Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

5db9a50d52cd8-iloro.png

Zoals gezegd zou ik in de winterstop terugkomen op de keuze  van een goed doel en die toelichten. Daarvoor is een interview moment ingelast zodat ik wat duidelijker kan zijn over de situatie.

Iloro allereerst je hebt een geweldig jaar achter de rug.

Klopt. Vorig jaar rond deze tijd heb ik al eens gezegd dat ik graag kampioen wou worden en ooit terug wou keren naar Nederland en het is uitgekomen. 

Maar dat is niet het belangrijkste waarom we vandaag hier zijn. Je gaat je inzetten voor een goed doel. Waar is dat idee vandaan gekomen?

Vorig seizoen toen ik bij Murcia kwam had ik de afspraak met de voorzitter dat ik wekelijks langs zou gaan in het ziekenhuis waar hij de directeur was. Ik heb daar in korte tijd best veel dingen gezien en meegemaakt dat ik op een gegeven moment het idee kreeg dat het wel mooi is om maatschappelijk betrokken te zijn. Als voetballer ben je toch een soort rolmodel voor de jeugd en heb je gewoon een voorbeeldfunctie. Die wil ik graag benutten.

Klinkt allemaal mooi natuurlijk maar hier in Nederland begon je eigenlijk weer met niks toch?

Het idee zat al in mijn hoofd op het moment dat ik bij FC Utrecht tekende alleen vond ik dat ik eerst moest aarden bij de club voor ik me met andere dingen ging bezighouden. Nu  zijn we alweer een aantal maanden verder en heb ik contact gehad met meerdere instanties.

Wat was voor jou belangrijk in je keuze?

Allereerst wil ik zeg dat elk goed doel ook echt een goed doel is. Met mijn keuze wil ik namelijk die andere goede doelen en vooral de vrijwilligers die zich daar voor inzetten niet te kort doen maar voor mij was het belangrijk dat het iets met kinderen te maken had. Ik heb het geluk dat ik zowel geestelijk als lichamelijk gezond ben maar er zijn te veel kinderen die dat niet zijn en dus niet kunnen sporten en niet of gedeeltelijk mee kunnen doen aan gymlessen. Dat is ook gekomen door mijn tijd bij Murcia. Als ik dan kinderen in het ziekenhuis zag liggen deed dat me net iets meer dan de mensen die al op leeftijd waren. 

Dan nog zijn er heel veel kinderfondsen die je kan ondersteunen.

Klopt maar uiteindelijk heb ik er 2 uitgekozen waar ik me voor wil inzetten. De eerste is Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis. Het doel van die stichting is heel duidelijk. Ieder kind recht geven op een maximaal leven. De 3 speerpunten die voor deze stichting gelden zijn. Wetenschappelijk onderzoek , Welzijn en als laatste Voorlichting en educatie. dit alles moet leiden tot beter onderzoek en verbetering van de zorg en psychosociale omstandigheden waarin kinderen , ouders maar ook broertjes en zusje in het ziekenhuis verkeren.

De tweede stichting is de stichting Spieren voor Spieren. Daarin ga ik me misschien nog wel het meest voor inzetten door een bijdrage te leveren een (sport) hulpmiddelen en het organiseren van momenten die geluk brengen aan kinderen met een spierziekte. Hierbij moet ik wel even melden dat ik dit niet alleen ga doen maar de club is bereid zich er ook voor in te zetten.

Natuurlijk ben ik ook maatschappelijk betrokken in Harderwijk en steun ik de stichting Rilax waarvan ik vind dat we vooral door moeten gaan in het mensen bewust maken wat voor impact het woordje kanker kan hebben. Ik heb al eens aangegeven dat ik als speler vaak dat woord hoor vanaf de tribunes en natuurlijk weet ik ook wel dat het nooit helemaal verdwijnt. Al kunnen we het al terug brengen tot de helft binnen nu en een paar jaar dan zijn we al op de goede weg.

Het is wel duidelijk dat je niet alleen aan voetballen denkt. Ben je op den duur van plan om een eigen stichting op te starten?

Daar is het nu nog te vroeg voor maar het is inderdaad wel een optie. Ik zou bijvoorbeeld graag nog een soort project willen starten zoals Memphis. Dat is wel een doel voor op de langere termijn en daarvoor is ook naamsbekendheid nodig natuurlijk. Het is aan mij om daarvoor te zorgen

-----------------------------------------------------------------------

even weer een korte update. vanaf morgen gaan we weer verder met het voetballende gedeelte

@Marius Dat jaar krijgt hopelijk een goed vervolg het is aan iloro om deze vorm vast te houden

@delichris de vorm is er inderdaad en nu dus vast zien te houden

@komodo25 Inderdaad erg zonde helemaal omdat het meisje in kwestie er zelf al haar energie in heeft gestoken. 

@nasje92 @Niejo101 @T10 @Isco22 @True_Legend @Daniell @ElMarcos @Vlonkie @r4vje @Whitewolf345

5db9a50d52cd8-iloro.png

Die winterstop is natuurlijk altijd even lekker om de batterij weer op te laden. Echter was ik graag door gegaan omdat ik mijn beste vorm te pakken had. Sowieso heb ik zelf niet zo heel veel met de feestdagen. Het is leuk om ze te vieren daar niet van maar dat verplicht gezellig doen ben ik niet zo van. Je kan het gezellig maken op ieder moment daar heb ik die feestdagen niet voor nodig. Ik ben dan ook blij als we ons op 2 Januari weer mogen melden op de club en ons op kunnen maken voor een trainingskamp in Spanje.  Daar spelen we 2 oefenwedstrijd die beide gewonnen worden en het is daarin wel duidelijk dat ik mijn vorm toch wel vast heb kunnen houden met 2 goal kan ik meer dan tevreden zijn want ik speel maar 2 keer 45 minuten. Hoe anders is het voor ons in de competitie. We komen slecht de winterstop uit als we bij Excelsior met 1-0 onverwacht onderuit gaan. Een week later komen we goed weg bij Vitesse. We komen wel al vroeg op voorsprong door een benutte strafschop van Simon maar geven het dan volledig weg. 3 minuten voor tijd weet ik gelukkig voor ons nog een punt te redden. De doelman moet een schot van Venema los laten en de bal die omhoog komt kan ik simpel in het lege doel koppen. 

Dat Januari niet goed was is in de aanloop naar de wedstrijd van het jaar lastig. Er komt zodoende nog meer druk te liggen op de thuiswedstrijd tegen Ajax. Natuurlijk schreeuwt het publiek ons naar voren en dan is het altijd oppassen dat je niet in het mes loopt van Ajax. We zitten in gedeeltes van de wedstrijd echt in een tweestrijd wat te doen en je ziet dat de ruimtes daardoor soms wat te groot worden. Met enige kunst en vliegwerk weten we Ajax van scoren af te houden en als er in de 36e minuut weer eens een bal blind naar voren word geschoten ben ik de enige speler van ons die er in lijkt te geloven. Martinez maakt de fout door de bal te laten stuiteren waardoor ik mijn lichaam er in kan zetten en hij enigszins uit balans de bal te kort terug speelt op Onana. Ik ben als eerste bij de bal en schuif hem tussen de benen van Onana door waardoor het stadion ontploft 1-0. Het lijkt er op dat we deze stand de rust inbrengen maar niets is minder waar. Ajax staat te slapen in de blessuretijd en  uit een corner weet ik de bal te verlengen richting de 2e paal en opnieuw moet Onana het antwoord schuldig blijven. Utrecht is van mij maar het word nog veel mooier. De organisatie is helemaal weg bij de Amsterdammers en Guwara maakt er in de 3e minuut van de blessuretijd ook nog eens 3-0 van waarmee we uiteindelijk onder een staande ovatie de kleedkamer opzoeken. Het feest is voor ons pas klaar als Venema er een kwartier na rust 4-0 van maakt. Ajax doet 10 minuten voor tijd nog wel iets terug via Van De Beek maar al met al is dit een feestmiddag voor onze supporters.

Het goede resultaat moet natuurlijk wel een vervolg krijgen thuis tegen Fc Emmen. Het spel is een stuk minder maar toch komen we op voorsprong. Gustafson maakt er 10 minuten na rust vanaf 11 meter 1-0 van en dan denk je toch dat het wat makkelijker gaat aan onze kant. Echter is de eerste de beste kans aan de andere kant raak en kunnen we weer opnieuw beginnen. Zelf speel ik ook gewoon niet goed maar in de 71e minuut is het dan toch weer raak. Een vrije trap komt bij de 2e paal en daar spring ik gewoon eerder dan de verdediger waardoor ik simpel binnen kan knikken en ons weer op voorsprong zet 2-1. Magallán maakt er vlak voor tijd nog 3-1 van maar we maken het ons in zulke wedstrijd soms onnodig moeilijk.

Top Oss uit op een vrijdag avond. Ik kan me leukere wedstrijden bedenken maar deze moet gewoon gewonnen worden natuurlijk. Het is dan lekker als je al na 2 minuten een strafschop krijgt en bij afwezigheid van Simon eis ik hem op. Ik faal gelukkig niet en dus is het al snel 0-1. Na 21 minuten maak ik ook mijn 2e als de bal in de loop van mij komt en met een soort stoot schot vind ik de verre hoek. Voor rust word het ook nog 0-3 door Guwara. Na rust zit de wedstrijd er voor mij na 4 minuten spelen al op. Geen blessure of rode kaart hoor. Ik heb namelijk net mijn eerste hattrick voor FC Utrecht gemaakt met een kopbal uit een hoekschop. Ergens baal ik er ook nog van dat ik gewisseld word maar met een 0-4 voorsprong moet ik gewoon me mond houden en gaan zitten.

5e009c13658db-resultaten_16.png

---------------------------------------------------------------------------

Aangezien ik zelf met een blessure zit en nu dus behoorlijk veel FM speel wil ik kijken hoe ik met de voortgang uit kom. als ik te ver voor ga lopen zal ik dus updates plaatsen van meer dan een maand. Het zal dus afwisselend worden

@delichris Even een tussendoortje natuurlijk

@Marius die zullen blijven volgen als tussendoortje

@komodo25 gaat vaker voorkomen als ik bepaalde onderwerpen wat meer wil uitlichten

@nasje92 @Niejo101 @T10 @Isco22 @True_Legend @Daniell @ElMarcos @Vlonkie @r4vje @Whitewolf345

Wat een herstart voor Iloro. Hij is nu niet meer weg te denken uit de basis. Meer zelfs, het gaat echt wel hard momenteel.

Zelf erg druk en minder tijd om hier te komen. Toch lees ik jou novelle altijd meteen even bij als ik die tijd wel vindt. Iloro doet het geweldig in Utrecht. De stukjes waarbij je door de ogen van een ander kijkt zijn leuke details. Ook nu de stichting voegt weer iets toe. Ga zo door.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Ik krijg heel vaak de vraag of ik wel eens met de jongens mee uit ga ondanks mijn leeftijd. Het antwoord is ja ik ga wel eens met die jongens mee als we op zaterdag avond een wedstrijd hebben en vaak die zondag of vrij krijgen of een uitlooptraining hebben. Na de overwinning op Heracles gaan we naar Studio A12 in Bunnik. Het is een normale avond  waar ik gewoon aan de ijsthee zit als ik ineens een vrouw in haar ogen kijk en ineens stil ben. Ze glimlacht nog naar me en ik heb gelijk het gevoel dat ik haar ergens van ken. Ik zie haar een tijdje niet meer maar dan krijg ik een melding op Instagram. 'Je mag voortaan wel wet zeggen hoor of me iets te drinken aanbieden. Dat staren vind ik maar niks ;) . Ik beloof haar dat als ik haar die avond nog zie dat ze wat te drinken krijgt om zo mijn minpuntje die ik te pakken heb goed te maken. Een uur voor het einde is het raak en zie ik haar weer. Ik maak het goed met een drankje maar verpest het weer met een slechte openingszin. 'Ik ken jou ergens van weet je dat.' haar antwoord is scherp 'Waarschijnlijk omdat je me op Instagram al volgt.' Het gaat om Lisa die ooit aan Temptation Island heeft mee gedaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel interesse in haar heb maar ze is natuurlijk ouder en dat is wel iets waar ik nu over twijfel. Ze feliciteert me met de overwinning en we wisselen nummers met elkaar uit. Ik nodig haar op mijn beurt uit voor een wedstrijd als ze daar een keer zin in heeft.

Eigenlijk is er geen tijd voor uitstapjes of dingen die me van voetbal af kunnen leiden want we hebben een doel met FC Utrecht en dat is nu rechtstreekse plaatsing voor Europees voetbal. We doen echt mee en bij een overwinning op AZ zetten we onze doelstelling kracht bij. Winnen betekend klimmen naar de 4e plek en over AZ het verliezen is eigenlijk al afhaken. Onze intenties zijn overduidelijk AZ overrompelen en toeslaan het liefst zo snel mogelijk. Na 9 minuten is het voor ons al raak. Brenet weet met een kopbal te scoren en ons zo die gewenste voorsprong te geven. Verslappen is er niet bij voor ons want AZ heef genoeg kwaliteit om het nog om te draaien. Voor rust verdubbel ik de score als ik op snelheid 2 verdedigers weet te passeren en de open gelaten hoek makkelijk weet te vinden. Dan is daar toch een moment van verslapping en word het gelijk na mijn treffer weer 2-1. De 2e helft is meer spannend dan goed te noemen en met een behoorlijke portie vecht voetbal weten we deze over de streep te trekken.

Sparta is de volgende tegenstander en ik maak kennis met Het Kasteel. Op tv heb ik dat stadion wel eens gezien en vond ik het eigenlijk niet veel maar als ik voor de veld inspectie naar buiten loop heeft het toch wel iets speciaals moet ik zeggen. Als je het veld op komt heb je daar aan de overkant dus het kasteeltje waar dit stadion zijn naam aan te denken heeft. Het is toch een stukje geschiedenis dat aan deze club is verbonden maar voor de les geschiedenis ben ik hier niet gekomen. We spelen de eerste 25 minuten echt hoge school voetbal en Sparta weet niet waar ze het moeten zoeken. Het zorgt er voor dat wij dan al een marge van 3 doelpunten hebben en het is inmiddels geen verassing meer dat ik weer een doelpuntje wist mee te pikken. Het is de 0-3 na 22 minuten spelen. Het is een kopbal die ik bij de eerste paal langs de doelman weet te krijgen. Het blijft uiteindelijk maar bij 0-3 en na 75 minuten spelen word ik gewisseld. Na de wedstrijd krijg ik de vraag of wij in de openingsfase nou zo goed waren of Sparta zo slecht. Ik wil hier niks van weten. Zelfs toen wij in een lager tempo gingen spelen waren we de bovenliggende partij alleen hebben we op deze manier krachten weten te sparen. Ook met de verhalen over een eventuele selectie voor het Nederlands Elftal kan ik niks. Ik ben lekker bezig ja maar ik ben nog jong en heb alle tijd. Laat me deze vorm eerst maar eens wat langer vast houden voor ik daar aan wil denken.

Ergens had ik het berichtje van Lisa wel verwacht. Of ik kaarten kon regelen voor de thuiswedstrijd tegen PSV. Ik heb het zelf aangeboden en wie A zegt moet natuurlijk ook B zeggen. Of dit komt omdat ze ook interesse in mij heeft kan ik natuurlijk niet weten het is namelijk ook gewoon op voorhand een mooi affiche. Of ik me voor deze wedstrijd misschien extra wil laten zien dat lijkt me duidelijk. Ik wil natuurlijk indruk maken dus ik moet vandaag wel goed spelen. Winst kan het sprookje voor ons nog veel mooier maken want dan gaan we over PSV heen en pakken we de 3e plek in handen. De plek die recht geeft op directe plaatsing voor Europees voetbal en al dat play off gezeik dan doet vergeten. Natuurlijk word ik deze wedstrijd extra in de gaten gehouden. Zit ik inderdaad tegen het Nederlands Elftal aan dan is dit ook de wedstrijd waarin ik het moet laten zien. Het is vanaf minuut 1 al zo dat PSV vooral de bal heeft maar wij gevaarlijker zijn. In de eerste helft levert dat nog niet het gewenste resultaat op maar 4 minuten na de rust is het hangen geblazen. Een blinde peer naar voren lijkt het maar deze komt precies goed bij mij. Mijn aanname met buitenkant rechts is perfect en ik kan zo ineens naar binnen toe komen. Er is weinig steun merk ik dan al dus eigenlijk schiet ik hem blind richting de korte hoek. Er is mij namelijk altijd geleerd dat als je er denkt niet uit te komen je richting de korte hoek moet schieten omdat het de snelste weg is en de keeper zo minder tijd heeft om te reageren. Eigenlijk hou ik er geen moment rekening mee dat het zomaar eens een doelpunt kan worden tot ik het gejuich van de tribunes hoor komen. Ik doe natuurlijk net alsof ik heer en meester over de situatie was en vier deze treffer ietwat arrogant. PSV is na deze treffer ongeduldig op zoek naar de gelijkmaker en dat komt ze duur te staan want Guwara weet de wedstrijd een kwartier voor tijd met de 2-0 op slot te gooien. Een ongekende prestatie dat ons een vrije dag oplevert. Ik heb dan al een berichtje van Lisa 'Aardig goaltje hoor! Ga je het de volgende keer dat ik kom ook richting mij vieren?' Ik app haar terug dat ik een vrije dag heb en dus wel tijd heb om wat te gaan eten.

5e0289f626886-resultaten_17.png

----------------------------------------------------------

wil ik gelijk even gebruik maken om alle volgers/lezers van deze novelle ( en de rest natuurlijk ook) fijne kerstdagen te wensen. eet drink en geniet vooral op 22e kerstdag van boxing day

@Marius In deze vorm gaat hij zelfs heel moeilijk te behouden zijn voor FC Utrecht

@komodo25 Extra lekker omdat het de wedstrijd van het jaar is voor de supporters

@T10 Helaas kan ik je geen screen van de stand sturen. dat ik er vaak niet aan denk aan het einde van de maand en gewoon te snel verder ga ook. sorry daarvoor

@Niejo101 het gaat heel hard nu

@ElMarcos die tussenstukje van andere mensen zogen er hier ook voor dat ik zelf een andere kijk op het geheel krijg een daardoor dus dor de ogen van iloro niet het eentonige krijg

@delichris @nasje92 @Isco22 @True_Legend @Daniell @Vlonkie @r4vje @Whitewolf345

Wat een prestaties alweer. En ook naast het veld lijkt het leven Iloro toe te lachen. En een voetballer die zich goed in zijn vel voelt gaat soms nog beter presteren ...

5db9a50d52cd8-iloro.png

Wegens lichte pijntjes had ik me sowieso al afgemeld voor Jong Oranje want ik wil zo met het einde in zicht en nog een aantal belangrijke wedstrijden geen risico nemen. Vandaar dat ik van de trainer nog wat extra dagen krijg zodat ik mijn rust kan pakken. Na de wedstrijd tegen PSV ben ik nog wat gaan eten met Lisa en 2 vriendinnen van haar. Liever had ik gezien dat ik alleen met Lisa was maar goed het is niet anders. Ze was al onderweg naar Amsterdam dus moet ik de trein maar pakken vanaf Utrecht en ik merk dat mensen me aan zitten te kijken en stiekem foto´s maken. Ik voel me er zelfs een beetje ongemakkelijk bij. Eenmaal aangekomen in Amsterdam pak ik een taxi. Met de taxi is het nog een goed kwartiertje rijden naar de Supperclub en daar zijn Lisa en haar vriendinnen op dat moment al. Donny Van De Beek is er ook en al snel volgt er een klein praatje. Hij sluit af door te zeggen dat hij me binnenkort wel ziet bij het Nederlands Elftal en anders Ajax waar ik toch raar van op kijk. Natuurlijk weet ik ook dat Ajax vast wel naar me kijkt omdat ik toch een goed niveau weet te halen. Daar was ik hier natuurlijk niet voor gekomen en al snel verleg ik mijn aandacht naar Lisa. Al snel kom ik er achter dat we wel wat overeenkomsten hebben. Door haar deelname aan Temptation Island hebben mensen ook snel een oordeel klaar over haar en voor mij is dat natuurlijk niet anders. Vooral op dat vlak lijken we elkaar vanaf dat moment ook goed te begrijpen en ik vind het eigenlijk wel eens fijn om daar makkelijk over te kunnen praten met iemand die weet wat ik bedoel. Uiteindelijk vliegt de avond voorbij en moet ik de trein naar huis natuurlijk ook nog pakken. 

Tijdens de interland periode werk ik vooral aan mezelf om zo snel mogelijk van mijn lichte klachten af te zijn. Na een week kan ik dan ook weer eens een training volledig pijn vrij mee doen en dus sta ik gewoon weer in de basis tegen Fortuna Sittard. Het kan zomaar eens het weekend van de waarheid worden. Wij spelen namelijk op zaterdag avond en een dag later is het Feyenoord tegen Ajax oftewel de nummer 2 tegen de nummer 1. Ajax is al lang uit het zicht maar Feyenoord heeft maar een voorsprong  van 4 punten op ons. Teven speelt PSV tegen Az en dat is de nummer 4 tegen de nummer 5. Wij hebben een voorsprong van 1 en 2 punten op deze 2 en daar zal dus een gelijkspel gunstig zijn voor ons. Zelf moet er dan natuurlijk ook gewoon gewonnen worden en wat is er dan lekkerder om binnen 5 minuten al op voorsprong te komen. Brenet doet het voor ons. Toch hebben wij het moeilijk en was het fijn geweest als we gelijk door konden drukken. Dat gebeurd niet en dat levert soms moeilijke momenten op. Na een uur spelen is het opnieuw Brenet die tot scoren komt en met die 2-0 zijn we los. 7 minuten later staat het namelijk 4-0 en heb ik er ook 2 in het mandje liggen. Een dag later hebben we de jackpot te pakken. Ajax wint in De Kuip met 0-2 en PSV-AZ eindigt in een gelijkspel waardoor wij de grote winnaar zijn als het gaat tussen de plekken 2 tot en met 5.

Nu we die 2e plek in het zicht hebben moeten we er ook vol voor gaan en dat zorgt toch voor de nodige druk. Een avondje NAC is dan eigenlijk niet fijn. NAC is de bovenliggende partij omdat wij blijkbaar niet met de druk om kunnen gaan. Het is dan ook geen verassing dat we kort na de rust tegen een 1-0 achterstand aan kijken. We moeten dus in de achtervolging willen we die 2e plek in het zicht houden. NAC parkeert een dubbele bus maar in de 73e minuut komen we daar toch doorheen en is het weer Brenet die ons over een soort van dood punt heen weet te tillen. 5 minuten later is het een slecht genomen hoekschop van NAC waaruit wij dodelijk toeslaan. De bal komt mijn richting op en in de aanname ben ik gelijk 2 man kwijt en kan ik op snelheid de 3e ook de baas blijven. Met alles wat ik dan nog in me heb jaag ik de bal richting het doel en glipt de bal door de handen van de doelman. Een beetje geluk maar de ontlading is daar niet minder om. Het zegt eigenlijk ook genoeg dat wij de boel daarna dicht gooien en genoegen nemen met een gestolen overwinning.

Ook in de thuiswedstrijd tegen ADO beginnen we niet goed. Binnen een minuut is het 0-1 en kunnen we weer aan de bak. De schade word eigenlijk met de eerste de beste aanval beperkt. Guwara zet ons op gelijke hoogte maar het voetbal blijft eigenlijk matig. We lijken met een gelijkspel te gaan rusten maar ik besluit zonder het zelf eigenlijk te weten anders. Een vrije trap word er ingebracht en Bergström kopt de bal hard richting het doel waar ik de bal min of meer tegen me aan krijg en zo het beslissende zetje geef. Toch is het wel lekker dat die 2-1 vlak voor rust valt want nu moet ADO ruimte gaan laten. Na 20 minuten in de 2e helft profiteert Gustafson daar van en is het met die 3-1 eigenlijk gedaan. In de slotfase maak ik mijn 2e van de wedstrijd nog door de bal helemaal verkeerd te raken. Zo verkeerd dat de doelman zich er op verkijkt of eigenlijk vol ging voor een goed geraakte volley. Het zal mij eigenlijk ook een zorg zijn 4-1 en met nog 2 wedstrijden te gaan is die 2e plek nog steeds haalbaar.

Natuurlijk is Feyenoord de favoriet om de 2e plek maar wij liggen op de loer als ze nog ergens punten verliezen. Dan moet je het natuurlijk zelf niet doen uit bij Willem II. Het is doodzonde en het geluk is ook niet met ons want we raken deze wedstrijd wel 5 keer het aluminium maar verder dan 1-1 komen we niet.

In de laatste thuiswedstrijd voor het seizoen willen we vooral het publiek vermaken. Het is sowieso de laatste wedstrijd van het seizoen bij een overwinning en FC Groningen is de tegenstander. Het noodlot slaat voor mij echter naar 10 minuten al toe. Ik ga een kopduel aan maar land daarbij op de voet van een tegenstander mijn enkel klapt dubbel en ik voel gelijk dat het mis is. Ik strompel na de verzorging nog wel naar de kant maar moet uiteindelijk naar de kleedkamer gedragen worden. Daar word gevreesd voor gescheurde enkelbanden maar dan is eigenlijk al duidelijk dat ik het EK met Jong Oranje wel uit mijn hoofd kan zetten. Ik ben kapot want als ik ergens naar uit keek was het dat toernooi wel. De jongens winnen uiteindelijk met 4-1 en daarmee is de 3e plek zeker. Ik kan helaas de David Di Tomasso trofee voor speler van het jaar niet in ontvangst nemen maar die krijg ik vast nog wel. Wat mijn humeur nog wel goed maakt is dat ik dan te horen krijg dat ik met 21 doelpunten topscorer van de Eredivisie ben geworden. Vooraf bestempeld als snotneus en nu aan de haal gaan met de topscorers titel geeft natuurlijk veel voldoening. Maar ik ben meer bezig met mijn blessure. Een MRI scan moet uitwijzen hoe groot de schade is en of ik wel of niet met Jong Oranje naar het EK kan.

5e05f7a665478-resultaten_18.png

5e05f7c8364bc-eindstand_seizoen_2.png

----------------------------------------------------------

@Marius Laten we zien wat er voor iloro gaat gebeuren. Zijn eerste tegenslag heeft hij nu ook te pakken

@komodo25 Lisa is nu ook een stukje volwassener misschien dat het helpt haha

@delichris Voorlopig lijkt het herstellen en een fikse tegenslag verwerken

@Niejo101 Niet slecht voor een 17 en inmiddels 18 jarige om topscorer te worden.

@T10 @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @True_Legend @Daniell @Vlonkie @r4vje @Whitewolf345

Wat een seizoenseinde voor Iloro en de club. Derde plaats én topschutter. Wat een droomjaar is het uiteindelijk geworden. Die blessure kan misschien roet in het eten strooien, maar misschien is het ook niet slecht als Iloro op zijn leeftijd even wat gas terug kan nemen.

Jammer dat je zo'n mooi seizoen met bekopen met een blessure. Wel heel knap om topscoorder te worden van de Eredivisie.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Er schiet van alles door mijn hoofd heen voor ik de definitieve uitslag heb. Dat EK dat stond al helemaal in mijn planning en ik had voor mezelf al de doelstelling gesteld daar mezelf te laten zien voor de scouts in Europa. De Eredivisie is top natuurlijk maar het is natuurlijk mooier om jezelf op een EK met de grootste talenten van Europa te laten zien. Ik slaap slecht en ben onrustig. Wat als ik het niet haal ? wat ga ik dan doen? Zijn zomaar wat vragen waar ik het moeilijk mee heb. De uitslag is voor mij nog positief. Ik heb een scheurtje in 1 van mijn enkelbanden. Daarmee komt de voorbereiding voor het EK wel in gevaar maar na overleg met de bondscoach en de fysio word er toch een plan opgesteld om me mee te kunnen nemen. Het word hard werken en afzien maar dat heb ik er natuurlijk graag voor over. Gelukkig heb ik de steun van mijn familie en ook Lisa weet me op te beuren met appjes. Ook bij de fysio in Harderwijk zelf word er hard gewerkt. Lisa gaat zelf een keer mee om te kijken hoe het er nou precies aan toe gaat.

Gelukkig is er ook nog wel wat tijd voor ontspanning en neem ik Lisa mee naar Barcelona. Een weekendje weg had ik even nodig maar alleen vind ik dat maar niks. Het Negresco Princess Hotel zorgt er voor dat ik even mijn blessure kan vergeten. Het uitzicht vanuit het zwembad is geweldig en natuurlijk is er veel meer te zien in Barcelona. Natuurlijk gaan we ook naar het stadion want zonder een bezoekje is mijn trip niet compleet. Ik droom het liefst groot en vertel Lisa dat ik voor mijn 25e hier mijn thuiswedstrijden speel. Mensen zullen voor mij naar het stadion komen en ik zeg dat met een overtuiging die velen arrogant zullen vinden maar Lisa motiveert me nog meer door te zeggen. 'Laat het dan straks op het EK maar zien misschien gebeurd het dan wel voor je 21e' Precies die woorden doen voor mij de vonk helemaal overslaan. Dit is toch perfect als voetballer? Een vrouw die er voor zorgt dat je nog meer motivatie krijgt om je dromen na te jagen.

De bondscoach zie dat ik hard heb gewerkt om mee te kunnen gaan en hoewel ik nog niet 100% fit ben zit ik toch bij de definitieve selectie en mag ik dus op het EK hopen op speelminuten. Die speelminuten krijg ik al in de 1e wedstrijd. Het is dan maar een klein kwartiertje waarin we al 3-0 voor staan maar deze minuten zijn weer lekker voor het vertrouwen. Mijn enkel voelt nog een beetje onwennig maar juist door dit soort kleine testje word het alleen maar beter. In de 2e wedstrijd is het al een hele helft en opnieuw weten we met 3-0 te winnen. Dit keer weet ik nog een assist te geven en zijn we dus na 2 overwinningen tegen Oostenrijk en Denemarken als door naar de volgende ronde. In de 3e en laatste groepswedstrijd mag ik beginnen. Ik heb wel wat zenuwen want ik heb geen idee hoelang ik het vol ga houden. Zeker is wel dat ik vandaag moet scoren. Dat leg ik mezelf tenminste op. Of het komt door de druk die ik mezelf op leg of omdat ik gewoon scherp ben dat is moeilijk te zeggen maar ik ben bij alle goals betrokken in deze wedstrijd en word na 75 minuten gewisseld. 3 goals en 1 assist in de met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Zweden onder 21. Ik wou graag dat de ogen op mij gericht waren en er zaten natuurlijk ook scouts op de tribune dus die heb ik in ieder geval waar voor hun geld en reis gegeven. In de kwartfinale wacht België en zit ik weer op de bank. Ik kan moeilijk klagen bij de bondscoach want hij had me net zo goed niet mee kunnen nemen. Ik ben al dankbaar voor elke minuut de ik krijg en ook in deze wedstrijd krijg ik toch weer een half uur speeltijd. Veel ballen krijg ik niet want een 1-0 voorsprong word met man en macht verdedigd. Ik ben vooral lastig in het druk zetten en probeer de ballen die ik wel krijg zo lang mogelijk vast te houden. Het is een wedstrijd puur gericht op het resultaat en dat is met een zuinige 1-0 overwinning natuurlijk altijd goed. De halve finale is voor ons helaas het eindstation nadat en in de verlenging met 1-2 word verloren van de leeftijdsgenoten van Engeland. Ik word erin gebracht aan het begin van de verlenging bij 1-1 maar je ziet vooral het verschil qua fysiek. Die Engelse jongens hebben toch al wat ervaring in de Premier League en dat maakt in mijn ogen het verschil. Het is zonde dat we de finale niet halen maar voor mij persoonlijk is het een ervaring die ik niet snel zal vergeten

-------------------------------------

@Marius Uiteindelijk werd het toernooi toch gehaald zei het met wat risico

@delichris Uiteindelijk kreeg het seizoen toch nog een toetje met het EK onder 21 en ook daar heeft hij zich aardig laten zien

@komodo25 In die laatste wedstrijd had hij er misschien nog 1 of 2 bij in kunnen schieten maar dat mocht niet zo zijn. ondanks een kleine tegenslag toch een redelijk EK mogen spelen

@Niejo101 @T10 @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @True_Legend @Daniell @Vlonkie @r4vje @Whitewolf345

Mooi om deze ervaring toch te kunnen meepikken. De speelminuten bleven wat beperkt, mede door de blessure neem ik aan, maar Iloro heeft zich toch één wedstrijd kunnen tonen. En op wat voor een manier. Benieuwd wat de zomer brengt. Een transfer? Of slaat de vonk op liefdesvlak helemaal over?

5db9a50d52cd8-iloro.png

De pijp is even leeg en bij FC Utrecht begrijpen ze dat maar al te goed. Ik krijg 3 en halve week van de club en moet er weer staan voor de competitie start tegen PEC Zwolle. Een goede vakantie kan ik wel gebruiken maar even thuis met familie om me heen is ook lekker. Ik vraag Lisa opnieuw of ze mee wil en kan. We besluiten om naar Mykonos te gaan. Daar boek ik een suite voor 10 dagen met eigen zwembad. Ik merk dat ik juist op de momenten dat ik weg kan steeds meer geniet van mijn rust. Daarbij vind ik een mooi uitzicht ook belangrijk. Lisa en ik praten veel en het is duidelijk dat ik alles op een rijtje moet zetten. Wat wil ik nou precies? Blijf ik nog in Nederland want daar ziet het er voorlopig wel naar uit of grijp ik mijn kans als er een mooie buitenlandse club komt. Ik vind het moeilijk om het er echt over te hebben maar ik laat mijn gevoel spreken. Niet elke mooie club in het buitenland is een garantie voor een vertrek maar Spanje is natuurlijk wel weer mooi. Ik weet daar namelijk al hoe er geleefd word dus qua aanpassing zou dat gunstig zijn. Dat ik wel degelijk nadenk over een vertrek lijkt me logisch. Het is een bizar goed seizoen geweest op het hoogste niveau in Nederland maar ga ik daar nu nog wel wat leren? Het is voor Lisa reden om te beginnen over haar gevoelens. 'Ik moet dan nu wel toegeven dat ik wel degelijk wat meer voel voor je dan alleen maar vriendschap en ik merk ook dat jij dat ook voelt. Als je naar het buitenland gaat is dat wel een ding. Je kan moeilijk verwachten dat ik gelijk met je mee ga hoe graag ik dat misschien ook zou willen om te kijken hoe het loopt. Ik heb In Nederland ook gewoon mijn leven. Toch wil ik het wel een kans geven maar hoe denk jij er over?' Natuurlijk legt een mogelijke transfer een bom onder de situatie. Voorlopig voetbal ik nog in Nederland maar het is wel belangrijk dat we er over nadenken ook als het niet gebeurd gaat het er in de toekomst echt een keer van komen. Als je een voorkeur hebt wil ik daar best over nadenken dat zou een keuze voor jou ook makkelijker maken.

Duidelijk is wel dat we nu toch een koppel zijn en dat we goed moeten uitzoeken wat we willen mocht het van een transfer komen. Voorlopig ben ik bezig met FC Utrecht en na een vakantie heb ik 10 dagen om wedstrijd fit te worden. Ik zit wel bij de wedstrijdselectie voor de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle maar ik speel niet. De trainer vind het niet eerlijk om mee de voorkeur te geven terwijl anderen de hele voorbereiding hebben meegedaan. Ik kan er nog wel in komen ook en zie de jongens met 2-1 winnen. Ik maak helemaal geen minuten en dat valt me dan wel weer wat tegen. Pas na de wedstrijd krijg ik lucht van het bod dat Ajax op me heeft gedaan. 5,5 Miljoen Euro maar de club wil nog wachten. Bij thuiskomst vraagt mijn vader wat ik er van vind.

Ajax is misschien wel de club die in Nederland het hoogst aangeschreven staat maar ik word er eigenlijk niet echt warm van. Buiten dat kan ik het mijn vader ook niet aan doen om wekelijks te kijken naar de club die hij heel diep van binnen haat. Ook de supporters van FC Utrecht wil ik natuurlijk niet tegen me hebben en het is dan wel duidelijk dat ik niet voor Ajax ga kiezen. Het is mijn gevoel die deze keuze maakt. Er zitten te veel negatieve kanten aan om die overstap te maken mocht de club akkoord gaan. 

Tegen Vitesse sta ik wel weer in de basis en daarin heb ik slechts 37 minuten nodig om mijn eerste van het seizoen te maken. Van Aanholt brengt de bal vanaf links voor maar deze voorzet word er uit gehaald. De bal komt echt voor mijn voeten en met de binnenkant plaats ik de bal in de verre hoek en is het raak. Uiteindelijk word deze wedstrijd simpel gewonnen met 0-3. Het is een goed resultaat dat vertrouwen moet geven voor de kraker tegen Feyenoord. Echter lijken wij onszelf niet en verliezen we deze wedstrijd kansloos met 0-2. Veel tijd om hier bij stil te staan is er niet. We staan voor een belangrijke week voor de club. We spelen in de laatste kwalificatie ronde voor de Europa League tegen Zenit en dat gaat een loodzware opgaven worden. Een lange reis en een dramatisch begin want binnen een minuut staan we al achter en word het er niet makkelijker op. Gek genoeg zijn we niet minder dan de tegenstander en krijgen we zelf ook een aantal kansen. 7 minuten na rust is het Venema die voor de gelijkmaker zorgt en dan gaan we eigenlijk weer in overlevingsmodus. We weten stand te houden en daarmee natuurlijk een geweldig resultaat af te leveren. Het is nu zaak om er samen met de supporters in de thuiswedstrijd iets van te maken.

Alsof het programma nog niet zwaar genoeg was moeten we tussendoor ook nog even aantreden tegen Ajax. Het gaat waarschijnlijk mijn laatste Eredivisie wedstrijd worden. Atlético  Madrid heeft een bod op mij gedaan van 6 Miljoen Euro en FC Utrecht is akkoord gegaan. Ze willen het echter nog intern houden en Na de wedstrijd tegen Zenit naar buiten brengen. Dat ik tegen Ajax dan niet mijn beste wedstrijd speel is jammer. Maar de overwinning die we behalen door een doelpunt van Gustafson in de 86e minuut smaakt daarom niet extra lekker.

Mijn zaakwaarnemer heeft een contractvoorstel gehad van Atlético Madrid en het is voor mij dan wel duidelijk dat ik ga vertrekken. Ik wil dus nog 1 keer echt vlammen hier en dat in de belangrijkste wedstrijd in mijn tijd hier. Met de stand na de heenwedstrijd zijn we natuurlijk al door maar wij kunnen niet op 0-0 spelen. De sfeer is krankzinnig en het kippenvel staat over mijn hele lichaam als we nog even naar binnen gaan. Mijn ouders , opa en oma en natuurlijk Lisa zijn ook van de partij. De boodschap van de trainer is dan ook duidelijk. Aanvallen en 90 minuten lang strijd leveren. Alles moet natuurlijk kloppen vandaag en het zit ons in de openingsfase niet tegen. Van Aanholt weet de achterlijn te halen en de bal hard voor te krijgen. Ik hoef bij de 1e paal alleen mijn voet tegen de bal te zetten en het is raak. Ontlading en emotie op de tribunes en een stadion dat bijna uit zijn voegen barst. Hiervoor doe je het als voetballer. 57 minuten lang viert het publiek feest maar na de 1-1 is het angstig. De steun de we krijgen is geweldig hoor maar je proeft toch de angst dat het mis gaat. Vrijwel uit het niets is het in de 71e minuut weer raak voor ons. uit een hoekschop kop ik binnen en trek ik mijn shirt uit. Dit komt me op een kaart te staan maar het zal me een zorg zijn eigenlijk. Ik wil nog 1 keer dat Utrecht van mij is en dus wil ik het weten ook. Als we 2 minuten alter ook nog op 3-1 komen is het natuurlijk gedaan. Ik krijg 5 minuten voor tijd de wissel waar het publiek na de 3-1 op wacht en de rillingen voel ik over mijn lijf gaan. Iedereen weet dat dit mijn laatste wedstrijd is en na het interview dat ik voor Fox moet geven loop ik in mijn eentje nog een ereronde. Er komen toch wel wat emoties los maar het is zoals het is morgen stap ik op het vliegtuig met als bestemming Madrid.

------------------------------------------------------------

@delichris dat toernooi is uiteindelijk de opzet geweest naar de komende transfer

@Marius de zomer bracht dus een transfer en nieuw geluk in de liefde ;)

@komodo25 Na nog een heerlijke wedstrijd bij fc utrecht is ook dat hoofdstuk zo goed als zeker klaar en lijkt madrid de volgende bestemming te worden

@Niejo101 @T10 @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @True_Legend @Daniell @Vlonkie @r4vje @Whitewolf345

Wat een transfer. Ajax had ik persoonlijk ook wel mooi gevonden, maar Atlético is natuurlijk helemaal te gek. Zes miljoen is eigenlijk een koopje voor hen. Mooi dat Iloro ook in stijl afscheid heeft kunnen nemen.