Jump to content
Daniell

[Estafette] For the Glory!

Recommended Posts

Had niet verwacht dat we gelijk de openingsronde te winnen. Puike prestatie man! Er is zeker wel wat mogelijk qua transfers/versterkingen gezien de budgetten die er nu beschikbaar zijn. 

Ik wil de game best overnemen.

Lekkere start alvast, mooi dat het budget wordt verdubbeld, dat wil misschien wel zeggen dat ook het bestuur in je prestaties wil geloven en het eventuele kampioenschap!

Eerst en vooral mooie prestatie! Maar is de opzet van deze hele game nu niet weg? Vind het sowieso nogal raar dat je in een estafette-game elk een half jaar gaat spelen, was vroeger geloof ik 3 wedstrijden en daar deed het hele forum aan mee.. En door je goede prestatie's is ook nog eens de hele uitdaging uit de game weg..nu kan het zijn dat tegen dat de 5e aan de slag mag de Copa Libertadores al gewonnen is!

Daarom verkoos ik dus een game met een Europese club, in die obscure landen is het veel te makkelijk om direct top te zijn..

Edited by Steels

1 uur geleden zei Steels:

Eerst en vooral mooie prestatie! Maar is de opzet van deze hele game nu niet weg? Vind het sowieso nogal raar dat je in een estafette-game elk een half jaar gaat spelen, was vroeger geloof ik 3 wedstrijden en daar deed het hele forum aan mee.. En door je goede prestatie's is ook nog eens de hele uitdaging uit de game weg..nu kan het zijn dat tegen dat de 5e aan de slag mag de Copa Libertadores al gewonnen is!

Daarom verkoos ik dus een game met een Europese club, in die obscure landen is het veel te makkelijk om direct top te zijn..

Juist een halfjaar spelen is belangrijk in een estafette game, anders upload je de game alleen maar om een paar keer op spatie te rammen. Juist het halfjaar zorgt ervoor dat iedereen zijn eigen stukje beleid en tactiek kan invoeren en zorgt voor diversiteit in de game.

En de uitdaging is gauw weg in FM als je een goed beleid hebt, niet alleen in obscure landjes zoals Peru. Overigens is er altijd nog uitdaging, want zie maar eens het Wereldkampioenschap voor clubs te winnen. En in estafettes is clubhoppen natuurlijk ook enorm leuk.

3 uur geleden zei Steels:

3 wedstrijden? Wat kan je in godsnaam in 3 wedstrijden presteren? Natuurlijk kan je na drie seizoenen al de Copa Libertadores winnen als een goed beleid hebt en goed weet te scouten, daar is ook niks mis mee. Het gaat erom welke uitdagingen je hebt. Het wereldkampioenschap voor clubteams is ook leuk om te winnen met een niet-Europees team.

4 uur geleden zei Steels:

Met drie wedstrijden kun je toch niets? Elke keer een andere tactiek, de helft kan nooit aankopen doen omdat die elke keer net de transfer windows mislopen. Wat je zegt kan inderdaad zo zijn maar natuurlijk willen we ook de club een beetje opbouwen, talent ontwikkelen, etc. Tevens is het vooral interessant om te zien hoe anderen het spelletje spelen en wat ze doen met de dingen die jij opgestart hebt.

Een game met een Europese club is toch ook geen uitdaging? Guido won in zijn eerste jaar bij Ajax de Champions League, ik deed dat in mijn tweede seizoen met AZ en volgens mij deed Kevin ook iets soortgelijks met Ajax. Dan kun je beter voor iets in Peru gaan, helemaal als je het spelletje samen gaat spelen :D 

ké over het halfjaar spelen hebben jullie mij overtuigd! Maar dan zou ik een LLM gestart zijn in Engeland! 

Notts County, anyone? @Lazy

Op 7-12-2019 om 01:32 zei Steels:

ké over het halfjaar spelen hebben jullie mij overtuigd! Maar dan zou ik een LLM gestart zijn in Engeland! 

Notts County, anyone? @Lazy

Que?

De eerste paar wedstrijdjes zijn gespeeld. Ik moet eerlijk bekennen, het is lastig door het spel te komen met deze club door de beperkte middelen en financiën. Ook zijn er (nog) geen hele beste coaches te vinden die zich willen binden aan de roze brigade, of ze vragen veel te veel salaris wat we niet kunnen betalen. Anyway, dan gaan we gewoon maar wat potjes voetballen en kijken of we ergens nog wat spelers kunnen halen.

8162ada3ff9413f21069b50ce1c67fe9.png

16c5949f683039deb34c19eb81af9b6f.png

De laatste twee bekerwedstrijden die Daniell niet meer gespeeld heeft zitten erop. Twee overwinningen, maar heb eigenlijk geen idee hoe sterk de tegenstanders waren, of ze in dezelfde competitie spelen als wij of een niveau lager. Wilde eerst kijken met wat voor spelers ik te maken heb en als we puur kijken naar het scorend vermogen (zeker de tweede wedstrijd) hebben we geen echte killers. Oké, Penco scoorde wel drie keer in twee wedstrijden, maar met z'n 35 jaar kan ik hem niet elke wedstrijd opstellen. Als ik op de transfermarkt kijk hebben we ook niet heel veel andere opties die beter zijn, dus voorlopig doe ik het met de spitsen die we hebben rondlopen.

c15c0e174176f992b3a39a4fb06e2b17.png

05b425a47034980b9881a69c3c65566e.png

fa650d613fb2dbd0263a0548e1981fa9.png

De eerste drie competitiewedstrijden zitten er ook op en we hebben 7 punten gepakt. Bij het gelijke spel wilde de bal er gewoon niet in, zo frustrerend.

Heb nog wel twee spelers vastgelegd. Rios is een talentvolle Peruaan waarbij zijn contract afliep over 6 maanden. Nadat hij akkoord was om voor ons te tekenen heb ik hem gelijk vastgelegd voor 18k. Gezien zijn jonge leeftijd kunnen we hem nog wel eens nodig hebben om geen punten aftrek te krijgen eind van het seizoen.

9d2e46b743efbb317f8dcefd4e42e566.png

Marcos Lliuya heb ik ook alvast gekocht. Stond al op de radar van mijn voorganger en aangezien zijn contract afloopt over  maanden heb ik hem gelijk gehaald voor komend seizoen. Mooie stats, prima leeftijd nog. Helaas fysiek wat minder, maar dat vangt de rest (hopelijk) wel op.

0de543b4c6e920fd5655edd3f8234354.png

Op financieel gebied doen we het ook uitstekend, daar heeft Daniell wel voor gezorgd het afgelopen half jaar. Enkel de vooruitzichten zijn wat minder, maar hopelijk kunnen we wederom goed presteren en wat prijzengeld innen.

d5b9a59847ec14d7fcda2d43884113c3.png

@Kavinos @Daniell @Nom de Guerre @Glenn08 @tdogg16

@T10 @True_Legend @nasje92 @Marius @komodo25 @Netzwerk

Jorge Rios is geen slechte, heeft nog groeimarge en zal ongetwijfeld nog pakken beter worden ! Financieel kan het nog iets stabieler worden ... Maar het gaat zeker goed 

Roeien met de riemen die je hebt, en de start sinds je overnam is gewoon meer dan prima natuurlijk.

De volgende periode zit er weer op en we zijn weer enkele wedstrijden verder. Het gaat niet slecht, maar beter zal het wel moeten de komende wedstrijden. We scoren te weinig, krijgen wat tegendoelpunten en het spelbeeld kan ook zeker beter. Twee van onze spelers zullen na dit seizoen sowieso vertrekken. Chavez (33) en Uribe (34) hebben een contract getekend in de zandbak. Ik zal nog wel wat meerwaarde in hun aanwezigheid bij de club, maar ze wilden beide een veelvoud gaan verdienen dan ze nu deden en daar ben ik niet van gediend, dus ga je maar lekker in de zandbak voetballen. De resultaten dan maar:

4280d98e2291acc1cceec0f5fa054481.png

c27636af305e064fd84688c9b52d04da.png

38a67e71639a73847df9b9bf0c59fac9.png

2c755b28bc2912b19779d7bed6fbe3e5.png

8dcc9cccadd1d05fd8b700680773c5e1.png

abebf62cd86b577188b7dc0338e6141b.png

Stand

bda411fa79d9b1a6056a6aec6c3511a1.png

---

@Kavinos @Daniell @Nom de Guerre @Glenn08 @tdogg16

@T10 @True_Legend @nasje92 @Marius @komodo25 @Netzwerk