Jump to content

[FM20] Virtuele realiteit

Recommended Posts

HkdrLsB.png

GAJp6Sx.png

Deze start zag niemand aankomen. De eerste wedstrijd van het seizoen begon nog positief, met een 2-0 overwinning. Daarna was het beeld elke wedstrijd hetzelfde: het betere van het spel, de meeste kansen, maar niet winnen.

Er waren twee mogelijkheden: doorgaan en hopen dat het een keer onze kant uitvalt of een andere opstelling. Er is gekozen voor het laatste.

De afgelopen weken is duidelijk geworden dat Van den Hurk waarschijnlijk beter zal presteren met een spits naast zich. Hij sleurt en kopt zich een ongeluk, maar zodra hij de bal breed voorlegt, staat er niemand. Een snelle, beweeglijke spits als collega kan ons uit het slop trekken. Wie die spits zal moeten worden, is de grote vraag. De transferperiode duurt nog maar een paar dagen en de topspelers voor Eerste Divisie begrippen zijn al een dikke maand onder de pannen. De voorkeur lig niet bij het openbreken van het spaarvarken, want last minute aankopen zijn vaker geflopt dan een gelukt. De vleugelspelers zijn een linie naar achter geschoven, zij staan nu als links- en rechts-mid. Daardoor lijkt er gekozen te worden voor meer defensieve zekerheid.

-----

Bedankt voor jullie reacties!

De voorbereiding en spelers zagen er prima uit. Het spel ook, de resultaten helaas wat minder. Hopen dat dat nu getackled is!  Leest het fijn als ik de printscreens achter de tekst verstop, zoals de vorige update?

@LouisPSV @neva @Marius @delichris @Mordurette @komodo25 @TheRedOne @ROEMM

@Niejo101 De Eerste Divisie is altijd heerlijk! Hoewel het nog mooier is zodra je met je club naar de Eredivisie gaat!

Edited by marcelkeuh
  • Replies 584
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het aanpassen van de opstelling én het huren van Danilo Pereira heeft het gewenste effect gehad. En hoe! Pereira voetbalt alsof hij al jaren in de Maasstad speelt en scoort twee maal in zijn tweede we

Geweldige maand weer . Jammer dat lang voor het geld kiest . Doet die dekselse delichris er gewoon om 

Eigenlijk ben ik fan van eenvoudige shirts, dus voor mij nummertje 1!

Oei, dat is inderdaad niet de start die je verwacht na zo'n sterke voorbereiding. Hopelijk rolt het kwartje snel terug de goede richting uit. Je geeft aan de doelpunten maken een probleem is, maar anderzijds slik je ook gemiddeld één tegendoelpunt per wedstrijd.

HkdrLsB.png

Sts5sXQ.png

De tweede spits is inmiddels bekend. Na de nederlaag tegen Jong Ajax is er een flinke delegatie van MVV achtergebleven in Amsterdam. Er is vol ingezet op de huur van Danilo Pereira. Ajax stond hier welwillend tegenover, daar binnen Jong Ajax veel concurrentie op zijn positie is. Hij is van harte welkom bij ons. Ik hoop dat zijn komst een directe impact tot gevolg heeft!

-----

@Marius @r4vje @delichris @Mordurette @komodo25 @LouisPSV @Chimpa @Niejo101

Heel jammer van de start inderdaad en ook totaal niet verwacht. Ik ben daardoor echter ook terecht gekomen bij Pereira en ik spoiler alvast dat dat een hele fijne bijkomstigheid is!

Kijk, daar is Marcel die zijn belofte inlost! Fijne start van je novelle man. Leuke club gekozen ook. Hele sterke voorbereiding gedraaid, jammer dat je dan zo aan het seizoen moet beginnen. Met Pereira heb je er een leuke spits bijgehaald, die gaat je nog wel wat moois brengen denk ik! 

PS: Hoe is het met je andere projectje? :p 

Tevens gefeliciteerd met je verjaardag, als het klopt wat er onderaan het forum staat! 

Edited by Daniell

HkdrLsB.png

R0y9KgK.png

Het aanpassen van de opstelling én het huren van Danilo Pereira heeft het gewenste effect gehad. En hoe! Pereira voetbalt alsof hij al jaren in de Maasstad speelt en scoort twee maal in zijn tweede wedstrijd voor ons! Alsof dat nog niet genoeg was als welkomstcadeau, scoort hij in zijn derde wedstrijd een hattrick. Vijf doelpunten in drie wedstrijden! Dat is wat we nodig hadden! Het heeft er voor gezorgd dat we in de 1e periode van een 15e naar een 7e plek zijn geklommen. Daarnaast is er hernieuwde moed bij iedereen die de club een warm hart toedraagt.

De tweede periode beginnen we met een schone lei. De nederlagen aan het begin van het seizoen kunnen we achter ons laten en hopelijk komen er daar geen voor in de plaats. De start is in ieder geval veelbelovend. We winnen met maar liefst 3-0 van NEC Nijmegen. Van den Hurk, Gunst en Danilo Pereira maken de doelpunten voor de rood-witten. Gunst heeft de afgelopen wedstrijden een basisplaats weten te veroveren. Federico Bonifazi kreeg vanaf de start van het seizoen de voorkeur, maar hij lijkt al gauw een prototype Zuid-Amerikaanse verdediger: een oneindige vechtlust, maar tactisch weinig bijdragend. Dit zorgde er tevens voor dat hij twee wedstrijden achter elkaar een rode kaart ontving. Exit Bonifazi. Excelsior werd op 1-1 gehouden. Een mooi resultaat gezien de huidige positie van Excelsior (3e). Ondertussen zijn wij opgeklommen tot de 5e positie. Daar zag het zo’n drie weken geleden nog niet naar uit! Ook FC Volendam werd aan de zegekar gebonden. Dat zal Wim Jonk niet snel vergeten, want door deze nederlaag voor De Wijdbroeken moet Wim Jonk zijn eerste klus als eindverantwoordelijke gedag zeggen.

Ook Jong PSV blijft met een nederlaag achter. In Eindhoven verliest het tweede elftal van PSV met 2-0. De openingstreffer wordt gescoord door Thijmen Goppel, die steeds nadrukkelijker zijn stempel op wedstrijden begint te drukken. Op ongeveer de helft van de tweede periode staan we er zeer goed voor. We bivakkeren momenteel op de 4e plek. De kanttekening dient echter gemaakt te worden dat boven ons Jong AZ en Excelsior staan. Jong AZ mag zoals bekend niet promoveren en Excelsior is al in het bezit van de 1e periode. Strijden maar!

-----

@delichris @Marius @Mordurette @komodo25 @Niejo101

Dank voor de fijne reacties weer! Leuk om te merken dat jullie de novelle blijven volgen! Zoals het nu uitziet was Pereira de missing link. Kansen worden in het nieuwe systeem tenminste afgemaakt. 

@Daniell Dank voor het lezen! Ik hoop dat ik je kan blijven boeien! Met Capra komt ongetwijfeld nog een novelle in de loop van het jaar. Daarvoor wil ik echter eerst wat beter met Photoshop om kunnen gaan. Ik merk dat ik nu al heel wat dingen aan het leren ben. Ook daar verheug ik me al op! En dankjewel voor de felicitatie, ik ben inderdaad jarig vandaag!

HkdrLsB.png

KD9urX3.png

Zet je rood-witte bivakmuts op en feest alsof het carnaval is, want MVV heeft beslag gelegd op de tweede periode!

Daarmee is de club al heel vroeg in het seizoen verzekerd van de play-offs!!

De Maastrichtenaren kenden een wisselvallige start, maar hebben in de tweede periode laten zien dat ze als een potentiële verrassing gezien mogen worden dit seizoen. Eerder is de klinkende 3-0 tegen NEC besproken, maar het absolute hoogtepunt was toch wel de 2-0 thuisoverwinning tegen eeuwige rivaal Roda JC. De buren hadden helemaal niets in te brengen in de derby en werden dan ook terecht zonder punten naar huis gestuurd. Het was slechts een kleine hobbel op weg naar het binnenhalen van die felbegeerde periode titel. Het lijkt de opmars naar een schitterend seizoen, want na de tactische omzetting lijkt de club niet te stoppen.

Ook in de TOTO KNVB Beker is het hosanna, want daarin werd amateurclub ODIN’59 met 2-1 opzij gezet. Het team trad aan met een volledig B-team waardoor, ondanks de vele kansen, slechts twee keer doel werd getroffen.

-----

@delichris @Marius @Mordurette @komodo25 @LouisPSV @Daniell

Dank voor de reacties weer! Het spel was al prima, maar nu er iemand staat opgesteld die de kansen ook afmaakt, zie je pas echt de meerwaarde van een echte afmaker!