Jump to content

[IDS] The way up

Recommended Posts

• Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De finale. Frankrijk tegen IJsland. Net als de Spanjaarden, die we in de halve finale versloegen, treden Les Bleus aan in een 4-4-2 formatie gedurende dit toernooi en met Ayoub Hammar hebben ze in de

Spanje won in de voorgaande wedstrijden van Trinidad & Tobago (5-1), DR Congo (3-0), Chili (3-2), Amerika (6-1) en Argentinië (3-0). Geen halfbakken resultaten en het is dan ook niet voor niets da

De Champions League finale in Madrid. Het Santiago Bernabéu in de Spaanse hoofdstad is al sinds 1947 het strijdtoneel van De Koninklijke, oftewel; Real Madrid. Nog altijd kunnen er 81.044 toeschouwers

Posted Images

Het blijft geweldig om te zien hoe goed de teams in IJsland het doen. Je team zelf is ook weer enorm in vorm! Hoe staat de club er financieel op eigenlijk ten opzichte van de andere Europese topclubs? 

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos @Jeroen. @ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo @Satyr @Vis @roeliho @AFCA90 @daveer91

Ik zie het steeds vaker voorbij komen en ze zeggen wel eens ‘beter goed gejat dan slecht bedacht’. Dus: heb jij een vraag over mijn game in IJsland of andere prangende vragen die ik kan verwerken in een interview? Let me know!

"Hoe zit het met de satellietclubs in Denemarken? Is een samenwerking met Svebølle Boldklub og Idrætsf geen goed plan? Of in België met Eendracht Aalst?"

We zien een grote voorkeur voor IJslandse en Scandinavische aankopen bij de club, wat zijn de beweegredenen om hier soms van af te wijken, ligt dit puur aan de kwaliteiten van een speler of worden andere aspecten ook meegenomen? 

HK is naar het niveau van Njardvik toegegroeid, zie je dit nog bij andere clubs gebeuren in de toekomst?

Hoe gaan de andere teams met hun selectie om? Hebben ze ook veel Scandinaviërs of zitten de teams vol met Brazilianen, Italianen en Senegalezen?

'Je volgt een absoluut legendarische trainer op in het IJslands voetbal, terwijl je zelf als speler ook een absolute heldenstatus hebt verworven. Hoe wil jij je eigen stempel drukken op de club en het IJslandse voetbal nu je trainer bent?'

2039760783_njardvikbannercicchio.png.22a82fd8db272b72bd8df8fc70253666.png

In de maanden april en mei gebeurde er op transfergebied bijzonder weinig in Reykjanesbær. Toch was er vlak voor het verstrijken van de transferdeadline nog nieuws te melden, want Ted Ask komt de gelederen versterken. De pas 16-jarige Zweed wordt een grote toekomst voorspeld en komt in eerste instantie voor €2.000.000,- over van IFK Norrköping. Middels bonussen en clausules kan daar nog 1,7 miljoen euro bij komen. Ik gok dat we dat wel gaan moeten betalen, want als het aan mij ligt gaat hij samen met de 18-jarige Noorse rechtsback Hans Olav Aasen strijden om een positie rechts achterin de verdediging. Beiden gaan een grootse toekomst tegemoet, dus ik gok dat zij zich allebei tot wereldtopper gaan ontwikkelen met de nodige speelminuten.

1767993869_1tedask.png.28932d14fa3fdb830d6c14143fa7e915.png

Na de geslaagde voorbereiding en uitstekende start van de wedstrijden om de Champions League, mochten we het op gaan nemen tegen SL Benfica uit Portugal. In eigen huis hadden we de overhand, creëerden we kans na kans en kwamen we vlak na rust op een 3-0 voorsprong. Niets aan de hand. Zou je zeggen tenminste, want twee minuten na de 3-0 van Elíasson schoot Ricardo Herrera een bal tegen het net waardoor het plots weer spannend werd. En geloof het of niet, binnen twee minuten vlak voor tijd, in minuut 85 en 86 wisten ook Zeggai en de la Cruz nog te scoren, waardoor we de vrijwel zeker zijnde halve finaleplek nog op losse schroeven zetten. Gelukkig waren we beter gefocust tijdens de return, waar we met een 2-0 overwinning aan de haal gingen. Een benutte strafschop van Park Yong-Joon en een kopbal van Dinis Pinto waren genoeg voor een plek in de halve finale. Hierin troffen we onze landgenoten van HK, die geen vinger in de pap te brokkelen hadden. Na zes minuten was het Raphael Narr die de score opende en vlak voor het eindsignaal waren ook Lara - die tegenwoordig als linksback opereert - en Elíasson nog trefzeker. 

77586789_2wedstrijdenapril.png.0e54ce989dd0f2af8b299503deb374b7.png

De competitieleiding van de KSÍ dacht 'Njarðvík en HK, laten we die anders de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen tegen elkaar inplannen, want ze komen elkaar in april en mei niet zo vaak tegen' gok ik. Want na de finale in de Ligabeker, strijd om de Meistarakeppni karla en de twee duels in de Champions League mochten we ook het reguliere seizoen van de Úrvalsdeild tegen onze grote concurrent gaan spelen. Net als in de duels van het miljoenenbal waren we duidelijk de sterkere partij en vijf dagen later lieten we zien aardig op schot te zijn. Onze aanvallers Pinto en Þórisson namen vijf van de negen treffers voor hun rekening en ook wonderkind Henning Gruber schoot twee goals tegen de touwen. Na een uur spelen maakte Hans Olav Aasen, onze jonge rechtsback, zijn eerste competitietreffer. Toch leuk voor zo'n jongen!

Dan nog terug naar de Champions League, waar we in de heenwedstrijd in Kópavogur met 0-3 wisten te winnen. Thuis ging het nog beter en stonden we bij de rust al op een 4-0 voorsprong. Dat kwam wel goed dus en in de tweede helft wisten we via Park Yong-Joon en Dinis Pinto de score zelfs nog verder uit te breiden. Dat Coen Koopmeiners, het Nederlandse wonderkind van HK, nog een keer scoorde, mocht niet meer deren. Zijn treffer kwam veel te laat, maar was nog leuk voor de mensen die van doelpuntenjournalistiek houden. Daarna troffen we in de finale Everton, dat als zesde eindigde in de Premier League maar onder weg naar de CL-finale toch maar knap SC Freiburg, Chelsea en CA Osasuna wist te verslaan. Tegen ons waren ze echter niet opgewassen, want ondanks dat het een bijzonder gelijkwaardige wedstrijd was, gingen wij er met een vrij eenvoudige overwinning vandoor. Treffers van Pinto en Marques in de eerste helft en een knap schot van Gruber na de thee waren genoeg voor een 3-0 zege in Istanbul. Eindzege nummero zestien!

65298937_3wedstrijdenmei.png.8ff49e5287130a2de86900cbdf025669.png

Ondanks het slordige puntverlies tegen ÍR, is er voorlopig nog niets aan de hand. De overwinning op HK heeft hen in ieder geval ook al puntverlies opgeleverd. Daarnaast hebben Fjölnir en Stjarnan hun competitiestart absoluut niet gemist, waarbij met name de doelpuntenproductie van de huidige koploper opvalt. Met een 3-2 overwinning op FH begonnen ze nog voorzichtig, maar daarna waren ze aardig op schot tegen ÍR (5-0), Fylkir (0-6) en Keflavík (4-1). Wijzelf doen het natuurlijk ook niet onaardig met al een 9-0 overwinning op FH, die op hun beurt nu al twintig (!) tegentreffers hebben moeten slikken door ook een 8-0 nederlaag tegen HK een paar dagen na onze oorwassing. Je ziet wel een duidelijk verschil al tussen de bovenste en onderste helft van de competitie, waarbij straks dus waarschijnlijk de eerste vier naar de groepsfase van de Champions League mogen, er twee toegangsbewijzen voor de groepsfase in de Europa League zijn en een ticket voor de play-offs van de Conference League. Al met al gaat de top zeven (!) van de competitie dus naar alle waarschijnlijkheid Europa in, maar de officiële bevestiging hiervan zal pas medio juni gaan komen. Leuk hè, zo'n cliffhanger!

204461857_4stand.png.f115d7f0d32ddbfed618ec15e20ab80d.png

Vraag van de volger:

@Chiemel: Hoe gaat het met de tactiek?

Zoals hierboven te zien is; tot op heden best wel aardig :D De Mezzala's centraal op het middenveld scoren behoorlijk veel en zijn bij vele aanvallen betrokken. Ook de verdedigende middenvelder die als Zwervende Spelmaker fungeert, is regelmatig als een soort nummer tien op het veld te vinden. De linker aanvaller zakt veelvuldig mee in, waardoor we bij balbezit van de tegenstander vaak met een man of tien op eigen helft te vinden zijn. Bij balbezit vliegen er acht spelers naar voren en blijven eigenlijk alleen de centrale verdedigers achterin (samen met de doelman uiteraard). Ik denk dat bovenstaande resultaten wel genoeg zeggen over hoe de tactiek werkt. En die 1% voor het winnen van de CL, die stuur ik virtueel per postduif naar je op! ;c 

Ik ben van plan alle vragen zo tussen de updates door te verwerken in plaats van één grote update met alle vragen. Maar ik sluit niet uit dat ik t.z.t. nog eens een ander soort update maak die zich wel puur en alleen richt op vragen vanuit jullie. Dus, als je nog prangende vragen hebt; laat ze gerust achter voor mij. Ik noteer alles en kom er dan hoe dan ook een keer op terug!

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos @Jeroen. @ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo @Satyr @Vis @roeliho @AFCA90 @daveer91 @Handzeep

Þakka þér kærlega fyrir athugasemdirnar og líkar.

Oftewel: bedankt voor alle likes en reacties. Ook dank aan alle (stille) volgers van mijn novelle!

Vijf keer op rij tegen HK in een week of drie! De eerst twee partijen maken ze het je nog moeilijk maar daarna laat je duidelijk zien wie de sterkste is. (Niet) toevallig in de wedstrijden die er het meest om doen natuurlijk!

Wat een uitslagen, maar als je HK vijf keer tegen komt en je verliest er dan één dan mag je wel aan jezelf gaan twijfelen hoor. En is die Meistarakeppni karla een nieuwe prijs? Ik zie hem nu voor het eerst.

Gepost (edited)
8 minuten geleden zei Marius:

Vijf keer op rij tegen HK in een week of drie! De eerst twee partijen maken ze het je nog moeilijk maar daarna laat je duidelijk zien wie de sterkste is. (Niet) toevallig in de wedstrijden die er het meest om doen natuurlijk!

De eerste twee speelden we met merendeels jeugd- en wisselspelers. Dus niet geheel ontoevallig dat we beter presteerden in de duels die er echt toe deden :D 

5 minuten geleden zei delichris:

Wat een uitslagen, maar als je HK vijf keer tegen komt en je verliest er dan één dan mag je wel aan jezelf gaan twijfelen hoor. En is die Meistarakeppni karla een nieuwe prijs? Ik zie hem nu voor het eerst.

De Meistarakeppni karla is de strijd om de Super Cup, die heette eerst de Deildabikar. Ben met de In-game editor aan de gang gegaan om stadionnamen en competitienamen aan te passen (y) 

Edited by Fantasy
'toe deden', niet 'om deden' ;c