Jump to content

[FM21] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal

Recommended Posts

• Replies 759
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ben Bennie Vos uit Rotterdam-West, een echt product uit het kakkers-milieu. 23 jaar en afgestudeerd.  Een  gepassioneerde  FM gamer. Sinds mijn 12de levensjaar speel ik FM. Destijds begon ik met FM

[FM20/LLM] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal     Ok, afgezien van het feit dat het verkeer voor mij hier verschrikkelijk is, door dat verrekte links rijden, is het wel e

[FM20/LLM] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal       Mijn eerste halte was dus Maidenhead, een plaats in het bestuurlijke gebied Windsor and Maidenhead, in het E

Posted Images

bannere1zk5u.jpg

Toen ik vanmorgen de administratie van de camping wilde bemannen, dook een stralende mrs. Parker op. Ze was extra naar het kantoor gekomen om mij  nogmaals te bedanken. Als ik haar goed begreep, heb ik voor het eerst in mijn leven een ander persoon ‘gelukkig’ gemaakt. Die jongen van haar voelde zich in zijn clubtenue en met zijn laptop de koning te rijk. Vanmorgen werd hij door een schoolbusje opgehaald en zij had moeite om hem erin te krijgen, want hij was al helemaal verzot op zijn nieuw game en wilde liever spelen dan leren. Maar omdat wij duidelijk van  te voren hadden afgesproken, dat de school voorgaat, was hij dan toch naar school vertrokken. Vanmiddag mocht hij hier op kantoor gamen en het kantoor in mijn afwezigheid ‘bemannen’.  Op de een of andere manier had ik het gevoel, dat wij door de simpele giften en de ‘benoeming als tweede assistent en scout’ hem belangrijker hadden gemaakt en meer inhoud aan zijn bestaan hadden gegeven. Het klinkt misschien allemaal overdreven, maar Tony was ermee in zijn sas en volledig happy en daar gaat het hem er juist om.

Natuurlijk zet ik s morgens op kantoor altijd het eerst mijn laptop aan en lees het nieuws. Toevallig viel mijn oog op een artikel over Sigames, waarin benadrukt werd dat het computerspel Football Manager meer speler- en spelstatistieken verzamelt dan echte voetbalclubs. Scouts in dienst van het spel blijken in trek bij echte clubs.

Ik moest even lachen. Hoe gek kan het toch lopen, dacht ik.  Ik was weliswaar nooit een scout, dat kon ik niet eens want ik heb de benodigde kwaliteiten niet, maar ik kan nu wel met recht zeggen:  ‘Nu speel ik het spel gewoon in het echt.’

Volgens het artikel, werd er gezegd dat veel Voetbalclubs leren van een computerspel: bij Football ­Manager, waarin gamers de leiding hebben over een voetbalclub, gebeurt het. Een deel van die fanatieke gamers beschikt over zoveel kennis van het voetbal, dat ze inmiddels ook worden gevraagd door de scoutingafdeling van echte voetbalclubs. 

Nou ja, in het verleden zou ik hierover hebben gelachen, maar nu niet meer. Het zou inderdaad kunnen, alleen kan je als gamer alleen leren hoe je statistieken moet lezen en wat je ermee kunt doen. Maar je leert niet hoe je spelers kunt analyseren en hoe je op basis van hun kwaliteiten een tactiek in elkaar kunt zetten. Laat ik wel zijn:  ik gebruik een bestaande tactiek van iemand uit het forum, die daarmee in het game succesvol is. En de spelers op de juiste positie zetten, kan ik ook niet, want dat deden ze zelf.

Maar wat ik wel kan en geleerd heb, is opdrachten uitvoeren, delegeren en over probleemoplossingen nadenken.

Van de club mag ik nu een trainerscursus volgen, dus via de FA zal ik alles over trainen leren. Bovendien hebben wij op de club een hoop trainingsboeken, dus trainen zal op den duur geen probleem meer zijn. Wat wel een probleem kan worden is het feit, dat ik de spelers nooit met een concrete opdracht het veld in stuur. Met de opmerking: ‘zoek het maar uit’ kom ik niet ver meer.  Maar ook dit soort zaken kun je leren en als ik iets kan, dan is het leren.

137kgj38.jpg

Met dit ingewikkelde gedoe hoef ik bij ‘mijn jongens’ niet aan te komen. Zij willen gewoon duidelijke opdrachten die eenvoudig te begrijpen en uit te voeren zijn.  En de hamvraag is: hoe los ik dit probleem op en geef ik in de toekomst de spelers de juiste opdrachten mee.

Ik zie mijzelf als een slimme jongen, ben niet voor niets ‘drs. en LLM’.  Wie geeft in het game de juiste tactische opdrachten?  Die komen van de maker van de tactiek(en) die ik in het game gebruik en ik gebruik de tactieken van TFF of te wel Totalfootballfan.  Om erachter te komen, wat de juiste opdrachten aan de spelers zijn, moet ik dus de tactiek volledig ‘ontleden’.  Dan weet ik per positie wat de spelers moeten doen. Om daarachter te komen heb ik dus geen hogere wiskunde nodig. Dit wordt vanmiddag de eerste opdracht voor mijn ‘nieuwe assistent Tony’.  Het ontleden en per positie uitprinten van de tactiek. 

Het enige ‘probleem’ met de tactieken van TFF is, dat hij continu bezig is, zijn tactiek(en) te verbeteren en te optimaliseren. Met 4-4-2 Raptor V4 hebben wij goede resultaten behaald en nu zijn er weer 3 nieuwe tactieken. Zijn nieuwste tactiek, Punisher V1, is een 4-1-3-2 tactiek, meer gebalanceerd en door gebruik van een VM waarschijnlijk ook meer solide achterin.  Ook deze tactiek zal ik door Tony laten ontleden en uitprinten. Misschien kunnen wij deze ook in de toekomst gebruiken, mits wij een VM in onze gelederen hebben. Ben benieuwd.

Vandaag zijn alle proefspelers weer vertrokken. Op het laatste nippertje heb ik de 20jarige VM Ben Flitchett nog getracht een amateurcontractje aan te bieden, met het oog op de Punisher tactiek, die wij mogelijkerwijs binnenkort een keer gaan gebruiken.  Dus ik ben benieuwd wat Flitchett beslist en of hij terugkomt.

Als Tony van school komt, stort hij zich gelijk na het eten op zijn laptop. Hij  steekt elke middag de meeste uren in het gamen. FM20 heeft het hem aangedaan en hij wil het spel goed onder de knie krijgen, alvorens hij mijn opdrachten kan uitvoeren. Ik maak me er niet druk om. Belangrijk is, dat die jongen het naar zijn zin heeft en hij geniet van het spel.

165ivkip.jpg

Nou, ik denk dat wij de aanstaande ‘goalgetter’ van de 10de divisie binnen hebben.

166vdkmi.jpg

Het maakt niet uit, tegen wie we moeten spelen. Belangrijk is alleen, dat wij in de bekers thuiswedstrijden hebben, want die leveren geld op.  En geld hebben wij nodig.

Op zaterdag 17 augustus  om 15 uur spelen wij thuis tegen Bridon Ropes of te wel The Ropes.

Bridon Ropes Football Club is een voetbalclub gevestigd in Charlton, Royal Borough of Greenwich. Ze zijn momenteel lid van de Southern Counties East League Division One en spelen bij Meridian Sports & Social Club.

168nej2g.jpg

Wat mij wederom opvalt is, dat wij toch wel een van de lelijkste logos van de hele 10de divisie hebben. Verschrikkelijk zeg.

En ja hoor, toen ik voor de match naar de opstelling van The Ropes keek, voelde ik ineens nattigheid. En niet alleen omdat we ook deze middag geteisterd werden door regenbuien. Nee, ik had op de een of andere manier het gevoel dat wij met 4-4-2 tekort zouden schieten tegen het 4-1-4-1 van The Ropes.  Bovendien waren een aantal van onze spelers niet wedstrijdfit en ik had, al zeg ik het zelf, poep in de broek.  Dus koos ik, zo maar in een spontane opwelling, voor de ongeoefende nieuwe TFF tactiek Punisher V1, volgens de maker een meer gebalanceerde tactiek. Of het juist was, ik weet het niet. In elk geval stelde ik VC Connor op als VM. Connor maakte mij duidelijk dat het hem totaal niets uitmaakt waar hij speelt, als die maar speelt en ofschoon hij geen middenvelder is kan die toch als een soort ‘Veegmachine’ voor de defensie functioneren. 

Voor 83 toeschouwers en onder leiding van scheidsrechter Martin Ross (volgens AM Jack een verschrikkelijke mierenneuker, gezien de match toen tegen Lydd, waar hij voor elke scheet floot behalve voor de echte en grove overtredingen) en onder de natte zooi van regenbuien kwamen wij dus in de ‘nieuwe tactiek’ het natte veld op.

Wij waren van begin af de betere ploeg, want de tegenstander zakte helemaal in en pakte gelijk het botte bijl uit. Onze rechterspits, Leung Wai Chun, die thuis mogelijkerwijs met stokkies eet, kreeg het onmiddellijk zwaar te verduren. Hij kreeg aardig wat trappen tegen ‘zijn stokkies’ en de scheids deelde wel in de 7e en 14de minuut gele kaarten uit, maar daarmee stopte hij de aanslagen op de benen van Wai Chun niet.

Ons eerste doelpunt in de 15de minuut werd om onverklaarbare redenen nog afgekeurd en 3 minuten later kregen wij een terechte penalty voor een handsbal, die spits Habte onberispelijk binnenschoot. 1 : 0 en de terechte openingstreffer was een feit.

In de 35ste minuut kreeg nog ene Jackson een gele kaart, omdat hij eveneens jacht zat te maken op Wai Chung. Tijdens de rust heb ik Wai Chung gewisseld en Pelles in de tweede helft het veld in gestuurd. Onze Hongaar werd de beste speler van het veld en liet zien, dat hij een echte lefgozer is.

Nadat de verschrikkelijke scheids in de 71ste minuut aan onze MR Stevenson een gele kaart had gegeven,  haalde ik in de 74ste minuut  VC Meehan (die volledig op was) en VL McDonnell, die bijzonder zwak speelde, van het veld en stuurde jonkie Skiverton en Cooper het veld in.

In de 75ste minuut kreeg ook MR Hirrel de gele kaart wegens opmerkingen aan de leiding en 2 minuten later was het eindelijk weer raak. Uit een voorzet van de net op het veld staande VL Cooper kopte spits Pelles de bal in het doel. 2 : 0  en wij zijn op de goede weg.  Nadien gaf de scheids nog 3 gele kaarten en mochten de touwen blij zijn, dat ze de match met elf man konden eindigen. Want als ik scheids was geweest, had ik minimaal 2 spelers van hun naar huis gestuurd. 

Enfin, wij hebben gewonnen en feitelijk moet ik TFF dankbaar zijn voor de tactiek. Hier ga ik vaker gebruik van maken en met een redelijke VM krijgen wij achterin een bolwerk.

Spoiler

1679djrl.jpg

169k8jns.jpg

1704qk6m.jpg

@True_Legend  @Vlonkie  @Chimpa  @TheRedOne  @ROEMM  @Makalakalane  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Olivierke  @stef1978  @spaansetukker  @Kavinos  @joosthaf  @komodo25  @neva

Bedankt voor jullie reacties.

Edited by germandutch

Leuke update; goede overwinning

@spaansetukker @germandutch

TFF is niet zo snel meer terug te vinden in de community. Hij is betrapt op het beheren van een compleet trollenleger, waarmee hij andere tactieken de grond in boorde en zichzelf promootte. Gewoon een faker / wanker die op z'n zolderkamertje met z'n meer dan 75 (!) dubbelaccounts zichzelf een digitale FM-boner aan liep te praten.

49 minuten geleden zei neva:

Leuke update; goede overwinning

@spaansetukker @germandutch

TFF is niet zo snel meer terug te vinden in de community. Hij is betrapt op het beheren van een compleet trollenleger, waarmee hij andere tactieken de grond in boorde en zichzelf promootte. Gewoon een faker / wanker die op z'n zolderkamertje met z'n meer dan 75 (!) dubbelaccounts zichzelf een digitale FM-boner aan liep te praten.

Yes I know had het gevolgt, kreeg eerst weer een kans en later toch definitieve en terechte ban.

Maar voorheen gebruikte ik zijn tactieken wel is en vond ze destijds wel goed.

bannerek5kav.jpg

Oh je, oh je!  Ik had Tony verzocht om de tactiek van TFF te ontleden en uit te printen en Tony constateerde een probleem. De tactiek Punisher V1 was er niet meer. Wel heeft hij ineens 5 nieuwe tactieken gecreëerd en wel Punisher V2 (4-1-3-1-1) + Pyromancer V2 (4-1-3-2) + Raider V4 (4-1-4-1) + Phoenix V4 (4-1-2-2-1) + Stinger V1 (4-1-1-3-1). 

Pas nog heb ik zitten klagen over het feit, dat ene Knap je doodgooit met zijn tactieken, waardoor ik het overzicht kwijtraak. Bij hem heb ik het gevoel, dat kwantiteit nu vooropstaat in plaats van kwaliteit. En nu begint TFF ook zo. Bovendien had hij in het verleden zijn tactieken gerangschikt naar sterkte en nu dus niet, omdat hij ze nog moet uittesten. Tevens heeft hij de 4-4-2 tactiek laten vervallen en dat is k*t, want dit spelsysteem lag ons goed.

Enfin, ik laat Tony voorlopig de Phoenix V4 + Punisher V2 ontleden en uitprinten en dan zie ik het wel. Want als je weet wat de spelers per positie moeten doen, dan kan ik het wel een beetje begrijpelijk formuleren, overbrengen en de juiste trainingen, die bij deze handelingen horen, door Tony op laten zoeken.

Feitelijk kun je het zo zien als een ‘casestudy’. Op de uni kreeg ik ze door mijn docent opgelegd, hier geef ik ze zelf en zoek, onderzoek en schrijf ze uit of breng de resultaten over. Simpel toch? Een kind kan de was doen en dat heb ik jarenlang geleerd en daar was ik goed in. Dus waarom hier niet?  

Ik kan me voorstellen dat u nieuwsgierig bent, hoe mijn dag afloop eruit ziet. Welnu, s morgens om 6 uur sta ik altijd op, dan slapen ze hier op de camping allen nog. Dan ga ik een half uur tot maximaal drie kwartier joggen, dus ik loop me een beroerte in en over de camping en de directe omgeving. Daarna douchen en ontbijten. Normaal ontbijt, 2 sneetjes brood met kaas of beleg (wat in de aanbieding is bij de supermarkt) en op wedstrijddagen nuttig ik een Engels ontbijt. En dat maak ik zelf klaar in mijn woonmobiel. Van 8 tot 1 uur beman ik het kantoor op de camping en doe de administratie en toewijzing staanplaatsen of huisjes. Dan heb ik een half uur voor de lunch, twee boterhammen en veel koffie. Om 13.30 vertrek ik samen met mr. Harris naar de club en op wedstrijddagen rij ik met mijn eigen auto naar de club. Op gewone trainingsdagen zit Tony na zijn schooltijd op kantoor en op wedstrijddagen gaat hij  met mij mee, als de school het toelaat.

Inmiddels ken ik al alle eettentjes en snackbars op weg van de club naar de camping, dus avondeten is geen probleem. Een kroegenloper ben ik niet, dus de avonden zijn rustig.  In mijn ‘huisje’ heb ik TV en satellietantenne, dus ik kan, alles niet maar wel veel zien  en vermaak me wel.  Met andere woorden: het leven is hier goed en het bevalt mij. Voorlopig tenminste wel.  

Over enkele dagen moeten wij in de voorronde van de FA Cup thuis spelen tegen Basildon. Die club zegt mij niets, maar dat is niet verwonderlijk, want van alle clubs in deze 10de divisie heb ik nog nooit gehoord. Wel vind ik het interessant op Wikipedia alles over de plaats (bij uitwedstrijden) en de club te lezen. Alle uitwedstrijden zijn haast allen in Londen , alleen de Cup wedstrijden zijn vaak tegen ploegen uit dorpjes randje Londen en wat je dan ziet is toch uitermate interessant.

Enfin, onze tegenstander is  Basildon United Football Club, een voetbalclub gevestigd in Basildon, Essex. Ze zijn momenteel lid van de Isthmian League North Division en spelen bij Gardiners Close.

Spoiler

Ik heb van deze club nog nooit gehoord, maar Wikipedia gelukkig wel.  

De club werd opgericht in 1963 als een junior team met de naam Armada Sports voordat ze een volwassen club werd en hun huidige naam aannam in 1967. De club sloot zich aan bij de Thurrock Thames-side Combination League voor het seizoen 1967–68, alvorens over te schakelen naar de Reserves Division Two van de Greater London League in 1968. Na als tweede te zijn geëindigd in de divisie in 1969-70, werden ze gepromoveerd tot Reserves Division One. In 1971 was de club oprichter van de Essex Senior League (ESL) en eindigde als tweede in 1972-73, voordat hij de competitie won in 1976-77. De club won vervolgens de competitie voor de volgende drie seizoenen, en won ook de League Cup in 1977-78, voordat hij in 1980 overstapte naar de Atheense League.

Na de tweede plaats in hun eerste seizoen in de Atheense competitie, sloot Basildon zich aan bij divisie twee van de Isthmian League voor het seizoen 1981-82. In 1983-84 wonnen ze divisie twee en werden gepromoveerd tot divisie één. De club bleef in Division One totdat ze degradeerde aan het einde van het seizoen 1988-89, toen ze de tweede bodem van de Division eindigden, en werden gedegradeerd naar Division Two North.

In 1991 verliet Basildon de Isthmian League en viel terug in de Essex Senior League. Ze wonnen de competitie en de League Cup dubbel in 1993-94, maar namen geen promotie voor de Isthmian League. De club won de League Cup voor de derde keer in 1997-1998. Na als tweede te zijn geëindigd in de competitie in 2017-18, werden ze gepromoveerd naar de Noord-Divisie van de Isthmian League.

171rxjch.jpg

1727ikuy.jpg

Als ik het goed begrijp dan zit deze club in de 8ste divisie. Dus twee divisies hoger dan wij, maar of ze inderdaad beter zijn blijft nog te bezien. Het enige wat ze wel hebben, dat is mijn mening dan, is een leuk logo. Daar kun je mee thuiskomen.

Bij mooi droog voetbalweer en voor maar liefst 544 toeschouwers (waarvan 4 uitfans) kwamen wij in de nieuw gekozen begintactiek 4-1-4-1 VM Breed (of te wel de Phoenix V4 tactiek van TFF) het veld op. Tot mijn verbazing had onze tegenstander The Bees, zoals de bijnaam van Basildon luid, eveneens voor dezelfde tactiek gekozen. Nou dat kon leuk worden, want nu krijg je min of meer een directe confrontatie en wordt duidelijk, of wij wel of niet de betere spelers hebben.

Scheidsrechter was ene Colin Griffiths, die net als Paul Piggott, de manager van Basildon, mijn uitgestrekte hand over het hoofd zag. Blijkbaar dachten ze dat ik of een ballenjongen of de zoon van de manager was, omdat ik Tony met rolstoel en al naar de dug-out had geduwd. Ik dacht maar een ding: ‘arrogante zakkenwassers’ en hoopte, dat wij The Bees vleugellam gaan spelen en iemand deze scheids een bal voor zijn kop schiet. Mag niet natuurlijk, maar de gedachte alleen was al leuk hoor.

Enfin, het werd een bekerwedstrijd, die onze 540 toeschouwers (niet alleen de hele camping was leeggelopen maar ook iedereen die in onze wijk nog goed ter been was, leek aanwezig te zijn) zo snel niet zullen vergeten. Ik heb al een hoop meegemaakt hier, alhoewel ‘veel’, ik ben nog jong dus dat valt wel mee. Maar om eerlijk te zijn, deze scheidsrechter was een verschrikking. Hij benadeelde ons waar die maar kon en zijn raar gefluit werkte ontzettend op onze zenuwen.

In de eerste 25 minuten was er nog niets aan de hand en toen kon iedereen zien, dat wij veel te snel speelden en handelden en de tegenstander te traag en te statisch speelde. Het leek, of het merendeel van onze spelers op de brommer waren, want wij liepen ze overal voorbij.

Hoe je het keert of draait ons middenveld was heer en meester. In de 26ste minuut zette MC Sedgley zijn collega MC Thompson met een sublieme steekpass alleen voor de keeper en deze kans liet zich Ben Thompson niet ontgaan. Hij schoot de bal in het doel en onze langverwachte openingstreffer was een feit.  Twee minuten later brak de hel uit.

In plaats van AMR Okoh te waarschuwen, die als een straatvechter VL McDonnell omverduwde, omdat deze niet snel genoeg de bal vrijgaf, kreeg McDonnell de eerste gele kaart in deze wedstrijd.

VR Rogers protesteerde tegen de foutieve beslissing van de scheids en ja hoor, in de 29ste minuut kreeg hij hiervoor eveneens de gele kaart. 5 minuten later was AML Mathieson aan de beurt. Ook hij kreeg geel voor niets. In de 40ste minuut trof het MC Sedgley en in de 45ste minuut was onze doelpuntenmaker MC Thompson aan de beurt. Geel!  5 gele kaarten in 20 minuten!  Toen reageerde ons publiek. Ze begonnen te recht de scheids uit te schelden want hij was alleen maar bezig om ons te benadelen.

In de 47ste en laatste minuut was het spits Vyse, die eerst VC Murray met een elleboog neerlegde, waardoor hij in het bezit van de bal kwam en toen met een volley de bal in ons doel joeg.  1 : 1 en de gelijkmaker werd door de scheids goedgekeurd. Met een brede grijns floot hij de eerste helft toen af en holde als een speer naar de kleedkamer. Ik keek Tony hoofdschuddend aan. Wat moet je hierover zeggen. Je wordt gewoon willens en wetens door zo een waardeloze scheids belazerd. 

Tijdens de rust was het mr. Harris, die op hoge poten naar de scheids toe stapte en hem duidelijk maakte, wat hij van diens gedrag vond.

Voor ons was het balen, want wij waren gewoon beter maar aan de stand kon je dat niet aflezen.

In de tweede helft veranderde weinig. Wij waren beter maar de scheids greep alles aan, om onze acties af te breken met zijn partijdig gefluit. Twee minuten na het beginsignaal van de tweede helft, haalde ik AML Mathieson eraf, die al geel had en de scheids in zijn nekvel wilde grijpen. Onze enige ‘dertiger’ Hirrel nam diens positie over.

En toen kwam de 55ste minuut. Bij een simpel duel om de bal, hetgeen door MC Thompson werd gewonnen, was de scheids er plots als de kippen bij. Hij floot. Blijkbaar had hij als enige een ‘overtreding’ van onze doelpuntenmaker gezien en dus trok hij eerst de gele kaart en met een in mijn ogen brede smerige grijns de rode kaart.  En toen barstte pas echt de hel los.  Niet alleen 540 volledig opgewonden toeschouwers begonnen hun boosheid te uiten, maar ook ons bestuur en, of u het geloofd of niet, Tony stond met zijn rolstoel plots aan de zijlijn en schreeuwde lustig mee. Daarbij toonde hij aan alles en iedereen met beide handen ‘de middenvinger’.  En hij was niet de enige die het deed.

174w2j16.jpg

Nou daar sta je dan met nog slechts 10 man en met minimaal 12 tegenstanders. Of de lijnrechters nu wel of niet correct vlagden, ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat de scheids ons hoe dan ook in de vernieling wilde helpen.

Nou ik veranderde niets aan de tactiek. MC Sedgley kwam naar de zijlijn en vertelde mij, dat hij samen met VM Williams het kon bolwerken. Een omzetting was niet nodig.

Toen de scheids  de wedstrijd hervatte, had hij slechts 6 minuten nodig, om de volgende gele kaart uit te delen. Deze keer betrof het AMR Stevenson en in de 64ste minuut was AML Hirrel aan de beurt.  Nadien duurde het tot de 71ste minuut, totdat de scheids weer in actie kwam. Ene Elsom had overal een dieprode kaart gezien voor zijn natrappen, maar deze scheids gaf hem slechts geel en het zou mij totaal niet verbazen als die hem had toegefluisterd: ‘goed gedaan’.  Ik weet wel, dat je zo niet mag denken, maar in deze match is gewoon alles mogelijk.

En ja hoor, daar gaan we weer. In de 75ste minuut kreeg VC Murray ook een gele kaart en 1 minuut later haalde ik AMR Stevenson eruit, omdat die het gedrag van de scheids en zijn tegenstander niet meer kon waarderen. Voor hem bracht ik spits Wai Chun. Weliswaar geen AMR maar wel een lefgozer en die had ik juist nodig.

Mijn ‘netste’ speler, VM Sam Williams, een 18jarige VM die feitelijk in de O23 thuishoort, kreeg in de 83ste minuut ook geel. De scheids legde ons spelsysteem heel structureel lam met zijn gele kaarten om de tegenstander meer kansen op de overwinning te geven. 

Maar ja, wij hebben altijd nog spits Habte en in de 85ste minuut toonde hij aan, waarom hij onze topscorer is. Gelegenheids- AMR Leung Wai Chun lukte het, om de achterlijn te halen en een strakke voorzet op Michael Habte te spelen. Habte treuzelde niet en knalde de bal in het doel. 2 : 1 en de verdiende voorsprong was een feit. Het bleef bij deze uitslag en ondanks het misselijke gedoe van de scheids stapten wij als verdiende winnaar van het veld.  

Onder heel erg luid boegeroep kon de scheids vertrekken. Nou ik kan niet zeggen, dat de wedstrijden op het 10de niveau echt leuke belevenissen zijn. 11 gele kaarten en 1 rode kaart in zo een armoedige wedstrijd is volgens mij een nieuw record. En niet alleen dat deze k*t scheidsrechter ons hier gigantisch heeft benadeeld, maar straks krijgen wij ook nog problemen met de bond en zal men ons weer een geldstraf opleggen en krijgt MC Thompson een schorsing.

Spoiler

1737ek3t.jpg

175svk7j.jpg

176uwkka.jpg

@True_Legend  @Vlonkie  @Chimpa  @TheRedOne  @ROEMM  @Makalakalane  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Olivierke  @stef1978  @T10  @Kavinos  @joosthaf  @komodo25

@neva  @spaansetukker  =  Het klopt, dat FM Base een permanente ban heeft uitgesproken over TFF maar hij wordt wel toegestaan op de site van Sigames en aangezien hij hele goede tactieken maakt en vooral met een hele duidelijke uitleg, heb ik voor zijn tactieken gekozen in deze novelle.

Edited by germandutch

bannerewujw0.jpg

Uiteraard heb ik MC Thompson voor het wegsturen door de bijzonder slechte scheidsrechter Colin Griffiths geen boete opgelegd, ondanks de clubreglementen. De scheids kreeg van zijn eigen bond voor zijn belachelijk slecht optreden een waardering van 3.4  - volgens mij had hij gewoon een 1.0 moeten hebben, tenzij het nog slechter kan.

17988k5e.jpg

Elke cent is meegenomen, want ik heb het salarisbudget overtrokken. Wij staan dus in het rood.

180yykir.jpg

Alle bekerwedstrijden, die wij thuis mogen spelen, leveren eveneens weer geld op.  Het gaat lekker zo.

Sommige mensen maken mij het werk hier niet makkelijker. Tony was plots weer ten einde raad, want TFF was met zijn tactieken helemaal verdwenen van de FM Base site. Om de een of andere redenen werd die aldaar wel of niet voor altijd verbannen. 

In het Tactic Testing gedeelte van deze site kom je nu haast alleen nog maar de tactieken van ene Knap tegen. Het kan zijn dat deze persoon uitstekende tactieken maakt, maar die zijn en waren niet aan mij besteed. Bij mijn aantreden als ‘interim manager’ bij Holmesdale heb ik gekozen voor de tactieken van TFF. En waarom, zult u ongetwijfeld vragen?  Nou, omdat TFF altijd een duidelijke uitleg verstrekt en omdat ik diens uitleg begreep, heb ik voor hem gekozen. Of Knap’s tactieken wel of niet beter zijn, kan ik niet beoordelen en maakt voor mij geen zak uit. Knap geeft totaal geen uitleg en dat is de enige redenen waarom ik zijn tactieken niet wil gebruiken.

Welnu, ik heb de ‘verdwenen TFF’ teruggevonden. Hij staat met zijn tactieken nu op de site van Sigames of te wel Sports Interactive Community, maar daarmee had ik het probleem van vriend Tony nog niet opgelost. Want plots heeft TFF nog maar 3 tactieken in gebruik en wel Slayer V1 (4-1-4-1 VM Breed) + Crusher V1 (4-2-3-1 Breed) + Phoenix V4 (4-1-4-1 VM Breed).  Die gast moet nu niet aan de gang blijven, want zo schiet ik niets op.

Hoe dan ook, Tony is nu met deze tactieken bezig en ik zit te kijken of wij er iets mee kunnen. Jammerlijk is, dat hij geen tactiek met 2 spitsen meer heeft, want daar konden wij goed mee uit de voeten. Want zelf een tactiek in elkaar te draaien die gebaseerd is op de spelerskwaliteiten, dat lukt mij nog niet. In het game is dat makkelijk om te doen, omdat je dan spelersprofielen hebt en naar hartenlust kunt tweaken, maar in het echt is het andere koek. Ik kan spelers niet analyseren, zie en weet alleen wat goed en slecht is.  Hopelijk kan Tony wat statistieken over onze spelers vinden?

En ja hoor, ik had mijn kont nog niet gedraaid, toen TFF al weer tactische wijzigingen had toegepast. Plots kwam hij met twee andere tactieken en wel Ashbringer V1 (4-1-4-1 VM VV) + Cerber V1 (4-4-1-1VV).  In het echt kan ik niets of beter gezegd nog niets wat het in elkaar zetten van een tactisch spelsysteem betreft, maar als ervaren FM gamer kan ik wel beoordelen of de positionele veldbezetting goed is of niet. En eerlijk is eerlijk, de veldbezetting van de 2 nieuwe tactieken is op het eerste oog bijzonder goed te noemen.

Per seizoen heb ik in het game altijd minimaal 3 tactieken gebruikt en waarom zou dat in het echt niet ook kunnen? Dus gaf ik Tony een nieuwe opdracht: ontleden en uitprinten van de tactieken Ashbringer V1 + Cerber V1 en Phoenix V4  + uitprinten van de spelersprofielen van de spelers van onze club, door eerst het databestand England to level 10 van Dan BHTFC te downloaden en dan een nieuw game op te starten, waardoor de spelers tot en met level 10 zichtbaar worden.

Tony was weer tevreden, want de opdracht was duidelijk en helder en hij hoefde niet eerst te zoeken waar te beginnen. Als ik ook mijn spelers zo duidelijke en heldere opdrachten mee kon geven, dan moest dat toch ook in ons voordeel zijn?  Want laten wij wel wezen, ik heb feitelijk maar een ervaren speler en wel Hirrel, 31jr. en voor de rest een zeer jonge maar leergierige groep die duidelijke opdrachten, mits niet te ingewikkeld, prachtig tot uitvoer kunnen brengen.

Dus ‘achter de schermen’ hebben Tony en ik behoorlijk nog wat werk te verzetten, maar nu staat weer de volgende wedstrijd voor de deur.

VC Meehan, VR Rogers en VM Williams waren te vermoeid en bleven thuis. De geschorste MC Thompson mocht eveneens thuisblijven.  Dat er maar drie spelers te vermoeid waren om te spelen, was feitelijk een meevaller. Want vergeet niet, dat het amateurs zijn en geen profs. Ondanks het feit dat we 5 spelers hebben die € 24 en 1 (Hirrel) speler die € 230 per maand verdienen. Semiprofs kun je dat werkelijk niet noemen. Om de drie dagen spelen vergt nogal wat van de jongens, temeer omdat een aantal nog op school zitten en de rest gewoon werkt.

Maar let wel, ik heb op het nippertje nog een verdediger kunnen contracteren. Alleen al op basis van zijn naam had ik dat willen doen want hij heet Jack Hourican-Harvey, een 18jr 190cm lange verdediger uit de jeugd van MK Dons (4de divisie). Of die wil of niet, hij staat er gelijk in tegen Croydon.

Onze volgende wedstrijd is op dinsdag 27 augustus in en tegen Croydon,  een historische stad (town), wijk en groot commercieel centrum in het Zuid-Londense bestuurlijke gebied Croydon, in de regio Groot-Londen. Het ligt vijftien kilometer ten zuiden van Charing Cross, het centrale meetpunt in Londen.

Spoiler

Tussen 1920 en 1959 was Croydon de locatie van Croydon Airport, de toenmalige luchthaven van Londen, met vluchten naar Amsterdam, Parijs, Berlijn en andere steden in Europa. Enkele gebouwen van deze voormalige luchthaven staan er nog steeds.

Het Station East Croydon is qua aantal reizigers het tiende treinstation van de Londense agglomeratie. Vanaf Croydon rijden snelle treinen naar het centrum van Londen in minder dan een kwartier. Ook is er een directe verbinding met de luchthaven Londen Gatwick. Een ander druk station is Station West Croydon, dat bovendien het centrale station is voor de vier lokale tramlijnen van Tramlink.

Croydon wordt in de toekomstvisie London Plan (2004/2015) aangemerkt als een van de 19 metropolitan centres van Groot-Londen met een verzorgingsgebied groter dan de eigen borough. Tevens is het een van de 38 opportunity areas in de agglomeratie, gebieden met positieve ontwikkelingsmogelijkheden.

Croydon is dus gewoon een stadswijk in Londen en misschien kan mij iemand uitleggen, hoezo een stadswijk stedenbanden met Arnhem kan hebben?

1773qk1w.jpg

Onze tegenstander aldaar is Croydon Football Club, een Engelse semiprofessionele voetbalclub gevestigd in Croydon, Londen.

Spoiler

Tot 2006 speelden ze in de Isthmian League, maar verloren ze hun plaats in die competitie als onderdeel van de herstructurering van non-league voetbal in 2006, en spelen nu in de Southern Counties East League Division One. Ze spelen in Croydon Sports Arena in South Norwood. De club werd opgericht in 1953 als Croydon Amateurs.

De bijnaam van de club "The Trams" werd aangenomen rond 2000 toen het Croydon Tramlink-systeem werd geïnstalleerd en rond de achterkant van de grond loopt, Arena is de dichtstbijzijnde halte op minder dan 2 minuten lopen van de tourniquets

Hun thuiswedstrijden spelen ze in de Croydon Sports Arena.

17843kv2.jpg

181wujla.jpg

Welnu, bij redelijk voetbalweer, dus licht bewolkt maar droog, kwamen wij in de nieuwe TFF tactiek 4-1-4-1VM VV het veld op. Een verdedigende middenvelder had ik niet in de selectie, maar aanvoerder VC Connor, wou deze taak op zich nemen. Temeer omdat Murray en nieuweling Hourican-Harvey het centrum van de verdediging vormen. Connor is een absoluut leiderfiguur met een voorbeeldige inzet, die overal wil spelen mits die maar mag spelen. Enfin, onze tegenstander verscheen in een 4-1-2-3 VM Breed opstelling en scheids was ene Colin Lymer. Er waren 39 toeschouwers, waarvan 22 fans van ons.

Al naar 10 minuten begon ik me kapot te ergeren. Niet aan de scheids, want die floot heel fatsoenlijk, maar aan de lijnrechter, die voor mijn neus in een slakkengang stond te vlaggen. Hij was telkens te laat, kon het tempo op het veld niet bijbenen en toen wij in de 10de minuut een vrije trap kregen, die MC Sedgley achter de verdediging placeerde, reageerde spits Habte het snelst en kopte de bal zuiver binnen. Het ging allemaal te snel voor de lijnrechter en dus stak hij gewoon zijn vlag omhoog en de scheids keurde het doelpunt af.

In de 45ste minuut was het wederom spits Habte, die al dribbelend de 16 binnengleed en de bal in het doel schoot. En verdorie, de lijnrechter zo sloom als een emmer stront, was weer te laat en dus stak hij zijn vlag op. Natuurlijk keurde de scheids het doelpunt af. Tja, en toen was rust. 

Voorzitter Harris lukte het de scheids voor de kleedkamer aan te spreken en hij maakte hem erop attent, dat de lijnrechter ons wel of niet opzettelijk zat te benadelen.  Blijkbaar heeft de scheids de lijnrechter tot de orde geroepen, want in de tweede helft vlagde hij alleen nog voor overtredingen en buitenspel.

Trouwens in de tweede helft heb ik een tactische aanpassing doorgevoerd en de twee buitenste middenvelders naar voren gestuurd, dus in plaats van MR + ML werden het AMR en AML en gelijk konden wij meer druk zetten. In de 49ste minuut gaf AMR Stevenson uit een corner een bal strak naar binnen, die door MC Sedgley werd verlengd op VM Connor. Ene Orzechowski probeerde de bal weg te koppen, maar kopte de bal voor Connor’s voeten. Met een simpel intikkertje maakte aanvoerder Connor de 0 : 1 en die was meer dan verdiend, kan ik u vertellen.

5 minuten later was het AML Mathieson die de bal uit een corner op het hoofd van MC Sedgley ‘legde’ en Sedgley had geen moeite om de bal binnen te koppen. 0 : 2 en wij waren op de goede weg.

VL McDonnell haalde ik in de 61ste minuut eruit, omdat diens conditie steeds meer afzakte en bracht Cooper.

In de 67ste minuut was het VM Connor die met een lange ‘bevrijdingsslag’ AMR Stevenson bereikte, die keurig met zijn hoofd tegen de bal liep en hem zo in het doel kopte. 0 : 3 en ik kon de overwinning ruiken.

Twee minuten later was het invaller Cooper, die een bal volledig verkeerd raakte en in plaats van de bal uit de gevarenzone te schieten, schoot hij de bal voor de voeten van ene Fallon die niet treuzelde en het cadeau gelijk verzilverde. 1 : 3 en ik voelde toch wel ietwat nattigheid. 

VL Cooper was gelijk van de rol af en niet meer in zijn goede doen.  Als je met 1 : 3 voorstaat, hoor je te winnen. Dus dan maar de ‘wedstrijd doodmaken’ zoals echte trainers vaak roepen. En dus schakelde ik terug op de 4-4-1-1 tactiek, om het middenveld te versterken en de zwakke vleugelbacks te ondersteunen. Want VR Kelly kon helaas ook geen potten breken.

VM Connor die vanaf de 70ste minuut als AMC speelde, hetgeen hij trouwens zonder morren deed, riep ik even naar de zijlijn. ‘Kun je de VR positie van Kelly overnemen?”  Ipv een antwoord op mijn vraag te geven stak hij alleen zijn duim naar me op en nam Kellys positie in. Ik haalde Kelly eraf en stuurde Wai Chun als AMC het veld in. Zonder kleerscheuren speelden wij de match uit en waren uiteindelijk de terechte winnaar.

Netjes, zoals het hoort, heb ik scheids bedankt voor zijn goede leiding en ook even de lijnrechter toegesproken, maar die kon het niet waarderen. Want ik had gezegd dat het geen ramp is, dat hij geen Usain Bolt is, maar een goede bril doet soms ook wonderen.  Alvorens hij een grote bek tegen mij op kon zetten, greep de scheids al in en suste het conflict voordat het echt los kon komen.  Hadden we eindelijk eens een goede scheids, valt een lijnrechter helemaal tegen. Jammer, maar wij hebben de drie punten dus niets aan de hand.  

Spoiler

182pej28.jpg

18346jhz.jpg

185phk0k.jpg

@True_Legend  @Vlonkie  @Chimpa  @TheRedOne  @ROEMM  @Makalakalane  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Olivierke  @stef1978  @T10  @joosthaf  @komodo25  @neva  @spaansetukker

Edited by germandutch

bannerel0kim.jpg

Hoe je het keert of draait, wij hebben de beste en leukste wedstrijden gespeeld met een aanvallende 4-4-2 tactiek en toen ik vanmorgen op de site van Sigames keek, stond die er weer.  Terug van weggeweest!  Een 4-4-2 tactiek van TFF, alleen noemt hij ze nu Bloodlust V1.  Ik had het gevoel dat god mij gebeden had verhoord. Mijn topspits Michael Habte functioneert het best, als hij Leung Wai Chun of Pelles naast zich heeft staan.  En niet te vergeten, de spelers zijn van mening, dat de 4-4-2 tactiek hun op het lijf geschreven.  Uiteraard gaf ik Tony de opdracht ook deze tactiek te ontleden en uit te printen.

Want laten we wel wezen, wij hebben al 4 competitiewedstrijden gespeeld en ik ben nog steeds niet in staat, om mijn spelers wedstrijdgericht en conform de te hanteren tactiek te laten trainen. Evenmin kan ik ze de juiste opdrachten meegeven.  Dus het wordt tijd, dat ik hier iets aan doe. Anders denken mijn jongens straks, dat ik er geen kloten van kan (wat natuurlijk juist is, maar dat hoeft niemand te weten natuurlijk).

186w7k26.jpg

Ok, ik geef het toe, ik heb stiekem een plakboek aangeschaft, zodat ik alle positieve en eventueel ook de negatieve dingen van mijn avontuur hier bij Holmesdale vast kan houden voor een mogelijk nageslacht. En deze mededeling plak ik er vanzelfsprekend in.

Onze laatste wedstrijd deze maand is een match in de 1ste Kwal. Ronde FA VASE.  Joost mag weten wat dat voor een beker is, maar wij spelen zaterdag om 15 uur thuis tegen Downton Football Club,  een voetbalclub gevestigd in Downton, in de buurt van Salisbury, Wiltshire. Ze zijn aangesloten bij de voetbalvereniging van Wiltshire en zijn momenteel lid van de Wessex League Division One.

18787kvs.jpg

Voor slechts 17 toeschouwers (allen campinggasten en Tony’s en mijn persoonlijke fangroep) plus 1 fan van Downton en bij winderig weer kwamen wij in de ‘beproefde’ aanvallende 4-4-2 opstelling het veld op. The Robins hadden gekozen voor een voorzichtig 4-1-4-1 en toen verscheen de scheidsrechter.  Je hebt scheidsen die volledig correct fluiten. En scheidsen, die een wedstrijd totaal niet aanvoelen, maar die je dat niet kwalijk kunt nemen, want ze kunnen niet beter. En dan heb je de K*T scheidsrechters, die je willens en wetens proberen te belazeren omdat ze partijdig zijn en zo een K*T scheidsrechter hebben wij nu weer.  Juist ja, mr. Colin Griffiths persoonlijk.

Of u het geloofd of niet, ineens dook onze voorzitter aan de zijlijn op en hij gaf de scheids de hand en fluisterde hem een kort verhaal in diens oor. De scheids wilde het veld op, maar mr. Harris hield zijn hand vast en maakte zijn verhaal af, toen pas liet hij diens hand los en liep richting tribune. Joost mag weten, wat hij tegen hem had gezegd, maar het scheen wel te helpen, want Griffiths floot redelijk. Nou ja redelijk, voor zijn begrip dan.

Enfin, de 18 toeschouwers zagen een wedstrijd, die ze zo snel niet zullen vergeten. Want mijn jongens speelden de sterren van de hemel.  Reeds in de tweede minuut kwam MC Sedgley in de box in balbezit, door een fout van ene Murphy, die finaal naast de bal trapte. Sedgley schoot de bal binnen en onze openingstreffer was een feit. The Robins hadden deze domper nog niet verwerkt, toen VC Murray bij de tweede paal de bal doorkopte en precies in de voeten van tweede spits Wai Chun, die de bal compromisloos binnenschoot. 2 : 0 – wij waren op de goede weg.

In de 13de minuut kregen wij de volgende hoekschop en deze keer was het VC Hourican-Harvey, die de bal verlengde op Wai Chun en ook deze kans liet Wai Chun niet onbenut en schoof de bal in het doel. 3 : 0 binnen 11 minuten.

Nog geen 4 minuten later gaf ML Mathieson een strakke voorzet in de box en weer was Leung Wai Chun ter plekke om de bal in het doel te schieten. Zijn derde doelpunt, dus een zuivere hattrick, binnen een kwartier was een feit.

Ineens verscheen naast mij aan de zijlijn een juichende mr. Harris.  4 doelpunten van zijn team binnen 17 minuten had hij voordien blijkbaar nog nooit meegemaakt. Nadat hij mij een paar lichte klappen op de schouder had gegeven vertrok hij weer naar de tribune. En vriend Tony zat in zijn rolstoel als het ware ‘te dansen’ en juichend zijn duimen naar de spelers op te steken.

Niet dat wij zo geweldig speelden, de tegenstander had feitelijk meer balbezit, alleen speelden ze de bal eindeloos rond, maar konden geen openingen vinden. En wij?  Wij speelden de ballen naar voren en waren uiterst effectief.  

Als je al in de rust met 4 : 0 voor staat, dan kun je wissels doorvoeren, zonder dat iemand kwaad wordt.  Dus stuurde ik VC Murray en MC Hirrel douchen en Meehan en Thompson het veld in. En in de 56ste minuut haalde ik de maker van de hattrick Leung Wai Chun naar de kant en gaf Pelles nog een dik halfuur speeltijd.

Ingevallen wissel MC Thompson gaf in de 60ste minuut een mooie steekpass op spits Habte, die deze volley in het doel knalde. 5 : 0  -  kon het nog mooier?  Ja, het kon mooier want in de 63ste minuut kreeg VC Hourican-Harvey uit een corner de bal en kopte hem in de voeten van invallerspits Pelles, die de bal onhoudbaar binnenschoot. 6 : 0 en dat was het dan.

Of toch niet?  Wij namen gas terug, wilden de match controleren en rustig uitspelen en de tegenstander drong plots aan, maar niemand die zich er nog druk om maakte. Vandaar dat wij in de 77ste en in de 87ste minuut nog doelpunten tegen kregen. De wedstrijd eindigde in 6 : 2 en wij waren de terechte winnaar.

Toen ik aan mijn knuffelronde wilde beginnen, liep de scheids langs mij heen, met een verbeten gezicht en zonder mij een blik te gunnen. Maar daar zat ik ook niet op te wachten, belangrijk was dat hij correct had gefloten.  

Spoiler

1881mjc2.jpg

189uwj6w.jpg

1903bjrv.jpg

@True_Legend  @Vlonkie  @Chimpa  @TheRedOne  @ROEMM  @Makalakalane  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Olivierke  @stef1978  @T10  @Kavinos  @joosthaf  @komodo25  @neva  @spaansetukker

Edited by germandutch

bannerea8kyw.jpg

192naj01.jpg

Het is niet veel, maar voor ons telt elke cent en ik hoop dat wij nog veel lucratieve matches mogen spelen.

Spoiler

2027gksh.jpg

203w6jej.jpg

204llkh7.jpg

205tijkc.jpg

206bokre.jpg

2071ykxc.jpg

Alle bekerwedstrijden zijn meegenomen, mits wij maar thuis mogen spelen, want dan leveren ze geld op.

21012jna.jpg

Het seizoen is weliswaar al een maand oud, maar uiteraard wilt u nu wel een keer weten, welke spelers wij hebben gehaald, waardoor wij nu na 4 competitiewedstrijden ongeslagen op de eerste plaats staan.

191wbjac.jpg

Wij hebben maar liefst 11 spelers gehaald of beter gezegd ze hebben aan onze oproep gehoor gegeven. 9 van deze jongens staan momenteel in de basis en 8 zijn mijn absolute sterspelers.

Spoiler

Dit zijn mijn sterspelers en mijn oogappeltjes of t e wel de dragende spelers.  

193x9jf5.jpg

194jljej.jpg

195qmko8.jpg

196wjjyt.jpg

196acrkcw.jpg

197wkja7.jpg

1987ajpv.jpg

19990kp1.jpg

Tony heeft alle spelers in de databank van FM20 gecheckt en 7 van deze 8 hebben een VBH van 10+ en ook Beslissingen 10+.  Vastberadenheid en het nemen van Beslissingen kun je niet trainen, dat heb je, of heb je niet. Als ervaren LL-gamer genieten spelers met deze vaardigheden in het game altijd mijn voorkeur. Dergelijke spelers ‘willen en kunnen’ een match voor je winnen, vandaar dat Tony juist naar deze vaardigheden moest kijken.  Spits Habte voldeed als enige van de 8 niet hieraan, maar blonk wel uit qua snelheid en afwerking. Vandaar dus mijn keuze voor hem.

201vhjwb.jpg

Onze eerste tegenstander deze maand is Hastings United Football Club, voorheen bekend als Hastings Town,  een semiprofessionele voetbalclub gevestigd in Hastings, East Sussex. Ze spelen momenteel in de Isthmian League South East Division en spelen hun thuiswedstrijden in The Pilot Field sinds 1985, na het overlijden van de vorige Hastings United, wiens identiteit ze aannamen na een naamsverandering in 2002.

Deze match is due de 1e Kwalificatieronde van de FA Cup en gelukkig een thuiswedstrijd, die weer centen op zal leveren.

Spoiler

De club werd opgericht in 1893 als Rock-a-Nore en werd in 1904 lid van de East Sussex Football League. In 1920 werden ze oprichter van de Sussex County Football League en veranderden hun naam in 1921 in Hastings & St Leonards. vertrokken naar de Southern Amateur Football League in 1927. Ze hadden een kort verblijf in de Corinthian League voordat ze in 1952 oprichter werden van Division Two van de Sussex County League. Ze veranderden hun naam in Hastings Town in 1976 en namen de plaats van Hastings United in de Southern Football League in 1985. Ze werden Hastings United in 2002 en zouden toetreden tot de Isthmian League in 2004, waar ze sindsdien zijn gebleven.

De traditionele kleuren van de club zijn bordeaux en blauw, hoewel voor het seizoen 2017-18 hun thuisset wit is met bordeaux en blauwe bies. Hun meest succesvolle periode was in de jaren 1930 waar ze vier keer Divisie Een van de Southern Amateur League wonnen, plus twee keer de Sussex Senior Challenge Cup. De club zag ook succes in de jaren negentig door tweemaal de Sussex Senior Cup te winnen, één keer de Southern League Cup en de Southern League Southern Division in 1991-92. Door hun beste prestaties in de FA Cup bereikten ze de derde ronde in het seizoen

2012-2013.

2089xj9n.jpg

Ok, Hastings was de favoriet, tenslotte horen ze in de 8ste divisie thuis, maar een wedstrijd duurt minimaal 90 minuten en  nog hebben wij niet verloren.

Bij redelijk voetbalweer, droog en 19 graden, en voor maar liefst 563 toeschouwers, waarvan 31 uit Hastings, kwamen wij in gezelschap van scheids Martin Ross en zijn mannen het veld op. 

Tony had mij gewaarschuwd voor de snelheid van de tegenstander, die achterin een paar hele snelle jongens hadden. Alleen de linksback, ene Sam Beale, was zo traag, sorry dat ik het zeg, als een emmer stront en de perfecte tegenstander voor onze MR Stevenson. 

Ooit, ik dacht tijdens FM2017 heb ik dit ook herhaaldelijk meegemaakt. Gewoonlijk zijn de verdedigers van LL clubs bijzonder traag en toen heb ik vaak gebruik gemaakt van een 4-3-3-0 tactiek van TFF. Dus maakte ik in de kleedkamer een kort praatje met mijn team.  Ik tekende op het whiteboard met wat pennenstreken een 5-2-3-0 tactiek en vulde alvast de namen van onze drie sterkste centrumverdedigers, de twee vleugelbacks en de twee centrale middenvelders in.  Aanvankelijk sputterden de jongens tegen, maar nadat ik uitgelegd had, wat mijn bedoeling was, wilde iedereen in de voorste linie spelen. Ik koos voor onze jongens op de brommer, dus als AML Mathieson, AMC Habte en AMR Stevenson. Laatstgenoemde verzocht ik zijn tegenstander steeds op te zoeken en hem ruim te passeren.

Bij het eerste balcontact kreeg AMR Stevenson als een ‘waarschuwingstackle’ en vloog over de zijlijn. De dader, VL Sam Beale, mocht in de 1ste minuut de eerste gele kaart in ontvangst nemen. In de 5de minuut was AML Harrison aan de beurt voor een gele kaart, nadat hij VR Rogers in de hielen had geschopt. VD Troy Meehan kreeg in de 21ste minuut eveneens een gele kaart en Hastings of te wel The Arrows, zoals hun bijnaam luid, een vrije trap. De vrije trap werd genomen en de bal ik onze box gespeeld. Ene Lewis Tallack was er als een speer bij en schoot de bal in ons doel. 0 : 1 en de openingstreffer was een feit en vanaf dat moment liepen wij achter de feiten aan.

Ik durf te beweren, dat wij niet de slechtere ploeg waren, in tegendeel, wij speelden sneller naar voren en probeerden de bal tussen de palen te krijgen. Achteraf kan ik zeggen, dat wij meer in beweging waren en beter in de passing en dat was het dan ook.  Met 0 : 1 gingen wij de rust in.

Toen wisselde ik VL McDonnell en stuurde Cooper het veld in en onze AML Mathieson. Voor hem kwam spits Pelles, weliswaar veel trager en totaal geen linker middenvelder, maar een echte lefgozer en iemand die de plekken op durft te zoeken, waar ze je pijn willen doen.

In de 48ste minuut passeerde AMR Stevenson op hoge snelheid de trage VL Beale en toen gebeurde, waar je als trainer van de tegenpartij, zeker als je minder bent, op hoopt. Beale schopte Stevenson onderuit en de scheids floot. Het werd geel en rood en ‘tot ziens Beale’.  The Arrows moesten met 10 man verder en dat was onze kans.

Gas erop en eroverheen.  Het duurde toch nog tot de 58ste minuut, totdat VR Rogers een strakke voorzet afleverde, die gelegenheids-AMC vol op zijn slof nam en tussen de palen schoot. 1 : 1 en de gelijkmaker was ook een feit.  Dertien minuten later was het onze vrije man AMR Stevenson die een voorzet op het hoofd van de opgerukte VC Murray plaatste. Met een simpele hoofdbeweging kopte Murray de bal binnen. 2 : 1 en wij waren op de goede weg.

In de 89ste minuut was het MC Thompson, die met een slimme steekpass MC Sedgley vrijspeelde en Sedgley volleerde de bal in het doel. 3 : 1 en de winst was binnen. Tot slot kreeg ene Cruttwell in de 93ste minuut nog een gele kaart voor natrappen en vlak nadien floot de scheids af.

Ok, feit is dat wij tegen 11 man geen kansen creëerden en pas tegen 10 man in staat waren om voor de winst te gaan. Hoe je wint, doet op dit niveau niets ter zake, als je maar wint en dat hebben wij gedaan.  We zijn een ronde verder en onze penningmeester zal tevreden zijn.

Spoiler

209xejlm.jpg

211nbkzr.jpg

212hhj6m.jpg

@True_Legend  @Vlonkie  @Chimpa  @TheRedOne  @ROEMM  @Makalakalane  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Olivierke  @stef1978  @T10  @Kavinos  @joosthaf  @komodo25  @neva  @spaansetukker

Edited by germandutch

Mooie zege weer. Overigens is het volgens mij met vrijwel alle bekerwedstrijden zo dat de recettes gedeeld worden. Je kan dus beter uit spelen, als je tegen een grotere club speelt. Als je als amateur zo ver komt dat je bijvoorbeeld City uit loot, ben je binnen.

bannere4tkvi.jpg

213nck4q.jpg

214stkqh.jpg

Colne zegt mij helemaal niets.  Niet als club en ook niet als plaats. Ik dacht, dat je, wat betreft de inkomsten, beter thuis kon spelen, maar ik werd erop gewezen, dat dit niet juist is. Of je nu uit of thuis speelt, de recettes worden gedeeld. Dus dan kun je beter tegen een hele grote club uitspelen, mits wij zover komen natuurlijk. 

Volgens AM Jack heeft Colne 55 seizoenkaarthouders en wij slechts 5. Dus mag je aannemen, dat dit een grotere club is dan wij zijn. Nou ik ben benieuwd.  

Het zijn niet de tegenstanders die het Tony en mij moeilijk maken, nee, het is TFF, mijn tactiekgoeroe. Als ik een dag niet op de website van Sigames kijk, staan de volgende dag weer andere tactieken van hem op de site.

Ik ben trots op mijn drie spitsen, waarvan er altijd twee dienen te spelen en het liefst naast elkaar. TFF’s 4-4-2 tactiek was ideaal voor mijn spitsen, maar nu propagandeert hij plots Bloodlust V3 (4-4-1-1), Executioner V2 (4-3-1-2) en Cerber V1 (5-4-1-1).  Behalve de Executioner zijn het tactieken met 1 spits en 1 AMC. 

Natuurlijk zult u nu zeggen ‘niet zeiken, gewoon 4-4-2 blijven spelen’, maar ja, dat moet je kunnen. Laten we wel wezen, ik ben van nature een verschrikkelijke perfectionist en wat nog erger is een ontiegelijke controlefreak. Kan het nog erger, ja dat kan, want ik ben nog een ‘afgestudeerde’ ook. Wat ik hiermee wil zeggen is, TFF blijft zijn tactieken optimaliseren en wat op den duur niet deugt, gaat de prullenmand in. In het game kan of kon ik met zijn tactieken met alle soorten clubs en op alle niveaus mijn doelstellingen halen. Soms met wat getweak, omdat dit werd aangedragen door de andere users.  Ik kan dat in het echt niet. Ik zie dat niet en omdat te kunnen zien moet je in staat zijn om je spelers tot in den treure te kunnen analyseren.

Wat kan ik wel zien?  Ik kan zien of een speler wel of niet kan ballen,  ik zie of iemand loopvermogen heeft en fysiek sterk is, maar de nuances zie ik niet. En juist dat is voor iemand zoals ik, een perfectionistische controlefreak, gewoon verschrikkelijk. Ik wil en moet alles onder controle hebben en dat heb ik in het echt niet, wel in het game.

Er zijn legio mensen die roepen dat voetbal een simpel spelletje is, misschien is dat ook wel zo, maar voor mij niet. Het is verdorie er aan toe zo moeilijk als de pest. In alles wat ik hier doe, ga ik alleen maar stapsgewijs, met hele minuscule millimeter kleine stapjes, vooruit. Allicht, dat ik daar moeite mee heb.

Momenteel lees ik alles over voetbal, vooral veel boeken van de FA en ik neem aan de cursus deel, deels schriftelijk en deels in de praktijk.  Maar schiet het op? Eigenlijk niet, het duurt allemaal zo lang, want het is zo complex.

En vergeet niet, ook Tony is heel fanatiek, voor mij respectievelijk de club, bezig. Niet alleen dat hij probeert de tactieken te ontleden, maar hij is ook met spelersstatistieken en let wel, met scoutingwerkzaamheden bezig. Via laptop uiteraard zoekt hij mogelijke huurspelers op. En hij is voor mij op zoek  naar trainingsvormen uitsluitend met bal.  Dus die jongen is voorlopig onder de pannen.

Op woensdag, 11 september om 19.45 uur, spelen wij thuis voor de competitie tegen Rusthall F.C., een voetbalclub in Rusthall, in de buurt van Royal Tunbridge Wells, in Kent. De club speelt in de Southern Counties East League Division One. Rusthall bracht het grootste deel van zijn geschiedenis door in de Tunbridge Wells League voordat hij in 1983-84 toetrad tot de Kent County Football League. Na drie kampioenschappen op dit niveau te hebben gewonnen, werd de club toegelaten tot de nieuw gevormde Kent Invicta Football League voor het inaugurele seizoen 2011–12.

Spoiler

Rusthall Football Club werd opgericht in 1899 toen ze zich registreerden bij de Kent County Football Association en toetraden tot de Tunbridge Wells League. Ze wonnen hun eerste zilverwerk in 1904–05 en wonnen de competitie. Ze wonnen de competitie nog vijf keer in de jaren 1920, en nog eens vier keer in de jaren 1930. Gedurende deze tijd won Rusthall ook vier Tunbridge Wells Senior Cups. Na de Tweede Wereldoorlog wonnen ze de competitie slechts één keer in 1951-52 en de Senior Cup twee keer voordat ze in 1983 in de Kent County Football League kwamen. Ze wonnen de Kent County League Division Two West in hun eerste seizoen en promoveerden naar Division One West, dat ze ook in hun eerste seizoen wonnen. Ze wonnen de Tunbridge Wells Senior Cup nog zes keer voordat ze het West Kent Challenge Shield wonnen in 2003–04. Het volgende seizoen won Rusthall zowel Division One West als de Tunbridge Wells Senior Cup en verdiende promotie naar de Premier Division. Voor het seizoen 2011–12 werd de club toegelaten tot de Kent Invicta Football League op niveau 10 van het Engelse voetbalcompetitiesysteem voor het inaugurele seizoen van de competitie.

Schijnwerpers werden in april 2016 geïnstalleerd, zodat 's avonds games kunnen worden gespeeld en gespeeld in de FA Vase.

Rusthall promoveerde naar de Southern Counties East Football League Premier Division als tweede in divisie 1 tijdens het seizoen 2016–17. Ze namen ook deel aan hun eerste FA Cup-wedstrijd tegen CB Hounslow United in de extra voorronde van de FA Cup 2017–18.

215rok8s.jpg

Bij schitterend mooi voetbalweer en onder begeleiding van scheidsrechter Gary Jerden kwamen wij in een 4-3-1-2 formatie (Executioner V2 van TFF) het veld op. Waarom deze tactiek?  Omdat wij een AMC in de selectie hebben, die de beste traptechniek schijnt te hebben en zo fel is als een scheermes. En omdat dit een tactiek met 2 spitsen is. Dus vandaar.  Trouwens er waren 23 toeschouwers en geen enkele fan van Rusthall.  The Rustics, zoals hun bijnaam luid, verschenen in een 4-1-2-3 VM Breed opstelling.

Om eerlijk te zijn, het werd een gelijkopgaande strijd, tenminste in de eerste 20 minuten. Maar in de 25ste minuut was het een Lucky schot van spits Leung Wai Chun, die door een verdediger met de hand werd gestopt en ons een penalty opleverde. Spits Michael Hapte legde de bal klaar, een korte aanloop, schot …. en de bal zat in het doel. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit.  In de resterende 20 minuten van de eerste helft veranderden The Rustics in scheermessen. Hun tackles werden keihard en messcherp en het merendeel van mijn jongens had er behoorlijk veel moeite mee.  Ons compleet middenveld, met uitzondering van MR Stevenson, kneep hem als het ware.

In de rust mocht ML Mathieson gaan douchen en nam Hirrel zijn plek over.  Negen minuten later gaf MR Stevenson een strakke voorzet op spits Habte, die deze perfect binnenschoot. 2 : 0 en geen vuiltje aan de lucht.  In de 60ste minuut kwam spits Wai Chun naar de zijlijn gestrompeld en vroeg om een wissel. Pelles stond klaar om in te vallen.

Vier minuten later haalde ik uit voorzorg VC Murray eraf en gaf Meehan nog een half uur speeltijd.

Meehan stond net koud op het veld, toen hij in balbezit kwam en een pass op VL McDonnell speelde. McDonnell controleerde de bal, zag de vertrekkende ML Hirrel en wipte de bal over de verdediging en in de voeten van Hirrel. Invaller Hirrel nam de bal volley en schoot hem onhoudbaar binnen. 3 : 0 en ik kon de overwinning al ruiken.

Maar ja, als je 3 : 0 voorstaat, neem je automatisch gas terug en probeer je de straffe tackles te ontwijken en de match rustig uit te spelen. De scheermesscherpe Rustics dachten er echter anders over en begonnen nog meer druk te zetten. In de 72ste minuut was het spits Mayes die de bal in ons doel kopte. 

3 : 1 en ik voelde toch wel ietwat nattigheid. De druk werd sterker en de overtredingen harder.

In de 75ste minuut was het ene Leverock, die in het duel met MR Stevenson, de voet op de bal zette, net toen Stevenson de bal weg wilde trappen. Je kon het voetgewricht horen kraken. Stevenson slaagde een gil en stortte naar de grond. Voor even werd het heel stil, je kon een naald horen vallen.  En toen barstte de hel los. Onze 23 toeschouwende fans begonnen verwensingen aan het adres van de dader te schreeuwen,  de reservespelers stormden naar de zijlijn en ook Tony verscheen met rolstoel en al aan de zijlijn. En de scheids?  Hij deed niets! Toevallig had die de andere kant opgekeken. Mijn protesten bij de vierde man haalden uiteraard niets uit en de dader kwam ermee weg.

Nadien hadden The Rustics uiteraard meer balbezit, omdat wij elke bal gewoon de tribune in schoten. Ze wonnen natuurlijk de meeste duels, want mijn jongens probeerden de duels te ontwijken. Wij namen geen enkel risico meer en het lukte ons ook met 10 man vanaf de 75ste minuut de wedstrijd zonder kleerscheuren uit te spelen.

Met de einduitslag konden wij tevreden zijn. 3 : 1 en de drie punten blijven hier. Maar wij zitten nu ook met een zwaar geblesseerde speler, die wij een dik halfjaar zullen moeten missen. 

Spoiler

216vfkqu.jpg

217tlkk6.jpg

218zxk5s.jpg

@True_Legend  @Vlonkie  @Chimpa  @TheRedOne  @ROEMM  @Makalakalane  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Olivierke  @stef1978  @T10  @Kavinos  @joosthaf  @komodo25  @spaansetukker

@neva  = Je hebt volledig gelijk. De recettes worden inderdaad gedeeld en als kleine club kun je dan beter uit tegen een hele grote spelen.

Edited by germandutch

banneren4jfk.jpg

219mvk86.jpg

Zolang je wint is alles mooi en tot nu toe kan ik niet klagen. Integendeel zelfs, ik vind het nog leuk werk ook.

220dgkqp.jpg

Dit is natuurlijk minder leuk, maar het kan gebeuren.  En natuurlijk: de een zijn dood is de ander zijn brood.  Als Hunter fit is. speelt hij op de MR positie.

Mijn ‘tweede assistent Tony’ heeft inmiddels al goed werk verricht. Hij spit momenteel alle transferlijsten door en zoekt naar werkeloos stafpersoneel, transfervrije spelers en huurspelers, die bij ons willen spelen. Dankzij zijn inzet heb ik drie personen kunnen contracteren.

Spoiler

222aukjq.jpg

Een echte keeperstrainer. Ene Max Lanaghan, 34jr, afkomstig uit Hull, die over een Trainer/Coach II diploma beschikt, waardoor ik voorlopig sowieso door kan, ofschoon ik persoonlijk nog helemaal geen trainersdiploma bezit. Maar ik ben ermee bezig.

2231rjup.jpg

En de werkelijk noodzakelijke fysio. Ene Daniel Veitch, 27jr uit Ossett. Joost mag weten waar het ligt, maar nu kunnen wij de spelers eindelijk wat massages aanbieden en ze hopelijk fit houden en weer fit krijgen.

224zkj2t.jpg

En een toppertje voor de linker flank. Hij kan als VL maar ook als ML spelen en ik wil hem voorlopig als ML opstellen. Kai Sidney Sanders, 18jr en uit de Watford jeugd.   

Naast deze drie gasten zijn wij ook nog met een aantal huurspelers bezig, die Tony tracht volledig te analyseren, want een scout hebben wij natuurlijk nog niet. Maar stapje bij stapje komen wij steeds verder.

Trouwens onze werkwijze zonder scouts is als volgt:  Tony spoort voor ons nuttige spelers (en eventueel stafleden) via internet op en nodigt ze uit om hier een proeftraining af te leggen, waarna ik ze samen met AM Jack, materiaalman Simon en Tony bekijk en dan beslissen wij gezamenlijk 'contracteren of niet'. 

Bij huurspelers wordt het wat moeilijker, want die komen niet eerst voor een proeftraining.  Tony spoort ook hier de juiste spelers op, die aan al onze voorwaarden dienen te moeten voldoen en vooral niets mogen kosten en ik beslis dan of we ze halen of niet.

Zodra wij voldoende centen binnen hebben gehaald, mogen wij van de eigenaar, uiteraard na overleg,  een staflid contracteren. Dus onze volgende aankoop, mits we voldoende in kas hebben, zal dan een echte veldtrainer zijn. 

Eindelijk is mijn tactiekgoeroe tot rust gekomen en hij beperkt zich nu tot drie tactieken en wel de defensieve  Bloodlust V3, de aanvallende Executioner V2 en Cerber V1. Nu kan ik alleen maar hopen dat TFF zich inderdaad tot deze tactieken beperkt en alleen deze verder optimaliseert. Waarom?  Omdat ik voor zijn tactieken heb gekozen.

Want laten wij wel zijn, het is een levensgroot verschil om een eigen tactiek in elkaar te draaien voor echte spelers van vlees en bloed dan de tactiek voor een game.  Tot het eerstgenoemde ben ik niet in staat, dat kan ik niet en heb ik nooit geleerd. En wat de tweede betreft, in de games heb ik de tactiek altijd gedownload en wel van TFF.  

Dat ik het met zijn tactieken zo goed doe in het echt, is ergens niet verwonderlijk. Hoezo, zult u zeggen? Mijn verklaring is dat zijn tactieken zodanig gemaakt zijn, dat ze perfect werken voor LL clubs, underdogs en topclubs. Vandaar ook, dat wij het zo goed doen. Of te wel met andere woorden: het maakt niet uit wat voor spelers je hebt, als ze maar een beetje kunnen ballen en als ze hun best willen doen. En de spelers willen hun best doen en doen ook hun best.

Wat ik wel een voordeel vind, is dat TFF eindelijk er voor gekozen heeft, om op rechts rechtspoten en op links linkspoten te positioneren. Want ik heb geen ‘rechtspotige’ spelers die links willen spelen of andersom. Vandaar dat ik  altijd een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links heb gezet. In het game kan alles, maar niet in het echt. Je kunt geen speler verplichten om iets tegen zijn zin te doen, dan krijg je heibel en dat is iets wat ik wil voorkomen.

Voor de 2de kwalificatieronde van de FA Vase spelen wij thuis tegen Wivenhoe Town F.C. , een Engelse voetbalclub gevestigd in Wivenhoe, Essex. De club is momenteel lid van de Eastern Counties League Division One South. Ze beschikken over een mooi logo en een sterke bijnaam namelijk The Dragons.

Op zaterdag 14 september om 15 uur was het eindelijk zover.

221e7ktk.jpg

Voor maar 18 toeschouwers, inclusief een verdwaalde fan van Wivenhoe, bij stormachtig weer en onder leiding van de vervelende en pietluttige Martin Ross, kwamen wij in de aanvallende 4-3-1-2 opstelling het veld op. The Dragons verschenen in een 4-1-2-3 formatie.

Het begon al goed. In de 10de minuut keurde de scheids een, volgens mij dan, zuiver doelpunt van spits Habte om vage en onduidelijke redenen af en vanaf dat moment was onze topscorer compleet onzichtbaar. Gelukkig hebben wij ook nog Leung Wai Chun, die in de 27ste minuut een strakke voorzet van VR Rogers van een meter of 20 keihard in het doel hamerde. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit. 

En toen begon de one-man-show van scheids Martin Ross. Hij floot voor alles en nog wat en het lukte hem om van de 32ste tot de 43ste minuut maar liefst 4 gele kaarten te verstrekken. Drie aan de tegenstander en een aan onze nieuweling ML Sanders.  Met de magere voorsprong van 1 : 0 gingen wij de rust in.

Tijdens de rust begon ik over mogelijke wissels na te denken.  Sedgley was in de eerste helft de minste en Hapte en Murray waren helaas ook niet op hun best. Spontaan koos ik voor Murray, waardoor een gretige Meehan in de tweede helft mocht spelen. Na 56 minuten had ik het gezin met Sedgley, die steeds meer door de hoeven zakte. Voor hem stuurde ik Thompson het veld in.

Wissel Meehan stond net een kwartier op het veld, toen MR Hunter een mooie boogbal in zijn richting speelde. Ene Pearson probeerde de bal nog uit de box te koppen, maar miste hem volledig en VC Meehan hoefde alleen zijn hoofd tegen de bal te drukken en hij zat in het doel. 2 : 0 en Tony stond met rolstoel en al juichend aan de zijlijn.

In de 79ste minuut was het AMC Duncan, van wie ik het minst verwachtte, die de bal omhoog wipte en precies op het hoofd van nieuweling ML Sanders, die de bal snoeihard binnenkopte. 3 : 0 en dat was het dan ook. De koppies van de Dragons gingen hangen en de match was als het ware gespeeld.  Niet dat wij zo geweldig of veel beter waren, in tegendeel, wij waren alleen slimmer, op de brommer en mijn jongens schuwen niet vuile meters te maken. En natuurlijk zijn wij in de afwerking gewoon effectiever geweest.

Want eerlijk is eerlijk, onze passing en aannames laten nog steeds te wensen over.  In de duels zijn wij watjes en ons koppen lijkt nog nergens op.  En toch winnen wij. Raar,  raar hoe kan dat? Juist, omdat onze handelingssnelheid hoger ligt en wij gewoon vlugger zijn. Dat is ook de redenen, waarom ik het liefst spelers met minimaal een 10 in vastberadenheid + beslissingen opstel.  Mijn jongens komen net als ik in alles tekort, maar we gaan ervoor.

Spoiler

225ajku4.jpg

22685j9f.jpg

227zikte.jpg

Edited by germandutch

bannerejxjyg.jpg

228stkth.jpg

Deze club zegt mij uiteraard totaal niets en aangezien ze maar een stadionnetje voor 500 toeschouwers hebben, zal het geen vetpot worden.

Ondanks verwoede pogingen van Tony lukte het ons niet, om de gewenste huurspelers binnen te hengelen. Misschien hadden wij ook te hoog gegrepen, want Tony heeft clubs in de 6e divisie benaderd en die deelden ons allen mede, dat ze eisten dat hun huurspelers met ‘betere spelers’ samenspelen.

Toen ik hem adviseerde het in de divisies 9 tot en met 7 te proberen, hadden wij gelijk prijs. Twee spelers wilden voor ons spelen. Geen supersterren maar twee 17jarige talenten, die beiden op de AMC positie uit de voeten kunnen en vooral ons niets kosten.

Spoiler

230nfk6y.jpg

Josh Jackson, 17jr, uit Sleaford, een felle lefgozer met veel inzet gehaald voor de AMC positie

231r9k3n.jpg

Jason Kessel-Treadwell, 17jr, uit Ramsgate, een redelijk snelle jongen met leiderskwaliteiten die als AMC en ook als spits kan spelen

Op woensdag 18 september om 19.45 uur spelen wij in Sutton-at-Hone, een dorp in de gemeente Dartford in Kent. Het ligt aan de rivier de Darent, iets meer dan twee mijl ten zuiden van Dartford, en grenst aan het dorp South Darenth in het Sevenoaks District. De bevolking van het dorp is opgenomen in de burgerlijke parochie Sutton-at-Hone en Hawley.

Spoiler

En voor de liefhebbers:

De plaatsnaam 'Sutton-at-Hone' wordt voor het eerst bevestigd in het Domesday Book van 1086, waar het verschijnt als Sudtone. De plaats heet Suttone atte hone in een charter van 1281 in één keer in het British Museum. De naam betekent 'zuidelijke stad of nederzetting in de buurt van een steen', waarschijnlijk een grenssteen, uit het Oud-Engels dat 'steen' betekent.

Sutton-at-Hone heeft een lange geschiedenis. In 1199 werd in Sutton-at-Hone een commandant van de Riddersziekenhuizen van de Orde van Sint-Jan van Jeruzalem opgericht en is nu het eigendom van de National Trust in Sint-Jan in Jeruzalem. Het pand is gedeeltelijk open voor het publiek (op woensdagmiddag, april - oktober), inclusief de 13e-eeuwse kapel van de Knights Hospitallers en een tuin met watergracht aan de rivier de Darent. De kerk van Johannes de Doper bestond in 1077. Het werd herbouwd in de 14e eeuw, en substantieel herbouwd na een brand in 1615, naar verluidt veroorzaakt door een pistool dat op een vogel werd afgevuurd. De parochie van Sutton at Hone behoorde tot Axstane Hundred en zijn opvolger Dartford Rural District. De kapel van Swanley in de parochie werd in 1955 gevormd tot een afzonderlijke parochie van Swanley.

Onze tegenstander aldaar is Sutton Athletic F.C., een Engelse voetbalclub in Sutton-at-Hone, in de buurt van Dartford in Kent. De club speelt in de Southern Counties East League Division One. Sutton Athletic voetbalt al sinds de jaren zestig op provinciaal niveau in Kent en wint competities en bekers in het Kent County Football League-systeem, vooral in de late jaren zestig en vroege jaren zeventig, toen ze drie opeenvolgende competitie-en-beker-dubbels won. Sutton werd opgenomen in de nieuw gevormde Kent Invicta Football League voor het inaugurele seizoen 2011-12. De club is aangesloten bij de Kent County Football Association

Sutton Athletic spelen hun wedstrijden op Lower Road, Hextable

229hwkkj.jpg

Wij konden met zijn allen in een bus. Het elftal, de 7 wisselspelers, de staf, de directie en de 9 die hard fans of te wel de jongens van de camping inclusief Tony. Uiteraard werden we ontvangen met stortbuien en dus een zeiknat veld en scheidsrechter Wayne Cartmel en 46 toeschouwers of te wel het hele dorp was present.

Sutton kwam in een 4-1-4-1 opstelling het veld op en wij in een 4-4-1-1 formatie met aanvallende intenties.

Ik had het volgens mij beste team opgesteld en jonkie Jackson al als AMC op laten draven.

Nou om eerlijk te zijn, het hele team speelde een uitstekende wedstrijd. Al in de 7de minuut gaf VR Rogers een strakke voorzet, die bij de eerste paal door VC Murray binnen werd gekopt. 0 : 1 en de jongens lieten zien, waarvoor wij waren gekomen.

In de 30ste minuut kopte VC Hourican-Harvey uit een corner de bal door en precies voor de voeten van de aanstormende ML Sanders, die de bal compromisloos binnentikte. 0 : 2 en volledig verdiend. Nog geen minuut later was het VC Woodyard, die verschrikkelijk in de fout ging toen hij een bal uit de box wilde wegkoppen en precies op het hoofd van ML Sanders plaatste, die de bal zonder pardon in het doel kopte.  0 : 3 en binnen 31 minuten zaten wij op rozen.

In de 46ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het AMC Hughes de 1 : 3 volley in ons doel te schieten.

Reeds in de rust dacht ik na over de 3 wissels en dat was niet zo makkelijk, want iedereen speelde goed tot zeer goed.  Mijn eerste wissel was in de 56ste minuut en ik haalde VC Murray eraf en stuurde Meehan erin .

5 minuten later kwam MC Thompson aan de bal. Hij stuurde een lange pass op MR Hunter en of u het geloofd of niet, de jongen die totaal niet kan koppen en amper 10 cm de hoogte in kan springen, kopte de bal zo maar het doel in. Nou ja, koppen?  Hij liep met zijn hoofd tegen de bal en de bal ging vloog het doel in.  1 : 4 en Tony ging als een gek in zijn rolstoel te keer. Ik had veel verwacht maar zeker niet dat Paddy Hunter een koppend doelpunt zal maken.

Nadat ik mij van deze verrassing hersteld had, nam ik de twee resterende wissels voor. Feitelijk wilde ik alleen ML Sanders puur uit voorzorg wisselen, maar nadat ik Pelles het veld in had gestuurd om hem als ML te laten spelen, verscheen een licht geblesseerde VR Rogers aan de zijlijn. Waarom ik toen VL Cooper als VR liet spelen, snap ik achteraf ook niet meer. Want ik had ook VR Kelly op de bank. Dus een foutje van mij, maar geen haan die er naar kraait.

In de 95ste en laatste minuut van de match scoorde ene Hutchings nog de 2 : 4.  Jammer, maar niets aan te doen. Niemand maakte zich er druk om. Wij waren de winnaar en nemen de punten mee naar huis.

Spoiler

232epkkf.jpg

233ghj4f.jpg

2345ykux.jpg

23547kn8.jpg

Edited by germandutch

bannere3gk6b.jpg

Tony heeft in  de FM databank alle spelers van ons opgezocht en op basis van de spelersprofielen en statistieken onderverdeeld in 3 groepen per selectie:  basisreservemag weg. En voor zover ik het kan beoordelen, hebben de gasten die de spelersgegevens in de database hebben gezet, uitstekend werk verricht. Vandaar dus, dat ik van de juistheid van deze gegevens uitga, want ik zit hier niet om een vriendengroep te creëren, maar om een definitieve selectie te bepalen. Het enige probleem is en blijft, dat op dit niveau elke club je beste spelers zonder meer weg kan halen, zonder een vergoeding te betalen. Dat kunnen wij natuurlijk ook en dus blijft Tony naar goede spelers zoeken.

Momenteel zoekt hij ook naar huurspelers voor de posities spits – MR – VM – VR – VL.

Enfin, volgens zijn overzichten is onze selectie nog niet optimaal en hebben wij nog teveel posities die te zwak bezet zijn. 10 spelers voldoen aan onze voorwaarden en vallen in de categorie ‘basis’, 11 spelers voorlopig onder ‘reserve’ en 7 mogen weg, als ze dat willen of als een club in hun geïnteresseerd is. De overige spelers komen voorlopig voor O23 uit.  

Op zaterdag 21 september om 15 uur moeten wij aantreden in Colne voor de 2de Kwalificatieronde van de FA Cup.

Colne is een stad en burgerlijke parochie in Lancashire, zes mijl ten noordoosten van Burnley, 25 mijl ten oosten van Preston, 25 mijl ten noorden van Manchester en 30 mijl ten westen van Leeds.

Spoiler

Colne is een marktstad en het kruis waar een markt kan worden gehouden dateert uit de 15e eeuw. Het kruis lag oorspronkelijk op de kruising van Colne Lane en Church Street. Het werd voor het eerst verplaatst naar het terrein van The Gables op Albert Road, de locatie van Colne Library tot ongeveer 1970. Het is nu verplaatst naar buiten de Market Hall op Market Street, een deel van de hoofdweg door het stadscentrum.

De stad moet niet worden verward met de niet-verwante Colne-vallei rond de rivier de Colne bij Huddersfield in West Yorkshire.

Colne ligt dicht bij de zuidelijke ingang van de Aire Gap, de laagste kruising van het stroomgebied van Pennine. De M65 eindigt ten westen van de stad en vanaf hier leiden twee hoofdwegen verder naar de Yorkshire-steden Skipton (A56) en Keighley (A6068). Station Colne is het eindpunt van de spoorlijn East Lancashire.

Colne grenst aan de Pendle-parochies van Foulridge, Laneshaw Bridge, Trawden Forest, Nelson, Barrowford en Blacko.

236zgj31.jpg

Colne Football Club is een voetbalclub gevestigd in Colne, Lancashire. Aangesloten bij de Lancashire County Football Association, zijn ze momenteel lid van de Northern Premier League Division One North West en spelen ze in Holt House.

2377ujox.jpg

238w0kc4.jpg

Colne was de favoriet en spijtig genoeg dachten onze fans ook zo. Vandaar dat er maar 13 trouwe fans ons vergezelden . Bij stormachtig weer en onder leiding van scheidsrechter Colin Griffiths kwamen wij in een 4-1-4-1 opstelling het veld op, waar 259 toeschouwers de tribunes bevolkten.  Colne of te wel The Reds, zoals hun bijnaam luid (ofschoon ik onder deze bijnaam alleen maar Liverpool ken) kwam in een 4-4-2 formatie op.

Wij hadden niet alleen problemen met het stormachtige weer, maar ook met de tegenstander, die individueel toch wel meer in huis hadden en uiteindelijk ook met de scheidsrechter. Want laten we wel wezen, als je Colin Griffiths als scheids hebt, dan durf je op het veld geen scheetje te laten, omdat je dan de kans loopt een rode kaart te krijgen. Deze scheids is gewoon verschrikkelijk pedant.

Het eerste kwartier kwamen wij goed door en wij wilden net gas geven, toen in de 16de minuut ene Poscha de bal vol op zijn slof nam en van een meter of 23 op ons doel schoot. De bal sloeg in als een kanonskogel. Keeper Hannis reageerde niet eens. Volgens mij was het gewoon een zondagsschot. Maar hij zat en wij stonden 1 : 0 achter.  In de eerste helft creëerden wij amper een kans en als ik dacht, dat wij tot een mogelijkheid konden komen, floot de scheids om de een of andere vage redenen onze pogingen af.

Wij bleven maar achter de feiten aanhollen en gingen met een 1 : 0 achterstand de rust in.

Op de een of andere manier had ik ergens wel het gevoel, dat ik ons tekort deed. Dat wij misschien iets te behoudend speelden.  In de 51ste minuut kregen wij een strafschop, omdat iemand onze spits Habte in de box onderuit had gehaald. Habte schoot de bal feilloos binnen en de gelijkmaker was een feit. 1 : 1 en een zware last viel van mijn schouder.

In de 66ste minuut kreeg middenvelder Donaldson eindelijk een rode kaart, nadat hij herhaaldelijk getracht had onze spits uit de wedstrijd te schoppen.  Vanaf dat moment waren wij de betere ploeg, kregen ook nog twee uitgelezen kansen, maar leken niet in staat om ze te verzilveren. Jammer, maar niets aan te doen. Het bleef 1 : 1 en nu krijgen wij thuis de kans om voor de winst te gaan. Thuis zullen wij uit een ander vaatje tappen en vol op de aanval spelen.  

Spoiler

239nojfi.jpg

240x3k1p.jpg

241zhk3h.jpg

Edited by germandutch
  • germandutch changed the title to [FM21] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal