Jump to content
marcelkeuh

[FM20] Virtuele realiteit

Recommended Posts

HkdrLsB.png

2019 is het jaar waarin de ambities van MVV Maastricht kracht worden bijgezet met woorden. Eigenlijk alleen met woorden. De club moet binnen twee jaar de Eredivisie bereiken. Er zijn echter geen opmerkelijke versterkingen binnengehaald in de realiteit, dus is het zaak om dit in de virtuele wereld anders aan te pakken…

Ik ben deze week al zo’n zes keer begonnen aan deze novelle, maar steeds hield mij iets tegen. Ik ben geen grafisch wonder, een verhalenverteller alsof de manager van allerlei wonderen mee maakt op zijn weg naar die ene topclub trekt me niet. Gaandeweg deze novelle hoop ik een bepaalde stijl te pakken te krijgen. Alles voor dat ene doel: na tien jaar overwegen deze keer niet na een afgeronde Football Manager tegen mij zelf te hoeven zeggen: ‘had ik maar een novelle gemaakt’.

MVV Maastricht dus. Jarenlang mijn vaste starter binnen ons geliefde spel. Bekerwedstrijden tegen FC Groningen als Eerste Divisionist spelen, dromend alsof ik daadwerkelijk langs die zijlijn geschiedenis aan het schrijven was. 2-0 voorsprong en de scheidsrechter floot af. Door naar de halve finale.

Hoe anders is de realiteit. De club speelt nu al bijna twee decennia op het tweede niveau en het lijkt erop dat (financiële) successen alleen met Football Manager behaald kunnen worden.

Dit zal hopelijk een novelle worden voor dromers. Dromers die net als ik nooit met hun favoriete club aan het Eredivisiewerk hebben mogen ruiken in de realiteit, maar deze pijn virtueel kunnen verzachten als lezer van dit hopelijk (Europees?) succes.

Door de bril van een supporter ... heerlijk. Ik herken er veel gevoel in dat ik zelf wel eens heb wanneer ik een game heb mijn favoriete club in FM. Succes alvast!

MVV als club in een savegame met Football Manager heb ik nog niet veel gezien. Heel veel plezier vooral!

HkdrLsB.png

Ik ben per 1 juli in dienst getreden van MVV. Het gevolg is dat de club al volop bezig is geweest met het versterken van zijn selectie. De meest in het oog springende speler die komend seizoen onder contract staat is Marnick Vermijl. De oud-Manchester United verdediger kwam vorig seizoen al aanwaaien en maakte een dusdanige indruk, dat is besloten om hem een tweejarig contract aan te bieden. Mits fit zal hij mijn eerste keus zijn op rechtsback.

Met vier ton in de transferpot zou ik in principe nog voor heel wat reuring kunnen zorgen op de transfermarkt. Dit is echter niet mijn plan. Ik kijk de kat uit de boom met de huidige spelers en hoop -eigenlijk tegen beter weten in – dat er jeugdspelers zijn die kunnen aanklampen bij het eerste. Een behoorlijke uitdaging voor die jongens, aangezien het jeugdteam niet is ingeschreven voor competitievoetbal en het dus enkel moet hebben van oefenwedstrijden.

Op buitenkansen dien je echter altijd te anticiperen en dat lijkt me het geval bij Christian Früchtl. Deze boom van een vent (1.93m) is komend jaar te bewonderen in het groen van MVV. Het groen? Ja, het groen. Früchtl is immers een doelman die tijdelijk overkomt van Bayern München. Een hard gelag voor Nigel Bertrams. Hij tekende deze zomer een contract met als vooruitzicht de eerste doelman te zijn. Dit kan uiteraard nog steeds, maar met de jonge Duitser heeft hij er een geduchte concurrent bij.

-----

@Marius @TheRedOne @Mordurette @r4vje @Chimpa @komodo25

Dank allemaal voor jullie reactie! Ik hoop dat ik jullie kan blijven boeien. Dit is immers pas het begin.. ;-)

Edited by marcelkeuh

Ik ben ook wel benieuwd naar de stats van deze spelers. Beide namen zijn me wel bekend, maar geen idee hoe goed ze nu echt zijn. Vermijl werd ooit aanzien als een groot talent maar heeft het eigenlijk nooit kunnen waar maken. Geen idee hoe oud hij ondertussen al is.

Succes met MVV! We hebben zelf allemaal onze stijl moeten ontdekken, dus zeer goed dat je er alsnog voor gaat. Het is inderdaad al een heel tijdje geleden dat we MVV nog aan het werk zagen in de Eredivisie en ook de huidige resultaten laten te wensen over, dus werk genoeg op de plank!

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg van je novelle. Met Früchtl heb je een flinke stunt gemaakt op de transfermarkt. Zal me benieuwen of we nog meer vuurwerk mogen verwachten. 

HkdrLsB.png

VI8Sl7W.png

Na een meer dan prima voorbereiding zou dit de basisopstelling moeten zijn.

Pieter Nys staat hier in, maar hij zal toch vooral de kameleon van het elftal worden. De Ducttape van De Sterrendragers. Zodra de spoeling in de achterhoede of op het middenveld te dun wordt, kan hij hier met zijn multifunctionaliteit bijspringen. De plek op het middenveld zal vooral voor Jérôme Deom zijn weggelegd.

Vermijl zal -zoals verwacht- de rechtsback van dit team zijn. Met zijn ervaring zit er een belangrijke rol voor hem aan te komen. 

Schroyen is al jaren een zekerheidje op de linksbuiten positie. Bij Goppel gok ik vooral op zijn snelheid, want zijn kwaliteiten zijn nog groeiende. Dat is dan ook de reden waarom ADO Den Haag hem dit jaar bij ons heeft gestald.

Joshua Holtby is een verfijnde speler die een risicovolle bal aan de man kan brengen, maar ook vrije trappen in de driehoek kan vlammen. Tot slot nog speciale aandacht voor Thibaut van Acker. Dit slot op de deur heeft enkele jaren in de Belgische top bij Club Brugge mogen spelen en kwam daar zelfs uit in de Champions League. Vooral opa van Acker was daardoor destijds erg fier. 

Hopelijk kan kleinzoon van Acker opa ook in De Geusselt trots maken.

Zoals ook te zien, heeft Früchtl de keepersstrijd gewonnen. Hij zal de nummer 1 zijn dit seizoen.

-----

@neva @Mordurette @komodo25 @Marius @Netzwerk @ROEMM @TheRedOne

Wow, bedankt voor de mooie reacties! Ik heb screentjes toegevoegd in het verhaal, ook van de twee spelers die in de vorige post aan bod zijn gekomen! 

Edited by marcelkeuh

De uitgelichte spelers zien er in ieder geval prima uit. De voorbereiding was ook meer dan prima en schept wel de nodige verwachtingen richting aanvang van het seizoen.

Je kan terugkijken op een uitstekende voorbereiding. Hopelijk is dit een voorbode op een mooi seizoen. 

Een novelle naar mijn hart, lekker met je favo cluppie in de eerste divisie :) Heel veel succes gewenst in het diepe zuiden!