Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

Mooi om te zien hoe Vita tegen Iloro aankijkt. Er bloeit daar duidelijk nog veel van beide kanten. Laat ons hopen dat hun wegen terug helemaal mogen samen komen, want er zijn natuurlijk heel wat uitdagingen bij gemoeid. En gemakkelijker zal het er niet op worden.

Leuk om het uit Vita's ogen te zien. Dat laatste is een lastige kwestie voor haar natuurlijk, aan alles merk je wel een beetje dat ze beide nog gek zijn van elkaar. 

Je schrijft vanuit Vita's oogpunt maar Iloro's karakter komt hier heel erg in naar voren, waardoor we juist hem wat beter leren kennen. Schijnbaar heeft Iloro humor, is hij gevoelig en wat verlegen. Daarnaast weet hij heel goed wat hij kan maar blijft hij toch bescheiden. Knap gedaan zo!

Het is wel duidelijk dat die twee voor elkaar gemaakt zijn. Toch is Vita bang dat Iloro door succes zou kunnen veranderen. Ik ben heel benieuwd of dat inderdaad het geval is. 

Mooie update uit het perspectief van Vita. Aan je reacties te zien is het contract al binnen :) . 

5db9a50d52cd8-iloro.png

Maand van de waarheid

Real Murcia een club met 21000 supporters als aandeelhouders. Ik kan me er eigenlijk weinig bij voorstellen maar kom er al snel achter dat deze club voor veel supporters hun leven is. Bejaarde mannen die in de stad vol lof over de club praten maar het eigenlijk niet zien zitten komend seizoen. de club zal nog steeds verstandig om moeten gaan met hun geld en dat het dus geen vetpot word is mij al lang duidelijk.

Onder de 21000 aandeelhouders zijn er ook 134 van Nederlandse afkomst en 1 daarvan heeft inmiddels het nieuws doorgekregen dat er een Nederlandse speler op proef is. Hij benaderd mij dan ook via Instagram.

'ik kan nu wel zeggen dat ik jou baas ben en dat ik prestaties wil zien van je maar ik denk dat zoiets weinig zin heeft. Mijn naam is Michel Doodeman en ik heb voor 50 euro aan aandelen in de club zitten. Waarom zou ik je hier mee lastig vallen zal je nu wel denken maar ik vind het tof dat je als Nederlander op proef bent. Hierdoor voelt het alsof ik nog meer een band met de club krijg. Maak je alleen geen illusies het zal namelijk zwaar zat worden. Maar het belangrijkste is laat jezelf de komende maand zien en zorg dat je er plezier in hebt. Succes man.'

Eigenlijk is het een berichtje waar ik weinig mee kan. Toegegeven het is voor die Nederlanders die wat aandelen hebben gekocht natuurlijk leuk en het kan zorgen voor wat extra aandacht maar ik moet eerst nog maar eens een contract zien te krijgen. Voor de eerste training weet ik niet waar ik beland ben. Slechts 15 spelers staan er op het trainingsveld en op dat moment weet ik eigenlijk al dat ik hier gewoon kan blijven. Ze zullen wel gek zijn om dit buitenkansje te laten lopen denk ik nog. De trainingsaccommodatie is weer prima in orde en de ballen die mede dankzij de supporters in orde zijn zien er ook splinter nieuw uit. Al snel heb ik in de gaten dat ik zeker niet onder doe maar goed ik moet het in wedstrijden nog wel even laten zien.

Inmiddels is wel duidelijk dat mijn ouders na deze maand weer terug gaan richting Zweden. Mijn vader is wel bezig met een overplaatsing naar het kantoor in Valencia maar dat kan nog wel even gaan duren. Tot die tijd heeft de vader van Vita aangeboden om bij hun in huis te komen. Ergens heeft hij natuurlijk stiekem de hoop dat zijn dochter en ik dan weer sneller bij elkaar zullen komen maar voorlopig ben ik hier voor het voetbal. De afspraak die ik met Vita heb staat gelukkig wel. Als ik een contract weet te verdienen dan gaan we samen wat doen. Iets waar ik eigenlijk al jaren naar uit kijk.

De trainer is niet vies van conditie trainingen en dus is het vaak ook afzien onder de Spaanse zon. Ik vind het daarin wel moeilijk om de juiste balans te vinden want buiten hard werken om wil ik ook graag nog tijd met mijn ouders door brengen. Voor hun is het tenslotte ook vakantie. Er zullen 3 oefenwedstrijden gespeeld gaan worden voor het team naar Barcelona vertrekt voor een trainingskamp. Voor dat trainingskamp moet ik een contract op zak hebben anders is mijn missie mislukt. Tegen Nimes (0-1) en Reims (0-3) word er kansloos verloren en schrik ik echt van het niveauverschil. In de tijd dat ik speel kan ik weinig klaarspelen en het is duidelijk dat iedereen moet wennen aan het systeem dat de trainer wil gaan spelen.

De oefenwedstrijd tegen Lleida voelt dan ook echt als een laatste kans voor mij. Ik heb mede door de andere spelers nog weinig tot niks laten zien maar daar moet in die wedstrijd verandering in komen. We spelen in het Nuevo Condomino en er zit denk ik een goede 2000 man op de tribune. Waaronder mijn ouders , De ouders van Vita en natuurlijk Vita zelf. Vandaag is de spelopvatting een stuk positiever en laten we echt goed veldspel zien. we komen dan ook op 1-0 halverwege de eerste helft. 9 minuten na rust is daar dan eindelijk het moment waar ik deze maand voor geleefd heb. Ik zie dat de bal over rechts de diepte in word gestuurd en in het midden ontstaat er precies de ruimte waar ik in kan duiken. De voorzet die ik krijg kan niet beter en met rechts schuif ik de bal in de korte hoek langs de doelman. Er komt zeker wel wat ontlading bij deze treffer kijken want dit is precies wat ik nodig had om op te vallen. Het blijft bij 2-0 en zo sluit ik mijn oefencampagne tot dan toe positief af.

Een dag later moet ik bij de voorzitter op kantoor komen. Mijn ouders zijn mee en ook de trainer is bij dit gesprek. Ik heb met hard werken en goed trainen mezelf laten zien en de trainer is overtuigd. Echter is het zo dat de club niet veel te besteden heeft en dus in dubio zit of ze mij wel een contract moeten geven. Mijn vader is daarin heel duidelijk. Hij laat zijn zoon hier niet achter voor een hongerloon en eist minimaal 2500 Euro. Ik kan mijn vader op dat moment wel wat. Hij met zijn grote mond , Die gaat straks mijn kans op betaald voetbal verneuken. Voor mijn gevoel blijft het te lang stil maar dan komt de voorzitter met een compromis. 'Luister 2500 Euro maandelijks is erg veel voor een jongen van 16 jaar. Het is wel zo dat uw zoon ons op de langere termijn ook een hoop geld kan opleveren. Mijn voorstel is daarom dat ik akkoord wil gaan met dat bedrag als Iloro bereid is om 2 middagen in de week langs te komen in het ziekenhuis om daar over voetbal en de dagelijkse dingen te praten met patiënten die daar behoefte aan hebben. In het ziekenhuis liggen namelijk voornamelijk Murcia fans en op deze manier kunnen we gelijk aan zijn reputatie werken en natuurlijk aan klantenbinding voor de club.'

Ik weet niet hoe snel ik moet instemmen met dit idee en zo word het eigenlijk nog mooier dan ik had verwacht. Ik krijg niet alleen de kans op een prof bestaan maar ik ben gelijk ook maatschappelijk betrokken bij een project dat de voorzitten eigenlijk ter plekke verzint om mij voor zijn club te laten spelen. Ergens spreekt daar heel veel vertrouwen uit en het is aan mij om dat nu waar te gaan maken. Ik mag mee op trainingskamp maar krijg eerst 2 dagen vrij om voorlopig afscheid te nemen van mijn ouders. Het is stil op de terugweg richting het hotel. Maar eenmaal aangekomen spring ik een gaat in de lucht en schreeuw ik het uit. Mijn moeder heeft inmiddels de tranen in haar ogen staan en mijn vader heeft een glimlach van oor tot oor. Deel 1 van mijn missie hier is geslaagd. Ik heb de weddenschap met Vita ook gewonnen dus ik kan niet wachten op de eerst komende dag vrij. Eindelijk kan ik dan weer eens alleen met haar samen zijn.

5dd6f72abab05-uitslagen_1e_3_oefenwedstr

---------------------------------------------------

5dd6b0b393e25-iloro_begin_screen.png

Voor de stats van Iloro heb ik het lijstje van @nasje92 gebruikt De CA en PA zijn ingesteld op die van Sontje Hansen CA 92 PA-8. Het is dus duidelijk een talent met mogelijkheden maar voorlopig is halte 1 dus Murcia.

@Marius makkelijk gaat het zeker niet worden voor die 2 maar dat is zorg voor later de eerste overwinning voor Iloro is een feit en dat is het contract

@komodo25 het leven zit vol lastige keuzes en dit is er voor haar ook zeker 1 wie weet wat de toekomst haar en iloro brengt

@Isco22 zeker een lastige kwestie maar dat contract lijkt het er ook wel weer iets makkelijker op te maken zeker omdat het nu vast staat dat iloro nog wel even in de buurt blijft 

@Daniell het is inderdaad Vita's kijk op Iloro. het zal zeker niet de eerste keer zijn dat een voetballer foute keuze maakt omdat hij bekendheid geniet.

@T10 Dat contract was inderdaad een kwestie van tijd voor het in een update verwerkt kwam. nu het eindelijk zo ver is is het zaak om stappen te gaan maken zowel binnen als buiten de lijnen.

@ElMarcos zoals je kan zien zijn die inmiddels ook opgelost en kan ik dan eindelijk ook ingame mijn weg gaan vinden. of het goed komt met vita daar gaan we vanzelf achter komen.

@r4vje @True_Legend @Niejo101 @nasje92

ik zie dat de afbeeldingen een beetje klein worden weergegeven. als je er op klikt word het allemaal wat duidelijker ;)

Edited by mattihamstra

Meer dan prima stats voor zo'n jonge speler en mooi dat hij meteen een contract heeft kunnen versieren. Dat doelpuntje zal daar zeker ook mee voor gezorgd hebben.

Leuk dat je mijn stats er voor gebruikt hebt en ook heel fijn dat je af en toe wat grafische kiekjes geeft uit je game! Maakt het voor mij nog leuker om te volgen.

Wederom een prachtige update, misschien zijn de stats al wel te hoog voor zijn leeftijd en het niveau. Maar het contract is binnen!

5db9a50d52cd8-iloro.png

voorbereiding

Een dagje doorbrengen met Vita zit er voorlopig even niet in. Want op de dag dat ik mijn ouders uitzwaai op het vliegveld vertrek ik met het team naar Barcelona voor een trainingskamp van goed 2 weken. Ik kijk er naar uit om met de zekerheid van een contract nu echt mijn waarde te gaan laten zien. Ziekenhuis bezoekjes moeten dus ook nog even op zich laten wachten maar het lijkt me leuk om de verhalen van het trainingskamp straks te kunnen delen met die mensen. Bij aankomst in Barcelona kunnen we gelijk door naar de accommodatie waar we de komende dagen zullen trainen en wacht er een wedstrijd tegen Lugo. In deze wedstrijd speel ik 45 minuten en komt het er in de eerste helft allemaal uit. We gaan met een 3-0 voorsprong rusten en dus zoek ik in trainingspak rustig een plekje in de zon om de 2e helft te bekijken. Het tempo gaat door de vele wisselingen omlaag maar er word nog wel 1 keer gescoord waardoor er dus uiteindelijk met 4-0 word gewonnen. Het is en prima begin van een hopelijk mooi trainingskamp. Tijdens mijn vrije tijd kijk ik veel naar Netflix. Door middel van het kijken van Spaanstalige series probeer ik me de taal een beetje eigen te maken. Ook meng ik me onder mijn teamgenoten en dat vind ik eigenlijk het mooiste van dit trainingskamp. Langzaam voel je dat dit team toch naar elkaar toe groeit. Na een aantal goede trainingsdagen mogen we het weer laten zien tegen Cádiz. Het voetbal is in deze wedstrijd wat minder maar dat heeft vooral met de hitte te maken. Dit keer mag een uur spelen en kom ik opnieuw niet tot scoren. Het venijn zit hem in de start en het slot van de wedstrijd. Hierdoor winnen we toch vrij eenvoudig met 2-0 en is het toch alweer de 3e overwinning op rij in deze voorbereiding.

Slechts een paar dagen later staat de wedstrijd tegen Barcelona B op het programma. Het is de laatste van dit trainingskamp waarna we nog  dagen trainen voor we terug gaan naar Murcia. Er loopt voor mij wel een bekende speler bij de tegenstander en dat is Ludovit Reis. Natuurlijk weet hij niet wie ik ben dus ik laat het er op dat moment dan ook bij. Pas als ik onderuit word gehaald en ik in het Nederlands begin te schelden komt hij naar me toe. 'Ik wist niet dat je Nederlands was man anders was ik voor de wedstrijd wel even een praatje komen maken. Altijd leuk om landgenoten tegen te komen. Succes nog deze wedstrijd.' Ondanks dat we met 0-1 de rust in gaan laten we na rust echt zien dat we wat kunnen. we komen vrij vlot op 1-1 en als ik een kwartier voor tijd weg ben over rechts wil ik de bal breed leggen als ik in het strafschop gebied onderuit word gehaald. Strafschop en die word benut door Chumbi. Het zal toch wel een stunt zijn als we hier weten te winnen. Helaas zie ik vanaf de kant dat Barca B toch nog langszij komt maar met dit resultaat kunnen we zeker wel wat. Na de wedstrijd wissel ik shirtjes met Ludovit en dat komt me op een boete te staan. Van shirtjes ruilen zijn ze bij ons niet echt fan en dus moet ik het aankoop bedrag van een nieuw shirt uit eigen zak betalen. 

Bij terugkomst is het dan eindelijk tijd om wat met Vita te gaan doen. De bedoeling was dat we Murcia zouden gaan verkennen maar ik wil liever weten wat ik de afgelopen jaren heb gemist. Natuurlijk laat ze me de leuke plekjes zien maar de vraag kon natuurlijk niet uit blijven. 'Il ik moet het weten. Denk je dat het ooit weer kan worden zoals het was tussen ons?' Ik antwoord politiek correct dat ik haar relatie niet kapot wil maken maar dat het met de tijd zeker mogelijk is dat het weer word zoals het was. We moeten tijd inhalen dat is wel duidelijk maar als we er allebei aan willen werken is er denk ik geen houden aan.

Dat het tussen Vita en mij goed lijkt te zitten is voor mij al een hele opluchting. Sinds ik bij haar en haar ouders woon wil ik namelijk niet dat het ongemakkelijk word. Het is alleen aan haar wanneer ze er klaar voor is en het uit maakt met haar vriend. Het is toch een kwestie die tijdens het voetbal in mijn achterhoofd speelde. Misschien ga ik nu dan iets vrijer voetballen. Tijd om het tegen PAOK weer eens te laten zien en dat gebeurd. We spelen als team werkelijk fantastisch  al is de uitslag natuurlijk wat geflatteerd met uiteindelijk 3 strafschoppen. De laatste oefenwedstrijden worden tegen vrij onbekende teams gespeel en in die 2 wedstrijden kom ik nog 3 keer tot scoren. Al met al ben ik dus alle oefenwedstrijden in actie gekomen en heb ik 5 keer weten te scoren. Het zijn dus prima cijfers door iets meer dan 1 op 2 te lopen. Het geeft me geen garanties voor de toekomst maar het begin is er. 

5dd84c8d1d935-uitslagen_voorbereiding_au

------------------------------------------------------------

https://www.instagram.com/ilorofm

ik ben een instagram account van iloro gemaakt hierdoor wil ik een beetje een echte creatie van de speler in kwestie maken. de eerste post is inmiddels geplaats en ik ben van plan om regelmatig daar ook iets op te posten. feel free to follow ;)

@komodo25 stats zijn voor een 16 jarige meer dan goed te bedenken dat hij nog erg gaat groeien. qua fysiek is dat waarschijnlijk in zo'n competitie wel nodig

@Marius Dat doelpuntje was zeer zeker belangrijk niet alleen voor het vertrouwen maar het was misschien wel het welbekende topje van de ijsberg

@nasje92 je was de enige die met een echt lijstje kwam dus je kan nu gelijk hier het resultaat gaan volgen van jou talent;) Ik heb altijd de screenshots achterwege gelaten en dat is iets wat ik nu bij elke post wel wil gaan gebruiken.

@T10 stats zijn inderdaad wat hoog misschien maargoed als ik maar 1 lijstje krijg met stats gebruik ik die;)

@Niejo101 @Daniell @True_Legend @Isco22 @ElMarcos @r4vje@Whitewolf345

Edited by mattihamstra

Prima oefenperiode en mooi om te zien dat Iloro uiteindelijk ook wel goed bij schot begint te komen. Lekker warm gedraaid, laat de competitie dus maar komen.

Fijne updates weer, die laatste twee! Ik persoonlijk heb niet zoveel met het romantische deel van novelles en richt me dus meer op de voetbalzaken :)

Edited by Niejo101

Iloro lijkt los te zijn nu het hoge woord eruit is. Dat je veel minuten krijgt betekend toch wel dat de trainer het in je ziet zitten!

Goede voorbereiding en Iloro pikt toch ook al zijn goaltjes mee! Leuk dat je een Insta account koppelt aan je verhaal. Maakt het nog wat tastbaarder!

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het is de week voor de competitiestart als ik voor het eerst langs moet komen in het ziekenhuis. Na de training word ik opgehaald door de voorzitter en onderweg praten we rustig met elkaar. 'hoe zijn je eerste weken je hier bevallen? Je hebt het in mijn ogen aardig gedaan en voor zover ik weet is ook de trainer enthousiast over je. Leg jezelf alleen niet te veel druk op want mensen verwachten niet veel van een jongen van jou leeftijd. Weet je dat de 2e competitie wedstrijd de beladen derby tegen Cartagena is? '  'Ik moet zeggen dat het me allemaal wel meevalt eigenlijk. Ik had het niveau wel iets hoger ingeschat maar de trainingen zijn over het algemeen goed. Ik denk dat ik juist die druk bij mezelf moet neerleggen om top te kunnen presteren trouwens. Elke wedstrijd wil ik gewoon het maximale er uit halen. Die derby is wel lekker gelijk eigenlijk. Mijn eerste competitie wedstrijd in eigen stadion en gelijk een kraker.'

In het ziekenhuis weten de mensen eerst niet eens wie ik ben. Ze vragen of ik een nieuwe medewerker ben maar als ik ze zeg dat ik bij Real Murcia speel willen ze gelijk de verhalen horen. Hier kan ik wel aan wennen. Die mensen vergeten even hun ellende en je ziet ze genieten als ze mijn verhalen aanhoren. Het brengt me gelijk om het idee dat als ik later wat bekender ben ik zelf ook iets op wil zetten qua goede doelen. Die mensen geven me op een bepaalde manier ook weer energie en ik zie dit ook zeker niet als een verplichting. Het is mooi dat ik op deze manier maatschappelijk betrokken ben bij de stad. Dat is niet alleen goed voor mij maar ook voor de club. Dit soort dagen zullen er voor zorgen dat ik met beide benen op de grond blijf.

Ik verwacht in de loop van de week eigenlijk niet veel van de trainer. Zit ik op de bank dan kan ik dat goed begrijpen maar speel ik dan is dat natuurlijk hartstikke mooi. Ik heb veel contact met mijn ouders die zullen gaan zoeken naar een fatsoenlijke stream om de wedstrijd live te volgen. Omdat het een uitwedstrijd is kan eigenlijk niemand die me echt dierbaar is of heel dicht bij me staat mee om er bij te zijn. Ik had het leuk gevonden natuurlijk maar ze zullen er vast zijn bij mijn thuiswedstrijden.

De avond voor de eerste competitie wedstrijd ben ik wat terughoudender. Vita heeft dit door en ze vraagt me wat er is. 'Ik ben zenuwachtig voor morgen. Ik heb dit nog nooit zo gehad als nu. Misschien komt het omdat het mijn eerste wedstrijd speel als betaald voetballer maar ik vind het lastig gewoon.' 'Schat je moet het gewoon zien als een belangrijk potje tegen de plaatselijke amateur club. Ik weet toch wat je kan en je moet schijt hebben aan wat er om het veld gebeurd. Je bent je eigen piloot op weg naar succes. Ga er gewoon van genieten en dan weet ik zeker dat het wel goed gaat komen. Ik ga in ieder geval kijken en hoop dat je speelt.'

op de wedstrijd dag maak ik me klaar voor een busreis van ongeveer 2 uur. Op de club controleer ik wel 6 keer of ik de juiste voetbalschoenen bij me heb en pas dan kan ik met een gerust hart de bus in stappen. In de bus ben ik eigenlijk voor het eerst in 24 uur ontspannen. Het is inmiddels duidelijk geworden dat ik ga starten en ik doe mijn ogen dan ook nog even dicht. Voor mijn gevoel heb ik slechts een kwartier mijn ogen dicht gehad maar als ik mijn ogen open zijn we er al bijna. Het stadion is ongeveer te vergelijken met het hoofdveld van Spakenburg als zullen er daar waarschijnlijk meer mensen op af komen. Er is een handje vol Murcia supporters die de moeite hebben genomen naar ons te komen kijken. Het heeft wel iets romantisch hoor maar dit is natuurlijk niet de droom die ik altijd heb gehad. Ik besef me maar al te goed dat ik de luxe heb om bij Murcia in een prachtig stadion te spelen. Ik krijg geen opdrachten mee van de trainer en kan dus vrij uit spelen. Vlak voor de aftrap bedenk ik me nog dat het wel erg lekker zou zijn om te scoren vandaag. 90 seconden verder loop ik met mijn armen wagenwijd richting de cornervlag en spring ik een gat in de lucht. Met mijn eerste actie is het maar gelijk raak ook. Iets links van het doel kan ik naar binnen komen en krijg ik alle ruimte om de korte hoek te zoeken en is het hangen geblazen. Na 8 minuten spelen is het nogmaals raak en dit keer weet ik een voorzet van Kevin op waarde te schatten en binnen te koppen. Ik denk dat ik niet veel beter mijn visitekaartje af kan geven. We krijgen na 20 minuten spelen wel een tegentreffer te verwerken maar Juanma maakt er in de 2e helft weer 1-3 van. Na ruim 70 minuten vind de trainer het goed geweest en mag ik naar de kant. Op de bank word het echter nog wel nagelbijten en komt de tegenstander weer terug tot 2-3 maar dat is dan ook gelijk de eindstand.

Met 2 goals gelijk belangrijk en dat is de plaatselijke pers ook opgevallen. Wie is toch die jongen die hier uit het niets ineens is en nu opeens de jongste doelpuntenmaker in de geschiedenis van de club is. Als ik de dag na de wedstrijd ergens wil gaan lunchen met Vita zie ik echt wel dat de mensen over hun krant kijken of ik dat wel echt ben. Het voelt toch een beetje ongemakkelijk moet ik zeggen. Alsof die mensen ineens wat van je willen maar ergens weet ik ook dat dit er gewoon bij hoort. Als ik ga afrekenen wil de eigenaar met me op de foto. 'Als jullie van Cartagena winnen mag je hier altijd gratis komen eten.'

Cartegena dus. Van de club zelf heb ik nooit gehoord. Ooit heb ik een keer de serie El Patron De Mal gekeken en daarvan ken ik dan de stad in Colombia. Het is de supporters menens want er zit meer dan 10.000 man op de tribune. Mijn ouders zijn er speciaal een weekendje voor over gekomen en zitten samen met Vita en haar ouders op de tribune. Het is inmiddels uit tussen vita en haar vriend maar voorlopig is het tussen ons nog niks. De tegenstander zit er kort op en ik krijg dit keer geen ruimte om leuke dingen te doen. Vlak voor rust krijgen wij een vrije trap iets rechts van het doel en aangezien ik de enige ben die op vrije trappen traint eis ik de bal op. Ik tel mijn passen uit en plaats de bal over de muur. De doelman maakt nog wel een stapje maar kan niet eens reageren. 1-0 en aan het gejuich te horen is de ontlading gigantisch. Ik vier he in de hoek waar ook de wisselspelers kunnen komen en onderweg terug maak ik een hartje richting mijn ouders. In de 2e helft is het vooral dicht houden maar als de scheidsrechter fluit voor het einde lijkt er een volksfeest uit te barsten. Het is me in ieder geval wel duidelijk dat ik voorlopig niet meer stuk kan hier.

5ddc0c0b68ca1-debuut_wedstrijden.png

----------------------------------------------------------------

in de vorige post had ik aangegeven een instagram pagina te hebben voor iloro. hier zal ik  met elke update proberen ook een foto/ update te plaatsen

@komodo25 Of hij het gaat redden is nog moeilijk te zeggen maar zijn start is zeer voorvarend

@Marius In de competitie trekt iloro de vorm van de oefencampagne gewoon nog even door 3 van de 4 gemaakte doelpunten van zijn voet

@Niejo101 De voetbalzaken gaan nu de competitie loopt natuurlijk wat meer de overhand krijgen. toch is het zo dat het privé leven er gewoon bij hoort om een beeld te vormen over de persoon zelf.

@T10 2 keer aan de basis gestaan inmiddels en daarin een zeer belangrijke rol gespeeld

@Daniell Iloro lijkt compleet los te zijn en voor even in ieder geval de plaatselijke held voor het gedeelte dat real murcia een warm hart toedraagt

@nasje92 dat instgram account is precies bedoeld om het net allemaal iets realistischer te maken ;)

@True_Legend @Isco22 @ElMarcos @r4vje @Whitewolf345

5db9a50d52cd8-iloro.png

Tijd om naast mijn schoenen te gaan lopen is er niet. De donderdag na de derby tegen Cartagena staat er een uitlooptraining op het programma en daarna moet ik me gewoon melden in het ziekenhuis. Ik neem mijn ouder deze keer mee zodat ze kunnen zien wat ik naast het voetbal nog doe. Inmiddels weten de mensen wel wie ik ben en komt het grootste deel me feliciteren met de overwinning en er volgt natuurlijk een praatje hier en daar. Mijn goede start is terug te zien aan de reacties in het ziekenhuis. Mijn ouders kijken hun ogen uit. Ze vinden het mooi om te zien dat ik echt tijd maak voor de mensen die even hun hart willen luchten en voetbal of in ieder geval het praten daarover als afleiding zien. Ik breng goed 5 uur in het ziekenhuis door vandaag en als ik op het punt sta om weg te gaan komt er een voor mij onbekende vrouw op me af stappen.

'Jij bent Iloro toch? ik weet niet of ik je wel moet bedanken maar mijn man stond er op. Hij kan het zelf niet meer doen want hij is vannacht overleden. Dankzij jou is hij als een gelukkig man gestorven. Het was sowieso al een aflopende zaak voor hem maar na het laatste fluitsignaal en de overwinning van jullie vond hij het zelf mooi geweest en heeft hij de keuze gemaakt om de apparatuur uit te schakelen. Dus nogmaals bedankt namens mijn man dat hij gelukkig is heen gegaan.'

Ik moet eerlijk bekennen dat zoiets wel indruk maakt. Ik ben er stil van en tijden het diner kan ik eigenlijk alleen maar aan de woorden van die vrouw denken. Voetbal is voor een aantal mensen dus letterlijk een kwestie van leven of dood maar dat de impact zo groot zou zijn had ik nooit voormogelijk gehouden. Het verhaal heeft ook wat met mijn ouders gedaan. Ergens zijn ze natuurlijk trots op mij maar ze maken zich ook zorgen dat zulke verhalen een negatief effect op mij gaan hebben. Het is natuurlijk niet normaal dat ik als 16 jarige het lot van iemand onbewust in handen neem want zo is het eigenlijk wel.

Of het verhaal van die vrouw in mijn hoofd is gaan zitten dat weet ik zo net niet maar tegen Merida is het van mijn kant allemaal net niet. We komen voor het eerst in de competitie op achterstand maar gelukkig heb ik teamgenoten die ook gewoon het verschil kunnen maken en nog voor rust orde op zaken weten te stellen door de wedstrijd om te draaien en zo gaan we met 1-2 de rust in. Na rust word de voorsprong vooral vastgehouden maar zit het er na 70 minuten spelen voor mij wel op. Ook tegen Talavera is het van mijn kant gewoon niet goed maar dat is dit keer ook niet nodig want mijn aanvalspartner heeft zijn vorm duidelijk ook gevonden. Chumbi is vandaag de held door beide treffers voor zijn rekening te nemen en zo word er toch redelijk gemakkelijk met 2-0 gewonnen. Dat Chumbi echt in vorm is dat bewijst hij in de wedstrijd tegen Yeclano wel. Door ons tot 2 keer toe terug in de wedstrijd te schieten zorgt hij er persoonlijk voor dat we in deze wedstrijd nog een punt weten te pakken.

Mijn ouders komen niet naar Spanje toe. Nou kan ik het negatief in zien maar dat doe ik niet. Als voetballer weet ik dat het leven onvoorspelbaar kan zijn en daar heb ik de laatste tijd ook echt over nagedacht. Natuurlijk had ik graag mijn ouders dicht bij me gehad maar wie weet ben ik volgend jaar hier al vertrokken en dan? moet mijn vader dan maar weer overplaatsing aan vragen? Dat kan natuurlijk niet elke keer het geval zijn. Wel is het zo dat mijn ouders hebben uitgesproken om op dan duur terug naar Nederland te gaan en daar weer gewoon te gaan genieten van het leven. 

Na een wat mindere periode qua voetbal van mijn kant speel ik in de uitwedstrijd tegen Villarrubia weer naar behoren. De score word al vroeg geopend door Kevin die vanaf rechts goed mee opgekomen was en de al prima tegendraads weet in te koppen. Maar deze voorsprong gaven we ook net zo makkelijk weer weg. We konden in de rust gewoon niet tevreden zijn. We waren veel beter maar de kansen moesten wel omgezet gaan worden in doelpunten. De woorden kwamen duidelijk aan want 5 minuten na rust stond het al 1-3 waarbij ik mijn doelpuntje ook weer mee wist te pikken. Het was een ingestudeerde vrije trap die bij de 2e paal werd neergelegd. Daar kopte Torrent de bal weer voor de goal en kon ik geheel vrij de bal richting doel koppen en dus vrij simpel scoren. Een kwartier voor tijd leek ik de wedstrijd echt in het slot te gooien door een prima voorzet van Kevin binnen te volleren maar amper 3 minuten later was het alweer 2-4. Ik werd naar de kant gehaald en er kwam met Curto een frisse aanvaller in de ploeg die in de blessuretijd nog de 2-5 wist te maken.

Ondertussen gaat het tussen Vita en mij nog steeds wel goed. Ze heeft een tijd nodig om alles goed op een rijtje te zetten en ik snap heel goed dat het voor haar niet makkelijk is om dat te doen terwijl ik bij haar in huis woon. Haar ouders zorgen trouwens echt goed voor me en het ontbreekt me nergens aan. Ik hoef eigenlijk niks te betalen maar ik vind dat ik het aan mezelf verplicht ben en sta maandelijks 500 Euro van mijn loon af voor de extra kosten die ik maak. Het is slechts symbolisch zodat ik me niet schuldig ga voelen want in werkelijkheid kan ik deze mensen met al het geld op de wereld nog niet terugbetalen met wat ze voor me doen. Mede dankzij hun kan ik mijn droom waarmaken en zie ik het meisje van mijn dromen elke dag.

5dde4a2a4176c-resultaten_2.png

---------------------------------------------------

@komodo25 start was inderdaad prima maar dat iloro dat niet vol ging houden was  ook wel een zekerheid. toch lijkt hij gewoon een zekerheidje in de basis 11 en pikt hij ook gewoon zijn goaltjes mee

@Marius Dat hartje beschreef ik natuurlijk ook omdat ik wist dat deze reactie er zeker en vast zou gaan komen. Dit keer was het echt nog voor zijn ouders bedoeld maar wie weet is dat in de toekomst wel anders

@T10 dat die vorm niet helemaal werd vastgehouden is natuurlijk geen verassing toch is het al met al een redelijke periode zo

@Isco22 Ik heb er 2 jaar geleden volgens mij ook al eens over nagedacht om er op instagram ook wat extra's aan toe te voegen. Of het echt van waarde is daarover zullen de meningen zeker verschillen maar voor de mensen die me daar gaan volgen vanaf dit forum weten dan bij een nieuwe post dat er hier op het forum ook een nieuwe update is ;)

@Daniell @True_Legend @Niejo101 @Whitewolf345 @ElMarcos @r4vje @nasje92

Op voetbalgebied misschien een iets mindere maand aangezien Iloro wat minder goed bij schot was, maar dat is natuurlijk niet het enige dat telt in het leven.