Jump to content

[IDS] The way up

Recommended Posts

• Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De finale. Frankrijk tegen IJsland. Net als de Spanjaarden, die we in de halve finale versloegen, treden Les Bleus aan in een 4-4-2 formatie gedurende dit toernooi en met Ayoub Hammar hebben ze in de

Spanje won in de voorgaande wedstrijden van Trinidad & Tobago (5-1), DR Congo (3-0), Chili (3-2), Amerika (6-1) en Argentinië (3-0). Geen halfbakken resultaten en het is dan ook niet voor niets da

De Champions League finale in Madrid. Het Santiago Bernabéu in de Spaanse hoofdstad is al sinds 1947 het strijdtoneel van De Koninklijke, oftewel; Real Madrid. Nog altijd kunnen er 81.044 toeschouwers

Posted Images

Uiteindelijk misschien wel een prima loting. Ervan uitgaande dat je doorgaat, vliegt sowieso een club uit Frankrijk of Italië eruit. Met een beetje geluk wel allebei. Goed voor de coëfficiënten.

522692676_njardvikbannercicchio.png.7ab574ffba2cf22404631f021cc84d96.png

Een lekkere hele lange update, zo op de zaterdagochtend. Er valt genoeg te vertellen over de laatste maanden van het jaar 2057, dus laten we snel van start gaan. De competitie was niet bijster spannend, al kregen we 'veel' tegengoals deze maand. Daartegenover staat ook wel een 10-1 (!) klapper in eigen huis tegen ÍA. Toevalligerwijs was dat ook de pot waarin we ons tot kampioen mochten kronen, dus dubbel feest.

1693415412_1wedstrijden.png.eee9755a25df9590d070d21e8e7b6e83.png

Dat we kampioen werden, mocht geen verrassing meer zijn. Onze grootste concurrent HK was eigenlijk al na twee maanden voetballen kansloos in de titelstrijd, maar Fjölnir kende een meer dan aardig seizoen. Zij mogen volgend seizoen samen met ons de Champions League in, terwijl HK zich mag gaan kwalificeren via de play-offs. Onderin had Fylkir het bijzonder lastig, zij gaan volgend jaar een niveautje lager spelen samen met Vikingur. Hun plekken gaan worden ingenomen door FH en Valur, twee clubs die toch eigenlijk ook wel op het hoogste niveau thuishoren wat mij betreft. 

1196437523_2stand.png.f5e2cba5f0baac3dc5d17b3812979b51.png

Teamstatistieken Njarðvík 2057

Spoiler

1702689621_3stats.png.6b94cef310a2a554e62bee5557f9ca69.png

1145316481_4wedstrijden.png.243c652b9ee2e93d2dc743cf2451ff68.png

In oktober, november en december werd er nog gespeeld in de Champions League. Tussendoor planden we wat oefenpotjes in om het wedstrijdritme te behouden, maar zoals hier te zien is kenden we vrij weinig moeite met zowel Liverpool, Paris Saint-Germain én Bologna. Enkel in het laatste duel - uit bij Liverpool - verspeelden we punten. Op Anfield eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel, maar na knappe overwinningen op PSG (3-0 en 0-4) en Liverpool (3-0 in eigen huis) deed dat er niet heel veel meer toe. 

204907187_5wedstrijden.png.1a3516d88442d94d708003628daa5db2.png

Eindstanden Champions League groepsfase 2057

Spoiler

32936911_6eindstand.png.0d6c2a0e9456789bdb09c3bfdeaef5d7.png

1559028364_7loting.png.d28d58094e45183f2feeec3fbd3a0716.png

De loting koppelde ons vervolgens aan Manchester United, een ploeg die we ook wel al vaker waren tegengekomen de afgelopen jaren. Het doet mij in ieder geval goed om te zien dat alle Italiaanse ploegen zijn uitgeschakeld, Frankrijk alleen AJ Auxerre nog als deelnemer heeft en HK ook de volgende ronde heeft mogen bereiken na een knap resultaat in Groep F. Vervolgens kwam er na afloop van het duel tegen Liverpool ook nog meer goed nieuws, want de uitbreiding is goedgekeurd. De vorige keer zeiden ze dat het een maand of vijf zou gaan d uren, maar dat loopt dus weer lekker uit. Die IJslandse bouwvakkers en planners moeten nog maar weer even terug naar school, want de periode inschatten vinden ze nogal lastig blijkbaar haha. 

332501426_7uitbreiding.png.ea394286cd681ed90ae7d0e378c1c525.png

En dan een klapper om mee af te sluiten. Bondscoach Ómar Hjaltalin besloot abrupt zijn carrière te beëindigen na afloop van het reguliere IJslandse seizoen en dus kwam de positie van het bondscoachschap vrij. Ik besloot te reageren en het heft in eigen hand te nemen, want ik werd niet genoemd in het rijtje opvolgers. De stoute schoenen aangetrokken, dus gegokt én gewonnen! Mijn eerste klus als bondscoach? Het WK van 2058 in Amerika. Niet lang na mijn aanstelling vond de loting plaats en we gaan het in Groep J opnemen tegen El Salvador en Zuid-Korea. Met Oezbekistan, Guinee, Oeganda, Irak, Indonesië en Jamaica zijn er weer genoeg exotische deelnemers te vinden deze editie en in alle groepen (die bestaan uit drie ploegen) gaan de bovenste twee door. Genoeg actie dus naar alle waarschijnlijkheid komende zomer!

993269502_8ijsland.png.a79f2db528d262c24bec952515c40b38.png

@Reflex @Chiemel @FlyD @spaansetukker @Krabby @Nummerke10 @ElMarcos @komodo25 @roeliho @Reflex @Thierryvane @Tim' @delichris @Marius @Isco22 @RubenS2 @Emmerich. @Titan - Allemaal weer enorm bedankt voor de reacties! Wil je ook een mention, of juist geen mention meer, laat het me dan gerust weten.

Eindelijk ook de leiding over IJsland! Kijk er al naar uit om te zien wat je met de nationale ploeg kan klaar spelen. De resultaten bleven verder voortreffelijk. Het meest opvallende is waarschijnlijk nog de comeback van HK na hun desastreuze start.

De job waar iedereen stiekem al heel lang op zat te wachten, eindelijk heb je hem te pakken! Een poule op het WK die je moet kunnen overleven, lijkt me.

1546615975_njardvikbannercicchio.png.1f9c92df27e282352694bc9fe0f37852.png

Een nieuw jaar. We gaan er wat minder uitgebreid doorheen, maar dit keer beginnen we met een voorbereiding in eigen land en een stage in Zuid-Korea met ook enige commerciële invloeden. Alles om fit aan de start te verschijnen voor het tweeluik met Manchester United in de Champions League. Van de andere ploegen hoeven we Europees weinig te verwachten dit jaar vrees ik, gezien hun lotingen. HK gaat spelen tegen Bayern München in de CL, Fjölnir tegen PSG (:moop:) in de Europa League en de Conference League levert überhaupt niet zo veel op. Wij deden wat we moesten doen en wonnen in Engeland dankzij een doelpunt van Lars Eikeland van de gastheren. In eigen huis hadden we wat meer moeite, maar dankzij een 1-1 gelijkspel gaan we toch door naar de volgende ronde. Op naar een tweeluik met Bayern, die HK dus wisten te verslaan. 

1164078743_1wedstrijden.png.2d7c69e51f8f001afc5755a94f6447fd.png

Weer een flinke berg aan transfers, vooral uitgaand. Inkomend haalden we net als elk jaar wat jeugdspelers naar de ploeg, maar het is altijd maar weer de vraag of zij allemaal hun doorbraak gaan maken in ons groen-witte tenue. Een succesvolle handel wisten we te bewerkstelligen met Mario Janssen. Voor een opleidingsvergoeding van €425.000,- kwam hij in 2053 naar IJsland en na twee jaar bij Keflavík en drie jaar bij Fjölnir te hebben gespeeld gaat hij nu voor €51.000.000,- naar Watford. Zaken doen voor dummies noemen we dat. 

15599426_2transfers.png.af36a5b7eb989c04fa34ac86b0c6eeb7.png

Dan dacht ik dat het wel leuk is om de gehele selectie aan jullie voor te stellen, inclusief alle jonge talenten die bij de club aanwezig zijn. Er zijn zo veel 16- en 17-jarigen die een grote toekomst voor zich hebben, dat ik het op heb gedeeld in drie stukken. Doelmannen, verdedigers en middenvelders & aanvallers. Onder de lat is onze nummer één onbetwist Filipe Gama, de Portugees die we overnamen van SC Braga en inmiddels al 49 wedstrijden voor ons heeft gespeeld. Hij maakte ook al zijn debuut voor de nationale ploeg van Portugal en we lijken de komende jaren wel op hem te kunnen gaan bouwen. Zo niet, dan staan er genoeg talenten op de deur te kloppen om het stokje van 'm over te nemen. 

Doelmannen

Spoiler

911665056_3doelman.png.5bb363703e204aac9b31911de1ec6b3b.png

Vlak voor Filipe hebben we de keuze uit meer dan genoeg verdedigers. Lang niet allemaal zijn ze verzekerd van een basisplek natuurlijk en bijna de helft is tijdelijk elders ondergebracht. Met Fábio Marques en Junior Moses hebben we een ongekend duo centraal in de achterhoede tot onze beschikking en op de vleugels lijken Esben Clausen (links) en Hans Olav Aasen (rechts) de eerste keuze op dit moment. Ook Raphael Narr en Axel Bahn kunnen als rechtsback uit de voeten, al zijn zij beter als respectievelijk verdedigende middenvelder en rechtsbuiten. 

Verdedigers

Spoiler

692935254_3verdedigers.png.573ad1cb5e3d7fdaa63f0c5979c93069.png

Dan de spelers die vooral voor de goals moeten zorgen, onze middenvelders en aanvallers. Als jongste grote talent noem ik hier graag Kári Vilhjálmsson, die we voor een opleidingsvergoeding overnamen van onze grote concurrent HK. Hij mocht al op 16-jarige leeftijd debuteren in de IJslandse ploeg - stiekem ben ik natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld ;c - en zal wat mij betreft wel redelijk wat minuten gaan maken al dit seizoen. Voorin kunnen we nog een jaar of drie tot vijf genieten van Þórisson en Pinto, maar hun vervangers zijn al lang en breed in huis. Wie er écht gaan doorbreken zien we dan pas, maar aan keuze hebben we geen gebrek in ieder geval. Wil je een screen van een speler, geef gerust een gil. Om alle 67 (ja, zo veel zijn het er..) selectiespelers te gaan screenen vond ik een beetje te veel van het goede.. 

Middenvelders en aanvallers

Spoiler

1415667061_4middenveldenaanval.png.be4fdb4195ce540c65820cc500d15e18.png

@Reflex @Chiemel @FlyD @spaansetukker @Krabby @Nummerke10 @ElMarcos @komodo25 @roeliho @Reflex @Thierryvane @Tim' @delichris @Marius @Isco22 @RubenS2 @Emmerich. @Titan @Vis - Allemaal weer enorm bedankt voor de reacties! Wil je ook een mention, of juist geen mention meer, laat het me dan gerust weten.

Gepost (edited)
14 minuten geleden zei ElMarcos:

Een leuke uitdaging misschien. Screentjes van drie IJslandse spelers in je selectie zde je de komende jaren vaste waarden worden zoals je het nu kunt beoordelen? 

5.thumb.png.22d51da93bed641ab40487b503131f0e.png

6.thumb.png.aa5b1d6365bd77c555e1735d2488ce4f.png

7.thumb.png.b781eb18bbc04ee802fbc3602ba9397d.png

Niet allemaal IJslands, maar dit zijn wel enkele van de grotere talenten op dit moment :D 

Edited by Fantasy
22 minuten geleden zei Fantasy:

Niet allemaal IJslands, maar dit zijn wel enkele van de grotere talenten op dit moment :D 

Wel alle drie zeer mooie talenten en toch twee grote IJslandse talenten!