Jump to content

[FM21] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal

Recommended Posts

• Replies 759
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ben Bennie Vos uit Rotterdam-West, een echt product uit het kakkers-milieu. 23 jaar en afgestudeerd.  Een  gepassioneerde  FM gamer. Sinds mijn 12de levensjaar speel ik FM. Destijds begon ik met FM

[FM20/LLM] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal     Ok, afgezien van het feit dat het verkeer voor mij hier verschrikkelijk is, door dat verrekte links rijden, is het wel e

[FM20/LLM] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal       Mijn eerste halte was dus Maidenhead, een plaats in het bestuurlijke gebied Windsor and Maidenhead, in het E

Posted Images

bannere2vkn4.jpg

banner1zjjro.jpg

Spoiler

376k6j5q.jpg

Voor de 3de Ronde van de FA Cup krijgen wij aanstaande zaterdag bezoek van Portsmouth Football Club, een voetbalclub uit de Engelse stad Portsmouth, die speelt in de League One, na in het seizoen 2016/17 kampioen te zijn geworden van de League Two.

Spoiler

Portsmouth speelt haar thuiswedstrijden al sinds de oprichting in 1898 in Fratton Park. Portsmouth speelde van 1947 t/m 1959, in 1987/88 en van 2004 t/m 2010 op het hoogste niveau. Twee keer werd het Engelse landskampioenschap behaald, in 1949 en in 1950. In 1939 en 2008 won Portsmouth de FA Cup.

In het seizoen in de Europa League dat volgde op de winst van de FA Cup speelde Portsmouth tegen AC Milan en had het internationaal bekende voetballers onder contract staan, onder wie Jermain Defoe. Door financiële problemen degradeerde de club in 2010 echter naar de Championship. Na twee seizoenen in de Championship degradeerde Portsmouth twee keer achter elkaar, eerst naar de League One en vervolgens naar de League Two. Daar verbleef zij tot en met het seizoen 2016/17, dat met het kampioenschap bekroond werd.

375iuk0o.jpg

377s3kel.jpg

Mijn jongens lusten Portsmouth rauw, want tenslotte staan ze op de 21ste plaats in divisie 2 en heel goed spelen ze momenteel dus niet. Bovendien zijn ze moreel verplicht, om een hoop reservespelers op te stellen, hetgeen in Engeland traditie is bij bekerwedstrijden. Destijds heb ik heel duidelijk kenbaar gemaakt, dat ik in alle wedstrijden te allen tijde mijn beste spelers opstel, mits ze fit zijn. In den beginne hadden mijn jongens daarmee een probleem, maar inmiddels accepteren ze mijn zienswijze. Te meer, omdat wij daarmee een hoop wonnen en extra premies op tafel kwamen. 

Bij motregen en voor 5214 toeschouwers verschenen wij voor ons thuisfront in de 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties. Portsmouth kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Scheidsrechter was de heer Lee Probert. Zonder overdrijving mag ik zeggen, dat die de meest gehate man in Boston is. Wat die tegen mij of mijn teams heeft, mag Joost weten, maar hij doet alles, om ons te naaien.

Enfin, als ik zeg dat de scheids de hele wedstrijd kapot floot en al het mogelijke deed, om ons niet in ons spel te laten komen, dan druk ik mij nog zachtjes uit. Hoe dan ook, 44 minuten kregen wij geen poot aan de grond en pas in de 45ste en laatste minuut in de eerste helft, scoorde VC Dunkley uit een hoekschop het verlossende openingsdoelpunt.

In de tweede helft gooiden wij de match op slot, wisselden uit voorzorg 3 keer en dat was het dan ook. Dat mister Probert een heel laag waarderingscijfer voor zijn prestatie kreeg, kon hem niets schelen, wel vond hij het niet leuk, dat wij met de volle winst gingen strijden.

378r9j9c.jpg

---------------------------------

Spoiler

3795vk7j.jpg

3803fkq3.jpg

38144juo.jpg

Spoiler

3838djz8.jpg

Spoiler

384b0jh3.jpg

Aanstaande dinsdag spelen wij thuis tegen Wycombe Wanderers FC, een Engelse voetbalclub uit High Wycombe, Buckinghamshire.

Spoiler

382v1km1.jpg

Spoiler

388ebk21.jpg

3855mj7w.jpg

Dus Wycombe kunnen wij voorlopig vergeten en wij concentreren ons voorlopig op een uitwedstrijd tegen Charlton Athletic FC, een Engelse voetbalclub, opgericht in juni 1905. Ze spelen in stadion The Valley in zuidoost Londen. De grootste rivaal van Charlton Athletic is het nabij gelegen Millwall.

Spoiler

3861akb1.jpg

The Valley is een voetbalstadion in Charlton, in het zuidoosten van Londen. De club Charlton Athletic speelt er zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft een capaciteit van 27.111 toeschouwers. Voor de hoofdtribune staat een standbeeld van clubicoon Sam Bartram.

387b4j8j.jpg

389qmjt1.jpg

Bij giga k*tweer, het hagelde behoorlijk, en voor 10.997 toeschouwers, waaronder 1262 fans van ons, verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-1-1 opstelling, met aanvallende intenties. The Addicks, zoals ze Charlton noemen, kwamen in een 4-1-2-3 formatie op en scheids was de bij ons zeer beruchte en als kaartentrekker bekende Leigh Doughty. Sorry, dat ik het zeg, maar ik heb deze gast nog nooit op een fatsoenlijke prestatie kunnen betrappen, bij de wedstrijden die hij floot van ons team.   Uiteraard was ook jonkie Neil Cross weer van de partij, omdat wij geen zelfopgeleide jeugdspeler in de selectie en de O23 hebben. Voor de bank is deze jongen goed, maar hem laten  meespelen zie ik toch nog niet zitten.

Enfin, het werd een wedstrijd, die al vanaf de tweede minuut door mister Leigh Doughty om zeep werd geholpen. Deze man heeft totaal geen feeling met de match. Hij beoordeelt wedstrijdsituaties steeds verkeerd, is altijd te laat en nooit op balhoogte en blijkbaar van mening, dat het allemaal alleen om hem draait. Hoe dan ook, wij waren de betere en slimmere ploeg en ondanks de tegenwerking van onze scheids uiteindelijk toch de verdiende winnaar. MC Fonguck was onze enige speler, die geen potten kon breken en mede door de uitblinkers VC Bartley, MR Joseph, MC Ramsey, spits Prins Henry en invaller ML  Khan (die de winnende treffer voor zijn rekening nam) was de overwinning verdiend. De scheidsprestatie werd door zijn eigen bond met een magere 5.2 gewaardeerd en dan weet je het wel. Waarom wij altijd dit soort prutsers krijgen, mag Joost weten, maar gelukkig is dit voorlopig mijn laatste seizoen in Engeland.   

390hvk49.jpg

-----------------------------------------

@Vlonkie  @Chimpa  @TheRedOne  @ROEMM  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Kavinos  @joosthaf 

@Olivierke  @ErikEagles  @komodo25  @Cicchio  @StanleyW  @True_Legend  @Makalakalane  @neva  @Milton  @Michaelinho*  @spaansetukker  @TeamWesil  @Neel2210  @Badmuts

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch

bannereehkzi.jpg

banner12xjnl.jpg

3917tkvn.jpg

Aanstaande dinsdag spelen wij thuis tegen Accrington Stanley FC , een Engelse voetbalclub uit Accrington, Lancashire. De club werd in 1891 opgericht en moet niet verward worden met Accrington FC, een van de 12 stichtende leden van de Football League.

Spoiler

Verleden seizoen was Accrington een van onze tegenstanders in L2.

3927ejz9.jpg

393a4jgx.jpg

Geteisterd door regenbuien verschenen wij voor slechts 2127 toeschouwers in een puur aanvallende 4-2-4 formatie. Dit soort bekerwedstrijden trekken geen publiek en zijn volgens mij volledig overbodig en alleen maar bedoelt om de kassa van de bond te spekken.

Onze tegenstander kwam in een 4-2-3-1 opstelling het veld op.

Achteraf durf ik te zeggen, dat The Stanley weinig tot niets had in te brengen. Binnen 37 minuten stond het al 4 : 0 en was de match gespeeld. Het tegendoelpunt in de 40ste minuut was min of meer alleen een schoonheidsfoutje, omdat mijn jongens het na de 4 : 0 al welletjes vonden. Temeer, omdat over drie dagen weer een wedstrijd volgt.

3946kj3q.jpg

--------------------------------

Spoiler

396bqjhs.jpg

3976okgy.jpg

398liknw.jpg

3990rkfz.jpg

400riki9.jpg

Aanstaande zaterdag spelen wij thuis tegen Crewe Alexandra FC.   

Spoiler

395wgj7j.jpg

401byjkl.jpg

Bij motregen en voor 5214 toeschouwers verschenen wij wederom in de puur aanvallende 4-2-4 formatie, want ook deze wedstrijd tegen Crewe, wilden wij zo snel mogelijk tot een goed einde brengen. Aan Crewe hebben wij hele slechte herinneringen, omdat hun manager, de Schot Gordon Strachan, zijn team zo laat spelen, zoals hij vroeger ook speelde. Namelijk keihard, niets ontziend en op de grens van het toelaatbare. En juist voor ‘zijn speelstijl’ had hij nu de juiste scheidsrechter en wel de heer Scott Oldham, de anti-thuisfluiter bij uitstek, die zijn eigen regels hanteert.

Welnu, The Railwaymen, zoals ze Crewe noemen, kwam in een voorzichtige 4-2-3-1 opstelling het natte veld op.

Het eerste kwartier verliep nog enigszins normaal, maar toen wij in de 15de minuut het openingsdoelpunt scoorden, was het afgelopen met de pret. Toen slepen de mannen van Strachan hun messen en pakten de botte bijl uit. MC Ramsey, spits Abraham en vooral AMR Carvalho werden ‘aangepakt’ door hun tegenstanders. Scheids Oldham greep niet of onvoldoende in en deed alle charges af als ‘mannelijk spel’. In de 29ste minuut werd Carvalho door ene Pickering uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de dader tegen een kaart aanliep. Deacon mocht invallen en werd net als zijn geblesseerd uitgevallen voorganger door Pickering op keihard tackels gecontracteerd.

Pas in de 54ste minuut kreeg hij een gele kaart voor een aanslag op MC Ramsey, nadat hij al zeker 2x dieprood had moeten hebben.

Uit voorzorg haalde ik in de 62ste minuut Ramsey eraf en bracht Holohan. In de 66ste minuut zorgde spits Zak Brown voor het verlossende tweede doelpunt en in de 77ste minuut haalde ik uit voorzorg de beste man van het veld, MoM VL Blake, eraf en bracht jonkie Vincent.

In de 95ste en laatste minuut lukte het Crewe nog een aansluitingstreffer te maken, maar niemand van ons die er zich druk om maakte. De min of meer waardeloos presterende scheids floot af en wij waren de terechte winnaar.  Weliswaar met 3 gele kaarten en een geblesseerde speler.

402qojzh.jpg

--------------------------------

@Vlonkie  @Chimpa  @TheRedOne  @ROEMM  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Kavinos  @joosthaf 

@Olivierke  @ErikEagles  @komodo25  @Cicchio  @StanleyW  @True_Legend  @Makalakalane  @neva  @Milton  @Michaelinho*  @spaansetukker  @TeamWesil  @Neel2210  @Badmuts

Edited by germandutch

bannere4xk2o.jpg

banner13fkke.jpg

Spoiler

403a3jub.jpg

404orj7c.jpg

Nou, dit snap ik niet.  Wij zijn geen gerespecteerd Vanarama National team, want dat is de 5de divisie. Wij spelen nu in de 3dedivisie of te wel in League One en wij proberen voor het kampioenschap van deze divisie te gaan.  Dus met de 5de divisie hebben wij niets meer van doen.

Aanstaande dinsdag spelen wij thuis tegen Blackpool Football Club. Destijds hebben wij maar net van hun gewonnen (1 : 2). Ik herinner mij niet meer veel van deze match, alleen dat het een moeilijk te bestrijden tegenstander was.

405ysjc9.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 5214 toeschouwers verschenen wij wederom in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Waarom? Omdat wij met vol gas er overheen willen walsen en ze bij voorbaat niet het idee willen geven, dat hier iets te halen valt. Blackpool of te wel The Seasiders kwamen op in een voorzichtige 4-2-3-1 formatie.

In de eerste helft was het een gelijkopgaande match, met drie spelers aan onze kant, die fysiek totaal afgetroefd werden, waardoor onze aanvalsmachine bleef haperen. Spits Zak Brown, niet helemaal fit, moest noodgedwongen AMR spelen, maar kon het amper goed invullen, omdat hij het conditioneel liet afweten. Deacon, die als tweede spits moest aantreden, was onwennig op deze positie en kon het niet laten zien. MC Ramsey was fysiek niet in staat, om vandaag een vuist te maken en onze spitsen in werking te stellen.

Vanaf de 48ste minuut keken wij tegen een volledig onverwachte achterstand aan en dus greep ik in. Ik haalde de zwak spelende Zak Brown eraf en bracht de snelle en gretige spits Timmy Abraham, die ook als AMR kon spelen. Zijn inbreng was voor ons goud waard, want hij gaf de voorzet waardoor AML Otis Khan de gelijkmaker binnenschoot.

5 minuten later werd VL Blake min of meer uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de dader hiervoor een kaart zag. Achteraf was dat het enige foutje van de verder perfect leidende scheidsrechter Gavin Ward.  Voor Blake kwam de gretige Ricky Vincent.  In de 61ste minuut deed ik mijn derde en laatste wissel en haalde MC Ramsey eraf. Steven Holohan nam diens taak over en vanaf dat moment kregen wij steeds meer grip op de match. In de 76ste en 78ste minuut zette Otis Khan ons volledig terug op de rails door een perfecte hattrick te scoren en in de 89ste minuut was het VC Sneddon die ons 4de doelpunt binnenkopte. 4 : 1 en onze spelers, staf, publiek en directie was tevreden.

406hpkca.jpg

-------------------------

Spoiler

407ljkom.jpg

408c8kr0.jpg

40955jet.jpg

De goede man had wederom pech, want Deacon speelde helaas niet goed. De potentie heeft Deacon, maar het komt er momentaan niet uit. Pellegrino heeft volgens mij iets Nederlands achtigs, want hij blijft maar kijken, kijken en niet kopen.  Sorry, geintje ….. ik moest het even kwijt.

410kfkdp.jpg

Aanstaande zaterdag moeten wij naar Southampton voor de 4de Ronde van de FA Cup.

Spoiler

Southampton is een unitary authority met de officiële titel van city, en het is een district in de Engelse regio South East England, ceremonieel graafschap Hampshire. Southampton telde 252.359 inwoners in 2017. De oppervlakte bedraagt 50 km².

In 2018 was de stad de op twee na grootste havenstad van het land. Londen stond op de eerste plaats qua tonnage (53,2 miljoen ton), gevolgd door haven van Grimsby & Immingham (57,3 miljoen) en Southampton (33,9 miljoen).

4116oj3b.jpg

Stadsmuren van Southampton

Onze tegenstander is de momenteel op de 7de plaats van de Premier League staande Southampton F.C., ook wel bekend als The Saints, een Engelse voetbalclub, die in november 1885 werd opgericht als St. Mary's YMA.

412vyktd.jpg

St. Mary's is het stadion van de Engelse voetbalclub Southampton FC. Het verving in 2001 het oude stadion The Dell. De naam verwijst naar de oorspronkelijke naam van de club, die in 1885 werd opgericht als Southampton St. Mary's door leden van de St. Mary's Church Young Men's Association.

De volledige naam is Friends Provident St Mary's Stadium, naar de sponsor. Er is plaats voor ruim 32.000 toeschouwers. Het stadion zal in juni 2022 voor drie groepswedstrijden van het Europees kampioenschap voetbal vrouwen 2021 in Engeland worden gebruikt.

413o4km4.jpg

414sekdl.jpg

Natuurlijk bij motregen en voor maar liefst 24.782 toeschouwers, waaronder 6205 fans van ons, verschenen wij in het St. Mary’s stadion in de aanvallende 4-4-1-1 opstelling, want wij wilden ons ook hier niet verstoppen en gewoon door middel van lekker aanvalsspel proberen onze faam waar te maken. Bovendien, onze fans verwachten van ons geen schijthuizenvoetbal en met poep in de broek speelt niemand van mijn jongens. Ook Southampton of te wel The Saints kwamen in een 4-2-3-1 formatie op, met puur aanvallende intenties.  Jammer voor ons, was de scheids Martin Atkinson, die ervoor bekend stond, dat hij de grote jongens in bescherming neemt en kleinere clubs, zoals hoofdzakelijk onze club, bij voorkeur naait en mijn teams heeft deze man tot nu toe altijd gigantisch genaaid.   Ik wil niet zeggen dat ik deze scheidsman haat, maar ik mag hem gewoon niet.

Toen de match begon, werd onmiddellijk al een ding duidelijk: spits Michael Obafemi leek door ons niet af te stoppen zijn. Het was niet of hij op de racemotor was. Een soort Usain Bolt op voetbalschoenen. In de 2de minuut scoorde hij dan ook het openingsdoelpunt. Maar toen wij uit een corner in de 7de minuut door VC Bartley de gelijkmaker binnenkopten, begon mijn ‘vriend Atkinson’ zich meer en meer te laten zien. Plots kwamen wij steeds minder aan de bal, omdat hij alle acties van ons gewoon affloot. Obafemie scoorde in de 19de minuut de 2 : 1, want behalve het feit dat hij op snelheid iedereen aftroefde, konden wij hem sowieso niet afstoppen, omdat de scheids ons de kans ertoe niet gaf. Hij floot al voor een vrije trap tegen ons, als een van mijn jongens bij wijze van spreken al naar Obafemi boos keek. Bij rust stond het dan ook, verdiend of niet, al 2 : 1 voor The Saints en waren wij reeds in het bezit van 3 gele kaarten, die nergens op sloegen.

In de tweede helft werd het een doelpuntenfestijn, waarin wij uiteindelijk aan het kort eind trokken. The Saints scoorden nog 3 keer en ook wij maakten nog 2 doelpunten, waardoor de einduitslag 5 : 3 werd. Wij hadden maar 3 kansen gekregen en ze allen verzilverd, hetgeen echter niet genoeg was. Wel kregen wij maar liefst 6 gele kaarten, die werkelijk nergens op sloegen. Bovendien floot de scheids 31 wel of niet terechte vrije trappen tegen ons en behalve dat hij na afloop van de match door onze fans verschrikkelijk werd uitgescholden, vernam ik nadien, dat hij voor zijn uitermate partijdig optreden de waarderingscijfer 3,9 kreeg. Nou dan weet u het wel. Hij heeft ons gewoon weer, zoals zo vaak,  genaaid.  Of wij onder een correct fluitende scheids een kans tegen The Saints zouden hebben gehad?  Misschien wel, maar niet als ze echt voluit hadden gespeeld, want laat ik wel wezen, ze hebben een veel beter team en zijn niet voor niets een Premier League ploeg.

41520kky.jpg

Spoiler

416g7jba.jpg

417mmkwq.jpg

418aokiy.jpg

Spoiler

420hmk68.jpg

Aanstaande dinsdag spelen wij thuis alweer tegen Lincoln City en wel de laatste wedstrijd van deze maand.

419fskfa.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 5214 toeschouwers verschenen wij in wat feitelijk onze uittactiek is namelijk in de 4-4-1-1 opstelling, met aanvallende intenties. Waarom ik thuis voor deze opstelling/tactiek heb gekozen? Omdat de hele selectie min of meer begint af te takelen. De meeste spelers zitten er doorheen, zijn te vermoeid, niet wedstrijdfit of hebben totaal geen wedstrijdritme. Verliezen willen wij niet, vandaar dus deze ietwat behoudende tactiek.

Lincoln kwam in een 4-1-2-3 formatie op  en vanaf het begin van de match probeerden ze ons met fysiek geweld af te troeven.  Scheidsrechter Stephen Martin is weliswaar geen vriend van ons,  maar hij floot heel behoorlijk en greep in, wanneer dat nodig was. Het enige minpuntje of zeg maar smet op de match was, dat hij in zeker 4 gevallen slechts een gele kaart trok, waar een dieprode van toepassing was geweest. Wij wonnen deze wedstrijd met enige moeite, plus een gele kaart en een geblesseerde speler. 

421tnk17.jpg

Edited by germandutch

bannereycjoi.jpg

banner1mjkzl.jpg

Spoiler

425rqkk8.jpg

426imj0v.jpg

4272zk2l.jpg

Net voor sluitingstijd ben ik er nog in geslaagd, een 22jarige spits, Dimitri Sea, van Aston Villa, te huren.

429rjkly.jpg

4223mk2h.jpg

Donderdag spelen wij dus thuis tegen Tranmere Rovers FC, dat is dus welgeteld als over twee dagen.

Spoiler

423mkjrg.jpg

424ahjmd.jpg

Bij regenweer en voor 5174 toeschouwers verschenen wij voor deze bekerwedstrijd in de 4-4-1-1 opstelling, weliswaar met aanvallende intenties, maar uit een solide compacte defensie. Want laten wij wel wezen, ook al heb je 30 selectiespelers, maar als je te vaak om de twee dagen moet voetballen dan lukt het je op een gegeven moment niet meer, om 18 fitte spelers op te kunnen trommelen. Welnu, onze 7 bankzitters zijn of niet wedstrijdfit of hebben totaal geen wedstrijdritme en onze 11 basisspelers zijn allen niet okselfris.Onze tegenstander kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheidsrechter was Darren Bond.

Wij begonnen zoals zo vaak uitstekend en al in de 6de minuut kopte VC Dunkey het openingsdoelpunt binnen. Weliswaar waren wij de betere ploeg, maar het lukte ons niet meer, om onze overheersing ook in doelpunten uit te drukken. Bij rust stond het nog steeds 1 : 0 en in de 67ste minuut kregen wij een penalty tegen, omdat iemand de bal in de box tegen de arm van VC Rubie had geschoten en dan ben je automatisch de lul tegenwoordig. 1 : 1 was ook de eindstand en ondanks 3 half fitte wisselspelers lukte het ons niet onze 3 hele duidelijke kansen te verzilveren.

En toen moesten wij penalty’s nemen. Wij begonnen slecht (misser Morris) maar eindigden goed en wonnen uiteindelijk terecht. 

42887jx0.jpg

Spoiler

433drk4w.jpg

434utk7o.jpg

4350ykhb.jpg

4360cjo8.jpg

438l8jho.jpg

Spoiler

437g7jki.jpg

En of u het geloofd of niet, maar overmorgen, dus wederom over 2 dagen spelen wij uit en tegen Wigan. Soms krijg ik het gevoel, dat de bond ons kapot wil maken, want dit wedstrijdritme kunnen mijn spelers gewoon niet volhouden.

Zaterdag moeten wij dus aantreden in Wigan.

Spoiler

Wigan een plaats in het bestuurlijke gebied Wigan, in het Engelse graafschap Greater Manchester. De plaats telt 81.203 inwoners. De stad ligt in de buurt van Manchester en Liverpool, aan de rivier de Douglas.

430axje7.jpg

Onze tegenstander is dus Wigan Athletic Football Club.

43120jky.jpg

Het DW Stadium is een stadion, gelegen op het Robin Park Complex in Wigan, Greater Manchester. Het is zowel het stadion van de voetbalclub Wigan Athletic als van de rugbyploeg de Wigan Warriors. Het stadion is genoemd naar de hoofdsponsor, DW Sports-Fitness.Com.

4324pj5d.jpg

439ccjyd.jpg

Nou makkelijke zege? Ik vrees dat wij geen makkelijke wedstrijden meer zullen hebben, want de complete selectie loopt al op hun tandvlees.  Het wordt steeds moeilijker, om een acceptabel elftal op de been te brengen, laat staan ze met de juiste tactiek het veld in te sturen.

Bij vies nat weer en voor 8571 toeschouwers verschenen wij in het DW Stadium in een soort 4-1-4-1 opstelling, met linksbuiten Khan als AML.  AML Khan, SS Deacon en MR Joseph had ik de opdracht meegegeven, dat ze onze nieuwe en enig fitte spits Dimitri Sea, van bruikbare voorzetten voorzien.

Het team van Wigan kwam in een eveneens aanvallende 4-4-2 formatie het natte veld op.

Scheidsrechter was wederom een ‘vriend’ van mij en wel de heer Neil Hair, van wie ik helemaal geen hoge pet opheb en die blijkbaar haatgevoelens tegen mij koestert, want in het verleden heb ik al teveel ellende met die gast meegemaakt.

Wij begonnen sterk en reeds in de 7de minuut was het nieuwe spits Sea die voor de 0 : 1 zorgde. En in de 24ste minuut kopte Sea de 0 : 2 binnen, hetgeen ook de ruststand werd. Tussendoor begon scheids Hair met zijn haatcampagne tegen mij, door mijn jongens te pas en te onpas terug te fluiten en op de vingers te tikken. Bij rust hadden wij dan ook al 4 gele kaarten te pakken en onze tegenstander, voor twee echt smerige overtredingen, waarvoor ze dieprood hadden moeten hebben, slechts twee gele kaarten.

Enfin, in de tweede helft zorgde Otis Khan in de 53ste minuut voor de 0 : 3 en toen ging het gas eraf en probeerden wij de match gecontroleerd en rustig uit te spelen. In de 61ste minuut moest ik ingrijpen, omdat MR Joseph en MC Ramsey conditioneel volledig op waren.  Voor Ramsey kwam Holohan  en voor Joseph de allerminst okselfrisse spits Zak Bond, die in noodgevallen ook als MR kon fungeren.

7 minuten later kregen wij het eerste tegendoelpunt om de oren, want ene Guilbaud zorgde voor de 1 : 3.  Het team van Wigan stond nog enigszins na te juichen na de aansluitingstreffer, toen Deacon voor de 1 : 4 zorgde.  En in de 71ste minuut haalde ik VL Koiki eraf, die er helemaal doorheen zat en amper nog kon lopen ten gevolge van een paar hele smerige tackles. Omdat ik geen VL op de bank had, mocht onze enige linkspoot en wel ML Morris de taken van Koiki overnemen. Een succes werd het niet, want 3 minuten later liet hij zijn tegenstander Gelhardt lopen, die prompt de 2 : 4 binnenkopte.  Maar dat was het dan ook. Al met al hadden wij verdiend gewonnen, ondanks de tegenwerking van de scheids, die de wedstrijd totaal niet aanvoelde en ons met belachelijke gele kaarten opzadelde. Let wel: wij kregen er maar liefst 7 gele kaarten van die gast en ik kan u verzekeren, een slechtere scheids ben ik tot nu toe niet tegengekomen.

440tnjq6.jpg

Spoiler

441xjkjn.jpg

En dan zitten ze in Nederland steeds over scheidsrechters te klagen. Nou, dan hebben ze hier nog niet gekeken.  In de onderste regionen mag blijkbaar iedereen scheidsrechteren die op een fluitje kan blazen en al die gasten hebben al op voorhand een voorkeur voor een club, die ze vaak nog matsen ook.

Wij zitten nu met de gebakken peren. Nu moeten wij een boete betalen, omdat Hair blijkbaar last had van het haar voor zijn ogen, waardoor hij de wedstrijdsituaties niet correct kon beoordelen, en straks volgens natuurlijk nog schorsingen ook.

Spoiler

449x9jfp.jpg

450dok5e.jpg

443dvj1i.jpg

Nou, daar zit ik niet op te wachten. Wij willen kampioen worden en directe promotie afdwingen.

Spoiler

4474skqf.jpg

Voor de wedstrijd had ik een behoorlijke woordenwisseling met Fonguck. Hij verweet mij, dat ik niet aan mijn belofte jegens hem had voldaan, om het elftal in de transferperiode te versterken.  Als ik mij niet vergis, heb ik toen wel terdege een speler gehaald en wel spits Dimitri Sea. Maar ja, dat is een huurspeler en blijkbaar is in de ogen van Fonguck alleen een gekochte speler een versterking. Soms vraag ik mij af, of die gasten alleen maar Brintapap in hun hoofd hebben? Ook Fonguck zal moeten weten, dat als ik spelers blijf aantrekken, hij er straks naast komt te staan en dan gaat die ongetwijfeld janken, dat die te weinig aan spelen toekomt. Pfffffffffffff Voor dit toch wel rare coronaseizoen hebben wij spelers genoeg, dus waar praten wij over?

Aanstaande woensdag moeten wij naar Luton Town F.C., een Engelse voetbalclub, opgericht in 1885. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Kenilworth Road Stadium in Luton.

Spoiler

Luton is een city en unitary authority en een district in de Engelse regio East of England binnen het ceremoniële graafschap Bedfordshire en telt 214.000 inwoners. De oppervlakte bedraagt 43 km2. In Luton bevindt zich een van de grotere Strict Baptist-chapels van Engeland. Predikant van deze gemeente is rev. B.A. Ramsbottom.

444iukrr.jpg

Stadhuis

445ifj7f.jpg

Kenilworth Road is een voetbalstadion in de Engelse plaats Luton. Het is sinds 1905 de thuishaven van Luton Town FC, nadat ze door financiële problemen uit Dunstable Road moesten vertrekken.

4460ujkq.jpg

448yvkgx.jpg

Bij regenachtig k*tweer of te wel natte sneeuw, afgewisseld met hagelbuien, verschenen wij in Luton. Gezien de beschikbare spelers heb ik wederom voor de aanvallende 4-1-4-1 tactiek gekozen, alleen wat andere poppetjes op moeten stellen. Wegens vermoeidheid etc. heb ik 6 andere spelers in moeten passen zoals de halffitte spits Prins Henry, AML Ivica Radic, MC Holohan, VM Davenport, VL Vincent en VC Dunkley.Er waren maar liefst 7338, waaronder 910 die hard fans van ons. Scheids was ene Ross Joyce. Luton kwam in een aanvallende 4-1-2-3 formatie het natte veld op en was niet gewild, de punten aan ons af te staan.

In de eerste helft waren wij min of meer de onderliggende partij en had Luton niet alleen meer balbezit, maar forceerde ook een aantal hoekschoppen, die echter niets brachten. Veel balbezit is leuk, maar alleen als je er ook iets mee doet. Luton bleef de bal maar rondspelen en naar openingen zoeken, die er niet waren. Bij rust was het dan ook nog steeds  0 : 0.

Na een kleine donderspeech in de kleedkamer was de motivatie terug en begon in de tweede helft onze aanvalsmachine te lopen.  In de 56ste minuut was het MC Holohan die voor ons het verlossende eerste doelpunt scoorde en in de 72ste minuut was het jonkie Ivica Radic de voor ons tweede doelpunt tekende. Nadat ene Berry in de 81ste minuut voor de aansluitingstreffer had gezorgd, werd het tijd om een paar noodzakelijke wissels door te voeren.

Spits Prins Henry, MR Lou Joseph en VL Vincent mochten gaan douchen, want ze konden het niet meer belopen. Voor hun kwamen Sea, Zak Bond en ML Morris als VL. Met deze frisse krachten konden wij het bolwerken en de wedstrijd uiteindelijk winnend afsluiten. Waarom hebben wij toch nog gewonnen?  Omdat wij in de tweede helft veel meer loopwerk hebben verricht, onze aanvallers een hoop vuile meters extra hebben gemaakt en al onze spelers ‘happy to run’ waren, zoals de Engelsen zeggen.

451h2kvy.jpg

Edited by germandutch

bannerem7kya.jpg

banner179kbe.jpg

Over 3 dagen, dus op zaterdag, krijgen wij visite van Colchester.

Spoiler

Colchester United Football Club, bijgenaamd The U's,  verkeren in zeer zwaar weer, want ze staan momenteel op de 23ste plaats. Met andere woorden, ze willen de punten meenemen en dus mogen wij een felle match verwachten.

4529bkbt.jpg

45387kql.jpg

Op papier zijn wij de topfavoriet, maar of dat straks op het veld ook zo zal zijn, waag ik te betwijfelen. Niet, omdat ik verwacht dat wij zwak zouden spelen, nee, zeer zeker niet. Maar wel omwille van het feit, dat de wedstrijd door scheidsrechter Martin Coy zal worden geleid. Deze man is over het algemeen een goede scheidsrechter, met een manco. Hij heeft volgens mij een pesthekel  aan mij persoonlijk en probeert mij steevast te naaien, door mijn spelers steeds te benadelen en van kaarten te voorzien.

Enfin, bij motregen en voor 5214 toeschouwers kwamen wij in een puur aanvallende 4-2-4 opstelling het natte veld op. Onze tegenstander verscheen in een puur defensieve 3-1-4-2 formatie, die op het veld veranderde in een defensief bolwerk met twee bussen voor de 16 en zich volledig op eigen helft terugtrok. 

Desondanks lukte het ons in de 5de minuut door spits Prins Henry de openingstreffer binnen te koppen. Maar dat was het dan ook, want vanaf dat moment was de scheids in zijn element en floot alles van ons af en zag overal een overtreding in. Ik durf te stellen, dat deze man heel bewust onze match kapot floot. Ondanks ons veldoverwicht stond het bij rust slechts 1 : 0 en beschikten wij reeds over 4 gele kaarten.  Onze tegenstander had slechts 1 gele kaart voor een aanslag op de ledematen van spits Sea, waarvoor elke scheids en de VAR (die jammer genoeg niet aanwezig was) dieprood had gegeven.  

Ok, ik moet toegeven, dat ik, toen de scheids voor de rust floot, hem bij de kleedkamerdeur opwachtte en ietwat overdreven luidruchtig vertelde, wat ik van zijn functioneren als scheids vond. Hij kon dat niet waarderen en reageerde op een ietwat spastische manier door wild gesticulerend en naar kaarten zoekend op mij af te stormen. Gelukkig voor hem (en misschien ook voor mij) duwden zijn assistenten hem de kleedkamer in, waardoor er geen handgemeen of vechtpartij kon ontstaan.

Trouwens, mijn stafleden grepen eveneens in en duwden mij ook onze kleedkamer in. Ik heb dan ook onmiddellijk mijn excuus voor mijn onverwachte ontsporing aan alle aanwezigen aangeboden.

De tweede helft verliep zonder noemenswaardige gebeurtenissen, wel kregen wij nog twee gele kaarten en deze waren wel terecht, omdat Davenport en Brittain te laat in duels ingingen, want ze waren conditioneel op en werden dan ook gewisseld.

Het bleef 1 : 0 en het was een slechte wedstrijd en eentje, die je beter snel kunt vergeten.

454lnjwx.jpg

----------------------------

Spoiler

455qmk2z.jpg

456xfk2q.jpg

Welnu, ik kreeg ook een berisping van de directie, omdat ik tegen deze mijn bloed onder de nagels vandaan halende scheids door het lint was gegaan. En war kreeg hij? Een matig waarderingscijfer 5.2 en dat was het dan.

457oskxs.jpg

Komende dinsdag moeten wij naar Mansfield, een plaats in het Engelse graafschap Nottinghamshire.

Spoiler

Mansfield komt in het Domesday Book (1086) voor als 'Mamesfeld' / 'Memmesfed'.

4592gjuq.jpg

Onze tegenstander aldaar is Mansfield Town, een Engelse voetbalclub uit Mansfield.

Field Mill, om sponsorredenen bekend onder de naam One Call Stadium, is een multi-inzetbaar stadion in de Engelse stad Mansfield, Nottinghamshire. Het stadion vormt de thuisbasis voor Mansfield Town en het biedt plaats aan 10.000 toeschouwers.

460tvjpx.jpg

4586jjke.jpg

Deze wedstrijd krijgt dus een extra tintje, want mochten wij winnen, dan promoveren wij naar de Sky Bet Championship, de 2de divisie en daar was het ons dus om te doen.

Uiteraard bij motregen en voor 5870 toeschouwers, waaronder 850 fans van ons, verschenen wij in de 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties. Mansfield kwam in een voorzichtige 4-2-3-1 formatie op en scheids was ene Oli Langford.

Zoals zo vaak waren wij gewoon de betere ploeg, maar de counters van Mansfield waren levensgevaarlijk en wij hadden het puur aan ons verdedigend blok (Sneddon, Bartley en Fonguck) te danken, dat wij in de eerste helft niet achter kwamen. Na 44 minuten kregen wij terecht een penalty tegen (handsbal in de box), die ene Lewis tegen de paal schoot, waardoor het 0 : 0 bleef. Echter in de 47ste en laatste minuut van de eerste helft, trapte ene Stone de bal in eigen doel, waardor wij met een magere voorsprong de rust in konden.

Onze linker flank was zwak, want VVL Blake en ML Morris, waren beiden niet helemaal fit. Pas in de 56ste minuut haalde ik ML Morris eraf en bracht Khan, die echter ook niet okselfris was en niets toevoegde. In de 61ste minuut vroeg spits Prins Henry om een wissel, omdat hij het niet meer bij kon benen. Voor hem kwam Sea, die een goede match zou spelen. Onze derde en laatste wissel werd VVL Blake, die ik feitelijk te vroeg had laten spelen en die totaal op was. Voor hem kwam  Welch-Hayes en achteraf mag en kan ik zeggen, dat beide wissels een gouden greep waren. Want in de 95ste minuut was het invaller Sea die de bal in de voeten van MR Joseph speelde en Joseph nam de bal volley en schoot hem in het doel. 0 : 2 en wij waren op de goede weg. 1 minuut later was het invaller VVL Welch-Hayes, die met een lange pass MC Ramsey bediende en Ramsey schoot de bal eveneens in het doel. 0 : 3 en de winnaar en promovendus stond vast. 

Als ik eerlijk ben, verdiend was de overwinning niet, want Mansfield had maar liefst 5 doelkansen, die onze defensie echter om zeep hielp. Ik voelde mij zo een beetje als destijds mazzelpiek Gio van Bronckhorst, toen Feyenoord kampioen werd en wedstrijden won, die ze eigenlijk al half hadden verloren.   

4618njtk.jpg

-------------------------------

Spoiler

463toj1q.jpg

468wckyx.jpg

470aukqn.jpg

Spoiler

462qhjhr.jpg

4645uji2.jpg

465emkpe.jpg

4669jjy8.jpg

467bwjnq.jpg

Pfffffffffffff  Wij moeten nu niet overdrijven, niet ik ben gepromoveerd, maar de club en de spelers.

Laten wij wel wezen, het zijn de spelers die dit allemaal voor elkaar hebben gekregen. Succes behaal je altijd samen en ik vind het fijn om er onderdeel van te zijn.

Natuurlijk gingen wij echt voor een stunt en het mooie was dat wij geen druk voelden. Wat hadden we te verliezen? Helemaal niets … We waren echt gehypt voor de ultieme verrassing, iedereen de mond te snoeren met een onverwachte promotie. Dat leefde in de groep: promoveren en als het kan ook nog het  kampioenschap. Daar dromen ze toch van, hè. Geen idee of het zou lukken. De kans was niet heel groot, maar hij was er wél en wij hielden ons eraan vast. En de eerste stap is ons gelukt, dus waarom niet ook de tweede? Want het kampioenschap is binnen bereik en het kan nog steeds.

Zaterdag krijgen wij visite van Hull City Association Football Club, momenteel 5de op de ranglijst.

Spoiler

4691ckdc.jpg

471bjky2.jpg

Spoiler

472ysk9t.jpg

Toen ik hoorde dat wij bij winst kampioen konden worden, ben ik toch even van mijn geloof afgestapt. Want laten wij wel wezen, niets menselijks is mij vreemd en hoe dan ook willen wij deze kans grijpen. Vandaar dat ik nog een zeer ervaren rechter vleugelverdediger heb aangetrokken en wel de 33 jarige Korey Smith. Hij was transfervrij en is afkomstig uit de jeugd van Norwich, heeft jarenlang voor Bristol City gespeeld en onlangs nog voor Salford. Geen hoogvlieger, maar een degelijke vleugelverdediger, die ook op het middenveld uit de voeten kan. Om eerlijk te zijn, ik heb hem voor drie maanden gehaald, uit pure angst en omdat wij op de backposities steeds problemen hebben.

Bij motregen en voor 5214 toeschouwers verschenen wij in de 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties. The Tigers hadden gekozen voor een zeer defensieve 4-1-4-1 formatie en scheids was ene Darren England.

Ik mag zeggen, dat wij vanaf het begin de betere ploeg waren, maar wij kregen de bal desondanks niet tussen de palen. Hun verdedigend bolwerk leek gewoon te sterk voor ons. Mijn recente aankoop, VVR Korey Smith, had zijn dag niet en omdat ook VVL Blake zeer zwak speelde, lukte de aanvoer van achteruit niet. Wat doe je dan?  Ik probeerde het in de rust met een donderspeech en ik wisselde alvast twee spelers en wel VM Fonguck en spits Prins Henry, die er doorheen zaten. Voor hun mochten Davenport en Sea het in de tweede helft laten zien.

In de 52ste minuut was het MR Joseph, die met een strakke voorzet invaller spits Sea bediende en Sea knalde de bal ijskoud in het doel. De langverwachte openingstreffer was een feit. 8 minuten later was het juist Sea, diens schot op doel door ene Long in het eigen doel werd verwerkt.  2 : 0 en ik kon de overwinning en het kampioenschap al ruiken.

Door onze voorsprong namen de jongens automatisch het gas eraf en beperkten zich tot controle van de wedstrijd. In de 72ste minuut haalde ik SS Deacon, diens contract ik net  voor de match verlengd heb, eraf en bracht verse kracht Holsgrove. The Tigers wilden nog even hun tanden laten zien en probeerden tot een slotoffensief te komen, maar ons verdedigingscentrum Sneddon + Dunkley met ervoor Davenport elimineerden alle counterpogingen. Toen de scheids affloot stond het nog steeds 2 : 0 en waren wij niet alleen de verdiende winnaar, maar ook, weliswaar nog inofficieel, de nieuwe kampioen van L1.  Kon het nog beter? Nee, zeker niet.   

4736wk61.jpg

-----------------------------

Edited by germandutch

bannere3wksx.jpg

banner1bpkom.jpg

Spoiler

475c5kxr.jpg

476e6k6d.jpg

477k4jj2.jpg

478smk73.jpg

Dinsdag spelen wij thuis tegen Wycombe Wanderers FC.

Spoiler

4742gkv6.jpg

48002jtu.jpg

Bij bewolkt weer en voor 5214 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-4-1-1 opstelling en onze tegenstander kwam in een 4-1-2-3 formatie op met een puur defensieve intentie. 

Het werd qua resultaat een makkelijke wedstrijd, maar op het veld daadwerkelijk een behoorlijk zware match, die wij uiteindelijk met 3 : 0 wonnen.

481zsks5.jpg

---------------------------

Komende zaterdag spelen wij uit en wel tegen Fleetwood Town Football Club, een Engelse voetbalclub uit Fleetwood, Lancashire.

Spoiler

Fleetwood is een kust-civil parish in het bestuurlijke gebied Wyre, in het Engelse graafschap Lancashire. De plaats telt 25.939 inwoners. De lokale voetbalclub is Fleetwood Town FC. Het hoofdkantoor van Fisherman's Friend is gevestigd in Fleetwood.

48282jxs.jpg

Het Highbury Stadium is een voetbalstadion in Fleetwood, dat plaats biedt aan 5.327 toeschouwers. De bespeler van het stadion is Fleetwood Town FC, dat speelt in de League One. Ook de reserves van Blackpool FC spelen hier hun wedstrijden.

In 2008 werd het stadion gerenoveerd. Er kwam toen een nieuwe tribune aan de noordoost-kant (het veld ligt schuin ten opzichte van een normale kaart) van het veld.

483yzjf7.jpg

484yokqw.jpg

Bij nat stormachtig weer verschenen wij in het Highbury Stadium in de gebruikelijke 4-4-1-1 opstelling. Er waren 3367 toeschouwers aanwezig, waaronder 632 fans van ons. De tegenstander kwam in een 4-1-4-1 formatie het natte veld op.

De scheids David Webb had de wedstrijd net vrijgegeven, toen oriënteerde Fleetwood zich al volledig naar achteren, met 2 bussen voor de 16. Wij hadden in de eerste helft de toch wel zeer krachtige wind tegen, waardoor wij amper een fatsoenlijke aanval konden opzetten. Bij rust was het toen ook nog steeds 0 : 0 en omdat enkele van mijn spelers al door de hoeven begonnen te zakken, moest ik dus al in de rust twee wissels doorvoeren. ML Morris en spits Prins Henry mochten gaan douchen en Khan en Sea kwamen erin. Nou, om eerlijk te zijn, het werd geen verbetering. Beide invallers hadden nog meer problemen met het stormachtige weer en vooral ook met de puur fysieke spelstijl van Fleetwood. Op sommige momenten leek het op een veldoorlog of beter gezegd een slachtveld.

In de 62ste minuut haalde ik VC Sneddon er ook af, die behoorlijk wat tackles  te verwerken had gekregen en bracht good old Tom Lees in het veld.

Welnu, deze wissel ontpopte zich in de 81ste minuut als een gouden wissel. VVL Blake gaf toen uit een corner een strakke voorzet in de box en Tom Lees was ter plekke om de bal volley in het doel te knallen. 0 : 1 en de langverwachte openingstreffer was eindelijk een feit. Het bleef 0 : 1 en uiteindelijk stapten wij als verdiende winnaar van het veld. Weliswaar na een matige wedstrijd.

485qvjp1.jpg

Spoiler

48753kj5.jpg

489i8k8m.jpg

Over 4 dagen krijgen wij bezoek van Manchester City O23 voor een wedstrijd van de Leasing.com Trophy, waar niemand op te wachten zit.

Spoiler

486olkhi.jpg

488ngj5z.jpg

Uiteraard bij motregen en voor maar 3860 toeschouwers, waaruit blijkt dat de Leasing.com Trophy voor de voetballiefhebbers totaal onbelangrijk is, verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties. Manchester City O23, een van de speeltjes van ADUG of beter gezegd de OlieSjeiks, kwam in een 4-4-2 formatie het natte veld op. Scheids was ene John Busby.

Welnu, mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen. Ondanks de aanwezigheid van o.a. supercoach Pep Guardiola op de tribune, speelde het team van Man City O23 als lamzakken. Tenminste in de eerste helft werden mijn jongens door hun volledig onderschat. Die gasten dachten blijkbaar, dat ze met een inzet van maar 50% zo over ons heen konden wandelen. Het werd een match tussen een wilskrachtig team van broodvoetballers tegen verwende en over het paard getilde snotneuzen van het kapitaal uit de zandbak.

Wij kregen maar liefst 14 hoekschoppen en hun slechts 3, hetgeen weer geeft, dat wij de aanvallende ploeg waren en zij zich tot enkele counters beperkten. Onze spitsen, Prins Henry in de eerste helft en later invaller Sea in de tweede helft, beslisten deze match.

Ok, ik geef toe, dat ik deze beker totaal onbelangrijk vind, maar de overwinning op MC O23 en vooral het hoofdschuddende onbegrip van de koning van de voetbalmanagers na afloop, deed mij wel wat. Het gaf me een heerlijk gevoel en vol trots liep ik na de match met de borst vooruit naar de kleedkamer.   

490i5kei.jpg

------------------------

Edited by germandutch

banneren8jzn.jpg

banner1jpjsm.jpg

Spoiler

492x0k0l.jpg

493hrkqd.jpg

4945djei.jpg

Spoiler

495gbjp9.jpg

49685jit.jpg

4997fjif.jpg

Zaterdag krijgen wij Oxford United op visite.

Spoiler

491b2kws.jpg

497r4j6w.jpg

Spoiler

498rsj7p.jpg

Bij droog maar wel behoorlijk stormachtig weer verschenen wij voor 5214 toeschouwers in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Onze doelstelling was:  met vol gas erop en de lange bal spelen. Oxford kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids was ene Rob Lewis.

Welnu, wij probeerden aan te vallen en met vol gas er tegenaan te gaan. En ofschoon wij de lange bal speelden, lukte het ons niet de bal tussen de palen te krijgen. Wel schoten wij twee keer tegen de paal en wij haalden er een stuk of 10 hoekschoppen eruit, zonder te scoren.  Onze passes, kort en of lang, kwamen vaak bij de tegenstander terecht en feitelijk lukte ons weinig tot niets.

Pas in de 59ste minuut was het spits Sea die de openingstreffer voor zijn rekening nam. In de 68ste minuut kregen wij een onverwacht tegendoelpunt om de oren, door een zondagsschot van ene Few. Keeper Cumming had de bal niet gezien. Door de onverdiende gelijkmaker raakten wij lichtelijk in paniek en ging alles fout, tot de 76ste minuut. Want toen kreeg ene Milinkovic een terechte rode kaart voor aanslag op de ledematen van VR Brown, die echter door kon blijven spelen. Hoe matig wij ook speelden, tegen 10 man kwamen wij gelijk beter uit de verf. Desondanks duurde het tot in de 92ste en laatste minuut, tot spits Prins Henry de bevrijdende tweede treffer maakte. 2 : 1 en de overwinning was alsnog binnen. Qua kansenverhouding hadden wij met 5 : 1 kunnen en moeten winnen, bovendien verdienden wij maar liefst 20 hoekschoppen, die echter allen geen succes opleverden. Om het in het kort te zeggen: een wedstrijd om heel snel te vergeten, maar wel drie punten in de knip.   

500igknm.jpg

----------------------------

Komende zaterdag spelen wij in Sunderland.

Spoiler

Sunderland is een city in het bestuurlijke gebied City of Sunderland, in het Engelse graafschap Tyne and Wear. De stad telt 177.739 inwoners, en is gelegen aan de noordoostelijke kust van Engeland.

Een inwoner van Sunderland wordt ook wel een Mackem genoemd.

503blkyw.jpg

Sunderland Association Football Club is een Engelse voetbalclub, opgericht in 1879. Deze club staat momenteel op de 15de plaats en is gewoon met een vrije val bezig. In 2015 heeft Feyenoord-hero en een van mijn vakidolen, dus Dick Advocaat, samen met zijn assistent Zeljko ‘babbelkous’ Petrovic deze club nog voor degradatie bewaard. Het jaar daarop zijn ze echter toch gedegradeerd, maar toen was David Moyes de manager en inmiddels zijn ze afgezakt naar de onderste regionen van L1.  

501bsjum.jpg

De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stadium of Light in Sunderland. Dit stadion is sinds 1997 in gebruik. Voordien speelde de club bijna een eeuw lang zijn thuiswedstrijden in het Roker Park.

502c3j91.jpg

504hhk2v.jpg

Bij nat k*tweer, sorry dat ik dat zeg, maar het is hier altijd of nat of motregen of stormachtig, en voor maar liefst 24.958 toeschouwers, waaronder 696 fans van ons, kwamen wij in de gebruikelijke

4-4-1-1 opstelling op. Sunderland of te wel The Black Cats verschenen in een 4-1-2-3 formatie, hetgeen zich op het veld uitte in een heel erg voorzichtige en defensieve houding. Ze trokken zich van begin af terug en posteerden twee bussen voor de 16. Door het middenveld aan ons te laten, konden wij dus vanaf minuut 1 heerlijk op de aanval spelen.

Desondanks duurde het tot de 31ste minuut, totdat VVL Vincent een strakke voorzet naar binnen gaf, die door AML Trifonov gemist werd, waardoor MR Joseph in alle rust de bal in het doel kon schieten. 8 minuten later was het MC Ramsey die met een simpele steekpass wederom MR Joseph in stelling bracht en Joseph nam de bal volley en knalde hem in het doel.

Om eerlijk te zijn, wie had ooit gedacht dat wij het grote Sunderland zo pijn konden doen?  Individueel en qua transferwaarde hebben ze een veel beter elftal dan wij, maar wij zijn een goed ingespeeld en perfect functionerend team en daar verkijken zich de meeste tegenstanders op.

Als je bij de rust met 0 : 2 voorstaat, dan neem je automatisch gas terug en probeer je de match te controleren en rustig uit te spelen, temeer omdat sommige van mijn jongens er al conditioneel er doorheen zaten.

Tja, als je gas terugneemt, is het niet de bedoeling, dat je ook de concentratie laat zakken en juist dat was bij ons plots het geval. Vandaar dat wij in de 57ste en 70ste minuut plots een tegendoelpunt om de oren kregen, waardoor ineens van een gelijke stand sprake was. Dus greep ik in en haalde onze vandaag zwakste speler, VVR Korey Smith, van het veld. Hij is onze oudste speler en twee of drie wedstrijden goed spelen, zit er gewoon niet meer in. Vandaar dat ik James Brown het veld instuurde, hetgeen achteraf als een gouden wissel kon worden gezien.

Vijf minuten later haalde ik ook ML Morris van het veld, die geleidelijk aan door zijn hoeven begon te zakken en voor hem kwam Davenport. In de 80ste minuut haalde ik ook nog SS Deacon eraf, die helaas vandaag ook niet op zijn best speelde en bracht Holsgrove.

In de 82ste minuut kregen wij onze 16de(zestiende) hoekschop te nemen en Davenport speelde een korte pass op MC Ramsey, die de bal strak naar binnen gaf en precies in de voeten van de naar binnen stormende VR James Brown en die schoot de bal onhoudbaar in het doel. 2 : 3 en dat was uiteindelijk het winnende doelpunt.  Trouwens, The Black Cats kregen maar 1 hoekschop en kwamen 3 keer naar voren, waaruit ze echter 2x scoorden. Dus makkelijk werd het niet, maar of je wel of niet gelukkig wint, doet achteraf niets meer ter zake, als je maar wint.

505bqkok.jpg

----------------------------------

Spoiler

507aljza.jpg

5082akho.jpg

509tfkwp.jpg

Het hele seizoen zitten wij ons uit de naad te spelen omdat wij alle 2, 3 of 4 dagen een match hebben en nu mogen wij tot seizoenseinde om de 7 dagen spelen. Dat wil dus zeggen, dat onze VM Fonguck maar liefst 21 dagen aan de kant staat en straks, dus over 4 weken, als hij weer mag spelen, geen wedstrijdritme heeft. Een k*tsituatie, maar niets aan te doen. Trouwens, hij zal er geen traan om laten, omdat hij de finale van de Leasing.com Trophy niet mag spelen, want dat is toch min of meer een spek & bonen match.

Onze volgende tegenstander thuis is Coventry City Football Club.

Spoiler

506xsjgb.jpg

51092jy0.jpg

Om eerlijk te zijn, ik zag ons niet als torenhoge favoriet, want ook Coventry heeft een aantal klassespelers, nog afkomstig uit hun Championship-periode, waarvoor een hoop belangstelling bestaat. Om van hun te winnen, moeten wij op ons best zijn.

Bij stormachtig weer en voor 5214 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling en Coventry had gekozen voor een 4-1-2-3 formaties. Scheids was John Brooks, een type Bas Nijhuis, die het weliswaar kort houd maar een match niet kapot fluit.  

Wij probeerden met vol gas aan te vallen en de match zo snel mogelijk te beslissen. Helaas moest ik VL Blake al na 21 minuten wisselen, omdat  hij geblesseerd raakte. Voor hem kwam Davenport, feitelijk een middenvelder, die echter daar speelt, waar ik hem neerzet en hij had er zin in.  In de 30ste minuut was het AMR Joseph die onze openingstreffer scoorde. 8 minuten later produceerde ene Mason de gelijkmaker en in de 42ste minuut was het AML Khan, die ons weer op voorsprong zette. Bij rust stond het dan ook 2 : 1 en was er geen vuiltje aan de lucht.

In de tweede helft voerden wij de druk op, hetgeen resulteerde in de 56ste minuut door een kopbaldoelpunt van VC Dunkley, de beste man op het veld. Uit voorzorg haalde ik in de 69ste minuut spits Prins Henry eraf en bracht Deacon. In de 81ste minuut gaf ik VC Dunkley een publiekswissel en voor hem speelde Bartley de match uit.  Het bleef bij 3 : 1  en achteraf moet ik toegeven, dat Coventry geen makkelijke tegenstander was en dat wij weliswaar verdiend maar ook ietwat gelukkig hadden gewonnen.  

5118nj5o.jpg

------------------------------

Edited by germandutch

bannerekekvp.jpg

logoi1jx9.jpg

Spoiler

515zgkg8.jpg

516sxj1q.jpg

517vlkf1.jpg

518d3j8w.jpg

Aanstaande zaterdag spelen wij in en tegen Gillingham, een plaats in het bestuurlijke gebied Medway, in het Engelse graafschap Kent. De plaats telt 99.773 inwoners. Gillingham ligt aan de monding van de rivier Medway.

Spoiler

512fhk2l.jpg

Onze tegenstander is Gillingham FC.

513c2jvo.jpg

Het Priestfield Stadium (in het kort: Priestfield, vanwege een sponsorovereenkomst officieel: KRBS Priestfield Stadium) is een voetbalstadion in de Engelse stad Gillingham in het graafschap Kent. Het dient als thuisstadion voor de club Gillingham FC, die uitkomt in de Football League One (seizoen 2015/16), en beschikt over 11.582 plaatsen, alle zitplaatsen.

Het stadion bestaat uit vier tribunes, die allemaal na 1997 gebouwd werden. De hoofdtribune, Medway Stand genoemd, is een tribune met twee verdiepingen, die in 1999 gebouwd werd. In dit stadion zijn ook de kleedkamers, kantoren van de club, VIP-boxen en het Blues Rock Cafe gevestigd. Aan de andere zijde van het veld staat de Gordon Road Stand. Vanwege de erachter liggende woningen werd de hoogte van deze tribune beperkt. Ook aan de beide uiteindes van het veld bevinden zich nieuwe tribunes: de Rainham End en de Brian Moore Stand. Deze laatste tribune is van tijdelijke aard. Ondanks de recente verbouwingen speelt Gillingham FC met de gedachte in de nabije toekomst naar een ander stadion te verhuizen.

5142hj3y.jpg

519w7j8f.jpg

Bij nat weer en voor slechts 4916 toeschouwers, waaronder 753 fans van ons, verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties. Onze tegenstander kwam in een 4-1-2-3 formatie op en scheids was ene James Linigton.

Normaliter doen wij onze tegenstanders al in de eerste minuten pijn, maar hier was de situatie plots totaal anders. Uit de eerste corner schoot de Duitse verdediger van Gillingham in de 9de minuut de bal in ons doel en holden wij achter de feiten aan. Maar gelukkig hadden wij MR Joseph in onze gelederen, die in de 25ste minuut een fout van de tegenpartij ijskoud afstrafte en de gelijkmaker produceerde.  Uiteindelijk werd 1 : 1 ook de ruststand.

Voor begin van de match leek ons hele team topfit te zijn, maar deze indruk klopte niet. Al na een klein kwartier werd duidelijk, dat ML Morris en spits Prins Henry conditioneel steeds meer wegzakten. Vandaar dat ik in de 51ste minuut Morris van het veld haalde en Khan inbracht. Diens inbreng zorgde gelijk voor meer pressing en druk naar voren. In de 61ste minuut haalde ik ook Prins Henry eraf en stuurde Sea het veld in.

Invaller Khan ontpopte zich in de 70ste minuut als de gouden wissel, want hij zorgde voor het winnende doelpunt, bovendien werd hij de MoM. In de 82ste minuut haalde ik uit voorzorg nog VVR Brittain van het veld en bracht James Brown. Mede door het sterke spel van VC Sneddon + MR Joseph en ML Khan controleerden wij de match en werden uiteindelijk de winnaar. Maar let wel: wij hadden weliswaar 61 % balbezit en toch creëerden de mannen van Gillingham maar liefst 4 zeer behoorlijke doelkansen, omdat wij soms niet goed bij de les waren. Hoe dan ook, wij hebben, wel of niet met veel mazzel, de wedstrijd gewonnen en de drie punten in de knip.

521upjmp.jpg

------------------------------------

Spoiler

522scku7.jpg

523xgkn7.jpg

Komende zondag spelen wij in de finale van de Leasing.com Trophy tegen de nummer 3 van onze competitie, namelijk Crawley Town FC, een Engelse voetbalclub uit Crawley, West Sussex.

52408k8e.jpg

525suk9y.jpg

Bij motregen en voor maar liefst 44.887 toeschouwers verschenen wij in de 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties en vooral in de, gezien de momentane situatie, beste bezetting. In de kleedkamer heb ik alle spelers nog even met een voor mijn doen perfecte motivatiespeech gekitteld en ervan overtuigd, dat deze cup voor ons is. Natuurlijk waren wij in het voordeel. Niet alleen omdat wij het betere team zijn, tenslotte zijn wij al inofficieel kampioen en lijstaanvoerder, maar ook gezien het feit, dat wij al verleden seizoen op Wembley deze cup hadden gewonnen. Wij hebben dus ervaring met het spelen op Wembley en voor een dergelijke entourage.

Crawley Town FC  of  te wel The Red Devils kwamen in een 4-2-3-1 formatie op en scheids was de kroonprins onder de scheidsrechters Gardner Richard.

Ik hoef u niet te vertellen, dat wij het betere team waren en met vol gas puur op de aanval speelden, maar desondanks duurde het een klein half uur, totdat wij via ML Morris het openingsdoelpunt maakten. Vanaf deze 29ste minuut begon onze aanvalsmachine vlekkeloos te werken en ondanks het k*tweer was iedereen bij de les. Desondanks gingen wij de rust in met slechts een magere voorsprong van 1 : 0.

De tweede helft was gewoon een herhaling van de eerste en pas in de 58ste minuut was het MR Brittain (feitelijk onze VR, die ook MR kon spelen en door de schorsing van Joseph en het om conditionele redenen niet kunnen spelen van de overige MR, voor druk naar voren wilde zorgen), die ons tweede doelpunt maakte.

Wij mochten 3 wissels doorvoeren en natuurlijk wilde ik nog 3 spelers de kans geven, om deze finale te spelen. In de 80ste minuut haalde ik de goed spelende VVL Blake eraf en bracht jonkie Vincent. 6 minuten later maakte SS Deacon de 3 : 0 en weer een minuut later was het ML Morris, de beste man van het veld, die voor de 4 : 0 zorgde. Morris werd niet alleen als MoM gekozen, maar hij maakte ook twee doelpunten en gaf beide assists voor de overige doelpunten.

Een minuut later haalde ik MR Brittain en MC Ramsey nog eraf en bracht Khan en Holohan, om hun ook nog wat minuten te gunnen.

Het bleef bij 4 : 0 en om eerlijk te zijn, verdedigend speelden The Red Devils niet slecht, maar aanvallend kwamen ze gewoon te kort. Feit is namelijk, dat wij geen enkel schot op ons doel kregen, wel kregen ze twee hoekschoppen. En wij? 55% balbezit, 20 hoekschoppen en 4 kansen, die allen verzilverd werden. Dus met andere woorden: wij waren de verdiende winnaar.  

5268oj2i.jpg

@Vlonkie  @Chimpa  @TheRedOne  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Kavinos  @joosthaf 

Edited by germandutch

bannerecnkxw.jpg

banner18qkcw.jpg

Spoiler

527w4jbg.jpg

528v6j8e.jpg

52993jq0.jpg

5306kjke.jpg

531pekuv.jpg

532s3k4t.jpg

Spoiler

533qbj44.jpg

534y6kt9.jpg

535xuj51.jpg

Om de club straks niet in onnodige problemen te brengen, heb ik het contract van DVZ Martin Ling verlengd en hem met toestemming van de directie en de RVC gemachtigd, de staf- en spelerscontracten te verlengen, van de spelers die ‘wij’ wilden houden.

536ugj6o.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis weer tegen Salford City Football Club, het speeltje van een aantal ex-profis van Manchester United en van Peter Lim, die ook eigenaar is van Valencia Club de Fútbol.

537x2kp7.jpg

Spoiler

538udjzx.jpg

Bij licht bewolkt maar droog weer en voor 5092 toeschouwers verschenen wij weer in de 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties. Om eerlijk te zijn, ik had geen zin meer om tactisch veel of überhaupt iets te veranderen, aangezien mijn jongens zich in deze tactiek en formatie thuis voelen.

Onder het toeziend oog van ‘vreemdganger’ en bondscoach van Wales, Ryan Giggs, en de overige coryfeeën uit het gouden Man Utd tijdperk, kwam Salford in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op. Scheids was ene Stephen Martin.

Welnu, binnen een dik halfuur, om precies te zijn 31 minuten, stond het reeds 3 : 0 voor ons en was deze match gespeeld. Salford had geen poot om op te staan en ze kwamen amper over de middenlijn. Hun enige pluspunt was het feit, dat ze 53% balbezit hadden, maar als je de bal slechts op eigen helft rondspeeld, heb je er weinig aan. Uiteindelijk werd het 5 : 0 voor ons en had ik en iedereen, die ons een warm hart toedraagt, het idee, dat wij steeds beter worden. Het was gewoon een genot om ons spelen te zien. Salford schoot geen ene keer op ons doel  en de scheids floot een uitstekende wedstrijd. Na afloop schoven de ‘directieleden’ van Salford met het schaamrood op hun kaken langs mij heen, zonder te feliciteren. Alleen de grote Beckham, liep hoofdschuddend langs mij heen en gaf mij een knipoog.    

5392sjdf.jpg

---------------------

Spoiler

542k2jyi.jpg

Zoals ik al zo vaak heb gezegd: je koopt hier niets voor, maar het is wel leuk om te horen.

Spoiler

5431vkzz.jpg

544aokym.jpg

545q3kj5.jpg

546sokbi.jpg

Omdat Deacon onze enige zelfopgeleide clubspeler is, zal hij bij de volgende match wel op de bank zitten. Trouwens, met zijn toestemming natuurlijk.

Komende zaterdag moeten wij naar Crawley.

Spoiler

Een Engels district in het shire-graafschap (non-metropolitan county OF county) West Sussex en telt 112.000 inwoners. De oppervlakte bedraagt 45 km². Van de bevolking is 14,7% ouder dan 65 jaar. De werkloosheid bedraagt 2,3% van de beroepsbevolking (cijfers volkstelling 2001).

540i2kwl.jpg

Het Broadfield Stadium is een voetbalstadion in Crawley,  dat plaats biedt aan 5.996 toeschouwers. De bespeler van het stadion is Crawley Town, dat speelt in de League One. Het stadion staat vanaf 1 september 2013 om marketingredenen bekend als het The Checkatrade.com Stadium. De sponsordeal is gesloten voor vijf seizoenen.

541zijvr.jpg

547rbj00.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 5245 toeschouwers, waaronder slechts 262 die hard fans van ons, verschenen wij wederom in de 4-4-1-1 opstelling. Crawley  kwam weer in de 4-2-3-1 formatie opdraven en scheids was ene Craig Hicks.

Uiteraard waren wij ook in deze wedstrijd wederom de betere club, ofschoon wij deze keer niet simpel over Crawley heenliepen. Nee, het werd voor ons geen makkie, maar toch waren wij net goed genoeg, om de overwinning binnen te slepen. Sommige spelers van mijn team begonnen geleidelijk aan door hun hoeven te zakken. Dat steeds maar weer vol uit gaan vergt toch veel van mijn jongens. En ergens zijn wij natuurlijk met zijn allen blij, dat het seizoen nog maar drie wedstrijden duurt. 

548htk9l.jpg

-----------------------------

Edited by germandutch

bannereqfku3.jpg

banner10tkb8.jpg

Spoiler

54963ktu.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Peterborough United.  Nadien moeten wij nog twee competitiewedstrijden spelen  en dan zit mijn Engelandperiode er voorlopig op. Dan verblijf ik nog een week op de camping en daarna vertrek ik naar huis. Ik heb mijn ouders en de meeste van mijn vrienden en kennissen nu al een paar jaar niet meer gezien en dus wordt het weer tijd, om Rotterdam aan te doen. 

Spoiler

550wak3m.jpg

Sorry Hannover, maar mijn besluit stond al vast. Terug naar huis en als het kan even een jaar dichter bij huis werken en het liefst in de Nederlandse KKD.

Bovendien acht ik mij voorlopig nog niet geschikt om in de Bundesliga te werken. Hannover 96 staat momenteel 16de in de Bundesliga en ze spelen dus continu degradatievoetbal. Bovendien heeft deze club een nare geschiedenis, want enkele jaren geleden heeft hun keeper zelfmoord gepleegd en dat krijg ik maar niet uit mijn hoofd.

Hannover is weliswaar een leuke stad en ik ben er een keer een lang weekend geweest, in mijn laatste studiejaar en wel op de Hannover Messe in verband met een scriptie die ik voor de uni moest maken. Maar voorlopig heb ik er gewoon geen zin in. Ik verlang weer naar boerenkool en hutspot, het bezorgde gezeur van mijn moeder en de scheldpartijen van pa. Die heb ik het meest gemist.

551tjktj.jpg

553xrkd0.jpg

5525zjf3.jpg

Bij motregen en voor 5214 toeschouwers kwamen wij in onze tegenwoordig vaste 4-4-1-1 opstelling het natte veld op. Onze tegenstander verscheen in een 4-1-4-1 formatie en scheids was ene Chris Sarginson.

Normaliter verrassen wij haast altijd onze tegenstanders, maar nu werden wij verrast en haast geklopt door een speler. Spits Mohamed Eisa kwam twee keer als een wervelwind over ons heen en wel in de 19de en 43ste minuut en beide keren was het raak. Met 0 : 2 gingen wij de rust in en iedereen was het erover eens, dat vandaag onze overwinningsreeks afgelopen was. 

Maar ja, gelukkig hadden wij nog minimaal 45 minuten om hier iets aan te doen en dus haalde ik in de rust onze twee zwakste spelers, VC Dunkley en ML Morris eruit en stuurde Lees en Davenport het strijdgewoel binnen. Vier minuten later was het spits Prins Henry die onze aansluitingstreffer scoorde en midden in het gejuich haalde ik VVR Smith, onze oudste speler eer ook nog uit, die vandaag jammer genoeg als een natte krant speelde. Voor hem kwam Brittain.

En ja hoor, in de 64ste minuut was het invaller Lees en in de 69ste minuut ook nog invaller Davenport, die de stand weer in ons voordeel recht trokken en ervoor zorg droegen, dat wij uiteindelijk toch nog als winnaar van het veld konden. Het werd 3 : 2 en wij hadden toch nog een mooie dag.  Als ik u nu vertel, dat wij qua kansenverhouding met 5 : 1 hadden kunnen en moeten winnen. Bovendien 64% balbezit hadden en maar liefst 15 hoekschoppen mochten nemen, tegen twee van de tegenstander, dan rukt onze overwinning gelijk in een ander daglicht.  

554ljkak.jpg

---------------------------------------

Spoiler

5587bks7.jpg

Beide spelers zullen wij dit seizoen niet meer op het veld terugzien.

Komende zaterdag spelen wij in Bristol.

Spoiler

Bristol, officieel: Bristol, City of, is een unitary authority met de officiële titel van city, en een district in het zuidwesten van Engeland met ongeveer 459.252 inwoners (2017). Bristol is tegelijk een ceremonieel graafschap. Deze situatie is uniek in Engeland, want geen enkele andere stad in Engeland (Londen, dat een bijzondere status heeft, daargelaten), vormt zelf een graafschap, maar is er altijd onderdeel van, ook al is het een unitary authority.

De stad ligt aan de monding van rivier de Lower Avon en is een belangrijke internationale havenstad. Daarnaast is de stad bekend als centrum van vliegtuigindustrie, met de Bristol Aeroplane Company, waar de Concorde werd gebouwd. Cameron Balloons in Bedminster beweren dat ze de grootste fabrikant van heteluchtballonnen in de wereld zijn. Ook is Bristol een centrum voor wijnexport en de productie van glas.

De stad beschikt over een oud centrum en een beroemde universiteit. De Clifton Suspension Bridge werd in 1830 ontworpen door de beroemde ingenieur Brunel. In Bristol is ook het oudste theater van Engeland te vinden, het Theatre Royal uit 1766.

555gfj1x.jpg

Bristol Rovers is een Engelse voetbalclub uit Bristol en speelt zijn wedstrijden in het Memorial Stadium. De club komt uit in de League One.

5564lkgq.jpg

Het Memorial Stadium is een rugby- en voetbalstadion in de Engelse stad Bristol. Het stadion biedt plaats aan 12.011 toeschouwers; ongeveer 3.000 van de plaatsen zijn zitplaatsen.

Het stadion werd geopend in 1921 en diende vanaf toen als thuisstadion voor de rugby union-club Bristol Rugby. Vanaf 1996 werd het stadion onderverhuurd aan de voetbalclub Bristol Rovers, die er vanaf toen ook hun thuiswedstrijden speelden. Toen Bristol Rugby in 1998 in financiële problemen raakte, kocht Bristol Rovers het stadion, en werden de rollen omgedraaid.

Er zijn plannen om het stadion door een nieuw stadion met 18.000 zitplaatsen te vervangen. Wegens de financiële crisis zijn de plannen voorlopig uitgesteld.

557y3kxp.jpg

559nwjl6.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 7546 toeschouwers, waaronder maar 377 fans van ons, verschenen wij in de 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties. In tegenstelling tot de voorgaande wedstrijden, spelen wij vandaag met 4 verdedigers op lijn en vlak ervoor 4 middenvelders ook op lijn. Dicht tegen elkaar aan, waardoor het achterin een compact en solide geheel is. Natuurlijk vraagt u zich nu af, waarom deze wijziging? Omdat onze tegenstander in een 4-2-3-1 tactiek speelt met spits Andy Wood en de vleugelspitsen Zain Walker en Lee Darby. Volgens mijn Laptop-scout Tony, zijn dit de 3 snelste aanvallers van L1, maar die echter wel problemen hebben in kleine ruimtes.

Het werd geen mooie wedstrijd, meer een soort schaakspel over het hele veld met veel strijd. Ons systeem maakte het hun snelle aanvallers bijzonder moeilijk en door de kleine ruimtes kwamen ze niet aan hun trekken. Uiteindelijk wonnen wij deze match nog met duidelijke cijfers.  

560u3kj6.jpg

Edited by germandutch

bannereeujtz.jpg

banner1d4ka8.jpg

Spoiler

56134jzi.jpg

562fjkta.jpg

563sckqd.jpg

Uiteraard heb ik ondertussen al een gesprek met keeper Cumming gevoerd en hem duidelijk proberen te maken, dat het een grote fout zou zijn, als hij naar Hull zou vertrekken. Wij zijn kampioen en promoveren en Hull haalt waarschijnlijk niet eens de play-offs. Dus waarom Hull?

Spoiler

565jqjd9.jpg

566idk44.jpg

567sekg1.jpg

568kxk25.jpg

564e1jlw.jpg

Aanstaande zondag spelen wij thuis onze laatste wedstrijd dit seizoen en wel tegen Tranmere Rovers FC, een Engelse voetbalclub uit de stad Prenton, Birkenhead.

Inmiddels heb ik iedereen, alle spelers, stafleden, medewerkers en de leiders van onze fangroepen op de hoogte gebracht, van mijn aanstaande vertrek.

569kojnm.jpg

Tijdens de persconferentie vooraf aan de wedstrijd kon ik mij nog net beheersen, omdat de manager van Tranmere, de Deen John Jensen, 59 jaar, de club en mij beledigde. Het ging o.a. om het volgende:

5701yk02.jpg

Tja, wat moet je op zo een onzin zeggen?  Ik haalde diep adem, telde in gedachten tot 10 en zei heel rustig en zonder stemverheffing:  Tot nu toe hebben wij 43 competitiewedstrijden gespeeld en alle 43 gewonnen, omdat volgens de heer Jensen alle 43 tegenstanders ons niet serieus hebben genomen.  Voorts hebben wij 129 punten en als ik mij niet vergis, heeft uw club, mijnheer Jensen, slechts 18 wedstrijden gewonnen en maar 68 punten. Dat zijn 61 minder dan wij en dat, ofschoon in tegenstelling tot u, niet over kwaliteiten beschik.’ 

Natuurlijk ben ik gauw op mijn pikkie getrapt als iemand mij belachelijk wil maken en lange tenen heb ik soms ook. Vandaar dat ik met een spottend lachje de persconferentie verliet.

Uiteraard heb ik in de kleedkamer mijn jongens van het lulverhaal van Jensen op de hoogte gebracht en iedereen was het ermee eens, dat wij Tranmere straks op het veld een poepje zouden laten ruiken.

Bij droog maar licht bewolkt weer en voor 5214 toeschouwers verschenen wij voor onze laatste match in de gebruikelijke 4-4-1-1 opstelling met aanvallende intenties. The Rovers kwamen in een

4-2-3-1 formatie het veld op en ene Tom Bramall was de scheidsrechter.

Het werd geen hoogstaande wedstrijd wel min of meer een oorlog op het veld, want het ging er keihard aan toe en scheids Bramall had zijn handen vol aan de duels over het hele veld. Hoe dan ook wij waren de betere ploeg en werden uiteindelijk de terechte winnaar en wel met een vette uitslag van 3 : 0.   Jensen wist na afloop van de wedstrijd niet hoe snel hij de kleedkamers op moest zoeken en ik liep het veld op en bedankte mijn spelers en het publiek.

571gjk02.jpg

-------------------------------

Spoiler

572n1jqy.jpg

5739ujzb.jpg

5747kkxc.jpg

575z1kf1.jpg

Ofschoon wij wederom een fantastisch seizoen beleefd hebben, stop ik ermee. Natuurlijk is mijn werk hier nog niet af en ooit zal ik terugkeren naar Engeland om in de Championship  of in de Premier League te werken, maar voor nu heb ik even mijn buik vol van Engeland en verlang ik gewoon weer naar huis. Wel wil ik nog even een weekje ontspannen op de camping en met Tony de volgende stappen bespreken.

newsdcjr6.jpg

576z5ko1.jpg

Zo de kogel is door de kerk en ik ben nu werkeloos en verblijf op de camping als vakantieganger.

Ik hoop mijn avontuur in Nederland voort te kunnen zetten, ofschoon dat bijzonder moeilijk zal worden, want volgens maatje Tony zijn er momenteel amper clubs in de KKD, die op zoek zijn naar een manager. Maar ik ben er klaar voor en als er een Nederlandse club een manager zoekt, ben ik er als de kippen bij. Solliciteren kan ik als de beste en mijn moeder heeft mij al telefonisch toestemming verleend, om weer (natuurlijk gratis) thuis te wonen.

Dus ik hoop jullie binnenkort in Nederland met een nieuw avontuur te kunnen vermaken.

----------------------------------

Edited by germandutch
  • germandutch changed the title to [FM21] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal

banneref2js0.jpg

22qjot.jpg

Heerlijk om weer thuis te zijn na een paar jaar in Engeland ‘rondgezworven’ te hebben. Mijn moeder was blij, mijn vader helaas totaal niet. In zijn ogen was en bleef ik een mislukkeling, omdat ik niet tot de medische wereld behoorde en ondanks mijn medische opleiding voor een asociaal vak had gekozen. Mij best, in de ogen van mijn vrienden en kennissen was ik gewoon een held, omdat ik als voetbaltrainer kampioenschappen had behaald.  Alleen was ik nu werkeloos en ik moest op zoek naar een nieuwe werkgever. Het liefst een club dicht bij huis. In de praktijk wordt het woord trainer vaak gebruikt terwijl eigenlijk docent wordt bedoeld: iemand die kennis overdraagt, een expert-rol heeft en het gedrag van deelnemers en de groepsdynamiek vanuit een positie van autoriteit aanstuurt.

Zoals ik al eerder heb aangegeven, wil ik hier in Nederland niet gelijk de grote jongen uithangen, maar gewoon zoals het een nuchtere Rotterdammer betaamt, mij van onderaan opwerken. Het probleem is alleen, dat er slechts een club uit de KKD op zoek is naar een trainer/manager. En dat is uiteraard FC Dordrecht.  Dat is een club, die nooit iets wint en waarmee je alleen maar degradatievoetbal kunt spelen. Maar ja, als ik mij niet vergis hebben ze nu een samenwerking met Feyenoord en dat veranderd natuurlijk de hele situatie.  Vandaar dat ik, als fan van Feyenoord, onmiddellijk mijn CV en prijzenlijst aan de burelen van FC Dordrecht heb gestuurd. Niet per post, maar per mail.

In de Engelse Lower Leagues beschouwen ze mij min of meer als een held, maar in Nederland kennen alleen mijn ouders en kennissen mij. In Rotterdam en omstreken ben ik een volledig onbeschreven blad.  Bovendien de Nederlandse voetballers hebben een volledig andere mentaliteit dan hun Engelse collega’s. In Engeland  had ik hoofdzakelijk met broodvoetballers te maken en in de thuisomgeving wordt ik volgens mij meer geconfronteerd met liefhebbers en zeikerdjes.

Hoezo zeikerdjes? Nou een Nederlander wil altijd en voor alles een verklaring hebben en een weerwoord geven. De Engelsen accepteren duidelijke opdrachten en voeren ze, voor zover mogelijk, klakkeloos uit. Net als de Duitsers en de Belgen.

Zoals u ziet, ben ik mij mentaal al een beetje aan het voorbereiden om straks hier  in Nederland aan de slag te kunnen. Het probleem is alleen, in mijn directe thuisomgeving heb je maar 4 profclubs. Feyenoord, Sparta, Excelsior en Dordrecht. En volgens VI verkeert alleen Dordrecht continu in zwaar weer. Na ja, nog is het niet zover, maar van alles op de hoogte blijven lijkt mij niet verkeerd.

Trouwens, ik heb morgen in Eindhoven een afspraak met de net als ik werkeloze Phillip Cocu. Hij heeft beloofd, mij bij te praten over de Nederlandse clubs, dus daar verheug ik mij al op.

Ons onderhoud vond in het restaurant in hotel Tulip Inn Eindhoven Airport in de wijk Strijp plaats. Voor mij was het uitermate interessant, want de heer Cocu weet wel waar die over praat en hij wist veel over de Eredivisie maar ook over de clubs van de KKD te vertellen. Alleen feit is ook, dat wij wat het spelletje betreft, niet op een lijn zitten. Hij is een voorstander van behoudend en voorzichtig voetballen, dus meer op de counter en ik ben een fanaat van aanvallend en vooral opportunistisch voetballen. Toen ik hem erop wees, dat die in Engeland tot nu toe geen succes had, omdat die veel te behoudend en schijterig zijn team liet spelen, werd die nog kwaad ook. Enfin, ik heb het gelukkig weer bij kunnen leggen en het werd net geen ruzie en achteraf kan en mag ik zeggen, dat het tenminste voor mij een zeer onderhoudend en leerrijk gesprek was.

Misschien is het nu net niet het juiste tijdstip om te solliciteren, maar het is niet anders. Mijn centjes zijn op, financiële reserves heb ik niet, dus ik moet wel.

32fk5n.jpg

RC Genk is waarschijnlijk op dit moment te hoog gegrepen voor mij, bovendien hanteren ze in België hele strenge coronaregels en ik vind het een saaie boel wat voetbal betreft. België heeft weliswaar een behoorlijk aantal geweldige spelers, maar het trekt mij niet. Het spreekt mij gewoon niet aan, ik kan er niets aan doen. Sheff. Wednesday is een leuke club, maar nu niet. Dus blijft alleen maar FC Dordrecht over, het lelijkste eendje uit de klas, maar wel dicht bij huis. Verleden week, vanuit Engeland heb ik al mijn sollicitatie + CV verstuurd, maar tot nu toe helaas nog niets vernomen.  Dus het is maar afwachten geblazen en ik hoop, spoedig iets van hun te vernemen. Voor Dordtse begrippen heb ik toch een behoorlijke bagage, maar ja, hun beslissen. 

Om eerlijk te zijn, ik had de hoop al opgegeven, toen ik plots toch nog bericht kreeg van Dordrecht.  Ik mocht op gesprek komen en ze stuurden mij al gelijk een 2jarige contractaanbieding. Dit was voor mij het teken, dat ze in paniek waren en dat het water hun tot de lippen stond. Ik bevestigde de afspraak en de volgende dag, netjes in het pak, vertrok ik naar Dordt. Toen ging alles slag op slag.

Mijn resultaten met Boston United deden het hem. 3 opeenvolgende kampioenschappen en twee bekers plus 44 wedstrijden gewonnen in het laatste seizoen, dat waren toch cijfers, die de Dordtse directie onvoorstelbaar voorkwamen.

Enfin, ik heb het contract onmiddellijk getekend.  Het was weliswaar geen vetpot , maar ik kon (gratis) thuis blijven wonen en ik kreeg er bovenop nog een reisvergoeding.

4ezksu.jpg

Aanstaande maandag wordt ik op de club verwacht voor de presentatie aan de RVC, de staf, de medewerkers en uiteraard de spelers. Een dag later is mijn eerste werkdag en mag ik mij officieel een schapekop noemen.

Edited by germandutch