Jump to content
germandutch

[FM20/LLM] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal

Recommended Posts

bannerewij6n.jpg

24251k6d.jpg

Wij waren elke dag druk in de weer, o.a. met het aantrekken van huurspelers. En ja hoor, wij hebben weer drie spelers binnen kunnen halen. Uiteraard geen toppers, maar jonge gretige talenten, die ons niets kosten.

Spoiler

245whkgq.jpg

Danny Kendall, 17jr, spits en afkomstig van Coggeshall United. Een snelle jongen met inzet.

246x7jvf.jpg

Matty Withe, 17jr, MR/ML, afkomstig van Bexhill. Ook een snelle jongen met een voorzet.

247wfkl7.jpg

Malcolm Hodge, 17jr, VM, afkomstig van Stourport. Een echte lefgozer.

Maar laten wij wel wezen, het zijn geen spelers, die aan mijn eisen voldoen (Vastberadenheid + Beslissingen). Wel zijn het goedkope gasten voor de breedte die uitmunten in vastberadenheid en als back-up te gebruiken zijn. 

Verleden zaterdag is het ons niet gelukt om Colne te kloppen en nu moeten wij het dus opnieuw tegen ze opnemen. Het feit, dat wij in de tweede helft kansen hadden om te winnen, houd ons nu op de been. Alleen een ding maakte mij zorgen. Onze tegenstander had nu een tweede spits erbij en wel ene Max Hazeldine. En ja hoor, die ken ik!  Niet of beter gezegd nog niet in het echt, want alleen uit een FM game van een paar jaar geleden. Ik was toen manager van Stockport en deze Max Hazeldine was mijn absolute topscorer. Mede door zijn doelpunten werden wij toen kampioen. En nu kom ik hem dan in het echt tegen en voel een beetje nattigheid. Misschien vind u dat gek, maar ik hecht altijd waarde aan mijn ‘gevoel’ en vaak heb ik het dan bij het juiste eind.

Enfin, door de aanwezigheid van spits Hazeldine kreeg ik het idee, om met een versterkte achterhoede te spelen. Dus net zo als de grote Louis van Gaal in 2014 tijdens het WK met Oranje deed. Hij had toen ook geen vertrouwen in de defensie en speelde toen met 3 centrumverdedigers en 2 aanvallende vleugelbacks. Oranje werd toen derdes. Samen met Tony heb ik een hoop websites uitgespit en naar een tactiek met 5 verdedigers gezocht. In FM Base hebben wij een Koreaanse tactiek gevonden en wel een 5-2-3-0.  De behaalde resultaten met deze tactiek leken geweldig te zijn, alleen konden wij de uitleg niet lezen.

AM Jack had mij erop gewezen, dat het goed zou zijn als wij tegen deze tegenstander ‘hoog druk’ zouden zetten en volgens de ‘geleende trainingsboeken’ kon dat met de 3 AMC van deze tactiek.  En ik had de spelers voor deze tactiek. Ook al mis ik een hoop spelers door vermoeidheid, maar ik kon wel een elftal opstellen en ook 7 reservespelers (waarvan er drie totaal niet WF waren).

Om het verhaal kort te maken, bij mooi voetbalweer en voor 529 toeschouwers (waarvan slechts 2 uit Colne) kwamen wij in deze spitsen-loze tactiek het veld op. Onze tegenstander verscheen weer in een 4-4-2 en scheidsrechter was een vrouw, ene Amy Fearn van 42 jaar.

Spoiler

Amy Elizabeth Fearn (geboren Rayner; geboren 20 november 1977) is een Engelse voetbalscheidsrechter uit Loughborough, Leicestershire, die in 2010 de eerste vrouw werd die scheidsrechter werd in de Football League. Met een diploma in economie en een full-time carrière in de accountancy, nadat ze ook voetbal had gerefereerd sinds de leeftijd van 14, werd ze pas de tweede vrouw na Wendy Toms die naar de positie van assistent-scheidsrechter in het Engelse profvoetbal kwam. Op 9 februari 2010 werd ze de eerste vrouw die optrad als de hoofdscheidsrechter in een Football League-wedstrijd.

25106kfw.jpg

Op het eerste gezicht een uiterst vriendelijke vrouw, maar als je haar in de wedstrijd dwars zit, wordt het een echte bitch. Vandaar dat ik mijn jongens had opgedragen, dat ze zich onberispelijk tegen haar dienen te gedragen. Respectvol voor de vrouw in een mannenwereld. Want vrouwen die zich in een mannenwereld staande kunnen houden, zoals vrouwelijke scheidsrechters  en ook docentes (waar ik heel vaak mee te maken had) weten van wanten en hebben haren op de tanden.

243y8jz9.jpg

244prkzs.jpg

Het zal mij een zorg zijn, of de scheids een man of een vrouw is. Maar je mag dan wel verwachten, dat het iemand is die het ook allemaal bij kan benen. Welnu, onze scheids had er moeite mee. En blijkbaar heeft een van de jonkies op het veld (of vanaf de tribune) haar ‘oma’ genoemd, want ze begon voor alles en nog wat te fluiten en onmiddellijk gele kaarten te trekken.

In de 22ste minuut kregen wij een vrije trap op zo een kleine 29m voor het doel van de tegenstander. MC Sedgley was de aangewezen persoon om deze vrije trap te nemen. En hij nam hem en hoe. Via de paal ketste de bal het doel in en de langverwachte openingstreffer was een feit. 1 : 0  en misschien ietwat tegen de verhouding in. Want laten we wel wezen, technisch was de tegenstander beter, alleen wij waren sneller en effectiever.  

We stonden voor en wij willen deze overwinning binnenhalen, dus wordt het tijd voor vers bloed.  Nieuweling Kendall en Leung Wai Chun hadden zich in de eerste 45 minuten het apelazarus gelopen, dus mochten zij gaan douchen en Jason Kessell-Treadwell en Hirrel namen hun posities over. 

In de tweede helft ging het gas erop en was ieder van mijn jongens als het ware op de brommer. Mevrouw Fearn ging het te snel, ze was amper op balhoogte en had steeds meer moeite de spelsituaties correct te kunnen beoordelen. En The Reds liepen steeds meer gefrustreerd met het schaamrood op de kaken over het veld en achter de feiten aan.

In de 57ste minuut gaf VL Cooper een perfecte voorzet op het hoofd van gelegenheids-AMC Habte, die de bal feilloos binnenkopte. 2 : 0 en de rode koppen van The Reds gingen steeds meer hangen.  6 minuten later haalde ik AMC Habte uit voorzorg eruit en bracht Pelles.

Gelegenheids-AML Hirrel was koud op het veld, toen hij in de 67ste minuut een simpele breedtepass op VL Cooper speelde en Cooper nam de bal van een meter of 19 vol op zijn slof. En ja hoor, de bal verdween in het doel en het stond 3 : 0. 

Het duurde tot de 85ste minuut toen er weer iets gebeurde. Uit een voor mij duidelijke buitenspelpositie tikte ene Webb-Foster de bal over onze doellijn. Ik dacht dat de scheids het doelpunt zou afkeuren maar tot aller verbazing keurde zij het goed, omdat ze veel te ver van de situatie afstond.  ‘K*twijf’ dacht ik en hoorde iemand luidhals vloeken. Het was Tony en hij schrok er zelfs van. 3 : 1 en ofschoon niet terecht was het ergens toch wel verdiend.

Vijf minuten later was het VC Meehan die de 4 : 1 binnen knalde, doordat ene Pugh de bal finaal had gemist.

En dan mevrouw de scheids!  Ze heeft maar liefst 43 overtredingen en 48 vrije trappen gefloten. Maar dat niet alleen, wij kregen ook nog 7 gele kaarten en de tegenstander 3. Achteraf werd duidelijk, hoe warrig haar optreden was want ze kreeg een 3.7 waardering. Dus heel erg slecht!  Ieder krijgt wat die verdient, wij de punten en de overwinning.  En dus waren wij uiteindelijk wel tevreden.

Spoiler

248q8kgr.jpg

249uijtc.jpg

250uxktz.jpg

@True_Legend  @Vlonkie  @Chimpa  @TheRedOne  @ROEMM  @Makalakalane  @Daniell  @r4vje  @rik1991  @Olivierke  @stef1978  @T10  @Kavinos  @joosthaf  @komodo25  @neva  @spaansetukker

Bedankt voor jullie reacties.

Edited by germandutch