Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

Persoonlijk wel mooi dat Ajax wordt afgewimpeld.  En met Atletico een toptransfer te pakken . Ook mooi afgesloten bij Utrecht 

Moest even wat inhalen. Ik heb een hoop gemist. Poh een transfer naar atletico is niet niks, best een grote stap. Mooi om te lezen dat het buiten de lijnen ook goed gaat. Nu je naar Spanje gaat ben ik benieuwd of Vita nog een rol gaat spelen

5db9a50d52cd8-iloro.png

Vlak voor het verstrijken van de transferperiode was daar toch de lang verwachte transfer van Iloro. Dat hij FC Utrecht na een jaar al was ontgroeid was duidelijk. Atlético Madrid had genoeg gezien en  legde uiteindelijk 6 miljoen Euro neer voor het Nederlandse talent en dat deed behoorlijk wat stof opwaaien. De vraag is natuurlijk of de stap niet te groot is voor hem.

Allereerst gefeliciteerd met je transfer en je debuut inmiddels.

Ja bizar hoe snel dat kan gaan. Ik speelde op donderdag voor FC Utrecht en op vrijdag was alles in kannen en kruiken. Datzelfde weekend kreeg ik nog wat minuten van de trainer in de thuiswedstrijd tegen Getafe. Het is allemaal nog best wel onwerkelijk.

2 jaar geleden zag de wereld er nog heel anders uit voor je. Had je die zelf allemaal eigenlijk wel verwacht?

Ik was overtuigd van mijn eigen kwaliteiten maar er komt natuurlijk ook wel het nodige geluk bij kijken. Ik heb bijvoorbeeld het geluk gehad dat ik 2 trainers had die het in mij zagen zitten en me de kans gaven om mezelf te ontwikkelen. Maar als je mij vorig jaar had gezegd dat ik nu bij 1 van de beste clubs van Spanje zou zitten had ik je voor gek verklaard.

Veel mensen vinden dat de stap van FC Utrecht naar de top van Spanje te groot is. Hoe kijk jij daar zelf tegenaan?

Dat mogen die mensen vinden. Zelf zie ik dat anders. Als je bijvoorbeeld een kopduel wilt winnen hebben je ook niks aan stappen en moet je sprongen maken. Datzelfde moet ik nu doen om te laten zien dat ik het aan kan om bij Atlético een vaste waarde te worden. 

Hoe was de ontvangst bij de club?

Dat was top. Toen ik aankwam volgde eerst de medische keuring en toen al kwamen een aantal spelers een praatje maken. Ze feliciteerden me al en keken er naar uit om mij aan het werk te zien. Het was gelijk al duidelijk dat het een vrij hechte groep is. Ook de trainer is een warme man. Diego Simeone word in Nederland vooral gezien als een idioot langs de lijn maar hij is heel vriendelijk. De passie waarmee hij spreekt over voetbal is geweldig om aan te horen en hij is heel duidelijk naar mij geweest. Ik moet hard werken op de trainingen om een plekje te verdienen maar als ik dat doe gaat hij me zeker genoeg kansen geven. 

Je gaf al aan dat het hectisch was de afgelopen dagen. Heeft dat invloed op je spel?

Natuurlijk! Het was na de wedstrijd tegen Zenit even bijkomen en op vrijdag vliegen. Ik heb mijn contract ondertekend en kreeg gelijk te horen dat ik bij de wedstrijdselectie zat. Gelukkig had ik voetbalschoenen meegenomen want de rest lag allemaal nog bij FC Utrecht. Op maandag vloog ik terug om me te melden bij Jong Oranje maar ben ik eerst nog even mijn spullen op gaan halen en heb ik afscheid genomen van het personeel en de spelers en trainers die aanwezig waren. 2 wedstrijden met jong oranje spelen waarvan er ook nog eens 1 uit en nu weer op het punt om naar Madrid te gaan. Het lijkt me logisch dat je dan even uit je ritme bent. Gelukkig heb ik nu even de tijd om me aan te passen.

Sta je er alleen voor in Madrid of gaat er iemand met je mee?

Mijn vriendin gaat voorlopig mee. In eerste instantie was dat niet de bedoeling maar het komt nu toevallig zo uit. Of dat voor vast is of tijdelijk dat weten we nog niet. Mijn ouders blijven gewoon in Nederland maar zullen regelmatig over komen. Spanje is voor mij natuurlijk ook niet vreemd dus dat maakt het ook al een stukje makkelijker. Wel ben ik blij dat Lisa mee gaat want ik zie mezelf niet elke dag alleen op een hotelkamer zitten voorlopig. De club is druk bezig om een huisje te regelen maar ik vind het daarbij wel belangrijk dat Lisa ook een rol daarin speelt. Als alles goed gaat moeten we ook een keer gaan samenwonen en ik vind het dan wel fijn als het voor haar ook goed voelt.

Mogen we uit bovenstaande opmaken dat je langer dan een seizoen blijft?

In het voetbal weet je het natuurlijk nooit. Ik zag mezelf bijvoorbeeld jaren lang bij Murcia spelen en voor FC Utrecht was dat niet anders. Het voetbalwereldje is echter onvoorspelbaar dus je weet het nooit. Ik heb natuurlijk niet voor niks een contract voor 5 jaar getekend dus de intentie om hier de komende jaren te blijven die is er zeker. Al is dat natuurlijk ook afhankelijk van hoe mijn situatie straks hier is. Mijn doel is om mezelf hier zo snel mogelijk in de basis te spelen maar zit ik over een jaar nog vast op de bank dan is het misschien beter om naar wat anders te kijken. Dat zijn echter zorgen voor later. Het is nu belangrijk om zo snel mogelijk de normen en waarden van de club in me op te nemen en van daaruit mijn kwaliteiten laten zien.

----------------------------------------

@Marius Persoonlijk had ik hem misschien toch graag naar Ajax zien gaan. Als topscorer van de eredvisie en met de champions league was dat voor zijn ontwikkeling top geweest. echter was het daar natuurlijk ook de vraag of hij wel aan spelen toe zou komen. de tijd zal het leren

@delichris een mooier afscheid kon natuurlijk niet. nu is het inderdaad zaak om het in een grotere competitie te laten zien

@komodo25 Ajax is natuurlijk ook top natuurlijk maar leg het maar eens uit aan je vader die de club ergens toch verafschuwt 

@Niejo101 het is inderdaad een reuzenstap maar dat was die van murcia naar utrecht eigenlijk ook

@T10 Het zal natuurlijk niet gelijk top gaan en er zal hard gewerkt moeten worden voor een beetje speeltijd een kijken welke rol lisa hier in kan spelen om iloro rustig te houden

@ElMarcos @nasje92 @Isco22 @True_Legend @Daniell @Vlonkie @r4vje @Whitewolf345

Heel erg fijn interview. Ben ook wel benieuwd of Vita terug in beeld zal komen nu Iloro terug in Spanje is. Maar first things first, eerst al eens een basisplek veroveren bij Atlético.

5db9a50d52cd8-iloro.png

De eerste keer dat ik Iloro zag vond ik het eigenlijk een beetje eng. We bleven elkaar een beetje aan staren en we hadden allebei zoiets van ik ken jou ergens van. Pas toen een vriendin tegen mij zei dat hij het was heb ik hem een berichtje gedaan. Hij pakte het gelukkig goed op en diezelfde avond hebben we nog even staan praten. Was het liefde op het eerste gezicht? Dat zeker niet maar het gevoel dat we een klik hadden was er wel gelijk. Nummers werden er volgens mij niet direct uitgewisseld dus ging het vooral via DM op Instagram. Langzaam aan kwam er wel iets naar boven bij mij dat ik hem beter wilde leren kennen en op dat moment nodigde hij mij uit in zijn wereldje. Ik bezocht een wedstrijd met vriendinnen en 's avonds gingen we uit eten. Hij kwam lekker alleen met de meiden mee en vond dat ook totaal niet erg. Toen hij me mee vroeg voor een paar dagen naar Barcelona wist ik zeker dat het gevoel dat ik onderhand had ook wederzijds was. Ik daagde hem uit door te zeggen dat hij binnen een paar jaar bij Barcelona zou spelen en kijk eens waar hij nu is. Onze eerste vakantie samen hebben we ook al achter de rug en ik weet nog goed dat ik zei dat ik niet gelijk mee zou kunnen gaan mocht hij naar het buitenland vertrekken. Daar heb ik me aan gehouden want tijdens zijn contract ondertekening en zijn debuut was ik gewoon in Nederland maar dat voelde voor mij totaal niet goed. Na de interland periode bij Jong Oranje heb ik besloten om toch met hem mee te gaan en met iemand van de club op zoek te gaan naar een huis. Iloro maakt zich daar niet echt druk om. Hij heeft zijn tekenpremie beschikbaar gesteld om iets moois te vinden en voor dat bedrag kan je best een riante villa kopen.

Wat ik wel fijn vind is dat Iloro een aardig woordje Spaans spreekt en dat het dus voor mij ook makkelijker is om samen met hem de deur uit te gaan en de stad te verkennen. Na de wedstrijd bij Sevilla waar hij een assist gaf bij de 2-3 in de 90e minuut op Felix leek hij er voor te zorgen dat ze er met de winst vandoor gingen maar het werd alsnog gelijk kreeg hij toch een eerste tik te verwerken. Hij hoefde niet mee naar Napels voor de eerste Champions League wedstrijd tegen Napoli. Even dacht ik dat hij de wedstrijd zelf niet wou bekeken omdat hij me mee vroeg om ergens wat te gaan eten en de stad in te gaan maar hij koos er bewust voor om wat te gaan eten op een plek waar veel supporters zouden zijn zodat we met hun de wedstrijd konden bekijken. Op die manier maakte hij zich geliefd bij de supporters en zingen ze hem nu al toe als hij moet gaan warm lopen. De trainer besloot de supporters hun moment te gunnen tegen Celta De Vigo en bij een 1-0 stand kwam hij er in. Het kippenvel stond dik op mijn huid. Het was de eerste keer dat ik in het Wanda Metropolitano was en om dan je vriend zo'n welkom te zien krijgen is geweldig. 

Ook op bezoek bij Barcelona krijg hij zijn minuutjes maar kon hij er niet voor zorgen dat een bevlieging van zijn idool Messi genoeg was voor de tegenstander om te winnen. Toen hij eenmaal thuis was zat hij er niet mee. Hij vond het al geweldig om in dat stadion te mogen spelen al waren het maar 13 minuten. Iloro is gelukkig niet de enige Nederlander bij de club want ook Teun Koopmeiners is op het laatste moment aangetrokken. Als die jongens onderweg zijn met het team trek ik veel met zijn vriendin op. Het is voor ons beiden wel fijn dat we dan elkaar hebben want alleen is ook maar alleen. Tegen Espanyol doet Iloro weer van zich spreken maar op doelpunten is het dan nog wachten. Met een assist en een versierde strafschop is hij bij 2 treffers in de met 6-1 gewonnen wedstrijd toch belangrijk. Even kijkt hij Lemar aan of hij mag. Dat zie ik aan zijn lichaamstaal maar hij kent zijn plek.

Het hoogtepunt kwam voor hem al voor de 2e groepswedstrijd in de Champions League. Hij had de tranen in zijn ogen staan toen hij me vertelde dat hij mocht gaan starten. Zijn eerste basisplaats sinds zijn komst en dan gelijk zijn eerste Champions League wedstrijd. Alleen al vanwege zijn emotie had ik in de gaten hoe veel dit voor hem betekende. De Champions League is op clubniveau toch het hoogst haalbare voor een voetballer. Zijn ouders kwamen over voor deze wedstrijd en ook al ken ik ze misschien dan niet zo lang ik heb zijn vader in die korte periode nog niet zo trots gezien. De tranen die over zijn wangen liepen toen die Hymne door het stadion galmde zal ik niet snel vergeten. Iloro zwaaide nog een keer naar ons en dat was de opmaat voor een onvergetelijke avond. Na 6 minuten spelen geeft hij de assist bij de openingstreffer van Hysaj maar vlak na rust is daar dan eindelijk het moment waarop iedereen maar voor Iloro zelf op heeft gewacht. Ik zie hem vragen om de bal in de ruimte en die komt dan ook hoog. Zijn aanname is goed en hij heeft zijn lichaam tussen de bal en de tegenstander. Hij krijgt de bal mee en heeft net genoeg ruimte om de bal langs de doelman in de verre hoek te tikken. Nog voor dat die bal over de lijn ging stond zijn vader al te schreeuwen. De ontlading op de tribunes is groot en dan is het moeilijk om je tranen in bedwang te houden. Je ziet hem staan armen uit elkaar en genieten van het moment. Onderweg terug naar eigen helft volgt er dan dat korte moment van oogcontact en het hartje. De wedstrijd lijkt een beetje dood te bloeden maar niet als het aan Iloro ligt want een voorzet van Saúl knalt hij ook nog tegen de touwen uit een volley en daarmee is hij de man van de avond. Zijn glimlach na de wedstrijd is veelzeggend. Dit was echt even nodig. Zijn avond word nog veel mooier want de bondscoach zat blijkbaar ook op de tribune. Als we op hem wachten om richting huis te gaan word hij nog even opgehouden en dan komt het besef. Hij heeft zojuist te horen gekregen dat hij voor het eerst bij het grote Oranje zit

---------------------------------------------------------------

een stukje door de ogen van Lisa

@komodo25 Daar heb ik zelf ook aan zitten denken. Het zo wel weer een extra draai aan het verhaal kunnen geven dus wie weet

@delichris soms loopt het zoals het loopt en op dit moment is het misschien maar goed dat lisa er bij is. een jonge jongen alleen in een grote stad. alleen daardoor zal het al een fiasco kunnen worden voetballend gezien

@Marius Je weet wat ze zeggen over de eerste liefde. die blijft toch altijd ergens terug komen maar het vizier staat voorlopig op voetbal en Lisa

@Niejo101 @T10 @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @True_Legend @Daniell @Vlonkie @r4vje @Whitewolf345

Bij deze wil ik natuurlijk iedereen ook een fijn uiteinde wensen en een goed gezond en gelukkig 2020. Dat er nog maar veel novelles mogen volgen en volgehouden worden

Ook bij Atlético lijkt Iloro nu gelanceerd. En dat ging relatief snel. De oproep voor Oranje is alleszeggend.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het is natuurlijk een voordeel dat ik al een jaar in Spanje heb mogen leven en dus een beetje weet hoe het er aan toe kan gaan. Dat maakt het aanpassen makkelijker. De taal spreek ik al dus wat dat betreft leek het me leuk om Lisa mee te nemen de stad in en daar de wedstrijd te kijken tegen Napoli. Ik kan dan wel zuur op de bank thuis gaan kijken maar daar hebben we niks aan. Het was een win win situatie. Ik maakte me zo gelijk geliefd bij de fans en ik kon Lisa wat van de stad laten zien. Natuurlijk was september ook een maand om niet te vergeten. Van minuten sprokkelen naar mijn basis debuut in de Champions League naar zelfs geselecteerd worden voor het Nederlands Elftal. Daar reis ik trouwens met een slecht gevoel naartoe want er werd bij Athletic Bilbao met 1-0 verloren en ik kwam geen minuut in actie. Met Teun reis ik naar Zeist en het enige advies dat ik van hem krijg is om er van te gaan geniete. De eerste keer vergeet je namelijk nooit. Het is vooral een leerzame week waarin het besef er wel degelijk is dat ik op dit moment bij de beste 23 voetballers van het land hoor. Ik mag mijn debuut maken in de gewonnen wedstrijd tegen Moldavië. In de Johan Cruijff Arena staat het op dat moment al 3-0 en ik krijg 20 minuten van de bondscoach. Scoren doe ik niet maar uiteindelijk word het 5-0 en is er weer een droom werkelijkheid geworden. In en tegen Noorwegen kom ik niet aan spelen toe maar word er ook gewonnen. De bondscoach wenst me succes bij de club en zegt te hopen dat ik deze lijn in mijn ontwikkeling vol kan houden.

Als kersvers international kom ik terug bij de club waar een aantal aanvallers van hun internationale verplichtingen terugkeren met wat klachten. Ik hoop dat stiekem al dat ik ook voor het eerst in de competitie mag starten en mijn hoop word een paar dagen later bevestigd. Ik krijg het vertrouwen van de trainer in de thuiswedstrijd tegen Real Betis en dat vertrouwen betaal ik binnen 19 minuten spelen terug. Na een scherp aangesneden vrije trap volgt er een scrimmage en de bal wil het strafschopgebied maar niet uit. De bal komt voor mijn voeten en onbewust vind ik precies het gaatje dat voldoende is om de openingstreffer van deze wedstrijd te maken 1-0. Ik vier het met de bank en de knuffel die ik als laatste krijg is van de trainer. Hij is ook oprecht blij voor mij. 6 minuten later is de wedstrijd klaar als Saúl er op prachtige wijze 2-0 van maakt. Het tempo word er dan uit gehaald en we gaan vanuit de controle voetballen. Ik heb dit vaak gezien op tv dus als een verassing kwam dit dan ook niet. Toch is het jammer als je zoals ik nog op de Nederlandse manier denkt. Altijd willen aanvallen. uiteindelijk gaat het toch om het resultaat en dat is natuurlijk gewoon goed met een simpele 2-0 overwinning

Een paar dagen later staat er voor mij persoonlijk toch een beladen potje op het programma. Ajax komt voor de Champions League op bezoek. Buiten dat het gewoon leuk is om tegen een Nederlandse club te spelen als je zelf in het buitenland speelt is het natuurlijk de club die ik de afgelopen transferwindow heb afgewezen. Iedereen zag het als de logische stap maar ik kon het mijn vader als Feyenoorder niet aan doen om voor Ajax te gaan spelen. Was hij voor elke andere club geweest dan speelde ik waarschijnlijk nu in het andere shirt. Ik krijg opnieuw een beloning met een basisplek en opnieuw lopen de rillingen over mijn lijf bij het horen van die Champions League hymne. Na 21 minuten lijk ik naar de kant te moeten na een botsing met Blind. Blind kan niet verder en ik voel mijn ribben ook behoorlijk. Gelukkig kan ik met wat pijnstillers door en in de rust volgt er een flinke verdoving. Ik mag nog blijven staan als ik daar zelf ook akkoord mee ben. Ik heb die verdoving natuurlijk niet voor niks laten zetten en dus ga ik vol goede moed de 2e helft in. 26 seconden na de aftrap is het raak voor ons. Ajax wil ons onder druk zetten en Morata word de diepte in gestuurd. Op de achterlijn krijgt hij de bal voor en tussen 2 man weet ik koppend de bal de verre hoek in te sturen en Onana kansloos te laten. Ik vier het niet te uitbundig want ik voel mijn ribben nog steeds wel. Uiteindelijk word ik na een uur spelen toch vervangen. Vanaf de bank zie ik Ajax langzaam het spel maken maar tot echte kansen komen ze gelukkig niet en zo word ik uitgerekend in de wedstrijd de matchwinner.

Een paar gekneusde ribben zijn natuurlijk nooit fijn maar op dit moment komt het wel erg ongelegen. Na 2 wedstrijden in de basis waarin ik toch mijn potentie heb laten zien mag ik vanwege die blessure plaatsnemen op de bank in de uitwedstrijd tegen Valencia. Het loopt niet bij ons. Het is ploeteren en van goed voetbal is geen moment sprake. Na een uur spelen kijken we tegen een 2-0 achterstand aan en lijkt het er op dat we kansloos ten onder gaan. Ik mag nog warm lopen maar vraag me eigenlijk af wat voor zin dat heeft ongeveer 7 minuten voor tijd. Dan schiet Koke vrijwel uit het niets van een meter of 30 de 2-1 tegen de touwen en mag ik gelijk bij de trainer komen. Aanwijzingen krijg ik niet de enige opdracht is nu de gelijkmaker forceren. Het is pompen of verzuipen in die slotfase. Bij Valencia proberen ze de boel dicht te houden en dat lijkt te lukken maar in de 90e minuut schiet er toch nog een balletje tussendoor. Met de punt van mijn schoen ben ik net iets eerder bij de bal dan Cillessen en zie ik de bal tergend langzaam over de doellijn rollen. 2-2 en de Onlading is gigantisch bij ons. Zo groo zelfs dat ik tijdens het juichen weer een flinke tik op mijn ribben krijgen en blijf liggen. Ik maak met pijn en moeite de wedstrijd af maar dat het niet goed voelt is duidelijk.

Ik moet uit voorzorg de wedstrijd tegen Real Sociedad laten schieten Ik heb te veel last en baal daar gigantisch van. Mijn humeur word er niet beter op als we na 4 minuten al achter komen en deze klap niet meer weten recht te zetten. Ik sla nog wat trainingen over maar voor de wedstrijd tegen Rayo Vallecano zit ik er weer bij. Sterker nog ik mag gewoon in de basis starten. Ik voel hier mega veel vertrouwen en volgens mij heb ik met mijn spel ook wel laten zien dat ik een basisplaats verdien op dit moment. Ook vandaag voel ik me goed. Ik durf dan niet vol de duels in te gaan maar op het moment dat het moet doe ik het toch. Na 35 minuten spelen is het een voorzet van Zinchenko en ik kleun er maar eens in. Tegendraads kop ik de bal achter een kansloze doelman en mag ik mijn feestje weer vieren. Voor rust komen we simpel op 2-0 nog. Pérez is de doelpuntenmaker. Vlak na rust krijgen we een strafschop. Lemar staat normaal gesproken als eerste op de lijst. maar op trainingen oefen ik hierop en ik voel me goed. Brutaal eis ik de bal op en ik weet dan al dat ik deze moet maken. Ik blijf kalm en stuur de doelman de verkeerde kant op 3-0 en 2 minuten later word ik onder luid applaus vervangen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

@delichris Het zijn de moeilijkste stukje om te maken omdat ik ook echt vind dat er een bepaalde geloofwaardigheid voor de lezers in moet zitten dat het bijna echt door een ander is geschreven

@Marius de oproep voor oranje is de kers op de taart voorlopig. Gek genoeg verbaasde het me niks dat iloro het gelijk goed zou doen. qua aanpassing was het in spanje natuurlijk makkelijk

@komodo25 Het gaat zelfs steeds beter. Vertrouwen werkt bij jonge spelers en iloro betaald het dubbel en dwars terug

@Niejo101 @T10 @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @True_Legend @Daniell @Vlonkie @r4vje @Whitewolf345

allemaal nog de beste wensen!!!

Tijd dat Simeone Iloro als eerste op het wedstrijdblad  zet. Wat ‘n goede periode weer.

Wat een briljante start bij Atletico, kan niet anders zeggen! Die 6 miljoen die Utrecht ontvangen heeft is een lachwekkend bedrag voor zo'n spits...

5db9a50d52cd8-iloro.png

Dat het lekker gaat is niet onopgemerkt gebleven. Opnieuw word ik geselecteerd voor het Nederlands Elftal maar ook buiten het voetbal word ik steeds meer benaderd. Nikkie Plessen heeft via Lisa gevraagd of ik misschien model wil staan voor haar mannen/jongens label Sustain. Zelf vind ik het belangrijk om er goed bij te lopen en als ik geen voetballer was dan had ik waarschijnlijk nu een opleiding gevolgd die met mode of styling te maken had gehad. Toeval wil dat we met de club afreizen naar Amsterdam voor de Champions League wedstrijd tegen Ajax. Daar heb ik dan wat tijd over om er eventueel over te praten. Het is toch speciaal om met een buitenlandse club in Nederland actief te zijn en de ogen zijn dan natuurlijk weer op mij gericht. Dat ik in vorm ben dat is duidelijk maar in deze wedstrijd komt dat er niet echt uit. Ik krijg te maken met een dubbele dekking en krijg dus weinig tot geen ruimte. Ajax speelt opnieuw best aardig maar wij gaan er door 2 treffers van Lemar met een 0-2 overwinning vandoor. Na de wedstrijd is er gelukkig even wat tijd die ik door kan brengen met familie. Het is vooral even bij kletsen en over de wedstrijd praten. Over een paar dagen ben ik immers weer in het land voor de interlandperiode. De afspraak met Nikkie was informeel maar we zijn er eigenlijk al snel over uit. Ik heb straks een dag vrij in Nederland en de bedoeling is dat we dan op locatie hier wat gaan shooten. Gelukkig mag ik zelf ook nog wat dingen in brengen en mij lijkt het leuk als er ook een shoot in Madrid komt. Er komt dan gelijk een klein filmpje online met hoe ik daar leef. Zo geef ik niet alleen mijn fans een inkijkje in mijn leven maar word er gelijk voor het merk Sustain reclame gemaakt. Eigenlijk is het dus een win win situatie. Ik hoef er niet eens voor betaald te krijgen want ooit ga ik zelf ook wel een merk op de markt brengen en kan ze me terug betalen met haar kennis.

Tegen Alaves uit onderstreep ik mijn goede vorm nog maar eens. Na 27 minuten spelen heb ik de wedstrijd hoogstpersoonlijk dood gemaakt met 2 treffers. De eerste is al na 2 minuten als ik een voorzet op mijn voet kan laten vallen. De doelman komt er nog wel aan maar het is niet genoeg. 25 minuten later krijgen wij een strafschop en de vorige keer dat ik hem nam zat die er goed in. Ik eis de bal dus weer op en gek genoeg vind iedereen het eigenlijk ook wel prima. Opnieuw is het hangen geblazen en met een 0-2 overwinning op zak kan ik weer in het vliegtuig naar Nederland stappen. Nikkie heeft er werk van gemaakt en er zijn 3 shoot locaties in Utrecht gevonden. Ze vond het belangrijk dat het ook wel iets met mij te maken had en dus is er op het Parkeerdek voor het stadion van FC Utrecht , de watertoren en de metaal kathedraal gekozen. Er kom toch meer bij kijken dan ik dacht maar uiteindelijk is het resultaat meer dan prima voor een eerste keer. 

Dan is het tijd om te gaan doen waarvoor ik echt naar Nederland ben gekomen. Het Nederlands Elftal. voor de 2e keer zit ik er bij en gezien mijn vorm mag ik toch wel hopen op speeltijd. Ik kom echter bedrogen uit wat dat betreft. Ik kom niet eens binnen de lijnen. Toch worden beide wedstrijden tegen Kosovo en Montenegro makkelijk gewonnen. Toch heb ik de afgelopen dagen weer de nodige ervaring op kunnen doen die me verder kunnen helpen in mijn ontwikkeling.

We spelen op vrijdag avond een uitwedstrijd tegen Real Zaragoza en de trainer heeft ons een weekendje vrij beloofd bij een overwinning. Het is een lekker vooruitzicht maar er moet natuurlijk eerst nog even gewonnen worden. Of het komt door de woorden van de trainer voor de wedstrijd of niet maar we spelen als een stelletje natte kranten. Na 8 minuten komen we op achterstand en die blijft heel lang staan. 3 minuten voor tijd lijken we genoegen te moeten nemen met een gelijkspel. Zinchenko weet een geweldige steekbal van koopmeiners op waarde te schatten en brengt ons op gelijke hoogte. We krijgen in de 92e minuut nog een hoekschop. Deze worde voorgebracht bij de eerste paal en daar kom ik net genoeg los om naar de bal te springen. Ik schamp de bal eigenlijk maar dat is precies genoeg om iedereen kansloos achter te laten en de winnende te vieren met de meegereisde supporters. Goed was het niet maar het weekendje vrij krijgen we toch.

Eindelijk heb ik dan eens tijd om de stad te gaan verkennen met Lisa. Lisa wou al eens langs het koninklijk paleis dus dat doen we dan maar als eerste en als je ooit in Madrid bent moet je ook een bezoekje aan Retiro hebben gebracht. In dat park zijn ook nog zoveel bezienswaardigheden dat je er rustig de hele middag kunt vertoeven. De andere vrije dag doen we eigenlijk niet zo veel behalve Spaanstalige series kijken en dan kan de focus langzaam richting de Champions League clash tegen Napoli.

We hebben natuurlijk nog iets recht te zetten tegen deze tegenstander maar het word een soort van salon remise. Daardoor zijn we allebei geplaatst voor de volgende ronde en ik verveel me 64 minuten lang op het veld. Ik ben blij als ik gewisseld word en dat zegt ook wel genoeg over deze wedstrijd eigenlijk. Een paar dagen later is het spel opnieuw niet best tegen Villareal. Een strafschop in de 4e minuut is het enige hoogtepunt van de wedstrijd. Ik versier deze zelf en wil de bal eigenlijk al weer aan Lemar geven. Ik ben de afgelopen weken misschien wat brutaal geweest maar het word tijd dat ik mijn plek binnen het elftal ga kennen. Lemar is de nummer 1 maar verteld me dat ik ze de laatste tijd wel aardig neem en dus mag ik weer aanleggen. Opnieuw blijf ik kalm en maak ik weer de winnende. Daarmee zorg ik deze maand toch wel voor de 9 punten die behaald zijn in de competitie. Het leven in Madrid lacht me toe maar ik zal er hoe dan ook zelf ook keihard voor moeten blijven werken.

-------------------------------------------------------

@delichris doelpunten vallen als rijpe appelen het gaat dan op deze manier zeker ook niet lang duren voor koeman een beroep op iloro gaat doen

@Marius De spaanse zon doet wonderen lijkt het. Het lijkt al bijna tijd voor de volgende fase en dat is regelmatig speeltijd bij oranje

@komodo25 De goede vorm sneller te pakken dan bij FC Utrecht en op dit moment lijkt er ook geen houden aan wat betreft goals

@Niejo101 in deze vorm is die 6 mil inderdaad een schijntje en kan iloro wel eens de volgende goudmijn voor atletico zijn

@T10 @ElMarcos @nasje92 @Isco22@True_Legend@Daniell @Vlonkie @r4vje @Whitewolf345 

Alweer een prima periode voor Iloro, al lijkt de ploeg zelf toch net iets minder vlot te draaien. De speeltijd bij Oranje zal wel volgen.

Een mooie maand hoor. Jammer dat je geen kansen kreeg bij Oranje, maar je tijd komt nog wel.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Allemaal leuk en aardig dat het zo lekker gaat natuurlijk maar ik kan pas echt naam maken als ik het in de stadsderby tegen Real Madrid ook laat zien. Er gaan al geruchten dat ik aan het einde van de maand gekozen ga worden als Golden Boy en ergens kijk ik daar zelf niet meer raar van op. Dat ik op de nominatie lijst sta is een hele eer maar om die status echt waar te kunnen maken moet ik het ook in een grote wedstrijd als deze laten zien. Real Madrid is qua selectie natuurlijk sterker maar in een derby als deze zegt dat niks. Ik heb beelden bekeken van de afgelopen jaren en daarin komt toch steeds weer terug dat wij het op vechtlust naar ons toe kunnen trekken. Vandaag is dat niet anders en het lijkt wel alsof iedereen zijn leven geeft voor een goed resultaat. Na 35 minuten komen we dan ook op de tot dan toe verdiende 1-0 van Zinchenko. Diezelfde Zinchenko kan een minuut na rust al gaan douchen als hij een directe rode kaart krijgt. We hadden het al moeilijk maar het word er op deze manier natuurlijk niet makkelijker op. Het word counter voetbal en ik was even bang dat ik naar de kant zou moeten maar ik mag blijven staan. Real Madrid word ontregeld en na 65 minuten is daar onze beloning als Lemar de wedstrijd tegen de verhouding in naar ons toe lijkt te trekken met de 2-0. Je voelt dan al in het stadion dat het ook vandaag niet mis kan gaan. In de blessuretijd maak ik de feestvreugde nog wat groter als ik Ramos door zijn stokken speel en met een schijnschot Courtois het bos in stuur. Met deze goal is de vernedering van de Koninklijke compleet en druipen ze na het laatste fluitsignaal af.

Zo goed als we dan tegen de stadgenoot speelden zo slecht is het tegen Eibar. Werkelijk geen moment behalen we het niveau van een wedstrijd eerder en nadat we in de eerste helft al op achterstand waren gekomen weet ik eigenlijk bij toeval de stand een kwartier voor tijd gelijk te trekken. Het is een schot vanuit de tweede lijn die ik vol in mijn maag krijg. Het is happen naar adem maar de goal komt daardoor wel op mijn naam. Het is een gestolen punt.

Ook in de laatste groepswedstrijd van de Champions League is het spel niet best. Na 35 minuten spelen kijken we in Marseille tegen een 2-0 achterstand aan. Maar in de blessuretijd van de 1e helft draaien wij de wedstrijd compleet om. Morata maakt het verschil kleiner met een afgemeten inzet en amper een minuut later gaat de bal op de stip. Lemar speelt vandaag niet en dus is deze voor mij. Opnieuw blijf ik rustig en stuur ik de doelman de verkeerde kant op 2-2 en de trainer is zowaar tevreden in de rust. Zijn gedreven speech lijkt het juiste effect te hebben en in de 2e helft zijn we de bovenliggende partij. Dat resulteert zelf in de 2e van Morata en zo uiteindelijk de 2-3 overwinning die niemand nog zag aankomen na 45 minuten spelen.

Uit bij Malaga zit het venijn hem vooral in het begin. Al beginnen we slecht en staan we na 3 minuten verbijsterd te kijken hoe het ons heeft kunnen gebeuren dat we op achterstand zijn gekomen. We rechten toch onze rug in amper 6 minuten later heb ik hem er al weer in liggen. Het is een simpel intikkertje maar dat doet niet ter zake. Er word uiteindelijk gelijk gespeeld maar ik ben vooral witheet op de scheidsrechter. 2 minuten voor tijd speel ik met 1 beweging 2 man het bos in en lijk ik door te kunnen op de doelman. Ik krijg een zaag van jewelste te verwerken maar Felix kan alleen op de doelman af. Felix schiet en op dat moment blaast de scheidsrechter op zijn fluitje. De doelman was kansloos maar de scheidsrechter besluit een vrije trap en rood te geven. Dit kost ons vandaag de 3 punten hoewel we ook gewoon naar onszelf moeten kijken.

We hebben een kleine winterbreak waar Lisa en ik even terugkeren naar Nederland om kerst te vieren met onze families. Van rust is geen sprake. Het kan maar over 1 ding gaan en dat is die golden boy award. Ik vind het niet fijn en kan op die manier niet echt genieten van de feestdagen. Uiteindelijk blijkt een paar dagen later toch dat ik deze prijs heb weten te pakken en daarbij ben ik ook verkozen tot wereldvoetballer onder de 21 jaar. Mijn gedachten schieten terug naar De moeilijke periode in Zweden waarin ik de keuze moest maken tussen mijn droom of bij mijn familie te zijn. Ik besluit dan ook om Vita een berichtje te sturen en haar te bedanken voor deze prijs. Als Vita er niet was geweest had ik dit allemaal niet kunnen bereiken.

-------------------------------------------------------------

@Marius de ploeg draait inderdaad wisselvallig maar dat kan niet gezegd worden van lloro. Die golden boy award zegt genoeg over de vorm waarin hij verkeerd

@delichris met deze award kan koeman toch eigenlijk ook niet meer om hem heen.

@komodo25 @Niejo101 @T10 @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @True_Legend @Daniell @r4vje @Vlonkie @Whitewolf345

Je hebt je aardig in de kijker gespeeld met de goals en vooral de goal tegen Real. 

Wat een heerlijke maand qua prestaties.  Mooie overwinning op Real maar wel wat onnodig puntverlies 

Je doet het goed. De individuele prijzen laten zien dat je op de goede weg bent

De vorm van de ploeg lijkt me niet optimaal, met die van Iloro daarentegen is niets mis. Of het daarentegen een slimme zet was om net nu een berichtje te sturen naar Vita is een andere vraag. Al is de individuele bekroning natuurlijk prachtig.