Jump to content

[IDS] The way up

Recommended Posts

23 minuten geleden zei Titan:

Absurd hoe goed de twee grootste ploegen van dit moment blijven presteren, zelfs na weer een enerverende transferperiode.  Telt in de Pepsi-deildin trouwens het onderling resultaat of het doelsaldo bij een gelijk aantal punten? Europese overwintering is voor meerdere ploegen mogelijk.

Het doelsaldo is bepalend bij een gelijk aantal punten. Als dat ook gelijk is, wordt gekeken naar het aantal gescoorde doelpunten.

• Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De finale. Frankrijk tegen IJsland. Net als de Spanjaarden, die we in de halve finale versloegen, treden Les Bleus aan in een 4-4-2 formatie gedurende dit toernooi en met Ayoub Hammar hebben ze in de

Spanje won in de voorgaande wedstrijden van Trinidad & Tobago (5-1), DR Congo (3-0), Chili (3-2), Amerika (6-1) en Argentinië (3-0). Geen halfbakken resultaten en het is dan ook niet voor niets da

De Champions League finale in Madrid. Het Santiago Bernabéu in de Spaanse hoofdstad is al sinds 1947 het strijdtoneel van De Koninklijke, oftewel; Real Madrid. Nog altijd kunnen er 81.044 toeschouwers

Posted Images

Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat je na 17 overwinningen op rij nog altijd naast de titel kunt grijpen. Toch heb ik alle vertrouwen dat je ook die laatste duels goed door komt.

Mooi om te zien hoe ook de andere clubs het steeds beter doen daar in IJsland. Knap. Alle drie wel weer een pittige CL loting, maar gelet op hoe zij jou ook bijbenen kan het zomaar een mooi seizoen worden.

1680754789_njardvikbannerelprincipito.jpg.c993b7d9968611cdadb9cb142abef9d0.jpg

Het duel in Kópavogur was er een waar heel IJsland halsreikend naar uit keek. Wij ook en dat was te merken ook! Met maar liefst 0-6 werden de gastheren afgedroogd. Jonathan Lara wist na een kwartier de score te openen en al na een half uur hadden we drie keer weten te scoren. Na een nul tegen vier ruststand wist Dinis Pinto na de thee nog twee doelpunten te maken, waardoor de teller dus op zes eindigde. Drie dagen later kregen we wel de deksel op de neus na een verlies tegen Barcelona. Binnen tien minuten stonden we met 2-0 achter en dit wisten we niet meer te herstellen, ondanks dat we de betere waren op het veld. Maar als je niet scoort, dan kan je niet winnen. Dat zou een wijs man zomaar ooit gezegd kunnen hebben.. De resterende wedstrijden in de competitie werden vervolgens wel met speels gemak gewonnen, waarmee er een recordseizoen is afgesloten. 

1083112540_1wedstrijden.png.33c724e97cbbf7d9def690b9f86490b6.png

Na alle overtuigende overwinningen in september zien we dat we het seizoen zonder ook maar enig puntverlies en met een recordaantal gescoorde doelpunten hebben afgerond. Het vorige record stond op 88 treffers in één Pepsi-deildin seizoen, dus dat is met overmacht de boeken uit geschoten. Onderin wist ÍBV het net niet te bolwerken en ondanks dat KR een gigantisch slecht slot kende van de competitie bleven zij de eilandbewoners nipt voor. Eigenlijk zijn we allemaal eilandbewoners natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel. Fjarðabyggð verbaasde vriend en vijand door op de slotdag nog even met 4-1 (!) van Víkingur Reykjavík te winnen en daarmee hun eerste en enige zege van het seizoen te noteren. 

In alle opzichten was het een seizoen om nooit te vergeten en één voor in de geschiedenisboeken. Daarover in de volgende update meer.. Leuk zo'n cliffhanger!

1887277609_2stand.png.6af5a0a358dfd61be2fca23695bb261a.png

Tot slot nog een blik op de spelersstatistieken, waar we zien dat Martineau maar liefst 34 treffers heeft weten te maken dit seizoen. Als clubtopscorer hield hij daarmee Pinto (28) en Arnarson (19) als aanvallers achter zich. Vanaf het middenveld wisten Lara, Lip, Keskin en Schmidt ook regelmatig het net te vinden en Lerager was met 23 assists ook van onschatbare waarde vanaf de rechterflank. Al met al gewoon ongekende statistieken natuurlijk in het recordseizoen.

1730739459_3statistieken.thumb.png.b8e755d3ce076672ba5842915332dc6b.png

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos

@ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo

Iedereen weer enorm bedankt voor het liken en reageren. Ook dank aan alle (stille) volgers van mijn novelle!

PS: Excuus voor alle wisselende skins; ik was een beetje zoekende. Vanaf de volgende update gaan we terug naar de donkere skin.

Wat een momentum! 6-0 tegen de dichtste concurrent! Net wanneer je een ijzersterke tegenstander voorgeschoteld krijgt die een enorme uitdager blijkt zet je je allerbeste seizoen ooit neer! Wat een prestatie!!

Het klopt toch denk ik dat je voorheen nog nooit alle 22 wedstrijden won? 

4 minuten geleden zei Marius:

Wat een momentum! 6-0 tegen de dichtste concurrent! Net wanneer je een ijzersterke tegenstander voorgeschoteld krijgt die een enorme uitdager blijkt zet je je allerbeste seizoen ooit neer! Wat een prestatie!!

Het klopt toch denk ik dat je voorheen nog nooit alle 22 wedstrijden won? 

Er werd wel eens eerder een seizoen afgesloten met 22 winstpartijen. De eerste was al in 2028 zelfs!

3 minuten geleden zei Karlo:

Ongekende resultaten _O_ Opvallend ook de verschillen in salarissen die je biedt. 

Klinkt misschien stom, maar vaak geef ik de spelers gewoon wat ze vragen ;c Tenzij ze buitenproportionele eisen op tafel leggen zoals Verdi bijvoorbeeld, dan haak ik wel af.

Zojuist zei Fantasy:

Klinkt misschien stom, maar vaak geef ik de spelers gewoon wat ze vragen ;c Tenzij ze buitenproportionele eisen op tafel leggen zoals Verdi bijvoorbeeld, dan haak ik wel af.

Deed dit eerst ook altijd hoor, totdat ik de laatste tijd regelmatig streams ging kijken van de wat bekendere FM'ers. Zag toch wel dingen voorbij komen bij contractonderhandelingen die je aardig wat geld kunnen besparen en sindsdien probeer ik dat ook toe te passen. Waarschijnlijk heb jij inmiddels een bodemloze put met euro's tot je beschikking dus ik snap wel dat je er niet zo op let. Helaas is dat bij Milan (nog) niet het geval ;c

Zojuist zei Karlo:

Deed dit eerst ook altijd hoor, totdat ik de laatste tijd regelmatig streams ging kijken van de wat bekendere FM'ers. Zag toch wel dingen voorbij komen bij contractonderhandelingen die je aardig wat geld kunnen besparen en sindsdien probeer ik dat ook toe te passen. Waarschijnlijk heb jij inmiddels een bodemloze put met euro's tot je beschikking dus ik snap wel dat je er niet zo op let. Helaas is dat bij Milan (nog) niet het geval ;c

Misschien moet ik dat dan ook maar eens doen. Er staat genoeg geld op de rekening inmiddels, maar geld besparen is altijd fijn natuurlijk :D Heb je wat tips?

Een absoluut recordseizoen! Twee spelers die 1 op 1 (of hoger) lopen met doelpunten, als je die twee invalbeurtjes van Pinto niet meetelt. Genieten hoor.:<

Pfoe, dat is nog eens presteren. Ook heel knap van HK trouwens.

Je prestaties spreken het tegen, maar qua sterren zitten er wel een paar spelers die echt te kort lijken te komen? Waaronder je reservedoelman. Of zeg ik nou iets raars...?

3 minuten geleden zei StanleyW:

Pfoe, dat is nog eens presteren. Ook heel knap van HK trouwens.

Je prestaties spreken het tegen, maar qua sterren zitten er wel een paar spelers die echt te kort lijken te komen? Waaronder je reservedoelman. Of zeg ik nou iets raars...?

Een reservedoelman heeft over het algemeen één taak, de bank warmhouden. ;c Dat is voor mij nooit zo'n zorg. Beetje risicovol natuurlijk, want als Carstensen z'n arm zou breken en een half seizoen uitgeschakeld is dan hebben we wel een probleem. Maar dan kunnen we altijd nog de transfermarkt op :D Die sterren zeggen mij verder niet heel veel, daar bijvoorbeeld Claus Lip of Michael Schmidt qua sterren minder goed lijken dan concurrenten in het team, zijn ze in essentie qua spelersstatistieken en assists/doelpunten en prestaties op het veld echt niet minder dan een Genç of Lerager. 

Gepost (edited)

309811159_njardvikbannercicchio.jpg.7d9a56bf7c6f61fd850e88c54fe1f67d.jpg

Thanks @Cicchio voor deze banner!

Een nieuwe banner en zoals in de vorige update al benoemd werd, was vorig seizoen een historisch seizoen. Wat er precies historisch aan was, dat was niet alleen het historisch gezien het gigantische aantal doelpunten dat werd gescoord. Het was ook het laatste seizoen dat we met het 'oude' logo speelden. Designer @Izsco kreeg de vrije hand en ontwierp een nieuwe logo wat de clubkleuren heeft behouden, een ouderwets IJslands karakter heeft en toch een moderne twist heeft met de creatieve 'N'. 

1664250831_njardviknewlogo.png.768dd2b626ff636efecbf68f3eed9929.png

De nieuwe tenues zijn nog onderweg, maar de resultaten veranderden gelukkig niet. We begonnen natuurlijk met een pijnlijke nederlaag tegen FC Barcelona, maar in de maanden oktober en november wisten we dit flink recht te zetten. Zonder ook maar enige tegentreffer te hoeven incasseren wonnen we van Zenit (4-0) en twee keer van Club Brugge (0-2 & 3-0). Hierdoor gingen we na vier duels onbedreigd richting overwintering en in december stonden er nog twee duels op de planning.

168287806_1wedstrijden.png.eba44788973c34cef085bcb20275299f.png

De maand december stond ook in het teken van het afscheid van Zlatan Ibrahimovic. De inmiddels 70-jarige Zweed hangt zijn pak ook aan de wilgen en trekt zich helemaal terug uit de voetballerij. Met zo'n carrière als hij gehad heeft is dat ook meet dan terecht natuurlijk, want na een dienstverband op de internationale velden en als assistent van Brann in Noorwegen en ons team op IJsland heeft hij zijn pensioen ook wel verdiend. Er werd ook nog 'gewoon' gevoetbald en in eigen huis wisten we de Spanjaarden te revancheren middels een 4-2 overwinning. Mede dankzij een hattrick van Dinis Pinto, onze zelf opgeleide Portugees, gingen de mannen uit Barcelona met knikkende knietjes terug naar huis. Het slotakkoord was tegen Zenit. In Rusland gingen we nog rusten met een 1-0 achterstand, maar wat motiverende woorden zorgden er voor dat ook het laatste duel in winst omgezet kon worden. Op naar de volgende ronde, waarin we het gaan opnemen tegen AS Roma.

579318317_2wedstrijden.png.396f4415d93292d678231772d821cf3a.png

Na alle overwinningen in de resterende vijf duels werden we koploper van Groep B. Ook HK eindigde als winnaar van de groep door alleen het uitduel tegen Inter te verliezen en verder louter overwinningen te noteren. Helaas viel voor Stjarnan het doek in een poule met Lazio Roma en VfL Wolfsburg, die wel doorstoten naar de volgende ronde. PSG werd de opvallende derde in deze poule met slechts zes punten, drie meer dan Stjarnan behaalde. In de Europa League haalde Breiðablik het net niet en op basis van onderling resultaat werden zij laatste in de groep. Zowel Keflavík en Fjölnir wisten in de Conference League te overwinteren, dus voor hen liggen er mogelijkheden om ook na de winter coëfficiënten te verzamelen. Nog genoeg kansen om Frankrijk te achterhalen op de coëfficiëntenranglijst dus!

1210677221_3loting.thumb.png.41ea025666aec0a8a415c1f1ec681f35.png

@Chiemel @neva @ErikEagles @Krabby @FlyD @spaansetukker @Thierryvane @Marius @Titan @Glenn08 @ElMarcos

@ElPrincipito @Nummerke10 @delichris @komodo25 @Cicchio @StanleyW @Reflex @Tim' @RubenS2 @Karlo

Iedereen weer enorm bedankt voor het liken en reageren. Ook dank aan alle (stille) volgers van mijn novelle!

Edited by Fantasy

Zlatan tot zijn 70e actief in de voetballerij, zou zomaar eens echt kunnen gebeuren ;c Europees blijf je goed presteren, net als HK. Opvallend dat behalve IJsland enkel Duitsland, Engeland, Spanje en Italië nog actief zijn in deze fase van de CL. Je bent er echt een groot voetballand van aan het maken. Erg knap logo trouwens!

Een schitterend logo is er voor je gemaakt, past geheel bij de nieuwe wereldstatus van Njardvik! Tof om te zien dat de IJslandse kemphanen in de volgende ronde van de CL staan. Die ouwe Zlatan, nog altijd op de training een balletje meepakken en aantonen dat er niemand beter is?

• Fantasy changed the title to [IDS] The way up