Jump to content

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC - The Pilgrims are coming

Recommended Posts

Gepost (edited)

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming

bannerosjmo.jpg

533h0kne.jpg

Het is uiteraard voor je eigen ego leuk als de supporters dit vinden, maar kopen kun je hier niets voor.

Volgende week zaterdag spelen wij onze laatste wedstrijd tegen Port Vale en wel thuis. Vreemd genoeg heb ik van mijn zogenaamde zaakwaarnemer Mino Raiola niets meer gehoord. Contractueel is hij niet eens mijn zaakwaarnemer, want hij heeft alleen mijn pa en broer beloofd, dat hij ook mijn zaken zou waarnemen cq. zal beheren. Dus heb ik via skyp met pa en mijn broer overlegt, wat te doen. Door de hele situatie, die is ontstaan met het coronavirus, ligt de competitie in Italie momenteel stil en heeft het voor mijn broer geen zin om in Bari rond te hangen en de besmetting op te zoeken. Vandaar ook, dat de zakelijke retlatie met Mino Raiola en mijn broer momenteeel als het ware bevroren is. Het is nu blijkbaar ieder voor zich en dus hebben pa en MJ mij geadviseerd, mijn zaken zelfs in de hand te nemen. Of te wel te doen, wat ik al 2x voordien heb gedaan:  via de media bekendmaken dat ik bij de club (Plymouth) wens op te stappen en de clubs, die straks op zoek naar een manager gaan, per sollicitatie benaderen. Haast hoef ik geen te maken, want de kans dat binnenkort het hele voetbalgebeuren stil komt te liggen, is heel aannemelijk.

Maar voorlopig moeten wij nog een wedstrijd spelen en pas na deze match begin ik na te denken over mijn toekomst. Nu ben ik nog in dienst van Plymouth en dus zal ik proberen, ook voor de laatste wedstrijd mijn stinkende best te doen.

Spoiler

5347mkfh.jpg

5354sjxv.jpg

Spoiler

536u3jql.jpg

Port Vale is een Engelse voetbalclub uit Burslem, Stoke-on-Trent, opgericht in 1876 en nu onze laatste tegenstander.

Spoiler

De in 1876 opgerichte club werd in 1882 lid van de Football League om daar in 1907 wegens financiële problemen weer uit te verdwijnen. Vanaf 1919 speelde de club echter weer in de Football League. De club kon nooit doorstoten naar de eerste klasse maar bracht wel 41 seizoenen in de tweede klasse door. De aartsrivaal van de club is stadsgenoot Stoke City.

Er wordt vaak gezegd dat Port Vale en Arsenal FC de enige twee profclubs in Engeland zijn die niet naar een plaats genoemd zijn, maar dat is niet helemaal correct: de naam Port Vale is terug te vinden op oude kaarten van Stoke en verwijst naar een aantal havens in de rivier de Trent. De bekendste fan van de club is waarschijnlijk Robbie Williams, die in Stoke is opgegroeid. Toen Williams een nummer componeerde voor het computerspel FIFA 2000, werd Port Vale daarom als extra aan het spel toegevoegd. Williams bezit ook een groot aantal aandelen in de club.

De bijnaam van Port Vale is The Valiants.

En toen was het eindelijk zover. Onze en dus vooral ook mijn ‘laatste wedstrijd’ moest beginnen. En wel voor 15.813 toeschouwers, in clusief 311 fans van The Valiants. Helaas wederom geen uitverkocht huis, ofschoon na de match club en spelers in het zonnetje zouden worden gezet of te wel ‘een kampioenfeestje’ op het programma stond.

Scheidsrechter was ene Peter Wright, het weer was bewolkt maar gelukkig droog en ik had gekozen voor een aanvallend 4-4-1-1 en onze tegenstander voor een voorzichtig 4-4-2.

The Valiants waren duidelijk niet van plan, om de punten hier te laten en wilden ervoor strijden. En hoe!  Blijkbaar waren ze van mening dat ze ons fysiek af konden troeven, want ze gingen gelijk keihard de duels in. In de 3de minuut kreeg middenvelder Oyeleke een gele kaart voor te overdreven inkomen en zeven minuten later was het verdediger Doyle, die eveneens een gele prent mocht afhalen. In de 12de minuut was het onze VC Eyoma, die eveneens te hard ingreep en ook geel kreeg.  Spits Telford scoorde in de 20ste minuut het eerste doelpunt, maar de scheids keurde het om voor mij onduidelijke redenen af. De ruststand was 0 : 0 en dat was, gezien onze velddominantie wel ietwat beschamend.

In de 57ste minuut haalde ik MR Byron Moore en ML Joel Grant van het veld, niet omdat ze slecht speelden, maar om Sarcevic en McFadzean speelminuten te gunnen. Het duurde tot de 71ste minuut, totdat MC Edwards zijn collega – middenvelder met een slimme steekpass alleen voor de keeper zette en MC Oakley-Boothe de bal simpel binnen tikte. 1: 0 en de langverwachte openingstreffer was eindelijk een feit.

7 minuten later haalde ik VL Olsson eraf en stuurde Smith-Brown erin, want ook deze jongen moest nog wat minuten maken.  In de 81ste minuut was het VR Riley, die de achterlijn haalde en een strakke voorzet op de ingevallen Sarcevic speelde. Sarcevic nam de bal volley en knalde hem onhoudbaar in het doe. 2 : 0 en het begon op iets te lijken. In elk geval begon onze GREEN ARMY zich te formeren en te roeren.

Twee minuten later  kopte VC Eyoma de bal uit een corner door op de inkomende spits Telford en deze schoot de bal ijskoud binnen. 3 : 0 en The Valiants voelden de bui definitief hangen. Toen wij in de 90ste en laatste minuut van de wedstrijd ook nog een penalty wegens wel of niet opzettelijk hands in de box kregen, was het helemaal gebeurd met The Valiants en volgens mij waren ze aan een portie valium toe.

MC Sarcevic nam de penalty en schoot hem feilloos binnen. 4 : 0 en dat was het dan. Plots explodeerde het stadion en de GREEN ARMY liet zich horen.

opening1mpj1c.jpg

Tja, ineens werd links en rechts om me heen geknuffeld, handjes gegeven en schouderklopjes uitgedeeld. Voor even was iedereen het coronavirus vergeten. 

Spoiler

5379qkrf.jpg

5380dka2.jpg

539m3kgo.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25  @Fantasy

@ElPrincipito  @spaansetukker

Bedankt voor jullie reacties.
Edited by germandutch
  • Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Wij moeten nog 3 competitiewedstrijden spelen en dan zit het erop. Dan is mijn tijd bij Plymouth afgelopen. Als u mij nu vraagt,

Succes met Plymouth. Het is een kleine, maar leuke club zo te zien.

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Hoe moet je reageren op het commentaar van een eikel, niet tegen zijn verlies kan?  Juist, niet dus.  Wij hebben tegen het

Gepost (edited)

banner9gjbk.jpg

541ackpl.jpg

542kekj0.jpg

543zxk5j.jpg

Wat ‘compensatieclausule’?  Ik heb er geen. Waar is de club nu mee bezig? Van deze k*t geintjes hou ik niet.

544x2j5b.jpg

5459ck1w.jpg

En nog eentje voor het plakboek van pa.

546o3kn4.jpg

En wat dacht u hiervan? Niet slecht toch!

547jlkrg.jpg

548hgjqq.jpg

Ik heb netjes van de staf, de spelers, alle medewerkers en de directie afscheid genomen en dat was het dan ook. En kort berichtje in de media en het leven gaat verder.

Enfin, zonder de hulp en of medewerking van Mino Raiola heb ik gewoon gesolliciteerd bij twee clubs uit de Championship, die een manager zoeken en wel Brentford en Stoke City. Als je denkt, dat deze clubs je onmiddellijk met open armen ontvangen, dan heb je het toch echt mis. Blijkbaar interesseert het ze geen barst, dat ik met mijn team het kampioenschap van de 4de divisie, de Carabao Cup en de Leasing.com Cup heb gewonnen. Dat krijg je dus als je zonder invloedrijke zaakwaarnemer clubs gaat benaderen.

Welnu, inmiddels heb ik wel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek met Brentford ontvangen en eraan deelgenomen.  En mag ik nu afwachten, wat hun beslissing zal zijn.

549wdjaq.jpg

550nqkb4.jpg

Ok deze mijnheer Hughton is ouder en ervarener. Het zij zo.

551abj25.jpg

Gelukkig heeft Stoke ook gereageerd en mij uitgenodigd. Ze waren wel verbaasd, dat ik zonder zaakwaarnemer op kwam dagen. Maar nadat ik te kennen had gegeven, dat topper Mino Raiola mijn zaakwaarnemer was en ivm de coranakwestie momentaan andere zaken aan zijn hoofd had, werd ik gelijk op een ietwat respectvollere manier behandeld. Duidelijk is dus, dat alleen al de naam Raiola indruk maakt.

552n8jlb.jpg

Nou ik wil niet veel zeggen, maar als je qua salaris zo’n kleine 10 keer meer per maand gaat verdienen, dan zeg je niet nee. Met of zonder Mino Raiola, ik ben onmiddellijk akkoord gegaan en heb getekend.

Trouwens op advies van mijn broer heb ik een baartje laten staan. Waarom? Omdat hij van mening was, dat ik als manager een beetje ‘ouder en volwassener’ eruit moest zien en overkomen, zodat ze mij niet altijd langs de lijn en bij persconferenties voor een ‘ballenjongen’ verslijten. Nou ja, het ziet er niet uit, maar wat zou het.

5536ukrs.jpg

Als ik eerlijk ben, met zo een contract kun je thuiskomen en ik heb zo snel mogelijk naar huis gebeld.

554unjtz.jpg

5555pjfm.jpg

De clubcultuur moet je in ere houden anders ga je finaal op je bek. 

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25

@Fantasy  @ElPrincipito  @spaansetukker

Bedankt voor jullie reactie.   Plymouth is over en we gaan verder bij Stoke, twee treedjes hoger.

Edited by germandutch
Gepost (edited)

bannerenk9p.jpg

Ook zonder de hulp of diensten van zaakwaarnemer Mino Raiola is het mij gelukt, weer een nieuwe club te vinden.  En dan ook nog eentje uit de Championship, dus maar liefst 2 niveaus of klassen hoger. Vanaf nu ga ik met het personage Hansie (Hansie Hansie) Muller verder als manager van Stoke City. Ook voor deze novelle geldt, alleen het kampioenschap telt en lukt dat niet… dan stapt Hansie Hansie op.  Vandaar de ondertitel:

Hansie Muller -  alles of niets

Om nog even terug te komen op Plymouth Argyle FC, afgezien van het feit dat het een geweldige belevenis was mag ik toch ook zeggen:  The Pilgrims zijn niet alleen gekomen, maar ze hebben het gehaald en mogen ook nog Europa in.

opening19zkt2.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25

@Fantasy  @ElPrincipito  @spaansetukker

Bedankt voor jullie aandacht en ik hoop, jullie ook bij mijn nieuw avontuur met Stoke City te mogen begroeten.
Edited by germandutch