Jump to content

[IDS] The way up

Recommended Posts

• Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De finale. Frankrijk tegen IJsland. Net als de Spanjaarden, die we in de halve finale versloegen, treden Les Bleus aan in een 4-4-2 formatie gedurende dit toernooi en met Ayoub Hammar hebben ze in de

Spanje won in de voorgaande wedstrijden van Trinidad & Tobago (5-1), DR Congo (3-0), Chili (3-2), Amerika (6-1) en Argentinië (3-0). Geen halfbakken resultaten en het is dan ook niet voor niets da

De Champions League finale in Madrid. Het Santiago Bernabéu in de Spaanse hoofdstad is al sinds 1947 het strijdtoneel van De Koninklijke, oftewel; Real Madrid. Nog altijd kunnen er 81.044 toeschouwers

Posted Images

Na al die jaren nog zo veel uitdagingen. Knap dat je je zelf daarmee weet te blijven motiveren. En ondanks de concurrentie blijf je het ook gewoon waar maken natuurlijk.

Je bent er niet bepaald zwakker op geworden dit seizoen ;c De concurrentie heeft er al hevig van langs gekregen door jou en als je de komende wedstrijd tegen Fjölnir wint, dan kan het wel eens een saai seizoen gaan worden (in positieve zin uiteraard, hehe)

1239438834_njardvikbannercicchio.png.336d65bbaedaea95fab9510d9a24e86d.png

Er lijkt geen maat op ons te staan. Fjölnir bracht ons eventjes aan het wankelen, maar verder wisten we opnieuw louter overwinningen te noteren. Ook in de UEFA Super Cup en de finale van de beker gingen we er met de overwinning mee vandoor. Tegen Fjölnir, een van de nieuwe topploegen in eigen land die nauwelijks punten verspelen, kwamen we al na zes minuten op voorsprong dankzij een treffer van Raphael Narr. De jonge Duitser maakt een ongekende ontwikkeling door en lijkt zich al direct onomstreden te hebben gemaakt dit seizoen. Helaas was het Magnus Hammerstrøm die een half uur later de stand weer in evenwicht bracht, waardoor we tegen ons tweede puntverlies aanliepen dit seizoen. Bijna was het tegen Keflavík ook zo'n wedstrijd dat we punten verspeelden, maar na een 3-0 voorsprong kwamen de gasten niet verder terug dan 3-2. Het werd nog even flink billen knijpen, maar gelukkig wisten we stand te houden. 

765188594_1wedstrijden.png.096bc6cb7be6c56de2aca16a0633dedd.png

Behalve de twee nederlagen tegen ons en een gelijkspel tegen Fram Reykjavík heeft HK tot op heden ook een foutloos seizoen. Zij zijn dan ook onze naaste belager, maar het moet wel raar lopen als wij niet de komende vier duels het kampioenschap weten veilig te stellen. Op plaats drie staat Fjölnir, die gelijk speelden tegen ons en FH en verloren van HK en Keflavík. Ons programma in de laatste vier wedstrijden is Stjarnan (uit), Haukar (thuis), Breiðablik (thuis) en tot slot gaan we op bezoek bij Fjölnir. De strijd om het vierde CL-ticket is een zeer spannende tussen Breiðablik en Keflavík, terwijl Stjarnan een matig seizoen kent dit jaar. 

955900401_2stand.png.385241bac2443da376b24c02f0c1293d.png

Eind augustus werd er geloot voor de Champions League. We gooien vanaf nu gewoon lekker alle groepen in de updates, dan zien jullie meteen wie er allemaal mee doen in plaats van dat ik alleen de IJslandse ploegen laat zien. Groep A lijkt een niet heel spannende met Liverpool en Paris Saint-Germain als grote favorieten. Italiaans kampioen Napoli kan wellicht nog voor een stuntje zorgen, maar FC København gaat een zware campagne tegemoet. Wijzelf gaan in Groep B spelen tegen FC Barcelona, Club Brugge en Bologna. Een leuke poule, maar dat mag natuurlijk geen problemen op gaan leveren. En dan slaan we Groep C even over om direct naar Groep D te gaan. Wat. Een. Groep. 

2026380553_4CLLoting.png.00f6fe68ff3f0a44b2f297f1d604a795.png

Dan Groep E. Een groep met vier deelnemers met een blauw thuisshirt. Ik heb de boeken er even op nageslagen, maar dit was nog nooit eerder voor gekomen. Of dat ook boeken waren waar waarheid in vermeld werd, dat durf ik niet te zeggen. Maar een mooie poule is het wel met o.a. Manchester City en AJ Auxerre. Houd nog even Groep D in gedachten als je naar Groep F kijkt. Zo'n gigantisch verschil is zelden vertoond, maar wel leuk voor de afwisseling natuurlijk. In Groep G en H zien we onze landgenoten van HK en Fjölnir. HK gaat het opnemen tegen Engels kampioen Tottenham, AS Monaco uit Frankrijk en Basel uit Zwitserland. Daar liggen meer dan genoeg mogelijkheden, net als in Groep H. Celtic is de zwakste broeder uit de groep, maar samen met Atlético de Madrid en SL Benfica mag Fjölnir gaan uitmaken wie er gaat overwinteren. 

387432309_5CLLoting.png.442afc34def3432e5063fa1e4aca0dcb.png

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos @Jeroen. @ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo @Satyr @Vis @roeliho @AFCA90 @daveer91 @Handzeep ~ Þakka þér kærlega fyrir athugasemdirnar og líkar. Oftewel: bedankt voor alle likes en reacties. Ook dank aan alle (stille) volgers van mijn novelle!

Haha, heerlijk die loting; sommige groepen lijken uit de EL in één keer in de CL te zijn gekomen :D Het lijkt wel alsof je zelf bijna jaarlijks Barcelona treft in de poule of in de verdere fase.

je prestaties zijn echt heerlijk zeg! De titel moet gaan lukken.

Groep D, daar begint een mens spontaan van te kwijlen qua namen. Staan een aantal van die ploegen zo laag in de coëfficiëntenlijst of?

673878110_njardvikbannercicchio.png.06f110a537395e36e2e395dd9938da1c.png

Na achttien duels hadden we een voorsprong van vier punten op HK en een voorsprong van zes punten op Fjölnir. Kat in het bakkie, zou je zeggen. Tegen Stjarnan, de eerste tegenstander van deze maand, was het balbezit vrij eerlijk verdeeld, maar creëerden wij 37 schoten (15 op doel) en scoorden wij maar liefst nul keer. En je weet wat ze dan zeggen. Als je 'm zelf niet maakt, dan.... Dat gebeurde dan ook. Uit drie schoten (twee op doel) wist Dagur Ingi Sverrisson de enige treffer van de wedstrijd te maken en daarmee bezorgde hij de gastheren de overwinning. Als klap op de vuurpijl misten wij nog een strafschop ook, dus al met al zat het ons niet echt mee deze zaterdagmiddag. Tegen Haukar en Breiðablik wisten we gelukkig wel vrij eenvoudig te winnen, maar tegen Fjölnir ging het opnieuw mis. Uit vijf schoten op doel scoorde Fjölnir vier keer. Jonas Ravn was de grote man bij de gastheren door drie keer te scoren. Wijzelf kwamen niet verder dan drie treffers van Dinis Pinto (2) en Torfi Tímoteus Þórisson, waardoor de goal van invaller Luke Gonzalez genoeg was voor de overwinning van de nummer drie van de ranglijst.

In Europees verband ging het allemaal een stuk beter. We begonnen met een bezoek aan België, waar Club Brugge de tegenstander was in het Club Brugge Stadion. In België waren ze ook niet zo origineel met de nieuwe stadionnamen blijkt maar weer. Volgens mij zijn er hier genoeg Brugge-fans, dus als je nog een leuke nieuwe naam weet; geef maar een gil! Dan de pot tegen FC Barcelona. De Spanjaarden kwamen met hoge verwachtingen naar Reykjanesbær, maar kwamen achteraf van een hele koude kermis thuis. Na een klein kwartier mistte Henning Gruber een strafschop, maar niet veel later stonden we toch op een 3-0 voorsprong. Vlak na de rust maakte Þórisson zijn tweede van de avond en daardoor bracht hij de stand op 4-0. Een complete vernedering voor Barça, die met knikkende knietjes terug naar Spanje vertrokken.

719078694_1wedstrijden.png.201412410aabb934b8596b9869cec52b.png

Dan terug naar eigen land, want door de twee nederlagen tegen Stjarnan en Fjölnir werd het zomaar nog ongekend spannend. HK won op de laatste speelronde met 6-0 van Haukar en dus kwamen we op de volgende statistieken. Allebei 56 punten, allebei 80 keer gescoord, allebei 18 keer gewonnen, allebei 15 tegengoals en dus allebei een doelsaldo van +65. Bij de KSÍ wisten ze ook niet wat ze hier mee aan moesten, dus werd er simpelweg een muntje opgegooid. Kop of munt. Dat was wat de titelstrijd uiteindelijk moest gaan beslissen. Zuur voor HK natuurlijk, maar wij werden als winnaar aangewezen en pakken daarmee onze vijfde titel op rij en 32e titel in totaal. Voor de tickets voor de Champions League maakt het natuurlijk geen fluit uit, maar voor de statistieken is een extra kampioenschap nooit verkeerd. Waarom de nummers zes en zeven overigens geen Europese verwijzing krijgen in het overzicht is mij een raadsel. Bij de reglementen staat bij de nummer zes 'Als niet meer dan 7 teams zich kwalificeren voor continentale bekers'Wie weet wat dat betekent mag zich bij mij melden. Want ik heb nu dus geen idee of Stjarnan zich volgend jaar augustus mag melden bij de loting. Dat merken we dan vanzelf wel weer..

105727062_2stand.png.13d0916408340bfd5f913aa8d877b0b1.png

Als we dan naar de statistieken kijken, zien we dat Dinis Pinto weer eens een topseizoen kende. Met 34 goals werd hij topscorer van de competitie en inmiddels heeft hij zich ook al weten op te werken tot legende bij de club. En terecht. Verder maakten Þórisson (16), Gruber (14), Yong-Joon (16) en Elíasson (11) nog behoorlijk wat treffers, dus aan scorend vermogen geen gebrek. Qua assists staken Elíasson (19), Lerager (14), Lara (13 als linksback) en Gruber (10) er boven uit. Ondertussen bereiden we ons al weer voor op volgend jaar, waar we opnieuw een nieuwe tactiek zullen gaan gebruiken. Vrijwilligers wordt gevraagd zich te melden om hierover mee te denken, want vanaf januari nemen we afscheid van de 4-1-3-2 die met @Chiemel werd uitgekozen.

930953976_3statistieken.thumb.png.c4dc54c682385a173148c836ebcad8d8.png

@Thierryvane Welke speler(s) is/zijn je na al die jaren bijgebleven? Wie is het grootste talent waarmee je hebt samengewerkt?

De eerste speler die mij te binnen schiet is natuurlijk Dinis Pinto, onze zelf opgeleide Portugese spits. Hij is inmiddels op 26-jarige leeftijd al topscorer aller tijden en wat mij betreft gaat hij nog wel even door met goals maken voor ons. Daarnaast ook zijn compagnon voorin Torfi Timoteus Þórisson uiteraard, die ik al wilde hebben sinds hij op 16-jarige leeftijd bij HK kwam voetballen. In het verleden hadden we ook nog spelers als Bjarke Holst en Mikkel Møberg als aanvallers rondlopen, allebei uit Denemarken. Hen zal ik ook niet snel vergeten, maar toen waren we natuurlijk nog niet zo oppermachtig als dat we nu zijn in 2055. Het allergrootste talent is misschien wel Moses, onze Portugese Nigeriaan achterin. Zo'n groot talent heb ik zelden gezien. In FM überhaupt de afgelopen twaalf jaar, als ik hem naast alle spelers leg die ik ooit in FM onder m'n hoede heb gehad staat hij toch zeker in de top drie. Wie die andere twee zijn, echt geen idee, maar dat hij een uitzonderlijk talent is, dat staat als een paal boven water.

@RubenS2 Hoe zit het met de satellietclubs in Denemarken? Is een samenwerking met Svebølle Boldklub og Idrætsf geen goed plan? Of in België met Eendracht Aalst?"

Nu ik met een nieuwe manager aan de slag ben gegaan, is de vrije keuze nog niet beschikbaar gekomen om zelf een satellietclub te mogen kiezen. Momenteel werken we samen met Arendal uit Noorwegen, Atlético Tucumán uit Argentinië, FC Twente en Rijnsburgse Boys uit Nederland, Incheon United en Ulsan Hyundai uit Zuid-Korea, Macarthur FC uit Australië, Portland Timbers uit Amerika, SC Paderborn uit Duitsland en KA en Vestri uit ons eigen landje. Een satellietclub uit Denemarken staat ook al lang op de verlanglijst, maar daar is het nog niet van gekomen tot op heden. In België hebben we eerder samen gewerkt met o.a. KAS Eupen en Zulte-Waregem, maar die samenwerkingen zijn door het bestuur beëindigd. Elk jaar komt er bij de club een nieuwe voorzitter en de een is wat eigenwijzer dan de ander. Wie weet komt er binnenkort weer een Belgische satellietclub bij.

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos @Jeroen. @ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo @Satyr @Vis @roeliho @AFCA90 @daveer91 @Handzeep ~ Onwijs bedankt voor alle likes en reacties opnieuw. Ook dank aan alle (stille) volgers van mijn novelle!