Jump to content

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC - The Pilgrims are coming

Recommended Posts

• Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Wij moeten nog 3 competitiewedstrijden spelen en dan zit het erop. Dan is mijn tijd bij Plymouth afgelopen. Als u mij nu vraagt,

Succes met Plymouth. Het is een kleine, maar leuke club zo te zien.

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Hoe moet je reageren op het commentaar van een eikel, niet tegen zijn verlies kan?  Juist, niet dus.  Wij hebben tegen het

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming

bannern8jrp.jpg

In het hotel ’s avonds, onder het genot van lekker glas Ballantines Scotch Whisky,  vertelde mijn broer mij, dat hij niet onder de indruk was van onze 5-2-3-0  tactiek, die wij tegen Luton Town hadden hanteert. Het was geen slechte tactiek, maar uiteindelijk niet effectief genoeg, vandaar ook dat wij niet met een overwinning van het veld waren gestapt.  

Ik kan u vertellen, het bleef niet bij een glas Ballantines. Mijn broer dronk de Whisky puur en ik ‘on The rocks’, want ik wou niet ineens van mijn barkruk vallen. Toen hij ook nog om een groot vel papier en een pen vroeg, kregen de meeste gasten in de hotelbar blijkbaar het gevoel, dat wij van het lotje getikt waren. Temeer, omdat mijn broer tot een hele fanatieke tactische uitleg overging en zich een beetje veel in rage praatte. Hoe dan ook, hij was van mening dat wij Luton konden pakken maar wel met een andere tactiek. Volgens hem had  ik de spelers om 4-1-3-2 te spelen. Feitelijk een ietwat gewijzigd 4-4-2  met 2 naar binnenkomende vleugelbacks, 2 voetballende centrale verdedigers, 1 spelmaker voor de defensie, 1 centrale middenvelder, 2 naar binnenkomende vleugelmiddenvelders en 2 diepe spitsen. Kom je achter of krijg je meer ruimte om te spelen, dan moet de CM oprukken naar de AMC/10 positie en de SVD wordt automatisch MC. 

In elk geval zouden we dan achterin en op het middenveld veel compacter staan en is er sprake van een betere veldverdeling. Nou ik vind het best, tegenspreken heeft geen zin, want mijn broer heeft er meer verstand van als ik. Tenminste, tot nu toe heeft hij nog altijd gelijk gehad wat tactiek betreft.

Toen de fles leeg was, stapten wij over op mineraalwater en bekeken ons wedstrijdrooster. Mijn broer schrok, toen hij zag dat wij inderdaad om de drie dagen een zware wedstrijd moesten spelen. Op dinsdag 28 januari uit tegen Leeds voor de halve finale Carabao Cup, op donderdag 30 januari thuis tegen Forest Green kwartfinale Leasing.com Cup, op zaterdag  1 februari thuis tegen Newport voor de competitie en op woensdag 5 februari de returnwedstrijd tegen Luton.

Om het verhaal kort te maken, mijn broer wilde tot 6 februari blijven en mij de komende wedstrijden steunen en bij de trainingen behulpzaam zijn. En toen kwamen wij vanzelf op Italië te spreken en op zaakwaarnemer Mino Raiola.

Of Raiolas verhalen klopten en hij inderdaad een hele goede zaakwaarnemer voor zijn spelers en of clienten was, mag Joost weten?  Feit is wel, dat hij inmiddels onze ouders al had ‘ingepakt’ en onze ouders het graag zouden zien als MJ tijdelijk manager van Bari zou worden. Nou moet ik zeggen, dat het niet moeilijk was om pa zover te krijgen, dat hij het leuk zou vinden, als MJ naar Bari zou gaan. Pa heeft in zijn actieve voetbaljaren voor Inter en Como gevoetbald en vind Italie een prachtig land. Vreemd genoeg wil hij er echter niet gaan wonen en beperkt zich tot korte vakanties in de zomermaanden.

Tja, ik kon MJ geen advies geven. Als kind was ik met de familie herhaaldelijk in Italie geweest, maar dat was het dan ook. Bari ken ik niet en het Italiaanse voetbal al helemaal niet. En de ‘dikke pizzabakker’ ken ik evenmin persoonlijk. Wel vond ik MJ’s verhalen over zijn belevenissen in China uiterst spannend en uit alles proefde ik, dat mijn broer ooit weer naar China terug zou gaan als de situatie daar weer normaal was. Mij adviseerde hij, ooit naar Japan te gaan, want daar kon je met Engels terecht en dat land was gewoonweg geweldig. Over de clubs aldaar wist hij weinig tot niets, want hij was er niet aan de bak gekomen.  

338iskky.jpg

En toen kreeg ik deze mededeling.  Buiten de bestuurskamer was hiervan niets bekend. Alleen zoals altijd, waar rook is, is ook vuur en in de voetbalwereld is alles mogelijk. Ik til er niet aan. Als de club wordt verkocht, resten voor mij twee mogelijkheden:  ze laten mij mijn contract uitdienen of ze ontslaan mij, maar dan kost het wel geld. Want mocht mijn broer tussentijds naar Bari vertrekken, dan zal zich de ‘pizzabakker’ ook over mij ontfermen.  Nou ja, we zullen zien.

339o0kag.jpg

Deze lulhannes speelt haast elke wedstrijd. Het moet niet erger worden.

Op dinsdag 28 januari om 19.45 uur spelen wij in Leeds en wij hadden dus maar 2 dagen om ons op deze match voor te bereiden en intensief te trainen.  Mijn broer vond het leuk om bij de trainingen te helpen en weer op het veld te staan.  In twee dagen kun je geen grote tactische wijzigingen doorvoeren, maar ja, ik heb mijn eigen tactiekgoeroe naast me, namelijk mijn broer en die zal wel een oplossing bedenken.

Dinsdagochtend vertrokken wij per bus naar Leeds.

Spoiler

Leeds is een stad (city) in het noorden van Engeland in het Verenigd Koninkrijk. De city ligt aan de Aire in Yorkshire. In 2001 telde Leeds 443.247 inwoners. De totale agglomeratie van Leeds heeft 757.700 inwoners (2011).

Leeds werd in 14e eeuw van belang door de komst van Vlaamse wolwevers. De stad stond bekend om zijn wolindustrie; die is echter sterk in betekenis afgenomen. Leeds staat nu vooral bekend als een belangrijk centrum voor handel en hoger onderwijs en huisvest onder meer de internationaal befaamde Universiteit van Leeds.

336okjs1.jpg

Onze tegenstander van de Halve finale terugwedstrijd van de Carabao Cup is dus Leeds United Football Club, een Engelse professionele voetbalclub uit Leeds, West Yorkshire.

Spoiler

De club is opgericht in 1919 na de opheffing van Leeds City FC en speelt haar wedstrijden op Elland Road. Ze spelen in de Championship, het tweede niveau van het Engels voetbalsysteem.

In 2004 speelde de club voor het laatst in de Premier League. Leeds United werd in de historie driemaal Engels landskampioen. Daarnaast won de club eenmaal de FA Cup, eenmaal de League Cup, tweemaal de Charity Shield en twee keer de Jaarbeursstedenbeker. In 1975 verloor Leeds in de finale van de Europacup I van Bayern München. Het merendeel van de prijzen die Leeds United heeft gewonnen stamt uit de jaren 60 en jaren 70, toen de club onder leiding stond van succestrainer Don Revie.

De club kwam van 1990 tot 2004 onafgebroken uit op het hoogste niveau en mag zich de laatste kampioen van de Football League First Division noemen. Na degradatie naar het tweede niveau volgden financiële problemen en de vereniging werd in 2007 verkocht aan de Engelse zakenman Ken Bates. Dit resulteerde in tien punten aftrek waardoor Leeds voor het eerst in haar historie degradeerde naar het derde niveau, de League One. In 2010 promoveerde de club onder leiding van Simon Grayson terug naar de Championship. Sinds juni 2018 staat Leeds United onder leiding van Marcelo Bielsa. Sedert 2019 staat echter Sam Allardyce voor de spelersgroep.

Elland Road is een voetbalstadion in de Engelse stad Leeds. Het is sinds 1919 de thuishaven van voetbalclub Leeds United. In voorgaande jaren is het stadion gebruikt door Leeds City en Holbeck Rugby Club.

Spoiler

Het stadion is het op elf na grootste stadion in Engeland en buiten de Premier League is alleen Hillsborough groter.

Het stadion bestaat uit vier tribunes, namelijk de Revie Stand, de East Stand, de South Stand en de John Charles Stand. Deze tribunes leveren de huidige capaciteit van 39.460 zitplaatsen. Het recordaantal toeschouwers werd gevestigd op 15 maart 1967, tijdens het FA Cup duel tegen Sunderland. Er waren toen 57.892 toeschouwers.

3374nkis.jpg

Voor maar liefst 36.662 toeschouwers, waaronder 752 fans van ons, verschenen wij bij motregen op het natte veld van Elland Road.  Onder het toeziend oog van scheids Michael Oliver, een topscheids uit de elitegroep, kwam het team van Leeds op in een aanvallende 4-2-3-1 Breed opstelling. Hoe je onze formatie kunt noemen? Ik zou het niet weten? In elk geval aanvallend. Mijn broer had een soort 4-1-3-2-0 VM VV AMR in elkaar gespijkerd en daar zullen wij het dus mee doen. Het verbaasde mij wel, dat hij zijn oorspronkelijke 4-1-3-2 tactiek, die hij met veel poeha aan de hotelbar uit de doeken had gedaan, al was vergeten. Achteraf zal die zeggen, dat die voor Luton was bedoeld. Ok, het zei zo.

Hoe dan ook, met onze toch wel rare opstelling brachten wij de tegenstander in de problemen, want in het eerste kwartier wist Leeds niet, waar ze het moesten zoeken. En juist deze aanvankelijke verwarring bij de tegenstander benutten wij in de 13de minuut. Een lange bal van VM Joe Edwards bereikte gelegenheids AMC Telford en die tikte de bal door op de aanstormende MC Oakley-Boothe die de bal van een meter of 12 onhoudbaar in het doel schoot.

0  : 1 en de openingstreffer was een feit.

Natuurlijk waren wij niet de betere ploeg, want Leeds was ons in alle opzichten feitelijk de baas, maar ‘mijn jongens’ waren vandaag het slimmere team. Voor de match had mijn broer ‘zijn tactiek’ toegelicht en mijn jongens hele duidelijke orders meegegeven. In plaats van rustig en geconcentreerd kansen proberen te creeeren en indien mogelijk te verzilveren, raakte Leeds steeds meer van het padje af. De teleurstelling over de achterstand zat diep en de frustratie kreeg de overhand.

In de 57ste minuut wisselde ik VR Riley, die geen potten kon breken, en bracht Tafari Moore. AMR Byron Moore haalde ik in de 67ste minuut van het veld, omdat hij op zijn tandvlees liep, en MC Sarcevic kwam erin, waardoor wij nog compacter gingen spelen om de voorsprong vast te kunnen houden. ML Joel Grant mocht in de 78ste minuut gaan douchen, hij had zijn werk gedaan en voor hem kwam MC Conor Grant. Door de komst van Conor Grant spijkerden wij als het ware de box dicht en beperkten wij ons tot risicoloos overleven. En dat lukte. De betere ploeg verloor met 0 : 1 en gezien de twee kansen die wij in de match kregen, hadden wij net zo goed met 0 : 2 kunnen winnen, hetgeen opgeteld ook de totaaluitslag van beide wedstrijden was.

Jammer voor Leeds, maar wij gaan door.

Spoiler

3409mjmd.jpg

341yyjgu.jpg

342v9jlp.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25

Bedankt voor jullie reacties.

Edited by germandutch

banner9bjw3.jpg

Natuurlijk hebben wij na het eten de hele avond alleen maar over China gesproken. Ik moet eerlijk bekennen, mijn broer kon zijn belevenissen in dat land op een prachtige manier onder woorden brengen. Uiteraard kwam ook terloops onze wedstrijd tegen Leeds ter sprake. Een mooie wedstrijd was het niet. Volgens mijn broer een pure ‘Arbeitssieg’.  En wat mij opvalt, is dat hij veel en vaak Duitse uitdrukkingen gebruikt. Van mijn pa kon ik niets anders verwachten, maar van hem? Ergens een beetje raar, maar aan de andere kant, hij heeft een jaar in Nürnberg gezeten en pas een paar maanden in China met o.a. 2 Duitse spelers. Waarschijnlijk kwam het daardoor, want thuis praten wij hoofdzakelijk Nederlands.

Ook hadden wij het nog even over de Eredivisie en het feit, dat Ajax, gezien hun selectie met 2 vingers in de neus kampioen zullen worden en dat Dick Advocaat Feyenoord weer wakker geschud heeft. Van de momentele misère bij PSV was hij nogal onder de indruk, temeer omdat hij van Mark van Bommel meer had verwacht, zeker in combinatie met diens schoonvader op de achtergrond. Al met al maakte het wel weer duidelijk, dat een trainer min of meer gemaakt wordt door zijn selectie. Kijk maar naar mij!  Heb je goede spelers, dan ben je spekkoper en heb je veel prutsers, dan kan je het op den duur vergeten.

Net voordat wij over Bari konden praten, vroeg MJ mij naar de komende wedstrijden, want hij dacht in eerste instantie dat die het mis had. In 7 dagen drie belangrijke wedstrijden. Maar het was juist. Morgen rustdag, dan op 30 januari tegen Forest Green, nadien weer 1 rustdag en op 1 februari  tegen Newport, dan 2 rustdagen en op 4 februari tegen Luton. Twee of drie wedstrijden per week, daar draait hier niemand zijn hand voor om. Men is het gewoon, het zijn profs.  Ook voor het 4de niveau is het de gewoonste zaak van de wereld. Met de grootte van de selectie houden de clubs er rekening mee en de manager past de intensiteit van de trainingen aan. Hier piept niemand en jankt ook niet zo als Ten Hag dat te pas en te onpas doet. En dat gelul: ze moeten alles geven op de training net als in de wedstrijden, dat kennen wij hier niet.

En toen hadden wij het eindelijk over Bari. Wij kenden beiden deze club niet, evenmin konden wij ons herinneren, ooit in Bari te zijn geweest. Op dit moment een serie C club en de ‘pizzabakker’ had dus iemand nodig, die ervoor zorgde dat deze club zo snel mogelijk promoveerde en binnen twee jaar weer tot de serie A behoorde.  Op zich een mooie klus, maar dat was die in China ook. Alleen op dit moment helaas niet. MJ had voor zichzelf al het besluit gevat met Raiola naar Bari te vliegen en met de club kennis te maken, mits Tianjin hiermee akkoord was.

Maar nu kwam eerst onze wedstrijd tegen Forest Green en aangezien ik geen topatleten in mijn selectie heb, lopen wij de kans, dat wij overmorgen met een groot aantal vermoeide spelers opgescheept zitten. En dus kon MJ gelijk laten zien, dat hij de grote tacticus in onze familie was. Bezorgd was ik niet, want Forest Green was Luton niet.

Wij hebben hier geen zeurende Ten Hag maar wel een medische staf, die keihard ingrijpt als ik niet volledig herstelde en of niet fitte spelers op wil stellen. Ik herinner mij nog dat ik tijdens mijn periode bij Guernsey iedereen mocht opstellen, mits hij nog in staat was om te lopen. Geen dokter die ingreep. Je kreeg toen een probleem met de speler in kwestie, als je hem niet opstelde, want dan miste hij de wedstrijdpremie. Het waren tenslotte broodvoetballers. In Wrexham moest ik veel meer rekening houden met de medische staf, die ingreep als een speler ‘vermoeid’ was en hier?  Nou hier roepen ze steeds dat VC Streete en ondertussen ook VM Edwards ‘uitgeput’ zijn en dus rust moeten hebben. Deze gasten mag ik dus een wedstrijd niet opstellen, mij best.

Maar nu de rest van het team. Keeper Palmer is altijd WF (wedstrijdfit) en reserve Cooper, fit of niet, mag op de bank zitten. Met de keepers heb ik dus nooit een probleem. VR Joe Riley is te vermoeid. VC Eyoma eveneens en VC Streete moet rust houden. VL Olsson is te vermoeid en VL McFadzean is geblesseerd. VM Edwards moet rust houden en MC Oakley-Boothe + MC White zijn te vermoeid en MC Mayor is geblesseerd. AML/ML Joel Grant is licht geblesseerd en herstellende,  AMR/MR Byron Moore ist niet WF, maar kan op de bank zitten. Spits Telford is te vermoeid en Taylor niet WF, maar mag op de bank zitten.

Enfin, nu mag mijn broer laten zien, dat die uit de rest van de selectie een team kan vormen die voor Forest Green niet onderdoen. Ik was benieuwd.

Op advies van mijn broer deden wij op de tussendag wat lichte oefeningen en dat was het dan ook. Verder deed hij niets, geen tactische besprekingen, geen opstelling en geen bepaling van de tactiek. Hij hanteert het motto: ‘voetballen kun je ze niet leren, maar je kunt ze wel duidelijk maken, hoe en wat ze in de wedstrijd dienen te doen.’

En omdat hij niet zeker was wie wij de volgende dag op kunnen stellen, deed die verder niets. Nou, zijn aanpak was makkelijk en die kon ik wel onthouden. Voor een wedstrijd is MJ nooit gespannen of zenuwachtig, maar tijdens de match wordt die soms heel emotioneel vooral als die het gevoel krijgt, dat men zijn team tekort doet. Dan is die niet te genieten.

344spjhd.jpg

Nu kan ik hier niet meer stuk. Iedere Engelse speler droomt ervan op Wembley te spelen en mijn jongens krijgen deze kans. Hoe dan ook wordt het KASSA.

34373jlh.jpg

Winnen of verliezen is niet belangrijk. Winnen zullen wij zeker niet, maar we zullen ons best doen. Als MJ kan, zal hij aanwezig zijn.

De volgende dag moeten wij dus om 19.45 aantreden tegen Forest Green. Ze staan op de 11de plek en wij zijn 1ste, dus geen reden om ons zorgen te maken. Het restant van de selectie, hetgeen WF was voerde onder het toeziend oog van MJ wat lichte oefeningen uit en MJ zat wat aantekeningen te maken. 

Volgens onze scouting zou Forest Green een 4-2-3-1 Breed tactiek hanteren en MJ gaf mij het advies om 4-1-4-1 VM Breed te spelen.  Tijdens de lunch in onze kantine maakte hij, op basis van zijn gemaakte aantekeningen, de voorlopige opstelling.

In het doel zoals altijd Alex Palmer.

VR Cole Dasilva  + VC Tanganga + Niall Canavan + VL Smith-Brown de verdedigingslijn.

VM Adam Randall (op verzoek van AM Steven uit de O23 geplukt) voor de defensie.

MC Sarcevic + Conor Grant  het middenveldhart.

AMR Billy Clarke + AML Hector-Ingram  de vleugelaanvaller.

Spits Zak Rudden.

En op de reservebank:  GK Cooper + VC Wootton + VC Wil Aimson + VR Tafari Moore +  AMR Byron Moore  (weliswaar NWF maar hij mag de bank warmhouden) + AML Joel Grant (eveneens totaal niet WF, die hoe dan ook op de bank wilde zitten) en spits Taylor.

‘De een zijn dood is de ander zijn brood’ dat gaat nu voor onze selectie op.  

Wij gaan dus met 3 ½ basisspelers spelen. Zo wat?  Als je tot de selectie behoort, ben je goed genoeg om in het eerste te spelen, anders had ik je niet in de selectie opgenomen. Dus neem maar van mij aan, dat iedereen tot het uiterste gemotiveerd was.

In plaats van een lichte middagtraining heeft MJ het team toegesproken, de tactiek uitgelegd en elke speler precies verteld, wat hij van hem verwacht in de wedstrijd. En ja hoor, ik was een en al een luisterend oor en ik heb er weer iets bijgeleerd.

345e4kks.jpg

Toen was het zover. Forest Green, die wij in november al met 3 : 0 klop hadden gegeven bij hun thuis, stond voor de deur.

Spoiler

Forest Green Rovers is een Engelse voetbalclub uit Nailsworth, Gloucestershire. Het wapenschild van FC Barcelona is geïnspireerd op dat van Forest Green.

De club was medeoprichter van de Gloucestershire County League in 1968/69 en speelde daar tot 1975 toen de club overschakelde naar de Hellenic League. Daar werd de club kampioen in 1982 en won ook de FA Vase. Forest Green promoveerde dan naar de Southern League Midlands Division.

In 1989 veranderde de clubnaam in Stroud FC, maar dit werd in 1992 weer ongedaan gemaakt. In 1996 wisselde de club van Midlands Divison naar South Division en werd daar het volgende seizoen meteen kampioen, zodat gepromoveerd werd naar de Premier Division van de Southern League. Ook daar werd de titel behaald en er werd gepromoveerd naar de Football Conference (tegenwoordig de National League), het hoogste amateurniveau in het Engelse voetbal.

Na een derde plaats in de National League in het seizoen 2016-17 mocht de club meedoen aan de play-offs om promotie. Dagenham & Redbridge FC werd verslagen in de halve finale, en daardoor plaatse de ploeg zich voor de eindstrijd op Wembley. In die wedstrijd wonnen ze van Tranmere Rovers FC. Door die overwinning promoveerde Forest Green Rovers voor het eerst in de clubhistorie naar de League Two, het vierde en tevens laagste niveau van het Engelse profvoetbal. Door deze promotie is Nailsworth de kleinste plaats ooit die een Engelse profvoetbalclub huisvest.

Voor helaas slechts 5.809 toeschouwers, waaronder 41 fans van de tegenstander, kwam wij bij motregen het veld op.  Scheidsrechter was ene Richard Clark.

Het werd een min of meer gelijkopgaande strijd. Wij bleven aanvallen, Forest verdedigde en probeerde ons met een snelle counter te verrassen.  Alle counters, met uitzondering van eentje die een schot op de paal tot gevolg had, werden door ons drietal VM Adam Randell + VC Tanganga + VC Canavan onschadelijk gemaakt.  Voor mij was de grootste verrassing het goede spel als VM van de 19jarige Adam Randell uit de O23. AM Steven, die deze jongen herhaaldelijk had aanbevolen, zal blij zijn, dat ik, op advies van MJ, hem vanaf nu bij de selectie zal houden.

Jamal Hector-Ingram kreeg als AML geen poot aan de grond en in de rust mocht hij gaan douchen.  Joel Grant smeekte er haast om, 45 minuten te mogen spelen. Verantwoord of niet, hij wilde zo graag en dus mocht hij. 

Spits Zak Rudden speelde weliswaar niet slecht, maar hij kreeg de bal niet tussen de palen en in de 68ste minuut haalde ik hem eraf en stuurde Taylor erin. Onze derde en laatste wissel voerde ik in de 73ste minuut door, want toen haalde ik VR Dasilva eraf. Ofschoon hij tweebenig is, leken zijn voorzetten op niets en de ballen verdwenen steeds in of op de tribune. Als VL maakt hij een beter figuur, maar zijn coach zeurt steeds als ik hem als VL opstel. Voor hem kwam de gretige Tafari Moore.

Enfin, het duurde maar liefst tot de 82ste minuut, totdat AML Joel Grant een loepzuivere voorzet op het hoofd van AMR Billy Clarke plaatste, die Billy perfect in het doel kopte en daarmee onze overwinning veilig stelde. Een giga last viel van mijn schouders en ik kon de overwinning al ruiken. Het commentaar van mijn broer was kort maar krachtig: “Meer zat er voor dit team niet in. Veel balbezit maar weinig kansen. Maar winnen is winnen en daar gaat het om!”

Blij was ik uiteraard met de overwinning en het goede spel van Adam Randell en van Niall Canavan. Jammer was de blessure die Joel Grant opgelopen had, die feitelijk niet had mogen spelen .   

Spoiler

346a9j3s.jpg

347f5k91.jpg

348hnjkn.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos2  @delichris  @True_Legend  @komodo25

Bedankt vuur jullie reacties.

Edited by germandutch

bannerbgjyr.jpg

Een rustdag en daar moeten wij het mee doen. Morgen, op zaterdag, staat Newport hier voor de deur en omdat het een competitiewedstrijd is, zal ik inderdaad enkele spelers rust geven of moeten geven, want de een of andere speler zal sowieso vermoeid zijn. Zoals gebruikelijk, als wij zo snel na elkaar moeten spelen, dan beslis ik pas in de ochtend van de wedstrijddag over de tactiek en opstelling en hier wijk ik niet van af. MJ was het volledig met mij eens en bovendien was het zijn advies, wat ik destijds van hem heb meegekregen.

En dus hadden wij het tijdens het ontbijt hoofdzakelijk over de situatie in China en de gevolgen van het coronavirus. Voor MJ was duidelijk, dat hij voorlopig niet naar Tianjin terugkeert en op het verzoek van Raiola in zal gaan. Wij kennen beiden de ‘pizzabakker’ niet persoonlijk, maar hij maakte een geweldige indruk op pa en ook ma was goed op hem te spreken. Het was de bedoeling dat MJ na de wedstrijd tegen Luton samen met Raiola naar Bari zou vliegen en aldaar kennis zou maken met de club, de staf, de spelers en de plaats. Tianjin heeft toegestemd, dat MJ voor de rest van het seizoen verhuurd mag worden aan Bari.

Ofschoon ik op zaterdagochtend enkele spelers ‘rust’ wilde geven ivm de wedstrijd tegen Luton, heeft MJ mij ervan afgeraden. Zijn uitleg was simpel: ‘Wil je kampioen worden of niet? Van Luton kun je winnen of niet, maar hoe dan ook maak je geen kans op de FA Cup. Dus investeer in de competitie, want dat is je enige kans op een prijs.’

Vandaar dus dat ik de beste spelers opstel.

Newport County FC is een Welshe voetbalclub uit Newport in Zuid Wales, die echter uitkomt in de Engelse competitie en onze tegenstander om 15 uur.

Voor maar liefst 10.827 toeschouwers, waarvan 351 uitfans, bij stormachtig weer en onder leiding van scheidsrechter Tom Bramall had ik, na overleg met MJ, gekozen voor een aanvallende 4-1-3-2-0 VM VV formatie. Onze tegenstander The Exiles, zoals de bijnaam van Newport luid, kwam in een voorzichtig 5-2-1-2 VV het veld op.

Op advies van MJ had ik voor deze ietwat rare tactiek gekozen, om de scouts van Luton een beetje ‘in de war’ te brengen.

Wat de wedstrijd betreft, zo was er geen sprake van een sprankelende match, waar wel van een zeer zakelijk en effectief optreden onzerzijds. In de 20ste minuut was het gelegenheids-AMC Telford, die een strakke voorzet van VR Riley onhoudbaar binnenkopte.  1 : 0  -  de openingstreffer was een feit en onze GREEN ARMY werd wakker.

Na 4 minuten in de tweede helft, gaf ML Joel Grant de bal uit een corner perfect op het hoofd van VC Eyoma, die bij de eerste paal opdook. Eyoma kopte de bal feilloos binnen.  2 : 0 en onze fans waren tevreden. 

Bij deze stand en met het oog op de komende wedstrijd haalde ik uit voorzorg VC Streete eruit en stuurde Wootton erin. Voor VR Riley was ik net telaat, want hij had een blessure n.a.v. een ietwat ruwe tackle overgehouden. Hij strompelde van het veld en Tafari Moore nam diens plek over.

Uiteraard uit voorzorg haalde ik in de 72ste minuut ML Joel Grant eruit en gaf Zak Rudden het sein, om op de voor hem ‘onbekende’ positie te gaan spelen. Twee minuten later lukte het VM Edwards met een slimme steekpass AMR Byron Moore alleen voor de keeper te zetten. Byron Moore schoot de bal onberispelijk binnen en de 3 : 0 was een feit.

En toen brak de hel los of te wel onze GREEN ARMY  explodeerde als het ware en in plaats van nu nog een ‘schepje er bovenop te doen’ namen mijn jongens het tempo uit de wedstrijd en beperkten zich tot controle van de match.

opening1c1kxq.jpg

Impulsief als ik soms ben, wilde ik naar de zijlijn en mijn jongens aansporen om verder aan te blijven vallen. Mijn broer hield mij tegen. “Laat gaan! De punten zijn binnen en ze hebben hun kracht tegen Luton nodig.”  Dus bleef ik in de dug-out zitten totdat de scheids affloot. 

3 : 0 en weer drie punten, een tevredenstellende uitslag en een lekker overwinning. Alleen jammer voor Riley, maar niets aan te doen.  Over drie dagen is pas de volgende match en dat is tegen het grote Luton.

Spoiler

349mgjco.jpg

3506fk59.jpg

351ahj3y.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25

Edited by germandutch

bannerbvklq.jpg

352mzjh6.jpg

Onze eerste wedstrijd deze maand hebben wij winnend af kunnen sluiten. In totaal moeten wij 9 wedstrijden spelen in 25 dagen. Mijn broer zei lachend: ‘Laat dat maar niet Ten Hag horen, want dan heeft die niets meer te klagen.’  En wij?  Wij moeten dinsdag, 4 februari, om 19.45 uur de returnwedstrijd tegen Luton spelen.  Nu gelukkig een thuiswedstrijd.

Tot mijn verbazing kregen wij ook tegen Luton Town de tent niet uitverkocht. Van de 17.904 plaatsen in ons stadion waren maar 10.314 verkocht, waarvan 749 aan fans van The Hatters. Maar hoe dan ook, wij konden op 9.565 toeschouwers rekenen, die ons een warm hart toedroegen en onze GREEN ARMY was dus min of meer aanwezig, voor het geval we hun steun nodig hebben.  Scheidsrechter was ene Andre Marriner en uiteraard heerste weer motregen. Dus het typische Engelse weer.

Helaas missen wij een hoop belangrijke spelers door blessures, schorsingen en vooral vermoeidheid. Vandaar dat ik de te kiezen tactiek, de opstelling en het motivatiegesprek aan mijn broer heb overgelaten. Spelers en staf vonden het helemaal niet vreemd, dat ik mijn grote broer naar voren schoof. Integendeel, ze keken allen toch wel tegen hem op, gezien zijn resultaten met Felcra, Nürnberg en Tianjin.

The Hatters hadden weer gekozen voor een ietwat voorzichtige 4-1-2-3 VM Breed tactiek en dus koos MJ voor 5-2-3-0 VV Breed. Ofschoon onze drie centrumverdedigers niet okselfris waren, stelde MJ ze wel op, gezien hun snelheid.  De wel fitte Aimson en Sawyer mochten op de bank plaatsnemen en zouden alleen in geval van nood erinkomen. Omdat hij de huurspelers White en Oakley-Boothe als centrale middenvelder opstelde en ook keeper Palmer een huurspeler was, had hij dus alle 5 mogelijke huurspelers in de basis staan en moesten Dasilva + Rudden + Hector-Ingram op de tribune plaatsnemen.

3532sjbe.jpg

Welnu, het werd een wedstrijd om niet snel te vergeten, tenminste van onze kant. Reeds in de 7de minuut kregen wij een hoekschop, die VR Tafari Moore strak naar binnen gaf. MC Oakley-Boothe kopte de bal door en bij de tweede paal dook AML Joel Grant op en kopte de bal onhoudbaar binnen. 1 : 0 onze GREEN ARMY  werd wakker. En hoe!!!

opening1q5jkq.jpg

The Hatters kwamen eventjes in de problemen, maar herstelden snel en schakelden gelegenheids-AMC Telford uit. Hij kon geen potten breken en had duidelijk moeite zich, net zo als Joel Grant en Byron Moore, terug te laten zakken en meer als ‘lopende aanvallende middenvelder’ te functioneren. De tactiek van MJ zette zoden aan de dijk, want na 45 minuten stond het nog steeds 1 : 0 en met deze stand waren wij een ronde verder.

In de rust wisselde ik Telford, die op de AMC positie niet uit de voeten kon en stuurde Billy Clarke erin.

In het begin van de tweede helft functioneerde onze harmonicatactiek met 7 pressende middenvelders nog zeer behoorlijk, tot de 67ste minuut. Toen kregen The Hatters een corner  en hun verdedigende krachtpatser Brandon Galloway kopte de bal binnen.  1 : 1 en de gelijkmaker was een feit.   

Ons verdedigingscentrum lukte het niet, om Galloway de baas te zijn, want Streete en Eyoma hadden geen lucht meer. Ze waren als het ware totaal vermoeid. In de 68ste minuut haalde ik eerst Streete eraf en stuurde de fitte Aimson erin. En in de 73ste minuut mocht Eyoma gaan douchen en nam Sawyer het over. Deze twee jongens waren weliswaar slakken in verhouding tot Streete en Eyoma, maar ze waren topfit en positioneel goed onderlegd.

Het bleef 1 : 1 tot te 89ste minuut en toen raakte MC Oakley-Boothe geblesseerd.  Ik had al 3 wissels doorgevoerd , dus mocht niet meer wisselen. Terwijl ik de jongens opdroeg, geen risico meer te nemen en als het moet, de ballen de tribune in te jassen, informeerde MJ bankzitter Sarcevic om alvast warm te lopen. Tevens gaf hij de ballenjongen het sein om ‘ietwat minder snel’ de ballen te overhandigen aan de tegenstander.

Na 95 minuten hadden wij het overleeft en er kwam dus een verlenging. Bovendien mochten wij nu wel nog een wissel doorvoeren en dus kwam Sarcevic erin, waardoor wij weer op volle oorlogssterkte waren.

Het wonder van Plymouth voltrok zich in minuut 110.  Uit een corner gaf VR Tafari Moore een boogbal naar binnen, precies op het hoofd van VC Sawyer en ja hoor, hij kopte hem binnen. 2  : 1 en de hele tent stond op zijn kop.

opening1q5jkq.jpg

Het lukte The Hatters niet meer, om nog een keer te scoren en het lukte ons wel, om de match zonder verdere kleerscheuren uit te spelen.  Dolgelukkig als ik was, feliciteerde ik eerst mijn broer en daarna holde ik het veld op om de spelers te feliciteren.

Al met al was onze overwinning misschien wel terecht, ofschoon wij niet de betere ploeg waren. Nou ja, hoe moet je dat ook zeggen?  Individueel waren wij uiteraard de mindere, maar qua loopvermogen en inzet, zeker niet. Misschien kan ik het zo zeggen:  wij speelden meer als team en mijn jongens schroomden niet vuile meters te maken.  Hoe dan ook, wij zitten in de volgende ronde en mijn broer kan tevreden naar Italië vertrekken.

Spoiler

354gvk97.jpg

355y7j8b.jpg

356vsjv3.jpg

Edited by germandutch

banneradjtd.jpg

358h0j7r.jpg

Gelijk heeft ‘ie.  Maar mazzel of niet, hij had zijn team beter moeten motiveren. Hij moet ons niets verwijten, maar puur en alleen zichzelf. Het commentaar hierop van MJ sprak voor zich: ‘Eikel!’

3590dk2l.jpg

Spoiler

360b4kn9.jpg

3618jjz8.jpg

Mijn broer was weer zeer uitgesproken: ‘Iedereen is te pakken, mits ze een hele slechte dag hebben.’  Illusies  maak ik me niet, maar ik weet, dat mijn jongens hun stinkende best zullen doen.

362qyj80.jpg

Een wedstrijdje niet spelen, wat rusten, geen probleem. Wij hebben verdedigers genoeg om het op te kunnen vangen.

Nou het werd weer tijd ‘ om afscheid te nemen’ en dat is iets, waar ik altijd moeite mee heb. Maar wij hadden het van te voren duidelijk afgesproken, na de match tegen Luton zou MJ naar Italië vertrekken, samen met de ‘pizzabakker’.  Vandaar dus dat mijn broer zijn reistas netjes had gepakt en wij bij de koffie op de ‘zichzelf de beste zaakwaarnemer’ noemende Mino Raiola zaten te wachten.  En hij stelde ons niet teleur. Stipt op tijd, dus om 10 uur, verscheen hij aan de koffietafel. Een heel druk mannetje, een bolletje, die al telefonerend binnenliep.

357nwkdn.jpg

Hij kwam op mij over als zo een ‘no nonsense figuur’, met Amsterdamse flair die weet wat er overal te koop is en dat straalde hij ook uit. Ondanks al die verhalen die ik over hem had gelezen, leek hij mij toch een heel normale kerel en totaal niet onsympathiek. ‘Hij was iemand en dat wist die donders goed’.

Na een korte kennismaking dronken we samen nog een kop koffie en beloofde hij, volgende week nog een keer langs te komen om mij als nieuw lid van ‘zijn familie’ te begroeten. Nou ik vond het best, nam afscheid van mijn broer, wenste hem ‘succes’ en gaf de ‘pizzabakker’, die ik vanaf nu alleen nog ‘Mino’ zal noemen, een hand en dat was het dan ook. Trouwens wat mij verbaasde was dat dit toch ietwat kogelronde mannetje een en al energie uitstraalde.  Een gezonde energie, die enkele van mijn spelers missen.

Als je wint, mag je veel. Toen ik op de club arriveerde, vroeg ik bij de voorzitter gelijk om een talentendag.  Zonder dat ik iets uit moest leggen, was hij het er mee eens en zou voor alles zorgen. Nou, dat was geregeld. Want als ik t.z.t. vertrek, dan wil ik er alles aan gedaan hebben, om deze club verder te brengen.

364n4k6g.jpg

Enfin, onze almachtige TD Neil heeft de talentendag georganiseerd.  Voetbaltalenten dat zijn in mijn opinie spelers onder de 20 jaar, die zich nog kunnen ontwikkelen. En zeer zeker geen spelers vanaf 24 tot en met 30 jaar. Van de door de TD uitgenodigde 36 spelers, was er geen een onder de 22 jaar. Waar is die TD toch mee bezig? Enfin, ik had al vanaf het begin het gevoel, dat deze man mij niet goed gezind was.

Hoe dan ook, uit de statistieken van de uitgenodigde spelers bleek, dat er geen een geschikt was, om voor ons te spelen. Deze gasten waren te oud om ze in  ons O18 of O23 team op te nemen en niet goed genoeg voor ons 1ste team. Dus mijn besluit staat vast:  HoofdSCout Matthew Walmsley hoeft geen enkele speler te scouten. Wel zal ik, pro-forma, de wedstrijd bekijken en nadien mijn ongezouten mening aan TD Neil kond doen.

366g0j5y.jpg

Vreemd genoeg heb ik onze TD tijdens deze wedstrijd nergens kunnen ontdekken. Hij was er gewoon niet! Vandaar dat ik tijdens de aansluitende stafvergadering inderdaad duidelijk heb gemaakt, wat ik van dit soort ‘ongein’ vind en dat het geld- en tijdverkwisting is. Geen enkele speler was ook maar in de verste verte geschikt, om voor ons te spelen. Bovendien wilde ik van onze ‘almachtige TD’ weten, wat hij onder talenten verstaat?

Welnu, het eindigde net niet in een handgemeen, omdat de voorzitter op tijd ingreep. Maar wel in wederzijdse beledigingen en het werd nu wel iedereen duidelijk, dat wij geen vrienden zijn en nooit zullen worden. Technisch gezien is hij nog mijn baas ook, maar eerlijk gezegd, zal dat mij een zorg zijn. Dankzij de jarenlange pesterijen van mij pa en broer heb ik geleerd, van mij af te bijten en ik mag dan in de ogen van TD Neil ‘een snotneus zijn die pas komt kijken’, maar ik ben niet bang uitgevallen. Hoe dan ook, het is de vraag of ik hier het einde van de competitie haal?

Zolang de resultaten goed en tevredenstellend zijn, maak ik me geen zorgen en volgende week komt Raiola langs en dan zal ik zijn advies vragen. Ongetwijfeld weet hij hier wel raad mee.    

Komende zaterdag om 15 uur spelen wij uit in en tegen Colchester. Als ik mij niet vergis, hebben wij op 27 augustus al een keer tegen hun gespeeld en toen was de einduitslag 2 : 2 en hebben wij pas met penalty's van hun kunnen winnen. Het wordt dus in elk geval geen makkelijke tegenstander.

365edjc9.jpg

Enfin, het was dus bekend terrein en ter herinnering:

Colchester is een stad in het bestuurlijke gebied Colchester, in het Engelse graafschap Essex. De plaats telt 104.390 inwoners.

Onze tegenstander is dus Colchester United Football Club, bijgenaamd The U's, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1937 als professionele afsplitsing van Colchester Town, waarvan het bestuur de voorkeur gaf aan amateurvoetbal.

Hun thuiswedstrijden spelen ze in het Weston Homes Community Stadium, soms ook Colchester Community Stadium genoemd, een voetbalstadion in de Engelse stad Colchester. Het stadion beschikt over 10.000 plaatsen, alle zitplaatsen. De club Colchester United, dat in het seizoen 2009/10 in de Football League One uitkomt, speelt zijn thuiswedstrijden in het stadion. Het stadion bestaat uit vier losstaande, overdekte tribunes aan de vier zijden van het veld.

De bouw van het stadion begon in 2007 en kostte ongeveer £ 14 miljoen. De naamrechten werden voor £ 2 miljoen aan een lokale bouwondernemer verkocht. In juli 2008 werd het stadion officieel geopend; in de eerste wedstrijd verloor Colchester United met 1-2 van Athletic Bilbao.

3633xkqr.jpg

Ondanks het feit, dat ik de VC’s Streete + Tanganga + Eyoma, VL Olsson, MC’s Oakley-Boothe + Mayor, de vleugelspitsen Byron Moore + Hector-Ingram en spits Rudden geblesseerd of totaal vermoeid, thuis moest laten, vergezelden ons toch nog 240 fans bij deze lastige uitwedstrijd.

Enfin, voor redelijkt tot mooi en droog voetbalweer, kwamen wij in een fantasieopstelling en wel 4-1-3-2-0 het veld op.  The U’s verschenen in een 4-4-2 opstelling onder begeleiding van scheids Mark Brown, die hoofdzakelijk O23 wedstrijden fluit. In totaal waren 3628 toeschouwers aanwezig, die deze clash wilden aanschouwen.

Achteraf mag ik stellen dat het een pure klotenwedstrijd werd. Blijkbaar had de scheids partij gekozen en hij deed ‘aanslagen op de ledenmaten’ met een wegwerpgebaar af en voor domme lichte overtredingen trok hij gelijk een gele kaart.

Colchester was onze directe concurrent, want ze staan op de tweede plaats, en ze wilden geen millimeter prijsgeven. Ondanks onze aanvallende intenties lukte het ons niet, in de eerste helft een bal tussen de palen te schieten. In de tweede helft werd het ook niet beter. Wel raakten wij steeds meer power kwijt en werden onze acties steeds langzamer.  In de 61ste minuut wisselde ik MC Sarcevic, die geen potten kon breken en stuurde Conor Grant het veld in. Werd het daardoor beter?  Nee, wel steeds statischer.

Onze vleugelbacks begonnen conditionele problemen te krijgen. Dus haalde ik in de 67ste minuut VL Dasilva eruit en mocht Smith-Brown zijn plaats innemen en in de 72ste minuut VR Riley, die er helemaal doorheen zat. Voor hem mocht Tafari Moore opdraven.

Sorry dat ik het zeg, maar mijn team stelde mij teleur. We leken niet in staat om een vuist te maken en ondanks het vele balbezit en twee dotten van kansen konden wij de match niet beslissen. Colchester ontwikkeld zich steeds meer tot onze ‘Angstgegner’, want wij krijgen ze gewoon niet plat en ze laten ons niet in de wedstrijd komen.

Al met al kunnen wij achteraf met 1 punt tevreden zijn en eerlijk is eerlijk, dat zijn wij ook.  Het was gewoon een K*T wedstrijd, maar wij hebben niet verloren en dat is het enige dat telt.

Spoiler

367x6kr4.jpg

368takw4.jpg

3693xjr5.jpg

Edited by germandutch

bannerg1kpc.jpg

3720qjt1.jpg

Natuurlijk profiteer ik van de goede wedstrijdresultaten , maar draag tevens ook bij aan de rustige situatie binnen de club en de kleedkamer met zijn stijl. Aan de aan wedstrijden voorafgaande persconferenties neem ik altijd deel, onverstoord en af en toe voorzien van een vleugje humor. En wat de persconferenties na de wedstrijden betreft, stuur ik altijd mijn assistent, tenzij wij verloren hebben, dan ga ik zelf.  Voorts schuw ik geen duidelijke aankondigingen, als spelers te vermoeid zijn of in een vormcrisis zitten. Want mijn spelers willen weten, waar ze met mij eraan toe zijn en duidelijkheid, wat hun positie betreft. Met andere woorden, ik prefereer een duidelijke en uiterst transparente stijl, maar jammer genoeg geldt dat niet voor iedereen bij de club. In de afgelopen dagen heeft mijn broer mij stiekem op het een en ander gewezen, hetgeen mij tot nu toe niet was opgevallen. Het had alles te maken met het gedrag van onze TD Neil.

Volgens mijn broer had onze TD een gloeiende hekel aan mij, die hij uitermate goed kon verbergen. Op het eerste gezicht,leek hij altijd bijzonder vriendelijk mij te benaderen, maar MJ was o.a. opgevallen, dat hij mijn voornaam ‘Hansie’ op een rare manier uitsprak. Het was meer ‘Huns’ dan ‘Hansie’. Ik tilde er niet aan, dacht dat die een spraakgebrek had of gewoon moeilijkheden met het uitspreken van mijn voornaam. Als hij werkelijk bedoelde en meende wat hij zei, dan rukt zijn gedrag in een totaal ander daglicht. Ervan uitgaande dat hij mij inderdaad altijd willens en wetens ‘Huns’ noemt, heb ik dit opgezocht in Wikipedia. En dat was het resultaat:

‘De Britten gebruikten tijdens de Eerste Wereldoorlog het zeer pejoratieve Huns (Hunnen), dat verwees naar het brute, vrijwel barbaarse gedrag van de Duitse troepen in 1914, maar terugging op de "Hunnenrede" van de Duitse keizer Willem II in 1900 waarin hij de Duitse troepen opriep zich in China te gedragen als Hunnen. Iets meer spottend was Fritz (afkorting van Friedrich), wat ook in het Frans werd gebruikt. In de Tweede Wereldoorlog spraken de Britten ook van jerries (van Germans), waar de term jerrycan (een door de geallieerden overgenomen Duitse uitvinding) van afgeleid werd.’

Onze TD ziet in mij dus meer een Duitser dan een Nederlander. Dat mag, alleen voel ik mij meer ‘kaaskop’ dan ‘mof’.

Enfin, sorry dat ik het zeg, ik zal onze TD vanaf nu toch op een ietwat andere manier bekijken. Om te beginnen heb ik wat onderzoek gepleegd en Wikipedia ter hand genomen.

Spoiler

Neil Dewsnip is een Engelse voetbalcoach die technisch directeur is van Plymouth Argyle.

Dewsnip was een jeugdspeler in Liverpool en werkte later als leraar op een aantal scholen voordat hij coach werd. Hij werkte 17 jaar bij Everton's Academy voordat hij in 2013 begon te werken met de nationale jeugdteams van Engeland, en verliet die rol in 2019 om lid te worden van Plymouth Argyle.

Dewsnip was een jeugdspeler in Liverpool. Zijn vader "besefte dat hij het cijfer als professional niet zou halen en stuurde hem dus naar de academische route". Dewsnip volgde een opleiding tot gymleraar en volgde vier jaar lang het Carnegie College of Physical Education, dat later onderdeel werd van de universiteit van Leeds Beckett.

Hij begon zijn onderwijscarrière in 1983 aan de Broad Oak High School in Bury, waar hij anderhalf jaar les gaf. Hij gaf later les aan New Heys Comprehensive School, waar twee van zijn voormalige leerlingen, Karl Robinson en Jim Bentley, later managers in de Football League zouden worden. Hij gaf ook les aan kardinaal Heenan katholieke middelbare school in Liverpool, en gaf les aan toekomstige profvoetballer Steven Gerrard.

Dewsnip werkte 17 jaar aan de Everton Academy en vertrok in juli 2013 om te werken voor de Football Association, aanvankelijk als de technische leiding voor de teams van Engeland onder de 17 tot 21 jaar. Hij werkte als teammanager onder de 18 jaar tegen september 2014. Hoewel hij nog steeds onder de 18 jaar manager was, leidde hij het team onder de 17 jaar tijdens de FIFA U-17 Wereldbeker 2015 na het vertrek van John Peacock. Hoewel hij nog steeds de manager onder de 18 was, beheerde hij ook de jongeren onder de 20 tijdens het Toulon Tournament 2017.

370s6k55.jpg

In augustus 2019 werd hij technisch directeur van Plymouth Argyle.

Onbegrijpelijk voor mij is, dat iemand met zijn kwaliteiten ineens een paar niveaus lager gaat werken, bij een club in de vierde divisie.  Ik snap nog steeds niet, waarom hij deze keuze heeft gemaakt, want zijn resultaten leken goed en hij is nooit ontslagen, maar zelf opgestapt.

Dat hij zich met mij geen raad weet, begrijp ik op de een of andere manier, omdat ik blijkbaar totaal niet in zijn ‘voetbalwereld’ pas. In zijn ogen ben ik een ‘omhooggevallen snotneus’, zonder echte beroepservaring.

En toch had ik ergens het gevoel, dat dit niet de enige redenen kon zijn voor zijn aversie tegenover mij. Vandaar dus, dat ik TD Neil om een persoonlijk onderhoud heb verzocht. Van man tot man of om binnen zijn zienswijze te blijven: van man tot snotneus en wel een gesprek onder vier ogen.   We hebben afgesproken, dat wij ons gesprek komende woensdag zullen houden, een dag na de komende uitwedstrijd tegen Salford.

Op dinsdag 11 februari om 19.45 spelen wij in en tegen Salford.

Spoiler

City of Salford, ook Salford, is een district met de officiële titel van city, in het stedelijk graafschap (metropolitan county) Greater Manchester en telt 251.332 inwoners. De oppervlakte bedraagt 97 km². Hoofdplaats is Salford.

Van de bevolking is 16,3% ouder dan 65 jaar. De werkloosheid bedraagt 3,8% van de beroepsbevolking (cijfers volkstelling 2001).

Onze tegenstander aldaar is Salford City Football Club, een professionele voetbalclub uit de Engelse stad Salford, Greater Manchester. De club speelt in de League Two, de vierde klasse van het Engelse voetbal. De club is in handen van Peter Lim, tevens eigenaar van Valencia CF, en enkele oud-spelers van Manchester United, waaronder de broers Phil en Gary Neville.  

Spoiler

En voor de liefhebbers van clubgeschiedenis:

In maart 2014 werden de eerste berichten over een overname door voormalig voetballers van Manchester United wereldkundig. Ryan Giggs, Gary Neville, Phil Neville, Paul Scholes en Nicky Butt, zouden onder voorbehoud mede-eigenaar van de club willen worden. De rest van het seizoen werd de goedkeuring door de FA en de Northern Premier League afgewacht. De verwachting was dat de deal zou worden afgerond in de zomer. Het seizoen 2013-14 eindigde voor Salford op de twaalfde plaats.

Toen de overname in juli 2014 een feit geworden was, deelde Giggs de ambitieuze plannen van het nieuwe bestuur mee. Het doel voor non-league club Salford City werd gesteld op deelname aan de Championship binnen vijftien jaar. Karen Baird mocht aanblijven als voorzitter van de club en Power als manager. Voorafgaand aan de start van het seizoen 2014/15 vond een oefenwedstrijd plaats tussen Salford City en een 'Class of' 92'-elftal, met daar in alle vijf de nieuwe eigenaren vertegenwoordigd. De wedstrijd werd met 5-1 gewonnen door Salford City. Ook het seizoen 2014/15 kende een goede start. Dit keer begon Salford met een ongeslagen reeks in de eerste 13 wedstrijden. In september 2014 werd bekend dat 50% van de aandelen van de club werden verkocht aan de uit Singapore afkomstige miljardair Peter Lim, de eigenaar van Valencia CF.

Ondanks de veelbelovende start van het seizoen volgde in december 2014 een dip. Slechts vier van de elf wedstrijden werden gewonnen, waardoor de koppositie moest worden afgestaan aan Darlington. Power werd als manager verantwoordelijk gehouden voor deze slechte resultaten. In januari 2015 werd hij na een dienstverband van achttien maanden ontslagen. Eigenaren Paul Scholes en Phil Neville opereerden in de wedstrijd tegen Kendal Town eenmalige als interim-managers, waarna de komst van het nieuwe managersduo Anthony Johnson en Bernard Morley werd aangekondigd. Johnson en Morley hadden in het vorige seizoen met Ramsbottom United promotie uit de Northern Premier League Division One North bereikt. Sinds het aantreden van de nieuwe managers werden vijftien van de zeventien resterende wedstrijden gewonnen, waardoor de koppositie van weer heroverd werd. Aangezien Darlington er op de een na laatste speeldag niet in slaagde om te winnen, pakte Salford de titel en bereikte daarmee promotie naar de Northern Premier League Premier Division. Het kampioenschap werd gevierd met de meer dan 1.100 aanwezige supporters.

In oktober 2015 was de club te zien in de serie Class of 92: Out of Their League van BBC One.

25 jaar na de eerste deelname bereikte de club wederom de eerste ronde van de FA Cup na Whitby Town (tevens uitkomend in de Northern Premier League Premier Division), Curzon Ashton en Bradford Park Avenue (beiden uitkomend in de National League North), en Southport (uitkomend in de National League) te verslaan in de kwalificatierondes.Voor de ogen van 1.400 aanwezige supporters en vele miljoenen kijkers op televisie, boekte Salford een 2-0 overwinning op League Two-club Notts County. In de tweede ronde werd thuis gelijkgespeeld tegen Hartlepool United, tevens uitkomend in de League Two. Ook dit keer was de wedstrijd uitverkocht en live te volgen op televisie. Een verdienstelijk 1-1 gelijkspel betekende een replay in Hartlepool. In de replay wist Salford, ondanks de bovenliggende partij te zijn, niet te winnen. Gesteund door 500 meegereisde supporters verloor Salford na twee doelpunten in de extra tijd. In de reguliere competitie maakte Salford het gehele seizoen deel uit van de top vijf van de ranglijst, wat uiteindelijk resulteerde in een derde plaats aan het eind van het seizoen. Salford moest alleen in kampioen Darlington en nummer twee Blyth Spartans haar meerdere erkennen. De derde plaats betekende recht op play-offs om promotie. Ashton United werd in de halve finale op Moore Lane met 3-1 verslagen. Vier dagen later wachtte Workington in de finale hetzelfde lot: Salford won, wederom op Moore Lane, met 3-2. Bijna 2.000 toeschouwers waren getuigen van een spektakelstuk waarbij Salford in de laatste elf minuten twee keer wist te scoren. Door de winst in de finale promoveerde Salford City naar de National League North, waar het sinds het seizoen 2016/17 uitkwam. Dit was destijds het hoogste niveau dat de club in haar 76-jarig bestaan heeft weten te bereiken.

In maart 2017 werd bekend dat de gezamenlijke managers zich per 1 april middels een tweejarig full-time contract aan de club hebben gebonden. Daarnaast maakte men wereldkundig dat vanaf 1 juli van dat jaar alle spelers als full-time profvoetballers voor de club zouden gaan uitkomen.

Op 21 april 2018 werd de club kampioen van de National League North voor het seizoen 2017/18 met nog één wedstrijd te gaan, en promoveerde zodoende naar de National League. Hierna werd op 8 mei 2018 aangekondigd dat de gezamenlijke managers Johnson en Morley de club hadden verlaten met wederzijdse toestemming, vanwege onverenigbare verschillen in prestaties en contractduur. Kort daarna op 14 mei werd Graham Alexander aangesteld als de nieuwe trainer van de club.

In januari 2019 werd aangekondigd dat David Beckham zich zou aansluiten als mede-eigenaar van de club, waarbij hij 10% van de club, eerder in handen van Peter Lim, overnam.

Op 11 mei 2019 promoveerde Salford voor het eerst in hun geschiedenis naar de League Two na AFC Fylde met 3-0 te hebben verslagen in de play-off finale van de National League. Ze begonnen hun eerste seizoen in de competitie met een 2-0 overwinning op Stevenage FC.

Salford City FC speelt haar thuiswedstrijden in het Peninsula Stadium.

371okk02.jpg

373nak1v.jpg

Het was bewolkt en koud toen wij het veld van het Peninsula Stadium opliepen.  Volgens onze TD, die de manager van The Ammies persoonlijk heel goed scheen te kennen, want Ian Holloway was in seizoen 2006/07 manager van Plymouth geweest, spelen The Ammies een voorzichtig 4-1-4-1. TD Neil maakte mij erop attent, dat ze achterin twee positioneel sterke maar trage en statische centrumverdedigers hadden. Meer liet hij niet los en blijkbaar wilde hij zien, hoe ik met deze informatie om zal gaan. Welnu, daar heb ik het juiste antwoord op. Van MJ heb ik geleerd, hoe je zulke situaties aan moet pakken. Zijn advies in dergelijke situaties of gevallen is:  lok de centrumverdedigers uit hun comfort zone, ze zijn traag dus laat ze lopen en keuzes maken.  Vandaar dat ik dus weer voor 5-2-3-0 heb gekozen.

Scheidsrechter was ene Matt Donohoue, die bekend stond als Pietje Precies. En er waren maar 2657 toeschouwers, waaronder 176 trouwe Plymouth fans.

In de eerste 40 minuten was het een gelijkopgaande wedstrijd, zonder echte hoogtepunten. Vanaf de 41ste minuut was het de scheids, die plots voor extra beleving zorgde. Binnen 5 minuten, tot de rust, deelde hij maar liefst 3 gele kaarten uit en wel allen aan mijn spelers en voor lichte overtredingen, waarover Bas Nijhuis zou lachen. Nou en toen was rust.

Nadat wij al 6 minuten in de tweede helft bezig waren, greep ik in en haalde MC White van het veld. Hij zat niet goed in de wedstrijd en viel alleen maar op, doordat hij vaak ‘bleef hangen’.  Na een aanval liep hij niet terug en bleef hangen waardoor hij buitenspel stond bij een nieuwe aanval. Sarcevic nam diens rol over en hij stond koud op het veld, toen hij door AMC Billy Clarke met een zuivere steekpass bediend werd en de bal keihard in het doel schoot. 0 : 1 en de door mij langverwachte voorsprong was eindelijk een feit.

VR Riley had zijn dag niet, zijn tegenstanders liepen gewoon over hem heen alsof hij er niet was. Vandaar dat ik hem in de 61ste minuut van het veld haalde en Smith-Brown het karwei af liet maken.  VC Remie Streete, onze krachtpatser in de achterhoede, zakte steeds meer door zijn hoeven. Van horen zeggen heb ik vernomen, dat deze jongen elk jaar aan de marathon van Londen deelneemt, en nu kan die niet eens meer een hele wedstrijd spelen. Vandaar dat die in de 66ste minuut mocht gaan douchen en Sawyer in mocht vallen.

Het duurde tot de 78ste minuut, totdat VR Smith-Brown een lange bal speelde, waarop AMR Byron Moore reageerde. Nou ja, reageerde?  Hij liep er gewoon met zijn hoofd tegenaan en de bal ketste over de doellijn. 0 : 2 en de prominente heren en ex-voetballers van de Salford directie baalden als een stier.  Verder was er eigenlijk nog weinig te beleven. Misschien het afgekeurde doelpunt in de 92ste minuut, hetgeen volgens mij een zuiver doelpunt was maar door de scheids anders werd beoordeeld. Of het feit dat de scheids in de tweede helft maar liefst 5 gele kaarten heeft getrokken en allen voor Salfordspelers.

Toen de scheids affloot, dook ineens TD Neil bij onze dug-out op en nam met een brede grijns de felicitaties van de manager van Salford in ontvangst. Mij zagen ze niet staan en dus begon ik aan mijn knuffelronde om mijn jongens te bedanken voor de overwinning van deze zaadwedstrijd. En om eerlijk te zijn: het was een echte zaadwedstrijd.

Spoiler

374c3jlt.jpg

375wlkfa.jpg

3763xj5g.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @True_Legend  @komodo25

@delichris  =  zo eenvoudig is de situatie met TD Neil niet. In mijn volgende update kom ik hierop uitgebreid terug.

Bedankt voor jullie reacties

Edited by germandutch

bannerpij0w.jpg

TD Neil mocht dan wel of niet een pesthekel aan mij hebben, maar hij kwam wel zijn afspraken na. En ik ook. Ik vroeg hem zonder aarzelen, direct en zonder poespas, wat en waarom hij iets tegen mij had en dat hij persoonlijk iets tegen mij had, lag er dik bovenop. Nou en toen begon hij met zijn uitleg. Nou ja, uitleg – het was meer een gefrustreerde beschuldiging en puur gericht op mijn persoon. Ofschoon ik me daarin totaal niet kon vinden. Maar hij liep als het ware leeg.

Ik was in zijn ogen slechts een passant, een trainer die even langs komt, spelers koopt en als die vertrekt is het geld op. Hij, TD Neil, heeft als bondscoach van de jeugd moeten toezien, dat alle PL clubs door hun managers praktisch min of meer naar de kloten werden gewerkt. De veelal Buitenlandse managers brachten hun eigen staf mee en kochten alles wat ‘duur was’. 

Inmiddels hebben veel clubs het risico onderkend en vanwege de slechte ervaringen ingegrepen. Net als Pymouth hebben veel clubs ondertussen voor een vaste TD gekozen, met clubbinding, die de clubcultuur moet bewaken en boven de manager staat. Het aloude ‘Engelse model’, waarin de manager praktisch de alleenheerser is, bestaat grotendeels niet meer. Volgens TD Neil hebben de clubs gemerkt, dat het te riskant is om elke keer het hele team opnieuw op te bouwen voor een nieuwe coach,  volgens de ideeën van de coach/manager.

Natuurlijk doen het de echt rijke clubs, die over veel geld beschikken, nog steeds maar het is totaal niet efficiënt en ook bijzonder gevaarlijk. Veel clubs hebben opgemerkt, dat ze zich niet kunnen overgeven aan een trainer/manager die het team en de staf volledig transformeert, want hij kan na een, twee of drie jaar weer weg zijn. Daarom is vastgesteld dat transfers plaatsvinden in coördinatie met de club en dat er mensen zijn die fulltime omgaan met transfers en een middellangetermijnperspectief van de club voor ogen hebben. En dat is mijn rol onder andere, merkte TD Neil op,  wiens reputatie hier zeer goed is en die als een clubicoon geldt.

TD Neil ziet zich zelfs als sportdirecteur, die eindverantwoordelijk is voor het hele technische voetbalgebeuren van de club en dus de baas van de volledige staf en de spelers is. Mede door zijn toedoen is de publieke rol van sportdirecteuren van de Engelse Leagues totaal aan het veranderen. Je hoort niets van de sportdirecteuren, je ziet niets, ze zitten niet op de bank. Maar dat betekent niet,  dat ze niet invloedrijk zijn. Integendeel, zij zijn de baas die achter de schermen aan de touwtjes trekken.

Enfin, om het verhaal van TD Neil kort te maken, het komt erop neer dat hij wil voorkomen dat ik, als passant/manager, die even voor 1 of 2 jaar langskomt, de hele club verander en met mijn eigen vriendjes/stafleden en dure spelers opzadel.

Jammer voor hem, was dat totaal niet in overeenstemming met mijn reputatie. Ik koop nooit dure spelers, maar haal haast uitsluitend transfervrije of huurspelers. Dus dat lulverhaal gaat voor mij niet op. Bovendien doe ik niets zonder toestemming van boven en doe zeer zeker niets, om de clubcultuur te schaden.

Nee, volgens mij is de aversie van TD Neil gebaseerd op het feit, dat hij een ‘vriend’ als manager binnen wil halen en of een hekel aan Duitsers heeft.  Maar hekel of niet, daarom kan hij mij niet ontslagen. Je wordt pas ontslagen als de prestaties tegenvallen, want voorlopig ziet eigenaar Simon Hallett het nog in mij zitten.  En wat de TD betreft: Nederland is mijn moederland en Duitsland mijn vaderland. Nou, daar zal die het mee moeten doen.

Als ik eerlijk ben, deze nieuwe clubstructuur vind wel mijn goedkeuring, want ze komt overeen met de algemene structuur die binnen grootbedrijven gehandhaafd wordt.

Ik weet niet hoe het verleden was, maar de scheiding van de machten binnen de clubs was blijkbaar wel nodig, vooral op een hoger niveau. De one-man shows uit de jaren 90 zoals Ferguson bestaan niet meer. Zelfs niet met de topcoaches zoals Pep Guardiola of Jürgen Klopp. Een manager die alles alleen wil doen, bestaat niet meer en ik zou dat ook niet kunnen. Ik functioneer alleen in teamverband.

Hoe dan ook, ik heb TD Neil nogmaals twee dingen uitgelegd. In de eerste plaats blijf ik alleen nog tot eind van het seizoen en dan kan die als manager binnenhalen wie hij wil en als tweede, dat hij mij vanaf nu bij mijn naam noemt, dus Hansie of Muller. En zo niet, heeft hij een probleem.

Enfin, TD Neil zal mij vanaf nu ‘respecteren en bij mijn naam noemen’ tot seizoenseinde en dat was het dan. Vrienden zijn wij niet en zullen we nooit worden ook, want ik ben en blijf voor hem een ‘Huns’, ook al ben ik slechts een halve. Eerlijk gezegd, kan ik me hier niet druk om maken. Volgende week komt mijn nieuwe zaakwaarnemer Mino Raiola langs, want hij heeft nu mijn broer als cliënt en automatisch mij eveneens.  Hij kan dit probleem oplossen.  Om eerlijk te zijn, ik heb nog maar een korte werkervaring maar toch durf ik te beweren, dat je werk bijzonder saai is of wordt, als je alleen maar met leuke en vriendelijke mensen om je heen werkt. Zo een eikel ertussen, zorgt voor spanning en houd je scherp. Tenminste, dat is mijn mening.

Op zaterdag 15 februari om 15 uur spelen wij thuis tegen Crewe Alexandra FC, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1877. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Alexandra Stadium. Het verhaal gaat dat de club zijn naam te danken heeft aan prinses Alexandra.

Spoiler

Crewe was een van de oprichters van de tweede divisie in 1892. Na slechts vijf seizoenen werd de club weer een amateurclub. Pas in de jaren 20 van de 20e eeuw kwam de club weer in de Football League. In eerste instantie bungelden ze onderaan in de derde en vierde divisie en stonden ze bekend als mogelijk het slechtste team in de competitie. Dit kwam onder meer door een FA Cup-wedstrijd tegen Tottenham Hotspur, die met 13-2 werd verloren.

Pas vanaf juni 1983, toen de in Milaan geboren Dario Gradi het roer overnam, ging het beter met de club. In 1997 kwam de club in de Football League First Division en haalde in seizoen 1997/98 met een elfde plaats de hoogste klassering ooit. In 2002 degradeerde de club weer, maar een jaar later promoveerden ze meteen weer. Gradi leidde de club 24 jaar lang, tot juli 2007. Hiermee was hij indertijd de langst aan het roer zijnde trainer in het Engelse voetbal.

Het seizoen 2004/05 werd afgesloten met een overwinning op Coventry City, waardoor degradatie naar de League One werd ontlopen, ten koste van Gillingham. Het was de eerste overwinning sinds de verkoop van Dean Ashton aan Norwich City in januari 2005. Het seizoen erop kon de club echter degradatie niet afwenden. In 2009 degradeerde de club zelfs naar de League Two.

Op 27 mei 2012 promoveerde de club terug naar League One door op Wembley Cheltenham met 2-0 te verslaan in de finale van de play-offs. Op 7 april 2013 won de club voor het eerst de Football League Trophy, door in de finale Southend te verslaan. In het seizoen 2015/16 eindigde de club op de 24ste en laatste plaats, waardoor degradatie naar de League Two een feit was. Hetzelfde lot trof Doncaster Rovers, Blackpool en Colchester United.

378btj5p.jpg

377h2je3.jpg

Onze tegenstander, Crewe Alexandra FC of te wel The Railwaymen, staan momenteel op de derde plaats en zijn niet gekomen, om ons de punten cadeau te doen.  Ze kwamen in een voorzichtig 4-3-3 met 2 VM Breed het veld op. Dus met een duidelijk defensieve instelling en wilden ons met snelle counters het leven zuur maken. Vandaar dat ik koos voor een simpel maar aanvallend 4-3-1-2 opstelling. 

En ja hoor, natuurlijk hadden wij en de 11.355 toeschouwers weer met motregen te maken. Jammer was alleen, dat wij het stadion maar niet volkrijgen en met tweederde genoegen moeten nemen. Scheids was ene John Busby.

De match begon zoals van te voren verwacht, Crewe verdedigde, wij probeerden aan te vallen en in de 16de minuut kregen wij de eerste noemenswaardige counter om de oren, omdat slowstarter VR Riley even stond te slapen. Het ging nog maar net goed, maar 7 minuten later was het dan toch raak. AML Kirk nam de bal in de 23ste minuut volley en schoot hem onhoudbaar ons doel in. 0 : 1 en dus mochten wij nu in de achtervolging en achter de feiten aanlopen.

Maar ja, gelukkig hebben wij VR Riley en spits Telford, die zich in deze match als koningskoppel lieten zien. In de 26ste minuut was het VR Riley, die zijn ‘foutje’ van 10 minuten eerder volledig goedmaakte. Hij kwam in balbezit, haalde de achterlijn en gaf een strakke voorzet op spits Telford, die de bal alleen maar binnen tikte. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit. Dat was het dan ook al voor de eerste helft. Wij bleven aanvallen, echter zonder noemenswaardig resultaat en The Railwaymen verdedigden en counterden.   AMC Mayor kon geen potten breken en MR Byron Moore kwam maar niet in de wedstrijd. Zijn passing en voorzetten waren ondermaats en niet om aan te zien. Maar ja, de mogelijke wissels zijn vaak of altijd afhankelijk van wat je op de bank hebt zitten. Soms moet je als het ware wat goochelen en spelminuten geven aan degenen die het verdienen.

In de 56ste minuut haalde ik de goedspelende tweede spits Hector-Ingram eruit en bracht Edwards als MR, waardoor zwak spelende Byron Moore tweede spits werd. 6 minuten later haalde ik AMC Mayor eraf en bracht Oakley-Boothe. Mijn laatste wissel was weer een compensatiegeval om MC Sarcevic speelminuten te gunnen, dus haalde ik in de 67ste minuut MC White eraf en bracht Sarcevic.

Aan het spelbeeld veranderde weinig tot niets, tot de 79ste minuut. Toen was het weer VR Riley die het op zijn heupen kreeg, hij liep iedereen voorbij, haalde de achterlijn en gaf weer een loepzuivere boogbal voorzet naar binnen, richting spits Telford. Telford reageerde onmiddellijk en kopte de bal feilloos in het doel.  2 : 1 en ik kon de overwinning weer ruiken. 

Het team nam automatisch het gas eraf en beperkte zich tot het controleren van de wedstrijd. The Railwaymen hadden alle moeite om hun trein weer op de rails te krijgen en het lukte ze niet meer, om ons in problemen te brengen.  De punten blijven hier en promotie lonkt.

Spoiler

3790mjlw.jpg

380sbkfl.jpg

381u7kw8.jpg

Edited by germandutch

bannerrpk92.jpg

Even ter verduidelijking: natuurlijk zou het leuk en beter voor mij zijn, als ik kon werken zonder de invloeden van TD Neil. Maar laten wij even realistisch denken. Een werksituatie zonder TD Neil is totaal niet mogelijk en zal ook niet of nooit up-to-date zijn. Waarom niet? Omdat clubicoon TD Neil niet alleen de ‘vaste cultuurbewaker’ van de club is maar ook mijn directe baas.

Ook in het bedrijfsleven kun je de bazen niet uitzoeken, maar moet je een mogelijkheid zoeken om ermee te leven of beter samen te werken. Mijn broer heeft met dergelijke werksituaties nooit een probleem, want hij  weet ermee om te gaan en bakent alles contractueel zodanig af, dat hij hier moeiteloos doorheen komt.

Bovendien zijn de eisen aan een clubmanager zo extreem, waardoor je sowieso altijd op een TD terug moet kunnen vallen. Met andere woorden alleen al mijn coachingtaak is bijzonder complex te noemen.  De coaching van het team alleen neemt nu dag en nacht in beslag. Alhoewel, dag en nacht is lichtelijk overdreven. Laten we maar zeggen minimaal 12 uur per dag. Dus alleen aan coachen en trainen heb je alle handen vol.  Het idee dat je ook over contracten moet onderhandelen of spelers moet bekijken is eenvoudig onvoorstelbaar. Vandaar dus, dat deze werkzaamheden onder de verantwoording van mijn baas, TD Neil, vallen.  Zodoende is het dus ook logisch, dat 'de hele managementvloer' zeggenschap heeft gekregen in een hele hoop dingen, die vooral transfers e.d. betreffen.

Het kan en mag zijn, dat topcoaches bij verschillende topclubs nog 'veel beslissingen nemen op sportniveau',  alleen  zijn het uiteraard hele grote teamspelers, maar ook zij kunnen geen 1000 talentvolle spelers scouten. Vandaar dat ze vertrouwen op de technische staf  en hun sportdirecteur of TD.

Hoe dan ook, ik ben een ondergeschikte medewerker van TD Neil en mijn verantwoording is en ligt in de kleedkamer, op het trainingscomplex en het gebeuren op het veld. Over enkele dagen zal Mino Raiola hier verschijnen en met TD Neil het over mijn samenwerking met hem en mijn competenties praten.

Trouwens, wat mijn plotseling nieuwe zaakwaarnemer betreft, die mijn vader me in mijn maag gesplitst heeft, zo heeft Mino zeer veel indruk op hem gemaakt en is pa van mening, dat ik aan het handje van Mino carrière zou kunnen maken  in deze keiharde voetbalwereld. 

Nou ja ‘carrière’,  voor mij is en blijft het gewoon ‘werk’ waarmee ik mijn boterham nu kan en wil verdienen. Een echte vetpot is het voor mij niet. Als ik na het aantal ‘werkuren’ kijk, die ik voor de club verricht, dan ben ik in het bedrijfsleven veel beter af. Pas in de 2de divisie, de Championsship, kun je praten en denken aan carrière, want als je bij een club aldaar terecht kunt komen, dan pas krijg je een passend salaris.

3850bk0j.jpg

Ja hoor, dat ken ik en heb ik al een keer meegemaakt. Zodra een club onverwacht op de eerste plaats terechtkomt, komen dit soort geruchten onmiddellijk op. Helaas zijn het echter niet alleen geruchten, want waar rook is, is ook vuur.  Op dit moment zijn wij voor veel ‘geldschieters’ interessant en als de eigenaar een bedrag krijgt, hetgeen hij in gedachten heeft, dan zijn wij verkocht. Alle clubs zijn als het ware, net als bedrijven, een handelsobject. Je koopt een club om er geld mee te verdienen. Clubliefde bestaat alleen onder de fans. Zo simpel is het en zal ook altijd zo blijven.

Maar genoeg geleuterd, de volgende uitwedstrijd staat weer voor de deur. Op dinsdag 18 februari moeten wij in en tegen Stevenage aantreden. In december hebben wij ze al met 2 : 0 klop gegeven, dus ik hoop dat wij deze keer ook de punten meenemen.

Stevenage is een Engels district in het shire-graafschap (non-metropolitan county OF county) Hertfordshire en telt 79.715 inwoners. De oppervlakte bedraagt 26 km².  Autocoureur Lewis Hamilton werd hier in 1985 geboren.

3823gj4x.jpg

Onze tegenstander aldaar is Stevenage FC, een Engelse voetbalclub uit Stevenage, Hertfordshire, die uitkomt in de League Two.

Spoiler

De club werd in 1976 als Stevenage Borough FC opgericht, nadat eerdere clubs uit Stevenage verdwenen waren. In 1996 werd de club kampioen van de Football Conference maar mocht niet promoveren omdat het stadion niet aan de voorschriften voldeed. De volgende keer dat de club dicht bij promotie naar de Football League kwam, was toen ze in 2005 de play-off finale tegen Carlisle United verloor. In 1998 werd de 4de ronde van de FA Cup bereikt en verloor nipt met 2-1 van Newcastle United. In 2010 werd de club kampioen in de Conference National waardoor de club het daaropvolgende seizoen in de Football League Two (vierde klasse) speelde. In 2010 liet de club het "Borough" uit zijn naam vallen en ging verder als Stevenage FC. Het eerste seizoen onder de nieuwe naam was meteen succesvol: de club zorgde eerst voor een stunt door in eigen huis eersteklasser Newcastle United met 3-1 te verslaan en de vierde ronde van de FA Cup te bereiken (die verloor het wel van tweedeklasser Reading FC). Datzelfde seizoen bereikte de club ook de finale van de play-offs van League Two, die het ook meteen won (1-0 tegen Torquay United). Dankzij twee promoties op rij speelt de club zo voor het eerst in League One mag aantreden.

Broadhall Way is een voetbalstadion in Stevenage, Engeland, dat plaats biedt aan 6.722 toeschouwers. De bespeler van het stadion is Stevenage FC, dat speelt in de League One. Het stadion staat om marketingredenen bekend als The Lamex Stadium.

38346kz4.jpg

384owku8.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer verschenen wij in een 4-4-1-1 formatie in Broadhall Way.  Waarom 4-4-1-1, omdat wij, volgens mij dan, nogal wat zwakke plekken in het elftal kennen. Beide flankspelers Byron Moore en Joel Grant leken te vermoeid om te kunnen spelen. Dat goldt ook voor VR Riley en spits Zak Rudden was ook niet present. Dus koos ik voor Joe Edwards op MR en Conor Grant op ML, Dasilva op MR en de helaas niet helemaal fitte Mayor op AMC.   The Boro, zoals de bijnaam van Stevenage luid, kwamen in een voorzichtig 4-4-2 opstelling het veld op. Er waren 2700 toeschouwers, waaronder maar 228 fans van ons. Scheidsrechter was ene Scott Duncan, volgens TD Neil geen hoogvlieger.

Enfin, al in de 12de minuut hadden wij pech. De scheids had, blijkbaar als enige, een handsbal van Dasilva geconstateerd en gaf een penalty. Ene Kennedy schoot de bal feilloos binnen en wij stonden met 1 : 0 achter. Geen goed begin en zeker niet tegen deze ploeg, die met hand en tand verdedigde en de punten met alle geweld vandien in hun bezig wilden houden. Pas in de 49ste en laatste minuut van de eerste helft konden wij de stand weer gelijk trekken.  En ook door een penalty en MC White schoot hem eveneens onberispelijk binnen. 1 : 1 en de verdiende gelijkmaker was een feit en de ruststand.

Om eerlijk te zijn, VR Dasilva, ML Conor Grant en MR Edwards waren in de eerste helft onze dissonanten. Ze waren min of meer onzichtbaar en voegden niets toe.  MR Edwards mocht gaan douchen en MC Sarcevic moest als MR spelen. Hij was gretig en het kon hem niet schelen waar hij moest spelen, als die maar mocht spelen.  AMC Mayor liep op zijn tandvlees en dus mocht ook hij gaan douchen. Billy Clarke nam diens rol over.

Het duurde tot de 65ste minuut totdat spits Telford een slim breedtepassje in de loop van MC White speelde, die de bal compromisloos in het doel schoot. 1 : 2 en wij waren op de goede weg. 

In de 66ste minuut verloste ik VR Dasilva uit zijn lijden en stuurde Smith_Brown voor hem het veld in.

In het vervolg pakte onze tegenstander het botte bijl uit en speelde met het mes tussen de tanden. Gevolg: wij kregen de ene naar de andere vrije trap maar helaas lukte het MC White niet, ook maar een bal goed tussen de palen te zetten. Het bleef bij 1 : 2 tot de 95ste en laatste minuut.  Onze middenveldmotor, die geen vrije trap tussen de palen kreeg, kon wel in bal door  koppen op VC Tanganga en die kopte de bal onhoudbaar binnen. 1 : 3 en wij waren tevreden. Winst en 3 punten wat wil je meer.

Spoiler

3862wj23.jpg

387wwkdv.jpg

388h2kti.jpg

Edited by germandutch