Jump to content

[IDS] The way up

Recommended Posts

Jammer dat het wat minder gaat met de andere IJslandse clubs in Europa. Gelukkig dat jouw club alvast wel het nodige potentieel in handen heeft voor de komende jaren.

• Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De finale. Frankrijk tegen IJsland. Net als de Spanjaarden, die we in de halve finale versloegen, treden Les Bleus aan in een 4-4-2 formatie gedurende dit toernooi en met Ayoub Hammar hebben ze in de

Spanje won in de voorgaande wedstrijden van Trinidad & Tobago (5-1), DR Congo (3-0), Chili (3-2), Amerika (6-1) en Argentinië (3-0). Geen halfbakken resultaten en het is dan ook niet voor niets da

De Champions League finale in Madrid. Het Santiago Bernabéu in de Spaanse hoofdstad is al sinds 1947 het strijdtoneel van De Koninklijke, oftewel; Real Madrid. Nog altijd kunnen er 81.044 toeschouwers

Posted Images

10 uur geleden zei Thierryvane:

Screentje van Dario? Dat moet ook een aardige geweldenaar zijn. Al met al (meer dan) genoeg kwaliteit in de club. (y) 

8.thumb.png.852244ed5e62dc09090d9f45c573ad37.png

Hele fijne wel :< Kwam in 2052 voor maar liefst 1,1 miljoen naar IJsland op 16-jarige leeftijd.

Die Jesse Reekers is echt een heel fijn talentje. Goed om te zien dat je de komende jaren met gemak nieuwe spelers kan gaan inpassen.

Gepost (edited)

1244459899_njardvikbannercicchio.png.b1022765b59acca1a77b29e7015eed17.png

Nog pak 'm beet een update of vier gaan we doen. Zoals jullie wellicht de afgelopen periode gemerkt hebben, ligt het tempo aanzienlijk lager en eerlijkheidshalve haal ik meer plezier uit andere games dan nu uit deze. Toch wil ik er nog een mooi einde aanbreien en niet zomaar dit inmiddels 106-pagina's tellende verhaal laten doodbloeden. Dat betekent dus dat we dit Champions League seizoen gaan afmaken én het WK nog gaan spelen met IJsland. De oefenpotjes met de nationale ploeg laat ik voor het gemak even schieten, het gaat mij tenslotte zelf ook puur en alleen om het mondiale kampioenschap.

Dan terug naar Njarðvík, waar we in de maand april al twee prijzen kunnen pakken; de Ligabikar en de Meistarakeppni karla. Twee prijzen die er eigenlijk niet toe doen natuurlijk, maar nu we toch met een afronding bezig zijn wil ik ze stiekem wel gewoon winnen. Het is altijd leuk om met prijzen af te sluiten, dus we deden ons best en traden elk duel aan in onze best mogelijke samenstelling. Nadat we eerder zonder enige moeite de groepsfase overleefden, troffen we in de kwartfinale Víkingur uit de hoofdstad. In eigen huis wonnen we met maar liefst zeven tegen nul, mede dankzij een onvervalste hattrick van Þórisson. In de halve finale namen we het vervolgens op tegen HK, die met een eenvoudige 3-0 zege opzij werden gezet. In de 90e minuut stond het nog slechts 1-0, maar in de blessuretijd gingen zij alles-of-niets spelen en sloegen wij nog tweemaal toe. De finale werd - net als de strijd om de Meistarakeppni karla - gewonnen van Fjölnir. 

In de Champions League waren we ook nog actief, nadat we in de vorige K.O.-ronde wonnen van het Engelse Manchester United. Tegenstander in de kwartfinale: Bayern München. De Duitsers versloegen HK in de vorige ronde en dus kunnen we onze borst natmaken. Althans, dat dachten we voorafgaand aan het tweeluik. Na ongeveer 180 minuten voetballen hadden de Duitsers welgeteld twaalf doelpogingen ondernomen. Niet heel denderend als je het mij vraagt en daarnaast was doelman Gama in optimale vorm. Hij hield zijn doel schoon en zelf scoorden we er drie. Op naar Manchester, again. Dit keer tegen City.

1964228430_2duels.png.a5386ef2df597be0151060a0af89c3dd.png

Tussendoor gingen we, aangezien dit toch het afrondende seizoen is, nog even de transfermarkt op met een goedgevulde portemonnee. Een speler die ik eigenlijk nooit van de hand had moeten doen haalden we terug naar de club: Þorkell Ingi Valgeirsson. Deze wereldtopper centraal achterin zal ook in de nationale equipe een sleutelrol gaan vervullen en dus belden we onze vrienden van Manchester City eens op. De simpele vraag over hoe veel hij moest gaan kosten werd beantwoord met een net zo eenvoudig antwoord: €109.000.000,-. Geen probleem: deal!

1955633626_1ingi.png.d09f4ac747389dc542d2d86b975cfca3.png

@Reflex @Chiemel @FlyD @spaansetukker @Krabby @Nummerke10 @ElMarcos @komodo25 @roeliho @Reflex @Thierryvane @Tim' @delichris @Marius @Isco22 @RubenS2 @Emmerich. @Titan @Vis - Allemaal weer enorm bedankt voor de reacties! 

Tot slot ook alvast even een dankwoordje naar @Richarð. @Izsco @JosSos @Cicchio en vele anderen voor de grafische hoogstandjes die mij de afgelopen acht (!) maanden het plezier hebben doen behouden in deze game, want toffe kits, logo's en andere grafische dingen hebben absoluut bijgedragen aan het doorgaan en volhouden! En dan nog even een teaser; binnenkort komt er naar alle waarschijnlijkheid wel weer een nieuw verhaal. Eentje die als het aan mij ligt doorgaat tot we aan FM21 beginnen!

Edited by Fantasy

Toch enigszins verrast dat er een einde zit aan te komen maar het is nu alvast uitkijken naar dat WK. Dat wordt ongetwijfeld afsluiten met een klap op de vuurpijl.

Kan mij goed voorstellen dat je een einde aan de game en verhaal gaat breien. Met veel plezier gevolg. Tof dat je dit toch als BC kan beëindigen! Ben benieuwd naar de game die je nu het speelplezier geeft :)

Jammer dat er een einde aan komt, maar ben al benieuwd naar het nieuwe verhaal. Die centrale verdediger is wel enorm goed, dus zijn geld dubbel en dik waard.

Ontzettend jammer dat er een einde gaat komen aan deze parel! Echt een heerlijke novelle dit. Hopelijk kun je er met de Champions League en het WK een einde aan breien dat past bij deze novelle! 

1595314850_njardvikbannercicchio.png.b91f03fd116b210e05447621ebd28b7d.png

De eerste twee prijzen hebben we al weten toe te voegen aan onze prijzenkast, maar dat smaakte natuurlijk naar meer in onze afscheidstournee. Om het klusje helemaal te gaan klaren, kijken we vooral uit naar de wedstrijden tegen Manchester City. En laten dit nou ook net de eerste twee potjes van de maand mei zijn. In Engeland speelden we in het David Silva Stadium, wat sinds 2057 de thuishaven is van de mannen van Jarchinio Mongen. De Nederlandse manager staat na gewerkt te hebben bij FC Volendam, N.E.C. Nijmegen, FC Utrecht, PSV Eindhoven en Feyenoord nu al vijf jaar aan het roer bij de Engelsen. In Engeland moesten we vlak voor de thee een diepe zucht slaan toen Axel Bahn geblesseerd het veld moest verlaten. Een op het oog zware blessure zal hem ook in de return buiten de lijnen houden. Ruim een uur later, we schrijven inmiddels diep in de blessuretijd, was het Stefan Hull die ons verder liet treuren. Een solo vanaf eigen helft na nota bene een hoekschop van onszelf eindigde in een treffer en dus moesten we in eigen huis nog vol aan de bak. 

Met de inmiddels 34-jarige Deen Tobias Lerager als vervanger van Bahn als rechtsbuiten vingen we de return in eigen huis aan. Na maar liefst 51 seconden had Torfi Tímoteus Þórisson het net al gevonden op aangeven van rechtsback Hans Olav Aasen. Op naar meer goals, zou je zeggen.. Helaas wisten we daarna het net niet meer te vinden en achteraf mochten we zelfs niet eens klagen dat de Engelsen geen uitgoal wisten te produceren. Nadat er ook in de verlengingen niet meer gescoord werd, moesten er strafschoppen aan te pas komen. Voor ons schoten achtereenvolgens Domínguez, Yong-Joon, Eikeland en Narr hun trap vanaf elf meter raak en dus werd de misser van de Duitser Daniel Albroscheit een hele dure. De 27-jarige verdedigende middenvelder zag zijn penalty gekeerd worden en dus gaan wij naar de finale. Tegenstander: Schalke 04. Zij versloegen CA Osasuna, VfL Wolfsburg en Everton in de route naar de finale en dus kunnen we onze borst weer nat maken!

1804775188_1wedstrijden.png.f788cde05a8901b9b9fe003fb19fbe1b.png

Ondertussen moest ik mijzelf als bondscoach ook laten gelden en daar het een eindtoernooi is, is er geen ruimte voor sentiment. Gewoon de 23 beste spelers selecteren en niet alle IJslandse talenten van Njarðvík oproepen, dat was het devies. Er zijn opvallend weinig IJslanders actief in de mondiale top, maar toch denk ik dat we met dit team een aardige gooi kunnen doen naar eremetaal in Amerika. 

443004382_2wkselectie.png.9d768a43fb7e373558f9572db921cb57.png

Naast de vier IJslanders die we afstaan aan mijzelf (;c) zijn er nog zeventien anderen die ook naar Amerika mogen afreizen met hun nationale ploeg. In juni staat er nog de CL-finale op het programma en daarnaast spelen we de vierde ronde van de beker en nog twee duels in de competitie. Ik neem jullie nog mee naar de CL-finale en daarna gaat de focus direct op de nationale ploeg en ons avontuur op het WK in Amerika!

523723788_3wk.png.6a2ee8f248a83785ccceffcf0a157f46.png

@Reflex @Chiemel @FlyD @spaansetukker @Krabby @Nummerke10 @ElMarcos @komodo25 @roeliho @Reflex @Thierryvane @Tim' @delichris @Marius @Isco22 @RubenS2 @Emmerich. @Titan @Vis @Reinoud - Allemaal weer enorm bedankt voor de reacties!