Jump to content

[IDS] The way up

Recommended Posts

Nog even doorgaan met presteren in Europa en voor je het weet mag de hele IJslandse competitie Europa in! Knappe prestaties weer, HK blijft het je moeilijk maken. En in zo'n kleine competitie kan één misstap direct dodelijk zijn.

• Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De finale. Frankrijk tegen IJsland. Net als de Spanjaarden, die we in de halve finale versloegen, treden Les Bleus aan in een 4-4-2 formatie gedurende dit toernooi en met Ayoub Hammar hebben ze in de

Spanje won in de voorgaande wedstrijden van Trinidad & Tobago (5-1), DR Congo (3-0), Chili (3-2), Amerika (6-1) en Argentinië (3-0). Geen halfbakken resultaten en het is dan ook niet voor niets da

De Champions League finale in Madrid. Het Santiago Bernabéu in de Spaanse hoofdstad is al sinds 1947 het strijdtoneel van De Koninklijke, oftewel; Real Madrid. Nog altijd kunnen er 81.044 toeschouwers

Posted Images

137891218_njardvikbannercicchio.png.ed599e4863af2cbdf7cbd5acf558f3af.png

Thanks @Cicchio opnieuw voor de banner!

Het vorige logo was nog niet heel oud, maar toch hebben we per heden een nieuw logo. Designer @Izsco ontwierp onderstaand logo wat een nog modernere twist geeft aan de allure waarvan we tegenwoordig genieten. Als mondiale topclub hoort daar ook een strak logo bij, wat we dus ook hebben met het ontwerp van ons nieuwe embleem.

160222502_0logo.png.ff26d418e08b496859a73c1615f5d435.png

Dan graag even jullie aandacht voor Junior Moses, een jonge Portugees centraal in de verdediging. Sinds 2049 liep hij rond bij FC Porto en al sinds 'ie een jaar of 17 was wilde ik hem heel graag aan onze selectie toevoegen. Porto wilde hem echter niet laten gaan en het eerste jaar stond hij zelf ook niet welwillend tegenover een overstap. Nu een jaar of drie later is de situatie gelukkig anders en hij diende zelfs een transferverzoek in bij zijn vorige werkgever. Moest €41.500.000,- kosten, maar dan heb je ook wat. 

730802152_1Moses.thumb.png.e60f063e50eff830250f592cbedd330e.png

In de Champions League wonnen we de openingswedstrijd overtuigend van Paris Saint-Germain met 4-2, maar op speelronde twee gingen we met dezelfde cijfers onderuit tegen Manchester City. De Engelsen hadden zich blijkbaar tactisch goed voorbereid en we hadden absoluut niets in te brengen tegen hen. De snelheid waarmee zij hun aanvallen opzetten was te veel van het goede voor onze formatie waarbij we hoog druk zetten en soms misschien té veel spelers voor de bal hebben. Gelukkig werden de duels tegen Bologna wel gewonnen en tussendoor oefenden we nog tegen onze nieuwe satellietclub uit de Faeröer Eilanden: HB.

1694089358_2wedstrijden.png.b825c42e174c27f736e88c1f4df93912.png

Na vier wedstrijden waren we samen met Manchester City al verzekerd van de volgende ronde, daar PSG een belabberd Europees seizoen kent. Dit werd nog maar eens onderstreept door de 4-1 nederlaag tegen ons. Keskin, Lerager, Þórisson en Pinto troffen doel en de laatste wedstrijd in Manchester tegen City moest duidelijkheid geven over wie er groepswinnaar zou worden. Wij kwamen niet verder dan een benutte penalty van onze jongeling Elíasson en de gastheren wisten drie keer het net te vinden. Al met al geen ramp, want we zijn 'gewoon' door naar de volgende ronde. 

925357368_4wedstrijden.png.9dbaeee54517831fde8b121fdc1187fd.png

Manchester City speelde één keer gelijk tegen Paris Saint-Germain en won verder alle duels. Als groepswinnaar gaan zij dan ook door naar de volgende ronde en wij moesten genoegen nemen met de tweede plek in Groep B. Ook HK wist de volgende ronde te bereiken en ook zij kenden wat verrassingen in de groepsfase. In Groep F leken HK en CA Osasuna de gedoodverfde favorieten, maar Feyenoord ging er met de groepswinst vandoor. De Spanjaarden moeten genoegen nemen met een derde plek en zij zijn na de winter in de Europa League actief. 

1305577186_5eindstandCL.png.6f144c66c9bfbe07973e6647e79fc10a.png

Bij de loting werden we gekoppeld aan FC Barcelona. Die zijn we inmiddels al zo vaak tegengekomen dat ik daar niet meer van schrik. In de strijd om de coëfficiënten kan HK een gevoelige tik uitdelen, want zij gaan het opnemen tegen het Italiaanse Inter. Samen met Juventus zijn zij vanuit Italië nog actief in het miljoenenbal, dus hier kunnen we goede zaken doen als we in ieder geval beter presteren dan zij doen in Europees verband.

1124990101_6loting.thumb.png.433f3ab75517507f16760237fc00b526.png

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos @Jeroen. @ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo @Satyr @Vis @roeliho @AFCA90

Iedereen weer enorm bedankt voor het liken en reageren. Ook dank aan alle (stille) volgers van mijn novelle!

Heel gaaf logo! gewoon lekker random ook vernieuwen tijdens het seizoen. Zou in het echt denk ik niet zomaar gebeuren met alle marketingzaken die daaraan gelieerd zijn. 

Kun je eens een screenshotje plaatsen van je manager-profiel en dan het overzicht onder het tablad - mijn geschiedenis?
Ben wel eens benieuwd naar die duizelingwekkende stats. 

Gaat weer goed. Wel wat flinke nederlagen tegen City maar dat is de keerzijde van zo'n aanvallende tactiek. In de groepsfase maakt het echter niet zoveel uit als je niet eerste wordt. Barça zal wel balen dat ze de IJslandse gigant treffen terwijl ze hun poule wel wisten te winnen.

Twee flinke nederlagen tegen City, maar de prijzen worden nu nog niet verdeeld in Europa, je bent door en dat is het belangrijkste. Ik ben benieuwd of HK en jij Italië aan de kant kunnen zetten en nog wat extra Europese plekken kunnen winnen.

De prijzen worden nog niet verdeeld in Europa, maar de nederlagen tegen City maken wel duidelijk dat het nog niet altijd jouw kant oprolt. Hopelijk kan HK het tweeluik met Inter winnend afsluiten, zodat IJsland een dubbelslag slaat op de ranglijst.

3 uur geleden zei RubenS2:

Knappe banner, logo en verdediger. In de CL gaat het je voor de wind, hopelijk kan HK stunten tegen Inter. Mag ik vragen waarom je een satelietclub hebt op de Faeröer Eilanden?

Waarom Faeröer? Goeie vraag. Gewoon omdat het kan haha!

2 uur geleden zei AFCA90:

Heel gaaf logo! gewoon lekker random ook vernieuwen tijdens het seizoen. Zou in het echt denk ik niet zomaar gebeuren met alle marketingzaken die daaraan gelieerd zijn. 

Kun je eens een screenshotje plaatsen van je manager-profiel en dan het overzicht onder het tablad - mijn geschiedenis?
Ben wel eens benieuwd naar die duizelingwekkende stats. 

Daar ga ik later eens naar kijken en kom ik bij je op terug. (y)

874433934_njardvikbannercicchio.png.c8e738de8cf1f5de2b9c93dbcd253e80.png

Na een vraag van @AFCA90 nam ik eens een kijkje in m'n eigen geschiedenis. Na ongeveer dertig jaar heb ik een kleine negentien miljoen euro bij elkaar weten te verdienen. Waarschijnlijk had dat een stuk meer kunnen zijn, maar ik ben nooit zo kieskeurig. Zolang m'n contract maar verlengd wordt elk jaar, dan hoor je mij verder niet. Hopelijk beantwoordt dit je vraag, of wilde je een ander overzicht zien?

1617128198_1managerprofiel.thumb.png.c010dcfabd789cda1d843fe32345734d.png

De samenwerking van KAS Eupen is beëindigd door onze nieuwe voorzitter. Prima, dan komt er weer ruimte voor een nieuwe. En bij de suggesties kwam onder andere Arendal Fotball, actief in de OBOS-ligaen (het tweede niveau van Noorwegen). In 2049 kenden zij een topjaar met de winst op het tweede niveau en promotie naar de Eliteserien en het behalen van de bekerfinale. Nog altijd zijn ze actief in het Norac Stadion wat plaats biedt aan 3.238 toeschouwers. Ze hebben daar een uitstekend jeugdnetwerk en prima faciliteiten. 

1503439798_2samenwerkingarendal.png.c49a5a4ceaed0890f480eaece89c0e43.png

We hebben vijf nieuwe talenten weten te strikken. Daniel Fritz is een Franse spits die overkwam van OGC Nice, waar hij in de jeugdopleiding liep en hij maakt per direct de overstap voor iets meer dan een half miljoen euro. Hij zal instromen in ons jeugdteam, samen met Grégory Schwartz, ook een Fransman. Hij liep in de opleiding van AS Monaco en beide middenvelders zullen worden uitgeleend zodra dat mogelijk is. Eigenlijk is dat van toepassing voor alle talenten die naar IJsland kwamen, dus ook voor de Duitse Deen Ingo Vogtland, die in de belangstelling stond van o.a. Bayern München maar uiteindelijk koos voor een dienstverband bij ons. De voetballende centrale verdediger moet zich nog wel ontwikkelen, maar wordt daarom ook direct terug verhuurd naar Djurgårdens IF.

Vervolgens kwam ook Alexey Qahramonov richting ons jeugdteam, maar niet veel later werd hij doorgestuurd naar Valur. De Oezbeek gaat hen helpen in de strijd binnen de 1. deild karla, net als verschillende andere talenten. Tot slot wisten we de 16-jarige rechtshalf van Mallorca nog te strikken. Voor een afkoopclausule van 1,3 miljoen konden we dit talent overnemen, op hem gaan we hoe dan ook winst maken. Ik verwacht niet dat hij ooit gaat doorbreken, maar we zijn weer lekker creatief geweest op de transfermarkt tot op heden. José Manuel Pinto is een voorbeeld hiervan, want de Spanjaard kwam anderhalf jaar terug gratis over van Zaragoza en vertrekt nu voor bijna 50 miljoen richting Duitsland. Daar gaat hij het opnemen tegen Michael Schmidt, die als back-up voor zowel de rechtshalf als spitspositie diende en nu voor €65.000.000,- naar Bayern München vertrekt. 

325791560_3transfers.thumb.png.e54d0324c579db3ca5578696c31d0637.png

Het jaar 2053 begon met een tripje richting Zuid-Oost Australië, waar we ons trainingskamp rondom Melbourne hadden. Vervolgens keerden we terug naar IJsland met een tussenstop in Denemarken. Een enerverend duel tegen AaB eindigde in maar liefst vijf tegen vier, maar dankzij de hattrick van Martineau gingen we gelukkig wel met de winst in de tas terug naar huis. Vervolgens versloegen we nog wat amateurs in eigen land, voordat we het opnamen tegen FC Barcelona. Nadat we Schmidt verkochten aan Bayern München, schoof Einar Þór Guðfinsson een plekje op in de pikorde. De zelf opgeleide rechtshalf werd de afgelopen twee jaar verhuurd aan Rio Ave en Vitória de Setúbal in Portugal, maar mag zich nu opmaken voor een plek in de selectie. Hij is geen hoogvlieger, maar als back-up op het middenveld kan hij prima mee komend seizoen.

1082098530_4wedstrijden.png.807ff13088737c569eaed58da62d8574.png

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos @Jeroen. @ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo @Satyr @Vis @roeliho @AFCA90

Iedereen weer enorm bedankt voor het liken en reageren. Ook dank aan alle (stille) volgers van mijn novelle!

Edited by Fantasy