Jump to content
FM_Lesly

[FM20] From Mexico to the World.

Recommended Posts

banner

Spelers lijken steeds beter in het plaatje te passen, Eastbourne Borough klimt gestaag op de ranglijst;

Het leek bijna een utopie te worden om Eastbourne Borough in de Vanarama National League South te houden, want in de eerste maand waren de resultaten echt niet om naar huis te schrijven. Er leek in de tweede maand voetballen ook vrij weinig verbetering in te komen, de supporters begonnen al te morren dat de gekozen tactiek niet de juiste zou zijn. Echter hield ik vast aan mijn tactische plaatje, maar na het zoveelste puntverlies tegen Hampton & Richmond. Besloot ik toch maar nader naar het plaatje te gaan kijken, de formatie en spelopvatting heb ik echter niet veranderd. Ik ben wel wat dingen gaan veranderen in de spelersinstructies en ook wat rollen zijn veranderd. Dat kwam het spel ten goede, waardoor we ineens wel makkelijker mee kunnen voetballen. Echter ben ik over één feit nog niet geheel tevreden, maar daar zijn we nu ook hard mee aan de slag.

3

De maand september begon in ons eigen Priory Lane tegen Concord, waar we eigenlijk wel een goed resultaat tegen moesten pakken. Voor de rust waren er vrij weinig kansen te bekennen en leek het duel ook wel een beetje op een bloedeloze 0-0 af te stevenen. Echter werd het vlak na de rust ineens een stuk leuker, want Dean Cox schoof een eenvoudig gegeven strafschop achter de doelman van Concord. Maar zoals wel vaker kunnen wij het niet vasthouden en zagen we elf minuten later de 1-1 tegen de touwen vliegen. Een paar dagen later stond het duel met één van de titelkandidaten Dartford op het programma. Ik zag mijn ploeg veruit de zwakste eerste helft van het seizoen spelen, waardoor we bij de rust al tegen een onoverbrugbare 3-0 achterstand aankeken. Ik hoopte op beterschap in de tweede helft en we begonnen ook furieus, Keano Deacon schoof al snel de 3-1 tegen de touwen. Maar dat bleek ook ons eerste en laatste wapenfeit te zijn. Een week later stond het duel met de hekkensluiter Hungerford op het programma, waar we uit de startblokken schoten. Ryan Hughes kopte al vroeg de voorsprong tegen de touwen, waarna we zelfs voor het kwartier spelen op 2-0 kwamen door Greg Luer. Maar op slag van rust zagen we James Constable de aansluitingstreffer maken, echter leek er nog altijd niets aan de hand. Maar in de tweede helft zakten we volledig weg en stond er na negentig minuten spelen een 2-3 eindstand op de borden. Wederom geven we een voorsprong uit handen, dit moet echt snel verbeteren. Hetzelfde gebeurde wederom op bezoek bij Hampton & Richmond, Rhys Kavanagh schoof ons vroeg in het duel op voorsprong. Maar wederom werd deze niet vastgehouden, echter hielden we wel een punt over aan het 1-1 gelijkspel. Toen besloot ik toch maar een kleine aanpassing te doen voor het FA Cup kwalificatieduel met Bognor Regis. Dat pakte schitterend uit, Rhys Kavanagh scoorde twee maal en via Jamie Reynolds stond een 0-3 ruststand op de borden. Mich'el Parker wist na de rust zelfs nog een vierde treffer te maken, waarna Joe Dandy met zijn tweede gele kaart van het veld werd gestuurd. Tegen tien man maakte Moroyin Omolabi de 0-5 ook nog eens. De supporters konden eindelijk weer een keertje goed juichen. Maar dan moeten we wel deze goede lijn voortzetten in de competitie, waar Slough op bezoek kwam. Binnen de minuut spelen wist Jamie Reynolds voor ons al de score te openen, waarna Moroyin Omolabi nog voor de rust ook twee treffers op de borden zette. Echter wist Mark Nisbet tussendoor nog wel het net te vinden, waardoor de ruststand 3-1 werd. Na de rust gaven mijn jongens nog één maal gas en zagen we Greg Luer en Kyran Lofthouse ook nog op het scorebord verschijnen. Een 5-1 overwinning, al is Slough wel één van de minste ploegen in deze competitie.

3-1

We konden pas echt goed opmaken wat de nieuwe instructies zouden betekenen voor de rest van het seizoen, want op bezoek bij Weymouth moesten we vol aan de bak. Wederom kwamen we vroeg op voorsprong en wederom was het Jamie Reynolds die het net wist te vinden. Maar deze keer stokte onze productie in de eerste helft bij één treffer, echter liepen we na de rust verder weg. Rhys Kavanagh maakte onze tweede treffer, waarna Jamie Reynolds zijn tweede treffer maakte en de eindstand op 0-3 wist te zetten. Helaas gaven we in de derde kwalificatieronde van de FA Cup weer een voorsprong weg. Kyran Lofthouse zette ons wel op voorsprong, maar via Luke Jephcott en Louis Rooney wist Truro City met 2-1 te winnen en eindigt ons FA Cup avontuur na twee rondjes. Een paar dagen later gaven we ook weer een voorsprong weg, deze keer zelfs tegen tien man van Dorking. Na de tweede gele kaart van Sami El-Abd dachten we dat het wel goed zou zitten, Dean Cox schoof een strafschop binnen. Maar in de absolute slotfase werd het toch nog 1-1. Dat bleek echter het enige puntverlies van de maand te worden in de competitie, want op bezoek bij Chippenham wist Will Dorkin met twee treffers de 0-2 overwinning over de streep te trekken. Kiran Khinda-John kreeg echter wel twee keer geel in dit duel, maar dat mocht de pret niet drukken. In eigen huis tegen Welling was Kane Wills belangrijk met de enige treffer van de wedstrijd, deze 1-0 viel negen minuten na de rust al. Waarna we eindelijk het duel eens professioneel uit konden spelen,  de verbetering van mijn ploeg is echt duidelijk zichtbaar nu. De maand oktober werd afgesloten tegen Bath City, waar Keano Deacon ons al vroeg op voorsprong schoot. Na de gelijkmaker van Owara Edwards leek dit duel ook op een gelijkspel uit te draaien. Echter dacht Kane Wills daar anders over en pakten we zodoende toch nog een 2-1 overwinning. Het spel is verbeterd en dat is nu ook terug te zien aan de resultaten. Daaruit bleek ook dat ik werd verkozen tot manager van de maand, geen enkele andere ploeg pakte zoveel punten als dat wij dat deden. Voorzitter John Bonar was ook zeer te spreken over de huidige prestaties, ondanks dat het seizoen zo slecht voor ons was begonnen!

3-2

3-3

Mentions

@delichris @Mordurette @mattihamstra @komodo25 @RubenS2 @Isco22 @Niejo101 @T10 @Marius @ElMarcos

Bedankt voor jullie reacties heren!

De voorbereiding verliep vrij aardig, maar de start van de competitie niet. Waardoor ik uiteindelijk toch maar een kleine aanpassing in de tactiek heb gedaan, daardoor staan we er ineens een stuk beter voor op dit moment!

De tactische omzetting werpen zijn vruchten af.  Hopen dat je deze lijn door kan trekken.

Off: ik weet niet of het aan mij ligt maar ik stoor mij aan het lettertype. Misschien omdat het kleiner is dan normaal? Dit doet natuurlijk niks af aan de inhoud van je updates.

Je staat er goed voor maar 1 verlies partij en je kn zo 5 plaatsen zakken bij wijze van. Dat geeft ook wel aan dat de kwaliteit van de teams dicht bij elkaar zit

Fijn dat je tactische omzetting meteen resultaat heeft opgeleverd. In deze vorm ga je nog wel verder opstomen richting de top van de competitie.

En daar is de ommezwaai ... Als je deze lijn kan doortrekken hoef je enkel nog naar boven te kijken.

Niet de start waarop je gehoopt had. Goed dat je toont flexibel te zijn en te luisteren naar je supporters. De wijzigingen lijken zeker effect te hebben en als je deze vorm vast houdt kun je zelf nog mee gaan doen om promotie!

banner

Wisselvalligheid te wijten aan het gebrek aan vertrouwen;

Momenteel is Eastbourne Borough behoorlijk wisselvallig aan het presteren, maar dat is ook niet meer dan logisch. De ploeg is een veredelde degradatiekandidaat en zal de punten echt bij elkaar moeten sprokkelen. Desondanks blijft het veldspel van de ploeg meer dan goed, maar de ballen willen gewoon niet achter de doelman van de tegenstander. Iedere wedstrijd zijn we de dominerende ploeg en krijgen we best wel wat kansen, echter is het constant net buitenspel of staat de doelman van de opponent in de weg. Defensief liggen er nog wel best wel wat problemen voor mijn ploeg, maar daar zijn we hard mee aan de slag gegaan om het te verbeteren. Dit seizoen zal toch in het teken staan van overleven en dan gaan we volgend jaar maar eens verder kijken.

Nadat we een bijna foutloze maand achter de rug hadden, kwamen we direct weer met de beide beentjes op de grond te staan. Titelfavoriet Billericay was namelijk in eigen huis met 1-0 te sterk voor mijn ploeg. We kwamen wel zeer goed mee met hen, maar toch waren het weer de kleine foutjes die de doorslag gaven in het duel. Twee weken later stond er een soort van derby op het programma tegen Havant & Waterlooville, een ploeg die ook geacht wordt om mee te draaien in de top. Na een domme rode kaart van Simon Walton konden wij nog meer domineren. Greg Luer werd de grote man, eerst miste hij nog een strafschop. Maar de tweede kans benutte hij wel vanaf elf meter, in de slotfase maakte hij ook nog zijn tweede van het duel en kwamen we met een 0-2 overwinning weg. Waarna we voor het eerst in de FA Trophy mochten aantreden tegen Weymouth, helaas konden we geen moment echt goed in het duel komen. Weymouth wist uiteindelijk het duel met 1-0 te winnen, waardoor we de doelstelling van het bestuur in deze beker niet weten te behalen. We hadden namelijk deze ronde moeten overleven. Gelukkig konden we ons vrij snel herstellen in het thuisduel met Oxford City, want al vrij snel kwamen we op voorsprong door Rhys Kavanagh. Vlak voor de rust maakte de Welshe-huurling van Bristol Rovers ook zijn tweede van het duel, maar na de rust leek het als nog mis te gaan. Oxford kwam terug op gelijke hoogte, totdat wij een goedkope strafschop kregen. Rhys maakte zijn hattrick compleet en bezorgde ons zo persoonlijk de 3-2 overwinning.

4

Tijdens de laatste maand van 2019 hadden we best wel een zwaar openingsprogramma, twee play-off kandidaten als tegenstander. Waarna we in het slot van het jaar wel twee concurrenten kregen. We speelden niet eens zo heel erg slecht, maar we konden de punten niet in eigen huis houden. Koploper Braintree was over het algemeen net één stapje verder dan dat wij zijn en dat was op het veld goed te merken. Echter verdienden mijn jongens wel een punt voor hun strijdlust, maar zelfs die kregen we ook niet. Braintree won het duel met 0-1 en dompelde zo mijn jongens in rouw, want het was zeker niet wat wij verdienden. Die klap kwam mijn ploeg niet te boven tegen St. Albans, want het veldspel was afschuwelijk. Ik hoopte dat mijn ploeg na de 0-1 ruststand in de tweede helft wat beter ging voetballen, maar binnen de minuut hadden we de deksel al op de neus. Een 0-2 nederlaag, omdat we gewoon niet goed genoeg waren. Dat heb ik lang niet kunnen zeggen, maar helaas is het nu wel zo. Op "Boxing Day" stonden we aan de aftrap bij Chelmsford, waar we echt superieur waren. Maar wederom liet de defensie ons in de steek, in het laatste kwart van het duel kwamen de gastheren op 1-0 en die klap wist mijn ploeg wederom niet te boven te komen. Gelukkig stonden mijn jongens wel fris aan de aftrap tijdens het laatste duel van 2019. We sloten het jaar af met een keurige overwinning op Tonbridge, waardoor we met een goed gevoel naar het nieuwe jaar kunnen. Mich'el Parker kopte de 1-0 tegen de touwen, waarna Greg Luer de ruststand en tevens eindstand op 2-0 bepaalde. Hopelijk gaat 2020 ons veel goeds bieden, maar ondanks de wisselvalligheid staan we nog altijd keurig in de middenmoot van de Vanarama League South.

4-1

Tussenstand Vanarama National League South

Mentions:

@T10 @RubenS2 @mattihamstra @TheRedOne @Niejo101 @Marius @delichris @r4vje @Mordurette @komodo25 @Daniell @Vlonkie

Bedankt voor jullie reacties heren!

De tactische aanpassing lijkt inderdaad te werken, helaas is het nog wel behoorlijk wisselvallig. @T10; Ik heb de grootte van mijn updates even aangepast, hopelijk is het nu wat beter te lezen!

De goed ingeslagen weg toch niet helemaal kunnen doorzetten. Vooralsnog kan je meer naar boven dan naar onderen kijken maar om je tot de play-off kandidaten te rekenen zal er toch wat meer consistentie in de prestaties dienen te komen.

Oef, drie wedstrijden op rij niet weten te scoren. Je zakt langzaam weg van de bovenste plekken. Hopen dat je je kan herpakken.

Ai, moeizame periode achter de rug. Hopen dat je een goede eindsprint in kan zetten. 

@FM_Lesly Volgens mij was er behalve mij, niemand die zich aan het lettertype stoorde. Maar ik vind dit inderdaad beter. Thanks.

Op zich niet heel vreemd als je eigenlijk degradatiekandidaat bent. Aan de andere kant wel dure punten verloren tegen Albans en Chelmsford. Dit lettertype is inderdaad wat beter te verwerken.

typisch dat je in de wedstrijden die je verliest geen 1 keer weet te scoren en dat het 4 keer een minieme nederlaag is. Met een beetje geluk pak je daar bijvoorbeeld 4 keer een punt en sta je nog echt dichtbij nu is er toch sprake van een klein gaatje

Waar de vorm er de vorige update in leek te komen is het nu helaas weer iets minder. Je staat op een prima plek in de middenmoot en hopelijk wordt het snel constanter want dan kan je weer naar boven kijken. 

banner

Komen er dan toch play-offs voor Eastbourne?

De vorm van Eastbourne Borough is zeer wisselvallig geweest dit seizoen. De ene maand presteert de ploeg uitermate goed en de andere maand is het weer zwaar beneden de ondergrens. Ondanks alle wisselvalligheid, lijkt de ploeg nu wel op koers voor een plaats in de play-offs aan het einde van het seizoen. Er zijn echter nog wel twee zware maanden te voetballen, maar de resultaten lijken toch maar weer de goede kant op te gaan. Maar voorlopig wil de Mexicaanse hoofdtrainer nog geen woord over de play-offs horen, eerst moet er een goede lijn voortgezet worden en dat is het meest belangrijke voor de club.

Waar we 2019 met een keurige 2-0 overwinning afsloten, konden we het nieuwe jaar gelijk goed openen. Op bezoek bij Maidstone schoten we uit de startblokken, want via Kane Wills kwamen al vrij vroeg op voorsprong. Maar we konden de goede lijn niet voortzetten, gelukkig gaven we ook niet zeer veel kansen weg. In de rust kon ik de puntjes op de I zetten en dat kwam ons zeer goed uit. Wederom wisten we via een snelle treffer de voorsprong te vergroten, want Rhys Kavanagh wist na vier minuten spelen in de tweede helft de 0-2 eindstand op de borden te brengen. Een prima overwinning en een zeer goede opening van het nieuwe jaar. Maar helaas ging het daarna mis voor ons, want in eigen huis tegen Dulwich Hamlet zagen we een titelfavoriet gewoonweg veel beter zijn dan ons. We hadden wel een paar kleine kansjes, maar toch stonden we na negentig minuten voetballen met lege handen en zagen we de bezoekers met een 0-1 overwinning naar huis gaan. Een kleine week later mochten we op bezoek bij Hemel Hempstead weer laten zien uit welk hout we gesneden waren. Dat was ook vrij duidelijk in de eerste helft, want via Greg Luer kwamen we op voorsprong. Maar de jongens zakten volledig weg in de tweede helft en zagen de ene na de andere aanvalsgolf over ons heen komen. Na het laatste fluitsignaal was ik ook zeker niet tevreden, want we konden weer met lege handen huiswaarts keren. Hemel Hempstead verbeterde zich en knokten zich van 0-1 naar een 3-1 overwinning. Dat betekende op zich niet heel veel veranderingen in mijn basisopstelling, maar ik wilde al wel vast de blik op volgend seizoen richten. Eventjes kijken welke jongens aanspraak maken op een contractverlenging. Dat pakte goed uit, want in het duel bij Concord hadden we bij de rust al een gezonde voorsprong op de borden. Kyran Lofthouse schoot ons op voorsprong, waarna Will Donkin op slag van rust de tweede treffer maakte. Direct na de rust liepen we verder weg, maar dat kwam ook door een domme rode kaart voor Concord. Jamie Reynolds en Greg Luer schoven de derde en vierde treffer tegen de touwen. Via rechtsback Connor Langan werd het zelfs nog 0-5, maar daarna kwam de klad in het spel en kon Concord twee treffers terug brengen. De eindstand was 2-5, maar ik was echt niet tevreden over de manier hoe mijn jongens het hebben opgelost na de vijfde treffer. Dat ik me ontevreden heb uitgelaten was ook wel te merken in het thuisduel tegen Wealdstone, want de jongens stonden stijf van de spanning. Helaas voor ons konden we weer geen punt over de streep trekken, een 0-1 nederlaag.

5

Maar zoals wel vaker, wordt een wisselvallige maand opgevolgd door een goede. Dat gebeurde nu ook weer, want in februari bleven we weer eens ongeslagen. De maand begon in eigen huis tegen Dartford. Rhys Kavanagh kreeg het ineens op zijn heupen, hij was licht geblesseerd tijdens de vorige maand en ik wilde geen risico's nemen. De huurling van Bristol Rovers nam de volledige productie voor zijn rekening in onze 3-1 overwinning op Dartford. Een week later kwam hij zelfs vijf maal op het scorebord te staan. De spits lijkt in bloedvorm te zijn en dat is precies op tijd voor de laatste run richting het einde van het seizoen. Na twintig minuten spelen had hij al een hattrick op de borden staan tegen Hungerford. De gastheren deden nog wel iets terug, maar nog voor de rust wist Rhys zijn vierde treffer te maken. Oliver Gardner kopte op slag van rust zelfs nog een vijfde treffer tegen de touwen. Na de rust was het spel een stuk minder, maar Rhys wilde per se nog een slotakkoord geven. Dat deed hij ook en zo kwam er een 1-6 overwinning op de borden te staan. Ook op bezoek bij Slough wist de jonge aanvaller te scoren, maar deze keer kwam het pas in de tweede helft. Wederom waren het dezelfde doelpuntenmakers, want Rhys Kavanagh opende voor ons de score en Oliver Gardner vond zichzelf weer terug op het scoreformulier. Een keurige 0-2 overwinning bij één van onze degradatieconcurrenten. Met nog twee wedstrijden in deze maand te gaan en een uitstekende vorm, wist ik dat we ook tegen Hampton & Richmond wel een goed resultaat konden boeken. Op bezoek bij hen eerder dit seizoen verdienden we al de overwinning, maar kwamen we tot een gelijkspel. Deze keer was één treffer genoeg van Kyran Lofthouse, een prima 1-0 overwinning van mijn ploeg. Eindelijk zie ik alles waar we op de trainingsvelden druk mee bezig zijn. De maand werd afgesloten tegen promotiekandidaat Weymouth, waar ik de ware vechtlust van mijn ploeg terug zag. We kwamen twee keer op achterstand, maar door treffers van Tobi Adebayo-Rowling en Kane Wills wisten we toch nog een 2-2 gelijkspel over de streep te trekken. Echt een schitterend resultaat van mijn ploeg!

5-1

Tussenstand Vanarama National League South - Rhys Kavanagh speler van de maand

Mentions

@Marius @Mordurette @T10 @Daniell @komodo25 @delichris @RubenS2 @mattihamstra @Isco22 @ElMarcos

Bedankt voor jullie reacties!

Het is helaas nog wel wat te wisselvallig, de ene maand spelen we fantastisch de andere maand is het drie keer niks. Hopelijk weten we nog wat te vinden dit seizoen!

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...