Jump to content
Fantasy

[IDS] The way up

Recommended Posts

Ik kijk even een paar uur niet en er zijn weer twee updates bijgekomen :classic_ohmy: niet te snel gaan hoor, ik wil alles rustig kunnen volgen!

Een klein foutje in je update overigens, je zegt dat Real met 6-0 wint en geen last had van de IJslandse kou, maar de wedstrijd werd volgens je screenshot gespeeld in Madrid :classic_wink:

In eigen land veruit de beste, dit gaat de komende jaren wellicht wat eentonig worden haha. Maar hoe je het flikt in de Champions League is mij een raadsel, maar 4 punten pakken tegen PSV is weergaloos. Overwinteren in Europa met een ploeg uit IJsland, heel erg knap! Dat je vervolgens Lyon loot was misschien wel te verwachten met zo'n kleine ploeg, maar het seizoen is nu al dik geslaagd.

17 minuten geleden zei Mordurette:

Ik kijk even een paar uur niet en er zijn weer twee updates bijgekomen :classic_ohmy: niet te snel gaan hoor, ik wil alles rustig kunnen volgen!

Een klein foutje in je update overigens, je zegt dat Real met 6-0 wint en geen last had van de IJslandse kou, maar de wedstrijd werd volgens je screenshot gespeeld in Madrid :classic_wink:

In eigen land veruit de beste, dit gaat de komende jaren wellicht wat eentonig worden haha. Maar hoe je het flikt in de Champions League is mij een raadsel, maar 4 punten pakken tegen PSV is weergaloos. Overwinteren in Europa met een ploeg uit IJsland, heel erg knap! Dat je vervolgens Lyon loot was misschien wel te verwachten met zo'n kleine ploeg, maar het seizoen is nu al dik geslaagd.

Probeer zo veel mogelijk bij te blijven met waar ik in FM zelf ook ben, de ene keer zullen de updates elkaar iets sneller opvolgen dan de andere keer dus. 

Voor wat betreft de 6-0 tegen Real, je hebt helemaal gelijk. Dan hadden wij zelf misschien wat last van de warme Spaanse temperaturen, haha! ;c

X6NhyCb.png.9e4ae1536d5f2f8440bea3d59ff2709a.png

Na de knappe derde plaats in de groepsfase van de Champions League, mochten we in de eerste K.O. ronde van de Europa League aantreden tegen het Franse Olympique Lyon. Ik had zelf geen huizenhoge verwachtingen van dit tweeluik en na het eerste duel bleek ook wel dat OL een maatje te groot was voor ons nietige Njarðvik. Dankzij Robert Skov moesten we al na een minuut of zes in de achtervolging en een kwartier voor tijd scoorde Kyle Walker-Peters de tweede treffer. De return zullen we nog flink aan de bak moeten als we verder willen bekeren in het tweede Europese toernooi. 

173144226_0Lyonheen.png.70258314451fefa72263964ccb70d957.png

Ondanks dat we behoorlijk tegenstand konden bieden in de return, ging ook de tweede wedstrijd van deze eerste K.O. ronde verloren. Opnieuw kwamen we snel op achterstand na een voorzet door Divock Origi werd binnengekopt. Robert Skov, die de eerste wedstrijd ook al het net had weten te vinden, scoorde in de return opnieuw. Ditmaal vanaf de penaltystip vlak voor het rustsignaal. Wel konden we in eigen huis nog iets terug doen via Kjartan Einarsson. Maar dit was er alleen een voor de statistieken, want in totaal gingen we met 4-1 onderuit tegen de Fransen. 

965513904_0Lyonterug.png.b1a5495b68f7ea17a5f193f67ccffc89.png

Aan het eind van het vorige seizoen wisten we al wat spelers vast te leggen: Anders Olsson, Lasse Madsen en Skúli Eggert Marteinsson. Daar werden nog vier spelers aan toegevoegd, te beginnen met Erik Lindberg. Deze Zweedse rechtsback mag de concurrentiestrijd aangaan en zal op termijn naar mijn verwachting de nummer één op deze positie worden. Komend seizoen zal hij echter eerst zijn minuten gaan maken mij de grote concurrent Stjarnan, want ik vond het belangrijk dat hij wel direct speelminuten zou krijgen. Bij Stjarnan is de kans hierop groter dan bij ons, dus vertrok hij (samen met middenvelder Kasper Harbo) een jaartje naar hen. Vlak voor oudejaarsdag wisten wij ook Þórdur Sigurðsson weg te kapen bij ÍA. Een talentvolle doelman die ook de concurrentiestrijd aan mag gaan. Voor hem heb ik wel direct speelminuten in het vizier, dus samen met de andere doelman - Ólafur Kristófer Helgason - mag hij gaan uitmaken wie er onder de lat komt te staan. Vervolgens werden er ook nog twee middenvelders gehaald. Oddvin Halmøy kwam gratis over van Molde, waar zijn contract niet werd verlengd, en Andri Guðmundsson werd overgenomen van Breiðablik. Aan de andere kant stond er één grote uitgaande transfer, namelijk die van Valgeir Valgeirsson, die vorig seizoen nog voor zo'n €60.000,- werd gekocht van Fylkir. Met de interesse van o.a. HSV uit Duitsland en Levante uit Spanje had hij over internationale interesse niet te klagen en uiteindelijk vertrok de buitenspeler voor bijna een half miljoen naar Spanje. Dit soort bedragen kan ik niet weigeren, zeker als ik de spelers in kwestie een beetje tevreden wil houden. 

704111884_01transfers.png.6e379cb9ef0355036b311250b05b94a4.png

Spoiler

269595949_1AndersOlsson.png.ddb2132dc2ddbb227caedfced9f25c2e.png

1672789180_2LasseMadsen.png.c92ab427c1e65db9ba24dc7dfcfd4b14.png

903164137_3SkuliEggertMarteinsson.png.0871bc83da73a3046e1fcf14f5ddcef9.png

1961611631_4ErikLindberg.png.ac4bf27a74c8c0ad2aa72a83e11c33b9.png

1895979880_5TordurSigurdsson.png.a0654a797be9d0d3642a7c186605d956.png

65467683_6OddvinHalmoy.png.ccabc62d189bf8ba410fe7077f4d495a.png

1390092736_7AndriGudmundsson.png.be2771608e91ff893f49ec636ce85d45.png

We hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten met KV in de winterstop en direct stond er o.a. een oefenwedstrijd tegen hen op het programma. Spelers kunnen worden verhuurd aan hen en kunnen daar dan in de 1. deild karla ervaring op gaan doen en we zullen zo nu en dan een oefenduel spelen waarbij de recettes voor KV zijn. Verder werd de Ligabeker benut om iedereen weer wedstrijdfit te krijgen en er kwamen weinig hobbels op onze weg en zo mochten we opnieuw een trofee in de kast plaatsen. 

742657027_01voorbereiding.png.9c7be116fd5bdea4ddc85aa9934059b2.png

Een paar dagen na de finale van de Ligabeker tegen Stjarnan mochten we aantreden tegen ÍBK Keflavík in de strijd om de Deildabikar. Oddvin Halmøy heeft na zijn transfer richting IJsland al snel zijn draai gevonden en nam de gehele productie tijdens de 2-0 overwinning voor zijn rekening. Tijd voor het echte werk in de Pepsi-deildin met een eindelijk volledige selectie waarin elke positie minstens dubbel bezet is. 

1904763966_01deildabikar.png.72e1afd8a4917e1ffacfb50ab1c58094.png

@Richarð. @Lazy @Glenn08 @FlyD @Marius @delichris @Mordurette @Kelderklasse @RubenS2 @komodo25

Allemaal weer bedankt voor het lezen en reageren. Screens van de spelers zijn in de spoiler te vinden en de kop van het seizoen 2024 is er af. Eens zien wat we komend seizoen kunnen gaan presteren!

Lyon zoals verwacht een maatje te groot, maar je hebt toch een unieke prestatie geleverd door te overwinteren. De transfers lijken je in ieder geval sterker te maken, zeker als je al de luxe hebt om spelers te moeten uitlenen omdat ze anders niet aan genoeg speelminuten komen. De Ligabeker was weer een opwarmertje.

Lyon was te sterk voor je, maar je bent ver gekomen in Europa. Je hebt leuke spelers gehaald hoor. Je hebt ook weer een mooie prijs gepakt.

Jammer van Lyon, maar dat was te verwachten. Benieuwd hoeveel maatjes te groot je in de competitie gaat zijn voor de rest nu je eindelijk een volwaardige selectie hebt.

Zonde tegen Lyon, maar zoals velen voor mij ook al aangaven: verwacht. Je hebt in elk geval een mooi Europees seizoen gehad, mooier dan je had durven dromen vermoed ik. Goed ook de samenwerking met een lagere club, talenten laten rijpen en van profiteren op de lange termijn.

X6NhyCb.png.88ae4361f317c8c96f87b35a352d94b6.png

Na de succesvolle voorbereiding met winst in de Ligabeker en de Deildabikar begon medio mei het seizoen 2024. De seizoensopener was een lastige, daar we moesten aantreden op bezoek bij Valur. De wedkantoren zien hen nog altijd als de titelfavoriet, ondanks onze hegemonie van de afgelopen jaren. Dat we dan ook wat stroef begonnen, maakte mij nog niet aan het twijfelen. De zondag daarna herstelde we ons prima van het gelijke spel met een 4-2 overwinning op Breiðablik en drie treffers van Einarsson. Een gelijkspel op bezoek bij ÍBK Keflavík zorgde er wel voor dat ik begon te twijfelen aan de spelers, dus besloot ik enkele kleine aanpassingen te doen in onze tactiek en onze jeugd- en reservespelers wisten tegen KH (die hetzelfde logo hebben als Valur) orde op zaken te stellen. We lijken inmiddels door de zegetocht in juni op het juiste pad en staan na negen duels al vier punten los op Keflavík, die samen met Víkingur Reykjavik als enige in de buurt kunnen blijven. Wat ze bij Stjarnan aan het doen zijn is ook mij een groot raadsel, maar duidelijk is wel dat ze het daar nog niet helemaal op orde hebben!

1710953131_1wedstrijden.png.7fab7c3dc59d38e979b8f1b92712e2ca.png

Spoiler

1377616731_2stand.png.75c32177b03cab634599a6036580697a.png

Na de uitstekende openingsfase van de competitie gaat komende maand ook het Champions League avontuur beginnen. Helaas moeten we nog altijd vanaf de eerste voorronde deelnemen om kwalificatie af te dwingen, maar het kan niet lang meer duren of dit gaat ook veranderen. The New Saints FC uit Wales mag toch geen moeite gaan kosten, dus hier kunnen we wellicht weer wat jonge jongens een kans gaan geven. Al moeten we ook weer niet hoogmoedig gaan worden, uiteindelijk blijft het gewoon elf tegen elf en je weet wat ze zeggen: de bal is rond. 

1818303311_3clloting.png.ef81ed03e433c81e40ddfa957afdffad.png

@Richarð. @Marius @delichris @RubenS2 @FlyD @Mordurette @Lazy @Glenn08

Thanks weer voor de mooie woorden. 

De competitie lijkt nu al in een beslissende plooi te liggen. Na de prestaties van afgelopen jaren in Europa mag het inderdaad niet lang meer duren om die eerste voorronde links te mogen laten liggen.

In de competitie wals je over de verschillende tegenstanders ... In Europa ben je tegen de Saints in mijner mening favoriet ! Jaar na jaar timmer je aan je Europese reputatie en dit gaat ook elke keer goed 

X6NhyCb.png.a5003ec8529149c2a99697b3988e1717.png

Waar wij al midden in het seizoen zitten, zijn de meeste competities in deze periode vol in de voorbereiding van het komende voetbaljaar 2024/2025. Zo ook VfL Bochum, die nog op zoek waren naar een keeper. Waar Helgason en nieuwe aanwinst Sigurðsson nog volop in de concurrentiestrijd waren met elkaar, brachten de Duitsers uitsluitsel in wie onze nummer één zou gaan worden. Voor ruim een half miljoen euro vertrekt Helgason naar Duitsland en zo zal Sigurðsson de komende tijd onder de lat plaatsnemen. Wel besloot ik direct een vervanger aan te trekken in de vorm van Andreas Hansen. Deze Noorse doelman kwam over van Sarpsborg 08 en zal voorlopig vooral de bank gaan warmhouden. 

642697480_1transferuit.png.33b240e41e1c909e682d4c25eb349b30.png

Ondertussen gingen de wedstrijden gewoon door en zijn we ook nog altijd ongeslagen. Met alleen een gelijkspel tegen Breiðablik en verder louter overwinningen in de Pepsi-deildin hebben we voorlopig afstand genomen van de concurrentie. Ook in Europa zijn we nog actief, nadat in de eerste voorronde TNS uit Wales werd verslagen. Op bezoek bij de Welshmen werd er nog een doelpuntloos gelijkspel behaald, maar in eigen land werd de klus geklaard. In de tweede voorronde wachtte ons een verre reis naar Moldavië, waar Sheriff Tiraspol de tegenstander was. We hadden weinig moeite met de Moldaviërs en gingen met een 2-3 overwinning huiswaarts, om daar de klus te klaren en door te stromen naar de derde voorronde van de Champions League. In deze derde ronde staat ons Legia Warschau te wachten. De Polen versloegen in de vorige ronde Partizani Tirana uit Albanië. 

698029993_2wedstrijden.png.e5ed92f7c09e28e674ffe71692862e02.png

Spoiler

176486145_3stand.png.3402e6e8c3aea3d2dfdb439bf2e33a26.png

@Marius @Mordurette @True_Legend

Dank weer voor de reacties heren. In de volgende update de maand augustus, met o.a. de Europese wedstrijden.

Krappe overwinning op TNS, maar winst is winst. In principe vijf punten voorsprong in de competitie, lijkt me weer een gelopen race.

Derde kwalificatieronde is binnen ... Je bent al dichter bij die groepsfase ... Je ziet trouwens ook al het positieve effect van de Europese ervaring want in de competitie ga je gewon keihard door

In Europa nu de eerste echte test met Legia. Je hebt Europees nog niet al te veel overschot gehad lijkt het, maar misschien trad je niet eens met je sterkste elftal aan. Op basis van de vorige seizoenen zou ik zeggen dat deze klus zeker niet onmogelijk is.

X6NhyCb.png.553d333c1a8e0a4e9aa01fe8f4053e6e.png

Met de overwinningen tegen TNS en Sheriff Tiraspol nog vers in het geheugen, begonnen we de maand augustus met de halve finale van de VISA Bikar karla tegen Haukar. Deze werd winnend afgesloten dankzij doelpunten van rechtsbuiten Andri Guðmundsson en zijn vervanger Sæþór Olgeirsson. Guðmundsson kwam afgelopen winter over van Breiðablik en heeft inmiddels als 19-jarige zijn plek in de basis weten te veroveren. Voordat we bij de finale waren aanbeland, wisten we met enigszins speels gemak het Poolse Legia Warschau te verslaan. In eigen huis versloegen we de Polen met 3-1 en op verplaatsing wisten we ook met 0-2 huiswaarts te keren, waardoor we de laatste voorronde weer wisten te bereiken en opnieuw verzekerd waren van Europees voetbal. Het tweeluik tegen Zürich moest uitwijzen of we opnieuw in de Champions League mochten uit komen of dat het Europa League zou gaan worden.

Voordat het zo ver was, stond eerst dus nog de finale van de VISA Bikar karla op het programma. Valur was hierin de tegenstander en met het oog op het tweeluik met Zürich besloot ik wat reservespelers de kans te gunnen. De 'reserves' blijken inmiddels van een dusdanige kwaliteit, dat we eigenlijk wel twee Pepsi-deildin-waardige elftallen in de selectie hebben, want grootmacht Valur werd met 4-0 opzij gezet. Een uitstekende beslissing om de wissels wat speelminuten te geven dus, want vervolgens mochten we in Zwitserland aantreden tegen Zürich waar we met 3-3 gelijk wisten te spelen. Het lag nog helemaal open, maar gezien de drie uitdoelpunten waren wij in ieder geval in het voordeel voor de return. Deze gescoorde doelpunten op verplaatsing bleken helemaal niet noodzakelijk achteraf, gezien het feit dat we de return met maar liefst 5-1 wisten te winnen en dus zo met een totaalscore van 8-4 doorstoomden naar de groepsfase van de Champions League!

1359870138_1wedstrijd.png.836080d2d781f476ad4639c65011fb9f.png

Spoiler

204353701_2stand.png.e56f1f4f928293d0b6d36fcc8d12c95e.png

In de loting voor de Champions League werden we opnieuw aan een Spaanse grootmacht gekoppeld. Waar we vorig seizoen Real Madrid tegenkwamen, was het dit keer FC Barcelona van trainer Michael Laudrup. Daarnaast treffen we ook weer een Nederlandse tegenstander, dit keer in de vorm van AZ uit Alkmaar. Sinds 2020 eindigden de Kaaskoppen altijd in de top drie van de Eredivisie, met een kampioenschap in 2021 als hoogtepunt. Niet een te onderschatten tegenstander dus. De groep werd gecomplementeerd door SL Benfica uit Portugal. De Portugezen hebben flink wat ervaring in de ploeg met o.a. Rafa en Pizzi die al jarenlang in de ploeg vertoeven en zullen ons het vuur aan de schenen gaan leggen. Maar goed, de prestaties in Europa van onze kant worden beter en beter en ondertussen kunnen wij flink wat ploegen het lastig maken. Wie weet kunnen we tegen bijvoorbeeld AZ en Benfica wel wat puntjes afsnoepen!

1086701711_3groepCL.png.1bfd5823b952e55b1418d6c4942ea5bd.png

@Richarð. @Glenn08 @komodo25 @delichris @Mordurette @RubenS2 @FlyD @True_Legend @Lazy @Marius

Bedankt weer voor het liken, lezen en reageren mannen. Opnieuw een zware loting in de Champions League zoals jullie kunnen zien, maar wij zullen voorlopig nog wel even het lelijke eendje in het miljoenenbal blijven haha. Wie weet wat wij kunnen presteren tegen deze tegenstanders. In de volgende update het slot van de competitie en het begin van de Champions League in de maand september. 

Edited by Fantasy

Fenomenale winst tegen FC Zürich ... Vooral die 3-3 in Letzigrund is een zeer mooi resultaat ... De loting van de groepsfase is niet gemakkelijk, maar toch denk ik dat je met AZ om de derde plek zal strijden ... Thuis puntje of 4 pakken en uit verrassen ... Ben benieuw alvast of je Europees gaat overwinteren ! In eigen land, daar valt niet veel over te zeggen ... Je walst over iedereen heen en dit klasseverschil gaat enkel groter worden na verloop van tijd