Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

na die eerste twee wedstrijden kon Iloro al niet meer stuk bij de Murcia aanhang, en gelukkig staat hij daarna maar drie wedstrijdjes droog zonder grote gevolgen. Ik ben benieuwd hoeveel hij er dit seizoen in gaat leggen, zal zich vast mengen in de strijd om de topscorerstitel!

Het blijft prima gaan . Voetballend misschien niet altijd maar basis op die leeftijd is dikke prima. Heftig hoor in dat ziekenhuis

Goede resultaten, helaas zelf minder nadrukkelijk betrokken bij de doelpunten maar dat gaat vast wel weer komen.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het is niet makkelijk om samen in huis te wonen met de jongen die je erg leuk vind maar niet te snel weer iets mee wilt beginnen. Laat duidelijk zijn ik vind het leuk om hem om me heen te hebben want door hem voel ik me in deze voor mij moeilijke periode toch goed. Nadat ik het uit heb gemaakt met mijn vriend heb ik gewoon tijd nodig om alles weer even een plekje te geven. Dat Iloro weer in mijn leven is gekomen Had ik eigenlijk tot het moment dat ik vroeg of hij niet iets is voor Real Murcia nooit verwacht. Nu zie ik natuurlijk ook dat hij hier in de omgeving al iets populairder is geworden en dat er meiden van rond mijn leeftijd om handtekeningen en foto's vragen. En hoewel ik hem de wereld gun heb ik het daar ook wel moeilijk mee. Voorlopig houdt hij zich goed onder de aandacht die hij krijgt maar sommige dingen hebben echt wel een impact op hem. Dat verhaal in het ziekenhuis daar loopt hij nog steeds mee rond. Het is uit zichzelf niet zo´n prater als het over zulke onderwerpen gaan en dat doet hij ook eigenlijk als hij er echt mee zit. Die avond toen we samen naar de zonsondergang zaten te kijken was hij stil en afwezig. Gelukkig ken ik hem daarin dan wel al lang genoeg om te weten dat er wat is. Toen hij het verhaal vertelde was hij er echt van ontdaan en ik zie nog steeds dat het hem raakt. Het is voor hem natuurlijk ook niet makkelijk om zijn ouders niet om zich heen te hebben. Natuurlijk kan hij met alles bij mijn ouders terecht maar dat is toch anders. Ga er ook maar aan staan als 16 jarige om je droom achterna te gaan maar in ruil daarvoor wel je ouders los moet laten.

Dat hij zo goed begon hier zorgt natuurlijk ook voor extra druk. Hij is de jongste doelpuntenmaker ooit voor de club en mensen verwachten nu elke wedstrijd wat van hem. en in mindere wedstrijden zie je dan toch dat hij zich een soort van schaamt als het niet lukt. Zoals tegen Marbella (thuis) en Linense (uit) Beide wedstrijden eindigen in 1-1 en beide keren komt hij niet tot scoren. Mentaal moet hij dan net even dat zetje in de juiste richting krijgen en gelukkig weet ik hem daar precies te raken.

Ik ga wel trouw elke thuiswedstrijd kijken. Ik weet heel goed dat hij zulke dingen juist fijn vind ondanks dat hij het niet echt toe durft te geven. En als hij dan scoort zoals tegen Cordoba ben ik natuurlijk wel extra trots. Het was dan wel niet de mooiste ( een simpel intikkertje na een fout van de verdediging) maar hij had het wel weer even nodig. Die wedstrijd word met 4-0 gewonnen en na zo'n overwinning is hij dan ook gelijk en stuk opgewekter. Vaak wil hij dan ook wel even de stad in om wat te gaan eten en dat zie je hem bij een verlies of gelijkspel niet doen.

De uitwedstrijd tegen Badajoz is een wedstrijd die als een mokerslag bij hem aan komt. Er word voor het eerst echt verloren en dat doet pijn. De klap werkt op Iloro nog wel even door en hij is het even helemaal kwijt. Gelukkig zijn er team genoten die de klap iets beter lijken te verwerken en zo word er van zowel Cádiz B (1-0) als tegen Sanluqueno (2-0) gewonnen. Iloro wil zo graag iets neer zetten hier en wil altijd winnen. Echter is het bij deze club niet altijd mogelijk en is de doelstelling een plek in het linkerrijtje. Hij wil meer en op zijn minst voor de play offs gaan. Dat siert hem natuurlijk en hopelijk werkt zijn enthousiasme daarin aanstekelijk en krijgt het team dat voor elkaar. Al is het alleen maar voor de stad.

5ddf9e62916cd-resultaten_3.png

------------------------------------------------

weer een stukje door de ogen van vita

stand na het verlies tegen badajoz

5ddf9eac47db2-stand_seizoen_1_na_10_weds

@Marius Voetballend is daar nu zoals het er naar uit ziet de wel bekende terugval die elk talent wel heeft. nu zaak om daar zo snel mogelijk uit te komen

@nasje92 kijkend naar de stand doet de club het gewoon heel goed. het aandeel van iloro is niet altijd even groot maar dat mag je ook niet verwachten van een 16 jarige

@Niejo101 Op zich zijn het nog vrij aardige cijfers voor een 16 jarige maar zo jong ben je ook gretig en wil je altijd meer. we gaan het zien hoeveel hij er dit seizoen weet in te leggen. zijn aanvalspartner kan er in ieder geval ook wat van.

@komodo25 ga er maar aan staan inderdaad als jonge jongen zo'n verhaal aan te horen. dat zal zelfs nog iets doen met een ervaren voetballer denk ik

@T10 Zoals je zegt gaan de doelpunten en prestaties vanzelf wel weer goed komen. het is daarbij ook wel fijn dat iloro het ook al heeft laten zien in zich te hebben

@r4vje doelpuntjes zijn natuurlijk altijd lekker voor een aanvaller. te lang droog staan gaat alleen maar meer in het koppie zitten

@Vlonkie die mening deel ik wel met je. voetbal is de belangrijkste bij zaak en dat zal niet veranderen

@Isco22@True_Legend @Whitewolf345 @ElMarcos @Daniell

De club doet het prima. Ilora kan natuurlijk nog niet elke wedstrijd beslissend zijn of de ploeg dragen op zijn leeftijd. Maar deze leermomenten zullen hem later veel brengen. Het is weinig 16-jarigen gegeven om al op dit niveau te mogen aantreden.

Leuk gedaan zo door de ogen van . Club presteert  meer dan prima . Dat het voor Iloro niet altijd lekker loopt is niet erg

Mooie update. Je staat er goed voor met de club. Leercurve gaat zoals altijd met ups en downs. Uiteindelijk zie ik het wel goed komen.

Leuk dat je weer een stukje afwisselt tussen Iloro en Vita, geeft een andere dimensie aan je verhaal. Voor een 16-jarige mag je echt niet klagen. Je maakt je minuten in het eerste, scoort af en toe een goal en bent al een aantal keren belangrijk geweest voor de club. Het moet toch ook een lekker gevoel geven dat de club meedoet om de promotieplekken! Overigens logisch dat Vita nog wat tijd voor zichzelf nodig lijkt te hebben, van de ene in de andere relatie springen is vaak geen goed idee. 

5db9a50d52cd8-iloro.png

Inmiddels is het alweer November en kan ik even terug kijken op hoe het tot nu toe gaat. Ik moet bij de trainer komen voor een evaluatie. 'Iloro jongen, ik moet je eerlijk bekennen dat ik vooraf niks van je had verwacht maar zoals je inmiddels zelf ook wel weet ben je een zekerheidje in de basis. Blijf alleen wel rustig als het niet gaat zoals je zou willen. Je hebt  het in je om een hele grote voetballer te worden maar dan moet je bepaalde dingen binnen het veld wel accepteren. Er zijn er maar weinig met de kwaliteiten die jij nu al hebt.'

Als een trainer zoiets over je zegt is dat altijd fijn om te horen. Zelf zie ik ook wel in dat het in goed gaat maar het hoort waarschijnlijk bij mijn jeugdigheid dat ik af en toe te gretig ben en iets te graag wil. Nu ben ik al een aantal wedstrijden niet tot scoren gekomen en hoe langer het duurt hoe meer ik de ballen ga eisen om zo snel mogelijk een einde te maken aan mijn doelpunten droogte. In het ziekenhuis vragen de patiënten ook wanneer het weer eens raak is want ze vinden het maar wat mooi om te horen wat ik meemaak vlak voor een goal of als ik net heb gescoord. Soms kijk ik de samenvatting met ze terug en dan komt het totaal niet overeen met hoe ik het soms ervaar. Zo zie je maar dat je tijdens een wedstrijd een hele andere beleving hebt.

Het gaat me steeds meer dwars zitten dat ik niet tot scoren kom. ook tegen San Fernando (3-1 winst) en Don Benito (0-0) komt het er niet uit. Tegen Don Benito word ik vroegtijdig naar de kant gehaald en dat is misschien maar goed ook. ik ben gefrustreerd en vooral teleurgesteld in mezelf. Het is de nummer laatst en zelf daar tegen kan ik het verschil niet maken. Bij thuiskomst ben ik dan ook blij dat Vita voor me klaar staat. Die knuffel van haar heb ik echt even nodig en ook haar woorden doen me even het voetbal vergeten. We kijken samen een serie op Netflix en op het moment dat ik eigenlijk naar mijn eigen kamer wil gaan vraagt ze me om te blijven. 'Il, wil je bij me blijven. Ik vind het fijn om weer eens naast je te liggen en je hartslag te voelen kloppen.'

Voor ik het in de gaten heb is daar dan de lang verwachte zoen. Of het zo moest zijn dur ik niet te zeggen maar dit is misschien voor mij wel het best mogelijk moment. Juist nu ik voetballend niet heel gelukkig lijk zorgt Vita er voor dat ik de gelukkigste tiener op aarde ben. 

De trainer blijft gelukkig vertrouwen in me houden en tijdens de uitwedstrijd tegen Algeciras mag ik gewoon starten. Of het met Vita te maken heeft of niet maar vandaag is het eindelijk weer eens raak. We zijn 26 minuten onderweg als Juanma de bal over hun verdediging legt en ik de bal met links mee kan nemen. de bal licht gelijk goed om hem met rechts om de doelman heen te krullen en dat gebeurd dan ook. Ik zoek de eerste de beste camera op want ik heb Vita beloofd een hartje voor haar te maken bij een doelpunt. Hierna schreeuw ik het uit van geluk en de knuffel die ik van Chumbi krijg doet me ook goed. Chumbi maakt er in de 2e helft 0-2 van en dan mag ik ook nog een assist bijschrijven als ik de bal pan klaar neer leg voor Curto. Laat dit dan de wedstrijd van de ommekeer zijn. Een paar dagen later is het tijd om de mensen in het ziekenhuis weer blij te maken. Er staat namelijk weer een derby voor de deur en dit keer is UCAM Murcia de tegenstander. Onze supporters hebben zoals je mag verwachten meer praatjes dan die van de tegenstander en daar hebben ze alle reden voor. Inmiddels staan we bovenaan en zijn we favoriet in deze wedstrijd.  Het is een Derby en net als in de vorige weet ik de openingstreffer voor mijn rekening te nemen. Het is een vroeg voorzet van Pérez die ik bij de 2e paal op de binnenkant van mijn voet laat ploffen en met een boog de bal tegen het zijnetje aan zie vallen. Ik loop de hoek in om het te vieren en doe een blijf bij de cornervlag staan met mijn armen over elkaar.  Een minuut na rust word de marge 2 als ik de bal van een verdediger af weet te snoepen en  Chumbi alleen voor de doelman zet. Chumbi blijft rustig en maakt het af. Het feestje word bij mij gevierd en inmiddels ben ik weer helemaal het mannetje. 

Voor de uitwedstrijd tegen Granada B heeft de club een verassing voor mij geregeld. Mijn ouders zullen bij deze uitwedstrijd aanwezig zijn en dat merk ik pas bij aankomst. Als ik de bus uitstap hoor ik voor mij een bekende stem en even stop ik met ademhalen. Het is een stem die ik uit duizenden herken namelijk die van mijn moeder. Ik loop op haar af en stomverbaasd als ik ben kan ik nog geen fatsoenlijk woord tegen haar zeggen. 'Doe je best en maak ons trots jongen.' Niet dat ik me extra wil bewijzen maar nu mijn ouders er bij zijn voel ik dat ik een soort van vleugels heb. Vroeger werd me altijd verteld dat zolang ze in de buurt zouden zijn alles goed kwam en nu is daar dus de wedstrijd tegen Granada B. Ik ben de beste man van het veld vandaag en zorg er hoogstpersoonlijk voor dat er met 0-2 gewonnen word.  6 minuten voor rust kop ik een corner tegen de touwen en geef ik ons de verdiende voorsprong die vervolgens lang op het bord blijft staan. Tot ik in de 83e minuut het avontuur maar eens op zoek. Ik ontvang de bal op het middenveld en merk dat ik wat ruimte krijg. Ik speel 1 man simpel voorbij en ook de 2e moet er aan geloven. Even ben ik uit balans en speel ik de bal iets te ver voor mij uit. Er stapt een verdediger uit die ik door zijn benen weet te spelen en dan is het tijd om uit te halen. Een schuiver van een meter of 20 is de doelman te machtig en het is tijd om deze goal te gaan vieren. Mijn ouders zitten op de eerste rij en dus zoek ik ze op. Deze is voor hun.

Ik kan al met al terug kijken op een prachtige maand. Mijn start was goed bij deze club en daarna werd het wat wisselvallig. Nu lijk ik de vorm weer gevonden te hebben en is het tijd om mijn belofte in te gaan lossen.

5de1356fd1ef3-resultaten_4.png

--------------------------------------------------------------------

@Marius als 16 jarige moet je natuurlijk leren niet altijd alles gelijk te kunnen bereiken en dat is wat iloro nu ondervind. hij moet inderdaad blij zijn met de speeltijd die hij krijgt dus het is al met al toch een goede leerschool voor hem

@nasje92 ik probeer het zoveel mogelijk af te wisselen vanuit meerder perspectieven zodat het verhaal ook steeds een nieuwe/andere inval krijgt natuurlijk blijft iloro daarin wel het onderwerp

@komodo25 zoals gezegd het is voor iloro een goede leerschool. niet gelijk de grote druk in een grotere competitie maar lekker rijpen bij murcia en ruiken aan het echte werk waarbij hij een belangrijke rol heeft bij murcia

@T10 ook irl is er geen 16 jarige die constant presteert. iloro kwam als een komeet die inmiddels even een tussenstop had gemaakt maar zijn reis nu weer begonnen is

@Daniell Ik blijf die afwisseling er in houden. Ben dit niet alleen van plan met vita maar met meerdere personen echter moet het niet te veel gaan afleiden van het hoofddoel en dat is natuurlijk nog altijd Iloro. wat betreft vita is de eerste stap nu echt gezet.

@Niejo101@Vlonkie @ElMarcos @True_Legend @Isco22 @Whitewolf345 @r4vje

Man, man, man, wat heeft die Vita een positieve invloed op je spel! Ik zou wat vaker bij haar gaan liggen en vervolgens pa en ma uitnodigen! 

Wat een vrouw toch allemaal niet voor mekaar krijgt ... lekkere periode voor Iloro in ieder geval!

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het Leven is een stuk mooier als je iemand hebt die je overal in steunt. Vroeger was het al zo dat Vita doorhad wat voetbal voor mij betekende door mij bijvoorbeeld antwoorden te geven voor mijn huiswerk maar ook nu is ze van groot belang voor me. Buiten het voetbal om heb ik namelijk niet zo heel veel. Vrienden maken is moeilijk want ik vertrouw mensen niet zo snel. Buiten mijn teamgenoten heb ik dus eigenlijk alleen Vita en haar ouders. Nu het December is komen de feestdagen ook dichterbij en ik had het idee om Vita mij te nemen naar Zweden. Voorlopig wonen mijn ouders daar nog al is dit waarschijnlijk wel hun laatste kerst daar. Echter word er gewoon door getraind  en spelen we nog een oefenwedstrijd op 28 December tegen Getafe dat uitkomt in LALIGA SANTANDER. Ik baal er wel van want ik had graag even een weekje met mijn ouders door gebracht. Dat kan hier natuurlijk ook wel maar het is toch lekkerder om er even tussenuit te gaan en het voetbal te kunnen laten voor wat het is. 

Ik moet dus gewoon aan de bak en ondanks de teleurstelling dat ik niet even weg kan is het Vita die er voor zorgt dat ik scherp blijf. 'Misschien krijg je wel een paar dagen vrij als je goed presteert.' Het zijn woorden die het vuur aanwakkeren en misschien gaat de trainer dan inderdaad nog overstag. Zaak is in ieder geval om die 1e plek het nieuwe jaar mee in te nemen en dus moet er gewoon gewonnen blijven worden. Te beginnen thuis tegen Sevilla B.  De tegenstander is een laagvlieger maar we hebben dit seizoen al laten zien dat zoiets niet uitmaakt. Dit keer moeten we beter voorbereid zijn op alles zodat we niet weer dezelfde fouten maken. We spelen inderdaad echt goed en verzorgd voetbal en leggen de tegenstander onze wil op. Met de rust hebben we eigenlijk al een veilige 2-0 voorsprong maar ik maak duidelijk dat we ook maar eens een keer uit moeten halen. 2-0 en gas terugnemen is leuk maar wat als ze nu de aansluitingstreffer maken? We moeten deze wedstrijd killen. Echt killen doen we pas laat in de wedstrijd. In de 77e minuut maak ik de 3-0 als een corner pardoes voor mijn voeten valt en simpel de bal binnen tik. Het zal mij echter een zorg zijn hoe er gescoord word een goal is een goal en met deze 3-0 is de wedstrijd wel echt klaar. Uiteindelijk word het nog 4-0 en is dit al met al een goed begin van de maand December.

In het ziekenhuis kom ik ook nog steeds al heeft de voorzitter besloten dat het wat minder kan en mag. 1 keer in de week mits er geen doordeweekse uitwedstrijd op de planning staat een middagje langskomen. Het is inmiddels wel duidelijk dat de verwachtingen iets anders liggen dan vooraf. De verwachting was het linker rijtje halen maar we doen het nu zo goed dat bijna alles moet wijken voor die play offs aan het einde van dit seizoen. Voor mezelf mik ik eigenlijk nog hoger en dat is natuurlijk gewoon de 1e plek. Niet dat het veel uitmaakt voor die play offs maar je gaat er toch anders in als nummer 1 dan als de nummer 4. Wat dat betreft doen we uitstekende zaken op bezoek bij Huelva. Er word met 0-3 gewonnen en met een assist heb ik mijn bijdrage. Dit is misschien ook wel het resultaat die we als team nodig hadden om er echt in gaan te geloven. Het is in ieder geval nu zeker dat we als koploper het nieuwe jaar in gaan. Ik vind het mooi om hier deel van uit te maken en ik wil die supporters die elke keer trouw komen kijken aan het einde van de rit iets tastbaars geven.

Voor de Copa Del Rey heef de clubs als doelstelling om in ieder geval de 2e ronde te halen. San Fernando komt hiervoor op bezoek en die hebben we al eens verslagen. Bekerwedstrijden had ik nog niet mee gemaakt maar het heeft wel iets speciaals. Ik wil niet zeggen dat het een kwestie van leven of dood is maar 1 fout kan wel fataal zijn. De sfeer in de kleedkamer is daardoor ook meer gespannen. Verliezen en we zijn uitgeschakeld winnen en we mogen blijven dromen van een misschien wel mooi avontuur. We zijn beter en dat komt omdat de tegenstander ons laat voetballen. 13 minuten hebben we nodig om toe te slaan. Ivan Pérez brengt de bal voor en Kévin weet bij de 2e paal de bal weer voor het doel te krijgen waar ik klaar sta om de bal binnen te knikken 1-0 en dus de gewenste voorsprong. In de vorm waarin wij verkeren weet ik dan al ergens dat het niet mis kan gaan. De tegenstander gaat er echt geen 2 maken en zal risico's moeten nemen om die gelijkmaker op het bord te krijgen. Risico's nemen ze zeker maar wij zijn niet in staat om er in het restant van de wedstrijd van te profiteren maar goed 1-0 is in de beker ook gewoon prima.

Dat de ouders van Vita goud zijn blijkt wel zo vlak voor de feestdagen. Ik heb ze maandelijks een bedrag gegeven omdat ik dat niet meer dan normaal vind. nu blijkt dat ze dat steeds apart hebben gehouden om mijn ouders over te laten komen. Ze hebben zelfs geld bijgelegd om ze tot het einde van januari hier te hebben. Het zijn echt een soort bonus ouders al klinkt dat natuurlijk wel raar als je met hun dochter loopt. Maar goed er moet wel gewoon gewerkt worden. Supporters hebben er namelijk geen boodschap aan of mijn ouders er wel of niet zijn en willen gewoon met een overwinning op Linense kerst kunnen vieren. Je merkt dat de bekerwedstrijd toch kracht heeft gekost en dat het allemaal wat minder is. We moeten het dan ook niet van goed voetbal hebben maar van momenten. 1 moment vlak voor rust blijkt dan achteraf weer genoeg te zijn voor de winst. Kévin legt een vrije trap bij de 2e paal en opnieuw is het kassa voor mij. Met links geef ik de bal net genoeg vaart mee en is de doelman kansloos 1-0 en dat is opnieuw de eindstand. Vlak voor kerst krijg ik een berichtje van 1 van Michel Doodeman. Of ik voor Vice Sports een samenvatting wil maken in een interview over mijn eerste half jaar. Zelf volg ik Vice niet echt maar het lijkt me een goed idee om de mensen in Nederland een idee te geven hoe het er hier aan toe gaat.

Vlak voor de jaarwisseling kom Getafe nog op bezoek voor een vriendschappelijk potje. Het voelt voor iedereen als een soort verplichting maar met het oog op de 2e ronde van de beker is dit een goede test. Er word zelf met 1-0 gewonnen en of die gasten nou met een B team kwamen of niet het is voor ons gewoon een lekker resultaat. Het mag inmiddels ook geen verassing meer zijn dat ik die enige treffer voor mijn rekening neem.

5de3a6c347afd-resultaten_5.png

stand halverwege

5de3a6fc59667-stand_seizoen_1_halverwege

---------------------------------------------------------------------------

@Daniell Het leven lacht iloro duidelijk toe geluk in de liefde zijn ouders over de vloer en doelpunten

@Marius Vrouwen soms kan je niet met ze maar iloro kan blijkbaar ook niet zonder ze ( vita in dit geval)

@r4vje prestaties van de club blijven buitengewoon goed en iloro doet duidelijk zijn duit in het zakje

@komodo25 Vita laat iloro duidelijk naar grote hoogte stijgen getuige zijn prestaties binnen de lijnen ook in deze maand

@nasje92 @Niejo101 @Vlonkie @ElMarcos @True_Legend @T10 @Isco22 @Whitewolf345

Er gaat dus weer een interview aan komen. de mensen die mijn vorige novelles hebben gevolgd weten dat dit een terugkerend iets is. dus heb je vragen voor iloro voetbal inhoudelijk of prive stel ze gerust. 

Je kan de naam van Iloro al bijna op voorhand op het scoreblad neer pennen. De tussenstand wordt het ook steeds mooier. Lijkt me leuk te weten wat Iloro als ambitie heeft op korte termijn. Gewoon bij Murcia blijven, of mogen andere gegadigden zich al aanmelden?

Hoppa, Iloro heeft het dan misschien een paar wedstrijdjes wat lastiger gehad, maar inmiddels loopt de doelpuntenproductie weer als een trein. Een kampioenschap lijkt er aan te komen, dat doet heel wat met zijn status als wonderkind. Ik ben benieuwd of hij te behouden is voor een club als Murcia...

5db9a50d52cd8-iloro.png

Mijn naam is Michel Doodeman en ik ben nu ongeveer bij een jaar aandeelhouder van Real Murcia. Kennen jullie de #HazloTuyo actie van de club al? Dat is een actie die in het leven is geroepen om de club van de ondergang te redden. Daardoor ben ik nu met 21.000 andere supporters aandeelhouder van de club en besloot ik het te zien en een soort vakantie liefde. Het ging niet heel best en zelfs de ballen kon de club niet zelf betalen. Ik zag het als een leuke bezigheid en het is op een verjaardag toch wel leuk om te zeggen dat je aandeelhouder bent van een voetbalclub. Veel koste het mij niet want voor slechts 1,22 Euro kon je 10 aandelen kopen. Echter veranderde deze zomer mijn blik op de club toen ik ineens lucht kreeg van een Nederlandse speler die er stage ging lopen. Ik heb die jongen een berichtje gestuurd en nu een aantal maanden verder geeft hij zijn eerste interview aan mij. Mag ik u voorstellen aan Iloro Pieters.

Iloro allereerst, Hoe kom je in godsnaam bij Real Murcia uit?

Het klinkt misschien raar maar door de liefde. Liefde voor het spelletje natuurlijk maar ook een oude schoolliefde die inmiddels weer tot bloei is gekomen.

Leg uit.

Nou ik was op school In Nederland samen met een meisje waarvan haar vader een baan kreeg in Spanje. Mijn vader kreeg een baan in Zweden en zodoende werden wij uit elkaar gerukt. We hebben wel altijd goed contact gehouden en toen de directeur van het ziekenhuis waar haar vader werkt voorzitter werd heeft ze een balletje bij haar vader op gegooid en zo is het eigenlijk gaan lopen. Het kwam op een perfect moment want ik had net te horen gekregen dat ik weg moest bij Malmö FF. 

Het is toch eigenlijk bizar dat het door puur toeval tot stand is gekomen?

Je kan en mag het natuurlijk bizar noemen maar ken jij dat verhaal van Graziano Pellé nog? dat was toch ook puur toeval? Misschien is dat ook wel de charme dat het in deze tijd dus ook nog op deze manier kan.

Hoe was het om kennis te maken met een club waarvan je waarschijnlijk het bestaan niet eens wist?

Vreemd toch wel. Als je als jonge jongen denk van een carrière als prof dan schiet Murcia niet door je gedachte. Ik had natuurlijk wel de verhalen gelezen over de gebeurtenissen en wist dat het geen vet pot ging worden. Uiteindelijk is er een soort constructie bedacht waardoor ik nu speler van Murcia ben en ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor geen goud had willen missen.

Het gaat ook allemaal wel lekker sinds jij er bij bent.

We mogen niet klagen nee. Natuurlijk kan het allemaal nog wel beter persoonlijk maar de club staat er gewoon goed voor. Eigenlijk mag ik het niet zeggen maar we mogen dromen van promotie en daarmee doe ik jou denk ik een groot plezier.

Zeker! Denk je dat dit vol te houden is?

Waarom niet? Natuurlijk ligt de druk nu bij ons maar dat is toch juist fijn? Als je je niet kan opladen voor wat komen gaat ben je gewoon niet gemaakt voor het voetbal simpel zat.

Ik heb gehoord dat je zonder  je ouders leeft. Hoe ga je daarmee om?

Het is niet altijd even makkelijk. Als 16 jarige je ouders te moeten missen in een vreemd land. Gelukkig ben ik meer dan goed opgevangen door de ouders van mijn vriendin en zorgen ze er voor dat het leven voor mij een stukje makkelijker is. Mijn ouders zijn nu voor een maand hier en dat is wel even lekker hoor.

Denk je al aan een volgende stap of telt voor jou alleen Murcia?

Voor nu telt alleen Murcia maar ik heb ook bepaalde dromen. Het lijkt me lekker om gewoon weer thuis te zijn en in Nederland te kunnen spelen. Dat is eigenlijk het eerste wat in me op komt. Welke club dat dan is maakt eigenlijk niet eens zo heel veel uit.

Droom je ook wel eens groter dan dat?

Ik denk niet dat zoiets veel zin heeft. Ik denk dat je doelt op het Nederlands Elftal? Ik ben natuurlijk ook realistisch en dat zit er voorlopig nog niet in. Maar ik ben ook bewust van wat ik kan en met de juiste stappen is het ooit misschien mogelijk. Tot die tijd moet ik gewoon hard blijven werken. Ik ben pas 16 jaar en heb nog alle tijd.

Je hebt aangegeven dat je voor de liefde eigenlijk hier speelt. Ik wil tot slot nog weten of dat ook een rol gaat spelen in het verdere verloop van je carrière.  

Dat weet ik niet. Dat hangt ook wel af van het moment denk ik. Maar dat is ook een zorg voor later. Voorlopig wil ik hier gewoon lekker mijn ding doen en genieten van alles wat er op me af komt.

------------------------------------------------------------------------------------------

@Marius iloro lijkt scorend wel los te zijn. en ik hoop je vraag een beetje beantwoord te hebben;)

@Niejo101 Ik denk dat als Iloro op deze vorm doorpakt hij zeker de aandacht van wat clubs gaat krijgen en wie weet zit er dan wel een transfer in

@komodo25 die titel zou natuurlijk wel de kers op de taart zijn maar voorlopig is het nog lang niet zo ver

@T10 ik denk dat de prestaties op het veld grotendeels te danken zijn aan wat er naast het veld gebeurd ;)

@Daniell @r4vje @nasje92 @Vlonkie @delichris @ElMarcos @Isco22 @True_Legend @Whitewolf345