Champions League gaat het vooralsnog niet zo florissant, want zowel tegen Arsenal (uit) als FC Barcelona (thuis) speelden we 1-1. Nog geen man overboord, met de resterende vier duels hebben we nog genoeg kansen om alles in goede banen te leiden.

1175039606_1wedstrijden.thumb.png.12d21fe092227842e173461c02842a0e.png

Ik verklapte het natuurlijk al, maar de winst in de wedstrijd tegen Keflavík was achteraf niet eens meer nodig voor het kampioenschap. HK verspeelde in de maand september eerder al punten door tegen Stjarnan gelijk te spelen en dus op de laatste speelronde  van de Úrvalsdeild met 3-0 te verliezen van Fjölnir, waarvan ze begin deze maand nog met 3-0 wisten te winnen. Uiteindelijk gaan wij er dus met de titel vandoor, na een matige start van de competitie. Dit jaar slechts drie toegangsbewijzen voor het miljoenenbal, waarvan twee voor de groepsfase en één voor de play-offs. 

324436266_2stand.png.1766747f5c29fc55f30738c32a5d00f7.png

Tot slot werpen we nog een blik op de statistieken. Door het hectische schema in de laatste maand van het reguliere seizoen mochten er zo nu en dan wat jeugdspelers ruiken aan het echte werk, wat ons gelukkig geen schade bracht. Dinis Pinto en Torfi Tímoteus Þórisson waren allebei aardig op schot, maar de Portugees gaat er met de clubtopscorerstitel vandoor. In de competitie moest hij Fransisco Rocha, de Portugese aanvaller van HK, voor zich dulden, maar van alle ploeggenoten was hij het meest productief dit seizoen. Voor volgend seizoen wil ik wel afscheid nemen van enkele buitenlanders, en dan buitenlanders als in niet-Scandinaviërs. Het is in mijn ogen weer een te groot verschil tussen de spelers die wel en niet uit IJsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland komen, dus daar wil ik wat in gaan schuiven. Hier zullen we het komende jaar de tijd voor nemen om uiteindelijk in juli 2057 met een mooie Scandinavische ploeg aan te kunnen treden. Uiteraard zullen we niet iedereen zomaar van de hand doen, maar er zal een flinke slag geslagen gaan worden als het aan mij ligt. 

958196463_3stats.thumb.png.873153f7692d2099ce886929d5f3b00c.png

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos @Jeroen. @ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo @Satyr @Vis @roeliho @AFCA90 @daveer91 @Handzeep @germandutch @Isco22 @FM_Lesly - Iedereen weer ontzettend bedankt voor het volgen, liken en reageren!

Knap gedaan door toch dat kampioenschap te pakken! In de CL even doorpakken de komende maanden, maar dan heb je wel iets meer rust in het speelschema.

3 minuten geleden zei Satyr:

Benieuwd of je dan HK bij kunt blijven houden.

We hebben ze aardig bij kunnen houden en zijn ze zelfs voorgebleven :D  Net voor jouw reactie plaatste ik het slot van de competitie!