Jump to content
Vilhena

Algemeen discussietopic

Recommended Posts

Leuk initiatief dit! Ben benieuwd naar de challenges en hoop dat hier aardig wat mensen aan mee gaan doen. Ik ga zo veel mogelijk mee doen :classic_tongue:

Tof man, doet me denken aan vroeger rond de NK's. Allemaal savegames die geüpload werden en dan moest je in een half seizoen van helemaal niks iets zien te maken.

Ben erg  benieuwd!

Heel tof idee! Dit helpt wel tegen een mogelijke FM-dip in de komende maanden. Even een challenge tussendoor doen brengt wellicht het nodige spelplezier weer terug. Daarnaast is het meedoen in een ranglijst ook altijd een goede motivatie ;) 

Citaat

Leuke uitdaging! Volgende week maar eens mee aan de slag. Hoe ziet de setup van de save eruit? Zijn er meerdere competities ingeladen, en spelers? 

Misschien handig om te vermelden zodat we weten hoeveel tijd we nodig hebben om hem te voltooien en ons vast te oriënteren op mogelijke aankopen?

Kunt er vanuit gaan dat vrijwel altijd de standaard topcompetities geladen zijn + enkele landen die iets extra's toevoegen. Bij deze challenge zijn dat Scandinavië en België als ik het goed heb. Verder is het allemaal een surprise ;) Als ik alle details zou weggeven zou mijn post drie pagina's lang zijn ;c

@Vilhena hoe werkt die Challenge nou precies?  Ik begin werkloos en Sturing wordt altijd trainer van Fortuna....

Edited by FMNOOB

21 minuten geleden zei FMNOOB:

@Vilhena hoe werkt die Challenge nou precies?  Ik begin werkloos en Sturing wordt altijd trainer van Fortuna....

Je moet gewoon een manager aanmaken en Fortuna als club kiezen ;) 

Bedankt. Ik lees het nu ook al in de post van @Vilhena. Ik ging er vanuit dat je al bij de club zat. Volgende keer beter de tekst lezen...….:-D;e

Wat is de reden dat je ervoor kiest om alleen clean sheets, assists en doelpunten van winteraankopen te belonen? Ik vind het persoonlijk beetje raar dat je gedwongen wordt om nieuwe spelers te halen om dit soort punten te pakken.

1 uur geleden zei Mordurette:

Een team in crisistijd haalt vaak toch ook nieuwe spelers om het tij te keren?

Ja, snap ik. Maar ik snap niet dat een team die een nieuwe keeper haalt en daarmee 5 clean sheets pakt meer punten krijgt dan een team die hetzelfde presteert maar dan met Koselev. Nieuwe spelers halen is een middel voor een ploeg om zich te handhaven, maar nu wordt het als een doel gesteld.

Edited by Kelvin

10 uur geleden zei Kelvin:

Ja, snap ik. Maar ik snap niet dat een team die een nieuwe keeper haalt en daarmee 5 clean sheets pakt meer punten krijgt dan een team die hetzelfde presteert maar dan met Koselev. Nieuwe spelers halen is een middel voor een ploeg om zich te handhaven, maar nu wordt het als een doel gesteld.

Gewoon een klein extraatje zodat er verschillende keuzes gemaakt kunnen worden door managers. Haal je van je laatste centen een nieuwe spits en bouw je je tactiek om hem heen zodat hij maximaal rendeert en je de punten pakt? Of haal je een nieuwe keeper en bouw je een defensieve muur voor hem zodat je weinig goals tegen krijgt? Lijkt me best een leuk element.

35 minuten geleden zei rick_burgsted:

Hoezo mag je maar maximaal 5 keer opslaan? Wat is de reden hierachter?

Zodat je niet elke wedstrijd 10x kunt overspelen tot je wint ;)

6 uur geleden zei Vilhena:

Zodat je niet elke wedstrijd 10x kunt overspelen tot je wint ;)

En wat met rolling saves? Mijn game is ingesteld om het iedere maand op te slaan, maar dan wel over 3 verschillende versies..

7 uur geleden zei stef1978:

Ik heb competities geladen via http://sortitoutsi.net/

Kan ik deze uitdaging gewoon spelen?

Als jij het bestandje opent in FM zitten die extra competities daar niet in, enkel wanneer jij een nieuwe savegame begint kan je die toevoegen. Dus geen probleem, je kan gewoon spelen.

9 uur geleden zei Steels:

En wat met rolling saves? Mijn game is ingesteld om het iedere maand op te slaan, maar dan wel over 3 verschillende versies..

Dan zul je dat even moeten aanpassen voor deze challenge. We kunnen precies zien hoe en wat qua opslaan, dus het is zaak om het wel goed te doen ;)

Bekertoernooi kom ik later vandaag op terug. 

Deze challenge is wel een mooie tactieken uit te proberen. De eerste geen succes helaas, nul punten dus. Ik zag laatst een LLM tactiek op steam en deze ga ik nu uitproberen. Misschien dan wel succes.

Jammer dat er zoveel landen aanstaan .. gaat echt super traag nu. Ik had liever alleen de NL competitie gehad .