Jump to content
marcelkeuh

[FM20] Virtuele realiteit

Recommended Posts

Mooie versterkingen achterin, dat gaat je vast wat stabiliteit opleveren. Lekkere stunt ook tegen Willem II, PSV was logischerwijs te groot. Hopelijk kun je doorstomen richting de titel. Hoe doet Eindhoven het verder bij jou?

HkdrLsB.png

7XmdxhR.png

Het is gebeurd! MVV is na 23 jaar weer kampioen van de Eerste divisie! Wij zijn volgend jaar weer actief op het hoogste niveau in Nederland. Superlatieven komen te kort. Waar we het seizoen stroef zijn begonnen, leek na de komst van Danilo Pereira alle puzzelstukken op de juiste plaats te zijn gevallen. Ook in de laatste periode van het seizoen zijn schitterende resultaten zijn behaald. Onverwachte resultaten ook, met de schaal als ultiem voorbeeld hiervan. Spelers hebben boven hun normale kunnen gepresteerd en daar worden ze nu dan ook sportief voor beloond. Het is echter nog maar de vraag welke spelers van dit team in Maastricht zullen blijven voetballen. Deze jongens zijn eigenlijk van het niveau middenmoot Keuken Kampioen Divisie. Hooguit. Het is dus voor zowel de club als voor de spelers zelf van groot belang om het onderste uit de kan te halen. Gaan de spelers proberen om er een Eredivisie contract uit te slepen bij MVV of worden ze voor grote bedragen verkocht? Er is slechts één zekerheid: MVV zal vol aan de bak moeten om een representatief elftal op de been te krijgen voor het eerste Eredivisie seizoen in twintig jaar. Het scheelt dat Sepp van den Berg na een ijzersterke seizoenshelft ook volgend jaar nog in Maastricht actief zal zijn.

----

Bedankt weer voor de reacties! Ik ben heel snel door de 2e seizoenshelft gegaan, even een toelichting:

In het spel was ik ten tijde van de vorige update al bezig aan het voorseizoen. Ik had enkele spelers vastgelegd waarmee ik dacht: hier kan ik mee de Eredivisie in. 15 augustus was echter nog geen wedstrijdschema bekend. Het leek er op dat de save verloren was. Ik bedacht mij dat ik een database had gedownload voor de Nederlandse clubs tot en met de 2e klasse. Deze bleek niet te functioneren. Ik heb op 15 augustus alle competities onder de Eerste Divisie verwijderd en ben tot aan de zomer van 2021 op vakantie moeten gaan. Spelers hebben stilgestaan in hun ontwikkeling en het is alsof ik vanaf nul begin in seizoen 3. Daar heeft veel tijd in gezeten. Vanaf nu zullen de updates weer wat uitgebreider worden! 

@FlyD @Marius @LouisPSV@delichris @komodo25

@Niejo101  FC Eindhoven is 18e geworden. Ruimte voor ontwikkeling dus ;-)

Gefeliciteerd met de promotie . Mocht dit in het echt gebeuren dan ben ik er bij in het uitvak . Misschien al eens eerder om eens sfeer te proeven 

Balen dat je database niet werkte, maar wel blij mee dat je doorgaat met deze save. Beginnen vanaf nul is nooit leuk, maar wellicht kan je nu wat pareltjes vinden tussen de newgens.

HkdrLsB.png

Overzicht seizoen 2019 - 2020

We eindigen ons Keuken Kampioen Divisie overzicht met de eind- stand en statistieken. 

jBQ8Rvz.png

Zoals te zien kon ons het kampioenschap eigenlijk al lange tijd niet meer ontgaan. NEC gaat met ons mee naar de Eredivisie dankzij de 2e plek die recht geeft op directe promotie. Een hard gelag voor Excelsior, dat vol had ingezet op promotie en daar lange tijd ook in leek te slagen. We hebben 40 doelpunten meer (!) gescoord dan NEC en evenveel doelpunten tegen gekregen (30). 30 vind ik aan de hoge kant voor een kampioen. Het ligt in de lijn der verwachting dat we in de Eredivisie meer doelpunten tegen zullen krijgen, maar desalniettemin zullen we in de verdediging versterking moeten zien te halen. Vooral de backs mogen opgewaardeerd worden.

De voorhoede draaide natuurlijk fantastisch, mede door huurling Danilo Pereira. Ajax heeft al aangegeven hem niet te willen verkopen. Gelukkig ligt er wel al de overeenkomst om hem wederom een jaar te mogen huren!

Het contract van doelman Früchtl liep bij Bayern München af, waarna wij geen moment twijfelden om hem een contract aan te bieden. Helaas heeft Bayern het idee om nog geld aan hem te verdienen, waardoor zij de clausule voor een automatische verlenging hebben gelicht. Of wij Früchtl volgend jaar zullen huren is de vraag. Het is een uitstekende doelman, maar ik heb op zijn positie liever de zekerheid van een 'eigen' doelman. We zullen zien wat het voorseizoen brengt.

gT4uEkl.png

Als we kijken naar de selectiestatistieken kijken zien we dat vooral de voorhoede vaak het netje heeft laten bollen.

Verder heeft Jerome Déom zijn bijdrage geleverd in de doelpuntenproductie. Er zijn weinig assists te noteren. Goppel heeft er vijf, evenals rechtsback Vermijl. De doelpunten lijken dus voornamelijk van solo's te zijn gekomen. 

----

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben ontzettend opgelucht dat ik de game kan voortzetten.

Op naar succes op het hoogste niveau!

@komodo25 @Mordurette @Marius @TheRedOne @delichris @Vlonkie

Prima statistieken voor de spelers voorin zeg . Qua assists mag het inderdaad wel wat beter . Werk aan de winkel dus . Roda zeer teleurstellend maar dan in Maastricht juist hard om gelachen worden . Heeft Fortuna het wel gered in de eredivisie ?

Op heerlijke wijze het kampioenschap gepakt en je spitsen weten het net wel te vinden zo te zien, succes in de Eredivisie!

HkdrLsB.png

We hebben afgelopen seizoen het schier onmogelijke bereikt door met MVV Maastricht kampioen te worden. We zitten volop in de voorbereiding op het Eredivisie seizoen en hebben enkele hele mooie spelers weten te strikken voor de vuurdoop. Zo hebben we doelman Johannes Brinkies transfervrij over kunnen nemen van FC Zwickau. Brinkies blonk in Duitsland vooral uit op het gebied van balvastheid en reflexen. Opvallend is dat niemand het tot nu toe heeft aangedurfd om hem op een hoger niveau dan de 3. Liga te testen. Ik hoop dat wij daar geen spijt van gaan krijgen.

Met Bedi Benibanga hebben we snelheid aan de linksmid positie toegevoegd. Ook hij wordt transfervrij vastgelegd en komt over van Waasland-Beveren. Of hij de eerste keus wordt is nog maar de vraag. We mikken nog op een speler die nog een nét iets hoger niveau aantikt, maar mocht deze onhaalbaar blijken, zijn we met Benibanga ook prima voorzien.

Voor de linksback positie hebben we zaken gedaan met grootmacht Paris Saint-Germain. Mitchel Bakker keert voor 150.000 euro terug naar Nederland. Zijn spectaculaire transfer naar de Franse hoofdstad heeft hem slechts één wedstrijd speeltijd in de hoofdmacht van de Parijzenaren opgeleverd.  Om meer aan spelen toe te komen heeft hij bewust voor ons gekozen.

We zijn echter nog niet klaar op de transfermarkt. Heinde en verre wordt afgestruind en in Portugal wisten we een jonge Braziliaanse verdediger op te pikken, luisterend naar de naam Kevem. Voor 110.000 euro liet Pacos de Ferreira hem voortaan in De Geusselt voetballen. Ik verwacht dat hij zich aankomend seizoen nog niet in de basis knokt, maar vooral ervaring op doet uit invalbeurten. Op termijn kan hij ons sportief én financieel helpen.

Naast veelal transfervrije spelers hebben we onze contacten met Manchester City ook geïntensiveerd. Daardoor konden we maar liefst drie jongens huren uit de jeugdelftallen. We moeten immers creatief omgaan met ons geld en deze spelers passen bij ons beleid. Wie weet tekenen ze later nog een vast contract bij ons.

De twee grootste stunts zijn echter toch Nederlandse jongens. Sydney van Hooijdonk mag zich de komende jaren ‘Sterrendrager’ noemen. De club tast met 575.000 euro diep in de buidel, maar daarvoor hebben ze dan ook een speler die door kan groeien naar middenmoot/subtop Eredivisie. Zijn vrijetrappen zijn een extra wapen dat kan helpen in wedstrijden. Voor het komende seizoen heeft MVV ook de beschikking over Noa Lang. Dit grote talent zal van Ajax worden gehuurd en wordt in principe de vaste speler rechts op het middenveld. Lang komt niet in aanmerking voor speelminuten in Ajax 1 en hoopt op deze manier toch door te groeien tot een vaste Eredivisie speler. MVV hoopt stiekem in de toekomst Lang definitief aan zich te binden, maar is realistisch genoeg om te beseffen dat ze financieel niet tegen Ajax op kunnen.

Daarnaast hebben we ook de vruchten kunnen plukken van ons succesvolle seizoen. Zo is Joeri Schroyen voor 725.000 euro naar NEC vertrokken. Hebben we Nick Kuipers in de winterstop afgelopen jaar transfervrij teruggehaald en nu voor 750.000 euro aan PEC Zwolle verkocht en heeft vaste stand-in Luc Mares  eieren voor zijn geld gekozen en naar FC Dordrecht verkast. Hier is een bedrag van 215.000 euro mee gemoeid. De mooiste klapper hebben we echter gemaakt met Anthony van den Hurk. Hij speelt voortaan in Belgie voor KV Kortrijk. Die keuze was vrij snel gemaakt toen de Belgen maar liefst 1 miljoen euro voor hem boden. Voor een 27 jarige speler die bij MVV speelt is dat een beslissing die je met je ogen dicht kunt maken.

Om het overzicht te kunnen behouden, heb ik een volledig transferoverzicht gemaakt met enkel in- en uitgaande transfers waarbij bedragen zijn gemoeid. Wegens de database fout gaat het dus om twee transferperiodes. 

----

Bedankt wederom voor de reacties!  De spitsen hebben het fantastisch gedaan, maar een bod van 1 miljoen kon ik niet laten liggen. Ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen! 

@komodo25 Fortuna is 16e geëindigd en heeft daarmee nét handhaving weten te bereiken. 1,5 derby volgend jaar dus! Als je VVV erbij rekent ;-)

@Mordurette @Marius @delichris @Vlonkie  @Niejo101 @Daniell

Lijkt me toch wel goed tot zelfs zeer goed gehandeld op de transfermarkt hoor: prima spelers voor Eredivisie begrippen. Ik verwacht dat je het stiekem wel goed gaat doen als promovendus.

HkdrLsB.png

We beginnen het bericht met waar we gebleven waren: transfers. Hoewel het hoogtepunt van de transferperiode achter ons lijkt te liggen, hebben er toch nog enkele mutaties plaatsgevonden. Zo hebben we ervaring aan onze basis-elf kunnen toevoegen in de persoon van Alessandro Favalli. Deze 27 jarige Italiaan komt over van Lego Pro club Catanzaro. Dat klinkt niet direct als een versterking voor een Eredivisie club. Toch heeft hij ons tijdens een testperiode van drie weken weten te imponeren. Het is een complete linksmid met een prima voorzet en dito dribbel. Belangrijker vond ik het wellicht nog wel dat hij hongerig is naar succes. Hongerige spelers, daar snakken we natuurlijk naar.

Een kijkje in de jeugdopleiding leert ons dat Thomas van Bommel, jawel de zoon van.., op huurbasis naar Groene Ster zal verkassen. Deze hoofdklasser heeft ambities om op korte termijn te promoveren naar de Derde Divisie en zij hopen dat Thomas hier aan kan bijdragen. Of van Bommel de stap kan zetten naar MVV 1 is nog maar zeer de vraag. Met zijn 19 jaar mogen we hem echter nog niet afschrijven.

Ook in de technische staf zijn flinke veranderingen waar te nemen. De meest in het oog springende namen zijn naar mijn mening John Metgod en Julian Jenner. Metgod heeft zijn sporen in het (inter)nationale voetbal wel verdiend. Hij is aangetrokken als assistent trainer. Met zijn ervaring binnen verschillende geledingen willen we de professionalisering van de club voortzetten. Julian Jenner was ooit de beste rechtsbuiten van Nederland. Zo vond hij zelf althans. Als trainer timmert hij hoe dan ook aan de weg. Bij Rijnsburgse Boys waren ze zeer tevreden over zijn werk en ze vonden het dan ook jammer dat hij vertrok naar het zuiden van Nederland. Het is niet verwonderlijk dat hij zich met het technisch aspect in aanvallend opzicht zal bezighouden.

Aan de andere kant heeft ook een flinke uitloop van stafleden plaatsgevonden. De meeste leden waren al jaren verbonden aan de club, maar zijn als vrijwilliger binnengerold. Hoewel wij hun bijdragen zéér waarderen, ben ik van mening dat de club er goed aan heeft gedaan deze personen te bedanken. Ook dit weer in het kader van de professionalisering. 

- staf mutaties -

----

Bedankt wederom voor de reacties!

Fantastisch om te merken dat er vaste volgers zijn en hier en daar ook nieuwe volgers!

@Mordurette @Marius @delichris @Vlonkie  @Niejo101 @Daniell @komodo25

Edited by marcelkeuh