Jump to content
Fantasy

[IDS] The way up

Recommended Posts

Bitter weinig veranderd in Europa over al de jaren heen. Enkel in België zowat eens een andere naam, en zelfs dat is eigenlijk geen verandering ten opzichte van de geschiedenis.

Leuke titels voor Wolfsburg en Lazio, mooi om te zien dat zij de ''traditie'' soms een doorbreken. Verder weer lekkere resultaten gehaald in de CL! 

Erg eentonig over het algemeen . Wel mooi dat Madrid de baas is in spanje . Bayern verrassend 1x uit de top 3 uit het niet . Charleroi kampioen zie je ook niet vaak 

123305361_Bannerniejo.png.97f4625b048aa0fe52f8b80b96f1cb3c.png

Bjarke Holst, in 2027 voor €1.000.000,- gekocht van FC København, vertrekt na tien seizoenen in IJsland richting Manchester City. Met een contract dat in 2038 zou gaan aflopen leek het mij sterk dat hij nóg eens zou willen verlengen, dus besloot ik hem de overstap te gunnen en toch nog wat geld binnen te harken. Zo hebben we onze kosten van de sponsoring van andere clubs weer terugverdiend. We hebben het afgelopen seizoen flink wat spelers voor veel te veel geld bij andere IJslandse clubs weggehaald om hen zo van een financiële injectie te voorzien, nu moeten we nog gaan merken wat ze hiermee zullen gaan doen. 

15654697_1transferholst.png.cdc358632b505678267286a7a522b493.png

Lang hoefden de fans niet te wachten op een vervanger, want enkele dagen later werd Mikkel Møberg voor zijn afkoopclausule losgeweekt bij FC Midtjylland ter hoogte van €9.250.000,-. Voor dit bedrag kon hij door elke club buiten Denemarken worden overgenomen, waar we dus vriendelijk gebruik van hebben gemaakt. Met zijn 20 jaar kan hij nog wel even vooruit en hij is toch wel al op een niveau dat hij een aardig balletje kan meetrappen. Eens zien hoe hij zich de komende tijd gaat kunnen ontwikkelen. Ook Ulf Gustafsson haalden we als mogelijke spits, maar dat was meer een soort paniekaankoop van de eerste de beste naam die ik mij nog kon herinneren van enkele seizoenen geleden toen hij te boek stond als enorm talent. In de praktijk viel hij een beetje tegen, maar een extra Scandinavische back-up is nooit verkeerd. 

2146521472_2moberg.png.ae5c6574d9aabbf18920361348660fb5.png

Na een winterstop van enkele weken begonnen we met een trainingsstage in Japan, waarna we direct doorgingen naar China voor een oefenpotje tegen Shandong Luneng, onze satellietclub in China. Vervolgens speelden we nog twee wedstrijden tegen amateurploegen in eigen land, voordat we richting Madrid vertrokken voor het heenduel tegen Atlético de Madrid. Nipt verloren we daar, maar gezien de behaalde resultaten na een nederlaag in Europees verband in het verleden maakte ik mij nog weinig zorgen. Natuurlijk moest er dan in eigen huis wel gewonnen worden en lang leek het er op dat we, ondanks een overwinning, uit Europa zouden gaan tegen Atléti. Na 90 minuten voetbal stond er namelijk een 3-2 stand in ons voordeel op het scorebord, waardoor de Spanjaarden op basis van uitdoelpunten door zouden gaan. Maar toen kwam Mikkel Møberg om de hoek kijken in de eerste minuut van de blessuretijd. Hij had zo zijn aankoopbedrag al weer terugverdiend met zijn winnende treffer! In de volgende ronde treffen we Manchester United. 

1400986877_3wedstrijden.png.d8ef96665dae3b9f41966592872984b1.png

@komodo25 @Krabby @Marius @Mordurette @Richarð. @neva @Chiemel @Titan @delichris @FlyD 

Dank voor de reacties en likes allemaal weer. Ik merk dat FM het er steeds moeilijker mee krijgt en de snelheid in het spel zelf wat begint af te nemen nu we zo ver geraken ingame. Dit samen met wat minder vrije uurtjes zorgt er voor dat het tempo wat omlaag gaat, maar we gaan gestaag door. Ik ben 'ingame' inmiddels ook al 57 lentes jong, dus de jaren gaan al een beetje tellen haha.

Geen overschot tegen Atlético, maar dit zijn natuurlijk de wedstrijden waar je het voor doet! Mbt de spelsnelheid, zou het iets uitmaken om wat minder competities te laten meedraaien op de achtergrond?

Grof geld voor een speler wiens contact niet lang meer doorliep. De vervanger heeft zich al volledig terugbetaald, prachtig! Succes tegen United; moet kunnen!