Jump to content

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC - The Pilgrims are coming

Recommended Posts

Een voorsprong van twee doelpunten uit handen geven veroorzaakt bij mij altijd een analyse van wat er fout gelopen is ... Maar het is de Carabao Cup slechts en je hebt het toch gehaald na strafschoppen ... Desondanks us op dit ogenblik moet je de bekertoernooien als extra beschouwen ! 

• Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Wij moeten nog 3 competitiewedstrijden spelen en dan zit het erop. Dan is mijn tijd bij Plymouth afgelopen. Als u mij nu vraagt,

Succes met Plymouth. Het is een kleine, maar leuke club zo te zien.

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Hoe moet je reageren op het commentaar van een eikel, niet tegen zijn verlies kan?  Juist, niet dus.  Wij hebben tegen het

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming

bannerl2k3m.jpg

84yhjnf.jpg

Om eerlijk te zijn, het maakt mij niet uit tegen welke club wij moeten spelen voor de beker. Als je ver wilt komen, moet je alles winnen en ik denk niet dat wij deze beker kunnen winnen. Maar of wij een kans maken of niet, wij zullen wel steeds ons stinkende best doen.

Onze laatste wedstrijd deze maand was een uitwedstrijd in en tegen Northampton en wel op zaterdag 31 augustus om 15 uur. Het stormde behoorlijk en ik had het team duidelijk gemaakt, dat ik ze als een wervelstorm over de tegenstander heen moesten walsen. Dus de bekende Hau-Ruck methode.  

Northampton is een city en district in het Engelse graafschap Northamptonshire en telt 194.458 inwoners. De oppervlakte bedraagt 81 km². Van de bevolking is 13,6% ouder dan 65 jaar. De werkloosheid bedraagt 3,1% van de beroepsbevolking (cijfers volkstelling 2001).

82yvkbv.jpg

Northampton Town is een Engelse voetbalclub uit Northampton. Het Sixfields Stadium is een voetbalstadion in Northampton, dat plaats biedt aan 7.653 toeschouwers. De bespeler van het stadion is Northampton Town FC, dat speelt in de League Two. In de drie seizoenen vanaf 2013 wordt het stadion tevens verhuurd aan Coventry City FC.

81v8kuq.jpg

Voor 5418 toeschouwers en onder leiding van ene scheids Tom Nield kwamen wij in de gebruikelijke 5-3-2 opstelling het veld op. De tegenstander had gekozen voor een voorzichtig 5-2-1-2 VV.

We begonnen goed, zeer goed zelfs en in de 15e minuut was het MC Sarcevic, die een door de ietwat zeer pietluttig fluitende scheids, penalty mocht nemen. Hij schoot hem feilloos binnen en op dat moment stonden wij verdiend voor.  In de 42ste minuut keurde de scheids een in mijn ogen zuiver doelpunt af, wegens een door hem waargenomen overtreding. Dus in de rust konden onze twee spitsen nadenken, het in de tweede helft in elk geval beter te doen. Veel verschil was er onderling echter niet, want wij waren weliswaar ietsje beter maar creëerden amper kansen.

In de tweede helft werd het niet beter. Het was een op en neer match tot de 63ste minuut, toen deelde blijkbaar een totaal gefrustreerde aanvoerder Charlie Goode  een doodschop uit aan onze MC Oakley-Boothe, die deze gelukkig ternauwernood kon ontwijken. Pijnlijk voor Goode was, dat het onder de ogen van de scheids gebeurde en die trok onmiddellijk de rode kaart en dus was de match voor Goode historie.

Vanaf de 64ste minuut beperkte zich Northampton tot verdedigen en werd het steeds meer een match tussen de lamme en de blinde.  

En de ‘blinde’ waren wij.  Ondanks drie opgelegde kansen, 14 hoekschoppen, 18 vrije trappen, 10 schoten op doel en 59% balbezit kregen wij de bal niet meer in het doel. Ok, keeper Fisher heeft de ene of andere bal tegengehouden, maar het was meer het onvermogen van mijn spelers, om de bal langs hun tegenstander te schieten. Het werd  domweg ‘ogen dicht en schieten maar’ alleen stond er telkens een tegenstander voor hun en blokte het schot.

Als je met 4 doelpunten verschil moet en kunt winnen dan mag je niet tevreden zijn met een 0 : 1 eindstand. Op de terugweg heb ik dus een heel duidelijk onderwerp, waarover ik met de selectie zal praten. Bovendien bevalt mij onze manier van spelen niet. Ergens heb ik het gevoel dat onze tactiek toch echt niet het beste van alle spelers naar boven haalt. Wij zijn teveel van individuele acties afhankelijk.

85tnjg1.jpg

86xak7u.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend  @delichris  @Nibbors

Bedankt voor jullie reacties.

Edited by germandutch

banneri2ja6.jpg

9195kp2.jpg

92gqjt7.jpg

933jjbx.jpg

Veel stelt het prijsje niet voor, maar het voldoet om in je aanzien bij de club te groeien en het staat leuk in het plakboek van pa. Met andere woorden: ik heb hem gelijk een kopie gestuurd.

94rtkfd.jpg

955xjib.jpg

Vanaf deze divisie is het inderdaad totaal andere koek dan in de voorgaande divisies, waar ik heb gewerkt.  In de 8ste divisie (club Guernsey) was het nog puur amateuristisch en alles op emotie gestoeld en in de 5de divisie (club Wrexham) kwamen al meer zakelijke elementen om de hoek kijken en speelden intern emotionele aspecten een kleinere rol. Nu, dus vanaf de 4de divisie (club Plymouth) was het, zoals ik eerder al aangaf, intern toch wel heel erg zakelijk en voerden alleen bij de GREEN ARMY de emoties nog de boventoon.

En nu wordt ik dus maandelijks op alle mogelijke fronten beoordeeld en is de stand van de club op de ranglijst niet meer alleen bepalend. Om eerlijk te zijn, het maakt mij geen zak uit want zo gaat het ook in het bedrijfsleven en daaraan ben ik gewend.  Bovendien, tot nu toe is iedereen min of meer nog tevreden.  Behalve misschien de GREEN ARMY.  Want als ik eerlijk ben, tot nu toe heb ik weinig van hun gezien. Blijkbaar kijken ze eerst de kat uit de boom, alvorens ze echt in beeld komen.

961wkmc.jpg

974ajyr.jpg

Wel kan ik interne problemen verwachten in de kleedkamer, mits ik mijn aanpak in de komende maanden niet heel goed overweeg. Want als ik het mes in de selectie zet, wat ik aanvankelijk van plan was, dan is een geweldig onweer op komst. VCL Gary Sawyer is 34jr en zo snel als een emmer stront, maar verder beschikt hij over alles, wat een goede verdediger van hem maakt… op de snelheid na. Vandaar dat ik hem in eerste instantie wilde vervangen, maar als ik doorzet, roep ik een probleem op mij af. Want deze speler is toevallig de teamleider en de gezagvoerder in de kleedkamer. Vandaar dat ik hem weer regelmatig opstel en hem in elk geval zal moeten handhaven tot eind december.

Hetzelfde probleem heb ik met MC Sarcevic, ook hij is een goede speler, maar niet snel genoeg. Alleen hij is wel een ‘zeer invloedrijke speler’, vooral in de kleedkamer. Hij is inmiddels eerste back-up voor de MC Mayor en Oakley-Boothe. Voorlopig accepteert hij zijn rol als bankzitter, maar de vraag zal zijn: hoelang nog?

98otjxh.jpg

Een berisping omdat ik een opmerking maak over iets wat ik heb gezien. En de lafbekken van de FA kennende, hebben ze de camerabeelden zodanig gekozen, zodat ze hun gelijk kunnen halen. Mij best!  Ze doen maar.

Misschien moet ik mij toch wat meer inhouden, om verdere problemen met deze ZW of beter gezegd MF te voorkomen.  (Aangezien ik ZW  en MF niet volledig weergeef, toen ik dus aan, dat ik al met 'inhouden' ben begonnen.)

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend  @delichris  @Nibbors  @Buffell

Edited by germandutch

banner28jdt.jpg

87zajj3.jpg

In september hebben wij 6 wedstrijden en we beginnen op 3 september uit tegen Stevenage. Tijdens mijn vorig leven, als ik het zo mag noemen, alhoewel ik eigenlijk bedoel in mijn voorgaande job. Dus voordat ik werkeloos werd, heb ik geleerd marktonderzoek te verrichten. En feitelijk is het checken van de komende tegenstander hetzelfde. Info over onze tegenstander verkrijg je ruimschoots via het internet. Stad, club, prestaties enzovoort. Alles wat je wilt weten, kun je online ophalen.

Voordat ik mijn hoofd met gegevens vul, beperk ik me tot hetgeen mijn broer mij heeft geadviseerd. ‘Ga van je eigen kracht uit en probeer slechts de zwakke punten te verbeteren’. En juist dat was ik van plan. Onze 5-3-2 tactiek was in mijn ogen nog steeds niet zaligmakend en voor verbetering vatbaar.

Wel zal ik, zoals gebruikelijk, wat globale info over de plaats en de club binnenhalen, waartegen wij moeten spelen.

Stevenage is een Engels district in het graafschap Hertfordshire en telt 79.715 inwoners. De oppervlakte bedraagt 26 km². Van de bevolking is 13,9% ouder dan 65 jaar. De werkloosheid bedraagt 2,9% van de beroepsbevolking (cijfers volkstelling 2001). Het lokale voetbalelftal is Stevenage FC, uitkomend in de Engelse vierde klasse.

Wat deze plaats betreft, interessant is misschien en in elk geval voor de ‘F1 liefhebbers’, dat autocoureur Lewis Hamilton in 1985 hier geboren is.

8893j1p.jpg

Onze tegenstander is dus Stevenage FC is een Engelse voetbalclub uit Stevenage, Hertfordshire, die uitkomt in de League Two.

De club werd in 1976 als Stevenage Borough FC opgericht, nadat eerdere clubs uit Stevenage verdwenen waren. In 1996 werd de club kampioen van de Football Conference maar mocht niet promoveren omdat het stadion niet aan de voorschriften voldeed. De volgende keer dat de club dicht bij promotie naar de Football League kwam, was toen ze in 2005 de play-off finale tegen Carlisle United verloor. In 1998 werd de 4de ronde van de FA Cup bereikt en verloor nipt met 2-1 van Newcastle United. In 2010 werd de club kampioen in de Conference National waardoor de club het daaropvolgende seizoen in de Football League Two (vierde klasse) speelde. In 2010 liet de club het "Borough" uit zijn naam vallen en ging verder als Stevenage FC. Het eerste seizoen onder de nieuwe naam was meteen succesvol: de club zorgde eerst voor een stunt door in eigen huis eersteklasser Newcastle United met 3-1 te verslaan en de vierde ronde van de FA Cup te bereiken (die verloor het wel van tweedeklasser Reading FC). Datzelfde seizoen bereikte de club ook de finale van de play-offs van League Two, die het ook meteen won (1-0 tegen Torquay United).

90ybjho.jpg

Broadhall Way, bekend als het Lamex Stadium voor sponsoring, is een voetbalvereniging in Stevenage, Hertfordshire. Het is de thuisbasis van Stevenage (voorheen Stevenage Borough en Stevenage Town) sinds het begin van de jaren zestig en heeft een capaciteit van 6.722 mensen, inclusief 3.142 zitplaatsen.

89rwjf3.jpg

Op 3 september om 19.45 uur bij een lekker voetbalweertje, droog en windstil, maar voor slechts 665 toeschouwers, waaronder 47 die hard fans van ons, kwamen wij in de 5-3-2 opstelling het veld op. Ik had wat kleine technische positionele aanpassingen toegepast, maar dat was het voorlopig ook. Onze tegenstander verscheen in een 4-4-2 formatie. Het betrof hier een groepswedstrijd van Zuid F van de Leasing.com Trophy. Hoe verzinnen ze het? 

VM Edwards was vandaag VR en Baxter was VM.   Scheidsrechter was de ons bekende Graham Horwood, een mierenneuker bij uitstek.

Het werd een wedstrijd om snel te vergeten. O.a. mede door de vele ingrepen van de scheids. Mooi voetbal zagen de toeschouwers niet, wel een zeer efficiënt Plymouth.  Binnen twee minuten in de 32ste en 33ste minuut beslisten wij de wedstrijd door twee doelpunten van spits Telford.

Achteraf mag ik stellen dat wij niet beter waren maar wel efficiënter in de afwerking. Wel hadden wij 6 honderd procent kansen, waarvan wij er helaas maar twee hebben benut. Achterin heersten onze verdedigers Sawyer (hij wilde laten zien dat hij ondanks zijn ‘zwaarvoetigheid’ voor ons een topverdediger was) en Eyoma, zomede VM Baxter.  En voorin was het Telford die voor de overwinning zorgde.

Wat voor een cup het ook is of moge zijn, wij bekeren verder.

99bvk0r.jpg

100i0jms.jpg

101d4k19.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend  @delichris  @Nibbors  @Buffell

Edited by germandutch

banner7ejdj.jpg

Om eerlijk te zijn, tot nu toe heeft de zo beroemde aanhang van de club, de GREEN ARMY, mij toch zeer teleurgesteld. Bij onze laatste match hebben ons 47 fans vergezeld, nou ja, fans. De helft waren verenigingshobo's, wat sponsoren en slechts een handje vol van de zogenaamde harde kern de GREEN ARMY. Als je daarmee de tegenstander gezag wilt inboezemen, dan kun je beter thuisblijven. Waarom die gasten wegblijven, mag Joost weten?  Kort geleden heb ik nog een paar minuten naar een wedstrijd van Borussia Dortmund gekeken. Die schijnen bij elke thuiswedstrijd min of meer een volle bak te hebben. 80.000 toeschouwers, haast allen in zwart-geel. Nou die gaan er ook prat op hun fans. Ze noemen ze die GELBE WAND.  Ik kan me voorstellen als je dat stadion binnenkomt, dat je het als tegenstander gelijk in je broek doet.  Daar moeten wij ons een voorbeeld aannemen.  Misschien is het verstandig, als ik een keer persoonlijk met de kopstukken van onze GREEN ARMY ga praten. Wie weet hoor ik iets, wat ons wat nader tot elkaar brengt?

Onze komende tegenstander is Port Vale, een club uit Stoke-on-Trent . Een unitary authority met de officiële titel van city, en het is een district in de Engelse regio West Midlands binnen het ceremoniële graafschap Staffordshire. De stad aan de rivier de Trent telt 255.378 inwoners. De oppervlakte bedraagt 93 km2. De stad werd gevormd door de samenvoeging van zes plaatsen en een aantal dorpen aan het begin van de 20e eeuw. De plaats die de nieuwe stad (die pas city werd in 1925) zijn naam gaf is Stoke-upon-Trent, want dit was waar het bestuur (en het belangrijkste spoorwegstation) was gevestigd. Na de samenvoeging werd Hanley het belangrijkste handelscentrum, ondanks de concurrentie van Burslem. De andere drie plaatsen zijn Tunstall, Longton en Fenton. De stad vormt een conurbatie met Newcastle-under-Lyme met samen circa 362.403 inwoners.

102pckpl.jpg

Port Vale is een Engelse voetbalclub uit Burslem, Stoke-on-Trent, opgericht in 1876. De in 1876 opgerichte club werd in 1882 lid van de Football League om daar in 1907 wegens financiële problemen weer uit te verdwijnen. Vanaf 1919 speelde de club echter weer in de Football League. De club kon nooit doorstoten naar de eerste klasse maar bracht wel 41 seizoenen in de tweede klasse door. De aartsrivaal van de club is stadsgenoot Stoke City.

104mbjqk.jpg

Er wordt vaak gezegd dat Port Vale en Arsenal FC de enige twee profclubs in Engeland zijn die niet naar een plaats genoemd zijn, maar dat is niet helemaal correct: de naam Port Vale is terug te vinden op oude kaarten van Stoke en verwijst naar een aantal havens in de rivier de Trent. De bekendste fan van de club is waarschijnlijk Robbie Williams, die in Stoke is opgegroeid. Toen Williams een nummer componeerde voor het computerspel FIFA 2000, werd Port Vale daarom als extra aan het spel toegevoegd. Williams bezit ook een groot aantal aandelen in de club.

10307j3c.jpg

Op zaterdag 14 september om 15 uur was het eindelijk zover. Port Vale kwam in een 4-3-3 opstelling het veld op. Momenteel staan ze 20ste en ze waren niet gewild, de punten aan ons af te staan. Spontaan koos ik voor een nog niet beproefde 4-4-2 formatie. En waarom? In eerste instantie was ik van mening, dat we met 5-3-2 de strijd op het middenveld zouden verliezen, maar bij nader inzien was het gewoon omdat ik een van onze snelste spelers, zeker in de omschakeling, eindelijk eens aan het werk wilde zien. Bij 5-3-2 was hij reservespits en bij 4-4-2 gewoon MR. 

Voor 4234 toeschouwers, waarvan 339 fans van ons, bij winderig weer en onder leiding van scheidsrechter Ross Joyce begonnen wij aan de match.  U geloofd het of niet, maar in de 8ste minuut tijdens onze eerste gelukte aanval was het spits Rudden, die de bal in het doel schoot. 0 : 1 en The Valiants wisten gelijk hoe laat het was. Indien de lijnrechter in een aantal situaties op balhoogte was geweest en niet telkens foutief voor buitenspel had gevlagd, dan hadden wij in de rust zeker met een nulletje of drie vier voorgestaan. Wij waren de betere ploeg maar moesten met een mager 0 : 1 gaan rusten.

In de 56ste minuut was het spits Telford, die de 0 : 2 maakte en de overwinning veilig stelde. Het tegendoelpunt in de 82ste minuut zorgde bij ons niet voor onrust en wij namen het op de kop toe. Enkele spelers van ons zaten er doorheen en hadden moeite met de 4-4-2 tactiek. Maar hier zullen wij aan werken.  Byron Moore als MR was samen met de twee spitsen  Telford en Rudden, de beste speler op het veld.  

105cwjcb.jpg

106g9kte.jpg

Bedankt voor jullie reacties.  Tot nu toe gaat het lekker, hoop dat het zo blijft.

Edited by germandutch

banner8bjl0.jpg

Links en rechts sneuvelen trainers. De meesten hebben een zogenaamde ‘oprotpremie’ in hun contract staan en sommigen zijn na hun ontslag beter af. Ik heb geen dergelijke clausule, net zo min als ik een zaakwaarnemer heb. Op verzoek van de familie heb ik me akkoord verklaard, om mijn belangen in de toekomst door een zaakwaarnemer te laten behartigen. Maar het ‘ergste’ is, pa zal er een uitzoeken waarmee ik in zee kan gaan. Nou ik ben benieuwd.

Op dinsdag 17 september om 19.45 uur moeten wij aantreden in en tegen Crawley Town.  

Crawley is een Engels district in het graafschap West Sussex en telt 99.744 inwoners. De oppervlakte bedraagt 45 km². Van de bevolking is 14,7% ouder dan 65 jaar. De werkloosheid bedraagt 2,3% van de beroepsbevolking (cijfers volkstelling 2001). De plaatselijke betaald voetbalclub Crawley Town komt uit in League Two.  Interessant is misschien nog dat de huidige bondscoach van Engeland, Gareth Southgate, in Crawley is geboren.  Normaalgesproken vind ik op Wikipedia altijd een foto van de plaats waar wij moeten spelen, maar deze keer niet. En over de club kon ik ook niet veel vinden, behalve dat Crawley Town FC een Engelse voetbalclub is uit Crawley, West Sussex.

108fkkze.jpg

Het Broadfield Stadium is een voetbalstadion in Crawley, Engeland, dat plaats biedt aan 5.996 toeschouwers. De bespeler van het stadion is Crawley Town, dat speelt in de League One. Het stadion staat vanaf 1 september 2013 om marketingredenen bekend als het The Checkatrade.com Stadium. De sponsordeal is gesloten voor vijf seizoenen.

1071ck9e.jpg

Uit of thuis we willen aanvallend voetballen en dus heb ik weer gekozen voor 5-3-2 omdat ik dan meer solide achterin en beter opgewassen ben tegen het 4-2-3-1 van de tegenstander. Of het juist is? Eerlijk gezegd ik weet het niet, maar het is een gevoelsmatige beslissing.  

Alvorens ik mijn jongens (klinkt ietwat gek, omdat een aantal spelers ouder zijn dan ik) het veld op kon sturen, kwam een speler van de tegenstander naar mij toe. Hij stelde zich voor als Gyliano van Velzen, een Nederlander, wie kent hem niet. Nou ik, want ik wist bij god niet wie hij was. Hij bleek uit de Ajax school te komen en via Manchester Utd, Utrecht, Volendam en Roda bij Crawley terecht te zijn gekomen. Hij was 25jr en noemde mij een ‘Laptopmanager’, want afgezien van het feit dat hij nooit van mij had gehoord als voetballer, leek ik in de Lower Leagues al een beetje naam te hebben gemaakt. Wat hij van mij dacht kon mij eerlijk gezegd niet schelen. Als ik maar de punten mee naar huis kon nemen. Na een kort onderhoud wensten wij elkaar succes en dat was het dan ook.

Onder leiding van scheids Josh Smith, bij prachtig droog en zonnig voetbalweer en voor maar 2141 toeschouwers begonnen wij aan de match. In het eerste halfuur was het nog een gelijkopgaande strijd en toen kreeg VC Sawyer een gele kaart in de 34ste minuut voor een lichte schouderduw op ene Lubala, die prompt een circusact opvoerde en een koprol maakte. De scheids trapte erin en wij waren gewaarschuwd.

In de 44ste minuut was het VL Callum McFadzean die eindelijk de openingstreffer creëerde. 0 : 1 en volledig verdiend. Tevreden gingen wij de rust in.

Spits Rudden haalde ik in de 56ste minuut eruit, omdat hij bijzonder zwak speelde en teveel discussieerde met de in mijn ogen bijzonder slecht fluitende scheidsrechter. Voorin had ik een snelle jongen en geen kletskop nodig, dus stuurde ik Byron Moore erin. 5 minuten later was het de beurt aan VR Riley, die niet okselfris was begonnen en het niet meer kon belopen. Dus kwam Ashley Smith-Brown erin.  Weer 6 minuten later haalde ik ook de mat spelende MC Oakley-Boothe eruit en bracht de gretige Baxter.

Een minuut later trapte de scheids weer in de circusact van rechtsbuiten Lubala, die bij het duel om de bal plots de ‘stervende zwaan’ acteerde. En ja hoor, mister Smith trok als een wervelwind de tweede gele kaart voor onze aanvoerder Sawyer en toonde onmiddellijk daarop demonstratief de rode kaart.  Sawyer ging hoofdschuddend van het veld en mij restte niets anders dan een paar scheldwoorden naar de scheids te roepen, die in het gelach van de 21 honderd toeschouwers door de scheids niet gehoord werden.

Welnu, ik had alle drie wissels al uitgevoerd en dus speelden wij verder in een 4-3-2 formatie, maar wel aanvallend.

In de 73ste minuut was het wederom Telford die scoorde en nu voor de 0 : 2 zorgde. 7 minuten later mocht ook VL McFadzean een gele kaart ophalen, na weer een toneelstukje van deze Lubala.  Hoofdschuddend protesteerde ik bij de vierde man, ofschoon ik van te voren wist dat het totaal niets uithaalt.

Mijn jongens waren lichtelijk van streek en twee minuten later kregen wij de rekening.  McFadzean durfde het duel met Lubala niet aan te gaan en die gaf een zuivere voorzet op het hoofd van ene Palmer, die de bal binnenkopte.  Aansluitingstreffer 1 : 2 en ik voelde nattigheid.  Nog geen 4 minuten later kwam ene Ashley Nathaniel-George aan de bal en die schoot de 2 : 2 binnen.  En toen voelde ik de bui al hangen. Plots lukte even helemaal niets meer.

Dat wil zeggen:  in de 88ste minuut was het onze Ashley Smith-Brown die een corner van rechts als het ware over de doellijn frommelde. 2 : 3 en ineens zag de wereld weer anders uit.

En toen stond Telford op.  In de 90ste minuut kreeg hij een lange pass, die Edwards achter de verdediging plaatste en alvorens de verdedigers reageerden was Telford al bij de bal en schoot hem verwoestend binnen. 2 : 4 en ik kon weer rustig ademhalen.

Drie minuten later werd invaller Byron Moore in de box gevloerd en de scheids gaf terecht gelijk een penalty. Alleen gaf hij de dader geen kaart.

Telford legde de bal klaar, nam een korte aanloop en schoot de bal het doel in. 2 : 5 en de match ging definitief op slot. De scheids floot af, kreeg van mij nog een duidelijk zichtbaar maar commentaarloos ‘wegwerpgebaar’ en ik liep richting kleedkamer. De spelers feliciteerde ik pas in de kleedkamer. Want laten we wel zijn, winnen is altijd een felicitatie waard en als je van 0 : 1 met 10 man nog een 2 : 5 ervan weet te maken, dan heb je meer dan alleen een pluim verdiend.

10997jgn.jpg

1109ejk5.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend @Nibbors  @Buffell

@delichris = klopt, Howijn, Jalink, vd Laan, Loran, Koordes, Mark Snijders en Knops hebben er in het verleden gespeeld.

Edited by germandutch

bannervtjxw.jpg

Op zaterdag 21 september om 15 uur ontvangen wij thuis Cheltenham Town FC, een Engelse voetbalclub uit de stad Cheltenham, Gloucestershire. De club werd in 1892 opgericht en sloot zich in 1935 aan bij de Southern League. In 1985 sloot Cheltenham zich aan bij de Alliance Premier League (nu Conference National) en speelde daar zeven seizoenen tot degradatie volgde. De benoeming van Steve Cotterill als trainer betekende een revolutie voor de club. In het eerste seizoen promoveerde de club naar de Conference en twee jaar later zelfs naar de Football League. Na twee middelmatige prestaties in de Third Division (nu League Two) won de club promotie via play-offs naar de Second Division (nu League One). Cotterill nam ontslag en ging naar Stoke City en werd vervangen door Graham Allner die na zeven maanden ontslagen werd wegens slechte resultaten. Opvolger Bobby Gould kon de club niet van degradatie redden en ook hij werd weer vervangen. John Ward leidde de club door de play-offs in 2005-06 opnieuw naar de League One. In 2009 degradeerde de club.

Bij prachtig zonnig voetbalweer en onder leiding van scheids Matt Donahue kwamen wij in een 4-4-2 formatie, met aanvallende intenties, het veld op. Cheltenham had gekozen voor een 5-2-1-2 VV opstelling met uiterst voorzichtige bedoelingen. Gezien de 10.484 toeschouwers kunnen wij dus eindelijk spreken van de aanwezigheid van de GREEN ARMY en ergens had ik het gevoel dat wij hun steun nodig zullen hebben.

opening1jqkpu.jpg

We begonnen goed. Met vol power, pressing, tempo en het gas erop. Reeds in de 6de minuut werd spits Telford in de box onderuit getrokken. Terecht floot de scheids onmiddellijk voor een penalty, die rechterspits Rudden onhoudbaar binnenschoot. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit. In de 33ste minuut was het Telford, die een strakke voorzet van Byron Moore vol op zijn slof nam en de 2 : 0 binnenschoot.  Dat was ook de ruststand.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld. Het werd steeds grimmiger.  VL McFadzean werd enkele keren behoorlijk geraakt en uit voorzorg haalde ik hem van het veld en stuurde in de 51ste minuut Smith-Brown erin.

Het lukte ons nog in de 54ste minuut het derde doelpunt te maken. Uit een corner kopte Tanganga de bal onhoudbaar binnen. 3 : 0 en wij konden de overwinning al ruiken.  Wij namen automatisch gas terug en wilden de match rustig uitspelen, maar Cheltenham pakte de botte bijl uit. Plots was er geen sprake meer van sportieve duels om de bal, maar van keiharde ingrepen en vaak grensoverschrijdende grove overtredingen.

In de 61ste minuut greep ik weer in en haalde uit voorzorg MC Mayor en spits Rudden eruit, die steeds meer aanslagen op hun ledematen kregen te verwerken. Sarcevic en Taylor mochten hun plaats innemen.

En ja hoor, in de 65ste minuut lukte het Tozer in de box de bal van dichtbij tegen de arm/hand van Streete te schieten.  De scheids floot onmiddellijk voor een penalty en Tozer schoot de bal binnen. 3 : 1 en ik kon zien, dat mijn spelers niet gewild waren om tot het uiterste te gaan.

Gelukkig lukte het ene Rohan Ince pas in de 87ste minuut het tweede doelpunt voor Cheltenham te maken en de 3 : 2 was ook de uiteindelijke eindstand. Rancuneus als ik soms ben, gaf ik de coach van de tegenstander geen hand en verweet de scheids nog dat het een voetbalwedstrijd had moeten zijn en geen rugby.

Ik was niet de enige die zo dacht, want onze GREEN ARMY was het volledig met me eens en liet zich eindelijk horen ook. Alleen kwam hun reactie wel wat laat, want de match was al afgelopen.

111lajd2.jpg

112jrj7j.jpg

Edited by germandutch

bannera3jdo.jpg

Als ik onze voorgaande 12 bindende wedstrijden analyseer, zo hebben wij alleen aanvallend aan onze eigen eisen voldaan. Wij hebben 32 doelpunten gescoord. Maar, wij hebben ook 14 doelpunten tegen gekregen en slechts in 4 wedstrijden de ‘0’ gehouden. Ok, wij hebben feitelijk maar een modaal team en geen absolute hoogvliegers. Toch ben ik met de resultaten niet helemaal tevreden.

Spelers halen is momenteel geen oplossing, tenzij wij nog een of twee toppers kunnen huren, zonder hun salaris te moeten betalen. Probleem is tevens, dat wij zo snel mogelijk nog wat overbodige spelers moeten lozen, omdat wij qua salarisbudget in het rood staan.  Voorts ben ik tactisch nog niet tevreden en zullen er nog wat aanpassingen plaatsvinden.       

Op dinsdag 24 september om 19.45 uur spelen wij alweer in de 3de Ronde van de Carabao Cup en wel thuis tegen Stevenage FC. De tijd is voor mij veel te kort om nog graverende veranderingen in de tactiek door te voeren en heb ik besloten met 4-4-2 aanvallend te beginnen en in geval van nood om te schakelen op 5-3-2.   

Wat weet ik van onze tegenstander?  Niets, alleen wat Wikipedia mij verteld en dat is voldoende, omdat wij van onze eigen kracht uitgaan. Zo zeggen ze het in het gebruikelijke trainersjargon. Ik zie het wel of we ze aankunnen of niet. 

Stevenage FC is een Engelse voetbalclub uit Stevenage, Hertfordshire, die uitkomt in de League Two.

De club werd in 1976 als Stevenage Borough FC opgericht, nadat eerdere clubs uit Stevenage verdwenen waren. In 1996 werd de club kampioen van de Football Conference maar mocht niet promoveren omdat het stadion niet aan de voorschriften voldeed. De volgende keer dat de club dicht bij promotie naar de Football League kwam, was toen ze in 2005 de play-off finale tegen Carlisle United verloor. In 1998 werd de 4de ronde van de FA Cup bereikt en verloor nipt met 2-1 van Newcastle United. In 2010 werd de club kampioen in de Conference National waardoor de club het daaropvolgende seizoen in de Football League Two (vierde klasse) speelde. In 2010 liet de club het "Borough" uit zijn naam vallen en ging verder als Stevenage FC. Het eerste seizoen onder de nieuwe naam was meteen succesvol: de club zorgde eerst voor een stunt door in eigen huis eersteklasser Newcastle United met 3-1 te verslaan en de vierde ronde van de FA Cup te bereiken (die verloor het wel van tweedeklasser Reading FC). Datzelfde seizoen bereikte de club ook de finale van de play-offs van League Two, die het ook meteen won (1-0 tegen Torquay United). Helaas zijn ze ondertussen weer gedegradeerd en spelen ze nu weer in League Two.  

1134rjda.jpg

Voor slechts 6018 toeschouwers en bij weliswaar warm maar nat Engels weer en onder leiding van scheids Martin Atkinson begonnen wij aan de wedstrijd tegen Stevenage. Trouwens, omdat onze tegenstander in een 4-4-2 opstelling het veld opkwam, heb ik op het laatste moment gekozen voor de ietwat voorzichtig aanvallende 5-3-2 formatie.

Helaas, omdat het wat onze tactiek betreft, een spontane ad hoc beslissing was, heb ik nog een blunder begaan ook, die ik in de eerste helft niet recht kon zetten.  Wat was er aan de hand?  In plaats van de juiste speler op de VM positie te posteren, heb  ik VM Edwards op de bank gezet en MR Byron Moore op het wedstrijdformulier vermeld, die, omdat wij in deze tactiek niet met een MR spelen, plots als VM op moest treden. Het hele team was verbaasd en ik helemaal.

Nou om eerlijk te zijn,  Byron Moore bakte er begrijpelijkerwijs niets van. En omdat rechterspits Rudden eveneens in de eerste helft onzichtbaar bleek, haalde ik Rudden er in de rust eruit en gaf Edwards de opdracht de VM positie in te nemen. Moore werd rechterspits maar kreeg ook op die positie geen poot aan de grond.  En hij was niet de enige. Ook MC Oakley-Boothe en VL McFadzean hadden moeite om in hun normale spel te komen. Alhoewel dit de volledige verdienste van het grove spel van de tegenstanders was. Hun overdreven manier van ‘hard duelleren’ had met voetbal weinig te maken en leek soms meer op rugby. MC Seravic en VL Smith-Brown, onze ietwat ‘hardere’ jongens kwamen erin, maar er veranderde weinig.

Spijtig was dat de scheids het vreselijk fysieke spel accepteerde, waardoor wij ondanks drie hele grote kansen de wedstrijd niet konden beslissen.

In de afsluitende penaltyreeks bleken wij toch de betere en hebben uiteindelijk toch nog gewonnen. Hadden wij verloren, dan had ik mij toch echt voor mijn kop kunnen en moeten slaan. Want door mijn domme opstellingsfout werd het nog een spannende aangelegenheid.  De spelers, allen vooraan aanvoerder Sawyer en vize Edwards, dachten dat ik wat wilde ‘experimenteren’ en aangezien mij niets menselijks vreemd is, heb ik ze in de waan gelaten. Voor mezelf weet ik in elk geval, dat ik de volgende keer beter oplet en zal proberen, geen fouten meer te maken.

1147bksk.jpg

115qgjs4.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend  @Nibbors  @Buffell

@delichris  =  dit verschijnsel heb ik al vaker opgemerkt. Veel schieten - weinig doelpunten. Maar wat zou het, ik til er niet aan. De ene keer zit het mee, de andere keer tegen. PSV en Ajax kunnen erover meepraten. Wel moet ik bekennen, dat ik de juiste tactiek nog niet heb gevonden.

Edited by germandutch

bannercikig.jpg

Onze laatste competitiewedstrijd in september is een uitwedstrijd in en tegen Mansfield.  Zoals gebruikelijk heeft een analyse van deze tegenstander voor mij weinig tot geen zin, want laat ik wel wezen, ik heb er geen kijk op. Misschien diskwalificeer ik mij nu zelf met hetgeen ik zeg, maar feit is en blijft dat ik niet op deze manier tot een analyse in staat ben. Wat ik wel kan en altijd doe is dat ik op basis van de tactiek van de tegenstander onze eigen begintactiek bepaal en tijdens de eerste helft ben ik in staat te constateren of er onzerzijds aanpassingen of wijzigingen noodzakelijk zijn.

Trouwens, ik ben niet de enige ‘trainer’ die zo werkt, ook al ben ik wat men noemt een ‘gemaakte laptoptrainer’.  Maar uit mijn onderzoek over het gedrag van trainers bleek, dat bijvoorbeeld ook trainers, die zichzelf een toptrainer waanden, slechts in staat zijn om tijdens de rust of na de eerste helft noodzakelijk wijzigingen toe te passen waarmee ze een verloren wedstrijd nog enigszins konden kantelen. Zie van Bronckhorst (toen bij Feyenoord),  Cocu (destijds bij PSV), Kovac (toen bij Bayern) en het mooiste voorbeeld is of was toch wel Pochettino tijdens de halve finale van Ajax tegen Tottenham.

Drie ‘coaches’ die daar absoluut geen last van hebben of hadden  zijn Louis van Gaal, die altijd en onmiddellijk ingrijpt,  Guardiola en of Klopp. Deze toppers zien het gelijk en weten hoe ze moeten handelen.

Enfin, op zaterdag 28 september moeten wij dus om 15 uur in Mansfield verschijnen.  

Mansfield is een plaats in het Engelse graafschap Nottinghamshire. Mansfield komt in het Domesday Book (1086) voor als 'Mamesfeld' / 'Memmesfed.

117bhji3.jpg

Onze tegenstander aldaar is Mansfield Town, een Engelse voetbalclub uit Mansfield.

De club werd in 1897 opgericht als Mansfield Wesleyans, de huidige naam werd in 1910 aangenomen. In het stadion Field Mill wordt al sinds 1861 gevoetbald en dit is dan ook een van de oudste stadions ter wereld. In 1931/32 werd de club toegelaten tot de Football League en startte in de Third Division South. Veel meer dan een plaats in de middenmoot zat er niet in en toen de competitie hervat werd na de Tweede Wereldoorlog werd Mansfield zelfs laatste. Door de centrale plaats van Mansfield speelde de club ook geregeld in de Division North, daar ging het al een stuk beter in 1948 met een 8ste plaats. Drie jaar later werd de club zelfs vicekampioen achter Rotherham United. In 1958 kon de club in 3de blijven nadat de Fourth Division werd opgericht en de North en South Division samensmolten tot 1 klasse. Het volgende seizoen werd wel zwaar met de beste teams uit die 2 divisies nu samen en degradatie werd net vermeden. Het was slechts uitstel van executie want in 1960. Na 3 seizoenen promoveerde Mansfield terug en werd 7de in de Third Division. Het jaar erna zelfs 3de en de Second Division was nu wel heel dicht bij. Hierna ging het weer langzaam bergaf.

In 1969 versloeg de club West Ham United in de FA Cup met 3-0. West Ham was op dat moment een Europese topclub en er speelden enkele helden mee die voor Engeland de wereldbeker hadden binnen gehaald in '66. Het bekeravontuur eindigde in de kwartfinale tegen Leicester City. In 1975 werd Mansfield kampioen en keerde terug naar de 3de klasse, twee jaar later werd ook daar de titel behaald en voor de eerste en enige keer in de geschiedenis speelde de club op niveau van de 2de klasse. Het verblijf in 2de was echter maar van korte duur, enkel Hull City eindigde lager. Na 2 seizoenen viel de club zelfs terug naar de 4de klasse en speelde daar tot 1986. Mansfield kon verscheidene seizoenen standhouden in de middenmoot en degradeerde terug in 1991, na een onmiddellijke terugkeer degradeerde Mansfield opnieuw in 1993.

Het duurde tot 2002 voordat de club terug kon keren, maar ook dit was slechts voor één seizoen. De ploeg keerde daarna terug naar de League Two, totdat ze in het seizoen 2007/2008 degradeerden naar de Conference National, ondanks de goede resultaten in de FA Cup dat jaar, waarbij de ploeg in de vierde ronde werd uitgeschakeld door Middlesbrough (0-2). Mansfield speelde in de Conference National tot het seizoen 2012/2013, waarbij het als kampioen terugkeerde naar de League Two.

Field Mill, om sponsorredenen bekend onder de naam One Call Stadium, is een multi-inzetbaar stadion in de Engelse stad Mansfield, Nottinghamshire. Het stadion vormt de thuisbasis voor Mansfield Town en het biedt plaats aan 10.000 toeschouwers. Tijdens thuiswedstrijden van Mansfield Town wordt dit aantal echter gereduceerd tot 8.186 toeschouwers, om zo de veiligheid van de supporters beter te kunnen garanderen. Al sinds 1861 wordt er gevoetbald op Field Mill, waarmee het het oudste stadion van de Football League is. Er zijn echter bronnen die stellen dat Field Mill al sinds 1850 in gebruik is als sportaccommodatie. 

116hnkjs.jpg

En ja hoor, bij Engelse motregen en voor 3880 toeschouwers, waarvan 274 van onze GREEN ARMY, kwamen wij het veld op in de gebruikelijke uittactiek of te wel 5-3-2 met aanvallende intenties. Scheidsrechter Martin Coy, wie kent hem niet, had de leiding.

Wij waren niet de mindere, eerder gelijkwaardig met lichte voordelen. In de eerste helft hadden wij weliswaar de meeste aanvallende acties, maar de tegenstander twee echte doelkansen, die onze keeper vakkundig om zeep hielp. In de tweede helft, om precies te zijn in de 63ste minuut, paste ik de twee eerste wissels toe.  VR Riley en rechterspits Rudden, die beiden niet goed in de match zaten, mochten gaan douchen. Voor hun mochten Baxter en Byron Moore opdraven.  6 minuten later haalde ik ook nog MC Oakley-Boothe eraf en stuurde MC Sarcevic het veld in.

In de 74ste minuut was het spits Telford die de bal op de aanstormende net ingevallen Sarcevic plaatste en die kopte de bal binnen. 0 : 1 en de langverwachte openingstreffer was een feit.  In de 82ste minuut was het VL McFadzean die met een slimme steekpass Telford alleen voor de keeper zette en de beste man van het veld, Telford dus, tikte de bal compromisloos binnen.     0 : 2 en ik kon de overwinning weer ruiken. Bovendien was ik opgelucht en kon ik weer rustig in de dug-out gaan zitten. De jongens zorgden ervoor dat niets meer kon gebeuren en bij Mansfield gingen de kopjes hangen.

118s4jz0.jpg

119ack25.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend  @Nibbors  @Buffell  @delichris

Edited by germandutch

banner1jkyp.jpg

120jvkar.jpg

Ik wil niet overdrijven maar in de 4de ronde is het voor ons afgelopen en einde Carabao Cup. Want tegen Everton maken wij geen schijn van kans. Extra zuur is, dat Everton thuis speelt. In Duitsland is de kleinere club altijd de thuisspelende club en mag de volledige recette houden. Als je dan verliest, is het afscheid veel minder erg. Maar ja, dat heb je hier niet.

1214ljjv.jpg

Ik ben en zal nooit een wondercoach worden, maar tot nu toe heeft mijn team toch nog geen wedstrijd verloren. Dus wij zijn op de goede weg en nu maar hopen dat het zo blijft.

122tnjr1.jpg

123bjkwx.jpg

Als je na 10 competitiewedstrijden ongeslagen bovenaan staat, dan worden de verwachtingen in plaats van kleiner steeds groter. Vanaf nu verwacht men van ons het kampioenschap en dus is elke volgende wedstrijd voor ons een finale. Verliezen is uit den boze en zoals de Peijnenburg-mijnheer ooit riep: 'wij moeten vanaf nu elke wedstrijd winnen'. En juist dat wil nu ook onze aanhang zien, de GREEN ARMY.  Nou ik vind het best. Of het lukt is andere koek. Maar wij gaan ervoor.

125fdj0z.jpg

Momenteel is Telford onze topscorer en als iemand deze prijs verdiend, dan is hij dat.

126mkjnt.jpg

Deze prijs stelt weliswaar niet veel voor, maar ik ben er toch trots op en ik ken iemand, die nog veel blijer zal zijn. Namelijk mijn pa, die alles in het plakboek zet.

127g6kv2.jpg

De eigenaar is ook tevreden dus wordt het tijd, dat ik weer om toestemming voor een trainerscursus vraag.

128hhkk1.jpg

Zolang iedereen tevreden is, is het fijn werken hier.

Onze volgende tegenstander thuis is Oldham Athletic.

Na de stichting in 1895 werd de eerste jaren in competities in Manchester gespeeld tot ze in 1907 in de liga stapten. In hun eerste seizoen behaalde de club een derde plaats. De club kon al snel doorstijgen naar de eerste klasse en tijdens het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog behaalden ze hun beste resultaat, 2de na Everton. Door de oorlog werd het voetbal enkele jaren stilgelegd, toen de competitie hervatte in 1919 waren de meeste spelers met voetbalpensioen of gesneuveld in de oorlog. Ze konden nog enkele jaren de degradatie afwenden maar gingen dan onverbiddelijk naar 2de klasse in 1923, het zou 68 jaar duren vooraleer ze zouden terugkeren.

Tot 1935 konden ze stand houden in 2de klasse maar degradeerden dan naar 3de. Ook de Tweede Wereldoorlog had een slecht effect op de club die slechte resultaten boekte. In de jaren 60 had de club even een opflakkering en keerde terug naar 3de maar in 1970 speelde de club weer in 4de en stond voor een slechte financiële situatie.

Jimmy Frizzell werd speler-trainer en zorgde voor een ommekeer. In 1974 speelden ze voor het eerst in 20 jaar weer in 2de. Frizzell bleef trainer tot 1982.

In het seizoen 1989-1990 wist Oldham door te dringen tot de finale van de strijd om de Football League Cup. In de eindstrijd ging de ploeg met 1-0 onderuit tegen titelhouder Nottingham Forest.

In 1991 promoveerde de club naar de eerste klasse en speelde zo in het eerste seizoen van de Premier League. In het seizoen 1993/94 wist Oldham Athletic onder leiding van trainer-coach Joe Royle de halve finales te bereiken van de strijd om de FA Cup. In 1994 degradeerde de club opnieuw, drie jaar later belandde ze voor het eerst sinds 23 jaar weer in de derde klasse. En nu spelen ze helaas weer een klasse lager en mogen het tegen ons opnemen.

124eqk8i.jpg

Op dinsdag 1 okcober om 19.45 uur was het zover. Zonder MC Danny Mayor, die voor een wedstrijd geschorst is, kwamen wij in een 4-4-2 opstelling het veld op. The Latics, zoals hun bijnaam luid, verscheen in een voorzichtige 4-1-4-1 formatie en voor 9871 toeschouwers floot scheids Peter Wright voor het begin van de match.

Om eerlijk te zijn, de 9871 toeschouwers en vooral ik, hadden iets anders verwacht.  In het eerste kwartier was er nog sprake van een voetbalwedstrijd en in de 13de minuut schoot VL McFadzean de openingstreffer binnen. 1 : 0 en vanaf de 15de minuut kon je feitelijk niet meer van een normale voetbalwedstrijd praten. Scheidsrechter Wright was of zijn contactlenzen kwijt of had totaal geen benul van het correct leiden van een voetbalwedstrijd. The Latics  hadden in mijn ogen de verkeerde bijnaam gekozen, want ‘The Butchers from Oldham’ had treffender geweest.

Mijn jongens probeerden alleen nog maar de duels te ontlopen uit vrees voor het behoud van hun ledematen. In de 56ste minuut haalde ik uit voorzorg de doelpuntenmaker en beste man van het veld. McFadzean was blij dat hij mocht gaan douchen, want de tegenstanders maakten als het ware jacht op hem.  Dasilva nam het van hem over en probeerde met wilde sprongen de tackles te ontwijken. 

5 minuten later haalde ik spits Rudden eraf, die onder de blauwe plekken zat en voor hem mocht MC Baxter invallen.  Baxter, een ex-speler van Oldham, wilde   hoe dan ook spelen, dus dan maar als spits.  De laatste wissel uit voorzorg deed ik in de 73ste minuut en toen haalde ik VC Tanganga eraf en stuurde Canavan erin. Het bleef bij 1 : 0 en tot aller verbazing bestrafte de scheids geen enkele grove overtreding van The Latics en trok geen enkele kaart.

Als je scheidsrechter bent, moet je wel kunnen onderscheiden of je een voetbalwedstrijd of rugby fluit en je aan de regels houden. Deze scheids kon het blijkbaar niets schelen. Ik vroeg me af, hoe ze zo een scheids beoordelen, mits die überhaupt een beoordeling kreeg. In elk geval zullen wij wel een klacht bij de bond indienen.

opening1e5k8y.jpg

Het enig positieve was achteraf,  dat de drie punten hier bleven en dat onze GREEN ARMY zich tenminste na afloop liet horen, toen de scheids en zijn begeleiders als een speer de kleedkamers opzochten.

129jukoj.jpg

130h4jkw.jpg

Uiteraard wens ik iedereen   FIJNE KERSTDAGEN.

Edited by germandutch

banner8zjv6.jpg

Ik wil niets zeggen, maar je krijgt in Engeland niet de kans om even te ontspannen en of te rusten. De ene wedstrijd zit er net op, staat er weer een volgende voor de deur. Dit is nu mijn derde seizoen in Engeland en ondertussen ben ik eraan gewend geraakt. Ik heb het ritme min of meer te pakken, maar ja, ik ben ook geen speler. En eerlijk gezegd, ook hier in League Two, de vierde divisie, beginnen de spelers steeds meer op atleten te lijken. Toen mijn broer nog speler was, was die geen echte atleet. Ok, hij had nooit overgewicht, was afgetraind, maar meer een liefhebber en niemand die dagelijks nog een uur in de gym met gewichten stoeide. Totaal geen spierbundel dus. En mijn vader dan?  Ik heb hem nooit zien spelen, behalve op video’s en of op foto’s. Hij en gewichten? Haha, de ouwe heer tilde wel maar geen gewichten alleen gevulde bier- en of wijnglazen. En uiteraard van die grote glazen bierlaarzen, gevuld met 2 liter bier. Na een gewonnen wedstrijd dronk volgens pa het hele team uit zo een kreng en zodra bij iemand belletjes ontstonden, moest de persoon in kwestie een nieuwe bierlaars bestellen. Dat was typisch Duitse traditie Toentertijd. Geen wonder dus, dat de generatie van mijn pa veel zuiplappen heeft voortgebracht.

Maar nu naar onze volgende tegenstander.   

131wwk6b.jpg

Scunthorpe United is een Engelse voetbalclub uit de stad Scunthorpe. De club werd in 1889 opgericht en stond ook een tijd bekend als Scunthorpe and Lindsey United.  Ooit heeft ene Joseph Kevin Keegan bij hun gepseeld en hij is en was een voormalig Engels voetballer en trainer. Keegan werd tijdens zijn voetballoopbaan tweemaal uitgeroepen tot Europees voetballer van het Jaar tijdens zijn periode als speler van Liverpool. Mijn pa heeft nog tegen hem gespeeld, toen mr. Keegan speler van HSV was.

135fojkb.jpg

Op zaterdag 5 oktober om 15 uur spelen wij thuis tegen Scunthorpe United. Hun bijnaam is  The Iron en gezien hun plaats op de ranglijst (23ste) schijnen ze nu een beetje roestig te zijn. Ook al hebben ze een Nederlandse spits en wel ene Kevin van Veen, afkomstig van Helmond.

132cgkey.jpg

Geteisterd door regenbuien en onder leiding van scheids Paul Marsden waren er maar liefst 10.700 toeschouwers aanwezig. Dus er kon gesproken worden van een GREEN ARMY, eindelijk zou ik haast zeggen. The Iron kwam in een defensief 4-2-3-1VM Breed het veld op en wij in een aanvallend 4-4-2 zonder de geschorste MC Mayor.

Dat wij niet alleen ‘aanvallende intenties’ hadden maar ook aanvallend speelden, bleek al vanaf het begin van de match. Reeds in de eerste minuut was het VR Riley, die met een strakke voorzet spits Telford in stelling bracht en Telford schoot de bal onhoudbaar in het doel. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit.

De tegenstander was inderdaad behoorlijk  ‘roestig’ te noemen en beperkte zich tot verdedigen. Ondanks een kleine handvol kansen lukte het pas in de 45ste en laatste minuut van de eerste helft, voor de tweede keer te scoren.  Uit een corner kopte VC Tanganga de bal terug en in de voeten van de aanstormende MC Oakley-Boothe, die de keeper geen kans liet en de bal binnenschoot. 2 : 0 en de scheids floot voor rust.

Mijn helden leken moe en in de tweede helft gebeurde feitelijk weinig. Wij hadden het meeste balbezit, maar het tempo was uit de ploeg en de tegenstander probeerde het met schaarse counters, die echter niet succesvol waren.

En dus probeerde ik met de drie mogelijke wissels, wat nieuwe elan in het spel te brengen.  In de 72ste minuut haalde ik spits Rudden en MC Sarcevic eruit. MR Byron Moore mocht de spitspositie overnemen en Edwards kwam als MR erin. Tevens mocht Conor Grant als MC opdraven.  5 minuten later voerde ik de derde en laatste wissel door en haalde VC Tanganga uit voorzorg eraf. Voor hem mocht Sawyer invallen. 

Aan de stand veranderde niets meer, wel kreeg de tegenstander nog wat kansen, die onze achterhoede echter om zeep hielp. De eindstand was en bleef 2 : 0 en de drie punten bij ons. Het was geen sprankelende wedstrijd maar gewoon een, wat je kunt noemen, ‘zakelijke overwinning’. 

133k2jo6.jpg

134kija5.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend  @Nibbors  @Buffell  @Kavinos

@delichris =  ik heb alleen een face pack en Skin geüpload, maar geen logo pack ivm PC beperking.

Bedankt voor alle reacties. 

Nu heb ik een vraag:  is het verstandig om over te stappen op maand update?   Ik ben nogal ongeduldig en per wedstrijd duurt het allemaal zo lang.

Edited by germandutch

bannero8jar.jpg

138s6jnw.jpg

137urk2t.jpg

Drie dagen later, op dinsdag 8 oktober om 19.45 uur stond de volgende tegenstander al op de stoep. En deze keer betrof het een groepswedstrijd van de Zuid groep F voor de leasing.com Trophy.  Hoe verzinnen ze het?  Tegenstander is Crystal Palace Football Club, een Engelse voetbalclub. De club werd opgericht in 1905, met het hoofdkwartier in The Crystal Palace in Sydenham. De club werd gedwongen om in 1915 te verhuizen. Na een aantal jaar in The Nest in Selhurst, verhuisde de club in 1924 naar wat nog steeds de thuishaven is, Selhurst Park. De club werd vernoemd naar het voormalige gelijknamige gebouw dat ooit op dezelfde locatie stond.

Wat weet ik van CP FC?  Niets, alhoewel, ik heb gelezen dat Frank de Boer drie maanden hun manager was en helaas mislukt is. Maar is het belangrijk? Nee. Want wij spelen tegen de O23 van deze club en hun beste spelers hebben ze, zoals dat hier gebruikelijk is, verhuurd. Kunnen wij van hun winnen? Ja, want ze koken ook alleen maar met water.

Bij mooi droog voetbalweer (en dat in Engeland!) kwamen beide teams in een 4-4-2 opstelling het veld op. Scheids was ene Carel Boyeson en er waren slechts 1.074 toeschouwers. Van de GREEN ARMY was helaas niets te zien en het stadion was maar voor 10% bezet. Ik snap er eerlijk gezegd totaal niets van.  Wij hebben tot nu toe 16 wedstrijden gespeeld en alle 16 gewonnen, maar toch komt hier geen kip kijken.  Wat willen deze gasten toch? Wij spelen aanvallend voetbal, winnen tot nu toe alles en toch is het blijkbaar niet genoeg?  Enfin, ze bekijken het maar. Als het seizoen afgelopen is, vertrek ik onmiddellijk. Je zou haast kunnen zeggen: ‘die gasten verdienen mij niet!’ Gelul natuurlijk, maar het klinkt wel leuk.

139dcj8y.jpg

We begonnen gelijk met veel druk naar voren en blijkbaar werd de tegenstander hierdoor verrast.

In de 22ste minuut werd Telford in de box grof onderuit gehaald. Scheids Boyeson floot gelijk voor een strafschop en MC Sarcivic legde de bal klaar. Korte aanloop, schot en de bal zat in het doel.  1 : 0 de openingstreffer was een feit en het gewenste begin ook.  En toen begon het ‘gehark’. 

Van een O23 elftal van een PL club had ik toch wat meer verwacht. Raar genoeg waren die gasten technisch van ons de mindere en fysiek ook. Ze hadden moeite, om ons tempo bij te houden  en helaas wilden enkele van onze jongens hun grove tackles met gelijke munt terugbetalen. Vooral Rudden begon de ‘flinke jongen’uit te hangen, waardoor die zichzelf compleet uit de wedstrijd haalde.  In de rust haalde ik hem dan ook eruit en stuurde Ryan Taylor erin. Ook VC Eyoma mocht gaan douchen, want zijn spel was zeer matig te noemen. Dus mocht Canavan erin.

In de 53ste minuut werd MR Byron Moore als het ware uit de wedstrijd geschopt en nam Edwards, onze middenveld- noodoplossing, die op alle middenveldposities uit de voeten kan, zijn plek over.     

Een minuut later was het ML Joel Grant, die een perfecte breedtepass van MC Sarcevic, vol op zijn wreef nam en op doel schoot. Keeper Luthra was kansloos.  2 : 0 en ik hoorde de overwinningsklokken al luiden. In de 76ste minuut lukte het ene Addy de aansluitingstreffer te produceren maar 7 minuten later gaf spits Telford een slimme steekpass op Ryan Taylor, die deze ijskoud binnenschoot. 3 : 1 en de match was definitief gespeeld.

Zijn wij nou zo goed, of was de tegenstander zo slecht?  Nou, eerlijk gezegd, ik weet het niet. Wel weet ik dat de O23 van CP hier zeer matig heeft gespeeld en nooit echt in de wedstrijd is gekomen. Dus een verdiende overwinning voor ons.

140jokh0.jpg

141cbjdi.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend  @Nibbors  @Buffell

@Kavinos = pc kon ook het logo pack nog aan, tenminste ik neem aan dat het erin zit 

@delichris = zal binnenkort op maand omschakelen

Edited by germandutch