Jump to content

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC - The Pilgrims are coming

Recommended Posts

• Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Wij moeten nog 3 competitiewedstrijden spelen en dan zit het erop. Dan is mijn tijd bij Plymouth afgelopen. Als u mij nu vraagt,

Succes met Plymouth. Het is een kleine, maar leuke club zo te zien.

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Hoe moet je reageren op het commentaar van een eikel, niet tegen zijn verlies kan?  Juist, niet dus.  Wij hebben tegen het

Gepost (edited)

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming

bannera7ka1.jpg

474ndjae.jpg

Tja, ze blijven mij maar bewieroken. Weten die gasten veel? De werkelijke strateeg is en blijft mijn broer, want ik voer alleen uit, wat hij mij heeft opgedragen en tot nu toe werkte het al bij drie clubs perfect.  Maar ja, verleden seizoen vonden ze dat ook van Ten Hag en moet je nu eens kijken wat de media over hem naar buiten brengt?  Plots zien ze in hem een matige, over het paard getilde trainer, omdat Ajax een paar wedstrijden heeft verloren. Volgens MJ mist Ten Hag zijn maatje Alfred Schreuder, die het tactisch brein was, waardoor hij nu onzeker en ietwat warrig overkomt. Bovendien is Ajax door de verkoop van Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt compleet van de rol af, omdat ze niet voor adekwate vervangers hebben gezorgd en slechts breedteaankopen doorvoerden. Ook dit geval bewijst, dat niet een trainer ‘de spelers maakt’ maar de spelers ‘de trainer maken’. Wat verleden jaar bij Ajax zo perfect functioneerde, begint nu steeds meer te haperen omdat essentiele onderdelen (enkele dragende spelers) ontbreken.

Trouwens ik heb gisteravond met mijn familie en MJ de hele avond zitten skypen. Mijn ouders zijn ontzettend bezorgd over de huidige situatie in Italië en willen dat MJ naar huis terugkeert, totdat er een middel tegen het coronavirus is gevonden. MJ twijfelt nog. Hij is wel onder medische controle en traint alleen met zijn team, want wedstrijden zijn voorlopig opgeschort, maar de situatie in Italië wordt steeds erger. En ook ik heb hem geraden, naar huis terug te keren.  Dus wij, mijn ouders en ik (en Mino) zijn benieuwd, welk besluit MJ gaat nemen.

475d2jak.jpg

38 gespeelde competitiewedstrijden, 36 gewonnen en 2 gelijke spelen – dus 110 punten – nou daar kun je mee thuiskomen. Volgens mij is dat het hoogste aantal punten wat ik met mijn drie clubs heb behaald?  Ik heb het niet bijgehouden, dus ik weet het niet. Maar pa wel, die kan het zo in zijn plakboek(en) nazien.

Echter is de huidige stand niet belangrijk, want wij moeten nog 8 competitiewedstrijden spelen. Bovendien zitten wij ook in de finale van de Leasing.com Trophy en wel tegen de 023 van Manchester City. 

Ik ben benieuwd of Pep Guardiola op de bank zal zitten en hoeveel eerste teamspelers van hem mee mogen doen?

Nog geen drie dagen later moeten wij in Leyton spelen,  een wijk in het Londense bestuurlijke gebied Waltham Forest, in de regio Groot-Londen.

478oqkqe.jpg

Onze tegenstander aldaar is  Leyton Orient Football Club, een Engelse professionele voetbalclub uit Leyton (Londen), spelend in de League Two, het vierde niveau van het Engelse voetbal. Ze zijn de op een na oudste voetbalclub in Londen en staan bij hun fans bekend als "the O's". De club speelt sinds 1937 haar thuiswedstrijden op Brisbane Road.

Spoiler

De club werd opgericht in 1881 als Glyn Cricket Club en begon in 1888 met voetballen onder de naam Orient. Ze traden in 1896 toe tot de Londen League na succes in de Clapham & District League. Twee jaar later nam de club de naam Clapton Orient aan en in 1907 werden ze toegelaten tot de English Football League. De club degradeerde in 1929 uit de Second Division en besloot na de Tweede Wereldoorlog om haar naam te veranderen naar het huidige Leyton Orient. In het seizoen 1955/56 werd Leyton Orient kampioen in de Third Division South en promoveerde het naar de Second Division. Het verblijf op dit niveau duurde slechts één seizoen en in 1966 daalden ze nog een niveau lager af. Onder leiding van Jimmy Bloomfield wist Orient vervolgens de Third Division weer te winnen en de club bracht de jaren zeventig door op tweede niveau van Engeland. Begin jaren 80 degradeerde Orient tweemaal, waardoor het kwam te spelen in de Fourth Division.

Leyton Orient dwong in het seizoen 1988/89 via de play-offs promotie af naar de Third Division, maar degradeerde in 1995 terug. Barry Hearn werd in 1995 voorzitter van Leyton Orient, nadat de club te koop werd aangeboden voor vijf pond door toenmalig voorzitter Tony Wood. Over deze periode in de clubgeschiedenis werd door Channel 4 een documentaire uitgezonden, genaamd Orient: Club for a Fiver. In 2005/06 dwong Leyton Orient promotie af naar de League One, waarna eigenaar Hearn in 2014 de club verkocht aan de Italiaanse zakenman Francesco Becchetti. Onder zijn bewind degradeerde de club in drie jaar tijd tweemaal en versleet het elf trainers. In 2017 werd de club overgenomen door Nigel Travis, die Justin Edinburgh aanstelde als nieuwe hoofdtrainer. Onder zijn stabiele bewind haalde Leyton Orient in 2019 de finale van de FA Trophy en wisten ze datzelfde jaar terug te promoveren naar de Football League na het kampioenschap in de National League 2018/19.

Het seizoen 2014-2015 was een rampseizoen. Barry Hearn droeg de club over aan Francesco Becchetti, een Italiaans zakenman met een twijfelachtig imago (o.a. door vervolging voor verdenking van fraude), manager Russel Slade werd de laan uitgestuurd (vertrok naar Cardiff City FC) en Kevin Nugent werd tijdelijk manager. Vanaf het vertrek van Slade volgden meerdere ontslagen.

Verscheidene Engelse stafleden werden vervangen door Italiaanse vriendjes van Becchetti, en Mauro Milanese werd aangesteld als manager. Gebrek aan ervaring (Milanese was nooit eerder coach of manager), het totaal niet machtig zijn van de Engelse taal en slechte prestaties leidden al snel tot de volgende plaatsvervanging. Fabio Liverani, een andere Italiaanse ex-voetballer die in Italië de jeugd van Genoa onder zijn hoede had, mocht al voor de kerstdagen plaats nemen op de bank. Met slechts 8 overwinningen uit 27 wedstrijden mocht hij in mei 2015 het veld ruimen om plaats te maken voor Ian Hendon. Helaas was degradatie naar League Two al een feit. 

Orient was in het seizoen 2015/16 zes punten verwijderd van deelname aan de play-offs om promotie. Het volgende seizoen (16/17) was echter opnieuw rampzalig. Gedurende het seizoen werden vijf trainers gebruikt en was er veel onrust buiten het veld doordat eigenaar Becchetti geldproblemen had, waardoor de club met schulden zat opgezadeld. Op 22 april 2017 degradeerde Leyton Orient naar de National League, na een 3-0 nederlaag tegen Crewe Alexandra. Hiermee kwam er een eind aan hun 112-jarige verblijf in de English Football League. De protesten tegen eigenaar Becchetti namen toe, wat resulteerde in een pitch-invasie op 29 april tijdens de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Supporters kwamen in de 80e minuut het veld op en schreeuwden om het vertrek van de Italiaan. Op 22 juni 2017 werd de club officieel verkocht aan Nigel Travis, eigenaar van Dunkin' Brands.

Na een slechte start van het seizoen werd manager Steve Davis, benoemd bij de start van de National League-campagne, op 14 november 2017 ontslagen en vervangen door Justin Edinburgh. Onder Edinburgh deed de club het beter, al eindigde het in haar debuutseizoen nog op een dertiende plek. In het seizoen 2018/19 deed Leyton Orient lange tijd mee aan de strijd om promotie. Op 27 april 2019, na een doelpuntloos gelijkspel tegen Braintree Town, verzekerde Orient zich van promotie naar de League Two, na een afwezigheid van twee jaar. De club bereikte ook de finale van de FA Trophy, maar werd hierin verslagen door AFC Fylde. Op 3 juni 2019 werd coach Edinburgh na een hartstilstand opgenomen in het ziekenhuis. Hij stierf op 8 juni 2019, op 49-jarige leeftijd. Zijn assistent Ross Embleton werd aangesteld als interim-trainer voor het nieuwe seizoen, tot in oktober Welshman Carl Fletcher diens taken overnam. Fletcher werd echter na 29 dagen ontslagen. Leyton had onder zijn leiding geen één wedstrijd gewonnen en was in de eerste ronde van de FA Cup uitgeschakeld door een club uit de achtste klasse. Embleton keerde terug in zijn rol als interim-trainer.

Inmiddels is de Nederlandse Surinamer Dean Gorre hun manager en staan ze op de 24ste plaats.

Het Matchroom Stadium, onder fans beter bekend onder zijn oude naam Brisbane Road, is een voetbalstadion in de wijk Leyton in het noordoosten van de Britse hoofdstad Londen. Sinds 1937 doet het dienst als thuishaven van de voetbalclub Leyton Orient. Het beschikt over 9.271 zitplaatsen

476t9jzc.jpg

4773bjjf.jpg

Slechts 200 fans vergezelden ons naar Leyton. Het weer was droog, maar bewolkt en scheids was ene Charles Breakspear. In totaal waren 4402 toeschouwers aanwezig en was het stadion niet eens voor de helft gevuld.  The O’S kwamen in een 4-4-2 opstelling het veld op en wij in de gebruikelijke 4-4-1-1 formatie met uiteraard aanvallende intenties.

Reeds in de 11de minuut lukte het gelegenheids-ML Edwards de bal precies op het hoofd van spits Telford te plaatsen en Telford kopte de bal keihard in het doel. 0 : 1 en de openingstreffer was een feit.

Uit een corner kopte ene Ekpiteta in de 31ste minuut de gelijkmaker binnen. 1 : 1 en daar viel niets aan af te dingen. Tevens was dit de ruststand.

Uit voorzorg stuurde ik VR Riley in de rust douchen en bracht VL McFadzean, die het op de voor hem ongewone positie als VR mocht proberen.

In de tweede helft maakten wij de dienst uit. Ene Coulson trok aan de 57ste minuut aan de noodrem en de scheids kon niet anders dan ons een penalty geven. MC Sarcevic legde de bal op de stip, een korte aanloop en zijn schot verdween onhoudbaar in het doel. 1 : 2 en The O’S zagen de bui al hangen. 

In de 66ste minuut haalde ik, eveneens uit voorzorg, MR Byron Moore eraf en bracht VLR Dasilva. Dasilva nam de VR positie van McFadzean over, Mc Fadzean verhuisde naar de ML positie en ML Edwards werd MR. Mijn derde en laatste wissel voerde ik in de 78ste minuut door. VC Streete had zijn best gedaan en mocht gaan douchen, voor hem kwam Wootton binnen de lijnen.

Toch duurde het nog tot de 89ste minuut, totdat spits Telford de bal breedlegde in de loop van gelegenheids-ML McFadzean, die de bal volley nam en in het doel knalde. 1 : 3 en de wedstrijd was definitief gespeeld. 

Hoe je het ook keert en draait, deze overwinning was wederom verdiend en onze 200 toeschouwers waren tevreden. Wij hebben geen wonderteam en ik ben geen tovercoach. Wat wij wel hebben is een team dat als team speelt en juist dat is onze kracht. Vergelijken kun je ons zo een beetje met Feyenoord. Weliswaar hebben wij uiteraard niet hetzelfde niveau, maar mijn jongens werken uit en thuis keihard, zijn altijd gemotiveerd en proberen zo snel mogelijk de bal in het doel van de tegenstander te krijgen.  Tot mooi voetbal zijn wij niet in staat. Wij spelen om te winnen en tot nu toe lukt ons dat.

Spoiler

479czke2.jpg

480ezj6q.jpg

481sqkdg.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25

Bedankt voor jullie reacties.

Edited by germandutch
Gepost (edited)

bannery7jof.jpg

Op zaterdag 21 maart om 15 uur spelen wij onze 40ste competitiewedstrijd en wel thuis tegen  Exeter City Football Club, een professionele voetbalclub gevestigd in Exeter, Devon. Het team speelt in League Two, het vierde niveau van het Engelse voetbalcompetitiesysteem. Bekend als de "Griekse", is de oorsprong van hun bijnaam onderworpen aan speculatie en debat. De club is eigendom van de supporters van de club via de Exeter City Supporters 'Trust. De club betwist derbywedstrijden van West Country met een aantal partijen, met Plymouth Argyle als hun felste rivalen.

Spoiler

483eskyw.jpg

482ukko4.jpg

Bij nat Engels weer kwamen wij in een aanvallende 4-4-1-1 opstelling het veld op en The Grecians in een voorzichtige 5-4-1 Ruit VV formatie.  Er waren maar liefst 17.080 toeschouwers aanwezig, waarvan 1919 fans uit Exeter. Onze tempel was dus net niet uitverkocht, maar de GREEN ARMY was in elk geval present om ons indien nodig te steunen. Scheidsrechter was ene Anthony Backhouse.

Vanaf de eerste minuut zetten wij hoog druk en probeerden de ‘Grieken’ achterin vast te zetten.  In de 13de minuut werd spits Telford in de box onderuit gehaald en kregen wij terecht een penalty. MC White nam hem en schoot hem zonder meer binnen. 1 : 0  en de openingstreffer was een feit.  En eerlijk gezegd, dat was het dan ook tenminste wat de eerste helft betreft. Wij bleven aanvallen, de ‘Grieken’ bleven verdedigen en aan de stand veranderde niets.

Ook in de tweede helft veranderde het spelbeeld niet. De ‘Grieken’ schoten weliswaar geen ene keer op ons doel, maar wij creëerden ook geen kans meer.  In de 56ste minuut haalde ik toen VR Riley eraf, niet omdat hij slecht speelde, maar meer uit voorzorg en liet Smith-Brown voor hem invallen. 5 minuten later haalde ik ook MR Byron Moore en spits Telford eruit, die beiden conditioneel afbouwden. Voor hun bracht ik Edwards en Taylor.

Met de verse krachten verhoogden wij de druk, maar veel veranderde niet.  Praktisch in de 94ste en laatste minuut lukte het MC Oakley-Boothe met een slimme steekpass om MC White vrij te spelen en White schoot de bal voor de tweede keer in het doel. 2 : 0 en de match was definitief gelopen.  De wedstrijd eindigde in 2 : 0 en de punten blijven hier.  Achteraf kan ik zeggen, dat wij 59% balbezit, 18 : 0 hoekschoppen en 2 uitgelezen kansen hadden, die wij ook verzilverden. De overwinning was zonder meer verdiend, ook al was het slechts een zakelijke overwinning en geen wedstrijd die een schoonheidsprijs verdiende. Maar niemand vond het erg en de toeschouwers gingen tevreden naar huis.

Spoiler

484jajyn.jpg

485ncj5z.jpg

486y2kul.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25

Edited by germandutch
Gepost (edited)

bannerdjk1l.jpg

Wij hebben ons een hele week kunnen voorbereiden op onze finale wedstrijd op Wembley tegen Manchester City Under 23. Op advies van mijn broer hebben we getraind op een simpel maar aanvallend 4-4-1-1.  Vooral niet moeilijk en ingewikkeld doen, gewoon lekker laten ballen.

Van onze scouts had ik vernomen, dat Pep Guardiola persoonlijk bij de trainingen van de O23 aanwezig was en ook enkele spelers van hun eerste team met de jonkies meetrainden. En wel Walter Kannemann, Benjamin Mendy, Angelino, Ilkay Gündogan en ook de blijkbaar weer herstelde Leroy Sane. 

Terwijl ik zaterdagvoormiddag nog zat te puzzelen, wie ik op moest stellen, dook ineens mijn broer op. Hij was gisteren al uit Bari naar Londen gevlogen en  moest zich gelijk aan een medisch onderzoek onderwerpen, omdat hij uit het ‘besmette Italië’ was overgekomen. Gelukkig was mijn broer niet besmet en ook geen drager van het virus. Toen hij hoorde dat Pep Guardiola de trainingen van de O23 bijwoonde en tevens enkele spelers van het eerste mogelijkerwijs met hun mee zouden spelen, beweerde hij dat het een ‘trucje’ van de grootmeester was, om ons te misleiden. Nou ik was benieuwd.

4878fjec.jpg

488wajqg.jpg

En of u het geloofd of niet, mijn broer had zoals zo vaak weer volledig gelijk. Manchester City kwam zondagmiddag op Wembley in een voorzichtige 4-2-2-2 VM formatie het natte veld op, zonder de paar spelers van het eerste team. En Pep Guardiola ging evenmin op de bank zitten maar had een plaats op het ereterras of te wel de VIP tribune. Ene Paul Harsley, 41 jr, was manager van de O23 en ging met zijn staf in de dug-out zitten.

En wij, wij waren in bestbezetting en verschenen in de aanvallende 4-4-1-1 opstelling, hoog gemotiveerd en vol geconcentreerd. 

Er waren maar 20.824 toeschouwers, waarvan slechts 1015 fans van ons. Deze Leasing.com Trophy was dus duidelijk minder interessant dan de FA Cup en mij was nog steeds niet duidelijk, wat je mocht doen en wat je voordelen zijn, als je deze Cup wint.

Tja, en toen verscheen de scheidsrechter en had ik gelijk een slecht gevoel, want het was niemand anders als de verschrikkelijke Colin Griffiths. De man, die ons altijd en overal tracht te benadelen  en waaraan ik inmiddels een grondige hekel heb.  En dat weet hij, want ik heb het hem gezegd. Een hand hoefde ik hem gelukkig niet te geven, want die had hij ook niet gehad.

Enfin, al in de 6de minuut kwam spits Telford in bezit van de bal en in plaats van op doel te schieten, legde hij de bal terug op de aanstormende MC Edwards. Een meter of twee, drie buiten de 16 kreeg Edwards de bal voor zijn voeten en nam hem vol op de rechter wreef. Als een raket sloeg de bal in het doel en onze voorsprong was een feit.  1 : 0 en ik kreeg van mijn broer een klap op mijn schouder, dat haast mijn sleutelbeen brak. Verder gebeurde er niet meer veel. Wij waren duidelijk de betere ploeg en hadden alles onder controle. De jonkies van Manchester City parkeerden twee bussen voor de 16 en konden ons van verdere doelkansen afhouden, maar hun counters waren schaars en niet effectief.  De scheids verstrekte in de 27ste aan Tanganga en in de 43ste minuut aan Riley een gele kaart, uiteraard voor niets en alleen maar om ons dwars te zitten.

In de 63ste minuut haalde ik Olsson eraf, die geen potten kon breken, en bracht McFadzean, maar ook hij maakte niet veel klaar. 6 minuten later haalde ik gelegenheids-AMC Sarcevic eraf en stuurde de niet okselfrisse Mayor het veld in.  Tevens haalde ik spits Telford, puur uit voorzorg, van het veld en Taylor mocht nog een half uur zijn best doen.

Er gebeurde weinig en iedereen leefde richting eindsignaal toe, tot de 87ste minuut. Uit een corner kopte ene Robinson de gelijkmaker binnen, door overduidelijk ‘te leunen’ op McFadzean, waardoor onze VL niet mee kon springen.  1 : 1 en uiteraard keurde Griffiths de kopbal goed.

Het bleef 1 : 1 en dus moesten strafschoppen bepalen, wie deze cup zou winnen. Het werd een crime.  Beide teams namen de 5 eerste penalty’s perfect en de keepers waren kansloos. De 6de penalty van ene Pozo kon onze keeper pakken. En toen was Mayor aan de beurt. Zijn inzet was te slap en werd gestopt.  De 3 volgende penalty’s werden door beide teams feilloos binnengeschoten. De 10de penalty door Wright-Phillips kon keeper Palmer eveneens pakken en toen was voor ons VC Tanganga aan de beurt. 

En ja hoor, of u het geloofd of niet, hij schoot hem zo maar binnen.  Ik wist niet wat ik zag en ik was niet de enige. Hoe dan ook, door deze gelukte strafschop zijn wij de winnaar en dat betekend, dat wij nu de derde grote prijs te pakken hebben.

Spoiler

4891aju2.jpg

490caj8n.jpg

4917ij8x.jpg

492rakv6.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris   @True_Legend  @komodo25

Edited by germandutch
Gepost (edited)

bannermck1p.jpg

493yzkyy.jpg

Een mooi bedrag, maar als ik mij niet vergis, hebben wij de spelers een premie beloofd en zullen ze (samen opgeteld) ook een dergelijk bedrag ontvangen. Dus de club verdiend er niets aan en zal waarschijnlijk nog iets bij moeten leggen ook.

Trouwens wat mijn broer betreft, die vliegt morgen naar Eindhoven en aldaar zal pa hem ophalen en naar Tilburg brengen. Hij heeft eindelijk een acceptabel besluit genomen en kan beter in het ouderlijk huis de situatie in Italie afwachten, dan onnodig risico op te blijven zoeken.  Alhoewel, volgens de media wordt de situatie in Brabant steeds erger, weliswaar en gelukkig nog niet te vergelijken met Italie, maar lekker is het niet. Ik blijf voorlopig hier en beperk mijn contact met thuis tot het skypen.

494w7ko9.jpg

Lekker, weer iets voor het plakboek van pa.

495uykq7.jpg

We moeten nog maar 6 wedstrijden spelen en dan zit ook dit seizoen erop en is mijn werk bij Plymouth gedaan. Waarschijnlijk zult u mij voor gek verklaren, omdat ik, nadat ik dit jaar met Plymouth de treble (kampioenschap + CARABAO Cup + Leasing.com Cup) heb gewonnen, de club aan het seizoenseinde wil verlaten. En waarom heb ik dat, misschien wel idiote besluit, genomen?  Omdat ik geen enkele binding voel met deze of met een van mijn voorgaande clubs. Voor mij is deze job ‘slechts werk’. Ik ben nog steeds geen voetbaldier zoals mijn broer en toen ik destijds manager werd, heb ik besloten, steeds 1 jaar bij een club te willen werken en ik zag dit werk als een soort leerperiode. Tevens wil ik hogerop en mocht ik ooit bij een club in de hoogste divisie terechtkomen, dan zou ik alsnog besluiten ‘doorgaan met dit werd of niet’. 

Onze eerste wedstrijd deze maand is thuis op 4 april om 15 uur tegen Forest Green Rovers, een Engelse voetbalclub uit Nailsworth, Gloucestershire. Het wapenschild van FC Barcelona is geïnspireerd op dat van Forest Green.  Nou en?  Wat is daar zo bijzonder aan?  Ze noemen het 'inspireren',  maar ze bedoelen feitelijk 'afkijken' en afkijken is in de voetbalwereld min of meer gebruikelijk.

Spoiler

496mtkxp.jpg

Snap je dat nou? De RVC is bezorgd omdat wij van Aston Villa voor de FA Cup hebben verloren. Wij zijn gvd een 4de divisieploeg en Aston Villa is een PL club uit de 1ste divisie. Plymouth heeft dit seizoen het kampioenschap, de Carabao Cup en de Leasing.com Cup gewonnen, een ongekend succes hetgeen ze waarschijnlijk nooit meer zullen herhalen en dan zitten onze bobo's te zaniken over het verlies van een match tegen een club uit de hoogste divisie. Stel wij hadden van hun gewonnen, dan had zich Aston Villa dood moeten schamen. Misschien is het gedrag van de RVC wel de oorzaak, dat ik totaal geen binding met Plymouth heb en zal krijgen.

Ik zeg het niet, maar ik denk het wel: laat ze de schijt krijgen!

4981kkh1.jpg

Omdat de directie ondanks hun ‘bezorgdheid’ toch weer met een nieuw contract aan kwam dansen, heb ik de pers ingelicht en mijn vertrek officieel kenbaar gemaakt. De club heeft nu alle tijd om naar een nieuwe manager uit te kijken en mijn zaakwaarnemer Mino Raiola kan alvast in de ‘Sky Bet Championship’ rondbazuinen, dat ik voor komend seizoen beschikbaar ben.

497yejgw.jpg

Bij nat weer en voor 11.038 toeschouwers, waaronder 131 fans van Forest Green Rovers, verschenen wij in de gebruikelijke aanvallende 4-4-1-1 opstelling. The Rovers, zoals de bijnaam van onze tegenstander luid, kwam in een voorzichtige 4-4-2 formatie op. Scheidsrechter was ene Ollie Yates.

Om eerlijk te zijn, het werd een k*t wedstrijd. Zonder hoogtepunten, maar wel met veel geniepige overtredingen, die de scheids niet waarnam of bewust over het hoofd zag.  Enkele van onze spelers zakten bovendien als het ware door hun hoeven. Bijkbaar was het seizoen voor hun te vermoeiend of ik had ze te vaak opgesteld. In elk geval konden onze vleugelbacks Riley en Olsson geen potten breken en waren Mayor en Oakley-Boothe min of meer onzichtbaar. Voorts raakte MR Byron Moore licht geblesseerd.

Gelukkig voor ons schoot ML Joel Grant in de 40ste minuut de 1 : 0 binnen en dat was ook de ruststand.

In de 67ste minuut haalde ik Byron Moore en VL Olsson eraf en stuurde Smith-Brown en Edwards het strijdgewoel in. 5 minuten later haalde ik ook VR Riley eraf en mocht McFadzean invallen.

Nadien gebeurde niets meer, als je de gele kaarten voor lichte overtredingen buiten beschouwing laat. Wat mij wel verbaasde was het feit, dat deze scheids maar liefst 4 gele kaarten aan ons gaf en maar 3 aan de tegenstander en de echte en zware overtredingen gewoon over het hoofd zag.

Enfin, na het laatste fluitsignaal stond het voltallige publiek op en bedankte de scheids met een hels fluitconcert voor zijn matig optreden. Ik kon mij er niet druk om maken. Wij hadden gewonnen en dat was het dan.

Spoiler

499ppkaz.jpg

500wxjfe.jpg

501axkxg.jpg

@Vlonkie  @T10   @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25  @Fantasy  @ElPrincipito

Edited by germandutch
Gepost (edited)

bannervxj0x.jpg

De situatie in Italie wordt steeds erger en ik ben blij, dat mijn broer nu thuis in Tilburg is. Alhoewel, op het NIEUWS heb ik gezien, dat Rutte de bevolking van ons Brabant heeft opgeroepen, voorlopig een week thuis te blijven mits je ook maar een beetje verkouden en of grieperig bent of iets anders hebt, waardoor je gevaar loopt, besmet te raken. Jeetje zeg, het moet niet erger worden.  Vooral de ouderen, zeg maar vanaf 60+  lopen een groot risico.  

Op dinsdag 7 april spelen wij uit in Grimsby, een plaats in het bestuurlijke gebied North East Lincolnshire, in het Engelse graafschap Lincolnshire. De plaats telt 87.574 inwoners.

Spoiler

Halverwege de 20e eeuw had Grimsby de grootste vissersvloot ter wereld.[1] De jaarlijkse vangst van 200.000 ton vis is sinds de jaren vijftig teruggebracht naar zo’n 600 ton in het begin van de 21e eeuw. De enorme haven en ruime opzet van de stad verraden nog iets van die glorieuze tijd.

The Fishing Heritage Centre, een museum, vertelt het verhaal van Grimsby’s verleden, ook hoe de stad door de Kabeljauwoorlogen met IJsland, de Europese vangstquota en de grootheidswaan van enkele van haar inwoners haar hoofdrol in de visserij verloor.

502z4j1a.jpg

Grimsby Dock Tower

Onze tegenstander aldaar is Grimsby Town, een Engelse voetbalclub. De club heeft haar thuishaven in Cleethorpes, een dorpje in de buurt van Grimsby. De club hoort bij de 25 oudste clubs in Engeland en was medestichter van de tweede klasse in 1892.

Spoiler

Het grootste deel van haar bestaan speelde Grimsby Town in de tweede klasse; enkel Leicester City en Barnsley speelden meer jaren in de tweede klasse. Ook wist de club 12 jaar in de eerste klasse te voetballen.

In het seizoen 2005/2006 misten ze op een haar na promotie naar de tweede klasse, na bijna een heel seizoen zeker geweest te zijn van promotie. in 2010 degradeerde de club naar de Conference National.

In 2016 promoveerden ze weer naar de League Two.

Wij spelen in het Blundell Park, een stadion in de Engelse stad Cleethorpes. Het stadion is het thuisstadion van Grimsby Town. De openingswedstrijd was op 2 september 1899 tegen Luton Town. Die wedstrijd werd gelijk gespeeld met 4-4.

Door de jaren heen heeft Blundell Park een aantal internationale wedstrijden georganiseerd. In 2001 was het gastheer van Frankrijk onder 18 tegen Finland onder 18 en heeft in de loop der jaren ook Engeland onder 17, Engeland onder 18 en Engeland nationale dames onder de 19 voetbalploegen georganiseerd.

De hoogste aanwezigheid ooit op de grond was 31.651 voor een FA Cup 5e Ronde wedstrijd op 20 februari 1937 tegen Wolverhampton Wanderers. Omdat de grond na het Taylor Report in het seizoen 1995-96 was omgevormd tot alle zitplaatsen, bedroeg de hoogste opkomst 9.528 voor een Football League Division One (Tweede Klasse) wedstrijd tegen Sunderland op 13 maart 1999.

503vcjuf.jpg

504zljnu.jpg

Bij motregen en voor slechts 4523 toeschouwers, inclusief onze 12 die hard fans, kwamen wij in de gebruikelijke      4-4-1-1 opstelling het veld op. The Mariners, zoals ze zich noemen, verschenen in een 4-1-2-3 formatie en waren niet gewild, de punten aan ons af te staan, bovendien waren zij van plan zich te revancheren voor de 3 : 1 nederlaag in november in Plymouth. Scheidsrechter was ene Andy Haines.

4 belangrijke basisspelers heb ik thuis moeten laten in verband met vermoeidheid en wel Tanganga, Eyoma, Joel Grant en Danny Mayor.  Was dit erg?  Nee, helemaal niet. Wij hebben al gewonnen wat wij wilden winnen en voor ons gaat het om niets meer. En dus zijn vandaag 7 mindere goden aan de beurt om te mogen spelen.

Weliswaar waren wij ook deze keer de betere ploeg, maar het lukte ons niet om dat ook in doelpunten om te zetten.

Dat wij niet in ons spel konden komen, was mede te wijten aan het mierenneukerige regeluitlegging van de scheids, die voor elke scheet floot.

VR Riley mocht in de rust gaan douchen, want hij was conditioneel volledig uitgeput en feitelijk ook aan rust toe. Tafari Moore mocht zijn positie innemen.  In de 59ste minuut haalde ik ook MR Byron Moore eraf, die eveneens amper nog kon lopen en bracht de gretige Edwards.

Hoe dan ook, in de 60ste minuut lukte het gelegenheids-ML McFadzean de achterlijn te halen en een perfecte voorzet af te leveren, die de aanstormende AMC Sarcevic vol op zijn wreef nam en het doel inschoot. 0 : 1 en de voorsprong was een feit.

In de 78ste minuut voerde ik de derde en laatste wissel uit door VC Aimson eraf te halen en Wootton het veld in te sturen. Het bleef bij 0 : 1 en uiteindelijk waren wij de terechte winnaar.

Spoiler

505c1ka4.jpg

506jdkwc.jpg

507d5k4g.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @True_Legend  @ElPrincipito

@delichris@komodo25  + @spaansetukker  + @Fantasy  =   Zoals altijd solliciteer ik na afloop van het seizoen gewoon bij clubs die een manager zoeken en ik hoop dat het dan wel een Championship club wordt, die mij wil nemen.  We zullen zien.

Edited by germandutch
Gepost (edited)

bannerw9k83.jpg

5103djn3.jpg

511f9jic.jpg

512iujzn.jpg

Op vrijdag 10 april om 15 uur spelen wij in en tegen Walsall.

Spoiler

Walsall is een plaats in het Engelse graafschap West Midlands en telt 174.994 inwoners.

508yjkua.jpg

Walsall is een voetbalclub uit de Engelse stad Walsall. Walsall werd opgericht in 1888, na een fusie van de tot dan toe rivaliderende clubs Walsall Town (opgericht in 1877) en Walsall Swifts (opgericht in 1879). Walsall werkt zijn wedstrijden af in het Bescot Stadium, dat 9500 toeschouwers aankan. De bijnaam van Walsall is 'The Saddlers'.

Spoiler

Walsall werd in 1892 toegelaten tot de Football League als een van de oprichters van de toenmalige tweede divisie. In het seizoen 2005/06 degradeerde de club naar de Football League Two, maar promoveerde ze daar één seizoen later weer uit. Na het seizoen 2018/19 degradeerde Walsall opnieuw naar de Football League Two. Walsall heeft de meeste seizoenen in de Football Leagues op het 3e niveau gespeeld. Tijdens de eerste 89 seizoenen van de competitie kwam Walsall daar 71 keer in uit.

Het Bescot Stadium (op dit moment Bank's Stadium geheten door sponsorcontracten) is een voetbalstadion in de Engelse plaats Walsall. Het stadion is gebouwd in 1990 en biedt plaats aan 11.300 toeschouwers.

De vaste bespeler van het stadion is de voetbalclub Walsall FC, dat uitkomt in de Football League One. De op twee na hoogste klasse in het Engelse voetbal. Ook wordt het gebruikt voor officiële wedstrijden van Engeland onder 21 en het Engels vrouwenvoetbalelftal.

Het stadion heeft een gelijknamig spoorwegstation.

5099fk28.jpg

513nckif.jpg

Spoiler

5146ujho.jpg

Onder begeleiding van 235 die hard fans verschenen wij in het Bank’s  Stadium in de gebruikelijke 4-4-1-1 opstelling. The Saddlers, zoals de bijnaam van Walsall luid, kwamen in een 5-3-2 formatie het veld op. In totaal waren er 3915 toeschouwers en scheidsrechter was ene Chris Sarginson en het was droog maar bewolkt weer.

Nou, ik moet toegeven, wij hebben al betere wedstrijden gespeeld en deze match werd er eentje van het vlakke soort. Veel duels, weinig kansen en desondanks was deze match al min of meer in de eerste helft gespeeld. Bij rust stonden wij al met 0 : 3 voor en er was geen vuiltje aan de lucht.

In de 11de minuut speelde MC Oakley-Boothe een zuivere breedtepass in de loop van VL McFadzean, die de bal keihard binnenschoot. 0 : 1 en de openingstreffer was een feit.  Slechts 13 minuten later was het VR Tafari Moore die met een mooie crosspass het hoofd van ML Joel Grant bereikte en Grant kopte de bal onhoudbaar binnne. 0 : 2 en wij waren wederom op de goede weg.

AMC Mayor zette het puntje op de I en kopte in de 47ste en laatste minuut van de eerste helft een zuivere pass van spits Telford in het vijandelijke doel. 0 : 3 en The Saddlers voelden de bui al hangen.

In de 62ste minuut haalde ik ML Joel Grant eraf en stuurde Conor Grant het veld in. 6 minuten later haalde ik MR Byron Moore eraf en gaf Edwards het sein om in te vallen.  Mijn derde en laatste wissel deed ik in de 73ste minuut en stuurde VR Tafari Moore douchen.  Smith-Brown mocht de match uitspelen.

Toen wij op het laatste fluitsignaal van scheids Sarginson, die overigens perfect had gefloten, zaten te wachten, kopte ene Facey de bal in ons doel en bracht de eindstand op 1 : 3.   Ook al hadden wij ze niet meer nodig, maar het waren weer drie punten en ze bleven hier.  

Spoiler

515o5j6w.jpg

5167fkl2.jpg

51770kcy.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25  @Fantasy  @ElPrincipito  @spaansetukker

Edited by germandutch
Gepost (edited)

bannermjj79.jpg

Wij moeten nog 3 competitiewedstrijden spelen en dan zit het erop. Dan is mijn tijd bij Plymouth afgelopen. Als u mij nu vraagt, wat ik daarna doe, dan kan ik u geen duidelijk antwoord geven. Ik kan u alleen vertellen, wat ik zou willen.

En wat wil ik?  In Plymouth en in League Two heb ik alles gezien en al mijn doelstellingen gehaald, dus nu hoop ik op een club uit de Championship. Waarom Championship? Omdat ik met Plymouth sowieso in League One terecht zou zijn gekomen en volgens mijn broer ben ik nu zover, dat ik een club uit de tweede divisie aan zou kunnen.  Een club uit de Premier League is voorlopig nog voor mij taboe. Waarom taboe?  Omdat de druk bij deze clubs vele malen groter is.

Maar….. de grote vraag is: gaan de wedstrijden allen wel door?  Het tot nu toe van het coronavirus gevrijwaarde nog in winterslaap verkerende Engeland werd in de laatste 24 uur plots als het ware overvallen door het virus. De eerste besmettingsgevallen onder trainers en spelers uit de PL werden openbaar gemaakt en Joost mag weten, hoeveel spelers inmiddels in de lagere divisies zijn besmet.

Mijn broer MJ is als het ware voor het virus gevlucht uit China, werd door Raiola overgehaald om in Italië Bari op huurbasis te runnen, is uit veiligheidsoverwegingen ook daar vertrokken en zit nu thuis in Tilburg, waar op dit moment de besmettingsgevaar in NL het hoogste is. Over pech hebben gesproken.

Volgens de medici behoort mijn jaargang niet tot de risicogroepen, maar dat neemt niet weg, dat bijvoorbeeld ik als drager het virus kan overbrengen en juist dat wil ik voorkomen. Onze club heeft momenteel alle mogelijke veiligheidsmaatregelen genomen om besmetting te voorkomen, maar of het helpt?  Ik weet het niet? Hoe dan ook heeft de FA aangedrongen, dat wij de resterende wedstrijden voorlopig nog moeten spelen. In elk geval de eerstvolgende en ze zullen de situatie dagelijks opnieuw bekijken.

Op maandag 13 april om 15 uur spelen wij thuis tegen Northampton Town, momenteel 21ste en strijdend tegen degradatie.  Om eerlijk te zijn, geen tegenstander om tegen op te kijken. Voor ons was het gewoon ‘kanonnenvoer’ .

Maar kanonnenvoer of niet, wij nemen ook deze wedstrijd serieus en zullen hem spelen in bestbezetting.

518dxkbq.jpg

Spoiler

519f6jy8.jpg

Voor bewolkt weer en voor 10.222 toeschouwers, waaronder 142 uitfans, kwamen wij in een super aanvallend 4-4-1-1 het veld op. Onze tegenstander verscheen in een voorzichtige 4-2-3-1 opstelling. Scheidsrechter was ene Andrew Davies.

Het werd een ouderwetse ‘Hau-Ruck’ wedstrijd. Wij knalden er gelijk bovenop en eroverheen. Binnen 29 minuten stond het al 3 : 0 voor mijn jongens en toen namen ze even gas terug en kwam de klad erin. Bij rust stond het 3 : 2 en spreekt het vanzelf, dat ik de jongens even op hun plichten en mogelijkheden wees.

Dus ging in de tweede helft het gas weer erop, ook al begreep de scheids het niet helemaal en begon hij zo pietluttig als wat te fluiten. Ik wil niets zeggen, maar de goede man was in mijn ogen minder geschikt voor voetbalwedstrijden. Bij ons thuis zouden ze hem als scheids voor korfbalwedstrijden kunnen gebruiken, omdat hij elk fysiek contact gelijk afstrafte.

Enfin, spits Telford en VC Eyoma zorgden ervoor, dat  de stand in de tweede helft weer ‘normaal’ werd. De match eindigde in 5 : 2 en uiteindelijk waren onze 10.080 toeschouwers tevreden, ofschoon onze GREEN ARMY het op de een of andere manier liet afweten.  Al met al hebben wij na 44 wedstrijden nu 128 punten, een schrikbarend hoog aantal. Kan het nog beter?  Ja, waarschijnlijk wel, maar wij en vooral ik ben hiermee wel tevreden.

Spoiler

520kfjh3.jpg

521hxjk1.jpg

52281jop.jpg

5249ajc5.jpg

De bond stelt niet capabele scheidsrechters aan, waarvan wij in alle opzichten de dupe worden en door hun zwak optreden worden wij uiteindelijk nog gestraft ook. Als ik mijn werk zo doe als deze gasten, dan was ik allang werkeloos en zat weer thuis. Schijtzakken.

5257rk99.jpg

Atkinson moet niet zaniken. Allicht dat sommige spelers het niet meer bij kunnen benen. En wat White betreft, deze jongen is 18 en heeft als huurspeler bij ons slechts 18 wedstrijden gespeeld. Hij moet zich een voorbeeld aan spits Telford nemen, die is 23 en heeft al 59 wedstrijden in de benen. Tjonge, tjonge, waar hebben wij het over?

526ztkvx.jpg

En dan te bedenken, dat wij nog twee wedstrijden moeten spelen alvorens de competitie en mijn werk hier erop zit.

52796k9y.jpg

Onze laatste uitwedstrijd is zaterdag a.s. om 15 uur in en tegen Oldham.

Spoiler

Oldham is een grote plaats in het stedelijke graafschap Greater Manchester, en telt ongeveer 100.000 inwoners. Oldham ligt ongeveer 8,5 km ten zuidoosten van Rochdale en 11,1 km ten noordoosten van Manchester.

Het vroegste bewijs van menselijke bewoning op de plek waar nu Oldham ligt, wordt geleverd door vondsten van zeven- tot tienduizend jaar geleden. Er is bovendien bewijs voor Romeinse en Keltische aanwezigheid. Er wordt echter van uitgegaan dat er niet eerder dan 865 na Christus sprake was van een permanente nederzetting.

Tot aan de industriële revolutie stelde Oldham niet veel voor. Waar Oldham halverwege de 18e eeuw nog een centrum was van hoedenmakerij, was het aan het einde van diezelfde eeuw een industriestad met vele textielfabrieken. In de tweede helft van de 19e eeuw zou Oldham uitgroeien tot een centrum van de wereldwijde textielindustrie. In 1851 werkte dan ook 30% van Oldhams inwoners in die industrie, tegenover 5% in Groot-Brittannië. In de jaren '70 en '80 van de 19e eeuw zou Oldham de meest productieve stad ter wereld zijn op het gebied van de katoenindustrie. Sinds 1998 is die industrie echter verdwenen uit de plaats.

Sinds de 19e eeuw heeft Oldham sociale problemen gekend. In die eeuw waren er geregeld rellen in de stad, ingegeven door voedsel- en banentekorten. Naar schatting tienduizend arbeiders uit Oldham reisden op 16 augustus 1819 af naar het nabijgelegen Manchester om het te hebben over politieke hervormingen. Die dag zou het Peterloo-bloedbad plaatsvinden. In 2001 braken er rellen uit door raciale spanningen tussen de lokale blanke en Aziatische gemeenschappen, waardoor Oldham internationaal het nieuws haalde. Naar schatting 20 mensen raakten gewond, waarvan 15 politieagent, en 37 mensen werden gearresteerd.

Nadat Oldham lange tijd sterk afhankelijk was geweest van de textielindustrie en de bouw van werktuigen, zou vanaf halverwege de 20e eeuw de de-industrialisatie intrede doen. De dienstensector heeft aan belang gewonnen ten aanzien van het fabriekswerk, hoewel fabrieken wel belangrijk blijven voor de werkgelegenheid. Veel banen in Oldham zijn voor lager opgeleiden en de lonen zijn veelal laag.

In 1876 werd de professionele rugbyclub Oldham Roughyeds opgericht onder de naam Oldham Football Club. Die club wist meerdere malen kampioen te worden.

Professioneel voetbalclub Oldham Athletic AFC werd opgericht in 1895 als Pine Villa Football Club. The Latics, zoals de bijnaam van de club luidt, wisten in 1990 de finale van de League Cup te bereiken en werden in '91 de kampioen van de Football League Second Division, wat promotie naar het hoogste niveau betekende. Anno 2015 speelt de club echter op het derde niveau, in de Football League One.

Oldham kent verder nog verschillende semi-professionele cricketteams.

Hun thuiswedstrijden spelen ze in het Boundary Park, een sportstadion in de Engelse stad Oldham dat als thuisstadion voor de voetbalclub Oldham Athletic (in het seizoen 2009/2010 spelend in de Football League One) dient. Bovendien speelt de Rugby League-club Oldham Roughyeds er sinds 1997. De naam van het stadion komt van het feit dat het op de grens met de plaatsen Royton en Chadderton staat. Het stadion biedt plaats aan 10.638 toeschouwers.

Op het moment (2010) zijn er aan slechts drie zijden van het veld tribunes. De hoofdtribune werd in 2008 afgebroken om plaats te maken voor een nieuwe, maar wegens geldproblemen kon de nieuwe tribune niet worden gebouwd. Inmiddels heeft Oldham Athletic plannen om naar een nieuw stadion te verhuizen.

523uvk13.jpg

5286qk1y.jpg

Spoiler

52934k80.jpg

Voor maar 3698 toeschouwers, waaronder 209 fans van ons, kwam het in degradatiegevaar verkerende Oldham in een 4-2-2-2 opstelling het veld op. Omdat de tegenstander met een versterkt defensief blok gaat spelen, heb ik gekozen voor een aanvallende 5-2-3-0 formatie, waardoor hun achterin moeten kiezen en ik ze denk uit elkaar te kunnen trekken.

Trouwens scheidsrechter was ene Lee Collins en het was droog maar bewolkt weer.

Enfin, het werd allerminst een ‘walkover’, meer een tactisch slimme match, van onze kant dan, die wij op een zeer zakelijke manier tot een goed einde wisten te brengen.

De tactische adviezen van mijn broer en alles wat ik tijdens de cursussen van de FA heb opgestoken, hebben dus wel terdege van mij een betere trainer gemaakt. Ik ben geen topper, maar doe het op dit niveau toch wel meer dan goed. En ook deze overwinning kan het team weer op ons conto bijschrijven.  

Spoiler

5302skd2.jpg

531m8kxz.jpg

532d3jcu.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk   @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25  @Fantasy  @ElPrincipito  @spaansetukker

Edited by germandutch