Jump to content
FM_Lesly

[FM20] From Mexico to the World.

Recommended Posts

banner

Het begin van een verhaal;

Daar zit je dan, op jonge leeftijd op weg naar een nieuw groot avontuur. De 26-jarige Mexicaanse oefenmeester Enrique Montes Mora zit rustig te slapen op de avond/nachtvlucht van Mexico City naar Londen Heathrow. Over een paar uur landt de hoofdtrainer in Engeland, waar hij een nieuw leven op gaat bouwen. De jonge Mexicaan heeft namelijk een paar dagen geleden een contract getekend bij Eastbourne Borough, een ploeg op het zesde niveau van Engeland. Daar zal hij samen met speler/assistent Sergio Torres de boel moeten gaan leiden en een nieuw leven in blazen. Maar wie is eigenlijk deze onbekende Mexicaanse trainer, want niemand heeft ooit van hem gehoord. Hij heeft ook nog geen enkele ervaring met het trainen en managen van een club, sterker nog hij komt vers uit de schoolbanken met zijn papiertje als Trainer Betaald Voetbal. Wat bezielt Eastbourne Boro dan om zo'n trainer aan te nemen, want hij heeft geen ervaring en ook bijna geen papieren. Maar toch lijkt het een goede match te gaan worden, de Mexicaan heeft namelijk een kleine zak geld altijd achter de hand vanuit de zaken die hij in Mexico heeft gedaan. Voorlopig zal de club zich moeten richten op de handhaving in de Vanarama National League South, maar door een streng regime en een voetballende gedachte kan de ploeg maar zo eens gaan verrassen in het komende seizoen. Eerst zal de voorbereiding doorlopen moeten worden en na die voorbereiding kunnen we meer zeggen over de manier van spelen en of het de juiste manier is voor de lagere klasses van Engeland.

1-4

De aanstelling bij Eastbourne - Info over de club - Selectie bij aankomst - De voorbereiding

Opvallende combinatie van trainer en clubkeuze. Desalniettemin veel succes!

Edited by T10

Een Mexicaan in Engeland. Als dat maar goedkomt. Al weten we dat een novelle van jouw kant natuurlijk altijd een plezier om volgen is. Succes alvast!

Qua naam wel bekend vanwege de vele LLM saves die ik in Engeland gehad heb, maar verder dan naamsbekendheid gaat het niet. In ieder geval veel succes met deze uitdaging.

De naam van de club weleens voorbij zien komen maar verder zegt de club me helemaal niets. Originele keuze dus en dat is voor een novelle altijd goed! Ben benieuwd wat we verder nog gaan zien van onze Mexicaanse vriend, succes.

banner

Handhaving is het doel, dat is ook gelijk te zien aan de resultaten;

Eastbourne Borough is het seizoen eigenlijk helemaal niet goed begonnen. De ploeg is zeer wisselvallig en staat na één maand voetballen vierde van onderen, echter hebben ze al wel een kleine kloof van drie punten weten te slaan met de rode streep. Maar over het spel valt nog veel op en aan te merken, het aanvallende voetbal komt wel redelijk uit de verf. Echter is het defensief nog zo lek als een mandje, de ene naar de andere bal vliegt achter doelman Hadler. Maar vooralsnog zal de hoofdtrainer vasthouden aan zijn manier van voetballen en al helemaal aan zijn harde manier van trainen. Uiteindelijk zal het wel een keertje de goede kant op vallen, maar wanneer dat gaat gebeuren is nog maar afwachten.

Op bestuurlijk vlak viel er ook het één en ander te vermelden, want vlak na aankomst werd er gelijk gevraagd om een club te zoeken voor een samenwerkingsverband. Na een korte zoektocht kwamen er vier clubs uit de bus, Bristol Rovers, Peterborough, Fleetwood Town en Lincoln City. Na lang wikken en wegen besloten we om met Bristol Rovers een overeenkomst te tekenen, puur omdat zij een talent hadden wat ze aan ons wilden verhuren. We hopen natuurlijk op een lange vruchtbare samenwerking met deze club!

2

Vlak nadat het rond was met Bristol Rovers, begonnen we ook aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Waar we eigenlijk verrassend goed aan het voetballen waren, echter kregen we nog wel gemakkelijk de treffers om de oren. We begonnen in de universiteitsstad Cambridge, waar we tegen Cambridge City mochten aantreden. Na een 1-0 ruststand in het voordeel van de gastheren, leken we in de tweede helft het duel compleet om te draaien. Kiran Khinda-John kopte de gelijkmaker tegen de touwen, waarna Kane Wills de 1-2 voorsprong op de borden schoot. Echter ging het in de laatste paar minuten toch nog volledig mis, door treffers in de 88e en 91e minuut verloren we het eerste duel met 3-2. Maar daarna bleek het wel wat beter te gaan, op bezoek bij Hamworthy werd er goed gevoetbald en kwamen we voor de rust op 0-1 door proefspeler Connor Langan. Hij heeft even later een contract bij ons ondertekent. Na de rust ging het nog sneller, want via twee treffers van Michael West en één van Greg Luer kwam de 0-4 eindstand op de borden te staan. Maar helaas was de euforie van de oefenpot van korte duur, want op bezoek bij Bury Town wilde de bal er gewoonweg niet in. Een schotenverhouding van 4-18 geeft al wel aan welke ploeg de bovenliggende partij was. Maar helaas kregen we de deksel keihard op de neus, want één treffer was voldoende voor de gastheren om het duel met 1-0 af te sluiten.

Tijdens de tweede helft van de voorbereiding hoopte ik op verbetering, maar in eigen huis tegen Salisbury leek het ook finaal mis te gaan voor mijn ploeg. De bezoekers kwamen op een 0-1 voorsprong, waarna ze na de rust verder wegliepen naar 0-2. Dean Cox wist drie minuten later nog wel iets terug te doen, maar wat er toen gebeurde is echt iets magisch. Vanaf de aftrap veroverden we de bal en een paar tellen later lag via Connor Langan de 2-2 achter een verslagen doelman. Binnen twee minuten een duel compleet omdraaien, dat is een goed teken voor de competitie! Het bleek ook een opmaat te zijn om de voorbereiding zeer goed af te sluiten, want via twee treffers van Keano Deacon en één treffer van Columbus Ibeh stonden we bij rust al met 0-3 voor bij Crawley Green. Na de rust kwam er wel wat klad in het spel en konden de gastheren nog iets terug doen, maar verder dan de 1-3 kwamen ze niet. Ook in eigen huis tegen het tweede elftal van Birmingham City bleven we goed overeind, Jamie Reynolds schoot al vroeg de openingstreffer tegen de touwen. Waar we na de rust via Michael West' zijn eerste balcontact al op een 2-0 voorsprong kwamen. In de slotfase werd het nog wel spannend door een treffer van de bezoekers, maar de 2-1 overwinning werd over de streep getrokken. De voorbereiding sloten we af in Londen bij Hayes & Yeading, waar een voortreffelijk eerste half uur het verschil maakte. Dean Cox zette ons al vrij snel op een 0-2 voorsprong, waarna Nicky Wheeler ook nog een derde wist te maken. In de tweede helft deden de gastheren iets terug, maar de 1-3 bleef staan!

2-1

Echter konden we de goede vorm van de oefenperiode niet meenemen naar de competitie, want we leken echt weer kleine schoolkinderen. Na twee minuten spelen keken we al tegen een achterstand aan. David Noble schoot de gastheren van St. Albans op voorsprong, maar lang konden ze daar niet van genieten. Dean Cox wist na achttien minuten spelen, onze eerste treffer van het seizoen te maken. Na veel aanvallen en vele minuten later kwamen de beide ploegen toch niet meer tot scoren, waardoor ik debuteer met een 1-1 gelijkspel. Een drietal dagen later stond het volgende duel al op het programma, waar ik mijn debuut voor eigen publiek zag. We hadden een zwaar duel tegen Chelmsford, maar we kwamen wel als overwinnaar uit de bus. We speelden echt heel erg goed en door rechtsback Connor Langan kwamen we vlak voor rust op 1-0. Na de rust hadden we het wel zwaar, maar we konden zowaar de rangen gesloten houden en boekten zo onze eerste overwinning van het seizoen. Ook het daaropvolgende duel bij Tonbridge was best wel een goed duel van onze kant, maar het was wel een halve dejavu met het duel in de voorbereiding bij Bury Town. Het enige verschil is dat we nu wel de nul wisten te houden, aan de andere kant speelden we niet goed genoeg om de kansen af te maken. Hierdoor bleven we op een 0-0 gelijkspel steken, maar toch blijven we ongeslagen. Maar wat er daarna gebeurde, daar wil ik eigenlijk niet meer aan terugdenken. Na dertien minuten spelen in het duel met Maidstone, sloegen de stoppen door bij Jamie Reynolds. Een directe rode kaart was het gevolg, waarna de bezoekers vlak voor de rust op 0-1 kwamen. Echter moet ik zeggen dat wij met tien man de bovenliggende partij waren, maar echte kansen kwamen er niet. Helaas was dat de eerste nederlaag van mij. Maar ik kon niet inzien dat dat juist het begin van het einde was, mijn ploeg stortte als een kaartenhuis in elkaar en daar wist Hemel Hempstead gretig gebruik van te maken. Na negentig minuten voetballen daalde een striemend fluitconcert neer in Priory Lane, want er stond een 0-3 eindstand op de borden. Ik moest me verantwoorden bij de vaste supporters en had eigenlijk geen antwoorden en geen verklaring voor deze wanvertoning. Gelukkig kon ik wel rekenen op de reservespelers, want een paar kleine aanpassingen in de basisopstelling betekenden een zeer goede eerste helft bij Dulwich Hamlet. Keano Deacon luisterde zijn debuut op met een treffer en zette ons zo op voorsprong na een kwartier spelen. Maar het was wel tegen de verhouding in, want Dulwich was de bovenliggende partij. Zij kwamen daardoor ook een kwartier voor tijd terug in het duel met de 1-1. Gelukkig zag ik mijn ploeg beter voetballen en dat stemt mij wel tevreden. Maar de vreugde was van korte duur, want bij Wealdstone werden we wederom geslacht. Ondanks dat we via Rhys Kavanagh nog wel terugkwamen op 1-1. Maar het liep voor geen kant bij ons en na negentig minuten voetballen stond er een harde 4-1 op de borden. Ik heb echt geen antwoorden meer voor deze vertoning van mijn ploeg, misschien moet ik toch maar gaan kijken naar een minder zwaar trainingsregime, of juist nog zwaarder maken om de jongens te straffen.

2-2

Inkomende transfers - Selectie Eastbourne Borough

Mentions

@r4vje @mattihamstra @True_Legend @T10 @RubenS2 @Marius @delichris @Mordurette @Vlonkie @komodo25 @Daniell

Bedankt voor jullie reacties!

Voor mij is het ook min of meer een onbekende club, vandaar dat het mij wel leuk lijkt om met zo'n club aan de slag te gaan. Ik ben benieuwd waar het avontuur zal eindigen!

Edited by FM_Lesly

Selectie zegt me werkelijk niets, maar deze spelers zullen waarschijnlijk ook niet het niveau hebben waarnaar je streeft. De start van de competitie is dan ook niet best, maar slechter dan dit zal het waarschijnlijk niet worden de komende maand.

4 minuten geleden zei delichris:

Je plaatjes werken helaas niet. Maar het is zonde dat het nog niet loopt.

Ik had ook al wat problemen met uploaden, maar bij mij werken ze wel. Ik zal ff checken!

een moeizame start, maar dat is niet gek bij zo'n club. Spelers hebben vaak een tijd nodig om zich in je tactische plaatje te schikken. Uiteindelijk gaat het straks een stuk beter lopen, verwacht ik.

De start is niet heel geweldig. Je lijkt ook moeite te hebben met scoren. Hopen dat de resultaten niet te lang op zich laten wachten.

Het draait inderdaad nog niet zoals je waarschijnlijk hoopt, maar het seizoen is gelukkig nog erg lang.