Jump to content

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC - The Pilgrims are coming

Recommended Posts

• Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Wij moeten nog 3 competitiewedstrijden spelen en dan zit het erop. Dan is mijn tijd bij Plymouth afgelopen. Als u mij nu vraagt,

Succes met Plymouth. Het is een kleine, maar leuke club zo te zien.

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming   Hoe moet je reageren op het commentaar van een eikel, niet tegen zijn verlies kan?  Juist, niet dus.  Wij hebben tegen het

Tijdens de voorbereiding maak ik me nooit zo druk om het resultaat. Soms win ik van teams die 2 klasses hoger spelen en soms speel ik gelijk tegen teams die minder goed zijn. Het gaat om fitheid en voor de trainer om keuzes binnen de selectie te maken. Ga zo door!

[FM20/LLM] Plymouth Argyle FC The Pilgrims are coming

5ddf8e044c6fa-Banner.jpg

5ddf8e2fc5db6-35.jpg

Onze eerste huurspeler van de Spurs heb ik binnen en wel VC Japhet Tanganga, 20jr. Bovendien heb ik de proefspelers VL  Joe Muscatt (die ik bij Wrexham onder mijn hoede had) en ook VC Remie Streete een contract aan laten bieden. Enerzijds, omdat ik meer snelheid in de ploeg wil brengen en anderzijds om het team te verjongen . Of het lukt, zullen we zien. Wel zijn er een aantal spelers, die ik qua leeftijd en om sportieve redenen nog zal moeten lozen.

5ddf8e8f0b1ce-36.jpg

Duidelijk is dus, dat ik hier niet tegen degradatie moet spelen maar dat wij met Plymouth voor het kampioenschap dienen te gaan. Mij best, ik ben er klaar voor, maar of het team zo ver is, valt nog te bezien. 

De volgende oefenpot is tegen het nietige Bridport Football Club, een voetbalclub gevestigd in Bridport, Dorset. Ze zijn aangesloten bij de voetbalvereniging van Dorset County en zijn momenteel lid van de Premier Division van de Western League en spelen op St Mary's Field.

En ja hoor, dit wordt een boeiende voetbaljaargang.  Want feit is en blijft dat ik mij volledig heb vergist in de persoon van AM Steven Schumacher en in diens capaciteiten. Joost mag weten wat met deze man aan de hand is?  Dacht hij dat hij de manager van Plymouth werd?  Of heeft hij inderdaad totaal geen inzicht in de kwaliteiten van de spelers? Want feit is dat zijn teamselectie-advies in alle 11 posities niet met mijn voorstelling overeenkomt. Van een ex-profvoetballer mag je toch meer verwachten. Of is het een pure loyaliteitskwestie?  So what?  Ik ben Luis Enrique niet. Mijn AM moet puur en uitsluitend loyaal aan de club zijn. Haast iedere AM wil ooit op eigen benen staan en zelfs manager worden, zo ook waarschijnlijk AM Steven.  Van mij mag die, maar pas komend seizoen, mits ze mij zolang hier handhaven. Voorlopig ben ik hier nog de baas en als AM Steven mijn orders uitvoert en niet tegenwerkt, kunnen wij samenwerken.

Ok, wat mij betreft, ik geef toe dat ik niet in staat ben tot een diepgaande analyse per speler, maar ik kan inmiddels wel zien wie op een bepaalde positie kan spelen of niet. En dus kies ik nu en ook in de toekomst wie waar speelt en ook de tactiek. Voorlopig handhaven wij de 5-3-2 tactiek en pas aan het einde van de voorbereiding kies ik de definitieve selectie en onze uit- en thuistactiek, zomede een breekijzertactiek voor noodgevallen.  

Het halve dorp was blijkbaar leeggelopen en voor 1.114 toeschouwers mochten wij onze kunsten vertonen. Ofschoon het een tegenstander van ‘niets’ was, hadden wij toch wel veel moeite om de bal tussen de palen te krijgen. Ondanks het feit dat wij reeds in de tweede minuut de score openden en in de 19de minuut een penalty kregen, stond het bij rust pas 0 : 3. De penalty werd door MC Sarcevic trouwens zo slecht ingeschoten, dat de keeper hem kon stoppen. Bovendien had Sarcevic zijn dag niet, want hij was onze slechtste speler. Alleen de nieuwkomers Streete en Tanganga, zomede Sawyer, Riley, Mayor, Grant, Clarke en de MoM McFadden deden wat ze moesten doen en de rest was zeer matig bezig.

Al met al hoop ik nog op een extra middenvelder en een spits met scorend vermogen, want de Spurs hadden 8 spelers aangeboden en wij hebben er pas 1 gekregen.

5ddf8f11727d6-37.jpg

5ddf8f3fc4755-37a.jpg

5ddf8f64e3ca5-38.jpg

5ddf8f8f15c51-39.jpg

Volgende update: vervolg voorbereiding

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend  @delichris  @Nibbors

Bedankt voor jullie reacties.

Edited by germandutch

5de0df92c8be5-Banner.jpg

Onze komende oefenmatch, de voorlaatste, is thuis tegen AFC Wimbledon, een club uit de 3de divisie. En deze match is voor ons de juiste graadmeter en min of meer bepalend voor de samenstelling van de definitieve selectie. Vanzelfsprekend zal ik dan mijn beste spelers opstellen en ik ben benieuwd, hoe zij het ervan af zullen brengen.  Wel wil ik nog wat aan de tactiek schaven en gericht trainen.

5de0dfea2c56d-40.jpg

Nou volgens de bookmakers hebben wij geen spits die tot de geprognosticeerde 6 beste topscorers gerekend wordt. Maar ja, niet elke club heeft een Lewandowski voorin lopen, dus hier maak ik me niet druk om. Tenslotte wint niet een enkele speler wedstrijden maar wel een heel team en ik zet op onze teamprestaties.

5de0e0495d8b8-41.jpg

MC Danny Mayor behoort tot de 6 beste spelers van onze divisie. In mijn ogen laat die dat amper zien. Maar hij behoort ongetwijfeld wel tot de duurste spelers van onze divisie wat zijn salaris betreft. Als iemand een goed bod op hem uitbrengt zal ik niet twee keer moeten nadenken.

VL Joe Muscatt heeft ons aanbod afgeslagen en bij concurrent Mansfield getekend. Onze eenjarige samenwerking heeft dus ook niet veel voor hem betekend. Eerlijk gezegd, kan ik het hem niet kwalijk nemen. Blijkbaar krijgt hij bij Mansfield een hoger salaris.

Op dinsdag 23 juli vond de in mijn ogen tweede generale repetitie plaats, en wel de de match tegen AFC Wimbledon. 3.799 toeschouwers wilden deze match bijwonen. Een toch wel teleurstellend aantal, slechts driekwart van onze seizoenkaarthouders. Het is te hopen dat de Green Army straks in de competitie wel zichtbaar wordt en echt tot een Army uitgroeit, want nu is het maar een pelotonnetje.

Toen wij de kleedkamer uitkwamen werd ik door twee spelers van de tegenstander opgewacht. Het waren twee Nederlanders en zo te horen een Rotterdammer en eentje uit Utrecht. Ze stelden zich netjes voor als Glenn Lovens (ex-Feyenoord jeugd) en Dwight Tiendalli (ex-Utrecht jeugd). Na een korte kennismaking wensten we elkaar een prettige wedstrijd en de spelers liepen het veld op.

Wimbledon kwam in een 5-3-2 opstelling het veld op en wij ook. Achteraf zou ik zeggen dat ik deze krachtmeting alleen goed kon beoordelen, door voor dezelfde tactiek te kiezen. Feit is echter, dat ik tot nu toe alleen maar op deze tactiek had getraind, omdat ik van mening was dat deze het best bij de spelers past.

Nou tot mijn tevredenheid waren wij niet de mindere. Ondanks het feit dat Wimbledon ons blijkbaar onderschatte en een slowstarter leek.

Mag ik het zeggen? Ja ik mag het zeggen: ‘de scheids was een oen en wat voor een. Hij zag alles door een Wimbledon-brilletje’.   In de 14de minuut keurde hij een, volgens mij en al onze fans, zuiver doelpunt van spits Rudden af. Waarom? Nou dat weet niemand hoor.

Wij bleven drukken, vol gas geven, en in de 38ste minuut was het MC Danny Mayor, onze duurste jongen, die de bal op doel schoot en daarbij ene Osew raakte, waardoor de bal van richting veranderde, de keeper kansloos liet en het doel in rolde.  1 : 0 en de openingstreffer was een feit.

Begin tweede helft scoorde MC Sarcevic de 2 : 0 en in de 64ste minuut kregen wij nog een doelpunt tegen. Voor de rest was het de scheids, die alle aandacht op zich vestigde door te pas en te onpas gele kaarten uit te delen.

Wij hebben het niet slecht gedaan en we waren zeker niet de mindere. Maar al te veel waarde hecht ik niet aan deze match, want het is en blijft een oefenpartij en het kan zijn dat de tegenstander maar op 80% heeft gespeeld. Want af en toe gaven ze gas en dan zorgden ze ook gelijk voor moeilijkheden. Het enige wat mij verbaasde was het feit, dat onze huurspeler van de Spurs, Tanganga, een zeer matige wedstrijd had gespeeld. Van hem verwacht ik toch wel meer in de toekomst.

5de0e14d16d43-42.jpg

5de0e176ea341-42a.jpg

5de0e19995ca9-43.jpg

5de0e1c22bf8b-44.jpg

Volgende update: vervolg voorbereiding

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend @delichris @Nibbors

Edited by germandutch

Tot nog toe een zeer degelijke voorbereiding. Ook heel mooi dat je Spurs hebt kunnen strikken als moederclub, daar ga je zeker wat aan hebben in je weg naar boven! Jammer dat je assistent je tegenvalt. Je speelt overigens ook met een interessante tactiek!

5de23eb9b719c-Banner.jpg

Onze laatste oefenpot was er een met een rood randje. Achteraf kan ik zeggen een verschrikkelijke wedstrijd met een typische mierenneuker als scheidsrechter, die haast alle situaties foutief beoordeelde en de match totaal niet aanvoelde. Ondersteund door twee lamzakken als lijnrechters, waarvan er een stekeblind en de ander zijn dikke reet niet in beweging kreeg. Van ‘op balhoogte zijn’ had ‘ie blijkbaar nooit gehoord, vandaar dat hij in de eerste helft al onze aanvallen af heeft gevlagd.  Ik weet niet of wij in de lagere divisies thuis goede of slechte scheidsen hebben, maar hier zijn ze over het algemeen giga slecht.

Hoe dan ook, wij begonnen goed en uit de allereerste aanval van kit af kopte ‘onze dure jongen’ de bal in het doel. De openingstreffer was een feit, 0 : 1, en toen nam de scheids het ‘over’.  In de 14de minuut kreeg ene Goodall een gele prent voor een overtreding op VL McFadzean en het slachtoffer kreeg nadien rood, omdat hij de dader wegduwde, die op zijn voet bleef staan.

Hoofdschuddend liep ik naar onze dug-out en ik weet zeker, dat mijn broer in zo een geval onmiddellijk het veld was ingelopen om de scheids tot de orde te roepen. Maar gelukkig was Mark John niet hier en zat in Japan. Dus van hem zullen ze geen last hebben.

Enfin, ik had geen zin om de tactiek te wijzigen en gaf onze VCL Canavan de opdracht vanaf nu als linksback te fungeren.  Behalve het gefluit van de ‘dwalende’ scheidsrechter en diens hang om kaarten te trekken gebeurde in de eerste helft verder niets meer.

In de 56ste minuut schoot onze ‘beste man op het veld’ VR Riley een vrije trap van een kleine 30 meter onhoudbaar binnen en toen de tegenstanders uitgeblust waren, scoorden wij in de laatste 3 minuten van de match nog twee keer.  Ok, de tegenstander was niet van het niveau waar wij in de competitie mee geconfronteerd zullen worden, maar als je met 10 man vier keer scoort en de betere ploeg bent, dan zegt dat wel iets.

Positief is dat ik in de tweede helft behalve de keeper iedereen nog heb gewisseld en negatief was, dat juist drie spelers waarvan ik veel verwacht, blijkbaar een snipperdag hadden. Huurspeler VC Tanganga en de spitsen Telford en Rudden. Met Tanganga zal ik toch eens een hartelijk woordje moeten spreken, want juist hij zal feitelijk steeds onze uitblinker moeten zijn en niet het zwakste lid.

5de240976a089-45.jpg

5de240e09b6a9-45a.jpg

5de241095f1df-46.jpg

5de241413f2b6-47.jpg

Volgende update:  begin competitie

Edited by germandutch

5de3801edba8a-Banner.jpg

5de38045260dd-48.jpg

De voorbereidingswedstrijden zijn min of meer goed verlopen. Wij hebben niet verloren en slechts een tactiek gehanteerd en wel een soort 5-3-2. In alle wedstrijden had ik de jongens de opdracht meegegeven,  Hau-Ruck voetbal te spelen, erop – ertegenaan en eroverheen. Bij Guernsey en Wrexham heb ik daarmee hele goede resultaten gehaald, dus waarom hier niet?  Maar hoog druk zetten, ver vooruit verdedigen en veel beweging, vooral voorin, was met dit team niet mogelijk. Voorlopig moesten wij het doen met wel druk zetten, niet ver vooruit maar compact verdedigen en wel veel beweging voorin. Mijn broer noemt het lopende spelers die er moeten komen en er niet al zijn. En als ik eerlijk ben, tot nu toe deden de spelers precies wat ik van hun heb verwacht, maar we zijn er nog lang niet.

Mijn eerste en belangrijkste taak is nu de samenstelling van de definitieve selectie en dus maak ik weer gebruik van de vuistregels, die mijn grote broer destijds voor mij heeft opgesteld en die gebaseerd zijn op zijn ervaring als trainer. Feitelijk zijn het maar simpele dingetjes, die echter vaak heel doeltreffend uitpakken.

Alvorens ik aan mijn taak kon beginnen, moest ik eerst nog even op een memo van de boekhouding reageren. Tot mijn spijt heb ik met het terughalen van VRL Ashley Smith-Brown het salarisbudget overschreden. Wij staan nu zo een kleine € 10K in het rood en dat mag uiteraard niet. Om deze kwestie recht te zetten c.q. geen probleem te laten worden, heb ik onmiddellijk ingegrepen en een huurspeler teruggestuurd. En wel Georg Cooper, een linker middenvelder van Peterborough,  waarvoor wij 10K per maand dienden te betalen.

5de380a818bad-50.jpg

Voorts ben ik van plan om nog drie spelers te lozen of te wel op de transferlijst te zetten. En wel de spitsen Taylor (31jr, 8.25K p/mnd, momenteel geblesseerd) en Billy Clarke (31jr, 8.75K p/mnd) en VC Aimson (31jr, 7.5K p/mnd en ook momenteel geblesseerd). Deze spelers voegen volgens mij niets toe. 

Er is weinig verschil tussen de 5de en 4de divisie, vandaar dat vuistregel 1 ook hier van toepassing zal zijn. En wel ‘alle spelers moeten over vastberadenheid + inzet + lef beschikken.  Nou behalve VC Streete, voldoet iedereen aan deze regel, maar Streete is snel en om die redenen heb ik hem gecontracteerd.

5de380e5b5081-51.jpg

Spits Telford en VL McFadzean zijn basisspelers en zoals altijd: de een zijn dood is de ander zijn brood. Voor Telford speelt Byron Moore, d.w.z. Rudden wordt linkerspits en Moore rechter spits. De teruggehaalde VL Smith-Brown is nog niet ingeschreven en dus niet spelgerechtigd. Even kijken hoe we dat oplossen.

5de3811a7fdf6-52.jpg

Op zaterdag 3 augustus om 15 uur verschenen wij op het veld van Crewe Alexandra voor 4232 toeschouwers en mooi voetbalweer. Crewe kwam in een 4-2-1-3 VM Breed opstelling en wij in simpel 5-3-2.  Omdat hij zo aandrong mocht de lichtgehavende VL McFadzean spelen.

Wij begonnen goed en al na 25 minuten was voor mij duidelijk, dat wij in onze eerste competitiematch niet alleen tegen Crewe maar ook tegen de scheids en minimaal 1 lijnrechter moesten strijden. Twee bijzonder lamlendige figuren, waarvan de een kippig en de ander te lui was om op balhoogte te zijn of te komen en dus bleef hij maar met zijn vlag wapperen, zodra Moore en of Rudden in balbezit kwamen. En de scheids floot alles rustig af. Joost mag weten waar ze die gasten vandaan hadden. In elk geval juichte het hele zooitje op de tribunes het gefluit van de scheids toe, mits het tegen ons was.

In de 46ste en laatste minuut van de eerste helft was het MC Mayor die van buiten de 16 op doel schoot. De bal raakte het knie van ene Kirk, veranderde van richting en rolde het doel in. 0 : 1 en de kop was eraf. 

6 minuten na begin van de tweede helft kreeg VC Tanganga volledig vrijstaand de bal en hij speelde hem terug op de keeper. Zijn terugspeelbal was echter zo slap, dat Kirk nog voor onze keeper aan de bal kwam en hem gewoon binnentikte. 1 : 1 en Tanganga wist niet wat hem overkwam. Dik 4200 toeschouwers juichten hem toe en waren blij met diens domme fout.

Alvorens de partijdige scheids de wedstrijd door kon laten gaan, haalde ik de geblesseerde VL McFadzean eraf en stuurde verdediger Josh Grant het veld op. Voorts haalde ik spits Byron Moore eruit, die telkens wegens vermeend buitenspel teruggefloten werd en bracht de eveneens licht gehavende spits Telford. En toen ging het gas erop en speelden wij zo, als ik het graag zie. Hau-Ruck voetbal dus.

Binnen 20 minuten stond het 1 : 4 voor ons en ik verwachte een complete walk-over maar ik had geen rekening met de scheids en de lijnrechter gehouden. Plots zagen hun van alles als het maar in ons nadeel was. Bij de stand van 3 : 4 en in de 96ste minuut gaf ik het sein om elke bal de tribune in te jassen, want ik kreeg steeds meer het gevoel dat de scheids door liet spelen totdat Crewe gelijk kwam. Tevens bleef AM Steven maar bij de 4e man protesteren tegen de rare spelopvattingen van de scheids en de lijnrechter. Hoe dan ook, toen de scheids eindelijk affloot was de stand nog steeds 3 : 4 en de overwinning binnen.

Uiteraard gaf ik de scheids geen hand, maar maakte een simpel wegwerpgebaar en liep richting kleedkamer. Beide heren mochten blij zijn, dat niemand mijn gedachten kon lezen, want dan hadden ze mij nu gearresteerd.

5de381bdb8f9c-53.jpg

5de381e244943-54.jpg

Volgende update:  vervolg competitie

@T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend  @delichris  @Nibbors 

@Vlonkie

Bedankt voor de reacties.

Edited by germandutch

5de4cc60cc665-Banner.jpg

5de4cc82ee5de-56.jpg

Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het straf te krijgen voor het incompetente optreden van een scheidsrechter en diens lamzakkige lijnrechter. Het vervelende is, dat je er niets aan kunt doen. De FA of beter gezegd de technisch directeur scheidsrechtersbond Engeland, de heer Howard Webb, ziet onze klachten nooit, want wie bij de bond interesseert het als een LL club over een scheids klaagt. Helaas niemand toch en zeker niet die arrogante Webb.

5de4cce63a0a7-55.jpg

Onze tweede competitiewedstrijd was op zaterdag 10 augustus thuis tegen Colchester.  Voor deze wedstrijd ben ik nog even bij onze moederclub wezen shoppen en heb nog een snelle VC, TJ Eyomoa, 19jr, en een eveneens snelle MC, Tashan Oakley-Boothe, 19r, binnengehaald. Wij hebben nu in totaal 7 huurspelers, waarvan wij er 5 op mogen stellen respectievelijk die in de wedstrijdselectie plaats mogen nemen. 

Dit houd wel in, dat wij nu wel hoog druk kunnen zetten, ver vooruit kunnen verdedigen en met veel beweging, vooral voorin, kunnen spelen. Alle huurspelers brengen dat, wat wij misten, namelijk snelheid. Dus kan ik in de toekomst nog een ander spelsysteem oefenen, waarin de snelle jongens volledig tot hun recht komen.  Maar voorlopig telt alleen de komende match en die spelen wij toch in de 5-3-2 formatie.

Als ik eerlijk ben, het duurde verdraaid lang voordat de bal bij de tegenstander er eindelijk inzat. Het was de vrije trap in de 38ste minuut van VR Joe Riley die ons eindelijk de lang verwachte voorsprong bezorgde. Wij stonden vanaf dat moment wel voor, maar hadden de match nog lang niet in de knip. Op de een of andere manier leunen wij nog teveel op de solide en snelle achterhoede en vergeten voorin de bal in het doel te schieten.

Pas door de rode kaart van verdediger Eastman, in de 63ste minuut, werden wij heer en meester en konden de tegenstander kapot spelen, waardoor wij in de laatste 4 minuten nog twee keer konden scoren. Een soepele overwinning was het niet, maar desondanks waren de 10.920 toeschouwers uiteindelijk tevreden.

En niet te vergeten: de drie punten zitten in de knip. 

5de4cdcd645cc-57.jpg

5de4cdf6298aa-58.jpg

5de4ce1bc0f66-59.jpg

Edited by germandutch

5de62e59914d4-Banner.jpg

Voor de 1ste Ronde van de Carabao Cup kwam AFC Wimbledon op visite. Een maand geleden hebben wij ze in een oefenpotje met 2 : 1 geklopt en nu wilden ze natuurlijk hun gram halen.  Slechts 5.057 toeschouwers wilden deze krachtmeting bijwonen en als zijnde verrassing had ik een tactisch foefje bedacht, want Wimbledon kwam in een voorzichtige 5-3-2 VV opstelling het veld op. En wij voor het eerst in  een 4-1-3-2 VV formatie.

De '12de man' of te wel de 'GREEN ARMY', de hier zo zeer geroemde fans, hadden blijkbaar een snipperdag. De opkomst was teleurstellend te noemen. Ergens had ik het gevoel, dat deze zogenaamde GREEN ARMY weinig vertrouwen in mijn kunnen heeft en dat ik het ´eerst moest verdienen´.  Hoe verdien je zoiets?  Toch alleen maar met overwinningen.

De teleurstellende opkomst was blijkbaar niet het enige wat vandaag tegenzit. Mijn ‘geweldige’ tactische vondst kon naar 24 minuten in de prullenmaand, want toen kregen wij een doelpunt om de oren en werden op het centrale middenveld gewoon overlopen. Doordat spits Zak Rudden in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft de bal op de een of andere manier in het doel frommelde, konden wij –tegen de verhouding in- met een gelijke stand de rust in.

Deze feitelijk ‘nieuwe’ tactiek was niet geschikt voor onze mannen. VL Sawyer was te traag en VR Riley was een typische aanvallende vleugelverdediger en geen rechtsback. Dus ondanks het feit dat ik hoe dan ook terug wilde keren naar de gebruikelijke 5-3-2 tactiek, heb ik tot de 54ste minuut gewacht, met de omzettingen. Waarom? Om de tegenstander niet de mogelijkheid te bieden, zich op een tactische wijziging al tijdens de rust in te kunnen stellen.

In de 54ste minuut haalde ik toen MR Byron Moore eraf en stuurde VL McFadzean het veld in. VR Riley werd VVR, VL McFadzean VVL, VL Sawyer werd VCL en ML Mayor MC en het ging onmiddellijk lopen. We konden hoog drukzetten en domineerden het middenveld.

VVR Riley, die zich helemaal kapot had gelopen, haalde ik in de 70ste minuut naar de kant en stuurde T. Moore erin.     

In de 71ste minuut lukte het Rudden om zijn tweede doelpunt te maken en in de 81ste minuut was het MC Oakley-Boothe die de 3 : 1 aantekende. De match ging op slot en de overwinning was binnen. Jammer voor Wimbledon, maar als je voorzichtig en met poep in de broek tegen ons gaat spelen, dan kun je het op voorhand al schudden.   

Al met al geen geweldige match, maar desondanks durf ik te stellen, dat wij over het geheel gezien, het betere, daadkrachtige en effectievere team waren. Geleerd heb ik  wel, dat ik geen team heb om een dubbele flankbezetting te hanteren en beter gewoon door het midden kan opbouwen.

5de63209609d0-60.jpg

5de63233d47a4-61.jpg

@Vlonkie  @T10  @Netzwerk  @Daniell  @True_Legend  @delichris  @Nibbors   Bedankt voor jullie reacties.

Edited by germandutch

5de7a9e3729b1-Banner.jpg

Tot mijn verbazing kreeg ik ineens weer een waarschuwing van de boekhouding. Overschrijding van het salarisplafond. En wel met €5K p/m. ‘WTF’ en ik heb een huurspeler teruggestuurd en 3 spelers op de transferlijst gezet om dergelijke situaties te voorkomen. 

Nader onderzoek wees uit, dat hoofd jeugdopleiding Phil Stokes kort geleden maar liefst 5 spelers voor de O23 selectie heeft aangetrokken en ‘behoorlijke’ salarissen heeft uit laten betalen. Tijden mijn cursussen bij de FA heb ik geleerd, dat je geen spelers voor de O23 selectie aankoopt en dat deze selectie uitsluitend wordt gevoed door doorstroming van spelers van de O18. Dus waar zijn wij mee bezig?  Vanzelfsprekend dat ik gelijk een embargo heb uitgesproken en aankopen worden nu alleen door mij gedaan.  Ik ben van plan hier een jaar te blijven en hooguit twee jaar als wij mochten promoveren en dat laat ik mij niet door een koopzieke ‘jan doedel’ verpesten. Ok, deze collega Stokes heeft alleen maar transfervrije talenten (?) gehaald, maar salarissen toegekend, die hoger zijn dan die van een aantal spelers uit het eerste elftal.

Hij zal het waarschijnlijk niet leuk vinden, maar voorlopig neem ik hem aan de ketting.

5de7aa3cb9e27-62.jpg

Geen al te moeilijke tegenstander, want wij hebben Colchester op 10 augustus pas met 3 : 0 geklopt.

5de7aa7427292-65.jpg

Daar gaan we!  Het is bij elke club hetzelfde, zodra iemand op de bank moet, begint het gezeur. Gelukkig waren ze het eens met mijn duidelijke uitleg. Ik moet Billy Clarke verhuren of verkopen om uit de rode cijfers te komen.   

Onze komende uitwedstrijd is op zaterdag 17 augustus om 15 uur in en tegen Newport (Welsh: Casnewydd). Is een unitaire autoriteit met de officiële titel van city, en het is de derde stad  van Wales. Newport heeft 140.125 inwoners De rivier de Usk stroomt door de stad.

5de7aaacd664b-64.jpg

Newport County FC is een Welshe voetbalclub uit Newport in Zuid Wales, die echter uitkomt in de Engelse competitie.

5de7aaf179d9e-63.jpg

Voor maar 4016 toeschouwers en onder leiding van scheids Mark Heywood kwam Newport in een 5-2-1-2 VV opstelling het veld op. Wij verschenen uiteraard in de beproefde 5-3-2  formatie met aanvallende intenties en op de een of andere manier voelde ik me hier wel een beetje thuis. Nou ja, thuis? Het was gewoon Wales en ik heb hier 1 jaar rondgelopen bij Wrexham. Het verbaasde me wel dat het publiek, of beter gezegd een kleine honderd mijn naam scandeerden. Eerlijk gezegd had ik wat anders verwacht.

VL was deze keer nieuwkomer en huurling Dasilva en VC Sawyer ivm de 5 huurlingenregel.

Om eerlijk te zijn, wij speelden verrekte goed, al zeg ik het zelf. Nadat spits Rudden ons al in de 16de minuut op voorsprong had geschoten, kregen wij in de 32ste minuut een strafschop. Verdediger Inniss had Rudden in de 16 neergelegd en het slachtoffer nam de penalty zelfs.  Zijn slap en ongeconcentreerd schotje was voor de keeper geen probleem. In de 44ste minuut maakte VL Dasilva de 0 : 2 en konden wij tevreden de rust ingaan. Net toen ik dacht dat het een walk-over zou worden, kreeg Newport in de 60ste minuut ook een penalty. Wat licht gegeven maar veel beter ingeschoten. 1 : 2 en Newport begon te hopen. 

Het bleef gelukkig echter bij hopen, want wij waren de betere ploeg ook al konden wij onze kansen niet allen verzilveren. In de 82ste minuut wisselde ik maar liefst 3 spelers om met vers bloed de overwinning veilig te stellen. VC Sawyer, die naast zijn schoenen begon te lopen, VR Riley, die de ene na de andere aanslag op zijn ledematen kreeg te verwerken, en MC Mayor, die gewoon op was, mochten gaan douchen. VC Canavan, VR Tafari Moore en MC Sarcevic kwamen erin. In de 88ste minuut liet Telford zien dat die ook meedeed en tekende voor de 1 : 3 en de einduitslag.

Onze derde overwinning in de derde competitiewedstrijd. Kan het nog mooier? Nee toch.  Maar…… als je 5 uitgelezen kansen, 13 corners, 28 vrije trappen en 1 penalty krijgt, dan moet je meer dan 3 doelpunten maken. Van de week zullen  we dus weer wat meer op stilstaande situaties trainen.

5de7ab58d2433-67.jpg

5de7ab7b98d9c-66.jpg

5de7abacca58d-68.jpg

Bedankt voor de reacties.

Edited by germandutch

bannerndkmo.jpg

Onze komende match is een thuiswedstrijd en wel op dinsdag 20 augustus om 19.45 uur tegen het befaamde Salford City.  Befaamd, niet zozeer om hun prestaties, maar feitelijk vanwege hun directie cq eigenaren. Als ik het goed heb begrepen, staat het merendeel van mijn staf al klaar met handtekeningen-boekjes om een autogram van de beroemde eigenaren van Salford binnen te slepen. Voor zich zelfs of voor familieleden/vrienden/kennissen. Nou van mij mag het, ik ben alles andere als een autogramjager,  bovendien ken ik die gasten niet. Alleen de naam Beckham komt mij bekend voor, want ik heb pas nog iets over hem gelezen ivm een club die hij in Amerika heeft gekocht of zo.

Salford City Football Club is een professionele voetbalclub uit de Engelse stad Salford, Greater Manchester. De club speelt in de League Two, de vierde klasse van het Engelse voetbal. De club is in handen van Peter Lim, tevens eigenaar van Valencia CF, en enkele oud-spelers van Manchester United, de broers Phil en Gary Neville, Nicky Butt, Paul Scholes, Ryan Giggs en David Beckham.

695rjnh.jpg

En ja hoor, toen de voltallige directie, behalve hoofdeigenaar Lim, op de tribune plaats wilde nemen, ontstond een soort volksoploop.  Want het publiek, alle 10.136 toeschouwers, omsingelden de hoofdtribune om een glimp van hun helden van weleer op te vangen en een groot aantal probeerde alvast een handtekening te vergaren. De lijnrechters hoorden ook bij de fans, want die waren er als de kippen bij om hun autogrammen veilig te stellen. Gelukkig deed de scheids er aan deze gekte niet mee en wachtte geduldig totdat alles weer normaal was.

Salford kwam in een defensieve 4-2-1-3 VV Breed opstelling het veld op en wij in de gebruikelijke 5-3-2 formatie met uiteraard aanvallende intenties.  Ondanks de gekte onder ons publiek, was het stadion slechts voor twee derde gevuld  en ik vroeg mij af, wanneer het nu wel uitverkocht zal zijn?

Maar goed, wij konden in onze sterkste opstelling aantreden en binnen 10 minuten baalde ik al als een stier. De lijnrechter aan mijn kant, werkte behoorlijk op mijn zenuwen.  Onze eerste twee aanvallen vlagde hij gewoon af, ofschoon er van buitenspel totaal geen rede kon zijn. Jammer genoeg reageerde de scheids op zijn ‘gevlag’.  In de 11de minuut stond ik kort voor een emotionele explosie, want de bewuste lijnrechter vlagde wederom, nadat Telford de bal in het doel had geschoten. Op basis van het vlagsignaal van de lijnrechter keurde de scheids, ene Leigh Doughty het ‘correcte’ doelpunt alsnog af. 

En ja hoor, in de 24ste minuut ging ik compleet door het lint. Want toen schopte ene Dan Jones mijn VR Riley finaal uit de wedstrijd. Maar wie vlagde niet ofschoon het pal voor zijn neus gebeurde? Jawel, de lijnrechter stond erbij en keek ernaar maar reageerde niet. Ik wel! En hoe!  Dat het een volledige kopie van het optreden ooit van ene Huub Stevens was, kon ik niet weten en wist ik ook niet, maar het was gebeurd voordat ik er erg in had. Alleen schreeuwde ik niet in het Nederlands maar in het Engels. En ik was goed te horen, ook op de tribune, waar die coryfeeën verschrikt opkeken. `  Dirty bastard why don't you call foul?  Ik stond nog bij te komen toen de 4de man en de scheids plots naast me opdoken om mij te waarschuwen.  Nou het was tevergeefse moeite hoor, want ik was witheet.

De back-up van Riley was Tafari Moore, maar die zat niet op de bank. Wel o.a. de snelle vleugelspits Byron Moore en dus stuurde ik hem het veld in, waarbij ik hoopte dat hij de complete rechter flank kon bestrijden. Ofschoon wij duidelijk de betere ploeg waren en Salford met poep in de broek maar wel hoogst onsportief en met felle tackles speelde, lukte het ons pas in de 40ste minuut de score te openen. VL McFadzean zorgde voor de openingstreffer en gejuich bij de fans. 5 minuten later was het weer raak, maar ja, de lijnrechter stond met zijn vlag omhoog en de scheids keurde ons doelpunt af.

In de 48ste en laatste minuut van de eerste helft was het MC Oakley-Boothe die van buiten de 16 en afgeslagen voorzet volley op zijn wreef nam en onhoudbaar het doel in knalde. De scheids had al voor goedkeuring van het doelpunt gefloten, voordat de lijnrechter kon reageren. Dus gingen wij met 2 : 0 de rust in.

Onze fans trakteerden de nogal zeer partijdige lijnrechter op een boegeroep-tirade en deze man was mij te vlug af, want ik wilde bij hem verhaal halen.

Na 65 minuten kregen wij een doelpunt tegen en wel een kopbal van ene Burgess in duidelijk zichtbare buitenspelpositie. Vreemd genoeg nou ja ‘vreemd’ laat ik zeggen het was binnen de verwachting dat de lijnrechter nu niet vlagde en de scheids keurde het doelpunt goed. Voordat ik mij kwaad kon maken, kopte spits Rudden in de 73ste minuut de 3 : 1 binnen. Het tweede buitenspeldoelpunt van ene Towell kon niemand weer zenuwachtig maken, want ondanks de tegenwerking van de lijnrechters waren wij gewoon heer en meester op het veld.  Salford en zijn coryfeeën vertrokken met een nederlaag en ik moest mijzelf beloven, dat ik weer aan mijn zelfbeheersing zal gaan werken , want ik begon steeds meer op mijn broer te lijken.

70qxjot.jpg

71yvkin.jpg

Edited by germandutch

bannercwjzf.jpg

72yrkgf.jpg

VR Riley is een van mijn sterkhouders en wij zullen hem de komende 5 weken missen. Zijn vervanging wordt een puzzel. Enerzijds omdat wij slechts 5 huurspelers op mogen stellen en de mogelijke vervanger Smith-Brown voorlopig nog niet spelgerechtigd is.  

Dit is een verrekt drukke maand met om de drie dagen een match. En komende zaterdag om 15 uur spelen wij thuis tegen Walsall.

Walsall is een voetbalclub uit de Engelse stad Walsall. Walsall werd opgericht in 1888, na een fusie van de tot dan toe rivaliserende clubs Walsall Town (opgericht in 1877) en Walsall Swifts (opgericht in 1879). Walsall werkt zijn wedstrijden af in het Bescot Stadium, dat 9500 toeschouwers aankan. De bijnaam van Walsall is 'The saddlers'.

Walsall werd in 1892 toegelaten tot de Football League als een van de oprichters van de toenmalige tweede divisie. In het seizoen 2005/06 degradeerde de club naar de Football League Two, maar promoveerde ze daar één seizoen later weer uit. Na het seizoen 2018/19 degradeerde Walsall opnieuw naar de Football League Two. Walsall heeft de meeste seizoenen in de Football Leagues op het 3e niveau gespeeld. Tijdens de eerste 89 seizoenen van de competitie kwam Walsall daar 71 keer in uit.

Voor 11.348 toeschouwers en bij zonnig voetbalweer kwamen wij in een aanvallende 5-3-2 formatie op. Walsall verscheen eveneens in een 5-3-2 opstelling, echter met voorzichtige en defensieve intenties.

De scheidsrechter, ik durf zijn naam niet te noemen om problemen met de FA bond te voorkomen, want ik heb pas nog een ‘berisping’ gekregen voor vermeend wangedrag, heeft de match totaal verknald. Hij voelde hem helemaal niet aan en floot voor elke scheet.

Ok, wij waren de betere ploeg maar konden het niet in doelpunten uitdrukken. Enerzijds, omdat hun keeper Roberts een topdag had en anderzijds, omdat wij gewoon niet goed genoeg waren. In de eerste helft kregen wij maar liefst 3 gele kaarten voor simpele nietszeggende lichte overtredingen en in de tweede helft nogmaals 2. Maar ook Walsall mocht drie gele kaarten ophalen.  En ook voor niets.

Enfin, net toen wij en alle toeschouwers met het gelijke spel genoegen wilden nemen, lukte het spits Rudden in de allerlaatste en 93ste minuut een crosspass te controleren en vol op zijn wreef te nemen. Hij schoot de bal onhoudbaar binnen en de langverwachte overwinning was een feit. 1 : 0 een mager resultaat en toch goed voor drie punten.

738sjro.jpg

74m0kvr.jpg

Edited by germandutch

bannerfuki9.jpg

Terwijl ik met mijn gedachten al bij de komende uitwedstrijd tegen Colchester zat, ontving ik o.a. een mail van mijn broer, met de foto van een badge en de vraag: ra ra  waar zit ik?  Het duurde even, voordat ik de tekst kon kopiëren en door de Google vertaler kon halen. Toen was het zo gepiept. Op de badge stond:  ‘Mark John Muller head coach and tactician   Tianjin Teda – voetbalclub’. 

Volgens Wikipedia bleek Tianjin Teda een club in China te zijn en nu de nieuwe werkgever van mijn broer. Dus niets Japan.  Ergens vroeg ik me af hoe hij dat doet? Werken bij een club waar hij de taal niet spreekt, niets verstaat en ook niets kan lezen. Een eenling als het ware, die nergens op terug kan vallen? MJ maakt dat allemaal niets uit. Integendeel, hij vind dat juist spannend.

Toen ik s avonds met mijn ouders via skype deze kwestie besprak, kreeg ik van pa het fijne te horen.  Dat een vroegere medespeler van pa, ene Uli Stielike, die coach bij Tianjin was, via pa contact met MJ had gezocht en MJ naar Tianjin heeft gehaald. En ook hoezo en waarom MJ geen kans in Japan kreeg.

75rbjok.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: SHIT en wel hele GROTE SHIT.  We missen al VR Riley en nu ook MC Mayor, dat zijn twee dragende spelers uit de as.  En als ik eerlijk ben, heb ik liever dat een huurspeler geblesseerd raakt, want die kan ik makkelijker vervangen dan een van onze vaste clubspelers. Maar ja, waar maak ik me druk om?  Speelt de een niet, speelt de ander. Als ik maar de juiste vervanger kies.

Op 27 augustus moeten wij op 19.45 uur in Colchester zijn, voor de wedstrijd in de 2de Ronde Carabao Cup.

Colchester is een stad in het bestuurlijke gebied Colchester, in het Engelse graafschap Essex. De plaats telt 104.390 inwoners.  De stad ligt in het oosten van Engeland, ongeveer tien kilometer verwijderd van de zee. Dwars door de stad loopt de rivier de Colne, waarvan bij laagwater een kleine stroom overblijft tussen blubberbanken. Het centrum van de stad ligt op een heuvel. De stad ligt zo’n honderd kilometer van het centrum van Londen. Autosnelweg A12 verbindt beide steden. Hiernaast ligt er een spoorlijn, de Great Eastern Main Line, die de stad met Station London Liverpool Street verbindt.

76gmkm7.jpg

Colchester United Football Club, bijgenaamd The U's, is een Engelse voetbalclub, opgericht in 1937 als professionele afsplitsing van Colchester Town, waarvan het bestuur de voorkeur gaf aan amateurvoetbal.

77kxjex.jpg

Voor slechts 1785 toeschouwers kwamen wij in de gebruikelijke 5-3-2 opstelling het veld op, met vanzelfsprekend aanvallende intenties. In de eerste helft waren wij gewoon de betere ploeg en dat hebben wij laten zien ook. Met een 0 : 2 stand gingen wij de rust in. Geen vuiltje aan de lucht. Onze spitsen hadden laten zien, waarvoor ze bij ons samen het spitsenduo vormen.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld. Plots waren wij de onderliggende partij en er lukte haast niets meer.

Uiteindelijk mochten wij blij zijn, dat wij maar twee doelpunten tegen kregen, want voor hetzelfde geld hadden wij 4 doelpunten om de oren gekregen. De wedstrijd eindigde in 2 : 2 en er moesten penalty’s worden genomen. 

MC Sarcevic, die onze eerste penalty nam, schoot de bal de tribunes in. Toen dacht ik dat het over was. Gelukkig miste Sarpong-Wiredu de 5e en Eastman de 8ste en onze jongens schoten nadien allen raak.

Om het verhaal kort te maken: wij bekeren verder. Verdiend of niet, het kan mij niets schelen. Duidelijk is wel, dat wij, als wij 2 dragende basisspelers missen, dan moeten wij op onze tenen lopen en veel geluk nodig hebben, om wedstrijden te winnen. Want veel verschil onderling is er niet.   

78y2k5y.jpg

79rkjii.jpg

80d7kzu.jpg

Edited by germandutch