Jump to content
Vilhena

Algemeen discussietopic

Recommended Posts

Zal eens even een overzichtje van mijn challenge geven. 

Eerste seizoen boven verwachting eigenlijk vrij eenvoudig kampioen geworden, ook omdat de andere ploegen niet echt geweldig presteerden. In de beker was de kwartfinale het eindstation. 

Spoiler

5w6fofmc55rb.png

dvzyxreq.png

Het tweede seizoen was het in de competitie wel iets moeilijker, maar werd uiteindelijk wel de titel gepakt. Ook werd de beker gewonnen. In Europa heb ik van sommige wedstrijden echt genoten (vooral de twee tegen Astana waren enorm sterk), maar kwamen we uiteindelijk toch net niet door de groepsfase heen. De 7-1 tegen Sociedad was nogal geflatteerd te noemen (zie screen)

Spoiler

gz7li2eu9ezl.png

hk7d2xzuu.png

0t0yquf2c8w.png

h321ptjit.png

0iz3ewk.png

En als laatste nog een screentje van mijn uiteindelijke selectie (ben ook wel benieuwd naar die van jullie)

qznkqgg.png

Eerste seizoen kampioen en beker gewonnen. Daardoor in de Europe League voorrondes mogen spelen maar helaas in de tweede kwalificatieronde tegen AA Gent het onderspit moeten delven. Tweede seizoen niet echt mijn selectie kunnen veranderen omdat er niet voldoende geld was en het budget daardoor nihil was. Uiteindelijk één puntje minder dan het seizoen ervoor maar HJK had een stuk beter seizoen waardoor er niet meer dan een tweede plek in zat. Wel weer beker gewonnen en in Europa de groepsfase gehaald nadat in de 3e voorronde van de CL Kobenhagen te goed was. In een poule met Slavia, Legia en Benfica uiteindelijk twee punten achter Benfica als derde geeindigd. Had helaas niet voldoende doelpunten, assists en clean sheets om daar mee te presteren.

Selectie in de spoiler.

Moet zeggen dat vooral die eerste maand wel echt pittig was om selectie voor elkaar te krijgen.

Edited by Jeroen.

Mooi man, ik degradeerde in seizoen 1 en ben er toen maar mee gestopt ;c 

Goede prestaties. Ik was in seizoen 1 ook op weg naar een degradatie. Seizoen niet afgemaakt. Liep na een tijdje echt voor geen meter meer :sorry:.

Erg knap gedaan, hoor! Heb alleen in het tweede seizoen de beker weten te pakken. Heb me te veel gericht op de ontwikkeling van het team en de club, terwijl het eigenlijk om directe resultaten moest gaan. Al met al toch een leuke uitdaging geweest!

15 uur geleden zei Jeroen.:

Moet zeggen dat vooral die eerste maand wel echt pittig was om selectie voor elkaar te krijgen.

Vond ik ook. Ben niet zo thuis in Scandinavië dus soms echt gewoon blind de gok gewaagd om een speler te halen. Zie wel een aantal dezelfde spelers bij jou en die zullen vast wel meer users ook gehaald hebben. Topaankoop was toch wel Lundevall, heerlijke speler:< 

Spoiler

sparta.thumb.png.6f331217b404fe2d28b64d4bd955e3b5.png

Misschien een tipje voor de rest: ik vond het zelf wel handig om iets bij die 15 spelers te hebben staan zodat ik niet steeds hoef op te zoeken om welke spelers het nou ook alweer ging;)

vraagje over de puntentelling.

Hoe worden de aankopen berekent? 

als aankoop 1 CA 100 heeft, en hij wordt 110 is het dan 50 punten

of is het 550 punten. 
Moeten we rekening houden met de huidige CA?

9 uur geleden zei stef1978:

vraagje over de puntentelling.

Hoe worden de aankopen berekent? 

als aankoop 1 CA 100 heeft, en hij wordt 110 is het dan 50 punten

of is het 550 punten. 
Moeten we rekening houden met de huidige CA?

Yes dan heb je 50 punten. Het is eigenlijk de bedoeling dat je gewoon goed scoutwerk verricht en niet via een hulpmiddel oid gaat kijken naar een CA van elke speler. Dus rekening houden met een CA vind ik nogal een heftige uitspraak, maar ja je moet zeker rekening houden met zijn huidige niveau en zijn groeimogelijkheden. 

Hoe zit het met spelers die in dat lijstje staan maar minder worden. Stel een speler ligt er voor 9 maanden uit ofzo dan gaat hij zonder twijfel natuurlijk achteruit. 

3 minuten geleden zei Jeroen.:

Hoe zit het met spelers die in dat lijstje staan maar minder worden. Stel een speler ligt er voor 9 maanden uit ofzo dan gaat hij zonder twijfel natuurlijk achteruit. 

Gewoon nul punten :)

Flink gat naar de eerste. Wel bijzonder als je kijkt hoe relatief dicht de rest bij elkaar zit.

8 minuten geleden zei Jeroen.:

Flink gat naar de eerste. Wel bijzonder als je kijkt hoe relatief dicht de rest bij elkaar zit.

Ja diep respect. ben benieuwd naar de volgende challenge!

Effectieve trainingsmethodes bij de winnaar, maar over het algemeen goed gescoord! Zelf een klein foutje gemaakt in het begin, waardoor ik maar één aanwinst mee kon laten doen in de puntentelling. 

Het was weer een leuke challenge. Heb het qua prestaties en ontwikkeling beter gedaan dan ik van te voren had gedacht.

Als versterkingen had ik onze Spaanse wonderkid Morilla gehaald en als ook de Tsjech Simon Vyhlid.  Ik heb gebruik gemaakt van de 4-4-2 tactiek van @r4vje ,omdat het mij geschikt leek voor dit team en de Tsjechische competitie.  Ik probeerde altijd 5/6 spelers van deze challenge in dit elftal te zetten en dat leidde tot een verassend goed resultaat binnenlands.

Spoiler

In de competitie was het tot de winterstop spannend, maar daarna liep ik erg uit. Ruim voor de play-offs kampioen geworden en pas in de play-offs mijn enige nederlaag.

195518756_CzechFirstDivision_Profile.png.025379f1090a93f8a0b1a89233b72369.png

Dat ik erg oppermachtig was liet ik ook meteen zien in de beker.

459954030_CzechFACup_FixturesResults.thumb.png.20e21cc12ac0cf2aed2c1e0e742934e4.png

Europees moesten we van het bestuur plaatsen voor de groepsfase. Niet onmogelijk, maar mijn tegenstanders waren gelijkwaardig dus ik moest aan de bak. Uiteindelijk hier ook mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen. 

Spoiler

In de groepsfase had ik twee sterkere tegenstanders. De club uit manchester was duidelijk te sterk, maar thuis won ik verassend van de club uit Glasgow. Die bonuspunten hebben mij geholpen bij de overwintering. PSV was daarna te sterk en mijn selectie was erg dunner door blessures.

436432465_SpartaPrague_Fixtures-2.thumb.png.4d95eb239f16349fb612f547b968bae1.png

Als slot een screen van de selectie. Zoals je ziet zijn er een paar die bijna alles gespeeld hebben. De talentvolle spitsen hebben mij niet teleurgesteld voorin.  Het eind resultaat van de spelers ontwikkeling is voor mij natuurlijk een gok en soms komen er ook verassingen uit. Tetteh en Pulkrab samen hadden 10 punten, maar Vyhlid 60 terwijl die alleen in de jeugd speelde.  Zelfde geld voor enkele die niet aan de bak kwamen door blessures, maar blijkbaar zich toch nog konden ontwikkelen. Kortom, een interessante challenge!  

Spoiler

870713435_SpartaPrague_Players.thumb.png.6c1000a5d3103b02b00e2fbf913ef2a5.png

Leuk dat er weer een Challenge is. Ben alleen bang dat het mij niet gaat lukken om 3 seizoenen te spelen.

Wederom een leuk bedachte challenge, maar deze laat ik even aan me voorbij gaan. Drie seizoen in drie weken gaat me niet lukken i.c.m. werk, studie en een al lopende game.

25 minuten geleden zei Vilhena:

Is het voor jullie haalbaar als de challenge met één week wordt verlengd? @Titan @FMNOOB

Enigszins afhankelijk van plannen die nog gemaakt moeten worden voor de februarivakantie. ;) Ik laat het nog even in het midden; ben wel benieuwd hoe andere deelnemers er in staan.