Geplaatst 18 november 20195 jr. Er zijn al wat tactieken gedeeld, deze zijn vaak nog succesvoller met het hanteren van de juiste "Dode spelmomenten". Ondergetekende heeft zich er nog niet erg in verdiept, normaal ben ik ook te lui om er zelf een te bedenken. Deze Football Manager echter besloten ook hier meer over na te denken. Leek me ook wel leuk om hier wat ruimte voor discussie te openen en zo elkaar te helpen of te inspireren naar goed werkende "Dode spelmomenten". Zelf voor de BETA best een aardige cornertactiek gevonden die me best wat goals oplevert. *Het is een korte corner variant Welke speler je naar voren stuurt of achterin laat is natuurlijk je eigen keus. Gaat vooral op het positionele deel. - Achterin 2 defensief sterke spelers die niet perse nuttig zijn bij een corner. - 3e man achterin is mijn "set piece taker". Die vervalt daar in principe. - Bij de cornernemer staat een speler met een goede dribbel en dito voorzet. - Rondom de keeper staan mijn de 3 beste koppers. - Mannetje op de 16 is eigenlijk manusje van alles. Redelijk schot, kan redelijk koppen, maar is ook nuttig in de omschakeling wanneer dit nodig is. - Extra invulling voorin zijn vooral sterke koppers (in mijn geval een Tagliafico). Aangezien het redelijk eenvoudig na te maken is, geen downloadlink. Indien er vragen zijn, shoot! 18 november 20195 jr. bewerkt door Kavinos
Geplaatst 27 november 20195 jr. Ik heb die versie van Kevin verder getweakt, gecombineerd met mijn eigen ideeën. De gein zit hem in die dubbele TK achterin. Er staan twee spelers ingesteld om de corner te nemen, waarvan alleen de DR dat ook echt doet. Die DM komt daardoor tussen de MCL en de AMC te staan en eigenlijk altijd ongedekt. Kansen... fm20corners06.mp4 fm20corners05.mp4 fm20corners04.mp4 fm20corners03.mp4 fm20corners02.mp4 fm20corners01.mp4
Geplaatst 27 november 20195 jr. @Nom de Guerre Laat jij de corner in deze variant ook kort nemen? En hoe stel je in dat het lijkt alsof je twee nemers hebt? 27 november 20195 jr. bewerkt door nasje92
Geplaatst 27 november 20195 jr. Zoals zijn plaatje aan lijkt te geven laat hij hem inderdaad kort nemen.
Geplaatst 27 november 20195 jr. 1 uur geleden zei nasje92: @Nom de Guerre Laat jij de corner in deze variant ook kort nemen? En hoe stel je in dat het lijkt alsof je twee nemers hebt? Kort nemen en die dubbele nemers is een soort van glitch.
Geplaatst 27 november 20195 jr. @Nom de Guerre Hoe kun je de cornernemer selecteren op basis van positie? Ik krijg het niet ingesteld om te selecteren op basis van positie ipv een "naam" te selecteren. Dus bij mij blijft nu de linksback op standaard achterin blijven en de rechtsback idem (ipv beide op corner nemen).
Geplaatst 27 november 20195 jr. 4 uur geleden zei Nom de Guerre: Ik zal het bestand uploaden straks. Zag hem gisteren voorbij komen op je Twitteraccount. Maar elke keer als ik een counter tegen krijg is heel mijn verdediging weg naar voren en kan de tegenstander zo doorlopen naar mijn goal. Dus even kijken hoe ik het bij mij werkend krijg.
Geplaatst 27 november 20195 jr. https://www.dropbox.com/s/j3t4sk8r32eopkp/FM20 Short L.fmf?dl=0 en https://www.dropbox.com/s/aqxnnf5zc3p4s81/FM20 Short R.fmf?dl=0
Geplaatst 27 december 20195 jr. Iemand een degelijke verdedigende corner en vrije trappen techniek? Het aantal tegengoals op standaardsituaties ( zeker in LLM) ligt bij mij schrikbarend hoog...
Geplaatst 10 januari 20205 jr. Iemand een goed werkende aanvallende cornertactiek? Vroeger scoorde ik vaak een kopgoal uit een corner maar laatste dagen kopt iedere speler 5 meter over...
Geplaatst 10 januari 20205 jr. Auteur 20 minuten geleden zei rick_burgsted: Iemand een goed werkende aanvallende cornertactiek? Vroeger scoorde ik vaak een kopgoal uit een corner maar laatste dagen kopt iedere speler 5 meter over... Er staan er meerdere genoemd in dit topic, bovenin.
Geplaatst 10 januari 20205 jr. Ik zet bij ofwel vrije trappen ofwel hoekschoppen ... Altijd twee spelers dicht bij de bal om kort af te spelen ... Achteraan blijven er slechts twee spelers, in principe de twee spelers die het minste nut vooraan hebben ( inzake lengte voor te koppen of minst goede traptechniek ) ... Bij de hoekschoppen zorg ik ervoor dat er altijd twee bij op de limiet van de grote rechthoek staan ... Om vanuit de tweede linie te trappen ofwel om eventueel tegenaanval te stoppen ... Maar iets wat uitdagend is deze FM is dat je regelmatig deze momenten moet aanpassen want de AI is toch beter dit jaar
Geplaatst 27 januari 20205 jr. Op 27-11-2019 om 22:03 zei Nom de Guerre: https://www.dropbox.com/s/j3t4sk8r32eopkp/FM20 Short L.fmf?dl=0 en https://www.dropbox.com/s/aqxnnf5zc3p4s81/FM20 Short R.fmf?dl=0 Kan deze gebruikt worden in 2019 versie? Heb ze op de juiste locatie staan en kan ze selecteren maar hij geeft aan dat het niet geladen kon worden. Nu dacht ik ineens of dit komt vanwege 19 of 20 editie.
Geplaatst 27 januari 20205 jr. 7 uur geleden zei Nom de Guerre: Eh, dat zou daar best wel eens mee te maken kunnen hebben. Dat is balen, want het lukt mij niet om die achterhoede spelers zo te positioneren :(
Geplaatst 30 januari 20205 jr. De linkse tactiek werkt toch wel blijkbaar in 19, maar de rechtse blijft hij zeggen dat het niet lukt en de poppetjes verspingen ook idd niet. @Nom de Guerre
Geplaatst 16 juni 20205 jr. Leuke ideeën! Zelf Heb ik 'm vrij basic en mik ik alles op 1e paal. Hier staan dan mijn 2 CV's (in dit geval 2e jaar Utrecht dus Hoogma & St. Jago); Mochten zij 'm niet op het hoofd krijgen verwerkt de verdediging hem altijd naar rand 16 waar van Overeem en Gustafson staan. Resultaat corners in 1 seizoen; Hoogma 8 St Jago 5 Gustafson 4 van Overeem 3 Best tevreden
Geplaatst 17 juni 20205 jr. 16 uur geleden zei Mathijs92: Leuke ideeën! Zelf Heb ik 'm vrij basic en mik ik alles op 1e paal. Hier staan dan mijn 2 CV's (in dit geval 2e jaar Utrecht dus Hoogma & St. Jago); Mochten zij 'm niet op het hoofd krijgen verwerkt de verdediging hem altijd naar rand 16 waar van Overeem en Gustafson staan. Resultaat corners in 1 seizoen; Hoogma 8 St Jago 5 Gustafson 4 van Overeem 3 Best tevreden Uitdraaiende corners naar 1e paal en daar een goede kopper hebben is heel erg OP idd. Vorig seizoen scoorde m'n CV 18 goals in totaal Dit is een recenter voorbeeld