Jump to content

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC - The Pilgrims are coming

Recommended Posts

• Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Wij moeten nog 3 competitiewedstrijden spelen en dan zit het erop. Dan is mijn tijd bij Plymouth afgelopen. Als u mij nu vraagt,

Succes met Plymouth. Het is een kleine, maar leuke club zo te zien.

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Hoe moet je reageren op het commentaar van een eikel, niet tegen zijn verlies kan?  Juist, niet dus.  Wij hebben tegen het

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming

banner5uj40.jpg

Als ik eerlijk ben, het was weer een K*T kerstfeest. Mijn broer zit in China en moet zich wapenen tegen het coronavirus, ik zit nu op mijn hotelkamertje, heb net in een naburig restaurant een goede maaltijd met flink wat bier en als toetje een Irish Coffee naar binnen gewerkt.  Het kerstgevoel was min of meer voor mij een uurtje Skypen met mijn ouders en dat was het dan ook. Morgen ochtend als normale mensen gezellig aan het kerstontbijt zitten, is het hier boxing day en moeten wij de bus in, omdat wij om 15 uur in en tegen Cheltenham moeten voetballen.

25448k5i.jpg

Natuurlijk hebben wij hem allen gefeliciteerd en nu maar hopen dat hij spoedig wat individuele trainingen voor zijn rekening neemt.

Dus zoals gezegd, op Boxing day of voor normale mensen op tweede kerstdag moeten wij naar Cheltenham. Dat is de naam van een city in Engeland en tevens de naam van het district waarin de stad ligt, in het shire-graafschap (non-metropolitan county OF county) Gloucestershire. Het district telt 115.600 inwoners. De oppervlakte bedraagt 47 km². Van de bevolking is 17,4% ouder dan 65 jaar. De werkloosheid bedraagt 2,6% van de beroepsbevolking (cijfers volkstelling 2001).

Cheltenham ligt op de rand van de Cotswolds en heeft een imago van voornaamheid en weelde. De rivier Chelt loopt door de stad - voornamelijk ondergronds - en veroorzaakt regelmatig overstromingen.

253uojwq.jpg

Spoiler

Een van de belangrijkste Britse steeplechase paardenrennen, de Cheltenham Gold Cup, is het hoofdevenement van het Cheltenham Festival dat elk jaar in maart plaatsvindt. In de stad worden ook diverse culturele festivals gehouden, waaronder een jaarlijks literatuurfestival. Maar voor mij is het bijzondere aan deze plaats, dat het de geboorteplaats is van Eddie 'the Eagle' Edwards (1963), olympisch schansspringer tijdens de Olympische Winterspelen 1988 in Calgary. Het was weliswaar ruim voor mijn tijd, maar wie kent het verhaal van deze nerd op skiën niet. In mijn beleving was deze man een held, toen ik zijn verhaal had gelezen of beter gezegd de docu had gezien. 

25007j2p.jpg

Michael Edwards in 2017. 

Onze tegenstander is Cheltenham Town FC , een Engelse voetbalclub uit de stad Cheltenham, Gloucestershire. De club komt in het seizoen 2016/17 uit in de League Two.

Spoiler

De club werd in 1892 opgericht en sloot zich in 1935 aan bij de Southern League. In 1985 sloot Cheltenham zich aan bij de Alliance Premier League (nu Conference National) en speelde daar zeven seizoenen tot degradatie volgde. De benoeming van Steve Cotterill als trainer betekende een revolutie voor de club. In het eerste seizoen promoveerde de club naar de Conference en twee jaar later zelfs naar de Football League. Na twee middelmatige prestaties in de Third Division (nu League Two) won de club promotie via play-offs naar de Second Division (nu League One). Cotterill nam ontslag en ging naar Stoke City en werd vervangen door Graham Allner die na zeven maanden ontslagen werd wegens slechte resultaten. Opvolger Bobby Gould kon de club niet van degradatie redden en ook hij werd weer vervangen. John Ward leidde de club door de play-offs in 2005-06 opnieuw naar de League One. In 2009 degradeerde de club.

252caj47.jpg

Whaddon Road is een voetbalstadion in Cheltenham, Engeland, dat plaats biedt aan 7.066 toeschouwers. De bespeler van het stadion is Cheltenham Town FC. De oorspronkelijke naam was Victory Sport Ground, maar in april 2009 werd de naam vanwege marketingredenen veranderd in Abbey Business Stadium. Sinds 2010 wordt het stadion gedeeld met Gloucester City, dat sinds de overstroming in 2007 geen eigen stadion meer heeft. Gloucester City heeft echter de bouw van een nieuw eigen stadion voor ogen, dat goedkeuring heeft van de plaatselijke overheden. Naar alle waarschijnlijkheid zal Gloucester City Whaddon Road dus binnen enkele jaren verlaten.

2513ykld.jpg

The Robins, zoals de bijnaam van Cheltenham luid, kwamen in een 5-2-1-2 VV opstelling het door motregen geteisterde veld op en wij zoals gebruikelijk in een aanvallende 4-4-2 formatie. Er waren slechts 3628 toeschouwers aanwezig en scheids Carl Boyson, het pietje precies onder de scheidsen, die voor elke scheet fluit, behalve voor echte overtredingen (zegt mijn assistent manager).

Het werd een matige tot slechte wedstrijd zonder echte hoogtepunten, die onze MC Oakley-Boothe begin tweede helft met een zondagsschot besliste. Een match om snel te vergeten, maar het belangrijkste was voor ons, dat wij de drie punten meenemen. 

Spoiler

255h2jqn.jpg

256ufj10.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @True_Legend  @delichris

Bedankt voor jullie reacties.

Edited by germandutch

banners7jvg.jpg

Ik blijf erbij, de maand december is verschrikkelijk, maar alleen in Engeland en voor mij. Trainen bij vies nat en vooral koud weer is toch echt niet aan mij besteed. En dan het kerstfeest! Ik ben verzot op tradities. Gezellig kerstfeest samen met je familie, heerlijke gevulde kalkoen en Glühwein. Dit is nu al de derde keer dat ik dat misloop, omdat ik op het krankzinnige idee kwam om in Engeland te blijven en per toeval trainer/manager van clubs ben geworden. En wat kreeg ik terug?  Boxing day , voetballen op 2e kerstdag.

Bovendien loop ik ook de oudejaarsavonden mis. Nix oliebollen, snacks en een gezellig glaasje in het midden van je familie en een sappige oudejaarsconference. Aan Vuurwerk is hier geen gemis maar vergeet niet dat wij ook weer op nieuwjaarsdag moeten voetballen.

Hoe dan ook, ik mis op deze dagen vooral mijn familie en nu ik eindelijk door mijn vader en broer geaccepteerd wordt, ook het samenzijn. Voor mij is deze maand dus verschrikkelijk en wat de Engelsen betreft, die zijn blijkbaar blij op deze ‘voetbaldagen’ hun familie te kunnen ontlopen. Wat mij betreft, ik mag blij zijn dat ik met mijn ouders en broer op deze dagen kan en mag skypen. Meer is er niet voor mij.

258e6k4h.jpg

2590hjeq.jpg

Mijn opvolger staat dus al klaar.  Ik heb hem gefeliciteerd en duidelijk gemaakt, dat hij voor het nieuwe seizoen zijn kans moet pakken, mits hij die krijgt natuurlijk.

Enfin, morgen, zondag de 29ste december spelen wij alweer en wel om 15 uur thuis tegen Stevenage. Stevenage FC is een Engelse voetbalclub uit Stevenage, Hertfordshire, die uitkomt in de League Two.

Spoiler

De club werd in 1976 als Stevenage Borough FC opgericht, nadat eerdere clubs uit Stevenage verdwenen waren. In 1996 werd de club kampioen van de Football Conference maar mocht niet promoveren omdat het stadion niet aan de voorschriften voldeed. De volgende keer dat de club dicht bij promotie naar de Football League kwam, was toen ze in 2005 de play-off finale tegen Carlisle United verloor. In 1998 werd de 4de ronde van de FA Cup bereikt en verloor nipt met 2-1 van Newcastle United. In 2010 werd de club kampioen in de Conference National waardoor de club het daaropvolgende seizoen in de Football League Two (vierde klasse) speelde. In 2010 liet de club het "Borough" uit zijn naam vallen en ging verder als Stevenage FC. Het eerste seizoen onder de nieuwe naam was meteen succesvol: de club zorgde eerst voor een stunt door in eigen huis eersteklasser Newcastle United met 3-1 te verslaan en de vierde ronde van de FA Cup te bereiken (die verloor het wel van tweedeklasser Reading FC). Datzelfde seizoen bereikte de club ook de finale van de play-offs van League Two, die het ook meteen won (1-0 tegen Torquay United). Dankzij twee promoties op rij speelt de club zo voor het eerst in League One mag aantreden.

257usjgq.jpg

The Boro, zoals de bijnaam van Stevenage luid, kwam in een defensief 4-4-2 het veld op. Dus had ik gekozen voor een  aanvallend 5-1-2-2 VM VV. Enerzijds om vanuit een versterkt middenveld met veel pressie naar voren te spelen en anderzijds om enkele spelers wat speltijd te gunnen. Ik hou niet van rouleren, maar soms moet je het doen om alle spelers tevreden te houden.

Scheidsrechter was ene Kevin Johnson en daar hebben wij geen prettige herinneringen aan. Hij heeft 2x ons O18 team gefloten en beide keren ons min of meer belazerd. In november thuis tegen Arsenal en begin december thuis tegen Oxford. In beide wedstrijden heeft hij willen laten zien dat hij geen thuisfluiter is en dat hij wedstrijden heel slecht aanvoelt of te wel overtredingen verkeerd beoordeeld. Enfin, nu zitten wij dus weer met deze gast opgescheept.

Het weer was redelijk en er waren 10.804 toeschouwers. Dus wij konden weer terugvallen op onze GREEN ARMY.

De wedstrijd begon redelijk en in de eerste 6 minuten was er niets aan de hand en toen werd duidelijk, dat de scheids ook deze wedstrijd totaal niet aanvoelde. Na 23 minuten had hij al 4x geel getrokken. Wel alle vier gele kaarten voor spelers van The Boro, die er een ordinaire schoppartij van wilden maken en vooral niet wilden verliezen.

In de 25ste minuut kreeg MC Mayor volgens mij terecht een gele kaart voor een revanchefoul aan Cuthbert, die hem in de 23ste minuut een halve doodschop had verkocht en daarvoor geel had gezien.  Uit een corner in de 27ste minuut, die VR Riley strak naar binnen gaf, kopte VC Tanganga bij de eerste paal de bal terug in de voeten van de aanstormende VM Edwards en die nam hem volley en knalde hem het doel in. 1 : 0 en de terechte openingstreffer was een feit.  Een minuut later kreeg Riley de gele kaart, omdat hij de bal niet snel genoeg teruggaf aan de tegenstander.  Tot de rust gebeurde feitelijk niets meer, behalve dat mijn spelers probeerden alle duels te ontlopen.

Mijn beide spitsen, Byron Moore en ook Telford, konden in deze match geen potten breken. Logisch, want de tegenstander maakte hun het spelen onmogelijk door ze met hele velle tackles van de bal af te houden en de scheids liet het doorgaan. In de 51ste minuut haalde ik uit voorzorg Byron Moore eraf en stuurde Billy Clarke het veld in.

Onzerzijds ging het gas eraf en probeerden wij de wedstrijd te controleren en in alle rust uit te spelen. Waarom de scheids in de 63ste minuut plots een penalty tegen ons gaf, werd niemand duidelijk. Hij beweerde dat een handsbal van Streete de oorzaak was, alleen dacht ik dat Streete de bal met de borst had gestopt. Enfin, ene Kennedy nam de penalty …. en of u het geloofd of niet, onze keeper Palmer stopte tot aller verbazing de niet slecht ingeschoten penalty. Het bleef bij 1 : 0.

In de 69ste minuut kreeg ene Stokes geel voor zijn geschop en in de 71ste minuut El-Abd, die blijkbaar dacht op een rugbyveld te staan. Vandaar dat ik uit voorzorg in de 73ste minuut ingreep. Ik haalde MC Mayor en VC Streete eraf, die met hun tegenstanders schijnbaar op de vuist wilden en stuurde Baxter en Sawyer het veld in.

Vier minuten later lukte het VR Riley om een strakke voorzet op invaller Billy Clarke te geven, die de bal volley nam en in het doel schoot. 2 : 0 en je kon de overwinning al ruiken.

In de 87ste minuut kreeg VM Edwards nog een gele kaart omdat hij blijkbaar de scheids had verteld wat hij van zijn prestatie vond en in de 96ste minuut floot de scheids de match af.

Als ik eerlijk ben, ik neem de scheids kwalijk dat hij de wedstrijd totaal niet aanvoelde en de gemaakte overtredingen niet of nauwelijks goed beoordeelde. Dat hij in de tweede helft vaak een beetje de draad kwijtraakte, kom ik hem echter niet kwalijk nemen, want blijkbaar kon hij niet tegen het tumult wat onze GREEN ARMY de hele tweede helft ten gehore bracht. 

opening1mujum.jpg

Toen ik het veld opliep om mijn manschappen hun verdiende knuffel te geven, sprintte de scheids al van het veld en richting kleedkamers.

Dit was de laatste wedstrijd van het jaar en van december en die hebben wij volledig verdiend gewonnen. Het geeft toch wel een lekker gevoel als je zo het jaar kan afsluiten. Over drie dagen gaat de transfermarkt open en de vraag is en blijft, zal de directie mij handhaven en sta ik ook volgend jaar weer voor de groep?  Een contractverlenging weiger ik, dus de beslissing ligt bij hun.

Spoiler

260fkkyi.jpg

2616uji9.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @True_Legend  @delichris

Edited by germandutch

bannerzpj9n.jpg

262pfktj.jpg

Mijn eerste halfjaar in Plymouth zit erop. Gezien de stand en de resultaten ben ik een gelukkig man.  24 wedstrijden gespeeld, 23 gewonnen en 1 gelijk. Kan het nog beter?  Ja, het kan beter, maar wat mij betreft, is het goed genoeg.

En wat denkt u hiervan? Wij staan 25 punten voor op de tweede.  Dat geeft een rustig gevoel toch?

265qnkuu.jpg

Mede door de stand op de ranglijst en de behaalde resultaten heeft de club tot deze uitbreiding besloten. Blijkbaar gaan ze dus nu al van promotie naar de derde divisie uit en verwachten meer publiek te zullen trekken. Ergens verbaasd het mij, want hier kun je niet spreken van regelmatig uitverkocht huis bij thuiswedstrijden. De keren dat het werkelijk uitverkocht was kun je aan een vinger aftellen.

Spoiler

266k3jlo.jpg

Het feit dat Joe Edwards op maar liefst 4 posities redelijk tot goed uit de voeten kan, maakt hem voor mij een perfecte wisselspeler. In mijn opinie was hij het meest geschikt als VM en deze uitverkiezing heeft hij te wijten aan het feit dat ik hem noodgedwongen als MR gebruik de laatste tijd. Want laten wij wel wezen, toen ik nog over huurspits Rudden mocht beschikken, was Byron Moore mijn MR. Toen Rudden door zijn club terug werd gehaald, werd Byron Moore mijn tweede spits en verkaste VM Edwards naar de MR positie. En daar deed die het zo goed, dat die nu als tweede speler van de maand verkozen werd. Gefeliciteerd Joe!

267vejzc.jpg

En wat dacht u van huurspeler Tashan Oakley-Boothe?  Deze jongen van 19jr heeft zich aan het handje van MC Mayor tot onze beste MC ontwikkeld en werd terecht tot het tweede talent van de maand gekozen.  Gefeliciteerd Tashan!

268vjky0.jpg

En wat dacht u hiervan? Tashan heeft ook nog scorend vermogen en dat laat die zien ook. Kan het nog mooier?  Nee toch. In elk geval krijgt zijn trainer komend seizoen een veel betere speler terug, want kopen kunnen wij hem niet, daar krijgen wij van zijn club de kans niet voor. Nogmaals gefeliciteerd Tashan!

269g1k0l.jpg

En deze is ook voor mijn vader, dat wil zeggen ik stuur alle positieve zaken gelijk naar hem toe. Natuurlijk streelt het mijn ego dat ik weer een 100prozentscore heb gehaald, maar verder heb je er geen zak aan. Want laten wij wel wezen, het zijn de spelers die het doen.

2707tkl8.jpg

Natuurlijk is hij trots en dat ben ik ook. Dus, ofschoon ik aangegeven heb dat ik komend seizoen hier niet meer voor de groep zal staan, rekent hij erop dat ik meehelp om de promotie een feit te laten worden. Ontslagen zal die mij niet, zolang wij winnen. Nou ja, we zullen zien. Voorlopig ga ik door en blijf mijn best doen.

271gmjks.jpg

Ik vraag me af, of dat ook geldt als ik straks van werkgever wil veranderen? Moet ik dan wel of niet een werkvergunning aanvragen?  Ik ben benieuwd hoe dat Brexitgedoe zich verder ontwikkeld.

Spoiler

272gxk1k.jpg

Hieruit blijkt dus dat het voorlopig nog snor zit. Het kan ook niet anders, want de resultaten zijn tevredenstellend en ik misdraag mij niet. De paar fans die mij hebben dragen mij op handen en de spelers hebben geen hekel aan me.

3-3-3-4-3-4-3-4-3’ weet u wat dit is? Nee, het is geen algoritme!  Om de 3 en of 4 dagen spelen wij in januari onze wedstrijden. 9 in totaal. Hoort u de heer Ten Hag al klagen?  Hier klaagt niemand. Want of je nu klaagt of niet, het maakt niet uit, spelen moet je toch. En degenen, die het allemaal moeten doen, de spelers dus, klagen nooit.

2639zjgm.jpg

Wij beginnen met drie thuiswedstrijden en niet tegen de minsten. Dat wordt vuurwerk. Onze eerste match op nieuwjaarsdag tegen Swindon. Tegen Swindon hebben wij nog iets goed te maken, want onze uitmatch eindigde toen in 0 : 0.

Swindon Town Football Club is een professionele voetbalclub gevestigd in Swindon, Wiltshire. Het team concurreert momenteel in League Two, het vierde niveau van het Engelse voetbalcompetitiesysteem. Bekend als de "Robins", zijn hun huiskleuren rood en wit. Hall of Fame-inductee John Trollope speelde 770 competitiewedstrijden voor de club tussen 1960 en 1980, een professioneel record in het Engelse voetbal.

264u0jaz.jpg

Als het niet regent, dan waait het hier als de pest. Het was wel droog, maar zeer behoorlijk stormachtig en dat vroeg ik ook aan mijn jongens. Wals eroverheen. Met Hau-Ruck voetbal, geef ze de kans niet om adem te halen. Want die gasten hebben het ons in de uitwedstrijd meer dan alleen maar moeilijk gemaakt.

Om even op het weer terug te komen: het is verdorie nieuwjaarsdag en ondanks het stormachtige maar liefst 11 graden! En dat in het hartje winter. Eigenlijk te zot voor woorden. Van een uitverkocht huis was desondanks weer geen sprake, er waren 9.929 toeschouwers, waarvan 233 uit Swindon. Scheidsrechter was ene Rob Lewis, 49 jr, die normaliter wedstrijden van O23 teams fluit en dus blijkbaar aan zijn afscheidstour bezig is.

En ja hoor, dat bleek ook, want deze gast kon het absoluut niet meer belopen. Hij was nooit op balhoogte en steeds te laat en er mankeerde iets aan de manier hoe hij situaties beoordeelde, juist doordat hij steeds te laat was.

In de eerste 20 minuten viel het nog allemaal mee, omdat hij toen blijkbaar nog lucht had en zijn conditie het nog niet liet afweten.  VR Riley kreeg de bal in de 23ste minuut en stormde langs de rechterflank op, zette een eentweetje met spits Byron Moore op en kreeg de bal randje 16 weer terug. Riley nam de bal vol op zijn wreef en tegen zijn hard schot was de Duitse keeper Benda niet opgewassen. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit.

Doordat de keeper de bal niet snel genoeg vrijgaf, kreeg hij van MC Mayor een licht duwtje en de scheids was er als de kippen erbij. Mayor kreeg geel in de 24ste minuut en ik keek hoofdschuddend AM Steven aan. Als je hiervoor geel geeft, wat doe je dan bij een echte overtreding?

In de 30ste minuut kregen wij een corner, die door VL Dasilva strak naar binnen werd gegeven en door VC Tanganga volley werd binnengeschoten.  2 : 0 en wij waren op de goede weg. En toen begon de periode, dat de conditie van de scheids het finaal af liet weten. Hij hobbelde steeds meer achteraan en zijn beoordeling van spelsituaties werd steeds slechter. Slechter voor ons. Ons snel aanvallend spel was dodelijk voor hem, hij kon het niet meer bijbenen. Vandaar dat hij in de 36ste minuut een overtreding op MC Oakley-Boothe totaal verkeerd beoordeelde, omdat de dader zich na zijn begane overtreding gillend liet vallen. Mijn protesten bij de 4de man zetten uiteraard geen zoden aan de dijk, want die gast was doof en blind.

6 minuten later was Edwards het ‘slachtoffer’, die naar een lichte schouderduw eveneens de gele kaart kreeg omdat zijn tegenstander gillend naar de grond ging. In de 47ste en laatste minuut van de eerste helft bij een onschuldig duel om de bal voerde de tegenstander van MC Oakley-Boothe een perfecte Schwalbe op, waarin de scheids trapte omdat hij er veel te ver van weg stond. Hij waggelde richting Oakley-Boothe en trok halverwege al een gele kaart. Toen hij eindelijk bij Tashan arriveerde, trok hij met een theatraal gebaar de rode kaart en was het exit  Tashan.

En ja hoor, plots had ik het niet meer. Ik liet me horen en hoe. Achteraf kan ik niet herhalen, wat ik allemaal geroepen heb maar de scheids hoorde mij wel en of die het begreep mag Joost weten. In elk geval bleef hij plots stokstijf staan en zwaaide met de gele kaart, terwijl beide teams van het veld liepen en onze GREEN ARMY zich ook eindelijk lieten horen. Of die kaart voor mij was? Ik weet het niet maar denk het wel.

In elk geval stonden wij bij rust met 2 : 0 voor, maar hebben nu wel een man minder. En volgens mij totaal ten onrechte. Ik heb het in elk geval aan AM Steven te danken, dat ik niet echt in de problemen kwam, want ik wilde de scheids in de rust ‘aanpakken’ en hij voorkwam dat. Achteraf zeg ik: gelukkig wel, want ik was witheet.

Een lekker hete bak thee en 15 minuten rust lieten mijn emoties weer kelderen en dus dacht ik na over eventuele wijzigingen in de opstelling. Spits Telford, die door zijn tegenstander het spelen praktisch onmogelijk werd gemaakt, mocht gaan douchen en voor hem mocht MC Conor Grant als centrale middenvelder invallen en de positie van Tashan overnemen.  De tactiek bleef ongewijzigd, alleen spelen wij vanaf nu met 1 spits ipv twee.  Doordat onze fans eindelijk het elftal begonnen te steunen en elke actie van de scheids met een gigantisch boegeroep afkeurden, raakte de scheids steeds meer het spoor bijster en ons team werd steeds zekerder.

opening17ck42.jpg

In de 67ste minuut kreeg eindelijk Doughty geel, nadat die al een uur getracht had om spits Byron Moore uit de wedstrijd te schoppen. Uit voorzorg haalde ik Byron eraf en stuurde Billy Clarke erin.  De laatste wissel past ik in de 73ste minuut toe, want zowel Steven als ik hadden het gevoel dat VC Tanganga op het punt van exploderen stond en de scheids, ordinair gezegd, aan wilde pakken. Dus haalde ik hem eruit en stuurde Sawyer erin, die blij was eindelijk weer minuten te kunnen maken.

De scheids bleef maar op mijn spelers jagen. In de 82ste minuut kreeg VR Riley, de beste man op het veld, de gele kaart en in de 94ste minuut ook nog VC Eyoma. Toen het eindsignaal klonk was ik al op weg naar de scheids en ik kan u vertellen,  dat ik hem duidelijk heb gemaakt, wat ik van hem en zijn walgelijke prestatie dacht. Content was hij in elk geval niet. Een kaart heb ik niet gezien, want blijkbaar vroeg hij zich af wat ‘die snotneus’ op het veld te zoeken had.    

Spoiler

273m3kmo.jpg

274fojoq.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend

Bedankt voor jullie reacties
Edited by germandutch

banneruhjut.jpg

2752oj45.jpg

Hoe moet je reageren op het commentaar van een eikel, niet tegen zijn verlies kan?  Juist, niet dus.  Wij hebben tegen het team van deze lulhannes gewonnen met 2 : 0 en 45 minuten met 10 man gespeeld.  Elk commentaar is overbodig.

277sokd8.jpg

276kcj0f.jpg

De enige die een boete moest krijgen was de scheidsrechter, die totaal niet capabel was om deze match te leiden. Ok, ik weet wel dat ik in het scheidsrechterswereldje er niet goed opsta, omdat die gasten er niet tegen kunnen als je het zwakke presteren van enkelen van hun aan de kaak stelt. Er zijn vel lamzakken onder hun, die niet tegen de waarheid kunnen omdat ze niet geschikt zijn voor deze job. Vervelend is alleen dat de clubs van deze klojo's afhankelijk blijven en dat de bond niet durft op te treden.

2780bj74.jpg

27910kvc.jpg

280f3k1s.jpg

Uiteraard zijn wij de underdog, maar we hebben de match nog niet verloren, want wij moeten er eerst nog om spelen.  Ik moet wel toegeven, dat ik even een beetje ‘met poep in de broek’ rondliep, want de helft van het elftal en alle reservespelers waren niet okselfris. Wat heet, de meesten waren niet wedstrijdfit maar ik zal ze toch opstellen en hoezo en waarom? Nou, ze willen hoe dan ook spelen en ze zijn zo gretig als de pest. Dus wie ben ik om mijn spelers deze kans te ontnemen? 

Natuurlijk zijn wij feitelijk kansloos, tenslotte spelen wij in de 4de divisie en Norwich is PL en normaal gesproken moeten zij met twee vingers in de neus ons lachend van het veld vegen, dat weet ik ook wel. Dus wat doe je in zo een situatie?  Volgens grote broer is er maar een oplossing:  doe iets onverwachts.  Doe iets, waar ze niet op rekenen en verras ze. En ja hoor, ik doe inderdaad iets wat niemand verwacht en ook de spelers en de staf dachten in eerste instantie dat ik niet goed bij mijn hoofd was. Maar let wel: de Mullers zijn de domste niet. Misschien doe ik nu iets geks, maar ik kan het wel goed uitleggen. 

Onze twee spitsen hebben tegen hun verdediging geen schijn van kans, dus geef ik ze geen spitsen. Wij spelen gewoon zonder spitsen. In plaats daarvan krijgen ze drie aanvallende medevelders, waardoor hun verdedigers moeten kiezen.  Gaan ze met de 3 AM (Joel Grant + Telford + Byron Moore) mee, of niet?

Aan de middenlijn komen MC Conor Grant en Mayor te spelen, die de AM’s van bruikbare ballen dienen te voorzien. Onze twee VV (Tafari Moore en McFadzean) spelen tegen de middenlijn aan en achterin zorgen onze 3 VC (Eyoma + Streete + Tanganga)  dat keeper Palmer een rustige middag heeft.  Dus wij spelen 5-2-3-0 VV Breed en de tegenstander speelt 4-2-3-1 Breed. Als ze echt gas geven en op de brommer zijn, hebben wij weinig te lachen, maar omdat ze ons nog steeds niet serieus nemen en te lui zijn, kunnen wij het mogelijkerwijs redden.

Welnu, bij stormachtig weer en geteisterd door regenbuien, onder leiding van scheids Colin Griffiths, en eindelijk voor een uitverkocht huis, kwamen wij het veld op. 17.904 toeschouwers, waarvan 895 fans uit Norwich en dus voor het eerst sinds ik hier ben uitverkocht.  Onze GREEN ARMY was dus present en ik hoop dat ze ons voldoende ondersteunen. In elk geval staan wij nog voor gezien de eerste match.

Onze opstelling en tactiek heeft niet alleen hun coach Farke maar ook hun spelers totaal verrast. In de eerste helft bleven wij zonder veel moeite overeind, omdat hun achterhoede en middenveld ‘zoekende’ was. Ze zochten na  een oplossing en omdat ze zelf moesten beslissen, viel het hun even tegen. Natuurlijk hadden ze meer balbezit, maar als je de bal alleen maar rondspeelt en erop wacht dat zich een oplossing voordoet, kun je lang wachten. Zodra wij de bal hadden werd die naar voren gespeeld en geprobeerd onze AM’s te bedienen.  AML Joel Grant had het moeilijk en liep steeds tegen behoorlijke tackles aan. In de 39ste minuut kwam hij strompelend naar de zijlijn en toen heb ik hem erafgehaald. Gelukkig had ik nog Billy Clarke op de bank zitten, die eveneens AML kan spelen en dus kreeg hij de kans om wat te laten zien.

De ruststand was 0 : 0 en tot nu toe was ik tevreden. Voorlopig moet Norwich 2x scoren, anders kunnen ze het vergeten.  In de tweede helft, toen Farke in het vak naast mij opdook, kon je de spanning aan zijn gezicht aflezen. Hij stond behoorlijk onder druk en bleef maar orders in het veld schreeuwen. Deel in het Engels en deels in het Duits.

In de 69ste minuut gebeurde het volledig onverwachte. MC Mayor lobde de bal over de opgerukte centrale verdediger Amadou,  die juist in de voorwaardsbeweging was, en gegelenheids AMC Telford reageerde onmiddellijk en kwam randje 16 aan de bal, een korte schijnbeweging, de keeper reageerde en dook naar rechts en Telford punterde de bal in de linker onderhoek.  1 : 0  de onverwachte voorsprong was een feit en de GREEN ARMY explodeerde.

Coach Farke had het niet meer. Hij was woest en begon te schreeuwn. En hoe!  Mijn pa noemt zijn uitbarsting ‘naar de S-Wörter grijpen’ of te wel Scheisse Schande Schlamassel Schlappschwänze vlogen mij om de oren. Heerlijk vond ik dat. Als je tegenstander over de rooie is dan gaat het meestal goed met je en goed ging het. 

Ofschoon ik er niet om gevraagd had, gebeurde het. Blijkbaar hadden ze het zelf besloten en het ging alsof ze het vaak geoefend hadden. Het hele team, met uitzondering van Telford, trok zich massaal terug en plots stonden er twee bussen voor de 16. Tien man verdedigden onze voorsprong en alle doorkomende ballen werden als het ware weg gerost.  Onze jongens, ondersteund door het geschreeuw van de GREEN ARMY werkten zich uit de naad.

opening1v1joh.jpg

In de 88ste minuut haalde ik VR Tafari Moore er nog af en stuurde de allerminst fitte Joe Riley het veld in, die mij ongetwijfeld had aangevallen, als die niet nog minuten had mogen maken. Hij huppelde tevreden het veld in en ik wist dat het wel snor zat want hij was in staat om niemand te laten passeren.

Na 95 minuten floot de scheids de match af en de GREEN ARMY heerste.  Voordat ik aan mijn knuffelronde kon beginnen, kwam Farke mij feliciteren. Terwijl hij mij de hand drukte zei hij iets, hetgeen ik door de heersende herrie niet kon verstaan.

Spoiler

281hejkv.jpg

28231kq6.jpg

2835ij3e.jpg

2848rkji.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend

Ik ben verbaasd, dat je toch in FM20, waarbij 4-4-2 de overheersende tactiek is, een grote tegenstander met een tactiek zonder spitsen nog kunt verrassen. Als ik mij niet vergis, heb ik alleen in FM17 zonder spitsen prijzen kunnen winnen?  Maar hoe dan ook, het gaat lekker zo. 

Edited by germandutch

bannertijbq.jpg

288x4kvq.jpg

289lmk8t.jpg

Dit bedrag kan de club goed gebruiken. Trouwens, als je wint mag je iets extras verwachten en dus heb ik het bestuur wederom verzocht, om een moederclub te zoeken. Maar nu alleen voor een financiele injectie jaarlijks. En waarom? Nou heel simpel, omdat het onze TD Neil gewoon niet lukt om de contracten met een aantal zeer belangrijke spelers te verlengen en evenmin om de door mij gewenste huurspelers binnen te halen. Onze TD mag dan wel een heel ervaren voetbaldier zijn, maar van de desbetreffende spelers heb ik vernomen dat zijne ‘koninklijke hoogheid’ blijkbaar last van een kruideniersmentaliteit heeft en de salarissen maar naar beneden blijft drukken. Bovendien moest ik van hun vernemen, dat hij in de laatste tijd minder blij met mij is, omdat mijn functioneren teveel aandacht trekt. Het zal allemaal wel. Tot mijn vrienden zal hij niet behoren. Want broerlief heeft mij ingeprent, dat je bazen, collega’s, spelers en medewerkers wel moet respecteren  en meer ook niet. Met ‘vrienden’ kun je op den duur niet samenwerken, dat vertroebelt je zicht en heeft invloed op je gedrag. Je moet jezelf kunnen zijn en blijven en vooral eerlijk en recht door zee zijn. Wat je werkelijk denkt, hoef je niet uit te spreken. Je gedachten zijn en blijven van jezelf. Tot nu toe heb ik me hieraan gehouden en dat zal ik ook blijven doen.

Ofschoon de TD ‘mogelijkerwijs’ blijkbaar van mij af wil, blijft de directie mij om de havenklap een nieuwe contractaanbieding doen, die ik echter steeds weer weiger, omdat ik een jaar Plymouth genoeg vind. Ik heb geen enkele binding met welke Engelse club ook, en ben ambitieus genoeg om hier zo hoog mogelijk te werken en veel vakkennis op te doen. Want inmiddels ben ik zover, dat ik ooit in Nederland wil werken.

293gnjcd.jpg

287mgkuj.jpg

Plymouth.  Een gerevitaliseerd havenstad markeert een historische gelegenheid

285qpjch.jpg

Spoiler

Dit is het 400-jarig jubileumjaar van de reis van de Mayflower van Plymouth naar de Nieuwe Wereld, en deze fascinerende stad in het zuidwesten van Engeland zal de gelegenheid markeren met meer dan 100 evenementen. De perspectieven van zowel de pelgrims als de indianen worden benadrukt en omvatten muziek, kunst, theater, dans, komedie en historische re-enactments. (Plymouth, Mass. En andere plaatsen zullen ook deelnemen.) Plymouth, die zichzelf kwalificeert als Ocean City van Groot-Brittannië, heeft de afgelopen jaren een opleving doorgemaakt. Bekende chef-koks hebben restaurants en wijnbars aan de waterkant geopend, zoals Pier One Bistro, de Honky Tonk-wijnbibliotheek en Bonne Santé, en de eens zo rustige wijk Barbican is nu vol met cafés en bars. Er zijn honderden historische gebouwen, waaronder het onlangs gerestaureerde Elizabethaanse huis uit de 16e eeuw, ooit een "sloppenwijkhuis" waar maar liefst 58 mensen woonden. (Er is een nieuwe Mayflower Digital Trails-app beschikbaar om bezoekers naar historische bezienswaardigheden te leiden). En dit voorjaar wordt The Box geopend, een opvallend nieuw cultureel district met een regionaal archief, een historisch museum en tentoonstellingen over hedendaagse kunst. De stad heeft een enorm Art Deco zwembad naast een prachtige vuurtoren en een intact 17e-eeuws fort; in de buurt bevindt zich de oudste gin-distilleerderij van Engeland.

286xxjk6.jpg

En natuurlijk heb ik gelijk 6 van deze koffiemokken aangeschaft, voor het geval de familie weer eens op bezoek komt. Zodra mijn ouders van de festiviteiten horen, zullen ze hier verschijnen. En ik hoop dat mijn broer ook komt.

Tussen al de festiviteiten door moeten wij natuurlijk ook nog voetballen en onze komende wedstrijd staat al weer voor de deur.

Op dinsdag 7 januari spelen wij thuis tegen Leeds en wel voor de halve finale heenwedstrijd Carabao Cup.

Spoiler

Leeds United Football Club is een Engelse professionele voetbalclub uit Leeds, West Yorkshire. De club is opgericht in 1919 na de opheffing van Leeds City FC en speelt haar wedstrijden op Elland Road. Ze spelen in de Championship, het tweede niveau van het Engels voetbalsysteem. In 2004 speelde de club voor het laatst in de Premier League.

Leeds United werd in de historie driemaal Engels landskampioen. Daarnaast won de club eenmaal de FA Cup, eenmaal de League Cup, tweemaal de Charity Shield en twee keer de Jaarbeursstedenbeker. In 1975 verloor Leeds in de finale van de Europacup I van Bayern München. Het merendeel van de prijzen die Leeds United heeft gewonnen stamt uit de jaren 60 en jaren 70, toen de club onder leiding stond van succestrainer Don Revie.

De club kwam van 1990 tot 2004 onafgebroken uit op het hoogste niveau en mag zich de laatste kampioen van de Football League First Division noemen. Na degradatie naar het tweede niveau volgden financiële problemen en de vereniging werd in 2007 verkocht aan de Engelse zakenman Ken Bates. Dit resulteerde in tien punten aftrek waardoor Leeds voor het eerst in haar historie degradeerde naar het derde niveau, de League One. In 2010 promoveerde de club onder leiding van Simon Grayson terug naar de Championship. Sinds juni 2018 staat Leeds United onder leiding van Marcelo Bielsa en sedert 2019 is de beruchte Sam Allardyce hun manager.

290eskuw.jpg

Sorry, dat ik het zeg, maar dit is toch een van de lelijkste logos die ik tot nu toe heb gezien.

292dqklr.jpg

En ja hoor, daar gaan we dan. Bij deze belangrijke wedstrijd voor ons speelde het weer helaas totaal niet mee. Ok, nat is het in dit Brexitland haast altijd en nu hebben wij ook nog natte sneeuw. Waarschijnlijk om die redenen was ons stadion niet volledig uitverkocht. Wij hadden wel 17.452 toeschouwers, waarvan 895 uit Leeds. Wel was onze GREEN ARMY aanwezig en die zullen wij nodig hebben ook, want ‘zijne hoogheid’ mr. Sam Allardyce liep hooghartig aan mij voorbij en zag me niet staan. Blijkbaar was hij van mening dat ik een ballenjongen was. Enfin, dan hoefde ik hem geen hand te geven ook.

Scheidsrechter was ene Martin Ross en volgens AM Steven floot die goede man tot nu toe alleen wedstrijden van O18 teams. Op de een of andere manier blijf ik het idee houden dat de bond ons niet voor vol aanziet en in de bekerwedstrijden als een soort eendagsvlieg beschouwt. 

Leeds kwam in een 4-1-4-1 opstelling het veld op en in de tunnel bij de kleedkamers, had ik nog een kort onderhoud met twee van hun spelers. Persoonlijk kende ik ze totaal niet maar doordat ze mij in het Nederlands aanspraken, hebben wij toch even kennis gemaakt. De ene, een jonge knaap van mijn generatie, was ene Pascal Struyk, een Nederlandse Belg, geboren in Deurne en afkomstig uit de ADO jeugd, die via Jong Ajax bij Leeds terecht is gekomen en vandaag als VC zal spelen. De ander was ene Mateus Klich, een 28jr Pool, die al een hele wereldreis erop had zitten. Afkomstig van Cracovia en via Wolfsburg, PEC, Kaiserslautern, Twente, Utrecht in Leeds terechtgekomen en vandaag als MC ons het leven zuur zal maken. Nadat we elkaar veel succes hadden gewenst, zocht ik de dug-out en de spelers het veld op.

Trouwens, ik had voor 5-3-2 gekozen, omdat uiteraard enkele spelers niet topfit waren maar wel onmisbaar tegen deze tegenstander. Alleen VC Streete kon helemaal niet spelen en dus mocht Sawyer weer in de basis starten.

Sorry, dat ik het zeg, maar de scheids was, niet alleen in mijn ogen, een ontzettende klootzak. Blijkbaar had hij de opdracht meegekregen, om de spelers van Leeds in bescherming te nemen en vatte dat zo letterlijk mogelijk op. Hij floot verdorie haast elk duel, waarbij wij de winnende partij leken te zijn, af en voor de rest haast alles in het voordeel van Leeds.

In het eerste half uur waren wij nog de betere ploeg ook, omdat wij fris aanvallend en met pressing en veel tempo speelden. Het lukte ons, Leeds onder druk te zetten en wij brachten ze nog in de problemen ook. VC Pascal Struyk raakte in de 34ste minuut in de box een bal totaal verkeerd en in plaats van hem weg te rossen knalde hij hem het eigen doel in. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit. De GREEN ARMY werd wakker en onze tent stond op springen. Op dat moment vond ik onze voorsprong nog verdiend ook en ik was niet de enige die dat vond. 

Maar mijn buurman vond dat duidelijk niet. Hij sprong uit de dug-out en dook schreeuwend en gesticulerend aan de zijlijn op.  Zijn orders waren duidelijk een zijn spelers voerden ze nog uit ook.  Ineens werden mijn spelers in de duels fors ‘aangepakt’ en enkelen, Telford, Byron Moore en MC Oakley-Boothe, raakten steeds meer in de kreukels. Ons aanvallend spel van het eerste half uur ging als een nachtkaars uit. Voor mijn jongens werd het pompen of verzuipen.  Met heel veel mazzel en sterk optreden van de complete achterhoede, VM Edwards, MC Mayor en vooral keeper Palmer bleven wij overeind en haalden met de 1 : 0 voorsprong de rust.

In de tweede helft werden wij door Leeds achterin volledig vastgezet. Het team van Allardyce pakte de botte bijl uit en de scheids toonde aan, dat hij totaal niet geschikt was voor dergelijke wedstrijden. Leeds mocht alles doen en als ook maar een van mijn spelers zijn tegenstander boos aankeek, floot hij onmiddellijk tegen ons. Uit voorzorg haalde ik in de 56ste minuut VC Tanganga eruit en bracht een fitte Canavan.  5 minuten later haalde ik, eveneens uit voorzorg, MC Mayor eraf en stuurde de weliswaar net herstelde maar oh zo gretige Sarcevic het veld in. Tevens haalde ik tweede spits Byron Moore eraf, die niet opgewassen was tegen de defensie van Leeds. Billy Clarke kreeg nog een half uur om mee te verdedigen.

En ja hoor, in de 94ste minuut vond de scheids het welletjes en floot een in mijn ogen puur op de bal gericht duel van VL McFadzean en ene Harrison af.  McFadzean kreeg een gele kaart en een penalty tegen. Het boegeroep van 16.557 fans van ons mocht niet baten. Mateus Klich legde de bal op de stip, nam een korte aanloop en schoot de bal….. recht op keeper Palmer, die was blijven staan. Jeetje, een gigantische rotsblok viel van mijn schouders.  Onze fans waren ineens door het dolle heen. Midden in het tumult van onze GREEN ARMY floot de scheids af en verdween als een speer in de tunnel.

opening1nejgu.jpg

Allardyce stond vloekend en tierend aan de zijlijn. Hij kreeg van mij een opgestoken duim en ik liep het veld op om aan mijn knuffelronde te beginnen.  Verdiend was de overwinning eerlijk gezegd totaal niet, maar het kon mij niet schelen. Jammer genoeg moeten wij nog naar Leeds, maar voorlopig hebben wij deze misschien wel totaal onverdiende overwinning toch binnen.

29169kdz.jpg

Spoiler

294hsjwt.jpg

295cyk40.jpg

296trj4w.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25

Edited by germandutch

bannercjjs5.jpg

Ik heb het van horen zeggen of beter gezegd, AM Steven deelde mij in het geheim mede, dat onze hoogste baas, Simon Hallett, tijdens de laatste bestuursvergadering beweerde, dat ik de spelers aan mijn zijde heb gebracht: toen ik hier begon, was de onderlinge relatie in het team behoorlijk verstoort. Onder mij keerde de rust terug in de kleedkamer en hebben zich veel van de spelers met goede prestaties gepresenteerd.

Het feit dat ik snel het vertrouwen kreeg van belangrijke spelers zoals Danny Mayor, Dominic Telford, Remie Streete en Joe Edwards,  had ik min of meer te danken aan mijn interpersoonlijke vaardigheden: "Hansi heeft gewoon een zeer positief karakter, een grote empathie en veel sociale competentie."

Oeps, dat was leuk om te horen. En dat was volgens AM Steven ook de redenen, waarom ze mij graag willen houden.

Maar hoe gaat het verder? Ik win lof uit alle richtingen, een verblijf tot het einde van het seizoen wordt steeds waarschijnlijker. Ze willen dar ik langer blijf,  ofschoon ik al herhaaldelijk heb aangegeven, dat ik alleen dit seizoen wil blijven.  Veel fans vragen hier al om, nadat de wedstrijden tot nu toe fantastisch liepen.

Ik heb een team dat voor mij vecht. Plotseling is rotatie weer lovenswaardig, ondanks dat eerder hetzelfde werd  bekritiseerd. En, wij spelen Aanvallend voetbal,  voetbal met veel lopende mensen en veel balbezit, omdat we de bal snel terug willen hebben, op de helft van de tegenstander. Dankzij de fysieke gesteldheid van onze spelers kunnen we met een hoge intensiteit voetballen. We willen die intensiteit zo hoog mogelijk opvoeren. Onze tegenstanders moeten naar adem happen.’  Dat zijn de woorden die mijn broer mij heeft ingeprent. En hier hou ik mij aan.

Trouwens, wat mijn broer betreft, gezien de verschrikkelijke situatie in China is hij inmiddels weer thuis in Tilburg. Momenteel is onduidelijk, of en wanneer, mits überhaupt, hij weer terugvliegt om aldaar zijn contract uit te dienen. Voorlopig in elk geval niet want vluchten naar China worden afgeraden. Dus kan ik hem binnenkort samen met mijn ouders verwachten. Enerzijds, om aan de festiviteiten van het Plymouthjaar deel te nemen en anderzijds om mij een hart onder de riem te steken wat de komende wedstrijden betreft. Ik verheug mij er al op.

Onze volgende wedstrijd is reeds op zaterdag 11 januari  om 15 uur in Carlisle.

Spoiler

Carlisle, met de officiële titel van city, is een district en is hoofdstad van het Engelse shire-graafschap (non-metropolitan county OF county) Cumbria. De plaats telt 75.306 inwoners. Carlisle is gesitueerd bij de samenvloeiing van de rivieren Eden, Caldew en Petteril, circa 16 kilometer ten zuiden van de grens met Schotland. Het is de grootste plaats in het graafschap Cumbria. Tijdens de volkstelling van 2001 telde Carlisle 71.773 inwoners (100.734 in de agglomeratie). Tijdens de volkstelling van 2011 waren die aantallen gegroeid tot respectievelijk 75.306 en 107.524.

De oudst bekende bronnen over Carlisle stammen uit de Romeinse tijd. Carlisle was destijds reeds een Romeinse nederzetting, ter ondersteuning van de forten op de Muur van Hadrianus. In de middeleeuwen groeide Carlisle uit tot een belangrijk militair bolwerk dankzij de ligging nabij het Koninkrijk Schotland. Carlisle Castle, dat grotendeels bewaard is gebleven, is in 1092 gebouwd door Willem II van Engeland. Het kasteel heeft dienstgedaan als gevangenis voor Maria I van Schotland. Tegenwoordig huisvest het kasteel het Britse infanterieregiment Duke of Lancaster's Regiment en een museum.

In het begin van de 12e eeuw gaf Hendrik I van Engeland toestemming een priorij te stichten. In 1122 werd Carlisle een bisdom en groeide de priorij uit tot de kathedraal van Carlisle.

De opkomst van de textielindustrie tijdens de Industriële revolutie was het begin van een sociaal-economische transformatie in Carlisle en ging gepaard met een stevige bevolkingsgroei. Deze toename zorgde er in combinatie met de strategische ligging voor dat Carlisle een belangrijke stad werd in het spoornetwerk van Engeland, met op het hoogtepunt zeven spoorwegbedrijven.

Tegenwoordig staat Carlisle bekend als Great Border City en is het de culturele, commerciële en industriële hoofdstad van Cumbria. Carlisle huisvest de belangrijkste campus van de University of Cumbria en een aantal musea. Daarnaast is Carlisle de thuisbasis van een aantal sportploegen, waaronder voetbalclub Carlisle United FC.

297uxj69.jpg

Onze tegenstander in Carlisle is Carlisle United F.C., een Engelse voetbalclub die op het moment uitkomt in Football League Two.  Het enige noemenswaardige aan deze club is, dat keeper Tim Krul zo’n kleine 10 a 11 jaar geleden hier ook al gevoetbald heeft. Waar niet, zou je haast zeggen?  

298t8kmx.jpg

Spoiler

Brunton Park is een voetbalstadion in de Engelse stad Carlisle dat als thuisbasis voor de voetbalclub Carlisle United dient. Het stadion biedt plaats aan 16.981 toeschouwers. Het beschikt over de volgende tribunes:

De hoofdtribune aan de westzijde is een tribune uit 1954 met twee verdiepingen: op de onderste verdieping bevinden zich staplaatsen en daarboven overdekte zitplaatsen.

De Story Homes Stand aan de oostzijde is een nieuwe overdekte tribune met alleen maar zitplaatsen. Het noordelijke deel ervan wordt gebruikt om fans van bezoekende teams te huisvesten. Het midden van de tribune bevindt zich niet geheel in het midden van het veld, en aan de noordzijde reikt de hij tot ver achter de achterlijn. De reden hiervoor is, dat Carlisle United plannen had om het veld 20 meter naar het noorden te verplaatsen om plaats te maken voor een nieuwe tribune in het zuiden. Van deze plannen is tot nu toe nog niets terechtgekomen.

De Warwick Road End aan het zuidelijke uiteinde is een overdekte statribune.

De Petteril End is een niet-overdekte statribune aan het noordelijke einde, die ook wordt gebruikt voor fans van bezoekende teams.

299iejn8.jpg

300ozkfr.jpg

Voor slechts 2971 toeschouwers en 218 fans van ons verschenen wij in het Brunton Park bij het typisch Engelse weer, dus motregen. Scheidsrechter was ene Trevor Kettle, 53jr en dus aan zijn afscheidstournee bezig. The Cumbrians, zoals de bijnaam van Carlisle luid, kwamen in een 4-1-4-1 opstelling het veld op.

Volgens de bookies zijn wij de favoriet, maar onze tegenstander vecht voor lijfsbehoud. Dus zij zullen ons de punten niet cadeau doen. En volgens onze TD Neil is het hele team, met uitzondering van de keeper, op de brommer. Voorts waarschuwde TD Neil mij voor hun spits, een Deen Elias Sorensen, huurspeler van Newcastle, en zeer doelgevaarlijk.

Op de een of andere manier had ik het gevoel dat wij deze tegenstander ‘niet moeten laten komen’.  En dus koos ik voor onze befaamde spelstijl  Hau-Ruck voetbal, maar wel in de formatie 5-2-3-0 VV Breed zonder spitsen.

In de eerste 44 minuten was het een gelijkopgaande strijd en onze achterhoede had alle handen vol om spits Sorensen van het scoren af te houden. Maar het lukte ons en in de 45ste en laatste minuut lukte het VL Dasilva met een slimme steekpass AML Joel Grant alleen voor de keeper te zetten en Grant schoot de bal feilloos binnen. 0 : 1 en de door ons langverwachte openingstreffer was een feit.

Uit een corner schoot vleugelverdediger Iredal de bal in de 56ste minuut keihard binnen en de gelijkmaker was eveneens een feit. 1 : 1 en toen barste de hel los. Mijn jongens gaven vol gas en probeerden The Cumbrians achterin vast te zetten en in de 65ste minuut was het AMR Byron Moore die met een strakke voorzet invaller AMC Billy Clarke, die Telford was komen te vervangen, aanspeelde en Billy Clarke nam de bal volley en schoot hem feilloos binnen. 1 : 2 en deze voorsprong gaven wij niet meer uit handen. De match eindigde dan ook in 1 : 2 en onze 218 fans waren tevreden.

Achteraf kan ik zeggen dat het geen mooie wedstrijd was maar een ordinaire Arbeitssieg, zoals mijn pa het zou noemen. Maar ja, als je wint is alles mooi en als je ook nog de slechte wedstrijden weet te winnen, dan wordt je volgens mijn broer kampioen. En dat willen wij, daar spelen wij voor.

In mijn voorgaand beroep kenden wij maar een slogan:  het maakt niet uit hoe je omzet haalt, als je maar omzet maakt. En zo is het ook met voetbalwedstrijden. Het enige wat uiteindelijk telt is het eindresultaat en alleen de eerste plaats op de ranglijst.

Spoiler

301gkkpu.jpg

302r6kmu.jpg

303q9jvd.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos  @delichris  @True_Legend  @komodo25

Edited by germandutch

bannerugkpu.jpg

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Nu zat het even gigantisch mee. Op mijn verzoek had TD Neil de transfervrije VL Marcus Olsson een contractaanbod gedaan en deze ervaren Zweed heeft het geaccepteerd. Deze speler heeft o.a. 2 interlands voor Zweden gespeeld en is via Hogberg – Halmstad – Blackburn en Derby nu bij ons terechtgekomen.

Ongetwijfeld vraagt u zich af hoe het mogelijk is dat zo een speler bij ons wil spelen? Welnu, Marcus wilde feitelijk weer terug naar Zweden en toen heeft Phillip Cocu, de manager van Derby, mij gebeld en gevraagd of wij geïnteresseerd zijn. Nou dat waren wij. En nu wilt u natuurlijk nog weten hoezo Cocu mij belde, want wij kennen elkaar niet.  Cocu kent mijn broer en wel van een aantal lezingen in Zeist. Van het een kwam het ander en nu hebben wij een ervaren topspeler erbij.

Maar TD Neil heeft nog een speler gehaald en wel hebben wij spits Zak Rudden terug. Zijn club had hem weer te huur aangeboden en toen hebben wij onmiddellijk weer gereageerd. Zak is weer hersteld en wilde gaarne terugkomen. NU zijn wij dus compleet voor de tweede seizoenshelft. Alhoewl, je weet nooit of je niet nog een goede transfervrije speler tegenkomt.

Op dinsdag 14 januari spelen wij alweer en nu in en tegen Gillingham.

Gillingham is een plaats in het bestuurlijke gebied Medway, in het Engelse graafschap Kent. De plaats telt 99.773 inwoners. Gillingham ligt aan de monding van de rivier Medway.

304iskqq.jpg

Onze tegenstander aldaar is Gillingham FC met bijnaam The Gills.

30672kai.jpg

Spoiler

Gillingham is een Engelse voetbalclub uit Gillingham in Kent. De club werd in 1893 opgericht onder de naam New Brompton FC. In 1920 kreeg de ploeg een plaats in de Football League Division 3 (tegenwoordig Football League One), maar in 1938 degradeerde het naar de Southern League. Daar verbleef de club bijna twaalf jaar tot die in 1950 weer mee mocht doen aan de Football League. Vanaf dat moment is de ploeg altijd actief geweest binnen de twee laagste divisies van de Football League, met promoties in 1964 en 1974 en daaropvolgende degradaties in 1968 en 1989.

In 1995 ging het slecht met de club. Het bungelde onderaan in de Football League en was bijna bankroet. Voormalig zakenman Paul Scally kocht de club op voor het symbolische bedrag van £ 1,- en stelde Tony Pulis aan als manager die een compleet elftal aan spelers binnenhaalde. Al snel wist de ploeg promotie af te dwingen naar de Third Division (nu Football League Two) door middel van een tweede plaats. In het seizoen 1999 maakte de ploeg zelfs kans te promoveren naar de Football League Division One (nu Football League Championship). In de playoff-wedstrijd tegen Manchester City stond de ploeg twee minuten voor tijd op een comfortabele 2-0-voorsprong. Manchester wist echter toch terug te komen en won uiteindelijk via penalty’s. Het daaropvolgende seizoen lukte het Gillingham om te stunten in de FA Cup. Onder meer door overwinningen op Premiership-clubs Bradford City en Sheffield Wednesday werden de kwartfinales gehaald. Daar ging de ploeg echter jammerlijk onderuit tegen Chelsea (5-0). Datzelfde seizoen werd een derde plaats in de league behaald waarna de ploeg weer playoffs mocht spelen. Eerst werd Stoke City in de halve finales verslagen. In de finale volgde de ontmoeting met Wigan Athletic. Na 90 minuten was de stand 1-1. In de verlenging wist Wigan op een 2-1-voorsprong te komen. Toch wist Gillingham dit nog recht te buigen en werd er met 3-2 gewonnen, waardoor de ploeg promoveerde naar de Football League Championship. In de eerste drie seizoenen op dat niveau wist de ploeg respectievelijk 13e, 12e en 11e te worden tot de ploeg in 2003-2004 op een haar na niet degradeerde. Het daaropvolgende seizoen ging het echter alsnog fout en moest de ploeg terugkeren naar een lagere divisie. In 2008 degradeerde de club naar de League Two, maar kon na één seizoen terugkeren. Maar degradeerde in 2010 alweer terug naar de Football League Two. Hier bleef het drie seizoenen actief waarna het in 2013, als nummer één, promoveerde naar de League One.

Het Priestfield Stadium (in het kort: Priestfield, vanwege een sponsorovereenkomst officieel: KRBS Priestfield Stadium) is een voetbalstadion in de Engelse stad Gillingham in het graafschap Kent. Het dient als thuisstadion voor de club Gillingham FC, die uitkomt in de Football League One (seizoen 2015/16), en beschikt over 11.582 plaatsen, alle zitplaatsen.

Spoiler

Het stadion bestaat uit vier tribunes, die allemaal na 1997 gebouwd werden. De hoofdtribune, Medway Stand genoemd, is een tribune met twee verdiepingen, die in 1999 gebouwd werd. In dit stadion zijn ook de kleedkamers, kantoren van de club, VIP-boxen en het Blues Rock Cafe gevestigd. Aan de andere zijde van het veld staat de Gordon Road Stand. Vanwege de erachter liggende woningen werd de hoogte van deze tribune beperkt. Ook aan de beide uiteindes van het veld bevinden zich nieuwe tribunes: de Rainham End en de Brian Moore Stand. Deze laatste tribune is van tijdelijke aard.

Ondanks de recente verbouwingen speelt Gillingham FC met de gedachte in de nabije toekomst naar een ander stadion te verhuizen.

30527kxg.jpg

Onze wedstrijd tegen The Gills was voor Zuid 3e Ronde Leasing.com Trophy. (hoe verzinnen ze het?).  De ambiance was niet alleen uiterst matig maar zeer slecht te noemen. Er waren maar 1093 toeschouwers, waarvan 131 fans van ons en scheidsrechter was ene Darren England.  Uiteraard was het nat en koud en motregen. Hoe kan het ook anders in dit Brexitland.

The Gills verschenen in een 4-4-2 formatie en ik koos wederom voor 5-2-3-0 VV Breed. Waarom?  Omdat wij daarmee tegen grotere en betere ploegen hadden gewonnen en ofschoon ik totaal niet bijgelovig ben of was, koos ik er weer voor in de hoop dat wij zo de tegenstander konden verrassen.

De scheids was zo pietluttig als de pest en floot in de eerste helft voor alles en nog wat. Maar ondanks het klotenweer en het ‘fluitconcert’ van de scheids, konden wij de tegenstander wel verrassen. Wij speelden niet alleen zonder spitsen, maar ons heel elftal legde een perfect harmonicaspel op de mat, waardoor hun achterhoede geen grip op onze 3 aanvallende middenvelders kreeg. Vreemd genoeg was wederom Joel Grant onze gevaarlijkste en effectiefste speler.  De 0 : 3 einduitslag was terecht en wij waren de verdiende winnaar.  Nieuweling Marcus Olsson speelde een zeer matige wedstrijd en AMC Danny Mayor voelde zich in de frontline blijkbaar niet prettig.  Ik til er niet aan, volgende keer beter. Het enige wat telt is de winst en het feit, dat wij voor deze overwinning weer centen zullen vangen en die hebben wij nodig, kan ik u vertellen.

Spoiler

307slktc.jpg

308uxjmn.jpg

309mwkhg.jpg

Bedankt voor jullie reacties.   Ik blijf me verbazen over het feit, dat je in deze tijd nog met een spitsen-loze tactiek grotere en betere clubs kunt verslaan?  Wel leuk, want nu heb ik er tactisch een optie erbij. 

Edited by germandutch

bannerzxjy8.jpg

310adjlv.jpg

3110ikrm.jpg

3124ck2n.jpg

313xzjf6.jpg

U zult zich afvragen waarom ik nu nog een spits (naast Rudden) heb gehuurd? Welnu, het is een snelle jongen van Derby die als spits en als AML/R uit de voeten kan. Phillip Cocu heeft mij gebeld en gevraagd, of ik deze jongen tot seizoenseinde kon gebruiken?  Tja, kunt u ‘nee’ tegen Cocu zeggen?  Nou ik kon het niet en dus hebben wij hem  aangetrokken.  Volgens TD Neil heeft deze jongen ‘veel in huis’ en we kunnen ons er geen buil aan vallen.

314gwkay.jpg

Luton Town – onder normale omstandigheden een zeer moeilijke tegenstander, maar momenteel hebben ze andere zorgen aan hun hoofd. Want ze staan 24ste en laatste in divisie 2 en zijn in een ferme degradatiestrijd gewikkeld. Mogelijk dus, dat ze deze bekerwedstrijd met een B-team aangaan en dan maken wij een kans. Dus ik zie ons niet kansloos.

Op zaterdag 18 januari om 15 uur spelen wij thuis tegen  Mansfield Town.  Onze eerste ontmoeting in Mansfield eindigde in een 0 : 2 overwinning voor ons.  Voor begin van de competitie werd deze club als 1ste en kampioenkandidaat geprognosticeerd. En waar staan ze nu? Op de 16de plaats. Ze zijn met een vrije val bezig en daar willen wij hun niet tegenhouden. 

Welnu, voor maar liefst 10.732 toeschouwers, waaronder 163 fans van Mansfield, en bij koud weer, zomede onder leiding van scheidsrechter Graham Horwood verschenen wij in een heel aanvallende 5-3-2 formatie.  Waarom 5-3-2?  Enerzijds omdat wij onze nieuwe aanwinsten Rudden + Hector-Ingram, zomede Edwards, Tanganga, Olsson, McFadzean en Streete missen en anderzijds omdat de tegenstander 4-4-2 speelt en zich voor het eerdere verlies wil revancheren.

Ik kende de scheids niet, maar volgens onze TD Neil is hij iemand die vooral niet als thuisfluiter wil worden gezien en hoofdzakelijk de O18 wedstrijden fluit.

Nou ik was benieuwd en al in de 1ste minuut kreeg ene Gotts de gele kaart voor een smerige tackle op spits Telford. Na een kwartier kreeg VR Riley de gele kaart, wegens opmerkingen op de leiding want hij beklaagde zich terecht dat de scheids het ‘geschop’ van de tegenstander onbestraft liet.

Het duurde maar liefst tot de 26ste minuut totdat VL Dasilva een corner strak naar binnen gaf en VC Aimson de bal onhoudbaar binnenkopte. 0 : 1 en de langverwachte openingstreffer was een feit.  In de 47ste en laatste minuut van de eerste helft kreeg ook VC Sawyer de gele kaart omdat hij zich bij de scheids beklaagde over het ruwe spel van de tegenstander. Niet alleen ik, maar iedereen in het stadion kreeg het gevoel dat de scheids ‘onze spelers zocht’, want hij liet behoorlijke charges van Mansfield gewoon doorgaan zonder in te grijpen.

Na 6 minuten in de tweede helft was het MC Mayor die een perfecte breedtepass van Byron Moore zuiver binnenkopte.  2 : 0 en je kon praktisch voelen dat onze overwinning eraan kwam.

In de 60ste minuut raakte MC Mayor door toedoen van ene Benning geblesseerd en aangezien ik geen centrale middenvelder op de bank had zitten, stuurde ik de robuuste VC Wootton het veld in, een speler die tegen een stootje kan en die keihard de duels ingaat en niet bang is.  

MC Oakley-Boothe kreeg in de 64ste minuut de gele kaart, omdat hij Benning, die hem vol op zijn voet had getrapt en hetgeen de scheids uiteraard niet had waargenomen, een heftige duw gaf, waardoor Benning gillend gestrekt ging.

Toen werd het tijd voor onze GREEN ARMY,  onze fans werden eindelijk wakker en begonnen de scheids en zijn rare beslissingen op de korrel te nemen.  Een minuut later haalde ik VR Riley eruit, die met zijn directe tegenstander op de vuist wilde en het recht in eigen hand wilde nemen, omdat de scheids niet ingreep. Voor Riley mocht Smith-Brown invallen.  Weer 6 minuten later haalde ik uit voorzorg ook rechterspits Byron Moore eruit en stuurde Billy Clarke het veld in. 

Spits Telford en de drie wisselspelers leken geen versterkingen te zijn. Ze hadden moeite met het puur fysieke spel van Mansfield en waren er meer op bedacht tackles te ontlopen dan duels te winnen. Maar ja, als je 0 : 2 voorstaat maak je er niet druk om. Eerlijk gezegd, ik vond het best.

In de 90ste minuut gaf MC Oakley-Boothe een perfecte steekpass op de inlopende gelegenheids VM Sarcevic en laatstgenoemde nam de bal volley en knalde hem als het ware haast door het doelnet. 0 : 3 en dat was het dan. Maar nog niet voor de scheids.  In de 94ste en laatste minuut kreeg ook Smith-Brown de gele kaart omdat die blijkbaar een beledigende opmerking tegen de scheids had gemaakt. Toen hij eindelijk affloot liep ik hem haast nog ondersteboven, bewust of onbewust, dat laat ik in het midden, en holde het veld op om aan mijn knuffelronde te beginnen.

Spoiler

315cjj9e.jpg

316q9jlo.jpg

317hij0a.jpg

318xcjeb.jpg

Edited by germandutch

bannerlaju9.jpg

322eyjjv.jpg

Dit begrijp ik nog steeds niet. De gele kaarten die hij heeft gekregen, waren voor de helft van overijverige scheidsen die totaal niet geschikt waren om een wedstrijd correct te leiden. Niet alleen dat deze speler nu 1 week geen salaris krijgt maar bovendien ook nog twee wedstrijden geschorst wordt.  Volgens mij moeten ze de onbekwame scheidsen eens aanpakken, want die gasten verpesten het voor iedereen.

In het bedrijfsleven kun je dit niet voorstellen. Iemand schorsen en salaris inhouden omdat hij zich voor zijn werkgever inzet. Sorry dat ik het zeg, maar ik twijfel steeds meer aan de bekwaamheid van het merendeel van de scheidsrechters in deze competitie.

Wij hadden onze kont nog niet gedraaid, toen moesten wij al voor de volgende wedstrijd aantreden en wel uit in Scunthorpe, een plaats in de Engelse county North Lincolnshire. De plaats telt 72.660 inwoners en heeft een oppervlakte van 28,6 km².

Spoiler

3199hjlr.jpg

Church Square, Scunthorpe Church Square wordt gedomineerd door de toren van St. John de Evangelist, de kerk werd geschonken door Lord St. Oswald en gebouwd in 1891. Het plein is een populaire ontmoetingsplaats voor jongeren.

Onze tegenstander aldaar is Scunthorpe United, een Engelse voetbalclub uit de stad Scunthorpe. De club werd in 1889 opgericht en stond ook een tijd bekend als Scunthorpe and Lindsey United.

Spoiler

En voor de liefhebbers van clubgeschiedenis:

United sloot zich pas in 1950 aan bij de Football League en werd ingedeeld in de Third Division North (3de klasse). Na enkele seizoenen middenmoot werd de club 3de in 1954 en 1955. De eerste titel werd behaald in 1958 en de club promoveerde zo naar de Second Division, daar moest de club tegen degradatie vechten, maar langzaam ging het beter en in 1961 eindigde de club 9de. Een jaar later was Scunthorpe zelfs in de running voor promotie, maar in 1964 kwam er een abrupt einde aan de goede prestaties toen de club op de laatste plaats eindigde. Na enkele seizoenen werd de club daar ook laatste, officieel echter voorlaatste omdat Peterborough United 19 strafpunten kreeg wegens het uitbetalen van premies aan de spelers.

Ook in de Fourth Division leek het niet te vlotten en werden maar middelmatige plaatsen behaald tot 1972, toen de 4de plaats voldoende was voor promotie. Het verblijf in de Third Division was echter van korte duur en Scunthorpe werd opnieuw naar de kelder van de Football League verwezen. Het absolute dieptepunt kwam in 1974/75 toen de club allerlaatste werd. De volgende seizoenen ging het iets beter en naar het einde van de jaren 70 toe werd de betere middenmoot gehaald en in 1983 werd weer de voorlaatste plaats gehaald, het jaar erna promoveerde de club weer na een 4de plaats. De 21ste plaats op 24 was echter niet voldoende om het behoud te verzekeren. In 1988 en 1989 werd United 4de maar miste net de promotie. Het duurde tot 1999 vooraleer de club opnieuw promoveerde, maar ook dit keer was de promotie maar voor één seizoen. In 2004 was er opnieuw een dieptepunt toen de 22ste plaats behaald werd. In 2005 werd Scunthorpe dan 2de en promoveerde en deze keer kon de club wel standhouden in de 3de klasse (League One) en eindigde 12de.

Seizoen 2006/07 liep zeer goed voor de club en het werd al snel duidelijk dat Scunthorpe meedeed voor de titel die uiteindelijk gewonnen werd zodat de club promoveert naar de Championship. De club werd 23ste en werd meteen terug naar de League One verwezen. Daar gaf de zesde plaats recht op de eindronde waarin Milton Keynes Dons en Millwall verslagen werden zodat de club in 2009/10 opnieuw in The Championship speelt. Na slechts één seizoen in de The Championship degradeerde Scunthorpe opnieuw naar de League One, nadat het op de laatste plaats was geëindigd. Om vervolgens op nieuw te degraderen naar de League Two (2013/2014).

En voor de echte voetballiefhebbers:

Joseph Kevin Keegan (Armthorpe (South Yorkshire), 14 februari 1951) is een voormalig Engels voetballer en trainer. Keegan werd tijdens zijn voetballoopbaan tweemaal uitgeroepen tot Europees voetballer van het Jaar.

Hij maakte zijn debuut in 1968 bij Scunthorpe United F.C. Drie jaar en 120 wedstrijden later werd hij getransfereerd naar Liverpool FC. Daar speelde hij zeven seizoenen en werd hij een van de Europese topspitsen. Hij speelde er 230 wedstrijden, waarin hij 68 keer scoorde. Keegan werd met Liverpool drie maal landskampioen, won tweemaal de UEFA Cup en in 1977 de Europacup I. In 1974 scoorde hij twee keer in de FA Cup-finale tegen Newcastle United.

In 1977 vertrok Keegan naar Hamburger SV, waarmee hij tweemaal kampioen van West-Duitsland werd en opnieuw een Europa Cup finale haalde, maar deze werd verloren van Nottingham Forest. In 1980 keerde hij terug naar Engeland, waar hij nog speelde voor Southampton FC en Newcastle United. Hij zette in 1984 een punt achter zijn spelerscarrière; in zijn afscheidswedstrijd scoorde hij nog een keer.

Keegan kwam voor het eerst uit voor het Engels voetbalelftal in 1973. Hij speelde 63 interlands, waarin hij 21 goals maakte. Alhoewel Engelse clubs in zijn tijd in Europa zeer succesvol waren, zou het tot 1980 duren voor hij een internationaal toernooi bereikte, het EK in Italië. Zowel daar als tijdens het WK voetbal 1982 speelde Engeland echter geen rol van betekenis. Na het WK in Spanje werd hij door de nieuwe bondscoach, Bobby Robson, niet meer geselecteerd.

Kevin Keegan werd tweemaal gekozen tot Europees voetballer van het jaar, in 1978 en 1979. In 2004 koos Pelé hem als een van de 100 beste, nog levende spelers.

320tekvt.jpg

Glanford Park is een voetbalstadion in Scunthorpe. In het stadion speelt de voetbalclub Scunthorpe United, die in het seizoen 2009/2010 in de Championship uitkomt, zijn thuiswedstrijden. Het stadion werd gebouwd in 1988 en biedt plaats aan 9.088 toeschouwers.

321pjkzh.jpg

323g0kp2.jpg

Toen wij op dinsdag 21 januari om 19.45 uur in het Glanford Park arriveerden, was het kurkdroog weer en maar liefst 14 graden. Je kunt je afvragen of de  ‘global warming’ ook al opgedoken is in dit Brexitland?  Scheidsrechter was ene Peter Wright en er waren 2584 toeschouwers, waarvan slechts 146 fans van ons. Enfin, The Iron, zoals ze zich noemen, verschenen in een defensief 4-2-1-3 VM Breed en wij in een aanvallend 5-2-3-0 VV Breed. Ten gevolge van een snelle ingeving had ik weer voor deze formatie gekozen, vraag mij niet waarom, ik weet het niet maar hoop hiermee de tegenstander te kunnen verrassen .

Trouwens overmorgen komt mijn broer op visitie, want hij wil onze wedstrijden tegen Luton en Leeds zien en ook mijn spitsen-loze tactiek, want hij snapt niet, hoe wij ermee succesvol kunnen zijn tegen betere en grotere clubs.

Ook de ietwat ‘roestig’ overkomende tegenstander The Irons raakte defensief volledig in de war door onze spitsen-loze tactiek. Doordat onze vleugelbacks zeer hoog speelden werden ze ineens geconfronteerd met 7 middenvelders en een ongekende pressing. Hun achterhoede wist niet waar ze het zoeken moest, omdat er geen spits was die ze konden dekken. Een mooie wedstrijd werd het niet, maar wel een voor ons succesvolle en achteraf kan ik zeggen dat het resultaat tevredenstellend was.

Spoiler

324yvjc0.jpg

3259vjrb.jpg

326t2k5o.jpg

Edited by germandutch

bannerdck5y.jpg

330sgj7i.jpg

Net op tijd arriveerde mijn broer Mark John in Plymouth. Hij blijft 10 dagen hier om zowel de match tegen Luton  alsook tegen Leeds mee te maken. Omdat hij pas nog het door het coronavirus geteisterde China heeft verlaten, moest hij zich zowel in Tilburg (Tweestedenziekenhuis) alsook in London in het Great Ormond Street Hospital laten onderzoeken. Nou ik kan u verklappen:  hij is niet besmet met het virus en hoeft ook niet in quarantaine.

Behalve hem had ik feitelijk ook mijn ouders hier verwacht, maar ze waren, of je het geloofd of niet, samen met de ‘dikke pizzabakker’ of te wel Mino Raiola naar Bari gevlogen.  Ongetwijfeld zult u zich hetzelfde afvragen als ik: wat moeten mijn ouders met geldwolf Raiola en hoezo zitten ze samen in Bari?  Bari ligt in Italie en ik snap wel dat Raiola daarheen wilde, tenslotte is hij van Italiaanse afkomst, maar wat doen mijn ouders daar?

Nou mijn broer was van alles op de hoogte en kon mij het haarfijn uitleggen. Super zaakwaarnemer Mino Raiola had contact gezocht met onze ouders, omdat hij van mening was mijn broer Mark John nodig te hebben. Blijkbaar had hij vernomen dat mijn broer momenteel terug in Tilburg was, omdat de competitie in China stilligt. En wat wilde hij van MJ?  Raiola onderhield nauwe banden met Bari of beter gezegd met FC Bari 1908. een Italiaanse voetbalclub uit Bari, opricht in 1908 en momenteel uitkomend in de Serie C. Familieleden en of kennissen zaten in het bestuur van deze club en blijkbaar had Raiola hun beloofd, om deze club terug te brengen naar de serie A, waar hij volgens hun hoort. Raiola mag dan wel een uitstekende zaakwaarnemer zijn, maar hij is geen Trainer/Coach/Manager en volgens zijn beleving is MJ de juiste persoon om zijn belofte te kunnen realiseren.  Mijn broer had echter geen zin en bovendien staat hij nog steeds onder contract bij Tianjin Teda.  Omdat pa o.a. ooit voor Inter en Como heeft gevoetbald, is hij dus begonnen, onze ouders zover te krijgen dat ze MJ overhalen. Vandaar de trip naar Bari. Mino Raiola is overtuigd, dat hij het bestuur van Tianjin Teda met een simpel telefoontje over kan halen om MJ ‘te verhuren’ aan Bari. Nou wij zullen zien, het zal allemaal wel, maar voorlopig is MJ hier en zal mij helpen cq adviseren  voor wat de komende twee bekerwedstrijden betreft. En voor mij persoonlijk is het bijzonder leuk, dat mijn broer hier is, want we zien elkaar niet zo vaak.   

Op zaterdag 25 januari moeten wij dus naar Luton voor de wedstrijd in de 4e Ronde van de FA Cup.

Spoiler

Luton is een city en unitary authority en een district in de Engelse regio East of England binnen het ceremoniële graafschap Bedfordshire en telt 214.658 inwoners. De oppervlakte bedraagt 43 km2. In Luton bevindt zich een van de grotere Strict Baptist-chapels van Engeland. Predikant van deze gemeente is rev. B.A. Ramsbottom. Wie kent hem niet?  Nou, ik dus, want ik heb er nog nooit van gehoord.

Van de bevolking is 12,0% ouder dan 65 jaar. De werkloosheid bedraagt 3,8% van de beroepsbevolking (cijfers volkstelling 2001). Het aantal inwoners steeg van ongeveer 173.700 in 1991 naar 184.371 in 2001, de stad is inmiddels aaneengegroeid met Dunstable.

3271kkgf.jpg

Stadhuis van Luton

Onze tegenstander aldaar is Luton Town F.C. , een Engelse voetbalclub, opgericht in 1885. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Kenilworth Road Stadium.

Luton Town is bijgenaamd ‘The Hatters’. Deze bijnaam is afgeleid van de hoedenindustrie waar de stad Luton lang bekend om heeft gestaan

328bej76.jpg

Spoiler

En voor de liefhebbers:

De club ontstond door het samengaan van Luton Wanderers en Luton Excelsior. In 1897 werden ze toegelaten in de Football League. In 1905 verhuisde ze naar het huidige onderkomen. In 1954/55 wist ze naar de tweede divisie te promoveren. Ze degradeerde daaruit in 1959/60. Niet lang daarna speelde Luton Town in de vierde divisie. In 1967/68 werd ze kampioen in die divisie.

Luton Town speelde in de tweede divisie tot ze in 1981/82 die divisie won. In 1986/87 eindigde de club als zevende in de Football League First Division, de hoogste eindklassering in de clubgeschiedenis tot op dat moment. In 1991/92 degradeerde Luton Town op de laatste dag van het seizoen. In het seizoen 1993/94 wist Luton Town onder leiding van trainer-coach David Pleat de halve finales te bereiken van de strijd om de FA Cup. De club degradeerde daarna nog twee keer, maar promoveerde in 2001/02 weer naar de derde divisie.

In 2004/05 volgde promotie naar de Football League Championship. In het eerste seizoen daarin werd Luton Town tiende. Daarna degradeerde ze drie seizoenen op rij. Door financiële onrechtmatigheden begon Luton het seizoen 2008/09 met dertig punten in mindering. Mede hierdoor speelde Luton voor het eerst in 89 jaar niet meer in de Football League. In het eerste seizoen in de Conference National greep Luton naast promotie naar de Football League Two. Luton werd tweede en verloor in de play offs van de nummer vijf, York City FC. In het seizoen 2013/2014 werd Luton Town kampioen en keerde de club terug in de Football League. Ondanks het niveau speelde de club geregeld voor 10.000 toeschouwers, verreweg het meeste op dit niveau.

In het seizoen 2017/2018 werd Luton Town tweede achter Accrington Stanley in de Football League Second Division en dwong zo promotie af naar de Football League One. Na een formidabel debuutjaar werd Luton Town meteen kampioen en promoveerde derhalve naar het tweede niveau van de Engelse voetbalcompetitie, de Football League Championship.

Kenilworth Road is een voetbalstadion in de Engelse plaats Luton. Het is sinds 1905 de thuishaven van Luton Town FC, nadat ze door financiële problemen uit Dunstable Road moesten vertrekken.

329injhc.jpg

332xtjnm.jpg

331sskis.jpg

Toen wij in het stadion Kenilworth arriveerden, werden wij ontvangen door slechts 5.130 toeschouwers, dus het stadion was maar voor de helft gevuld. Scheids was en Craig Pawson  en uiteraard hadden wij het weer volledig mee. Zoals zo vaak werden wij geteisterd door motregen. 

The Hatters verschenen in een aanvallende 4-1-2-3 VM Breed opstelling en wij dus in de befaamde aanvallende 5-2-3-0  VV Breed formatie, waar mijn broer zo nieuwsgierig naar was.

Toen mijn broer het team van The Hatters aandachtig bestudeerde, constateerde hij dat ze maar liefst 13 spelers hadden met een transferwaarden vanaf 1 miljoen tot en met 11 miljoen Euro. En wij? Nou wij hebben een hier beschikbare selectie van spelers met een waarde van 50K tot en met 825K en onze duurste spelers zijn allen huurspelers. Enfin, mijn broer had zijn oordeel snel klaar. “Kansloos!” Meer zei hij niet.

Uiteraard was ik het totaal niet met hem eens en mijn spelers bewezen, dat ze niet onderdeden voor hun tegenstanders. Technisch waren ze misschien beter, maar dan puur individueel, want mijn jongens waren harde werkers en een goed functionerend team, die voor elkaar en met elkaar vochten als leeuwen.

Achteraf mag ik zeggen dat het in de eerste helft een gelijkopgaand strijd was.  Maar ik moet er wel bijvertellen, dat VR Riley, MC Edwards en AMR Byron Moore geen poot aan de grond kregen. Hun tegenstanders domineerden en dus haalde ik in de 45ste minuut VR Riley eraf en bracht MC Sarcevic, waardoor MC Edwards verhuisde naar de VR positie.  Onzerzijds werd het beter, maar nog net niet voldoende.

Vandaar dat ik in de 57ste minuut ook AMR Byron Moore wisselde en spits Telford als AMR bracht.

Helaas, in de 60ste minuut kregen wij het eerste doelpunt om de oren. 1 : 0 en de achterstand was een feit. Maar bovendien voor mijn jongens het teken, om iets meer te brengen. Om dat te kunnen doen, haalde ik in de 61ste minuut onze laatste zwakke schakel eruit. VR Edwards mocht gaan douchen en een gretige Smith-Brown nam het van hem over.

En ja hoor, in de 71ste minuut was het AMC Clarke die de gelijkmaker produceerde en in de 82ste minuut lukte het VC Streete, die op zijn laatste benen liep, de 1 : 2 aan te tekenen.  Terwijl wij voldaan en tevreden op het eindsignaal zaten te wachten, kregen wij in de 95ste en laatste minuut nog de gelijkmaker om de oren. En dat was balen kan ik u verzekeren. Verhoudingsgewijs niet onverdiend maar als de scheids, zoals aangekondigd na 94 minuten de wedstrijd had afgefloten, hadden wij de winnaar geweest.  Enigszins teleurgesteld zochten wij de kleedkamer op en onderweg kon ik het niet laten om de scheids toe te bijten: ‘time is time! 94 minutes is 94 minutes and not 95 minutes.’  Ik voelde boosheid opkomen en was ergens wel blij, dat mijn broer mij de kleedkamer introk.

Het was een k*t resultaat. Want wie zegt dat wij nog een keer in staat zijn om The Hatters het vuur aan de schenen te leggen.

Spoiler

333coja7.jpg

3340kj79.jpg

3355ykyr.jpg

Het bestuur besloot niets. De spelers hebben deze boeteregeling aanvaard en je kunt er niet van afwijken.

Edited by germandutch