Jump to content

[FM21] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal

germandutch
 Share

Recommended Posts

Gepost (edited)

bannereeojcw.jpg

logocgjia.jpg

Spoiler

414mzk8t.jpg

Wij hebben nu 31 competitiewedstrijden erop zitten en staan momenteel 20 punten voor op de tweede en dat is Bournemouth. 45 punten zijn tot seizoenseinde nog te vergeven, dus het kampioenschap is nog lang niet beslist, ofschoon wij een goede uitgangspositie innemen.

Komende dinsdag, dus over welgeteld 3 dagen, spelen wij uit in Birmingham tegen Birmingham City.

Spoiler

Birmingham is een district met de officiële titel van city, in het stedelijk graafschap (metropolitan county) West Midlands. De stad is de op een na grootste van het land, en heeft 1.100.000 inwoners. In de hele metropool leven circa 2,6 miljoen mensen.

Birmingham was het centrum van de Britse metaalindustrie en van de "Black Country", zo genoemd naar de rokende fabrieksschoorstenen die zich hier concentreerden ten tijde van de Industriële revolutie. Evenals andere steden in de regio, zoals Wolverhampton, Dudley en Coventry, is Birmingham tegenwoordig een centrum voor de dienstverlenende sector, met futuristische hoogbouwkantoren. Hoe het gebied er vroeger uitzag is nog een beetje te zien in het Black Country Museum, dat een aantal authentieke huizen en ambachtelijke bedrijfjes toont.

Birmingham wordt vaak Brum genoemd (afgeleid van de oude naam Brummagem), en de inwoners, die Engels met een karakteristiek dialect spreken, heten Brummies. Het is een van de meest multiculturele steden van het Verenigd Koninkrijk. Een groot deel van de bevolking komt uit het Caraïbische gebied, van het Indisch subcontinent of uit Ierland.

Volgens de volkstelling van 2001 behoort 29,7% van de inwoners tot een etnische minderheid. In Birmingham wonen na Jamaica de meeste rastafari's ter wereld, en in de stad vindt ook de op twee na grootste parade ter gelegenheid van St. Patrick's Day plaats, na die in Dublin en New York.

De stad wordt jaarlijks door miljoenen toeristen bezocht, en biedt na West End in Londen de beste gelegenheid van het land om inkopen te doen. Het ooit door reusachtige grauwe industriecomplexen gedomineerde stadsbeeld is in de laatste jaren aanzienlijk opgeknapt.

412iwjdv.jpg

Het St Andrew's Stadium is een voetbalstadion in de Engelse plaats Birmingham. Het stadion biedt plaats aan 30.009 toeschouwers. Het stadion vormt de thuisbasis van Birmingham City, dat uitkomt in de Championship, het tweede niveau van de Engelse voetbalpiramide.

4136wjq3.jpg

4154xju7.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer arriveerden wij in het St. Andrew’s Stadium en wel in een zeer aanvallende 4-1-2-1-2 opstelling.  Waarom deze opstelling?  Birmingham speelt altijd 4-2-3-1 en heeft een sterk elftal. In het begin trekken ze zich volledig terug op eigen helft en bestoken je dan met razendsnelle counters. Wij zijn niet bang voor hun, maar we willen ze de kans niet bieden om ons weg te counteren. Trouwens er waren 19.145 toeschouwers en scheids was Stuart Attwell.

Wij begonnen met vol gas, hoge druk en puur op de aanval en pas na 20 minuten hadden wij succes. Pukki scoorde onze openingstreffer en na 36 minuten kopte VC Zimmermann de 0 : 2 binnen. Dat onze aanvalsmachine enigszins haperde, was te wijten aan het feit, dat Birmingham het spel bij balbezit behoorlijk vertraagde. Ze bleven de bal achterin maar rondspelen en hun schaarse counters leverden niets op.  Praktisch uit heldere hemel kregen wij in de 56ste minuut een tegendoelpunt om de oren, omdat VL Quintilla en VM Rupp min of meer stonden te slapen.  1 : 2 maar  niemand raakte van ons in paniek. In de 67ste minuut besloot ik zowel Quintilla alsook Rupp te wisselen en bracht Laird en Sorensen.

Invaller Laird zorgde in de 71ste minuut voor de 1 : 3 en omdat onze tegenstander de match ‘harder’ maakte, haalde ik uit voorzorg VC Zimmermann en  spits Pukki eraf. Hun plaatsen werden door Hanley en de weer herstelde Idah overgenomen. Vier minuten later was het AMC Buendia die voor de 1 : 4 zorgde.  In de 76ste minuut haalde ik ook nog ML Placheta van het veld en stuurde Stiepermann het veld op. Na deze laatste wissel speelde Birmingham wat meer aanvallender en in de 82ste minuut lukte het hun om de 2 : 4 te maken. 6 minuten later zorgde invallen Stiepermann voor de eindstand door de 2 : 5 binnen te schieten.  Achteraf mag ik zeggen, dat het een zeer moeilijke wedstrijd was, ondanks de toch wel redelijk hoge uitslag.   Wij hadden veel minder balbezit (42%), want wij speelden veel sneller en directer naar voren en forceerden 13 corners tegen 4 van Birmingham.

416wpk9m.jpg

Spoiler

417g5kc1.jpg

-----------------------

@Chimpa  @TheRedOne  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Kavinos  @joosthaf @Vlonkie

@Olivierke  @ErikEagles  @Cicchio  @StanleyW  @True_Legend  @Makalakalane  @neva  @Milton  @Michaelinho*  @spaansetukker  @TeamWesil  @Neel2210  @Badmuts  @MNie

@komodo25 @V-Traxx  @Going up

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannere63kup.jpg

logozckk8.jpg

Spoiler

418tjjzo.jpg

419z8jtk.jpg

423q0kcw.jpg

Over 4 dagen spelen wij uit tegen Wycombe Wanderers FC, een voetbalclub uit High Wycombe, Buckinghamshire.

Spoiler

High Wycombe, vroeger Chepping Wycombe of Chipping Wycombe genoemd, is een stad in de graafschap Buckinghamshire ten westen van Londen.

De naam komt van de rivier Wye en het Oudengelse woord combe dat voor beboste vallei staat. Wycombe wordt al genoemd in het Domesday Book en huisvestte ooit een Romeinse villa. De eerste documenten waaruit het bestaan van huizen blijkt, stamt uit het jaar 970 met de naam Wicumun. In 1237 kreeg Wycombe de status van marktplaats, hoewel de markt toen al langere tijd bestond. Gedurende de Middeleeuwen was High Wycombe een molenstad, waar voornamelijk linnen en papier werd geproduceerd. In de 19e eeuw kwam de meubelindustrie op, waarvoor veel arbeidershuizen rond de stad werden gebouwd.

Een traditie die al sinds de Middeleeuwen bestaat, is het jaarlijkse wegen van de burgemeester, die aan het begin en eind van zijn regeerperiode wordt gewogen om te zien of hij gedurende zijn dienst in gewicht is toegenomen op kosten van de belastingbetaler. Dat gebeurt sinds de 19e eeuw met hetzelfde weegtoestel.

In 2006 woonden er 81.117 mensen in High Wycombe. Er is een grote Aziatische community, voornamelijk Pakistanen, hoewel driekwart van de bevolking niet van allochtone afkomst is.

420sgk1y.jpg

Adams Park is een stadion in de Engelse stad High Wycombe in het graafschap Buckinghamshire. Het beschikt over 10.000 plaatsen, waarvan ruim 8.000 zitplaatsen, en is het thuisstadion van de voetbalclubs Wycombe Wanderers en Reading FC Women.

Adams Park werd gebouwd in 1990 als vervanging van het oude stadion van de Wycombe Wanderers, Loakes Park, dat plaatsmaakte voor een uitbreiding van het ziekenhuis. Het eerste duel in het nieuwe stadion vond plaats op donderdag 9 augustus 1990, toen Wycombe Wanderers met 1-1 gelijkspeelde in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Nottingham Forest. Het duel werd bijgewoond door 4,810 toeschouwers en die zagen Mark West het openingsdoelpunt maken voor de thuisclub onder leiding van manager Martin O'Neill.

In 1996 werd een nieuwe tribune geplaatst en de gasttribune van zitplaatsen voorzien, en in 2001 werd de capaciteit van gasttribune uitgebreid. In 2002 werd het stadion ook het thuisstadion van de rugbyclub London Wasps, die het stadion gebruikten tot hun verhuis naar Coventry in 2014.

Tussen 2003 en 2006 werden de naamrechten van het stadion overgedragen aan de plaatselijke technologiefirma Causeway. De club Wycombe Wanderers, de eigenaar van het stadion, zoekt nog een nieuwe naamsponsor.

421utkxx.jpg

4227wjq2.jpg

Bij lichtbewolkt weer arriveerden wij in Adams Park voor 9.558 toeschouwers in de 4-4-2 opstelling. Onze tegenstander kwam in een 4-1-2-2-1 formatie op en scheids was ene Craig Pawson.

Wij begonnen zoals altijd met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Uit onze eerste corner in de 3de minuut schoot VC Gibson de bal tussen de palen. 0 : 1 en onze openingstreffer was een feit en gelijktijdig was dit het signaal voor WW om het botte bijl uit te pakken en er een fysieke slachtpartij van te maken. De scheids wist niet hoe hiermee te handelen en stapelde fout op fout. In plaats van Wheeler in de 31ste minuut een dieprode kaart voor een aanslag op MC Rupp te geven, gaf hij hem slechts een gele prent en liet blijken, dat hij de match totaal niet aanvoelde.

In de 40ste minuut schoot MC Dowell ons tweede doelpunt binnen en 4 minuten later was het spits Drmic, die ons derde doelpunt tussen de palen schoot. Dit was ook de ruststand.

Om eerlijk te zijn, wij waren veel beter, maar in de tweede helft controleerden wij alleen nog de match en probeerden de keiharde tackles te ontlopen. De scheids beperkte zich tot het verstrekken van gele kaarten en, gelukkig voor ons, mijn spelers ietwat te beschermen. En wat deed ik?  Ik wisselde 5 belangrijke spelers om ze voor blessures te beschermen en kalmeerde mijn jongens, om er niet een  echte slachtpartij van te maken. Hoe dan ook, wij waren happy toen de scheids voor het einde van de ‘match’ floot en wij als winnaar van het veld mochten.

424ukjg0.jpg

Spoiler

425ksjq4.jpg

------------------------

@Olivierke  @ErikEagles  @Cicchio  @StanleyW  @True_Legend  @Makalakalane  @neva  @Milton  @Michaelinho*  @spaansetukker  @TeamWesil  @Neel2210  @Badmuts  @MNie

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerewpkjx.jpg

logoqfjc1.jpg

Spoiler

4261cj07.jpg

Aan de play-offs hebben wij niets. Ik ga voor het kampioenschap en directe promotie. Wij staan er goed voor, maar of het lukt, dat zien we nog wel.

Spoiler

427l7kqv.jpg

428b8jof.jpg

429qij31.jpg

43098j3l.jpg

431ugjsw.jpg

433pdjuy.jpg

Komende woensdag spelen wij thuis tegen Brentford FC, een Engelse professionele voetbalclub uit Londen, in de wijk Brentford.

Spoiler

434jvj67.jpg

432prk4h.jpg

Bij motregen en voor 25.122 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling, met aanvallende intenties. Onze tegenstander, met de altijd lastige maar tactisch zeer sterke Deen Thomas Frank, kwam in een 4-1-2-2-1 formatie op en is momenteel onze directe concurrent.  Vandaar dat ik ietwat voorzichtig wil aanvallen om niet in  het open mes te lopen.  Scheids was ene Michael Oliver.

Een mooie wedstrijd werd het helaas niet, wel een tactisch schaakspel over het hele veld. Wij hadden  wat lichte voordelen in de eerste helft en gelukkig konden wij met een, weliswaar magere voorsprong van 2 : 1, de rust in.

In de 61ste minuut wisselde ik de mat spelende ML Placheta en bracht de gretige Stiepermann. 5 minuten later haalde ik de eveneens matig spelende MC Rupp eraf en uit voorzorg de sterke Pukki, waarop het hele elftal van Frank begon te jagen. Dowell en Idah namen hun plaatsen in. Mijn twee laatste wissels deed ik in de 71ste minuut door VR Aarons en de zeer zwak spelende MR Hernandez er af te halen. Voor hun kwamen Laird en de geweldige Buendia. Vanaf dat moment, namen wij de regie van de wedstrijd over en in de 82ste minuut maakte Stiepermann de 3 : 1 en was de match definitief gespeeld.

Om eerlijk te zijn, wij hadden veel hoger kunnen en moeten winnen, ware het niet, dat VC Pinnock en keeper Raya een hoop kansrijke situaties van ons om zeep hielpen. Maar als je de directe concurrent wederom kansloos op zijn neus laat gaan, dan mag je tevreden zijn. De drie punten blijven hier en iedereen was tevreden.

435gyk4d.jpg

Spoiler

4360okw2.jpg

--------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannereicjl7.jpg

logo1fjo8.jpg

Spoiler

4388zkex.jpg

Tot mijn verbazing belde mij vanavond mijn zaakwaarnemer op.  Hij deed mij weliswaar geen nieuw aanbod van een of andere topclub, maar hij stelde mij wel een vraag, waarover ik in de komende dagen mocht nadenken. Het betrof, of u het geloofd of niet, de Duitse club Schalke 04. Iedereen weet inmiddels, dat S04 in degradatiegevaar verkeerd en hoogstwaarschijnlijk zal degraderen. Zijn vraag betrok zich op het feit, of ik volgend seizoen genegen zou zijn, om S04 weer terug te brengen naar de Bundesliga? 

Waarom stelde hij juist mij deze vraag? Omdat hij weet dat ik na afloop van dit seizoen Norwich in elk geval wil verlaten en hem had verzocht, voor volgend seizoen contact te leggen met een ED club. Mocht er geen ED club in mij geïnteresseerd zijn, dan zou S04 een mogelijkheid zijn. Maar voorlopig wil ik nog niet op de feiten vooruitlopen, want wij moeten eerst nog een aantal wedstrijden spelen.  Bovendien wil ik volgend seizoen het liefst in de ED willen werken in plaats van weer in het Buitenland. 

Over drie dagen, dus zaterdag, spelen wij thuis tegen Luton Town F.C. .

Spoiler

437jak66.jpg

439mzkjm.jpg

Bij regenachtig weer verschenen wij voor 26.979 toeschouwers in de puur aanvallende 4-1-2-1-2 opstelling. In feite dezelfde tactiek als die van Luton, alleen heeft Luton gekozen om alles door het midden te spelen en wij willen ze over de vleugels verslaan. Scheids was ene Darren Bond.

Zoals altijd begonnen wij onmiddellijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Reeds in de 8ste minuut kregen wij een penalty, die Pukki feilloos binnen schoot. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit. Jammer genoeg, stapte Luton of te wel The Hatters toen over op zeer fysiek spel en ze maakten gebruik van keiharde tackles. Iets wat onze jongens niet bevalt en uit vrees voor blessures probeerden wij uit de duels te blijven.

Bij rust stond het nog steeds 1 : 0 en begon ik na te denken, welke spelers ik uit voorzorg zo spoedig mogelijk van het veld zou halen?

In de 51ste minuut haalde ik eerst Pukki eraf en bracht de weer genezen Idah. 10 minuten later wisselde ik Rupp en Placheta. Hun plaatsen werden overgenomen door McLean en Cantwell. En weer 5 minuten later mochten Aarons en Zimmermann gaan douchen en kwamen Laird en Hanley.

Laatstgenoemde stond net koud op het veld, toen wij een hoekschop mochten nemen en Hanley kopte ons tweede doelpunt onhoudbaar binnen. 2 : 0 en dat werd uiteindelijk ook de einduitslag. 

Ondanks de fysieke krachten van The Hatters bleken wij de betere ploeg. Dat wij van onze 5 doelkansen er slechts 2 hebben verzilverd, is jammer, maar doet niets af aan het feit, dat wij de winnaar zijn. Spijtig is alleen, dat MR Hernandez in de laatste en 96ste minuut uit de wedstrijd werd geschopt.

440f1jaf.jpg

Spoiler

441g0jd5.jpg

-----------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannereflk0y.jpg

logov6j49.jpg

Spoiler

443o8k3n.jpg

447tskzn.jpg

448zekpo.jpg

Spoiler

446i5jd3.jpg

Komende zaterdag spelen wij uit en wel tegen Sheffield Wednesday.

Spoiler

Sheffield is een district met de officiële titel van city, in het stedelijk graafschap (metropolitan county) South Yorkshire met 583.000 inwoners in 2018, waarmee de stad naar inwoneraantal de vierde is van Engeland. In de agglomeratie rond de stad wonen zo'n 1,37 miljoen mensen. De naam is afgeleid van de rivier Sheaf, die door de stad loopt.

In de 19e eeuw werd Sheffield bekend door zijn staalproductie. Dankzij plaatselijke innovaties als methoden om staal te produceren uit smeltkroezen en roestvast staal werd de bevolking tienmaal zo groot tijdens de Industriële Revolutie. Sheffield ontving zijn stadsrecht in 1843 en werd City of Sheffield in 1893. In de jaren 70 en 80 van de twintigste eeuw slonk de plaatselijke industrie door de internationale concurrentie. Tegelijkertijd werden de kolenmijnen in de omgeving gesloten.

Net als andere Britse steden investeerde Sheffield in de 21e eeuw veel in stadsvernieuwing, zodat de winst (Gross value added, vergelijk bruto binnenlands product + subsidie - belasting) toenam met 60% sinds 1997, tot £9,2 miljard in 2007. Sindsdien groeit de economie jaarlijks met 5%, meer dan de omliggende regio Yorkshire and the Humber. Tegenwoordig is het een belangrijk dienstencentrum, waar een aantal banken gevestigd is. Er is een tramsysteem, de Sheffield Supertram.

De stad ligt in de dalen van de rivier de Don en haar vier zijrivieren de Loxley, Porter Brook, Rivelin en Sheaf. Groen beslaat 61% van Sheffield oppervlak en een derde van de stad valt binnen het Nationaal park Peak District. De stad heeft meer dan 250 parken, bossen en tuinen, en ongeveer 2 miljoen bomen. Daardoor heeft Sheffield van alle Europese steden de meeste bomen per inwoners.

444aok7z.jpg

Hillsborough is het stadion van de Engelse voetbalclub Sheffield Wednesday, gevestigd in Sheffield. Het stadion, gebouwd in 1899, biedt plaats aan 39.859 toeschouwers die vrijwel allemaal overdekt zitten. De naam is afgeleid van de wijk waarin het stadion staat,

Hillsborough, een verstedelijkt dorp ten noorden van het stadscentrum. Het stadion bevindt zich eigenlijk aan de noordelijke rand van Hillsborough, ter hoogte van het gehucht Owlerton, aan Penistone Road en Parkside Road. Aan de overkant van Parkside Road bevindt zich Hillsborough Park. Het stadion is buiten Engeland vooral bekend vanwege de Hillsboroughramp uit 1989.

445bdk2u.jpg

449l3k64.jpg

Bij stormachtig weer en voor 24.469 toeschouwers arriveerden wij in Hillsborough en wel in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Scheids was ene Keith Stroud, die ik in het verleden al vaker had meegemaakt en aan wie ik zeer slechte herinneringen heb.  Sheffield Wednesday of te wel The Owls kwamen in een 4-1-4-1 formatie op.

Als ik het goed heb begrepen, dan is deze wedstrijd zeer belangrijk voor ons, omdat wij bij winst nu als promotie naar de PL veilig kunnen stellen. Stroud en The Owls deden er echter alles aan, om dat te voorkomen. De scheids omdat hij alle smerige acties van onze tegenstander met de mantel der liefde bedekte en The Owls schopten naar alles was bewoog.  In de eerste helft kwamen wij gewoon niet in ons spel en in plaats van de smerigste tackles met een rode kaart te straffen, stond de man met het fluitje alleen maar dom te grijnzen en heel toevallig altijd in mijn richting. Bij rust stond het nog steeds en wel volledig ten onrechte 0 : 0.

Het duurde tot de 58ste minuut, totdat MR Buendia een vrije trap van randje 16 mocht nemen en dat deed hij op een fantastische manier. Hij cirkelde de bal zodanig over de muur en in de bovenhoek, dat hun keeper er alleen maar hoofdschuddend naar kon kijken.  0 : 1 en ik was enerzijds tevreden en anderzijds besloot ik de 5 wissels toe te passen om dit resultaat vast te houden en veilig te stellen. Wij ontweken alleen nog maar hun tackles, controleerden de match en werden de uiteindelijke winnaar. Al met al was het gewoon een k*t wedstrijd, maar wij hadden de promotie ondanks alle tegenwerkingen gehaald.    

450ohkm3.jpg

Spoiler

451inj50.jpg

----------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannereyujpm.jpg

logow2kk3.jpg

Spoiler

452a4k75.jpg

Of ze het hiermee redden in de PL?  Ik weet het niet.  In elk geval komen nog een hoop verhuurde spelers terug en wij hebben als VC Gibson vast gecontracteerd.

453e3jcc.jpg

454csjlv.jpg

455zpjw5.jpg

Het eerste deel van mijn contractbelofte ‘promotie naar de PL’ heb ik gehaald. Nu gaan wij natuurlijk nog voor het einddoel ‘het kampioenschap’.

Spoiler

456dwjg8.jpg

4572cj2q.jpg

458e9kzt.jpg

461yfjaj.jpg

462stkdh.jpg

Spoiler

463erjsk.jpg

Uitstellen? Nee, doen wij niet. Als je kampioen wil worden, dan doe je dat met je selectie en als basisspelers tijdelijk wegvallen, dan speelt een vervanger.  Uitzonderingen hoeven ze voor ons niet te maken, wij zijn Ajax niet.

Over 4 dagen, aanstaande woensdag dus, spelen wij uit tegen Nottingham Forest.

Spoiler

Nottingham speelde 56 seizoenen in de Premier League (of de voorganger First Division), waarvan de laatste keer in 1999 was, werd een keer landskampioen en won twee keer de Europacup I, een unicum. Het is hiermee een van de twee clubs (samen met Hamburger SV) dat ooit een of meerdere keren de Europacup I won en in seizoen 2019/20 niet meer op het hoogste nationale niveau uitkomt. Momenteel staan ze 7de en maar liefst 45 punten lager dan wij.

Nottingham is een unitary authority met de officiële titel van city, de provinciezetel van Nottinghamshire in Centraal-Engeland en een district, gelegen aan de rivier de Trent. De stad telt twee universiteiten, de Nottingham Trent University (een voormalig college, c.q. hogeschool) en de University of Nottingham. Nottingham is de thuisstad van de voetbalclubs Nottingham Forest en Notts County, de oudste voetbalclub ter wereld. Sinds 15 december 2011 is Nottingham een UNESCO Literatuurstad. Het inwonersaantal werd in 2018 geschat op 331.000. Het hele stedelijke gebied telt meer dan 600.000 inwoners.

Nottingham is vooral bekend door de legende van Robin Hood die in en rond de stad zou hebben geleefd. Het huidige, 17e-eeuwse Nottingham Castle is gebouwd op de overblijfselen van een ouder kasteel dat een rol speelde in de legenden rondom Robin Hood. Het kasteel is te bezoeken en er vinden regelmatig exposities plaats.

Een interessante locatie in Nottingham is The Park, een upper middle-class woonwijk gelegen in een dal ten zuiden van het centrum van de stad. Het betreft een gebied van 150 hectare dat ooit deel uitmaakte van het hertenpark van Nottingham Castle. Het gebied is privé-eigendom van The Nottingham Park Estate, een coöperatie van bewoners van het gebied. The Park is sinds 1820 ontwikkeld, en bevat veel typisch victoriaanse gebouwen. De straten worden verlicht met ouderwetse gaslampen; het is het grootste gebied in de wereld dat nog op dergelijke wijze wordt verlicht.

459cnjvb.jpg

City Ground is de thuishaven van de voetbalclub Nottingham Forest die er sinds 1898 speelt. Het stadion staat in de stad West Bridgford, aan de rivier de Trent. De capaciteit van het stadion bedraagt 30.602 zitplaatsen. Aan de overzijde van de rivier staat het stadion van voetbalclub Notts County FC.

460hnjvr.jpg

464y4jy8.jpg

Bij motregen en voor 24.942 toeschouwers arriveerden wij in de City Ground in de puur aanvallende 4-3-1-2 opstelling. Omdat de meeste clubs in deze divisie zeer behoudend voetballen, om geen doelpunten tegen te krijgen en puur op de counter spelen, kies ik altijd voor aanvallend voetbal. Niet zoals Peter Bosz, roekeloos naar voren en met oogkleppen op. Nee, wel met vol gas, hoge druk en altijd meer scorend dan de tegenstander. Tot nu toe is ons dat perfect gelukt.

Nottingham Forest of te wel The Reds kwamen in een defensieve 4-1-4-1 formatie het natte veld op. Scheids was ene Josh Smith, in de wandelgangen genoemd ‘de thuisfluiter bij uitstek’.

The Reds  hadden in de eerste helft alle handen vol aan onze aanvallers en bij rust stond het dan ook al  0 : 2 door doelpunten van Zimmermann en Buendia.

Toen spits Idah in de 61ste minuut nog een penalty feilloos verzilverde en het 0 : 3 werd, was voor ons de match gespeeld en begon ik met wisselen. In de 60ste minuut haalde ik MC Skipp eraf en bracht McLean en 5 minuten later mocht VR Aarons en ML Placheta gaan douchen en kwamen Laird en Stiepermann. De twee laatstgenoemden stonden net koud op het veld, toen The Reds door ene Arter de aansluitingstreffer scoorden. 1 : 3 en plots bleven The Reds aanvallen.

5 minuten later was het Grabben, die de 2 : 3 binnen schoot en toen voelde ik toch enige nattigheid. Wij hielden stand en in de 87ste minuut haalde ik ook nog Pukki en de uitgebluste Cantwell eraf en stuurde Dowell en Drmic het veld in.  Het bleef 2 : 3 en waarom Smith ons 3 gele kaarten dacht te moeten geven, sloeg werkelijk nergens op. Temeer, omdat hij alle overtredingen van The Reds wegwuifde en alleen die van ons gelijk afstrafte. Dat k*t verhaal van J. Derksen, dat Engelse scheidsen pas een kaart (geel of rood) trekken, als een getackelde speler wel of niet gelijk weer opstaat, slaat nergens op. Feit is, dat deze scheids al een kaart trekt, als een speler theatraal en schreeuwend naar de grond gaat. Maar goed, waar maak ik mij weer druk om? Wij hebben gewonnen en de drie punten op zak. 

465myjjh.jpg

Spoiler

4664vjjg.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerendjsq.jpg

logoefj8k.jpg

Spoiler

4679vjro.jpg

46849k09.jpg

473igkdd.jpg

Spoiler

474dzkck.jpg

4751ejfo.jpg

4760wk4k.jpg

Aanstaande zaterdag spelen wij uit in Liverpool en wel voor de kwartfinale van de FA Cup.

Spoiler

Liverpool is een district met de officiële titel van city in het stedelijk graafschap (metropolitan county) Merseyside in het noordwesten van Engeland, aan de noordzijde van de rivier de Mersey. Tot 1974 was de stad gelegen in het uiterste zuidwesten van het graafschap Lancashire. Liverpool werd als een borough opgericht in 1207 in dit graafschap en kreeg haar stadsrechten in 1880. In 2017 had Liverpool zo'n 491.549 inwoners (scousers genaamd), in het Liverpool Urban Area wonen ongeveer 816.216 mensen.

In de 18e eeuw groeide de havenstad enorm dankzij de handel naar de Caraïben, Ierland en het vasteland van Europa, maar ook de trans-Atlantische slavenhandel bevorderde de economische expansie. Tegen de negentiende eeuw passeerde ruim 40 procent van de wereldhandel de Liverpoolse haven.

Tegenwoordig is de havenfunctie van de stad grotendeels vervallen en is de toeristensector gegroeid dankzij de exponenten van de Merseybeat, waaronder The Beatles en Gerry & the Pacemakers. Verder herbergt Liverpool twee van de voetbalclubs uit de Engelse Premier League, Everton FC en Liverpool FC en is het warenhuis Woolworths in Liverpool opgezet. Sinds 2004 staat de Maritieme handelsstad Liverpool op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO, dat is het deel van Liverpool om het oude havengebied. Sinds 2015 is Liverpool ook UNESCO City of Music. In 2007 vierde de stad haar 800ste verjaardag en het jaar erna was de stad (samen met het Noorse Stavanger) de culturele hoofdstad van Europa.

469r2kug.jpg

Liverpool F.C. is een Engelse voetbalclub, die werd opgericht op 15 maart 1892 door John Houlding, de eigenaar van Anfield, omdat Everton werd verbannen door een geschil over de huur. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Anfield. Het stadion ligt in de gelijknamige wijk. Het stadion gaat in de komende jaren flink gerenoveerd worden nadat plannen voor een nieuw stadion, Stanley Park Stadium, niet haalbaar bleken. Het vernieuwde stadion moet plaats gaan bieden aan 60.000 toeschouwers.

470d4j2x.jpg

Anfield, gelegen aan Anfield Road te Liverpool, is een stadion genaamd naar de wijk waar het is gesitueerd. Sinds 1892 is het de thuisbasis van de Engelse voetbalclub Liverpool FC. Daarvoor werd het stadion gebruikt door Everton FC van 1884 tot 1892, maar na een geschil over de betaling werd een nieuwe club opgericht: Liverpool FC.

Het stadion heeft vier tribunes: The Kop, Centenary Stand, Anfield Road End en Main Stand. Het heeft een zitplaatscapaciteit van 54.074 zitplaatsen. Het hoogste aantal bezoekers, 61.905 werd geregistreerd bij de wedstrijd tegen Wolverhampton Wanderers in 1952. Net buiten het stadion werden twee poorten of 'gates' genoemd naar voormalige Liverpoolmanagers. Op 26 augustus 1982, elf maanden na de dood van Bill Shankly, werd Shankly's Gate onthuld als eerbetuiging door zijn weduwe Agnes. Daarnaast werd het standbeeld van Shankly op 4 december 1997 voorgesteld aan het publiek. De tweede poort werd genoemd naar de opvolger van Shankly, Bob Paisley.

De plannen om een nieuw stadion te bouwen en Anfield te verlaten werden in mei 2002 in werking gesteld. Aan de hand van deze plannen wilden ze de bezoekerscapaciteit uitbreiden naar 60 000 plaatsen. Het nieuwe stadion zou worden gevestigd in het Stanley Park, en zou het Stanley Park Stadium heten. Op 8 september 2006 kreeg Liverpool F.C. groen licht van de gemeenteraad. Dit hele project zou meer dan £ 300 miljoen kosten. De club heeft op 15 oktober 2012 besloten om het project af te blazen en dus om Anfield als thuishaven te blijven gebruiken, in 2014 ging de renovatie van start en op 9 september 2016 werd deze beëindigd.

471t5jny.jpg

4722sj74.jpg

Bij motregen en voor 54.074 toeschouwers arriveerden wij op Anfield  in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Verstoppen hoeven wij ons hier niet, want Liverpool speelt ook aanvallend en dus wordt het een hopelijk aantrekkelijke wedstrijd. Tot ik de naam en de persoon van de scheids zag, toen wist ik dat wij het hier nooit zouden redden, want de scheids was niemand minder dan Ross Martin, de man die mijn clubs in Engeland al zo vaak genaaid heeft. Sorry dat ik het zeg, maar ik heb een hekel aan deze man, die mij en mijn clubs al zo vaak benadeelde. Mocht ik hem ooit in een donker steegje tegenkomen, dan garandeer ik voor niets.

En wat Liverpool betreft, zij zijn niet in goeden doen en wij wel, vandaar dat ik vanmorgen positief was, totdat de scheids opdook.

Wij begonnen goed en in het eerste kwartier had het Klopp team het moeilijk, tot de scheids in de 17de minuut VM Skipp voor een lichte schouderduw al een gele kaart gaf. Om eerlijk te zijn, het sloeg nergens op. En ja hoor, precies 1 minuut later, toen Skipp nog tegen de scheids stond te praten en niet oplette, was het Firmino die de openingstreffer scoorde. 1 : 0 en wij holden achter de feiten aan.

De scheids had alleen maar ogen voor mijn spelers, hetgeen ook Klopp hoofdschuddend ter kennis nam. In de 29ste minuut kreeg Placheta de gele kaart, omdat hij over een woeste tackle van  Wijnaldum klaagde. 

Nog geen minuut later was het Pukki die de gelijkmaker binnen tikte. 1 : 1 en het was nog verdiend ook. En of u het geloofd of niet, wij kregen steeds meer grip op de match en bij Liverpool lukte steeds minder. En ja hoor, in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft greep de scheids weer in, want ook hij zag, dat Liverpool steeds meer afzakte. En wat deed hij?  In een simpel duel tussen Skipp en Salah, raakte Salah de bal kwijt en ging luid schreeuwend en theatraal naar de grond. Mijnheer Martin was er als de kippen bij en trok onmiddellijk een kaart .

rodekaart25ij8w.jpg

Een directe rode kaart voor iets wat je niet een overtreding kunt noemen, omdat het een Schwalbe van Salah betrof. En natuurlijk was deze kaart voor Skipp, die onmiddellijk het veld moest verlaten.

Ruststand 1 : 1 en tegen de verhouding in.

En ja hoor, de gifbeker was voor ons nog niet leeg. Ook met 10 man waren wij verbazingwekkend niet de slechtere ploeg, in tegendeel. Liverpool kon maar niet in hun wedstrijd komen, ondanks de hulp van Martin. Tot de 77ste minuut, toen werd invaller Laird door Vinicius Junior min of meer over de zijlijn geschopt, waardoor hij in balbezit kwam en de bal in ons doel schoot. Keeper Krul reageerde niet, want hij had op een vrije trap voor os gerekend. Maar in plaats van een vrije trap, keurde de scheids het doelpunt goed en gaf de protesterende Laird een gele kaart. 2 : 1 voor Liverpool en het scheelde niet veel, of ik was het veld opgestormd om de scheids tot de orde te roepen. Gelukkig kon de staf mij tegenhouden. Hoe dan ook, deze door de scheids gemanipuleerde match eindigde in 2 : 1 en wij dropen af als verliezers. Met 3 gele en 1 rode kaart op zak en een zeer teleurstellend verloop. De scheids kreeg voor zijn ‘prima optreden en de hulp aan Liverpool’ een 5.4 en van mij haast nog een middenvinger. 

4779zkja.jpg

------------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannere37ks9.jpg

logoz5j7b.jpg

Spoiler

478izj0d.jpg

479ezks4.jpg

480z4k43.jpg

48125kew.jpg

482ppjkf.jpg

483mxj02.jpg

Het is ons gelukt!  Zonder te spelen, zijn wij kampioen geworden. Kan het nog mooier? Nee, toch. 

Omdat ik eind van het seizoen hier wil vertrekken, houd ik dus al een beetje de transfermarkt in de gaten, met betrekking tot de clubs die in zwaar weer verkeren en of al een manager zoeken. U weet, dat ik graag naar een club van de ED verkast. Momenteel staan er 4 op de lijst en wel FC Utrecht, PEC, RKC en AZ.  AZ heeft nog niet beslist of ze Pascal Jansen wel of niet vast in dienst nemen. PEC heeft binnenkort een nieuwe hoofdcoach en wel Langelaar. Maar wij moeten nog 9 wedstrijden spelen en zijn pas half mei klaar, dus heeft het weinig zin, nu al gesprekken te voeren met clubs. Bovendien heb ik nog S04 achter de hand en ik weet zeker, dat Huub Stevens en Huntelaar mij nog lastig zullen vallen, als ze geen andere coach krijgen.

Aanstaande zaterdag spelen wij thuis tegen Blackburn Rovers Football Club.

Spoiler

484mwj9x.jpg

485ypjrj.jpg

Oeps!  Dit is toch een beetje teveel van het goede. Ik heb het een beetje onderschat. Wij missen 9 basisspelers, misschien had ik toch wel uitstel moeten vragen. Mengi en Laird net terug van een interland, wel of niet wedstrijdfit, zullen toch in actie moeten komen. Mengi staat in elk geval in de basis als VC en Laird zit als wissel op de bank.

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 27.329 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling. Blackburn kwam in een 4-2-3-1 formatie op en scheids was ene Oli Langford. 

Als ik eerlijk ben, in het eerste halfuur kregen wij amper een poot aan de grond. Wij begonnen redelijk tot goed, maar kregen de bal niet tussen de palen. En zoals altijd in het voetbal, als het ene team niet in staat is om te scoren, scoort het andere team. In de 46ste minuut was het ene Brereton die de bal in ons doelnetje hamerde. 0 : 1 en de openingstreffer was een feit. Een minuut later, net voor de rust, strompelde ML Stiepermann naar de zijkant, die er volledig doorheen zat. In de rust mocht hij gaan douchen en nam Cantwell zijn taak over. 

Tja en toen kwam de tweede helft.  Een viertal van mijn jongens zakten als rijpe appeltjes door de conditionele ondergrens en waren dringend aan vervanging toe. In de 51ste minuut wisselde ik VR Aarons en stuurde de zonder enig wedstrijdritme maar wel fitte Byram het veld in. 5 minuten later haalde ik MC McLean eraf en stuurde Dowell het strijdgewoel binnen. De vierde wissel deed ik in de 61ste minuut. MC Sörensen kon niet meer en werd vervangen door jonkie Mumba.  

Onze tot nu toe zwakste speler op het veld, linkerspits Drmic, liet ik voorlopig staan, omdat ik geen spits op de bank had en mocht het nodig zijn, kon ik hem altijd nog wisselen.

In de 64ste minuut was het invaller Cantwell die voor de gelijkmaker zorgde.  1 : 1  en ik was blij, dat wij mogelijkerwijs ook deze wedstrijd niet zouden verliezen. Bovendien kregen wij steeds meer grip op de wedstrijd en ook steeds meer kansen. Net toen ik met een gelijkspel genoegen had willen nemen,  was het rechterspits Hugill, die in de 94ste en laatste minuut alsnog voor de winnende treffer zorgde. 2 : 1 en niet alleen ik, maar iedereen was opgelucht en tevreden.

Want verlies had een blamage geweest. Wij hadden 5 kansen en de tegenstander 1 enkele. Voorts kregen wij 17 corners en Blackburn slechts 2. Dus met andere woorden, wij waren het betere team maar helaas niet in staat, om dit ook in doelpunten uit te drukken. De drie punten blijven hier en in de competitie hebben wij nog steeds een ongeslagen status.

486wfktq.jpg

Spoiler

4877nkcc.jpg

----------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerez7kpa.jpg

logoofky2.jpg

Spoiler

491a7j0t.jpg

4938ckg5.jpg

494ykjhy.jpg

49074k7l.jpg

Komende vrijdag spelen wij uit tegen Preston North End Football Club.

Spoiler

Preston is een district met de officiële titel van city, in het noordwesten van Engeland. Het is het administratieve centrum van het shire-graafschap (non-metropolitan county OF county) Lancashire en ligt aan de rivier de Ribble. In 2002, het vijftigste regeringsjaar van Elizabeth II, kreeg Preston als vijftigste stad van het Verenigd Koninkrijk de officiële stadsstatus.

Preston is onder andere beroemd vanwege haar voetbalclub Preston North End, een van de oudste van Engeland. Ook zijn er het nationale voetbalmuseum en de St. Walburgiskerk (de hoogste van Engeland).

Het zuidelijke deel van de stad is grotendeels verstedelijkt, het noordelijke deel is nog tamelijk landelijk.

488dukaq.jpg

Deepdale is een voetbalstadion in Preston. Het is de thuishaven van Preston North End FC. Tot 2010 was het Brits nationaal voetbalmuseum hier gevestigd.

Het stadion werd gehuurd op 21 januari 1875 door de North End sportvereniging. De eerste voetbalwedstrijd werd er gehouden op 5 oktober 1878. Het stadion werd ook gebruikt voor de EK voetbal voor vrouwen in 2005.

De vier oude tribunes zijn in de jaren 00 vervangen door nieuwe constructies. Alle plaatsen op de nieuwe tribunes zijn zitplaatsen. De nieuwe constructies zijn genoemd naar beroemde spelers die Preston North End FC heeft voortgebracht. Deze spelers zijn Bill Shankly, Tom Finney en Alan Kelly. De vierde tribune 'Pavilion', werd vervangen door 'Invincibles Pavilion' en opende bij aanvang van het seizoen 2008/2009.

489smjim.jpg

492fgkj1.jpg

Bij motregen en voor 9999 toeschouwers arriveerden wij in het Deepdale en wel in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Preston of te wel de Lilywhites kwamen in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op. Scheids was ene Andrew Davies. Onze tegenstander stond momenteel op de 20ste plaats en vocht tegen degradatie. Vandaag hadden ze de pech, dat ze ons ‘in zeer goeden doen’ tegen moesten komen.

Om eerlijk te zijn, het werd geen moeilijke wedstrijd voor ons. Bij rust stond het 1 : 2 voor ons, omdat wij het toch wel ietwat rustig aandeden en alleen het noodzakelijke deden.

In de 54ste minuut maakte spits Idah ons derde doelpunt en vanaf dat momenten beperkten wij ons alleen nog maar tot controle van de match.  Zoals gebruikelijk, had ik 5 wissels gepland, want zoveel mogelijk spelers moeten spelminuten krijgen, om ook de bankzitters tevreden te houden. In de 62ste minuut haalde ik uit voorzorg VR Aaron en ML Placheta eraf en bracht Byram en Cantwell.  Byram stond net koud op het veld, toen hij ons vierde doelpunt tussen de palen schoot. 1 : 4 en de match was min of meer gespeeld. In dezelfde minuut mochten MC McLean en spits Pukki gaan douchen en namen Dowell en Drmic het over.  In de 73ste minuut haalde ik nog VC Zimmermans eraf en stuurde Mengi het veld in.

Het bleef bij 1 : 4 en de drie punten gaan mee naar huis. De scheids gaf ons weliswaar 1 gele kaart, maar floot een prima wedstrijd. Trouwens, ik wil nog iets over onze keeper Krul kwijt. Het hele seizoen keepte hij uitstekend en zorgde achterin voor zekerheid en daarom begrijp ik niet, dat hij in Oranje tegen Turkije zo zwak acteerde?  Als een keeper 4 ballen op doel krijgt, die allen tussen de palen verdwijnen, dan ligt het volgens mij niet alleen aan de keeper, maar ook aan de ‘zwakke defensie’, die blijkbaar niet aan de gemaakte afspraken voldoen.

495mhjkp.jpg

Spoiler

4969akmg.jpg

---------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannere9ij44.jpg

logopwkr8.jpg

Spoiler

498k7j1q.jpg

49912jd9.jpg

5006bj0n.jpg

Over drie dagen, dus komende maandag spelen wij thuis tegen Huddersfield Town Football Club.

Spoiler

497vpj8h.jpg

501svkez.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 22.102 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling met uiteraard aanvallende intenties. Als ik eerlijk ben, had ik feitelijk veel aanvallende willen voetballen vandaag, maar mijn jongens leken niet allemaal okselfris te zijn. Dus straks geen vol gas, wel iets gematigd en een beetje rustig aan. Wij hoeven alleen maar te winnen en niet de sterren van de hemel te spelen. Onze tegenstander Huddersfield  of te wel The Terriërs kwamen in een 4-2-3-1 formatie op en scheids was de hier alom gevreesde Darren England, die blijkbaar een pesthekel aan mij had. 

Welnu, het werd een ware k*t wedstrijd, waarin onze spitsen en de linker flank onmiddellijk keihard werden aangepakt en de scheids geen oog had voor de messcherpe en keiharde tackles. In de laatste minuut voor rust, de 48ste minuut, haalde ik de VL Quintilla en ML Placheta uit voorzorg van het veld, want er leek wel of The Terriërs hun van het veld wilden schoppen, omdat de scheids hun carte blanche had gegeven. Voor hun kwamen Byram en Cantwell. Bij rust stond het dus 0 : 0, omdat wij niet in de wedstrijd konden komen en de scheids onze aanvallende acties allen affloot.

In de tweede helft, om precies te zijn in de 51ste minuut, haalde ik de aangeslagen spits Pukki eraf en bracht Drmic. 5 minuten later redde ik MC McLean voor zijn belagers en bracht Dowell. En mijn 5de wissel deed ik in de 62ste minuut en bracht VC Zimmermann in veiligheid.  Zijn taak nam Mengi over.

Ik had me al met een gelijkspel verzoend, toen spits Idah in de 77ste minuut de openingstreffer creëerde, hetgeen uiteindelijk ook nog de winnende treffer bleek te zijn.

Achteraf mag ik zeggen, dat The Terriers alleen maar oog hadden voor de ledematen van mijn spelers en geen enkele keer op ons doel hadden geschoten. Wij kregen 6 doelkansen, maar konden slechts een verzilveren, omdat de ‘zo prima fluitende’ partijdige scheids alles van ons om zeep hielp.

Het voetbal in Engeland is shit. De coaches laten hun teams te behoudend voetballen en vaak lijkt het erop, dat ze alles doen om te winnen, maar om geen tegendoelpunt te krijgen. Wij worden kampioen, omdat wij wel aanvallend en zeer opportunistisch voetballen en puur voor de winst gaan.

Bij de scheidsen heb ik een slechte naam, omdat ik vaak, zeg maar heel erg vaak, kritiek op hun matig optreden heb. 

Enfin, geen goede match, toch verdiend gewonnen en de drie punten blijven hier. Het enige smetje was het feit, dat invaller Byram enkele minuten voor afloop van de match nog door een gefrustreerde tegenstander uit de wedstrijd werd geschopt, zonder dat de scheids ingreep.  

5020aj77.jpg

Spoiler

503jfjls.jpg

------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

banneregijph.jpg

logo4tktf.jpg

Spoiler

506cdkf9.jpg

508g2k22.jpg

Over 5 dagen, dus aanstaande zaterdag, spelen wij uit tegen Derby County F.C.

Spoiler

Derby is een unitary authority met de officiële titel van city, en een district in de Engelse regio East Midlands met naar schatting 257.000 inwoners (2018). Het is de historische hoofdstad van het graafschap Derbyshire, waarvan het sinds 1997 als unitaire autoriteit geen deel meer uitmaakt. Sinds 1977 heeft Derby de status van city. Van de bevolking is 16,2 % ouder dan 65 jaar. Het aantal inwoners daalde van ongeveer 222.900 in 1991 naar 221.708 in 2001.

504w6kpk.jpg

Pride Park Stadium is een voetbalstadion in de Engelse stad Derby, in het bedrijventerrein Pride Park. De eigenaar van het stadion is voetbalclub Derby County FC. Momenteel telt het stadion 33.579 plaatsen: plannen om het uit te breiden tot 44.000 plaatsen zijn niet doorgegaan door de degradatie van Derby County naar de Engelse Tweede klasse.

505mgjyz.jpg

507u1kqy.jpg

Bij winderig maar droog weer arriveerden wij in het Pride Park Stadium voor 28.110 toeschouwers in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Derby of te wel The Rams kwam in een 5-3-2 formatie op. Scheids was ene Simon Hooper.

Om eerlijk te zijn, het werd een voor ons zeer zware wedstrijd. The Rams ‘ramden’ er als het ware op en in en onze jongens waren tegen dit fysieke geweld niet meer opgewassen. De scheids deed weliswaar zijn best, maar durfde niet echt door te grijpen, want de overtredingen van The Rams werden van kwaad naar erger. Ene Sibley gedroeg zich als een soort Rambo en harkte ons middenveld gewoon ondersteboven. In de 33ste minuut kon ook de scheids er niet meer tegen en trok de 2de gele en een rode kaart. Sibley moest het veld verlaten en wij konden ons tegen 10 tegenstanders uitleven. Nou uitleven? Dat werd het niet. In tegendeel, The Rams bleven keihard doorrammen en de scheids durfde niemand meer rood te geven, ofschoon dat wel noodzakelijk was.

In de 41ste minuut maakte Pukki het openingsdoelpunt en met 0 : 1 gingen wij de rust in. In de rust wisselde ik MC McLean  (het slachtoffer van Sibley) en ML Placheta en bracht Sörensen en Cantwell.

MC Skipp mocht in de 68ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Stiepermann. Mijn laatste twee wissels deed ik in de 79ste minuut en toen haalde ik VC Zimmermann en spits Pukki uit voorzorg van het veld. Voor hun kwamen Mengi en Drmic.

Achteraf mag ik zeggen, dat wij, ondanks dat wij tegen 10 man speelden, slechts 2 echte kansen kregen, waarvan wij maar eentje hebben verzilverd. Wel hadden wij 64% balbezit en mijn jongens waren tegen de fysieke ramstijl van de tegenstander niet opgewassen en al helemaal niet tegen de keiharde en vaak gemene tackles. Als de scheids wat meer lef in zijn kont had, dan had die minimaal 5 rode kaarten moeten trekken.

5097jjbe.jpg

Spoiler

510ngjz7.jpg

------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannereusjyi.jpg

logo8xjrw.jpg

512l2jv3.jpg

Spits Pukki trekt het niet meer. Al enkele weken moet ik hem telkens 1 a 2 dagen tussen de trainingen vrijgeven, omdat hij volledig op is. En deze week 3 dagen, want hij is onze belangrijkste aanvaller en wij kunnen gewoon niet zonder hem. Gelukkig zijn het nog maar 5 wedstrijden en dan zit de competitie erop.

Spoiler

513xqkzm.jpg

514jmjso.jpg

515mjk2b.jpg

AM Edmund was ervan op de hoogte, dat ik aan het einde van de competitie niet met Norwich de PL in zou gaan en zodoende probeert hij nu de nodige papieren te halen, om het misschien over te kunnen nemen.

Aanstaande zaterdag spelen wij thuis tegen AFC Bournemouth.

Spoiler

5118bjj0.jpg

5167djh1.jpg

Geteisterd door stortbuien verschenen wij voor 26.850 toeschouwers in onze kamikazeopstelling 4-2-4 met puur aanvallende intenties. Bournemouth, de eeuwige tweede op de ranglijst, of te wel The Cherries kwamen in een 4-4-2 formatie op en scheids was ene James Linington. 

Ik had mijn jongens de order meegegeven, om zo snel mogelijk te scoren en de winst veilig te stellen, omdat mijn mannen conditioneel niet meer veel kunnen hebben.

Welnu, wij begonnen zoals zo vaak heel erg sterk en in de 3de minuut was het linkerspits Idah die onze openingstreffer scoorden. 23 minuten later scoorde Pukki ons tweede doelpunt en net voor rust, in de 45ste minuut, was het ene Rico die de aansluitingstreffer scoorde. Toen Idah in de 58ste minuut voor de 3 : 1 zorgde, wist ik dat deze match gespeeld was en ik kon met wisselen beginnen.

In de 64ste minuut haalde ik de centrale middenvelders Skipp en McLean eraf en bracht Sörensen en Rupp, beiden weer hersteld. 5 minuten later mochten AMR Buendia en spits Pukki gaan douchen en namen Cantwell en Drmic hun taken over. Mijn 5de wissel was VL Quintilla, eveneens net hersteld, die in de 75ste minuut aan de thee mocht. Laird kwam erin. 10 minuten later raakte Sörensen geblesseerd en moesten wij de wedstrijd met 10 man uitspelen. Invaller Rupp scoorde 4 minuten later ons 4de doelpunt en toen was de match definitief gespeeld. 4 : 1 en wij hebben onze directe concurrent maar liefst 2 keer klop gegeven. Uit met 1 : 3 en thuis met 4 : 1 en min of meer duidelijk gemaakt, dat wij dit seizoen de betere ploeg zijn en dat er bij ons niets te halen valt.

51764k4s.jpg

Spoiler

518euk9y.jpg

---------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannere5mjjh.jpg

logo7ljg8.jpg

Spoiler

520ttkkp.jpg

521fpjkr.jpg

Over 3 dagen spelen wij thuis tegen Watford Football Club.

Spoiler

5199kkts.jpg

522caj8h.jpg

Bij regenachtig weer en voor 25.466 toeschouwers verschenen wij in de 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Watford of te wel The Hornets kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids was ene Jeremy Simpson, die volgens AM Edmund om de een of andere onbekende redenen een gloeiende hekel aan onze club heeft. Dus niets tegen mij, want ik ken deze gast totaal niet.

Reeds na een kwartier werd duidelijk, dat hij inderdaad iets tegen ons had, want hij begon ineens de meeste aanvalspogingen van ons om vage redenen af te fluiten. En ook bij de eerste counter van The Hornets floot hij voor een alleen door hem waargenomen overtreding …. en wees op de penaltystip.

Joost mag weten wat hij gezien had, maar wij kregen de penalty tegen, die ene Deeney in de 18de minuut feilloos binnenschoot. 0 : 1 en dat had ik niet verwacht.

En toen pakten The Hornets het botte bijl uit en werden hun tackles keihard en messcherp. Ze gingen keihard de duels in en intimideerden daardoor een 5tal van mijn spelers en wel de spitsen Idah en Pukki, ML Placheta, MC McLean en VC Mengi. 

Een minuut voor rust, dus in de 44ste minuut, maakte MR Buendia de gelijkmaker en met 1 : 1 gingen wij de rust in. In de rust wisselde ik McLean + Pukki en stuurde Dowell en Hugill de tweede helft in.

In de 51ste minuut haalde ik Placheta eraf en bracht Stiepermann en 5 minuten later bracht ik VR Aarons in veiligheid en stuurde Laird het strijdgewoel in. Mijn 5de en laatste wissel werd MR Buendia, voor hem kwam Cantwell. De 5 invallers lieten hun tanden zien en betaalden met gelijke munt terug.

Wij kregen weer grip op de match en in de 81ste minuut was het MC Skipp die voor de 2 : 1 zorgde en 7 minuten later MR Cantwell die voor de 3 : 1 zorgde en definitief de deur op slot gooide.

523ctkok.jpg

Spoiler

524hakfw.jpg

----------------------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannereluj5a.jpg

logocgjda.jpg

Spoiler

525ynjq4.jpg

Over 4 dagen spelen wij uit en wel tegen Queens Park Rangers (QPR) in Londen.

Spoiler

526zik8z.jpg

Het Kiyan Prince Foundation Stadium, in de volksmond bekend als Loftus Road, is een voetbalstadion in Londen. Het heeft 19.100 zitplaatsen en wordt gebruikt als thuishaven voor de Queens Park Rangers, die in het seizoen 2014/2015 in de Premier League uitkomen. Tussen 1996 en 2002 gebruikte ook de rugbyvereniging de London Wasps het stadion, en tussen 2002 en 2004 speelde Fulham er zijn thuiswedstrijden, terwijl het eigen stadion verbouwd werd.

527s5j4h.jpg

528sijtq.jpg

Bij nat vies weer en voor 18.193 toeschouwers arriveerden wij in het Kiyan Prince Foundation Stadium in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. QPR of te wel The RS kwamen in een 4-2-3-1 formatie op en de scheids was ene Scott Duncan.

Weer of geen weer, zoals altijd begonnen wij met vol gas, hoge druk een puur aanvallend te spelen en binnen 20 minuten hadden Pukki en Placheta voor 0 : 2 gezorgd. In de 59ste minuut maakte Pukki de 0 : 3 en ik begon over de wissels na te denken. In de 64ste minuut haalde ik uit voorzorg Buendia en Skipp eraf en bracht Cantwell en Rupp. 6 minuten later mochten Idah en Aarons gaan douchen en namen Hugill en Laird het over. In de 75ste minuut mocht ook McLean aan de thee en nam Dowell het over.  Dat is nu het enige pluspunt aan dat hele coronagedoe omdat wij 5 wissels mogen doen. Daarmee hou je ook de bankzitters tevreden, want haast iedereen krijgt nu speltijd.

Maar ja, toen kwam de 91ste minuut en mijn jongens waren in gedachten al in de kleedkamer, toen wij plots en uit heldere hemel een tegendoelpunt nog om de oren kregen. Ene Willock zorgde voor de 1 : 3. Niemand maakte zich er druk om, want de match was gespeeld en wij de verdiende winnaar.

5294tjav.jpg

Spoiler

530i1jac.jpg

----------------

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannere9xk8y.jpg

logoz4k5d.jpg

Spoiler

533pqj39.jpg

534bgkuo.jpg

536efjpi.jpg

537pyk84.jpg

5382hjyn.jpg

5325hks0.jpg

Nog twee wedstrijden en dan zit het seizoen in Engeland voor mij erop.

Komende zaterdag spelen wij thuis en wel tegen Reading Football Club.

Spoiler

531yxkae.jpg

535q3j3c.jpg

Bij mooi zonnig voetbalweer en voor 26.650 toeschouwers verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Reading of te wel The Royals kwam in een zwaar defensieve 5-4-1 formatie op en scheids was ene Tony Harrington.

Welnu, toen Idah al in de tweede minuut onze openingstreffer tussen de palen schoot, schrok ik mij een hoedje, want in het vak naast mij gingen twee gasten verschrikkelijk te keer. Het bleken de broers Cowley te zijn, waarvan de oudere Danny de manager van Reading en de jongere Nicky, diens assistent was. Ik was nog aan het bijkomen, toen in de 9de minuut ene Morrison de bal in zijn eigen doel schoot, omdat hij onder de druk bezweek. En ja hoor, toen gingen die twee pas echt los. Brullen, schelden, vloeken …. Alles kwam langs. Hoofdschuddend trok ik mij terug in de dug-out, tot de heren weer gekalmeerd waren.

Bij rust stond het nog steeds 2 : 0 omdat wij de bal niet meer tussen de palen kregen en zeker een doelkans of 10 finaal hadden gemist.

Pas in de 2de helft ging het gas er weer op en bleven wij aanvallen. In de 65ste minuut was het Buendia, die voor nieuw geschreeuw naast me en de 3 : 0 zorgde. 4 minuten later lukte het ene Puscas een tegentreffer binnen te schieten. 3 : 1 maar ze stonden nog te juichen, toen 1 minuut later Placheta de 4 : 1 binnen tikte.  In de 86ste minuut kregen wij nog een penalty, die spits Idah feilloos tussen de palen zette. 5 : 1 en naast mij werd het rustig. De heren hadden hun energie verbruikt en waren bekaf. Toen de scheids affloot, verdwenen ze met het schaamrood op hun kaken.

5397lkxx.jpg

Spoiler

540g6jx4.jpg

------------------

@19CH98 = Vergeet niet, dat wij al kampioen zijn. Met de juiste spelers en de bijpassende tactiek (met plan B) ben je haast niet te kloppen.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerertk8c.jpg

logovuk5j.jpg

De persconferentie na afloop van de wedstrijd werd zoals gebruikelijk door mijn AM Edmund bezocht. Omdat ik nieuwsgierig was, hoe de Cowleys zich na deze match zouden gedragen, ging ik tussen de pers in het zaaltje zitten.

541q4jma.jpg

Ik had veel verwacht, maar dit niet. Deze gast gedroeg zich niet alleen langs de kant als een volslagen idioot, maar hier ook. En dus was ik zo vrij om ineens recht te gaan staan en ik riep met stemverheffing (afgekeken van Louis van Gaal):  mazzel gehad?  Waar heb je het over?  Wij hebben 45 competitiewedstrijden gespeeld, 44 gewonnen en 1 gelijkgespeeld. Heb je dan mazzel?  Wij zijn kampioen met 133 punten!  Dat zijn 85 punten meer dan uw club. U heeft maar 48 punten en u staat 18de.  Uit hebben wij 0 : 2 en hier nu 5 : 1 van u gewonnen.’

Ik ging hoofdschuddend weer zitten en voegde er nog even aan toe: ‘Ik heb al veel gehoord, maar zo een lulverhaal nog nooit.’  

De Cowleys sprongen boos op en verdwenen uit het zaaltje en hier en daar begonnen wat journalisten luid  te lachen.

Spoiler

542s1ktu.jpg

545yrkv2.jpg

Spoiler

546osj35.jpg

Nog een wedstrijd en dan zit het voor mij erop. Zaakwaarnemer Mino voert reeds gesprekken met Schalke 04 (hetgeen niet mijn voorkeur geniet) en zijdelings met de directie van AZ, maar geen van beiden is concreet.  AZ twijfelt nog steeds, Jansen vastleggen of niet en S04 weet niet of ze komend seizoen in de 1ste of 2de Bundesliga zullen spelen en met welke spelers? Het enige wat ik wel weet, is dat ik het liefst minimaal 1 jaar in de ED zou willen werken. Maar maak ik mij daar druk om? Nee, voorlopig niet, want straks moet ik eerst in thuisquarantaine en dan zien wij het wel.

Komende zaterdag spelen wij dus onze laatste wedstrijd en wel uit en tegen Barnsley Football Club.

Spoiler

Barnsley is een civil parish in het bestuurlijke gebied Barnsley, in het Engelse graafschap South Yorkshire. De plaats telde in 2011 91.000 inwoners.

54358j6d.jpg

Het Oakwell Stadium, vaak kortweg Oakwell genoemd, is een multifunctioneel stadion in Barnsley. De voetbalclub Barnsley FC, die in het seizoen 2009/2010 uitkomt in de Championship, speelt in het stadion zijn thuiswedstrijden. Het stadion beschikt over 23.009 zitplaatsen.

544tfknl.jpg

547u1jhp.jpg

Bij motregen en voor 15.625 toeschouwers arriveerden wij in het Oakwell Stadium in een 4-3-1-2 opstelling met aanvallende intenties. Barnsley of te wel The Tykes kwamen in een 5-3-2 formatie op en scheids was Peter Bankes.

Wij wilden er een feest van deze match maken, maar dat werd het totaal niet. The Tykes leken wel voetbalschoenen met stalen neuzen te hebben, want na elk duel of tackle ging er eentje van ons plat. Geen schwalbes, maar behoorlijk geraakt en scheids Bankes wist even niet hoe hij deze situaties aan moest pakken.

Weliswaar scoorde Pukki in de 19de minuut ons openingsdoelpunt, maar dat was het dan ook. Mijn jongens deden hun best, om uit de duels te blijven en de keiharde tackles te ontwijken. In de 49ste en laatste minuut voor rust haalde ik MR Hernandez eraf, die amper nog kon lopen en stuurde Cantwell het veld in. Bij rust stond het 0 : 1 en mijn jongens waren van plan om in de 2de helft de wedstrijd alleen nog te controleren en het gas terug te nemen.

In de 51ste minuut mocht Idah douchen en nam Hugill zijn taak over. Mijn volgende wissels deed ik in de 67ste minuut door Aarons en Skipp in veiligheid te brengen en Laird en Rupp het strijdgewoel in te sturen. Als laatste wisselde ik in de 72ste minuut Zimmermann en gaf Mengi nog wat spelminuten.  

Het bleef bij 0 : 1, maar kon ik mij hier druk om maken? Nee, totaal niet. Wij wilden winnen en ongeslagen kampioen worden en dat is ons gelukt. Met dit resultaat is het makkelijker om afscheid te nemen en dat was ik ook van plan.

5487djju.jpg

Spoiler

549ibjoz.jpg

-----------------------

@komodo25 @V-Traxx  @Going up @19CH98

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannere7xjpr.jpg

logog8kvh.jpg

Spoiler

550dxjyl.jpg

551ymjs3.jpg

552x2jta.jpg

553pgjkz.jpg

554f1krt.jpg

555spkf0.jpg

Spoiler

5568gklw.jpg

557n2k8r.jpg

558abj7e.jpg

559ldjdk.jpg

560foj6f.jpg

Tja, ik had het van te voren aangekondigd, dat ik op zou stappen. Het was een geweldig jaar in Norwich, wij werden kampioen en promoveren naar de PL.  Maar nu heb ik even mijn buik vol van Engeland en wil terug naar huis. Zaakwaarnemer Mino probeert tussen zijn drukke werkzaamheden voor superspits Haaland, die ongetwijfeld zijn zakken weer goed zal vullen, een club in de ED voor mij te vinden en lukt dat even niet, dan wordt het een lange thuisquarantaine. In Schalke 04 heb ik even geen zin, want dan ben ik weer een jaar van huis.

Dus wij zullen even afwachten, wat het gaat worden. Thuisquarantaine of Eredivisie? In elk geval kom ik terug.

@19CH98 = 1 seizoen bij een club, dan heb ik ze volledig uitgeperst en er genoeg van. Nu eerst een keer in de ED werken.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Engeland - de geboorteplaats van het voetbal

Deze novelle is tijdelijk gestopt, totdat er een club in de ED geïnteresseerd in mij is of op mijn sollicitatie via mijn zaakwaarnemer positief reageert. Voorlopig is dat helaas niet het geval en zijn alle clubs bezet. Dus nog even wachten.

Inmiddels ben ik wel met een nieuw personage in het NL amateurvoetbal gestart onder de titel:  Van HOBBYCOACH  in het amateurvoetbal tot .…

bij de amateurclub  AV Eindhoven.  Gaarne nodig ik u uit, ook hier eens een kijkje te komen nemen.

En natuurlijk wens ik jullie allen

Fijn Paasweekend!

Edited by germandutch

• 4 months later...
Gepost (edited)

bannerejbk86.jpg

Weliswaar heb ik nu een van de beste zaakwaarnemers tot mijn beschikking, maar als er geen club beschikbaar is, waar ik in geïnteresseerd ben, dan doet ook de beste zaakwaarnemer niets. Ik wil hoe dan ook voor een club in de eredivisie werken, maar helaas, ze zijn allen bezet.

Momenteel zijn alleen op zoek naar een nieuwe manager Arminia Bielefeld (1ste Bundesliga D), Crotone (serie A), 3 clubs uit L1 en 3 clubs uit L2 (Engeland) en dat is voorlopig niets, waarin ik geïnteresseerd ben.

Ik heb zo’n kleine 6 jaar in Engeland gewoond en gewerkt en 1 jaar in Dordrecht. In Engeland had ik een hele mooie tijd en behoorlijk wat succes. Ooit ben ik per toeval begonnen bij Holmesdale als interim-manager in de 10de divisie. Ik  heb ze kampioen gemaakt en de FA Vase gewonnen. Daarna ging het enkele keren mis, omdat ik bij 3 clubs wilde werken, die mij echter niet aan een trainingscursus lieten deelnemen, waar ik onmiddellijk weer ontslag nam. En wel bij Farsley Celtic (9de divisie),  Hartlepool + Bolton Wanderers. Tussendoor werd ik manager bij Dag & Red (5e divisie), die ik ook kampioen heb gemaakt, maar gestopt ben, omdat ik geen trainerscursus mocht doen.  Nadien heb ik 3 jaar bij Boston Utd gewerkt en 3x kampioen geworden. Toen ben ik overgestapt naar FC Dordrecht en kampioen in de KKD geworden. Nadien 1 jaar nog bij Norwich, waarmee ik eveneens kampioen werd en ze naar de PL heb gebracht. Maar ja, ik had er plots geen zin meer in en wilde terug naar Nederland.

Toen ben ik ook hier gestopt, maar nu werkeloos omdat geen ED club beschikbaar is. Mijn hoop is nu gevestigd op het nieuwe seizoen, waarin hopelijk clubs beschikbaar komen, die mogelijkerwijs interessant zijn en waar zaakwaarnemer Mino eventueel iets kan regelen.

Weliswaar hebben wat clubs uit het rechter rijtje van de ED geïnformeerd, maar die heeft Mino allen afgezegd, want ze konden ‘mijn salaris’ (hetgeen Mino vastgesteld heeft) niet betalen. En de clubs die het wel zouden kunnen betalen, zijn allen voorzien en niet in mij geïnteresseerd.

Het zal waarschijnlijk toch weer een Engelse club worden, omdat ik in Engeland een reputatie heb opgebouwd en een naam heb. In Engeland is alleen de PL voor mij interessant, de rest heb ik al gehad. Omdat ik een bleekscheet ben, zal ik geen last hebben van racisme, want laat ik wel wezen, zodra de Engelse fans gezopen hebben of bezopen zijn,  worden velen Hooligans en zo racistisch als de p…. .

Mino is momenteel in gesprek met Everton, Arsenal, Tottenham, Crystal Palace en Southampton. Dus ik ben benieuwd of het iets wordt.   

Natuurlijk heb ik ook de geruchten over Schmidt en Norwich ter kennis genomen. Het zou kunnen zijn dat Schmidt inderdaad in een managerspositie bij Norwich geïnteresseerd was, maar nu zeker niet meer. Nu hij van die walgelijke tactiek 4-2-2-2, waarmee PSV totaal niet klaar kwam, afgestapt is, begint PSV te lopen en wil hij niet meer weg. PSV en de ED clubs kan ik voorlopig vergeten. Nu hoop ik op een betrekking in de PL.

Ik hoop weer op jullie aandacht en vooral reacties.

Edited by germandutch