Jump to content

[IDS] The way up

Recommended Posts

• Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De finale. Frankrijk tegen IJsland. Net als de Spanjaarden, die we in de halve finale versloegen, treden Les Bleus aan in een 4-4-2 formatie gedurende dit toernooi en met Ayoub Hammar hebben ze in de

Spanje won in de voorgaande wedstrijden van Trinidad & Tobago (5-1), DR Congo (3-0), Chili (3-2), Amerika (6-1) en Argentinië (3-0). Geen halfbakken resultaten en het is dan ook niet voor niets da

De Champions League finale in Madrid. Het Santiago Bernabéu in de Spaanse hoofdstad is al sinds 1947 het strijdtoneel van De Koninklijke, oftewel; Real Madrid. Nog altijd kunnen er 81.044 toeschouwers

Posted Images

Een ijslandse CL finale wie had dat ooit gedacht. Op onderling resultaat heeft HK het psychologische voordeel al heb ik het idee dat de focus op de CL zat er er dus niet altijd met het sterkste team gespeeld is 

Inderdaad, die IJslandse finale is écht de kers op de taart / de kroon op je werk / de puntjes op de I. Afijn, je snapt het wel.

Ongelooflijk wat jíj deze save hebt gepresteerd en als ik heel eerlijk ben zou ik het nog mooi vinden als HK hem pakt ook. Maar als jij hem wederom wint vind ik het ook goed hoor ;) 

30645013_njardvikbannercicchio.jpg.16cae091e27a2b515b0ef11039935687.jpg

Reikhalzend zat ongeveer heel IJsland aan de buis gekluisterd. Maar liefst 70.050 toeschouwers waren in Oekraïne aanwezig, maar het lijkt me sterk dat ongeveer één derde van de IJslandse bevolking naar Central Republican was afgereisd. Onze ambities van het duel werden al snel duidelijk nadat aanvoerder Hallur Húni Gestsson ons al na anderhalve minuut op voorsprong bracht. Een knap schot eindigde snoeihard tegen de touwen en dus kenden we een vliegende start. Halverwege de eerste helft wist het Portugese wonderkind Francisco Rocha de score weer in evenwicht te brengen, maar nog voordat we aan de thee gingen was het een andere Portugees die de uiteindelijk laatste treffer van de wedstrijd produceerde. Dinis Pinto was het eindstation nadat Lerager de bal vanaf de rechterflank over de hele gooide richting Lara, waarna de Duitse linksbuiten de bal panklaar legde vlakbij de penaltystip. Een historische finale betekende onze zesde eindzege op rij, een ongekende prestatie al zeg ik het zelf.

2045797023_1CLfinale.png.97b77259f71d53679593d354db6a2b9d.png

In juni maakt de UEFA de coëfficiëntenranglijst definitief elk jaar en nu hebben we de vijfde plek in handen gekregen. Nederland is ondertussen afgezakt naar de achtste plek achter Portugal en wijzelf zijn Frankrijk gepasseerd en bezetten nu de vijfde positie op de ranglijst. Inmiddels hebben we zelfs al zo veel punten verzameld, dat nummer vier Italië al op schootsafstand ligt. De vierde plek op de ranglijst betekent vier (!) tickets voor de groepsfase in de Champions League. Als we zo ver komen, dan kunnen we écht stappen gaan zetten in Europa.

2140414036_2coefficienten.png.11cf37cb472ef2200007ce2bae58dfe6.png

Pak 'm beet een jaar geleden wilde we hem al halen, maar nu is hij dan eindelijk in Reykjanesbær om voor ons te gaan spelen: Torfi Tímoteus Þórisson. Arsenal haalde hem een jaar geleden voor ongeveer €85.000.000,- weg bij HK en toen wees hij onze contractaanbieding nog af. Vraag me niet waarom, maar de Engelsen plaatsten hem nu op de transferlijst voor een paar miljoen meer. We hebben het geld, dus ik liet het maar even rollen ook. Deze heerlijke aanvaller gaat de komende minimaal acht jaar als het aan mij ligt in de punt van de aanval staan met twee ploeggenoten om te zorgen voor onze doelpuntenproductie!

1226780654_3thorisson.png.5df0522bf7deeaaf467557fbcc659595.png

Ondertussen vond het EK voetbal in de maanden juni en juli ook plaats, dit keer gehouden in Frankrijk. De Bernardo Silva Arena in Parijs was het decor van de finale tussen het thuisland en... IJsland! In de tweede ronde na de groepsfase werd er maar nipt gewonnen van Finland en vervolgens werden er louter grote landen verslagen. Engeland ging met 1-0 onderuit in de kwartfinale en Spanje moest het met maar liefst 4-2 ontgelden in de halve finale. De Fransen versloegen Rusland in de andere halve finale en dus werd er op 14 juli 2052 in Parijs gespeeld tussen Frankrijk en IJsland. Al na vier minuten was het onze eigen Brynjar Arnarson die met een schot van dichtbij de eerste en uiteindelijk ook enige treffer van de wedstrijd noteerde. 

1272008438_5EKIJsland.png.1b72445ca4fbd3756dcb78499e04696a.png

Er werd nog gewoon gevoetbald in de maanden juni en juli. De gewonnen Champions League-finale hadden jullie natuurlijk al voorbij zien komen, maar dat was niet het enige duel dat werd afgewerkt. Ondanks de afwezigheid van vele EK-gangers wisten we alle wedstrijden te winnen, de een wat overtuigender dan de ander. In de beker wonnen we in de vierde ronde nipt van Stjarnan en in de kwartfinale hadden de amateurs van Vestri (de voormalige vrienden van @Titan) geen enkele kans tegen onze jeugdspelers. Verschillende jongelingen mochten hun basisdebuut maken en zo konden ook alle nog aanwezige basisspelers rust houden voor de topper tegen HK. In eigen huis lieten we maar weer eens zien dat wij toch echt de beste ploeg van het land zijn, al komt HK dichter- en dichterbij. 

546347028_6wedstrijden.png.6dafda01aa5877a44626298799851396.png

Oorwassingen tegen o.a. Fjölnir, ÍR en KR zorgen er voor dat we afgetekend aan kop gaan met een moyenne van vijf gescoorde doelpunten per wedstrijd. HK heeft tot op heden slechts één keer puntverlies geleden en kreeg de helft van al hun tegengoals in de ene wedstrijd die ze tegen ons speelden. Onderin heeft KR het lastig, laten we hopen dat deze voormalige topploeg de weg omhoog weet in te zetten. De verschillen in de middenmoot zijn nihil, dus daar zal het nog spannend gaan worden in augustus en september in de strijd om de Europese toegangsbewijzen. Was er niet nog een transferperiode in de zomer? Ja, maar daar gebeurde niet zo veel. Wat jeugdspelers kwamen en gaan en Alejandro Gato, vorig jaar kwam hij nog gratis naar ons, vertrekt voor €42.500.000,- naar Fortuna Düsseldorf. En ja, zulke bedragen vallen tegenwoordig onder 'er gebeurde niet zo veel' haha. Handelshuis Njarðvík draait op volle toeren.

790145518_7stand.png.c557682c414974f79edb3f915e007fb2.png

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos @Jeroen.

@ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo @Satyr @Vis

Iedereen weer enorm bedankt voor het liken en reageren. Ook dank aan alle (stille) volgers van mijn novelle!

Wat een ongelooflijke update. Fantastische resultaten, prachtig gehandeld, gave inkomende transfer, droomfinale, superreeks in de CL en verder ook álles overtuigend gewonnen.

Hulde. 

Vestri heeft zijn beste tijd inderdaad wel gehad, das war einmal ;c Wat een fenomenaal jaar voor IJsland: een kraker in de CL-finale, het EK winnen van het land dat zojuist is gepasseerd op de coëfficiëntenlijst. Ongelooflijk knap hoe je nog telkens weer stappen kunt maken. Een speler voor 90 miljoen aftikken is een behoorlijke luxe. 

Op de eerste plaats gefeliciteerd met de winst van de Champions League. Je hebt de eerst IJslandse Champions League binnen. In de maanden dat je veel spelers mist lijden de resultaten er niet onder. Zelfs HK kreeg een aardige veeg uit de pan. Als kers op de taart on IJsland ook nog het EK, toch een kers op de taart voor jouw harde werk in de competitie denk ik zo ;)

Dit is toch één van de meest baanbrekende updates van deze novelle: CL-winst in een onderling IJslands duel, waarbij dan nog eens een derde van de bevolking aanwezig was :D, en alsof het IJslandse feest nog niet groot genoeg was komt daar nog eens de EK winst van de nationele ploeg bovenop. Prachtig wat hier allemaal is neergezet dankzij Njardvik.

1485101155_njardvikbannercicchio.jpg.dacac3a0cc5089efa09686d1944321ef.jpg

Jullie hebben van mij nog een terugblik op de Europese seizoenen tegemoet. Die stond gepland voor de vorige update, maar besloot ik even achterwege te laten. Dus die volgt nu hieronder, waar we beginnen met het kampioenschap voor Liverpool in de Engelse Premier League. Voor het eerst sinds 2036 gaan zij er met de titel vandoor na een ongekende eindstrijd. Het verschil tussen Liverpool en nummer vier Tottenham was slechts twee (!) punten. Dat het niet alleen daar spannend was, bewezen ze in Spanje (1 punt verschil tussen de nummers één en twee), Duitsland (2 punten verschil), Frankrijk (1 punt verschil) en Portugal (3 punten verschil). In La Liga trok Real Madrid aan het langste eind, vlak voor FC Barcelona. De Catalanen hebben de weg omhoog weer aardig gevonden de laatste jaren. De Franse Ligue 1 kende in AJ Auxerre  een hernieuwde kampioen. Paris Saint-Germain werd tussen 2018 en 2051 slechts vier keer géén kampioen en Auxerre pakt hun eerste titel sinds 1996. Dat was een poos geleden dus en nu kunnen ze weer juichen aan de Annexe 1 in Auxerre. Feyenoord pakte in de Eredivisie de titel, terwijl een niveautje lager IJsselmeervogels voor een grote stunt zorgden door als runner-up directe promotie veilig te stellen. Tot slot de Belgische competitie met hun lachwekkende opzet. Via de play-offs gaat er weer een ploeg Europa in die daar normaal gesproken niets te zoeken heeft: Waasland-Beveren. Bovenin bepaalden Club Brugge en Anderlecht samen wie er met de titel vandoor ging, waar laatstgenoemde aan het langste eind trok. 

Spoiler

510560029_1PL.png.65472272ac9d16e6a1ff8412e4ebe5d6.png

693460736_2LaLiga.png.d404f84132906f43ca303b4ad6335a21.png

1233071800_3BL.png.e1b64c3ad8a6b46d2fadada865e51a53.png

1955389689_4SerieA.png.a5ed4e72d99cb8b72facf07164424e1b.png

293374186_5Ligue1.png.30b897013a1506c849a4bf91cc9d2e2e.png

705746916_6Eredivisie.png.dd9b29ae973aadf404d60ecfd544319b.png

1532643900_7KKD.png.806951c53a62342423b93ffe542d64f0.png

1495290339_8LigaNOS.png.9e4e2a1d201523bc722ce11e4fec12a2.png

656025278_9JPL.png.0366fb86c15a5ffbfcae47e63e6ccacc.png

Terug naar eigen land dan, waar er natuurlijk ook gewoon gevoetbald werd. Wat direct opvalt is het feit dat we tweemaal hebben verloren in de maand augustus. Ik besloot in de beker wat jongelingen en reserves de kans te geven, hetgeen tegenstander Fjölnir genadeloos afstrafte. Zij mogen het na een 1-3 overwinning in de finale gaan opnemen tegen HK dus. Tegen Breiðablik besloot ik ook enkele basiskrachten te sparen voor het duel om de UEFA Super Cup, wat niet eens een verkeerde keuze was. Helaas voor ons was Ólafur Örn Steinarsson, de spits van de gasten, in bloedvorm en hij wist uit drie pogingen op doel drie doelpunten te produceren. Met een kansenverhouding van 6 - 17 (schoten op doel) en 9 - 27 (schoten in totaal) kan je niet spreken van een terechte uitslag. Maar hé; wie het meeste scoort, die wint. De pot tegen Real Madrid, gespeeld in Macedonië, werd wel gewonnen nadat Jonathan Lara de enige treffer van de wedstrijd maakte vanaf de penaltystip. Ook de overige wedstrijden werden redelijk gemakkelijk winnend afgesloten en er werd weer behoorlijk aan het doelsaldo gewerkt. 

1481914697_10wedstrijden.png.1343d7973a83183c82b53c774e0dbb82.png

Het puntverlies tegen Breiðablik op zondag 11 augustus kan ons wel eens heel duur komen te staan, gezien het programma van de laatste vijf duels in de competitie. De competitiemakers hebben in hun vuistje zitten gniffelen bij het indelen van de wedstrijden waarschijnlijk, want ze besloten HK - Njarðvík op de slotdag in te plannen. Een tweestrijd om de titel en pas op de allerlaatste speeldag zal naar alle waarschijnlijkheid de titelstrijd worden beslist. 

1515542481_15schema.png.d9700e5856ec10d85fb1237de94e4232.png

Twee deelnemers in de Champions League dit jaar nadat Stjarnan in de laatste play-off het helaas niet wist te bolwerken tegen het Portugese SL Benfica. Zij mogen dus, samen met Breiðablik, een niveautje lager de IJslandse eer gaan verdedigen. Stjarnan kwam in Groep E terecht bij Club Brugge, VfB Stuttgart en Zenit. Opvallend feitje, in de derde kwalificatieronde van de Champions League versloeg Stjarnan Club Brugge nog met 2-1 over twee duels en nu komen ze elkaar dus in de Europa League tegen. Breiðablik gaat het in Groep A opnemen tegen Manchester United, Young Boys en Lokomotiv Moskou. Het lijkt me duidelijk wie er de favoriet is in die groep... In de Conference League kwam Fjölnir terecht in Groep E met Qarabag FK, NK Maribor en Shakhtar Donetks. Prettige wedstrijd, drie keer naar Oost-Europa! Terug naar de Champions League dan, waar we het in Groep B niet bepaald getroffen hebben met Paris Saint-Germain én Manchester City als tegenstanders. Wat dat betreft hebben onze landgenoten van HK het in Groep F een stuk gemakkelijker met eigenlijk alleen CA Osasuna als grote naam.

489171407_16CLLoting.png.efa929478745e0b3f007ef0841ed3ca6.png

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos @Jeroen. @ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo @Satyr @Vis @roeliho @AFCA90

Iedereen weer enorm bedankt voor het liken en reageren. Ook dank aan alle (stille) volgers van mijn novelle!

Een aanbod om bondscoach te worden heb ik vreemd genoeg nooit gehad, maar de bondscoaches van IJsland zitten over het algemeen ook vrij lang op hun post..

Edited by Fantasy