Jump to content

[FM20] Virtuele realiteit

Recommended Posts

• Replies 584
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het aanpassen van de opstelling én het huren van Danilo Pereira heeft het gewenste effect gehad. En hoe! Pereira voetbalt alsof hij al jaren in de Maasstad speelt en scoort twee maal in zijn tweede we

Geweldige maand weer . Jammer dat lang voor het geld kiest . Doet die dekselse delichris er gewoon om 

Eigenlijk ben ik fan van eenvoudige shirts, dus voor mij nummertje 1!

HkdrLsB.png

Hoewel we op sportief gebied niets te klagen hebben, is januari toch een maand om te balen geworden. Ruben Peters, speler uit de eigen kweek en jeugdinternational, heeft ons verlaten. Hij tekende gisteren een contract bij AZ Alkmaar. Technisch directeur Ron Elsen zei hierover het volgende: ‘’Wij hadden een prima ontwikkelingsplan met Ruben gemaakt. Zijn ouders en Ruben zelf waren hier ook akkoord mee. Hij zou dit seizoen vooral gebruik maken van de ervaring van zijn medespelers en zoveel mogelijk minuten proberen te sprokkelen. Daarbij had hij tot nu toe een basisplaats in alle bekerwedstrijden. Volgend jaar zou hij standaard elke wedstrijd het veld in worden gebracht. Het seizoen daarop zou hij de eerste keus centraal op het middenveld worden. Helaas heeft hij anders besloten..’’

Het enige voordeel dat het vertrek van Peters met zich meebrengt, is het transferbedrag van 6,75 miljoen. Dit was een clausule die tot medio januari in zijn contract was vastgelegd. Ik ben hoe dan ook blij dat Peters niet enkel kiest voor het geld, maar ook voor zijn ontwikkeling. Bij AZ zit hij dan op zijn plek. Een vertrek naar Paris Saint-Germain of Chelsea, die beiden ook aan de afkoopsom hadden voldaan, waren waarschijnlijk funest geweest voor zijn sportieve carrière.

Een speler die mócht vertrekken, was Jérôme Deom. Deze Belg had vorig jaar een heel behoorlijk aandeel in de promotie, maar kwam te kort voor de Eredivisie. Daarbij heeft hij ook nog eens de pech dat zijn concurrent ver boven verwachting presteert.  Voor 800.000 euro gaat Deom de komende jaren bij Go Ahead Eagles aan de slag. Om zijn vertrek op te vangen, hebben wij Gonzalo Villar van Bayer Leverkusen gehuurd.

yBs7Oo7.png

Goed, dan door naar de wedstrijden. Weinig wedstrijden in januari. Eén bekerwedstrijd en twee competitiewedstrijden. Zelfs de meest verstokte MVV fan weet niet meer wat hij moet zeggen. Wederom twee overwinningen en wederom waren vooral Awoniyi en van Hooijdonk hierin de doorslaggevende factoren. Grote smet op de januaripret was de 3e ronde in de TOTO KNVB beker. Daarin werd met maar liefst 4-0 (!) verloren van VVV-Venlo. Het B-team dat aan de aftrap verscheen kon totaal geen weerstand bieden aan de Venlonaren. Het geeft stof tot nadenken; hoe om te gaan met blessures, schorsingen of last-minute vertrekkende spelers….?

---

@Niejo101 @delichris @komodo25 @FlyD @Marius @Mordurette @True_Legend

Het is opvallend dat andere (top)clubs zo'n matig/slecht seizoen kennen. Aan de andere kant laten wij héél weinig punten liggen. Tot nu toe geniet ik met volle teugen van een seizoen als dit, want voordat ik het weet heb ik blessures of clubs die mijn spelers wegkapen. De voorzitter heeft er namelijk nogal een handje aan om waardeloze biedingen te accepteren. Gelukkig wezen de spelers tot nu toe die biedingen af.

Zo'n speler zien vertrekken is nooit leuk. Zeker omdat je nog zo veel plannen met hem had. Het siert je wel dat je zijn keuze voor een concurrent verdedigt. De bekernederlaag is fors, en pijnlijk, maaaaaar anderzijds misschien ook wel een godsgeschenk. Je presteert veel te goed in de competitie om je focus te laten afleiden. Uiteindelijk beschik je over een beperkte kern en dan is één hoofddoel meer dan voldoende.

Prima in de competitie wel zware nederlaag in de beker . Echter kan dat nog wel goed uitkomen . Zonde om eigen kweek te moeten verliezen maar prima bedrag voor een speler die nog geen basis is . Mooi dat hij zelf aan zijn carrière denkt en niet aan het geld 

Uiteindelijk is de competitie het belangrijkste en daar pak je wel de volle buit! Ga zo door. De KNVB Beker is natuurlijk wel zonde, zeker als het tegen VVV is.

Dat AZ en andere grote teams aankloppen bij MVV voor een speler is een groot compliment. Ja, het is zonde dat hij vertrekt als je een heel plan opgesteld hebt, maar de miljoenen kan je nu ook weer mooi investeren.

HkdrLsB.png

- februari - 

Het mooiste aan de tweede seizoenshelft is doorgaans toch de mogelijkheid om spelers transfervrij vast te leggen. Daar moet een clubs als MVV het absoluut van hebben. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de club wilde toehappen op het moment dat Noa Lang benaderd mocht worden. Hoewel Ajax hem in eerste instantie wilde behouden, had Lang niet het idee dat hij bij Ajax 1 voor speeltijd in aanmerking zou komen. In het Maastrichtse wordt hij op handen gedragen, waardoor we alles op alles hebben gezet om het talent binnen te halen. We zijn de financiële risico's aangegaan in de hoop dat Lang zou happen. Natuurlijk had hij zelf ook wel in de gaten dat hij met een dusdanig seizoen ook in de kijker stond van grotere, kapitaalkrachtigere clubs. Uiteindelijk trok Hannover 96 aan het langste eind. Bij deze club gaat hij ongeveer evenveel verdienen in één week wat hij bij MVV in een maand kon binnenhalen. In dat opzicht een logische keuze. Of het in sportief en persoonlijk opzicht óók een schot in de roos zal worden, vraag ik me af. 

MmMgkjK.png

Gelukkig konden onze transfergedachten afgeleid worden door de wedstrijden. Februari kende vier wedstrijden voor de Sterrendragers. Daardoor konden wij vier overwinningen bijschrijven. Dat niet alleen, we waren ook goed op schot. AZ werd -net als eerder dit seizoen- getrakteerd op een fikse nederlaag. Waar we anticipeerden op een getergde tegenstander bleek niets van dit alles waar. Noa Lang vierde zijn transfer met twee doelpunten, Bakker en Favalli deelden in de feestvreugde. De derby tegen Fortuna Sittard werd zakelijk binnengesleept. Na een vroege 1-0 van Van den Berg sukkelde de wedstrijd ietwat in slaap. Fortuna had wat kansjes, maar het waren de rood-witten die in de 88e minuut het duel in het slot gooiden. De doelpuntenmaker hoeft bijna niet meer benoemd te worden, maar we doen het toch: Awoniyi

Tegen NEC en ADO werden dezelfde scores behaald. Opvallend feitje: in beide wedstrijden scoorde Sidney van Hooijdonk in de 28e minuut. Ook in deze wedstrijden scoorde Taiwo. De tussenstand in de Eredivisie begint nu toch wel érg mooi uit te zien. Elke wedstrijd lijkt nu - cliché maar waar - een finale te worden. Hoewel we hadden verwacht dit seizoen alleen maar finales te spelen, hadden we eerder gedacht dit aan de andere kant van de ranglijst uit te vechten.

rOTNVId.png

----

Bekeruitschakeling is klein leed. De competitie verdient de volledige focus, zeker nu! Door de transfer van Peters kunnen we wel veel beter anticiperen op eventuele vertrekken, zoals in dit geval bij Noa Lang.

@Niejo101 @delichris @komodo25 @FlyD @Marius @Mordurette @True_Legend

Prachtig! Dit begint echt naar sensatie te ruiken. Een plaatje van de stand had ik er nu wel heel graag bij gezien eigenlijk. Wat betreft Lang had je misschien nog wat moeten wachten om hem een aanbieding te doen, of zat Hannover er al achter aan?

HkdrLsB.png

- maart - 

Maart roert zijn staart. Een zeer wisselvallige maand. Zou dit het startschot zijn van de ineenstorting? Het is natuurlijk niet te hopen, maar dat het beter moet lijkt me duidelijk. Het begint echter nog zo mooi.

In de eigen Geusselt moeten we het opnemen tegen PSV Eindhoven. In de heenronde met 3-1 verloren, ondanks ons betere spel en de kansen. De spelers zijn dus gewaarschuwd. Toch was de waarschuwing niet genoeg, wat heet! Na een klein uur staat het al 0-3. Uitvoetballen die wedstrijd en vooral hopen dat we zonder blessures en/of schorsingen het einde halen.

In de 58e minuut maakt Van Hooijdonk nog een doelpunt voor de statistieken. In de 60e minuut maakt hij echter de 3-2. Nu lijkt het nog spannend te worden, hoewel PSV dit in mijn ogen niet meer weg zal geven.

Gelukkig zagen Van Hooijdonk’s ogen dat in de blessuretijd anders. Hij zag het gaatje in de korte hoek en jawel: 3-3! In de 94e minuut een punt in de tas, inpakken en wegwezen!

Alhoewel, de voorgaande 93 minuten toonden wel aan dat de wedstrijd pas voorbij is als er afgefloten is. Een laatste counter kan zomaar voor een rouwstemming zorgen. Maar het lot bepaalde anders. Mitchel Bakker zorgt er in de slotseconde voor dat we 4-3 winnen. Van 0-3 naar 4-3, ongekend! Het past helemaal in het beeld dit seizoen.

Toch gaf deze wedstrijd wel degelijk een signaal af, want in de volgende competitiewedstrijd tegen VVV-Venlo spelen we 2-2. In de beker zaten de Venlonaren ons al dwars, maar daar kon ik nog mee leven. Puntverlies in de competitie vind ik pijnlijker.

De laatste wedstrijd van maart gaat dan alsnog verloren. Een hele gezapige pot krijgt wat het verdiende: een frommelgoal. Vitesse wint en we laten wéér de kans op een driepunter liggen. Momenteel staan we op een 2e plek met 9 punten achterstand op Ajax. Ons geluk is echter dat Ajax, PSV én FC Utrecht ook punten veel punten verspelen. Daardoor zijn er weinig verschuivingen in de stand. Het belooft een heel mooi, spannend slot van de competitie!

MtXBId1.png

9ZyZFp0.png

----

@Niejo101 Zeker waar. Liever een middenvelder of spits verliezen dan een verdediger. Die zijn toch wat zeldzamer.

@delichris Er loopt genoeg 'mooi spul' rond, maar ik moet helaas nog even wachten. Wellicht dat meer spelers geïnteresseerd zijn als ik -hopelijk- Europees voetbal heb behaald.

@komodo25 Hahaha, nu je het zegt. Hij wil natuurlijk kampioen worden met Lang erbij ;-)

@MariusDit heb ik zelf in 17 jaar FM ook nog nooit meegemaakt. De woede zal dan ook groot zijn als nu blijkt dat alles in stort. Ik ben ingame helaas al iets verder, dus ik kan er nu geen stand-screen bijzetten. Ik weet wel dat de stand lange tijd hetzelfde uitzag, dus ik heb hem kunnen vermelden. Gelukkig heb ik in april wel een screenshot gemaakt. Komt er aan dus! 

@Mordurette  Het is echt heel mooi inderdaad! Zonder échte toppers. Het is denk ik het voordeel van een nieuwe club in de competitie. In het echt zie je doorgaans ook dat seizoen 2 pas het zware seizoen is voor gepromoveerde clubs.

Dank weer voor de reacties!

Edited by marcelkeuh
Screentjes vergeten, handig..

Wat een fabelachtige wedstrijd tegen PSV! Dan ga je natuurlijk helemaal uit je dak. Dat je nog steeds tweede staat is prachtig natuurlijk. Hopelijk kan je de lijn verder doortrekken tot het einde van dit seizoen en dan ook deze vorm verzilveren.

HkdrLsB.png

Owdrtt1.png

- april - 

Na een zwakke maand hebben we ons heel aardig kunnen herpakken in april. We begonnen de voorlaatste maand van het seizoen met een 4-0 overwinning tegen Sparta Rotterdam. Vervolgens verloren we van FC Utrecht, dat het dit seizoen ook érg goed doet in competitieverband. Daardoor klimt FC Utrecht voorlopig naar een 4e plaats op de ranglijst. Ondertussen hebben wij een dusdanig gat geslagen met nummer 3 VVV-Venlo(!) dat we in principe alleen nog maar omhoog hoeven te kijken. Door de 5-0 overwinning op SC Heerenveen en aanhoudend puntverlies van Ajax zijn er nog maar twee scenario’s realistisch dit seizoen: of we eindigen tweede of we worden als promovendus landskampioen.

Dat laatste zou een bijna onrealistische prestatie zijn en in mijn ogen een resultaat dat nooit eerder is vertoond. De realiteit toont echter iets anders. In het verleden zijn er opmerkelijk veel clubs als promovendus kampioen geworden, zélfs in Nederland. Onderstaand een overzicht, waarbij we alleen maar kunnen hopen hier spoedig aan toegevoegd te worden:

WcAMoNM.png

----

@Niejo101 @delichris  @FlyD @Marius @Mordurette @Fantasy 

@komodo25 Foutje van ondergetekende. De beschreven actie hoorde bij het doelpunt van Bakker. De strafschop was netjes ingeschoten, niet meer dan dat. Dank voor het oplettende oog! Volgende keer toch nog een keert extra teruglezen ;-)

Schitterende tussenstand. Die tweede plaats mag je niet meer ontglippen. Het landskampioenschap zou helemaal te gek zijn natuurlijk, maar dan zal echt wel alles moeten mee zitten tijdens de laatste wedstrijden, ook op andere velden.