Jump to content
TheRedOne

[FM20] Glory Hunter

Recommended Posts

mG2f7lW.png

#1 - I AM THE GLORY HUNTER

Ik ben geïnspireerd geraakt door een YouTube video met een goed Football Manager idee. Je hebt twintig jaar om veertien prijzen te winnen in Football Manager 2020. Ik ben nooit zo'n fan van het 'clubhoppen', maar toch wil ik het voor deze challenge een kans geven. De challenge begint met de landen Duitsland, Spanje, Frankrijk, Engeland en Italië. In deze landen zullen we in de twintig jaar die we hebben de hoogste competitie moeten winnen en de nationale beker. We hoeven niet werkeloos te starten of helemaal vanuit de krochten van de voetbalwereld onze weg omhoog moeten vinden. Nee, we kiezen onze startclub en hier vandaan start de challenge. Het overstappen naar andere competities gebeurd natuurlijk wel op de officiële manier door gewoon te solliciteren bij een club waar een openstaande functie is. Je speelt dus ook echt als één manager die de grote vijf voetballanden afreist. 

We hadden het net even over de landen waar we prijzen zullen moeten pakken. Hier komen ze allemaal even op een rijtje. In Duitsland zullen we de Bundesliga en de DFB-Pokal moeten veroveren. In Spanje zal de La Liga Santander en de Copa del Rey opgehaald moeten worden. In Frankrijk zullen de Ligue 1 en de Coupe de France gewonnen moeten worden. In Engeland zullen wij de Premier League en de FA Cup moeten winnen en als laatste Italië waar wij de Serie A en de Coppa Italia zullen moeten veroveren. In welke volgorde dit gebeurd zal niet uitmaken. Het is natuurlijk ook een kwestie van kijken waar de beste baan vrijkomt. Als het maar gebeurd in de twintig jaar die er voor deze save staat. Maar dat is nog niet alles. Ook zullen we de UEFA Europa League en de UEFA Champions League op onze naam moeten schrijven. Deze twee competities kunnen natuurlijk niet ontbreken op het curriculum vitae van een geslaagde manager. En tot slot, om jezelf echt tot de grootste managers ter aarde te benoemen zullen we aan de haal moeten gaan met de UEFA European Championship en de FIFA World Cup. Als we deze prijzen allemaal weten te winnen binnen de gegeven twintig jaar dan is de challenge geslaagd. Of het mogelijk is heb ik geen idee van, maar we kunnen het altijd proberen.

Ik neem jullie mee op deze slopende voetbalreis en hoop jullie te kunnen vermaken met mijn fouten, frustraties, maar hopelijk ook mijn successen. Dit is denk ik wel mijn grootste opdracht in Football Manager. Zoveel verschillende prijzen, vijf verschillende landen en maar twintig seizoenen de tijd. In de vorige editie deed ik natuurlijk de Building a Nation challenge en dat was compleet anders. Daar kan je groeien, foutjes maken en langzaam progressie maken, maar daar hebben we nu helemaal geen tijd voor. Het is nu tijd om de successen aan een lopende band te winnen en daarmee deze challenge te voltooien. Regels voor de challenge zijn er niet echt behalve dan dat je alle prijzen weet te winnen binnen het gegeven tijdsbestek. We gaan veel clubs, spelers en competities zien in deze novelle en ik hoop dat jullie er net zoveel plezier in zullen hebben als ik. Welkom bij de Glory Hunter.

HET OVERZICHT:

DE COMPETITIES

lRyqmVB.png lz3REy5.png F9vnAp5.png 

S4KGN7g.png j10rk7J.png

DE BEKERTOERNOOIEN

GDzzXyq.png fdCdIAz.png WbycLJn.png

gAxFjib.png n45pulJ.png

DE EUROPESE TOERNOOIEN

VNzQUL7.png 0nVss68.png

DE LANDENTOERNOOIEN

pxcZKVx.png 7rIv9ec.png

Spoiler

The hunt is on. Ik heb enorm veel zin in deze challenge en ga mijn uiterste best doen om het te voltooien natuurlijk. Ik heb ook nog een Manchester United novelle lopen en deze zal ik ook door blijven zetten. Het zal een afwisseling worden tussen de novelles. Ik hoop dat jullie veel plezier hebben met deze novelle en ik hoor graag jullie input met clubkeuzes, aankopen en vervolgstappen. In de volgende update zal ik mijn startclub bekend maken en dus ook het land waar we zullen beginnen. Dit idee is totaal niet van mij, maar heb het idee overgenomen van de Engelse YouTuber DoctorBenjy FM.  

Heel erg leuk idee! De haalbaarheid zal vooraf afhankelijk zijn van de andere jobs die vrij komen, en de timing natuurlijk. Succes alvast, ik volg!

een serieuze "hell of a job". Succes en ik mag aannemen dat je niet direct bij een CIty of een Barcelona begint?

Edited by Vlonkie

Leuk idee hoor . Succes en wel benieuwd of je direct start met een club die de 1e twee prijzen meteen kan pakken of dat je het opbouwt . Mocht je dat doen is het daarna natuurlijk de vraag of er een baan vrij komt in een ander land waar het ook mee mogelijk is 

Leuke uitdaging. Om het even zwart wit te gaan bekijken heb je dus ongeveer 4 jaar per land om de 2 grootste prijzen te pakken en 20 jaar om de europese/wereld prijzen te pakken. Daarnaast zou je bij een land aan de slag moeten voor een wk en ek.

Aangezien ik er niet vanuit ga dat je ook gelijk bij een land terecht komt heb je daar dus maximaal 3/4 kansen voor. 

de grote vraag is kies je een subtopper ( wat mij erg leuk lijkt on te volgen) die de stap gaat maken naar de top of begin je gelijk bij een grote naam. In 4 jaar een team die constant het rechterrijtje haalt steeds naar de top brengen zou een wereld prestatie zijn natuurlijk maar lijkt me lood zwaar.

ik ga deze in ieder geval met veel aandacht volgen

pKhqZej.png

#2 - BAYER 04 LEVERKUSEN

Ik heb afwegingen moeten doen en moeten kijken met welke club ik zou gaan beginnen. Ik zat te twijfelen tussen Atlético Madrid, Inter Milan, Olympique Lyonnais en Bayer 04 Leverkusen. Allemaal niet echt absolute favorieten in de eigen competitie, maar wel echt grote clubs. Ik ben voor het Duitse Bayer 04 Leverkusen gegaan. De Duitse competitie trekt me wel aan en met de grote favoriet Bayern München is er wel een flinke uitdaging. Naast Bayern zijn er meer concurrenten zoals Borussia Dortmund, Schalke 04, RB Leipzig, Borussia Mönchengladbach. Veel tegenstanders waar we voor moeten oppassen en daarom lijkt me dit de ideale club om mee te starten. De challenge moet natuurlijk niet te makkelijk gestart worden.

Bij Bayer 04 Leverkusen zijn een aantal talenten die het verschil kunnen maken. Kai Havertz is hiervan wel de bekendste die gewild is bij de absolute topclubs. Deze pas 20-jarige Duitser heeft al bijna 100 wedstrijden erop zitten voor het eerste elftal en is op weg om ook in het nationale elftal naam en faam te maken. Hij zal een belangrijke schakel zijn in ons elftal. Dan heb je natuurlijk ook de pijlsnelle Jamaicaan Leon Bailey. De 22-jarige vleugelspeler speelt nu alweer voor zijn vierde seizoen in Leverkusen en heeft met zijn snelheid en dribbelvermogen de verdediging vrijwel altijd in zijn broekzak zitten. Belangrijk is dat deze twee spelers behouden moeten worden voor de club als ik mijn doelen wil halen.

Een ander groot talent die misschien minder bekend is, is Paulinho. De 19-jarige Braziliaan speelt zijn tweede seizoen voor Leverkusen en zal ook een belangrijke spil worden in ons elftal. Hij is minder snel dan Leon Bailey, maar ook deze jongen is op de brommer zoals Sierd de Vos dat altijd zo mooi zegt. Onze aanval staat eigenlijk al als een huis als je dit zo bekijkt. En met Karim Bellarabi hebben we ook nog een echte clubman in huis. Deze 29-jarige Duitser speelt al sinds 2011 bij Leverkusen en heeft nog eenmaal een huurperiode gehad bij Eintracht Braunschweig gehad, maar is nu toch wel een vaste waarde voor deze club. Ook met de gebroeders Bender hebben we de nodige ervaring in de ploeg zitten om hoge ogen te gooien en de jonge spelers goed te begeleiden.

Ik zal in Duitsland dus de Bundesliga en de DFB-Pokal moeten winnen. We zitten al in de UEFA Champions League dus dit kan ook nog een mogelijkheid zijn om te winnen, maar dat lijkt me nu nog sterk. Ik zal me eerst focussen op de beker en de competitie en mochten we in de UEFA Europa League belanden dan zullen we hier ook onze uiterste best doen. Want voor de Champions League zijn we nu nog te zwak denk ik, maar de Europa League zouden we met dit team nog best eens kunnen winnen. Ik hoop in dit eerste seizoen meteen de beker te winnen en dan volgend seizoen te kijken hoe de mogelijkheden zijn wat betreft de Bundesliga. We hebben een geweldige selectie die met een paar kleine wijzigingen compleet zal zijn en hier zullen we dan onze challenge mee starten. Ik heb er onwijs veel zin in.

9CN02Mx.png Uy6sTjJ.png YgFFAYg.png

Spoiler

Bedankt voor alle leuke en positieve reacties!

@delichris @Marius @Daniell @T10 @Mordurette @RubenS2 @Vlonkie @komodo25 @mattihamstra @r4vje

Niet zo'n van deze club an sich maar qua profiel wat een prima keuze. Geen topfavoriet maar wel het potentieel om mee te doen om de prijzen. Succes met de start in ieder geval.

Leuke club om te starten. Geen absolute topper, waardoor het nog een uitdaging blijft. Beker en Europa League lijken me mooie doelen voor dit seizoen!