Jump to content
r4vje

[FM20] Masterclass

Recommended Posts

9HrXl7l.png

Spoiler

Helaas heb ik mijn Villarreal savegame en novelle moeten weggooien. Tijdens het overzetten van alle FM20 data naar een nieuwe HDD ben ik meer dan een seizoen aan resultaten en updates kwijtgeraakt. Hierdoor was ik niet langer gemotiveerd om door te gaan. Ik heb besloten om mijn vaste Ajax save aan te slingeren en ik ga jullie in dit topic op de hoogte houden van mijn prestaties en alle overige zaken.

Edited by r4vje

9HrXl7l.png

Wat hebben we met Ajax toch een prachtig seizoen achter de rug. Kampioen geworden, halve finale gehaald van de Champions League. Dat had ik vooraf toch echt niet verwacht. De trots voor mijn club is weer helemaal terug en er mag ook wel een dikke vette pluim naar zowel Marc Overmars als Erik ten Hag. In een vrij korte tijd hebben zij een team weten neer te zetten dat op alle vlakken van het mondiale voetbal weet mee te komen.

Waar ik als supporter ook heel erg blij mee ben is het feit dat Ajax enkele sterkhouders voor het komende seizoen heeft weten te behouden. Natuurlijk zijn Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt vertrokken en dat is absoluut een fikse aderlating. Toch zijn André Onana, Hakim Ziyech en Donny van de Beek gebleven wat inhoudt dat je niet al je sterkhouders hoeft te vervangen. Tel daarbij op dat ook Nicolás Tagliafico nog minstens één seizoen in het Ajax shirt te bewonderen is en je kunt niets anders dan complimenten uitdelen aan de Ajax leiding.

NL8EotW.jpg

Met de komst van onder meer Quincy Promes, Lisandro Martinez, Razvan Marin en Edson Álvarez zijn de spelers die vertrokken reeds vervangen. Vooral de komst van Quincy was een complete verrassing voor mij. Ik had nooit verwacht dat een speler van zijn kaliber voor Ajax zou kiezen. Echter besef ik mij natuurlijk ook dat je bij Ajax momenteel om alle prijzen mee kunt strijden, het enige wat je niet meer doet is misschien net zoveel verdienen als bij een Italiaanse, Spaanse of Engelse topclub. Dan valt of staat het uiteindelijk met de mentaliteit van de desbetreffende speler waar hij voor kiest. Ik vind het dan ook echt geweldig dat Promes voor Ajax en Amsterdam gekozen heeft.

zQZGD49.jpg

Ik verwacht dan ook het komende seizoen wederom een seizoen net als vorig jaar. Een seizoen waarin dit Ajax ongekende dingen gaat laten zien waar elke voetbalsupporter voor naar het stadion komt. De 'masterclass' in Europa van vorig seizoen zien te herhalen of zelfs te verbeteren moet het ultieme doel zijn. Maar het is natuurlijk niet meer dan logisch dat elke tegenstander zich gedurende het komende seizoen anders op gaat stellen dan vorig jaar. 'The element of surprise' ben je nu wel kwijt en dus is het aan Erik ten Hag en de overige leden van de technische staf om iedere keer op tactisch vlak weer wat nieuws te verzinnen.

Ik heb in ieder geval ontzettende veel zin en vertrouwen in het seizoen dat komen gaat en minder dan de landstitel, daar mogen we als Ajax zijnde geen genoegen meer mee nemen.

Bedankt voor alle reacties! Ik ga deze novelle zoveel als mogelijk door de ogen van een supporter presenteren. Ik hoop dat het jullie allen bevalt.

@komodo25@TheRedOne@Marius@Vilhena@delichris@mattihamstra@FM_Lesly

Edited by r4vje

Mooie uiteenzetting van hoe je op het moment tegen je cluppie aankijkt. Kan me daar ook volledig in vinden. Je tags zijn niet overgekomen trouwens, die heb je erin gezet middels een edit denk ik?

Succes met Ajax! In de vaderlandse competitie een mindere uitdaging, doch op Europees vlak nog voldoende uitdagingen lijkt me :)

Hele leuk update, echt héél aantrekkelijk geschreven in mijn ogen. Je voelt dat je kijkt als een supporter maar wordt er daardoor ook zelf in mee gezogen. Ik kijk dan ook al uit naar de prestaties op deze manier. De verwachtingen zijn in ieder geval hoog gespannen.

Prima geschreven inderdaad . En met het huidige spel wat ze spelen komt de gunfactor ook weer hoger te liggen ( bij mij dan iig )

9HrXl7l.png

Wat een enerverende week hebben we weer achter de rug. Gisteren heeft men vanuit Ajax het programma van de voorbereiding bekend gemaakt. Er zitten een aantal leuke wedstrijden tussen echter vind ik nog steeds dat er weer een soort Amsterdam Tournament terug moet keren. Dat is een simpele manier om Johan Cruijff en Abdelhak Nouri jaarlijks te kunnen eren en tevens kun je dan weer wat 'grote' clubs uitnodigen. Helaas is er ook dit seizoen voor gekozen om het niet te doen. Wel zullen er wedstrijden tegen onder meer Young Boys, Aston Villa, Rayo Vallecano, Spal en Deportivo La Coruna worden afgewerkt. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe men deze keer de voorbereiding door zal gaan komen.

De selectie zal namelijk niet vanaf het eerste moment compleet zijn en dus zal Erik ten Hag weer een beroep gaan doen op spelers van Jong Ajax en het Ajax onder 19 elftal. Jongens als Carel Eiting, Ryan Gravenberch, Jurgen Ekkelenkamp, Naci Ünüvar en Sergino Dest zijn allemaal spelers die ik in de toekomst wel de stap naar Ajax 1 zie maken. Misschien worden het niet allemaal basisspelers maar de potentie en het talent is bij deze jongens zeer zeker aanwezig. Ook ben ik benieuwd hoe Alvarez, Martinez en Marin het gaan doen tijdens de voorbereiding. Deze drie spelers zijn nieuw en zullen moeten gaan wennen aan de manier van spelen van Ajax en natuurlijk ook het leven in Amsterdam.

Vanochtend toen ik wakker werd maakte mijn hartslag van vreugde even een sprongetje. Marc Overmars heeft het namelijk weer weten te flikken man. Deze keer is het Donny van de Beek die zijn contract met twee seizoenen heeft verlengd. Een nieuw contract zat er natuurlijk aan te komen voor deze jongen na zijn geweldige prestaties van vorig seizoen. Natuurlijk snap ik ook wel dat als er aan het einde van het seizoen een grote club komt dat hij voor veel miljoenen zal vertrekken. Maar toch vind ik dit soort contractverlengingen een goed signaal naar de overige spelers maar ook naar de jeugd. Het gras is niet altijd groener bij een andere club en bij Ajax blijven hoeft ook helemaal geen straf te zijn. Bedankt Donny!

pBBIKBJ.jpg

Bedankt weer voor alle reacties! Ik hoop deze lijn van presenteren door te kunnen trekken.

@Daniell @delichris @RubenS2 @mattihamstra @Marius @ROEMM @komodo25 @Isco22

Edited by r4vje

Niet het meest prestigieuze oefenprogramma voor een club als Ajax maar prima tegenstanders om je aan te meten en tegelijkertijd iedereen de kans te geven om fit te worden.

Lijkt me een prima voorbereiding zo. Zitten er ook nog Europese kwalificatie wedstrijden tussen? Ook mooi dat Donny langer blijft. Leuk om te lezen zo, door de ogen van een fan ;)

Lekker dat donny als is het voor in ieder geval een seizoen blijft maar die gaat op korte termijn natuurlijk wel vertrekken gok ik. De spelers die jij noemt voor de toekomst die moeten qua potentie zeker ajax 1 halen

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...