Jump to content

[IDS] The way up

Recommended Posts

• Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De finale. Frankrijk tegen IJsland. Net als de Spanjaarden, die we in de halve finale versloegen, treden Les Bleus aan in een 4-4-2 formatie gedurende dit toernooi en met Ayoub Hammar hebben ze in de

Spanje won in de voorgaande wedstrijden van Trinidad & Tobago (5-1), DR Congo (3-0), Chili (3-2), Amerika (6-1) en Argentinië (3-0). Geen halfbakken resultaten en het is dan ook niet voor niets da

De Champions League finale in Madrid. Het Santiago Bernabéu in de Spaanse hoofdstad is al sinds 1947 het strijdtoneel van De Koninklijke, oftewel; Real Madrid. Nog altijd kunnen er 81.044 toeschouwers

Posted Images

Een afscheid om trots op te zijn! Die Holmes had één taak meegekregen van z'n Barça-manager? ;c Nu dus tijd voor de nieuwe koning, Getsson. Hij start al als een grote meneer bij de club.

2 minuten geleden zei Titan:

Een afscheid om trots op te zijn! Die Holmes had één taak meegekregen van z'n Barça-manager? ;c Nu dus tijd voor de nieuwe koning, Getsson. Hij start al als een grote meneer bij de club.

Arnau De Prado, de manager van de Catalanen, zei na het duel dat 'het tot en met de rode kaart best aardig ging en goed stond', wat 'ie ongetwijfeld eerder wel eens in een interview van Giovanni van Bronckhorst gehoord had na een klassieker een paar jaar terug :mrgy:

6 minuten geleden zei Fantasy:

Arnau De Prado, de manager van de Catalanen, zei na het duel dat 'het tot en met de rode kaart best aardig ging en goed stond', wat 'ie ongetwijfeld eerder wel eens in een interview van Giovanni van Bronckhorst gehoord had na een klassieker een paar jaar terug :mrgy:

Dat is er één van Tempo Team :mrgy:

Afsluiten met de titel; dat mocht natuurlijk niet anders! Prachtig hoe je dan nog met een extra insteek komt voor het vervolg van deze novelle! Hopelijk blijft de nieuwe trainer even succesvol na zijn prachtige carrière.

1395951526_njardvikbannercicchio.png.362ad48de9347a581160839ee5c93204.png

De eerste reacties naar aanleiding van het eerste interview van Hallur Húni Gestsson, de kersverse manager van Njarðvík, stroomden al snel binnen. Een aanvallende 1-4-1-3-2 ( @Chiemel ) zoals hieronder weergegeven of een nóg meer aanvallende tactiek met een 1-2-4-4 formatie ( @RubenS2 ) werden geopperd. Ik besloot aan de gang te gaan met een variatie op de eerste optie. Het ziet er misschien niet uit als een 1-4-1-3-2, maar in praktijk komt het er wel op neer. De zwervende spelmaker op de positie van verdedigende middenvelder komt in balbezit mee naar voren en zal bij een groot deel van alle aanvallen betrokken gaan worden. Met het duel tegen Krasnodar als vuurdoop, besloot ik deze formatie direct een kans te geven om de tactiek vervolgens in het begin van het nieuwe jaar verder te gaan optimaliseren.

875849747_0nieuwetactiek.png.84f7899e565c66fff65e38ba3bd0f43e.png

De nieuwe tactiek kende een meer dan uitstekend debuut kunnen we wel stellen. De gasten uit Rusland kregen nauwelijks een mogelijkheid, Park Yong-Joon was veelvuldig bij de aanvallen betrokken en op tien te vinden als spelverdeler. Gelegenheidslinksback Ingo Vogtland, ons Duitse wonderkind, opende na ruim een kwartier voetballen de score en niet veel later was het Þórisson die de voorsprong verdubbelde. Uiteindelijk gingen we met een 5-0 stand rusten en na de thee scoorden ook buitenspelers Lara en Lerager nog een doelpuntje waardoor de eindstand op 7-0 werd bepaald. 

1630282654_1wedstrijdkrasnodar.png.ab26c67b142adef2f58835adf0977332.png

Vervolgens kregen we FC Barcelona op bezoek. In Spanje wonnen we overtuigend, mede dankzij een rode kaart in de eerste minuut van de gastheren. In eigen stadion was het een stuk spannender en was het Juan Manuel Bernad die de hoofdrol op zich nam. In eerste instantie met een knappe kopbal waarmee hij Barça op voorsprong zette en in de tweede helft met een kapitale misser die de gelijkmaker inleidde. Er waren ontzettend veel mogelijkheden, maar eigenlijk vrij weinig echt grote kansen en kansrijke pogingen. Al met al was een gelijkspel een prima weergave van de verhoudingen op het veld en schoten we er allebei niet zo heel veel mee op. 

802309127_2wedstrijdbarca.png.a29cbe06d827fce5d3b89fe7bc0aab1b.png

De zesde speelronde werd gespeeld in het Estádio da Luz, de thuishaven van SL Benfica. Groepswinst stond op het spel, daar wij moesten winnen om bovenaan in de groep te eindigen en bij elk ander resultaat zouden de Portugezen op de hoogste trede van Groep F eindigen. Het leek er in eerste instantie vooral op dat we allebei niet wilden verliezen, maar na de openingstreffer van opnieuw Þórisson - die wel vaker een belangrijke (openings)treffer maakte dit jaar - was de ban gebroken. Het duurde wel tot de tweede helft voordat het vuur echt losbarstte, met een gelijkmaker in de 54e minuut van Michel Aluizio. Tien minuten later hadden we de marge al weer te pakken en zelfs vergroot naar twee via doelpunten van linksbuiten Lara en rechtsbuiten Lerager. Beide vleugelspelers zijn veelvuldig bij gevaarlijke aanvallen betrokken en geven meer dan eens een assist op elkander. De treffer van Eduardo Macías in de slotseconde was er een voor de scorebordpuristen en zal niet herinnerd worden. 

1577540568_3wedstrijdbenfica.png.557b15b02907a08e77353834dfa9d7ec.png

Met deze zege op Benfica eindigen we dus als groepswinnaar in Groep F en als we een blik werpen op de eindstanden van onze landgenoten in Groep C en Groep F zien we een unicum en primeur: drie keer een IJslandse groepswinnaar in het miljoenenbal tijdens de groepsfase. Een ongekende weelde. In Groep C viel AJ Auxerre met de staart tussen de benen buiten de boot met slechts zes verzamelde puntjes, terwijl in de poule van HK (Groep F) AS Roma achter het net vist. Daarmee delen onze landgenoten ook direct een mooie tik uit op de coëfficiëntenranglijst.

501994249_4stand.png.73629802da86b26b4c7c8703d341c0e6.png

En om de goednieuwsshow helemaal compleet te maken, zien we geen enkele Italiaanse ploeg terug in de Champions League na de winter. Juventus, Inter, AS Roma en Napoli; allemaal gingen ze ten onder in de groepsfase. De mannen van Napoli en Juventus zijn na de winterstop zelfs helemaal niet meer terug te zien in Europees verband, want zij eindigden als laatste in de groepsfase en mogen dus ook niet meer terugkeren in de Europa League in het nieuwe jaar. Wijzelf gaan het in februari opnemen tegen Real Madrid, HK gaat spelen tegen Arsenal en Fjölnir heeft het niet eens heel slecht getroffen met SL Benfica, de ploeg die wij in de groepsfase al tegenkwamen. Opvallende namen dit jaar zijn SC Freiburg en Club Brugge, die toch niet vaak deze fase van het miljoenenbal hebben bereikt en vooral van het moment zullen gaan genieten is de verwachting. 

1570295560_5loting.png.5733bf1db22af992027f7f849928284c.png

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos @Jeroen. @ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo @Satyr @Vis @roeliho @AFCA90 @daveer91

Þakka þér kærlega fyrir athugasemdirnar og líkar. Ook dank aan alle (stille) volgers van mijn novelle!

2 minuten geleden zei komodo25:

Gunstige loting. Drie ijslandse clubs bij de beste 16. Is dat ooit eerder voorgekomen?

Nee, dit is nog nooit eerder voorgekomen. Dit is voor het eerst dat er drie ploegen ook na de winter nog in de Champions League actief zijn!

Ik heb het idee dat elke tactiek wel gaat werken met dit fantastische team! Vooral knap dat niet alleen drie teams nog actief zijn, maar dat ze ook allemaal groepswinnaar zijn geworden (y)

48 minuten geleden zei Chiemel:

De tactiek is niet helemaal zoals ik het wilde zien, maar leuk dat je hem wel oppakt! 

Maken we volgend jaar een zoals jij ‘m in gedachten hebt. En dan pakken we daarna die van @RubenS2 op!

Wat had je dan wel precies in gedachten? :D

Een gewaagde tactiek, maar je spelersmateriaal kan het aan. Naar binnen trekkende backs werken als een tierelier in de FM-versie. Genieten verder, alle drie de CL-teams als groepswinnaar naar de volgende ronde en de Italianen die bij bosjes sneuvelen.

38 minuten geleden zei Marius:

De tactiek lijkt al meteen aan te slaan. Echt gaaf dat de lezers nu zo actief betrokken worden!

Elk jaar gaan we inderdaad aan de slag met een nieuwe tactiek. Komend jaar wordt dit de 4-1-3-2 van Chiemel, daarna gaan we met RubenS2 zijn tactiek aan de slag. Als je nog input of ideeën hebt, hoor ik het graag :D 

23 minuten geleden zei delichris:

Wat een prestaties en een aparte taktiek.

Na overleg met Chiemel ben ik naar aanleiding van de algemene ledenvergadering de tactiek nog aan het aanpassen en ik kan beloven dat het niet heel veel lijkt op mijn eigen eerste opzet haha. 

1 minuut geleden zei Titan:

Een gewaagde tactiek, maar je spelersmateriaal kan het aan. Naar binnen trekkende backs werken als een tierelier in de FM-versie. Genieten verder, alle drie de CL-teams als groepswinnaar naar de volgende ronde en de Italianen die bij bosjes sneuvelen.

Met dit spelersmateriaal kunnen we - zeker in eigen land - het nodige experimenteren ja! Ook voor jou en delichris geldt; als je nog ideeën hebt, laat het gerust weten en dan gaan we er in 2057 of later nog mee aan de slag. Of bewaar je ideeën voor over een jaar of twee, dat mag ook ;c 

Dan tot slot nog even een huishoudelijke mededeling, daar ik pas over pak 'm beet een week de volgende update verwacht te plaatsen. Ik ga er een paar daagjes tussenuit, houdoe!

Mijn tactisch voorstel was eerder een grap hoor, ik geloof niet dat zoiets extreem aanvallend kan werken :-D

Knap dat alle drie de IJslandse clubs zijn doorgestoten! Ook mooi dat Club Brugge door is :D Over de gekozen tactiek: ik gebruik op FM12 een soortgelijke tactiek (zelfde formatie) en daar werkt die goed!

Hopelijk kan Hallur Húni Gestsson de goede prestaties van zijn voorganger voortzetten. Het begin in de Champions League is veelbelovend. Mooi ook dat je drie IJslandse clubs in de volgende ronde hebt. Zelf heb je een aardig pittige loting, maar de rest lijkt prima geloot te hebben.

Eindelijk kunnen bijlezen, prachtige novelle man! Het blijft me echt gewoon boeien. En ik zie dat je nog steeds niets snapt van die Belgische competitie? ;c Volgende FM maar eens in Belgie aan de slag gaan?

31 minuten geleden zei Glenn08:

Eindelijk kunnen bijlezen, prachtige novelle man! Het blijft me echt gewoon boeien. En ik zie dat je nog steeds niets snapt van die Belgische competitie? ;c Volgende FM maar eens in Belgie aan de slag gaan?

Dat is geen eens een gek idee :D Eindelijk die rare competitie opzet eens uitpluizen dan haha!