Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wie is de mol? 2020

MisterX

Aanbevolen berichten

Als Rob het is, zat ik voor het eerst sinds aflevering 2 ofzo goed. Dat kan dus eigenlijk niet en is voor mij nu juist de reden om te twijfelen of Nathan toch niet de mol is. Hij blijft alleen maar steeds bedragen binnen halen. Net zoals gisteren op de fiets. Al was dat ook maar weer 250 euro. Toch is het weer meer dan de rest. Hij heeft te veel van dat soort acties... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat soort dingen zorgen ervoor dat ik ga twijfelen over Rob. Al wil je niet weten hoeveel er geklooid wordt met dat soort biechten. In de aflevering zei ze dat ze op twee personen zat, maar na afloop heb ik ergens gelezen (dagboek v.d. afvaller ofzo?) dat ze eruit is ivm tunnelvisie op 1 persoon. Dat zou zo maar kunnen betekenen dat ze alles op Mil heeft ingezet en heb je als rob-verdenker geen probleem meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze krijgen natuurlijk ook gewoon moeilijke vragen die niets met de mol rechtstreeks te maken heeft. Welke plek liep hij, hoeveelste kwam de mol binnen. 

Anders zou het helemaal raar zijn, ze zaten allemaal op Leonie, en die gaat naar huis. Dan heeft Leonie het dus nog slechter ingevuld dan de rest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wees je bewust dat niet alle vragen 5 opties zullen hebben. Er zullen ook vragen zijn met 2 of 3 opties. Eén optie slaat dan op meerdere personen. Als regelmatig Leonie en de mol tot dezelfde optie behoren, dan is kiezen voor Leonie toch een goed antwoord, ook al is ze niet de mol. Als iedereen op een verkeerde mol zit (dat lijkt nu het geval), dan is het eigenlijk gewoon een loterij wie er uit vliegt. Het is geluk hebben dat jouw antwoorden toevallig vaker samenvallen met de mol dan dat gebeurt bij anderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat snap ik! Maar dat maakt dus juist dat wij niet op basis van een 'gekozen' mol en de uitkomst daarvan kunnen weten wat goed of fout is als kijker. Ongeacht welke steken de mol laat vallen, de regie zal ook er alles aan doen om anderen verdacht te maken om zo de spanning te behouden. Ook oud-mol spelers hebben dit meermaals aangegeven. Dan ga je dus aan alles twijfelen, zoals het lasergame pak met Nathan, zou het expres zo zijn... 

Evengoed kan mij dit seizoen weer boeien! De Belgische versie vind ik al 2 jaar op rij nog toffer om te kijken, hebben jullie deze ook gezien? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Wat is er zo 'anders' aan de Belgische variant?

De spellen vind ik een stuk toffer, veel 'groter' aangepakt en actiever. Afgelopen jaar hadden ze geweldige kandidaten, zo zat er een priester bij, leuke samenstellingen van karakters. Met name de spellen, de spanning en de actie waren meer aanwezig. Echt wel een aanrader om te kijken, dit kon via NPO + (account maken, maand gratis). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MisterX:

Ik dacht eerst altijd dat de Belgische mol slecht bekend stond en op basis van die verhalen heb ik nooit gekeken. Recent hoor ik juist alleen maar positieve verhalen. Misschien moet ik dan toch maar eens gaan kijken. 

Ik zou het echt aanraden! Afgelopen twee seizoenen zijn zeker de moeite waard om terug te kijken in mijn ogen. Zaten geweldige spellen bij, groots, meeslepend en erg leuke deelnemers. 

Laat me weten wat je ervan vond! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

Doe ze het daar trouwens met bekende Belgen of onbekende Belgen?

Nou ja, de meeste BN-ers die mee doen aan WIDM ken ik sowieso pas nadat ze mee hebben gedaan aan het programma. Je antwoord zal niet bepalend zijn voor het wel/niet kijken. 

Het betreffen enkel onbekende Belgen. Zitten wel wat mooie vrouwen bij, die zijn voor mij nu wel bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag hopen van wel. Tot nu toe vond ik het maar een anti-climax. Ik verwachtte iets waaruit zou volgens dat ze met z'n vieren in de finale stonden. En toen was het ook voor de kandidaten opeens: Maak je klaar voor de finale executie. Ik hoop daarom op een verrassing volgende week.

Volgens mij moet ik die aflevering echter helaas na afloop bekijken, niet op het moment zelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-3-2020 om 20:22 zei MisterX:

@Erwin. @Zeus @Rogier.

Iemand die de poll kan aanpassen? Ik wil mijn stem herzien, maar dat lukt nu niet. 

Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe dat moet, excuses.

Vond het wel een matig seizoen eigenlijk. Finale anticlimax. Weinig opdrachten die echt gaaf waren. Amper jokers te verdienen door goed op te letten bij de opdrachten. Nee, uit zo'n land had veel meer gehaald kunnen worden. Zonde.

Denk zelf dat Rob of Nathan het is. Miljuschka lijkt me sterk, zou anders nooit die 1500 euro die ze ingezet had ook daadwerkelijk pakken, los van alle andere punten waarop blijkt dat ze het geld voor de pot probeert te pakken. Volgens mij zijn er ook kandidaten afgevallen die op Buddy zaten (Claes?), dus die lijkt me het ook niet. Zowel Rob als Nathan valt veel voor te zeggen, alleen Nathan haalt op cruciale momenten geld binnen waar het niet hoeft. Is aan de ene kant verdacht, aan de andere kant, waarom zou je dat in godsnaam doen als mol (bijvoorbeeld de actie bij de waaiers na de executie)? Tuurlijk wil je niet ontdekt worden, maar dat soort acties halen imo de essentie weg uit het hele spel. Dan houd je alleen Rob nog over.

Hoop dat het Nathan is, geweldige persoonlijkheid en zou het verhaal wel prachtig maken. Daarnaast zit dan iedereen fout, zou lekker zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens.

Het is dit jaar meer scripted dan ooit. Was vorig seizoen ook al zo vind ik. Je wordt als kijker steeds een bepaalde kant op gestuurd. Nu, in de aflevering van gister wordt zo duidelijk in beeld gebracht dat iedereen op Rob zit, dat je eigenlijk wel weer een twist verwacht in de finale volgende week. Buddy en Miljuschka zijn mij teveel kandidaat, dus dan moet het wel Nathan zijn. Maar zoals Rogier hier boven al zegt, ook die heeft op bepaalde momenten geld in het laatje gebracht en was opvallend fanatiek steeds. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen vergeet zeker het jaar dat Kees Tol meedeed. Hij was de mol en haalde ook geld in het laatje. Maar als mol weet je ook precies wanneer je geen geld in het laatje moet brengen. Rob is mij te opvallend. Ik zeg toch dat het Nathan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites