Jump to content

[FM21] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal

germandutch
 Share

Recommended Posts

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

Ik las vandaag een artikel in de tabloids en ook in VI waarvan ik behoorlijk geschrokken ben. Het ging over mijn beste speler Aubameyang. 

“Pierre-Emerick Aubameyang zette vorig jaar nog zijn handtekening onder een nieuw supercontract bij Arsenal, maar The Gunners staan nu best open voor een transfer voor de aanvoerder, die inmiddels 32 jaar oud is. Als vervanger voor Aubameyang is volgens Diario de Sevilla Youssef En-Nesyri in beeld. De spits van Sevilla is acht jaar jonger dan Aubameyang en kan dan ook nog wat langer mee.”

Zoals ik al opmerkte, Auba is mijn beste speler en die wil ik beslist niet kwijt. Het bewuste artikel baseert op een uitspraak van een interview met TD/DVZ Edu Gaspar. In de constructie van Arsenal is deze Gaspar feitelijk mijn baas. Maar baas of niet, het wel of niet transfereren van een speler dient hij met mij te bespreken en dat doet hij blijkbaar niet. Volgens Bergkamp kan ik tegen mijnheer Gaspar weinig inbrengen,  bovendien wordt hij algemeen beschouwt als het schoothondje van de heer Kroenke.  Ik weet helemaal niets van mijn baas Gaspar, daarom heb ik Wikipedia geraadpleegd en het volgende geconstateerd:

Eduardo Cesar Daud Gaspar (São Paulo, 15 mei 1978) - voetbalnaam Edu - is een Braziliaans voormalig profvoetballer en huidig voetbalbestuurder. Op 9 juli 2019 werd Edu aangesteld als eerste technisch directeur van Arsenal ooit.

Edu speelde in eigen land voor Corinthians, waarmee hij in 1998 en 1999 de Campeonato Brasileiro Série A en in 2000 het eerste FIFA WK voor clubs won. In eerste instantie zou Edu vanaf het begin van het seizoen 2000/01 voor Arsenal spelen, maar door problemen met de geldigheid van zijn paspoort tekende de Braziliaan pas in januari 2001 een contract bij The Gunners. In 2002 en 2004 won Edu de Engelse landstitel met Arsenal. In het seizoen 2004/05 verloor de Braziliaan zijn plaats op het middenveld aan de jonge Spanjaard Cesc Fàbregas en nadat zijn contract in juni 2005 afliep, tekende Edu bij Valencia. In de voorbereiding op het seizoen 2005/06 liep hij echter een kniebandblessure op en Edu miste een groot deel van het seizoen. Pas in april 2006 debuteerde de middenvelder tegen Cádiz in de Primera División. In het seizoen 2006/07 startte Edu als een vaste waarde bij Los Chés, maar een nieuwe kniebandblessure schakelde hem opnieuw enkele maanden uit. Hij verruilde in augustus 2009 Valencia transfervrij voor Corinthians.

Met andere woorden, hij schijnt een goede voetballer te zijn geweest en hij weet er veel van. Het is juist, dat je een speler van 32 jaar op het hoogtepunt van zijn carrière het best kan verkopen, maar in ons geval moet je er wel rekening mee houden, dat het team hem nodig heeft. Want let wel: ik heb 17 spelers tussen de 18 en 24 jaar en Auba is een leider en een voorbeeld voor deze jonkies. Gaspar en Kroenke eisen juist van mij, dat ik alleen spelers onder de 18 jaar probeer te kopen, maar daar win je geen wedstrijden mee. Alleen zien zij Arsenal min of meer als een handelshuis om poen te verdienen. Ik wil prijzen winnen en dat kan alleen maar met een uitgebalanceerd elftal en een mengsel van jonkies en ervaren oudjes. Natuurlijk ben ik feitelijk een passant, maar ik ben verantwoordelijk voor de prestaties van het eerste elftal en dus wil en eis ik inspraak in het spelersgebeuren.

Spoiler

24.jpg

25.jpg

26.jpg

Hoe goed een speler wel of niet is, moet blijken tijdens de competitiewedstrijden. Dus dit soort lijstjes vind ik voor begin van de competitie niet interessant. Bovendien, om Odegaard een jeugdspeler te noemen, slaat nergens op. Deze jongen is al 21 en heeft al een half voetballeven erop zitten. In 2013 2 jaar bij Stromsgodset/Noorwegen, dan 4 jaar bij Real Madrid, verhuurd aan Heerenveen 2jr, nadien Vitesse 1jr, Real Sociedat 1jr, weer Real Madrid en toen gekocht door ons. Nou met deze carrière ben je geen jeugdspeler meer.  

27.jpg

Wij hebben nog 1 oefenwedstrijd en wel uit en tegen HSV uit Hamburg.

Spoiler

Hamburger SV (HSV) is een Duitse omnisportclub uit Hamburg. HSV werd al in 1887 opgericht en was tot 2018 de enige club die sinds de oprichting in 1963 onafgebroken in de Bundesliga speelde. Sterker nog, de club was nog niet eerder gedegradeerd sinds de fusie in 1919 die tot HSV leidde en speelde 99 jaar op rij op het hoogste nationale niveau.  

Ze spelen nu al een paar jaar in de 2de Bundesliga en het lukt hun maar niet naar de Bundesliga te promoveren.

28.jpg

Bij motregen en voor 30.348 toeschouwers arriveerden wij in Hamburg in een 4-1-3-2 opstelling met twee spitsen. Helaas missen wij ¾ elftal, omdat een hoop interlandwedstrijden moeten plaatsvinden en wij onze spelers af moesten staan. Vandaar dat wij 8 proefspelers mee hebben genomen, die allen wat minuten krijgen. Maar geen van hen is goed genoeg om voor een contract in aanmerking te komen.

De HSV of te wel die Rothosen kwamen in een 5-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids was en Tobias Stieler.

Om eerlijk te zijn, ik heb HSV verschillende keren op TV gezien, zowel in hun goede tijd als ook na hun laatste degradatie, maar geen van hun spelers kwam mij bekend voor. Het leken allen tweede divisiespelers te zijn en de duurdere spelers hebben ze allen moeten verkopen.

Het werd een compleet eenzijdige match en nog saai ook, tenminste in de eerste helft. Door een doelpunt van Maitland-Niles stond het bij rust 0 : 1 voor ons maar dat was het dan ook. In de tweede helft wisselde ik 9x en zette alle proefspelers erin. De proefspelers wilden zich laten zien en dat deden ze ook. De slappe HSV hap werd met 0 : 5 afgedroogd. En eerlijk is eerlijk, HSV speelde met poep in de broek. Slap, bang, twijfelend en zonder power. Met dit team en deze inzet promoveren ze nooit meer. Schande!  Deze grote club gaat zo helemaal naar de kloten.

Spoiler

29.jpg

30.jpg

-----------------------

@Chimpa  @TheRedOne  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Kavinos  @joosthaf @Vlonkie

@Olivierke  @ErikEagles  @Cicchio  @StanleyW  @True_Legend  @Makalakalane  @neva  @Milton  @Michaelinho*  @spaansetukker  @TeamWesil  @Neel2210  @Badmuts  @MNie

@komodo25 @V-Traxx  @Going up @timpy00

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

32.jpg

33.jpg

35.jpg

De oefenwedstrijden zitten erop en nu begint de korte fase, om de selectie definitief vast te stellen en de 25 spelers voor de competitie in te schrijven.

DVZ Edu Gaspar heeft een aantal spelers (voor mijn tijd) aangetrokken en enkele laten gaan cq. verkocht.

Spoiler

36.jpg

Ik heb maar 1 speler gehaald en wel de huurspeler Luca Pellegrini, 21jr, die de hele linker flank kan bestrijken. Die jongen is afkomstig uit de jeugd van AS Roma en via Cagliari en Juve hier terecht gekomen.

37.jpg

Voorts heeft onze DVZ een hele reeks spelers verhuurd, die in mijn selectie niet zouden misstaan. Het betreft de spelers Hector Bellerin, Matteo Guendozi, Lucas Torreira, William Saliba, Konstantinos Mavropanos, Reiss Nelson, Runar Alex Runarsson en Dejan Iliev. Ik verheug mij er al op, deze spelers volgend seizoen in het team in te passen.

Hoe dan ook, mijn selectie staat. Ik heb 21 spelers van 21 t/m 31 jaar en 8 spelers van 18 t/m 20 jaar. Weliswaar van uiteenlopend niveau, maar hiermee moet ik de competitie doorkomen.

Aanstaande zaterdag moeten wij naar Brentford, een stad in de voorsteden in West-Londen en maakt deel uit van de Londense wijk Hounslow. Het ligt aan de samenvloeiing van de rivier de Brent en de Theems, 13 km ten westen van Charing Cross.

Spoiler

Onze tegenstander aldaar is Brentford Football Club. In het seizoen 2020/21 promoveerde Brentford voor het eerst in de clubhistorie naar de Premier League na het winnen van de play-offs tegen Swansea City (2-0).

De club, met als bijnaam The Bees, werd in 1889 opgericht en speelde sinds 1904 haar wedstrijden op Griffin Park. Dit stadion werd in 2020 ingeruild voor het Brentford Community Stadium. De grootste rivalen zijn eveneens clubs uit West-London, Fulham, Chelsea en Queens Park Rangers.

31.jpg

34.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 17.250 toeschouwers arriveerden wij in Brentford in een 4-1-3-1-1 opstelling met 1 spits en nieuweling Pellegrini als ML.  Brentford of te wel The Bees kwamen in een 4-1-2-2-1 formatie het veld op en scheids was ene Anthony Taylor.

Zoals altijd begonnen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Verrassen konden wij de tegenstander helaas niet en het duurde tot de 20ste minuut, totdat SS Odegaard de openingstreffer tussen de palen kreeg. En dat was het dan ook voor de eerste helft. In de tweede helft liet spits Aubameyang zijn ware gezicht zien en zorgde in de 48ste en 57ste minuut voor de doelpunten 2 en 3. 

Omdat het hele team heel sterk speelde, werd het moeilijk de wissels te bepalen. Vandaar dat ik pas in de 74ste minuut MR Maitland-Niles van het veld haalde en Martinelli inbracht. In de 83ste minuut zorgde MC Partey voor ons vierde en laatste doelpunt en twee minuten later haalde ik VM Elneny naar de kant en bracht Xhaka. Mijn derde en laatste wissel deed ik in de 94ste minuut door VR Cedric te wisselen tegen Tomiyasu.

Brentford kreeg 1 doelkans in de hele wedstrijd, die keeper Leno echter om zeep hielp. Wij kregen er 6 en maakten 4 goals. Dus al met al ben ik tevreden, want het was een geslaagde eerste competitiematch.

Spoiler

38.jpg

39.jpg

---------------------

@Olivierke  @ErikEagles  @Cicchio  @StanleyW  @True_Legend  @Makalakalane  @neva  @Milton  @Michaelinho*  @spaansetukker  @TeamWesil  @Neel2210  @Badmuts  @MNie

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

41.jpg

42.jpg

Komende dinsdag spelen wij voor de tweede Ronde in de Carabao Cup uit tegen Swindon Town is een Engelse voetbalclub uit Swindon en werd in 1881 gesticht, alhoewel sommige bronnen zeggen dat de club al in 1879 werd opgericht. De club werd professioneel in 1894 en sloot zich bij de Southern League aan.

Spoiler

In het seizoen 1909/10 haalde de club de halve finales van de FA Cup waarin ze van Newcastle United verloor. Een jaar later werden ze kampioen van de Southern League wat hen een benefietwedstrijd tegen Manchester UTD opleverde. Het werd de benefietwedstrijd met de hoogste scores uit de geschiedenis (4-8) voor Manchester.

De halve finale van de FA cup werd in het seizoen 1911/12 opnieuw bereikt, ditmaal werden ze door Barnsley FC uitgeschakeld.

Ze werden toegelaten tot de Football League in 1920 en de club was medestichter van de 3de klasse, hun eerste wedstrijd tegen Luton Town eindigde op 9-1. Nooit zou de club nog een beter resultaat halen in een competitiewedstrijd. De club speelde tot 1963 in 3de zonder te promoveren of degraderen. In 1963 werd dan eindelijk de 2de klasse gehaald voor 2 seizoenen. De club zou nog terugkeren, maar tegen 1982 verzeilde de club zelfs in de 4de klasse voor 4 seizoenen, daarna volgde 2 opeenvolgende promoties. In 1993 promoveerde de club naar de Premier League maar kon daar niet mee aan, de club won slechts 5 wedstrijden en kreeg 100 goals binnen. Er volgde een tweede degradatie op rij. In 2006 degradeerde de club opnieuw naar de 4de klasse, maar kon het na één seizoen weer promoveren. In het seizoen 2010/11 eindigde Swindon op de laatste plaats in de League One, zodat het opnieuw degradeerde naar de League Two. Het kon echter het daaropvolgende seizoen kampioen spelen zodat er direct weer werd gepromoveerd.

40.jpg

43.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 15.547 toeschouwers arriveerden wij in Swindon in de 4-1-3-1-1 opstelling. Zoals in Engeland gebruikelijk, heb ik slechts 1 basisspeler (Cedric) opgesteld en voor de rest de reserves. In bekerwedstrijden in de hoogste divisie speel je voor zover mogelijk met reservespelers, om die gasten ook aan het spelen toe te laten komen.

Swindon Town of te wel The Robins kwam op in een 5-3-2 formatie en scheids was ene Craig Pawson.

Wij begonnen zoals altijd met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Om eerlijk te zijn, iedereen deed zijn best en het team speelde goed. 2 doelpunten in de eerste helft en 2 in de tweede helft en geen tegentreffer.  In de 61ste minuut wisselde ik VM Lokonga en MR Pepe. Hun taken werden overgenomen door Elneny en Auba.  6 minuten later haalde ik ook nog VR Cedric eraf en bracht Chambers.

De match eindigde in 0 : 4 en wij zijn een ronde verder.

Spoiler

44.jpg

45.jpg

-------------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

46.jpg

48.jpg

50.jpg

51.jpg

53.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis en wel tegen Everton, een Engelse voetbalclub, die in 1878 werd opgericht door leden van de St. Domingo School uit Liverpool, die de club dezelfde naam gaven. Men ging spelen op een veldje in Stanley Park.

Spoiler

In 1879 werd de naam veranderd in de huidige naam: Everton Football Club. Van alle Engelse voetbalclubs heeft Everton FC het vaakst op het hoogste niveau gespeeld, 110/114 keer.

49.jpg

52.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 60.704 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling met 1 spits. Everton of te wel The Toffees kwamen in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids was Andre Mariner.

Ik wil niet veel zeggen, maar op de een of andere manier heb ik steeds meer het gevoel, dat mijn club het Arsenal DNA ten minste voor een deel terug heeft of krijgt.

Wij begonnen zoals altijd met vol gas, hoge druk en puur op de aanval. The Toffees hadden met onze aanpak moeite, het ging hun te snel en dus kwamen enkele spelers te laat met hun tackles. Gevolg: wij kregen van scheids Mariner in de 14de en 29ste minuut terecht een penalty, die spits Auba ijskoud verzilverde. Geloof maar dat ik er blij mee ben, dat de heer Gasper Auba niet heeft verkocht, want Auba is op dreef en doet zijn best voor de club en het team.  Bij rust stond het 2 : 0 en onze toeschouwers waren meer dan tevreden.

Omdat het hele team ijzersterk speelde, wordt het moeilijk om iemand aan te merken om te wisselen. Toch besloot ik 3 wissels door te voeren en was het alleen maar om nog 3 spelers minuten te gunnen. In de 67ste minuut haalde ik VR Cedric eraf en bracht Pepe, die feitelijk MR is maar hoe dan ook een half uur wilde spelen. Twee minuten later verscheen Auba wederom aan het front en maakte zijn hattrick compleet. Ditmaal echter zonder penalty en met een slim schotje. Terwijl onze spelers nog stonden te juichen, haalde ik in dezelfde minuut Xhaka en Saka van het veld en bracht Elneny en Martinelli.

Al met al wonnen wij terecht, want wij hadden 11 schoten op doel, Everton ‘0’. In totaal kregen wij 7 kansen, Everton ‘0’.  Wij waren gewoon de betere ploeg, omdat wij meer lef hadden en vooral aanvallend speelden.  De overwinning doet mij persoonlijk goed, want mijn zaakwaarnemer had voor het seizoen met de heer Marcel Brands, DVZ, gesproken, maar helaas kwam het niet tot een contract.

Spoiler

54.jpg

55.jpg

-------------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

57.jpg

Komende dinsdag spelen wij thuis in de 3de Ronde van de Carabao Cup en wel tegen Reading Football Club.

Spoiler

Een Engelse voetbalclub, opgericht in 1871 en uitkomend in de Engelse Football League Championship. De club speelt sinds 1998 zijn thuiswedstrijden in het Madejski Stadium in Reading.

56.jpg

58.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 53.425 toeschouwers verschenen wij weer met het complete reserve-elftal in de 4-1-3-1-1 opstelling. Reading of te wel The Royals kwamen op in een 4-2-3-1 formatie zonder vleugelspitsen. Ze waren dus van plan, alles door het midden te spelen. Nou, daar zitten wij op te wachten, want ook in de reserve hebben wij een zeer sterke as. Scheids was ene Michael Oliver, die behoorlijk zenuwachtig overkwam.

Het werd geen spannende match, maar een zeer zakelijke, waarin mijn reserve-elftal de wedstrijd controleerde en af en toe een doelpuntje meepikte. Reading kwam niet aan de bak. Wij schoten 10x op doel (hun 0) en hadden 5 hele goede kansen, waarvan wij er 3 benutten.

Omdat ik op de teamprestatie niets op te merken had, heb ik in de tweede helft 3 wissels doorgevoerd. In de rust haalde ik SS Martinelli eruit, die conditionele problemen had en bracht Odegaard.  Smith-Rowe mocht in de 63ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Maitland-Niles. In de 78ste minuut mocht Xhaka inrukken en nam Lokonga het over.

Wat de scheids betreft, hij had niet zijn beste dag en voelde de match totaal niet aan. Desondanks zijn wij een ronde verder, alleen heb je totaal niets aan deze volledig overbodige Cupwedstrijden. Want je koopt er niets voor. Ik heb deze Cup al verschillende keren gewonnen en vriend Tony heeft ze in zijn prijzenkast staan.

Spoiler

59.jpg

60.jpg

--------------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

62.jpg

63.jpg

65.jpg

Aanstaande woensdag spelen wij uit in de 4de Ronde van de nutteloze Carabao Cup in en tegen Derby County F.C..

Spoiler

Een Engelse voetbalclub, opgericht in 1884 en uitkomend in de Football League Championship. De club werd opgericht, zoals wel meer clubs in die tijd, als club behorend tot een cricketteam. Ze speelden toen nog op Racecourse Ground. Tegenwoordig speelt de club zijn thuiswedstrijden in het Pride Park Stadium.

61.jpg

64.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 32.983 toeschouwers arriveerden wij in Derby in de 4-1-3-1-1 opstelling met 1 spits en met het reserveteam, net als in de voorgaande wedstrijd tegen Reading. Derby of te wel The Rams kwamen in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Martin Atkinson.

Normaal starten wij altijd met vol gas, hoge druk en puur aanvallend, maar onze reserves dachten blijkbaar, dat ze tegen The Rams rustig konden beginnen. Welnu, reeds in de tweede minuut was het ene Lawrence die de openingstreffer scoorde. 1 : 0 en ik voelde nattigheid. Het duurde even, voordat wij ons hersteld hadden en onze vechtmachine begon te lopen. In de 22ste minuut kopte VC Tomiyasu de gelijkmaker binnen en ofschoon wij vanaf dat moment duidelijk de betere ploeg waren, lukte het ons niet nog voor rust meer te scoren.  In de 48ste en laatste minuut van de eerste helft haalde ik SS Martinelli eraf en bracht Odegaard, want ik ben en blijf een Rotterdammer, die alles wil winnen.

In de tweede helft verdedigde Derby met het hele team in en voor de 16 en wij hadden moeite, openingen te vinden. In de 78ste minuut haalde ik VL Kolasinac eraf en bracht Maitland-Niles, die onmiddellijk voor meer druk naar voren zorgde. Toch duurde het nog tot de 85ste minuut, totdat spits Lacazette eindelijk de 1 : 2 binnen schoot. In de 93ste minuut was het Smith-Rowe die de match definitief besliste en voor de 1 : 3 zorgde. Terwijl iedereen nog stond te juichen, haalde ik VC Mari naar de kant en stuurde Gabriel het veld in. Want verliezen wil ik niet en Gabriel zorgde ervoor, dat het bij 1 : 3 bleef. Ofschoon ik van mening ben, dat deze Cup totaal niets voorstelt, willen wij toch zover mogelijk komen.

Spoiler

66.jpg

67.jpg

------------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

69.jpg

70.jpg

72.jpg

73.jpg

74.jpg

Spoiler

77.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Manchester United Football Club (van oorsprong Newton Heath L&YR FC of afgekort MUFC) is een Engelse voetbalclub uit Manchester. De club is opgericht in 1878 en heeft sinds 1902 de naam Manchester United.

Spoiler

De club is de meest succesvolle ploeg uit de geschiedenis van het Engelse voetbal en de succesvolste van dit moment met twintig belangrijke bekers sinds Ferguson in november 1986 bij Manchester United kwam. Ze wonnen reeds twintig keer het Engels landskampioenschap. De club won in 1968, 1999 en 2008 de Europacup I/UEFA Champions League en was in zowel 2009 als in 2011 de verliezend finalist. Beide finales werden verloren van FC Barcelona.

Manchester United speelt zijn thuiswedstrijden op Old Trafford, een stadion met een capaciteit van 76.312 plaatsen. De laatste uitbreiding van 7900 plaatsen werd verkregen door de noordoost- en noordwesthoeken van het stadion te verhogen. Zelfs na deze uitbreiding is het stadion bijna elke wedstrijd uitverkocht. De club haalt dan ook de hoogste gemiddelde toeschouwersaantallen van de Premier League. De thuiswedstrijden van de club worden gespeeld in een rood-wit-zwart tenue.

Op 12 mei 2005 kwam de club in handen van de Amerikaanse zakenman Malcolm Glazer. Hij betaalde 800 miljoen pond, zo'n 1,2 miljard euro. Sinds 16 mei wist hij 75% van de aandelen te verwerven. Dit percentage was nodig om de club van de beurs te halen.

Manchester United is een van de weinige clubs die met zijn jeugdopleiding de Europese top wist te bereiken. Manchester United is partner van UNICEF en treedt op als nationaal ambassadeur voor het VN-kinderfonds.

Manchester United slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Ajax, Chelsea, Juventus en Bayern München, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I/UEFA Champions League, Europacup II, en UEFA Cup/UEFA Europa League) te winnen.

68.jpg

75.jpg

Spoiler

76.jpg

Bij stormachtig maar droog weer en voor maar liefst 60.704 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling met spits Aubameyang. Manchester United of te wel The Red Devils kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids was de uiterst wispelturige Andre Mariner, die soms de sterren van de hemel fluit en dan weer meer dan alleen maar matig leiding geeft.  

Vooraf mag ik zeggen, dat ik manager Ole Solskjaer niet mag. Blijkbaar was hij wel of niet een goede voetballer, maar hij is in mijn ogen een zeer slechte en arrogante trainer. Een koopzuchtige manager, die alles koopt wat naam heeft en er dan niets mee weet te doen. Zie voorbeeld van de Beek. De club Manchester United is wel een van mijn favoriete clubs, waar ik heel graag ooit zou willen werken. Bovendien vind ik dat het voetbal onder de huidige manager niet om aan te gluren is.

Enfin, het eerste halfuur was het alleen nog maar aftasten, maar dan ging het gas erop en met hoge druk probeerden mijn jongens het defensieve bolwerk van MU uit elkaar te spelen. In de 33ste en 37ste minuut was Auba 2x trefzeker en met 2 : 0 gingen wij dan ook de rust in. De gevaarlijke AMC Fernandes kreeg geen poot aan de grond en werd door VM Xhaka volledig lam gelegd. In de eerste helft speelde MU volledig defensief en met poep in de broek.  Laf en zonder zelfvertrouwen en dat voor een elftal, hetgeen zulke prachtige voetballers heeft.

In de 51ste minuut maakte Auba zijn hattrick compleet en twee minuten later was het Cavani, die met een zondagsschot voor de 3 : 1 aantekende. Wat Haller van Ajax kan, 4x scoren in een belangrijke wedstrijd, kan onze Auba ook. In de 63ste minuut scoorde Auba zijn vierde doelpunt en was de match praktisch gespeeld. Omdat in tegenstelling tot The Red ‘tandeloze’ Devils, waarvan maar liefst 9 spelers onder de maat speelden,  ons heel team ijzersterk voor de dag kwam, voerde ik pas in minuut 75 de eerste wissel door. Niet uit voorzorg, maar gewoon om Pepe wat speelminuten te geven. MR Maitland-Niles mocht gaan douchen en Pepe was blij dat hij het veld in mocht.  

In de 82ste minuut haalde ik VM Xhaka eraf, die Fernandes geen steek heeft gegund en stuurde Chambers het veld in.  Een minuut later mocht ook Odegaard gaan douchen en nam Smith-Rowe het over.

Wat ik o.a. niet snap is, dat mijnheer Solskjaer zijn linker VM McTominay eraf haalt en juist zijn tot nu toe zwakste speler Donny van de Beek, nota bene een AMC en beslist geen VM, als balafpakker het veld instuurt. Die arme jongen kon dus allerminst voorkomen, dat ML Saka in de 83ste minuut de 5 : 1 binnen kopte.

Enfin, wij schoten 10x op doel en MU 2x en wij creëerden 5 kansen en hun 1 halve, maar ze scoorden wel.

Trouwens, scheids Mariner floot de match van zijn leven en werd zodoende met een 8.8 beloond.

Natuurlijk is het fijn, om van MU met ruime cijfers te winnen, maar nog prettiger is het voor mij, dat ik die arrogante manager, waar ik al een hele tijd last van heb, met zijn team lekker van het veld kon vegen.

Spoiler

78.jpg

79.jpg

----------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

80.jpg

81.jpg

82.jpg

Spoiler

83.jpg

Spoiler

85.jpg

86.jpg

87.jpg

88.jpg

89.jpg

Komende maandag spelen wij uit tegen Wolverhampton Wanderers FC, een Engelse voetbalclub uit de stad Wolverhampton, die is opgericht in 1877 en sinds 2018 weer uitkomt in de Premier League, de hoogste Engelse divisie. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Molineux Stadium.

Spoiler

In de jaren vijftig behaalde de club haar grootste successen. Het werd drie keer Engels landskampioen en won twee keer de FA Cup.

Na 1984 verdween de club voor bijna twintig jaar uit de hoogste klasse, maar werd na één seizoen terug naar de tweede klasse verwezen. In 2009 maakt de club zijn rentree op het hoogste niveau. In 2012 eindigde Wolverhampton op de laatste plaats en degradeerde naar de Championship. In 2013 degradeerde de club opnieuw en moest ze gaan spelen in de League One. Na het seizoen 2013/14 promoveerde de club echter opnieuw naar The Championship en inmiddels maken ze weer deel uit van de PL.

84.jpg

90.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 30.852 toeschouwers arriveerden wij in Wolverhampton in de 4-1-3-2 opstelling met 2 spitsen. Waarom ineens met 2 spitsen? De Wolves zijn een gevaarlijke ploeg met een uitstekende spits (Jimenez) en ik voelde mij feitelijk verplicht, om Lacazette naast Auba in de spits te zetten. Want Lacazette staat in de belangstelling van een aantal grote clubs en ik wil hem niet kwijt. Vandaar dus.

Wolves kwam in een simpele 4-4-2 formatie het veld op en scheids was Kevin Friend, waar ik geen goede herinneringen aan heb.   

Het eerste halfuur kwamen wij door de compacte defensie van Wolves niet doorheen, maar in de 33ste minuut was het juist Lacazette die onze openingstreffer scoorde. 7 minuten later zorgde MR Maitland-Niles voor de 0 : 2 en toen dacht ik, nu lopen wij er overheen. Maar nee, drie minuten later kopte spits Jimenez de 1 : 2 binnen en begon Wolves eveneens meer druk naar voren te maken. Bij rust stond het nog steeds 1 : 2 en voelde ik toch wat nattigheid.

Wij hadden de laatste dagen wat meer op standaardsituaties (hoekschoppen en vrije trappen) geoefend, en dat betaalde zich uit. In de 61ste minuut was het Gabriel, die uit een corner de bal in het doel kopte. 1 : 3 en wij waren op de goede weg. 5 minuten later was het wederom VC Gabriel, die uit een hoekschop de bal onhoudbaar in het doel kopte en  de 1 : 4 was een feit. Een minuut later haalde ik de langzaam afbouwende VL Tierney en de zeer zwak spelende MC Xhaka van het veld en bracht Pepe + Elneny.  Ik voelde onze overwinning aankomen en met vers bloed wilde ik de match beslissen. In de 72ste minuut haalde ik nog ML Saka eraf, die conditioneel aan het einde was, en bracht de fitte Martinelli.

Precies een kwartier later werd ik onaangenaam verrast, want ene Traore schoot in de 87ste minuut de 2 : 4 binnen. En nog geen drie minuten later was het wederom Jimenez, die zijn tweede doelpunt in ons doel kopte, nadat MC Odegaard de bal had gemist. 3 : 4 en ineens voelde ik heel veel nattigheid. Maar tot mijn verbazing kende de scheids ons in de 95ste minuut een terechte penalty toe en dat had ik van hem toch echt niet verwacht. VC Gabriel legde de bal op de stip en schoot hem ijskoud binnen. Zijn hattrick was compleet en wij wonnen met 3 : 5.

Spoiler

91.jpg

92.jpg

----------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

94.jpg

95.jpg

Spits Lacazette is ontevreden en wil een verbeterd contract.  Zijn probleem is dat Auba en Odegaard beter zijn (beiden 4) en hij max. een 3,5 haalt. Auba verdiend 1185K per maand en Odegaard slechts 390K p/mnd. Lacazette krijgt 863K p/mnd en dat is volgens mij meer dan ruim voldoende. Temeer omdat keeper Leno (ook 3,5) maar 474K p/mnd ontvangt. Hoe dan ook ik heb Lacazette duidelijk gemaakt, dat hij een nieuw contract eerst moet verdienen en ik ben benieuwd of het hem lukt om nog beter te presteren, dan hij tot nu toe deed.

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Leeds United Football Club, een Engelse professionele voetbalclub uit Leeds, West Yorkshire.

Spoiler

De club is opgericht in 1919 na de opheffing van Leeds City FC en speelt haar wedstrijden op Elland Road. Ze spelen in de Premier League, de hoogste klasse van het Engels voetbalsysteem. Op het einde van het seizoen 2019/20 promoveerde Leeds United vanuit de Championship.

Leeds United werd in de historie driemaal Engels landskampioen. Daarnaast won de club eenmaal de FA Cup, eenmaal de League Cup, tweemaal de Charity Shield en twee keer de Jaarbeursstedenbeker. In 1975 verloor Leeds in de finale van de Europacup I van Bayern München. Het merendeel van de prijzen die Leeds United heeft gewonnen stamt uit de jaren 60 en jaren 70, toen de club onder leiding stond van succestrainer Don Revie.

De club kwam van 1990 tot 2004 onafgebroken uit op het hoogste niveau en mocht zich in 1992 de laatste kampioen van de Football League First Division noemen, toen de club onder leiding stond van Howard Wilkinson. Na degradatie naar het tweede niveau in 2004 volgden financiële problemen en de vereniging werd in 2007 verkocht aan de Engelse zakenman Ken Bates. Dit resulteerde in tien punten aftrek waardoor Leeds voor het eerst in haar historie degradeerde naar het derde niveau, de League One. In 2010 promoveerde de club onder leiding van Simon Grayson terug naar de Championship. Sinds juni 2018 staat Leeds United onder leiding van Marcelo Bielsa. In het seizoen 2019/20 werd Leeds United kampioen waardoor het na zestien seizoenen terug promoveerde naar de Premier League.

93.jpg

96.jpg

Spoiler

97.jpg

Bij k*twee en door regenbuien geteisterd verschenen wij voor 60.704 toeschouwers in de 4-1-3-2 opstelling met 2 spitsen, want als ik van Lacazette meer eis, dan moet ik hem natuurlijk ook opstellen. Leeds kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was ene Graham Scott.

Wij begonnen goed met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en reeds in de 4de minuut kopte VC Gabriel uit onze eerste hoekschop de bal in het doel. 1 : 0 en de openingstreffer, goedgekeurd door de VAR, was een feit. Tja, nu verwachtte ik natuurlijk nog meer doelpunten, maar er kwam niets meer. Leeds trok alle spelers terug en het lukte ons niet meer hun compacte defensie te passeren, ofschoon ons team ijzersterk voor de dag kwam.

In de 57ste minuut haalde ik MR Maitland-Niles van het veld en bracht Pepe. Diens eerste actie was een perfecte steekpass op MC Odegaard en hij volleerde de bal onhoudbaar tussen de palen. 2 : 0 en wij waren op de goede weg.

Nog in dezelfde minuut, kwamen wij weer aan de bal en was het Auba die voor ons derde doelpunt zorgde. 3 : 0 en de koppen bij Leeds gingen hangen.

In de 64ste minuut haalde ik uit voorzorg VM Xhaka en MC Odegaard van het veld en bracht Elneny en Chambers.

4 minuten later was het wederom Auba die ons vierde doelpunt binnen tikte. 4 : 0 en Mister Bielsa dook met een schaamrode kop in zijn dug-out.  Maar ook Lacazette liet van zich horen, want in de 84ste minuut zette hij het slotakkoord  door ons 5de doelpunt binnen te schieten.

Voor Leeds waren wij gewoon een nummer te groot. Wij creëerden 8 kansen (Leeds 0) en verzilverden er 5. Ons publiek was tevreden en ik ook.

Spoiler

98.jpg

99.jpg

---------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

101.jpg

102.jpg

103.jpg

104.jpg

Komende zaterdag spelen wij uit en wel tegen mijn voormalige club Norwich City Football Club, een Engelse voetbalclub die werd opgericht in 1902. De thuishaven is Carrow Road in Norwich.

Spoiler

Bij de oprichting speelden The Canaries op Newmarket Road. In 1908 verhuisden ze naar een kalkput die niet meer werd gebruikt en bekend werd als The Nest. In 1935, toen bleek dat de capaciteit te klein werd, verhuisde de club naar het huidige onderkomen. De eerste grote prijs werd behaald in het seizoen 1961/62, toen de League Cup werd veroverd; een prestatie in het seizoen 1984/85 werd herhaald.

Norwich speelde decennialang op het tweede en derde niveau in de Engelse voetbalcompetitie. In het seizoen 1971/72 werd voor het eerst promotie naar het hoogste niveau afgedwongen. Tot medio jaren 90 speelde de club veelal op het hoogste niveau. In het eerste seizoen van de Premier League (1992/93) leidde Norwich een groot deel van het seizoen. Een slechte eindreeks resulteerde uiteindelijk in een derde plaats voor de ploeg onder leiding van trainer-coach Mike Walker. In het seizoen erop (1993/1994) speelde de club voor het eerst in Europa. Norwich overwon eerst Vitesse. In de tweede ronde voltrok zich het grootste sprookje uit de clubgeschiedenis. Bayern München werd uitgeschakeld. Op 19 oktober 1993 versloeg de club Bayern München op verplaatsing met 1–2 dankzij doelpunten van Jeremy Goss en Mark Bowen. De terugwedstrijd eindigde op 1–1, waardoor Norwich doorstootte. Norwich werd uiteindelijk geëlimineerd door Internazionale.

Twee seizoenen na het spelen in Europa degradeerde de club. Delia Smith, een Engelse tv-kok, nam het merendeel van de aandelen over. Langzaam maar zeker ging het daarna weer beter met Norwich en dat resulteerde in een terugkeer naar de Premier League in het seizoen 2004/05. In de ontknoping van het seizoen wist Norwich zich op de laatste speeldag niet veilig te spelen. De club verloor met 6-0 van Fulham. Door onder meer een overwinning van West Bromwich Albion was dit niet genoeg voor lijfsbehoud.

In 2009 degradeerde de club naar de Football League One. Daarin werd Norwich in 2010 kampioen met negen punten voorsprong op Leeds United. Het daaropvolgende seizoen werd Norwich tweede in de Championship en promoveerde het opnieuw naar de Premier League. In 2014 degradeerde de club naar de Championship, maar al na één seizoen keerde de ploeg weer terug naar het hoogste niveau. In de finale van de play-offs om promotie/degradatie was Norwich op Wembley met 2-0 te sterk voor Middlesbrough FC.

Het avontuur op het hoogste niveau duurde echter maar één seizoen. Vanaf 2016/17 speelde Norwich weer in de Championship. Na twee seizoenen als middenmoter dwong Norwich in het seizoen 2018/19 opnieuw promotie af, waardoor The Canaries in het seizoen 2019/20 opnieuw uitkomen in de Premier League.

100.jpg

105.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 27.329 toeschouwers arriveerden wij in Norwich in de 4-1-3-2 opstelling met twee spitsen. Ik heb verleden seizoen Norwich nog ongeslagen kampioen van de Championship gemaakt en ben met hun gepromoveerd. Het merendeel van de spelers kent mij natuurlijk en vooral weten ze hoe ik mijn team laat spelen en dat ik het tactisch altijd slechts op 2 posities wijzig. Enfin, Norwich kwam in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids was helaas weer de zeer wispelturige Andre Mariner. 

Hun Duitse manager Daniel Farke had zijn huiswerk blijkbaar uitstekend gemaakt, want hij deed precies wat ik ook zal doen, de beste spelers van mijn team Arsenal aan de ketting leggen of te wel min of meer het spelen onmogelijk maken, waardoor ik niet op Auba, Lacazette, Maitland-Niles, Xhaka en Kolasinac kon rekenen.  Natuurlijk had ik dat kunnen weten en er op moeten rekenen, maar ik heb het gewoon verzaakt en niet meer bij stilgestaan.

In de eerste helft kregen wij geen poot aan de grond en onder leiding van slimme MC Todd Cantwell, die destijds onder mij dit een heel seizoen gedaan heeft, werden wij gewoon overrompelt. Hijzelf deed ons als het ware de das om door in de 47ste en 59ste minuut te scoren en ons op een 2 : 0 achterstand te zetten. Tel daarbij op, dat scheids Mariner weer dat deed, wat die het liefst deed als mijn team uit moet spelen, hij hing de thuisfluiter uit en strafte elke scheet van ons met een vrije trap af.

In de 60ste minuut haalde ik VL Kolasinac, VM Xhaka en ML Saka eraf en bracht Pellegrini, Elneny en Smith-Rowe, waardoor wij een korte opleving mochten ondervinden. MC Odegaard lukte het in de 74ste minuut nog de aansluitingstreffer te maken, maar dat was het dan ook. De match eindigde in 

2 : 1en dat deed zeer, kan ik u vertellen. Want ik heb het verlies persoonlijk in de hand gewerkt, door mijn foutieve tactiek. K*t, k*t, k*t!!! Dat mag mij niet nogmaals gebeuren.

Spoiler

106.jpg

107.jpg

------------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

110.jpg

111.jpg

112.jpg

113.jpg

109.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Crystal Palace Football Club, een Engelse voetbalclub.

Spoiler

De club werd opgericht in 1905, met het hoofdkwartier in The Crystal Palace in Sydenham. De club werd gedwongen om in 1915 te verhuizen. Na een aantal jaar in The Nest in Selhurst, verhuisde de club in 1924 naar wat nog steeds de thuishaven is, Selhurst Park. De club werd vernoemd naar het voormalige gelijknamige gebouw dat ooit op dezelfde locatie stond.

De directie en fans van deze club hebben slechte herinneringen aan Nederlandse managers, want oer Ajacied Frank de Boer was heel even hun manager. Zijn prestatie aldaar werd in Wikipedia als volgt weergegeven:

Op 26 juni 2017 tekende De Boer een driejarig contract bij Crystal Palace. De club uit Zuid-Londen was in het seizoen 2016/17 als veertiende geëindigd in de Premier League. De Boer trad aan als opvolger van Sam Allardyce, die uit eigen beweging was opgestapt als hoofdcoach van Crystal Palace. Tijdens zijn perspresentatie toonde de Nederlandse coach zich optimistisch over de toekomstperspectieven van The Eagles.

Ik heb een heel goed gevoel bij deze club. Alle voorwaarden zijn aanwezig om een stabiele middenmoter te worden, die weg moet kunnen blijven bij de degradatieplaatsen.

De Boer verloor in de eerste vier speelronden van het seizoen seizoen 2017/18 met Crystal Palace van achtereenvolgens Huddersfield Town (0–3), Liverpool (1–0), Swansea City (0–2) en Burnley (1–0). De club gaf hem op 11 september 2017 vervolgens na 77 dagen zijn ontslag. Een dag later stelde de clubleiding oudgediende Roy Hodgson aan als zijn vervanger. Nadat De Boer begin 2018 als voetbalcommentator kritiek had gegeven op José Mourinho, reageerde deze door De Boer de slechtste trainer uit de geschiedenis van de Premier League te noemen.

108.jpg

114.jpg

Geteisterd door regenbuien en voor 60.704 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-2 opstelling met 2 spitsen, want ik heb als Nederlander nog wat recht te zetten namens Frank de Boer. Bij deze club begon voor hem het ellende. Ontslagen bij Crystal, dan Internazinale en ontslagen na 3 maanden wegens tegenvallende resultaten. Nadien Atlanta United en na 2 jaar ontslagen omdat het clubbestuur geen stijgende lijn meer zag in het spel van Atlanta United. Toen werd hij Bondscoach van Oranje en eveneens ontslagen wegen tegenvallende resultaten.

Voordien stond hij bekend als een goede trainer en kampioenenmaker (4x Ajax) maar nu is zijn carrière min of meer naar de kloten. Waaraan het lag, mag Joost weten, in elk geval heb ik nu hier iets recht te zetten.

Wat ik van de kwestie 'De Boer' wel heb geleerd, probeer nooit de cultuur van een club te veranderen en dwing een selectie niet je eigen tactiek op. Het spelersmateriaal bepaalt, welke tactiek je moet kiezen, waarin zich alle spelers prettig voelen. Wees ook niet als 'Louis van Gaal', onze huidige bondscoach, en probeer het voetbal steeds opnieuw uit te vinden. Vandaar dat ik bij elke club altijd doe wat ik hoor te doen en wel met volle inzet en dat is het dan ook. 

Crystal Palace of te wel The Eagles kwamen in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was ene Jon Moss.

Het duurde een dik half uur, totdat wij aan het warrige gefluit van de scheids en de harde fysieke spelstijl van CP gewend waren. In de 32ste minuut schoot Auba een terechte penalty onhoudbaar binnen. Bij rust stond het nog steeds 1 : 0  en ofschoon wij de betere ploeg waren, lukte het ons niet dit in meer doelpunten uit te drukken.

Vooropgesteld dat ons hele team uitstekend speelde en de match volledig in zijn greep had en dan wordt het moeilijk om te wisselen. In de 62ste minuut haalde ik VM Xhaka naar de kant en bracht Elneny. 6 minuten later was het wederom Auba die zijn tweede doelpunt maakte en het hele team haalde het gas eraf en controleerde alleen nog maar de match.

In de 73ste minuut haalde ik de twee wingbacks eraf, die zich te pletter hadden gelopen en bracht Chambers en Nketiah. Het bleef 2 : 0 en ons publiek was uiteindelijk tevreden. Bovendien hadden wij laten zien, dat ook een Nederlandse manager weet wat winnen is.

Spoiler

115.jpg

116.jpg

----------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

117.jpg

118.jpg

120.jpg

Tot nu toe hebben wij het goed gedaan. Niet lang zeuren en een heel jaar klooien, nee, maar een tactiek zoeken waarmee de spelers zich prettig voelen. Dus geen tactiek opdringen. Natuurlijk heb ik hun eerst duidelijk gemaakt, wat mijn bedoelingen zijn en toen iedereen ermee akkoord was, zijn wij begonnen te knallen.

121.jpg

Aanstaande zondag spelen wij thuis tegen mijn voormalige club  Aston Villa FC.

Spoiler

Een Engelse voetbalclub uit Birmingham. De club werd in 1874 opgericht, en was in 1888 een van de oprichters van de Football League. Birmingham City is de andere voetbalclub uit Birmingham en tevens de grootste rivaal.

119.jpg

122.jpg

Bij motregen en voor 58.001 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-2-0 opstelling zonder spitsen, ofschoon ik beide spitsen (Auba + Lacazette) als SS heb opgesteld. Ze hebben nooit eerder op deze posities gespeeld, maar omdat ik mijn vroegere club wilde verrassen, hebben ze beiden ingestemd om er hun best van te maken.

Aston Villa of te wel The Villa kwamen in een defensieve 4-1-4-1 formatie het natte veld op en scheids was ene Stuart Attwell.

Nadat ik mijn vroegere spelers in de catacomben had begroet, konden wij het veld op en deden wij dat, wat wij altijd proberen te doen. Met vol gas, hoge druk in de aanval gaan en de tegenstander vastzetten. En dat lukte redelijk. In de 12de minuut was het VC Gabriel, die uit een corner de bal onhoudbaar binnen kopte, omdat keeper Martinez op de doellijn bleef staan. Na een botsing tussen Bailey en onze VC White, moest Bailey geblesseerd het veld verlaten en werd vervangen door Watkins.

In de 26ste minuut profiteerde SS Auba van een foutje van verdediger Mings en zorgde voor de 2: 0. Dat was het dan ook wat de eerste helft betreft, want The Villa trok zich terug en met 2 bussen voor de 16 zorgden zij ervoor, dat wij geen doelkans meer kregen. Bovendien begon het team van Dean Smith een beetje harder de duels in te gaan.

Uit voorzorg haalde ik in de 49ste en laatste minuut van de eerste helft MC Odegaard en SS Lacazette eraf en bracht de net weer genezen Partey en Martinelli.

Mijn vroegere spelers hadden zich inmiddels op ons zeer bewegelijk SS duo ingesteld en in de 60ste minuut was het Buendia (die nog steeds op mijn verlanglijstje staat)  die een foutje van VR Cedric afstrafte en de aansluitingstreffer binnen schoot. 2 : 1 en ik begon toch ietwat nattigheid te voelen. Dus haalde ik 1 minuut later VL Tierney eraf en bracht Lokonga, om de achterhoede ietwat te versterken.

Tja en in de 67ste minuut ging VM Xhaka in de fout en Watson zorgde voor de gelijkmaker. 2 : 2 en ik vreesde het ergste. Maar ja, ik had ook nog Auba en die toonde in de 70ste minuut aan, waarom hij onze goalgetter is. Martinelli werd in de 16 neergelegd en Auba schoot de penalty loepzuiver binnen. 3 : 2 en ik haalde opgelucht adem. ML Pellegrini was in de 83ste minuut present, om ons 4de doelpunt binnen te schieten.  4 : 2 en de drie punten bleven hier. Eerlijk gezegd het was een hard en zeer zwaar bevochten overwinning, maar wel verdiend.

Spoiler

124.jpg

125.jpg

---------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

126.jpg

128.jpg

Volgens de trainers en de statistieken kan Auba niet als SS spelen, maar hij was gewoon geweldig. Bovendien zie ik liever dat een spits ‘er moet komen’ dan dat ze al in de 16 is.  Een ‘staande spits’ is makkelijk te verdedigen, een lopende, die ook nog zo razend snel is, is veel moeilijker te dekken. Ik denk, dat ik Auba en Lacazette vaker als SS ga gebruiken.

Trouwens Odegaard zit er conditioneel helemaal doorheen, vandaar dat ik hem 3 dagen rust heb gegeven.

Komende zaterdag spelen wij uit tegen Southampton F.C., ook wel bekend als The Saints.

Spoiler

Een Engelse voetbalclub, die in november 1885 werd opgericht als St. Mary's YMA.

127.jpg

129.jpg

Spoiler

130.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 29.489 toeschouwers arriveerden wij in Southampton wederom in de spitsenloze 4-1-3-2-0 formatie, waarvan ik zeer gecharmeerd ben. Auba is geblesseerd thuisgebleven, vandaar dat Smith-Rowe samen met Lacazette als SS spelen. Southampton kwam in een simpele 4-4-2 formatie op en scheids was ene David Coote. 

Om eerlijk te zijn, ik had toch wel veel meer verwacht van het team van Oostenrijker Ralph Hasenhüttl, maar ze stelden mij gewoon teleur. Het werd voor ons een makkie. Binnen 33 minuten stond het al 0 : 3 (1x Odegaard en 2x Smith-Rowe) en dat was uiteindelijke ook de ruststand. Het hele team speelde een ijzersterke wedstrijd.

In de rust liet ik Lacazette douchen en bracht Martinelli. VC Gabriel raakte in de 50ste minuut geblesseerd en werd vervangen door Tomiyasu en in de 60ste minuut haalde ik MC Odegaard naar de kant en bracht de weer herstelde Partey. De wissels pakten goed uit en in de 71ste minuut zorgde invaller Martinelli voor de 0 : 4 en in de 89ste minuut was het invaller Partey die het slotakkoord zette door de 0 : 5 te produceren. De mij tot nu toe volledig onbekende scheids Coote floot een puike partij en voorzien van de drie punten mochten wij weer vertrekken.

Spoiler

131.jpg

132.jpg

--------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

134.jpg

135.jpg

137.jpg

138.jpg

Spoiler

139.jpg

140.jpg

141.jpg

142.jpg

136.jpg

Komende zaterdag spelen wij uit tegen Brighton & Hove Albion F.C. , een Engelse voetbalclub uit Brighton, opgericht in 1901 en sinds het seizoen 2017/18 uitkomend in de Premier League.

Spoiler

De club werd in 1920 toegelaten tot de Football League en speelde tussen 1979 en 1983 in de First Division, de hoogste divisie van Engeland die nu bekendstaat als de Premier League. In 1983 bereikte de club de finale van de strijd om de FA Cup, maar Manchester United was na een replay te sterk.

De club speelde lange tijd op Goldstone Ground in Hove, maar financiële moeilijkheden zorgden ervoor dat het stadion moest worden verkocht. Vanaf 1999 speelde Brighton & Hove Albion, na ook nog een tijdje het stadion van Gillingham te hebben gebruikt, in het Withdean Stadium in Brighton. In juli 2011 is het American Express Community Stadium met een capaciteit van 30.250 plaatsen in gebruik genomen.

In het laatste seizoen op Goldstone Ground degradeerde de club bijna uit de Football League, maar een overwinning op Doncaster Rovers in de laatste thuiswedstrijd voorkwam dat. De club moest een play-off spelen tegen Hereford United en doordat, na een 1-1 uitslag, Hereford minder doelpunten had gescoord, degradeerde Brighton niet. Robbie Reinelt scoorde de belangrijke goal, nadat Kerry Mayo een eigen goal had gescoord.

Daarna ging het weer de goede kant op. In 2001 promoveerde de club naar de Second Division en een jaar later zelfs naar de First Division. Brighton was hiermee de zevende club die in twee seizoenen in twee verschillende competities kampioen werd. Ze degradeerden echter meteen weer. Maar via de play-offs wist de club in 2004 weer terug te keren naar het Championship, waar The Seagulls zich door een gelijkspel op de laatste speeldag wisten te handhaven. In het seizoen 2005/06 wist Brighton degradatie echter niet af te wenden.

In het seizoen 2010/11 werd Brighton & Hove Albion kampioen van de League One onder leiding van trainer-coach Gustavo Poyet, zodat het promoveerde naar het Championship. In het seizoen 2012/13 wisten The Seagulls bijna promotie naar de Premier League af te dwingen, maar in de halve finale ging de ploeg onder leiding van coach Gustavo Poyet onderuit tegen Crystal Palace. Een jaar later strandde Brighton wederom in de halve finales van de play-offs; deze keer was Derby County te sterk. In 2016 eindigde de club op een derde plaats met evenveel punten als Middlesbrough. Het had een slechter doelsaldo waardoor de club wederom tot de play-offs veroordeeld was. Daar verloor Brighton weer in de halve finale van Sheffield Wednesday.

Op 17 april 2017 won Brighton & Hove Albion met 2-1 van Wigan Athletic. Daardoor was de ploeg van trainer-coach Chris Hughton zeker van promotie naar de Premier League, waar het na een afwezigheid van 34 jaar terugkeert. Op de slotdag, gespeeld op zondag 7 mei 2017, ging de titel echter naar Newcastle United, dat door treffers van Ayoze Pérez, Chancel Mbemba en Dwight Gayle met 3-0 won van Barnsley FC. Newcastle eindigde daardoor als eerste in de Football League Championship, met één punt voorsprong op Brighton & Hove Albion dat niet verder kwam dan een 1-1 gelijkspel tegen Aston Villa.

Bij de rentree op het hoogste niveau, op zaterdag 12 augustus 2017, verloor Brighton op eigen veld met 2-0 van titelkandidaat Manchester City door treffers van Kun Agüero en Lewis Dunk (eigen doelpunt). In diezelfde wedstrijd maakte de Nederlandse aanwinst Davy Pröpper, overgekomen van PSV Eindhoven, zijn competitiedebuut voor de nieuwkomer in de Premier League.

Pröpper kwam voor circa 13 miljoen euro over van PSV. Hij was daarmee de duurste aankoop uit de geschiedenis van Brighton. Drie dagen nadat hij zijn handtekening had gezet onder een vierjarig contract werd dat record alweer verbroken, toen Brighton & Hove Albion zich verzekerde van de diensten van de Colombiaanse linksbuiten José Izquierdo. Voor hem moest 15 miljoen worden betaald aan Club Brugge. In juli 2018 werd de duurste aankoop in de geschiedenis van voetbalclub vastgelegd, namelijk Alireza Jahanbakhsh voor wie ze circa 25 miljoen euro betaalde aan AZ.

133.jpg

144.jpg

Spoiler

145.jpg

Bij vies nat Engels weer en voor 29.909 toeschouwers arriveerden wij in Brighton in de bij mij in de smaak vallende 4-1-3-2 opstelling zonder spitsen. Brighton of te wel The Seagulls  kwamen in een 5-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids was ene Mike Dean.

Zoals zo vaak, probeerden wij onze tegenstander onmiddellijk te overrompelen met vol gas, hoge druk en puur op de aanval. Reeds in de 3de minuut zorgde Auba voor onze openingstreffer en in de 20ste minuut maakte hij de 0 : 2. Toen zakten wij ietwat weg, want conditioneel hadden maar liefst 5 van mijn spelers minimaal lichte problemen en wel MC Partey, VM Xhaka, MR Maitland-Niles, VC Holding en VC White. Vandaar dat wij in de 31ste minuut door ene Lallana een tegentreffer om de oren kregen. Onmiddellijk zetten wij ietwat meer druk hetgeen uiteindelijk resulteerde in een eigen doel van ene Webster. 1 : 3 was de rustuitslag en ik begon mij zorgen te maken, wie ik moest wisselen en wie als vervanger in aanmerking kon komen, want praktisch waren alle spelers op de bank niet wedstrijdfit.

Het probleem werd mij min of meer uit handen genomen en in de 55ste minuut werd Lacazette uit de match geschopt. Wonderkind Saka, niet helemaal fit maar net hersteld, wilde als SS invallen. Dus stuurde ik hem het veld in.

6 minuten later overkwam ook Pellegrini hetzelfde, hij werd zo maar uit de match geschopt en voor hem mocht Martinelli opdraven, maar helaas voegde hij niets toe. Tevens strompelde Maitland-Niles naar de kant, de eveneens een halve doodschop heeft gehad en vervangen moest worden. Voor hem kwam Smith-Rowe. De scheids had ik het liefst in zijn nekvel gegrepen, want hij liet het allemaal doorgaan. Heel nadrukkelijk trok hij de thuisspelende ploeg voor en loerde alleen maar op de mogelijkheid, om ons gele kaarten aan te smeren. De daders van de smerige en vaak veel te late tackles liet hij ongestraft.

Het slotpunt was de overtreding die ene Moder op White maakte, waardoor hij in balbezit kwam en de bal in ons doel kon schieten. 2 : 3 werd de eindstand en wij werden maar liefst met 5 gele kaarten opgezadeld. Na afloop verdween de partijdige scheids als een speer in de kleedkamer, waardoor ik geen discussie met hem aan kon gaan.

Spoiler

146.jpg

147.jpg

-----------------

@komodo25 @V-Traxx  @Going up @timpy00 @Kyrill

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

148.jpg

149.jpg

150.jpg

151.jpg

152.jpg

Spoiler

153.jpg

154.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis en wel tegen Liverpool F.C., nu wel voor de competitie. Van huis uit ben ik een optimist, maar nu zie ik het toch ietwat somber in. Wij hebben teveel geblesseerden en tegen Liverpool moet je met een topfit elftal aankomen, anders ben je kansloos.  Wat de opstelling betreft, zal het puzzelen worden en ook moet ik de tactiek wat bijschaven. 

155.jpg

En toen was het zover. Geteisterd door stortbuien en voor 60.704 toeschouwers verschenen wij in de voor Liverpool verrassende spitsenloze 4-1-3-2-0 opstelling met Auba als SS. Dit is weliswaar niet Aubas favoriete positie, maar zijn taak was vandaag alleen maar loopwerk zonder bal. Hij moest CV van Dijk uit het verdedigingscentrum weglokken, zodat de middenvelders er doorheen konden stoten. Ik ben overtuigd, dat Klopp hier geen antwoord op heeft.

Liverpool of te wel The Reds kwamen in een 4-1-2-2-1 formatie op en scheids was niet mijn vriend maar de gevreesde Kevin Friend.

Natuurlijk was het een pure gok, maar het werkte wel. Auba lokte Virgil van Dijk uit een verdedigingscentrum, waardoor  SS Odegaard ruimte kreeg en in de 7de minuut ons openingsdoelpunt kon scoren. Uiteraard duurde het weer enkele minuten totdat de VAR het zuivere doelpunt goedkeurde. Trouwens wat mij opvalt, is dat haast in elke match het eerste doelpunt altijd door de VAR wordt onderzocht op eventuele onvolmaaktheden. Nou ons doelpunt was correct en werd geaccepteerd. En in de 15de minuut was het MC Partey, die voor ons tweede doelpunt zorgde.

Drie minuten later stond het plots 2 : 1, want Salah schoot een vrije trap vanaf randje 16 onberispelijk binnen. Leno was kansloos. Bij rust stond het 2 : 1. Vooraf zou ik gezegd hebben, dat wij hooguit door mazzel voor konden staan, maar nu mag ik zeggen: wij hebben het verdiend en Klopp verrast.

4 minuten na herbegin in de tweede helft was het wederom MC Partey, die in de 16 opdook en voor 3 : 1 zorgde. Terwijl mijn jongens nog stonden te juichen, haalde ik Auba uit voorzorg naar de kant, omdat die zich te pletter had gelopen. Voor hem kwam de snelle Smith-Rowe. Onze tactiek zat MC Partey als een maatpak en in de 52ste minuut was hij weer ter plekke om een steekpass van ML Saka in het doelnet te schieten. 4 : 1 en Parteys hattrick was compleet. Een kwartier later dook Partey wederom in de 16 op en ook nu lukte het hem, de bal in het doel te schieten. 5 : 1 en dat tegen de mogelijke kampioen. Wie had dat ooit gedacht, dat wij Liverpool van het veld zouden spelen?

Enfin, in de 73ste minuut wisselde ik Xhaka en bracht Elneny en in de 79ste minuut VC Holding, die conditioneel volledig op was. Voor hem kwam Chambers, weliswaar een VR, maar hij kan ook VC spelen. Het team van Klopp was niet meer in staat, om het ons gevaarlijk te maken, zodat wij de match konden controleren en rustig uit konden spelen. Wij creëerden maar liefst 5 kansen en Liverpool 1, maar ze werden allen verzilverd. Het was een zeer sportieve wedstrijd zonder gemene tackles en daarom vroegen wij ons af, waarom Kevin Friend ook nu weer onnodige gele kaarten moest trekken. Wij kregen er 2 en Liverpool 5. Het sloeg nergens op.

Na afloop feliciteerden Klopp en Peppijn Lijnders mij, waarna Klopp met een verbeten gezicht de kleedkamer opzocht.

Spoiler

156.jpg

157.jpg

----------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

158.jpg

159.jpg

160.jpg

161.jpg

162.jpg

Wat ik niet begrijp is, dat Koeman hier met veel tamtam naar een superduur talent komt kijken, die minimaal € 100 miljoen moet opbrengen. Barca is praktisch failliet en Koeman moet om zijn baan vrezen. Bovendien heeft Barca veel van zijn glans verloren en kan en mag geen dure spelers aantrekken. En welke topspeler wil onder deze omstandigheden naar Barca? Dus wat voor zin heeft zijn verschijnen?

Komende dinsdag spelen wij uit tegen Manchester City Football Club.

Spoiler

Een Engelse voetbalclub uit Manchester, opgericht in 1880 als West Gorton Saint Marks. In 1887 werd de naam veranderd in Ardwick Football Club en in 1894 nam het de huidige naam aan. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Etihad Stadium.

In 2008, slechts een jaar na de overname door Shinawatra, werd de club gekocht door de Abu Dhabi United Group dat voor 185 miljoen een meerderheidsbelang kocht. Het vermogen van de familie Al Nahyan, een van de investeerders, zou geschat worden op 32 miljard euro, waardoor City in één klap de rijkste club ter wereld werd.

Eén van de motieven van de investeerders is het promoten van Abu Dhabi op sportief en cultureel gebied. De Thai Thaksin Shinawatra mocht aanblijven als voorzitter. De eerste grote aankoop die Manchester City sinds de nieuwe overname deed was Robinho, die voor 42 miljoen euro werd overgenomen van Real Madrid, daarnaast werd ook Vincent Kompany aangetrokken. De Belg werd overgenomen van Hamburger SV voor 8 miljoen euro. Ook in de jaren erna volgden er grote aankopen, zoals Carlos Tévez, Kolo Touré, Patrick Vieira, David Silva en Sergio Agüero. In de zomers van 2011, 2012 en 2013 werd bijna 273 miljoen pond aan nieuwe spelers uitgegeven. Ook werd er een hypermodern trainingscomplex van 200 miljoen pond gebouwd, vooral bedoeld voor de jeugd. Omdat de club de Financial Fair Play-regels van de FIFA niet nakwam, kreeg City van de Wereldvoetbalbond een boete van 60 miljoen pond opgelegd en een salarisplafond. Tevens mocht de club vanaf seizoen 2014/15 maximaal 21 spelers inschrijven voor de Champions League. In een verklaring liet City weten de sancties zonder morren te accepteren.

Wederopstanding

Tijdens de busreis door de stad na het kampioenschap: Nasri en Agüero laten de beker aan het publiek zien. De wederopstanding, met behulp van grote investeringen, werd op 13 mei 2012 bekroond met de landstitel in de wedstrijd tijdens de laatste speelronde tegen Queens Park Rangers. Het team stond tot de 92e minuut nog met 1-2 achter en zou met deze stand op het scorebord de landstitel over moeten laten aan de eeuwige rivaal Manchester United. Het onmogelijke lukte en City won toch nog door goals van Edin Džeko (92e minuut) en Sergio Agüero (o o o). 44 jaar na de landstitel van 1968 pakte City eindelijk weer eens die titel.

In 2014 herhaalde Manchester City dit feit door op de laatste speeldag West Ham United te verslaan met 2-0. Onder leiding van Manuel Pellegrini pakte de club dat seizoen de zogenaamde League Cup Double, want City had ook al de League Cup gewonnen, na een 3-1 winst op Sunderland AFC.

Onder leiding van de Spaanse succestrainer Josep Guardiola werden pas echt vele prijzen gepakt. In zijn eerste seizoen pakte de club nog geen prijs, maar wist de club wel een recordomzet van 473,4 miljoen pond te noteren. De omzet steeg met 21 procent. Er werd in het eerste jaar onder leiding van trainer-coach Pep Guardiola een winst geboekt van 1 miljoen pond (1,13 miljoen euro).

Het seizoen 2017/18 verliep uitermate voorspoedig voor The Citizens. Lange tijd bleef de club ongeslagen. Op 23 december 2017 maakte Agüero zijn honderdste doelpunt in het Etihad Stadium van City, toen hij scoorde in de competitiewedstrijd tegen Bournemouth. Door de 4-0 overwinning zette de ploeg van Guardiola een record neer: meer dan honderd goals (101) in één kalenderjaar. Op 14 januari 2018 leed Manchester City de allereerste nederlaag in de Premier League van dat seizoen. Dat gebeurde in de 23e speelronde en de tegenstander was Liverpool, dat op eigen veld met 4-3 zegevierde. Het was voor City de eerste verloren partij in de Premier League sinds 5 april 2017.

Liverpool won ook twee keer van City in de Champions League. Daarmee werden ze uitgeschakeld in de kwartfinales nadat ze als groepswinnaar eindigen in een poule met Shakhtar Donetsk, Napoli en Feyenoord. In de achtste finales schakelde Manchester City Basel uit (5-2 over twee wedstrijden). De club kon op 7 april 2018 kampioen worden in de Manchester Derby tegen Manchester United. The Citizens kwamen op een 2-0 voorsprong door doelpunten van Vincent Kompany en İlkay Gündoğan, maar door goals van Paul Pogba (2) en Chris Smalling moest het kampioenfeestje uitgesteld worden. Die werd een week later gevierd toen Manchester City won van Tottenham Hotspur en Manchester United verloor van West Bromich Albion. Dat werd de tweede prijs van het seizoen nadat eerder dat seizoen al de Carabao Cup werd gewonnen door een 3-0 winst op Arsenal in de finale. Na het kampioenschap kreeg Leroy Sané nog een prijs: 'PFA Young Player Of The Year' voor beste jonge speler van het jaar in de Premier League. Ook werd de magische grens van 100 doelpunten in één Premier League seizoen doorbroken, gescoord door oud Manchester City speler Pablo Zabaleta die toen voor tegenstander West Ham United speelde.

163.jpg

165.jpg

Bij motregen en voor 55.017 toeschouwers arriveerden wij in Manchester wederom in de spitsenloze 4-1-3-2-0 opstelling met enkele aanpassingen ivm blessures van basisspelers. MC of te wel een van de clubs van de Sjeiks kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was de thuisfluiter bij uitstek Andy Madley.

Guardiola had zijn huiswerk gemaakt en zijn team zo geïnstrueerd, dat ze in de eerste helft maar liefst 8 spelers min of meer het spelen onmogelijk maakten. Auba, Odegaard, Smith-Rowe, Xhaka, Tierney, Chambers, White en Cedric werden door zijn mannen zodanig aangepakt, dat ze amper nog in de wedstrijd voorkwamen. Vandaar dat ene Jesus in de 14de minuut uit een wel of niet buitenspelpositie de bal in ons doel volleerde.  1 : 0 en wij moesten achter de feiten aanhollen. De keiharde tackles, wel of niet op het randje, werden door de scheids met de mantel der liefde bedekt en onze protesten strafte hij af met een gele kaart.

Bij rust stond het nog steeds 1 : 0 voor de Citizen.  In de 47ste minuut wisselde ik eerst Xhaka en bracht Elneny, die na 10 minuten een schitterende steekpass op Partey verstuurde, waardoor onze MC de gelijkmaker binnen schoot. 1 : 1 en een last viel van mijn schouders. 1 minuut later kreeg Auba een gele kaart omdat hij klaagde over een smerige tackle van achteren, waarop de scheids geen actie nam. 5 minuten later haalde ik Smith-Rowe van het veld en bracht Martinelli. Plots kregen wij weer wat meer greep op de wedstrijd en werden weer doelgevaarlijker. In de 68ste minuut haalde ik Odegaard eraf en bracht de razendsnelle Nketiah, die eveneens onmiddellijk hard werd aangepakt zonder dat de scheids ingreep. Auba werd kwaad en protesteerde schreeuwend en wat deed de scheids?  Hij trok de gele kaart en omdat dit de tweede gele prent voor Auba was, volgde onmiddellijk ook nog deze…..

rode-Kaart-2.jpg

Nu werd ik ook boos en hoe. Joost mag weten wat ik allemaal geroepen heb,  want de 4de man en AM Steve probeerden mij weer te kalmeren. Ondanks mijn woede-explosie bleef het 1 : 1, speelden wij een half uur met 10 man en hadden het gelijke spel te danken aan de inzet van Partey, Pepe, Leno en de wissels Elneny en Martinelli. 

Spoiler

167.jpg

----------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

169.jpg

171.jpg

Aanstaande zaterdag spelen wij thuis tegen Burnley FC, een Engelse voetbalclub die sinds het seizoen 2016/17 weer uitkomt in de Premier League.

Spoiler

Burnley werd opgericht in 1882 en speelt zijn thuiswedstrijden sinds 1883 op Turf Moor. Burnley werd twee keer landskampioen (1921 en 1960), won eenmaal de FA Cup (1914) en twee keer de Community Shield (1960 en 1973). De club heeft, inclusief het seizoen 2020/21, 58 seizoenen op het hoogste niveau in Engeland gespeeld.

168.jpg

170.jpg

Bij motregen en voor 60.704 toeschouwers verschenen wij in de spitsenloze 4-1-3-2-0 opstelling zonder 6 basisspelers. Maar moet ik mij nu zorgen maken? Nee, totaal niet. Nu spelen een hoop jongens die normaal altijd als wisselspelers op de bank zitten.  Burnley of te wel The Clarets kwamen in een 4-2-2-1-1 formatie het natte veld op en scheids was Martin Atkinson, de kaarttrekker bij uitstek.

Nou Burnley was gekomen om niet te verliezen en zo speelden ze ook. Keihard in de duels, tackles heel vaak net op het randje en de scheids had zijn handen vol. Het eerste halfuur kwamen wij door hun defensief bolwerk niet doorheen. Maar in de 34ste minuut kregen wij op randje 16 een vrije trap en Odegaard was de aangewezen man om hem te nemen. En hij nam hem en hoe. Hij schoot hem perfect over de muur en in de bovenhoek.  1 : 0 en een last viel van mijn schouders. Trouwens dit was ook de ruststand.

Het hele team, met uitzondering van VR Cedric , speelde ijzersterk en controleerde de match. In de 61ste minuut was het MC Partey, die ons tweede doelpunt scoorde en de match op slot zette. Na dat doelpunt haalde ik nog in dezelfde minuut de geblesseerd geraakte VL Tierney  en VM Xhaka naar de kant en bracht Pellegrini en Elneny. In de 72ste minuut was het de beurt aan zwak spelende Cedric en voor hem kwam Pepe.

De stand bleef ongewijzigd, want wij waren heer en meester op het veld.  Door het woeste geschop van onze tegenstander kwamen wij helaas niet tot meer doelpunten. Wij schoten 10x op het doel van Burnley en zij 0 keer. Voorts hadden wij 3 duidelijke kansen, waarvan wij er 2 verzilverden. Zij 0. 15 hoekschoppen, zij 1. 60% balbezit en wij speelden alles vooruit.  Tja, de scheids floot 5 overtredingen tegen ons en 32 tegen Burnley. Allicht dat Burnley 9 gele kaarten en 1 rode kreeg. 

Van het voortrekken van ons was geen sprake, wel van het feit, dat onze tegenstander ook 4 of 5 rode kaarten had mogen hebben, want ze gedroegen zich zeer onsportief.

Spoiler

172.jpg

173.jpg

--------------------

Edited by germandutch

BannerE.jpg

logo.jpg

Spoiler

174.jpg

176.jpg

177.jpg

178.jpg

Komende woensdag spelen wij thuis tegen Manchester City Football Club, maar deze keer in de Kwartfinale van de Carabao Cup. Voor de competitie hebben wij gelijkgespeeld (1 : 1) en gezien het aantal niet beschikbare spelers vrees ik dat wij deze keer geen schijn van kans tegen MC hebben. Maar uiteraard zullen wij ons best doen.

179.jpg

Feit is, dat de niet beschikbare spelers niet 3 maar 7 zijn en dat Gabriel slechts maximaal een halve wedstrijd mag en kan spelen. Wij missen Odegaard, Martinelli, Lacazette, Mari, Lokonga, Holding en Tierney. MC treft ons op het juiste moment, maar dat is voetbal. Jammer, maar niets aan te doen.

Het zal in elk geval puzzelen worden wat de opstelling en tactiek betreft, maar druk kan ik mij er niet om maken, tenslotte is het mijn eerste seizoen bij Arsenal en ik moet met hun aansluiting met de top 6 realiseren en wat dat betreft, zijn wij goed bezig.

Geteisterd door regenbuien en voor 60.704 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-3-1-1 opstelling met de beschikbare spits Auba voorin. MC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was Michael Oliver.

Op papier waren wij natuurlijk de onderliggende partij, maar op het veld moet ik het eerst nog zien. Want als je thuis speelt moet je het publiek iets laten zien en dat deden wij. Wij begonnen met vol gas, hoge druk en puur aanvallend.

En of u het geloofd of niet, al in de eerste minuut scoorde ons wonderkind Saka het openingsdoelpunt. De wondercoach in het vak naast mij schrok zich lam, hij had veel verwacht, maar dit niet. Wij bleven druk houden en in de 20ste minuut was het wederom ML Saka, die een fout van ene Cancelo afstrafte, door de bal tussen de palen te jassen. 2 : 0 en ik genoot en hoe. Vooral omdat señor Pep naast mij als het ware explodeerde en enkele spelers verrot schold.

In de 46ste en laatste minuut van de eerste helft kregen wij een terechte penalty tegen. MC Kevin de Bruyne legde de bal op de stip, nam een korte aanloop en schoot …… maar onze keeper Leno stopte zijn inzet. Het bleef 2 : 0 en wij konden de rust in. VC Gabriel mocht feitelijk maar een helft spelen, maar wilde hoe dan ook doorgaan. Wie ben ik om dat te weigeren?

MC probeerde alles door de as te spelen, maar dat lukte niet, want onze achterhoede was onder leiding van Gabriel vandaag te sterk. In de 72ste minuut haalde ik Xhaka eraf en bracht de fitte Elneny. 5 minuten later mocht MR Maitland-Niles gaan douchen en kreeg Saka van mij een publiekswissel. Voor hun kwamen Pepe en Pellegrini. Niet alleen speelde onze complete achterhoede inclusief keeper ijzersterk, maar ook de flankspelers.

Wij hadden slechts 45% balbezit, maar ja, in tegenstelling tot het team van señor Pep speelden wij elke bal naar voren en zijn jongens speelden de ballen rond. Al met al mag ik stellen, dat wij ietsje beter waren dan MC en verdiend gewonnen hebben.

Om eerlijk te zijn, wij spelen praktisch met hetzelfde team als mijn voorganger, die behalve huurspeler Pellegrini en jonkie Tavares alle spelers heeft gehaald. Waarom de jongens voordien niet optimaal presteerden, mag Joost weten. Ik ben in elk geval tevreden met hun doen en laten.

Spoiler

180.jpg

181.jpg

--------------------

Edited by germandutch