Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

Heb je vorige update even gemist, mooi dat je er zo open over schrijft. Zijn ook dingen die bij veel mensen inderdaad weggedrukt worden, terwijl dat totaal niet nodig is. Herken het ook om me heen.

Zonde van het blessureleed, hopelijk is het maar tijdelijk!

150344654_ilorobanner.png.f432bd1855037d39258bc327b556af7c.png

Tegenslagen zoals blessures zijn helaas de andere kant van de medaille. Supporters zien vaak niet wat dat met een speler kan doen. Altijd maar van je verdient veel geld je kan alles doen wat je wilt dus je moet niet zeuren daar ben ik gedeeltelijk mee eens hoor. Ja we verdienen veel geld en ja daardoor kunnen we leven zoals we dat zouden willen. Maar het er alleen voor staan tijdens blessures is iets wat al die mensen onderschatten. Gelukkig heb ik zelf nog niet te maken gehad met blessures waardoor ik er maanden uit lig en dat wil ik graag zo houden maar elke keer dat ik er uit lig met een blessure is gewoon te veel. Mentaal is het soms moeilijk omdat je niet kan doen wat je graag zou willen doen. Bezig zijn in de groep, Mensen vermaken. Je ben tijdens een blessure echt een beetje aangewezen op jezelf en dat kan zeker tijdens een lange revalidatie heel zwaar zijn op elk niveau. Tot op de dag van de beker kraker tegen Real Madrid heb ik de hoop gehouden dat ik wel zou kunnen spelen. Natuurlijk voelde het allemaal nog niet 100% maar die ochtend tijdens de laatste testjes word er toch besloten om het risico niet te nemen. Zelf wil ik natuurlijk wel heel graag want het is wel de grootste wedstrijd die er is maar ik kan de keuze van het medische team en de trainer goed begrijpen. De beker heeft niet onze prioriteit en na een goed gesprek met Koeman zie ik dat ook wel in hoe jammer ik het vind. Het is dat we deze wedstrijd in Madrid spelen anders had Koeman gezegd van ga maar lekker naar huis en maak je hoofd leeg. Nu zit ik dus wel op de bank in de wetenschap dat ik helemaal geen minuten ga maken. Toch kan ik wel genieten van wat het team laat zien in deze wedstrijd. We zijn zeker een klasse beter dan Real Madrid en spelen opnieuw het stadion zo goed als stil. Met 2-4 word er gewonnen en ben ik al snel weer vergeten dat ik baalde van het niet mee kunnen doen.

Ook in de uitwedstrijd bij Athletic Bilbao mag ik op de bank plaatsnemen. Het is duidelijk dat voorzichtigheid de voorkeur heeft van Koeman. Er komen natuurlijk ook nog drukke weken en belangrijke wedstrijden aan als het gaat zoals we hopen en dan ben ik hard nodig. Ik zie in de eerste helft dat de ploeg het moeilijk heeft met het vechtvoetbal van de tegenstander. Met 0-0 gaan we ook rusten en na de rust gaat het vrijwel gelijk mis. Arana maakt een eigen doelpunt en dus mag ik me gelijk gaan warm lopen. Na 20 minuten langs de zijlijn toe kijken word ik geroepen. Ik krijg geen tactisch plan mee het enige wat er gezegd word is dat ik weet wat me te doen staan. Het mag alleen niet zo zijn we werken keihard voor die ene treffer maar de tegenstander weet met enig kunst en vliegwerk die 1-0 in stand te houden en dus lopen we toch wel tegen een pijnlijke nederlaag aan.

De volgende beker wedstrijd tegen Real Sociedad mag ik in Barcelona achter blijven. Het is de halve finale van de beker en dus wel gewoon een wedstrijd waar er iets op het spel staat. De trainer heeft echter andere plannen met mij en dat is goed hoor. Nu heb ik weer even tijd om het over een bruiloft te hebben met Lisa. We zijn er zelf nog niet helemaal over uit waar we het nou willen houden. In Nederland want daar woont toch onze familie of in Spanje want hier hebben we gewoon onze vrienden ook. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar Spanje. Natuurlijk ik heb Lisa leren kennen in Nederland maar Spanje heeft ons zoveel meer gegeven. Hier zijn we echt naar elkaar toe gegroeid. Hier hebben we ons leven samen opgebouwd. Hier hebben we samen zoveel meer mooie momenten meegemaakt als in Nederland dat Spanje voor mij gewoon beter voelt. Lisa denkt er eigenlijk ook zo over en dus is de 1e keuze gemaakt. We gaan trouwen in Spanje. Nu is er nog zoveel meer te regelen en moet er nog een datum vastgesteld worden. De jongens weten met 0-2 te winnen en zo is een plekje in de finale van de Spaanse beker weer dichtbij.

In de uitwedstrijd tegen Cádiz mag ik het vanaf het begin laten zien. Natuurlijk weet ik dan ook wel dat ik geen hele wedstrijd ga spelen. Maar gewoon het feit dat ik weer mag starten dat voelt gewoon zo lekker. Het geeft me het gevoel dat ik er bijna weer ben. Des te mooier is het dan ook om de score na 19 minuten te kunnen openen. Al is het vanaf 11 meter het is toch weer een soort van bevrijding. Het gaat allemaal niet meer vanzelf met het team de laatste weken en ook met mij is het natuurlijk wat minder gegaan dus het voelt zo lekker om het team op deze manier weer te kunnen helpen. Uiteindelijk winnen we met 0-5 maar dat maakt me nog niet eens zoveel uit. Ik heb iets meer dan een uur in de benen en heb het net gevonden. Voor een aanvaller die met een blessure kwakkelt is dat bijna goud.

dat goede gevoel dat ik had na die wedstrijd tegen Cádiz is na de wedstrijd tegen Osasuna wel iets minder. Ik maak dan wel weer meer minuten namelijk 78 maar het resultaat is niet waar we op hoopten. Een thuiswedstrijd tegen deze tegenstander moet gewoon altijd gewonnen worden in mijn ogen. Dat het dan 0-0 blijft is gewoon niet goed genoeg en dat net voor de Champions League kraker tegen de Spurs. De titelhouder die ons vorig seizoen wist te verslaan over 2 wedstrijden.  

In Londen gaat het verhaal alweer rond dat ik iets speciaals van plan ben. Ja ik heb inderdaad Jamie en haar ouders weer uitgenodigd om te komen kijken. Dat blijf ik doen bij elke wedstrijd die ik op Engelse bodem af leg. Ze zijn er ook weer en dit keer zie ik ze voor de wedstrijd al en maak ik een praatje met ze terwijl de rest voor de veldinspectie rond loopt. Het is echt altijd goed om die mensen te zien. Ondanks de afstand is de vriendschap tussen mijn gezin en hun gezin niet te breken daarvoor hebben we samen gewoon te veel mee gemaakt. Ze vragen me of ik revanche gevoelens heb vanwege vorig seizoen. Revanche gevoelen heb ik niet maar ik heb wel het gevoel dat we hier nog wat recht te zetten hebben maar wel met een positieve vibe. Uiteraard is mijn shirt na de wedstrijd weer voor Jamie. We spelen zo gefocust in die 1e helft dat er geen twijfel bestaat wie er vandaag de dag de sterkste ploeg is van de 2. We komen dan ook geheel volgens de verhoudingen op voorsprong. Paulo word de diepte in gestuurd en maakt het onberispelijk af. Toch kunnen we in de rust nog niet tevreden zijn. De wedstrijd had bij wijze van al klaar kunnen zijn en dus moeten we er voor zorgen dat we in de 2e helft afstand nemen. Een minuut na rust verdubbelen wij de score via Arana en 8 minuten na de rust kan ik mezelf ook terug vinden op het score bord. Havertz is het die de ruimte achter de verdediging ziet. Mijn loopactie is daar en ik neem de bal mee op mijn borst waar ik hem nog 1 keer laat stuiteren en dan verwoestend uithaal. Via de onderkant van de lat valt de bal binnen en met 0-3 moet het wel gedaan zijn. De Spurs doen echter gelijk wat terug en dus mogen we niet verslappen. Na 67 minuten spelen staat hun verdediging te slapen bij een snelle vrije trap. met 2 passes sta ik vogelvrij bij de 1e paal en kan ik simpel binnen tikken voor de 1-4. Dit keer houden wij de focus vast en weten we dat Spurs nog wat gaat proberen. We zijn echter goed bij de les en slaan 10 minuten voor tijd op de counter nog maar eens toe. Ik word weggestuurd en met een snel schot diagonaal is het raak. Ik vis de bal uit het doel en geef deze symbolisch al aan Jamie die vooraan zit. Natuurlijk gaat dit weer mooie plaatjes opleveren. Ik krijg nog een publiekswissel en geef na afloop mijn shirt nog aan Jamie waarbij ik haar en haar ouder gelijk uitnodig voor de return. 

Ik ben weer terug. Dat gevoel heb ik zelf niet alleen maar ook de Spaanse media na die wedstrijd in de Champions League. Echter moeten er in de competitie ook gewoon zaken gedaan worden en is Real Sociedad de tegenstander. In de beker werd er vrij simpel van ze gewonnen met 0-2 en dus moet dat varkentje vandaag ook maar even gewassen worden. We maken echter de grote fout door na een 0-2 voorsprong waarbij ik weer de openingstreffer mocht maken de wedstrijd op een arrogante manier uit te willen spelen. Ik mag naar de kant want het leek immers gespeeld. Na 90 minuten kunnen we alleen maar onszelf verwijten dat het uiteindelijk eindigt is 2-2. 

----------

@delichris kan me helemaal vinden in jou mening over de maand januari ik moet er ook altijd doorheen bijten

@ElMarcos Ondanks de pijntje verleerd hij het scoren niet

@komodo25 Thanks. zelf wil ik eigenlijk toch wel dagelijks posten dan blijf ik zelf ook wel lekker in het verhaal zeg maar

@ElPrincipito het zijn gelukkig allemaal nog niet zulke ernstige blessures maar ook lichte blessures baren wel zorgen

@Isco22 Het is wisselend inderdaad qua resultaten

@StanleyW Er heerst gewoon mede door social media een bepaald perfect beeld waarin uit te komen voor je problemen steeds moeilijker lijkt te worden. een fitte iloro kan goud waard zijn dus hopelijk vallen die blessures inderdaad mee

@Tim' @Marius @Vis @spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @Daniell @nasje92 @Whitewolf345 @Titan

Mooie resultaten worden afgewisseld met slechte resultaten, maar zolang Barcelona in de race is dan is er niets aan de hand.

Wederom veel goals maar qua uitslagen gaat het toch wat op en neer. 

Weer een paar mooie goals meegepakt, ondanks wat puntverlies. Hopelijk ziet Jamie je weer winnen tijdens de return!

In de competitie laat Barça toch wat liggen. Iloro speelt ondanks de blessure wel aardig

Heb Ronald Koeman altijd al een matige trainer gevonden. Wel een hele goede overwinning op Spurs en fijn dat Jamie weer kon komen kijken.

336725687_ilorobanner.png.b535e60a604a9739c8d7082bf9917948.png

Er is weer eens kritiek op de trainer. Het is logisch ook als je van de 4 competitie wedstrijden in de maand Februari maar 1 keer de 3 punten weet te behalen. Toch staan we nog gewoon bovenaan en is er wat mij betreft geen reden tot paniek. We moeten als spelers laten zien dat we de trainer niet laten vallen. Dat kan voor buitenstaanders maar op 1 manier en dat is door resultaten te halen. We Beginnen deze maand met een wedstrijd tegen Sporting Gijon. Iedereen in het Camp Nou verwacht natuurlijk een overwinning en geef ze eens ongelijk. Zelf heb ik ooit eens gezegd thuis moeten we van iedereen winnen. Hoewel je in deze wedstrijd ziet dat we door de mindere resultaten toch wat vertrouwen missen winnen we wel gewoon simpel door op de juiste momenten te scoren. Even lijkt het of we met 0-0 de rust in zouden gaan maar 2 treffers vlak voor rust maakte de wedstrijd eigenlijk dood. Na rust mocht ik vanaf de stip de eindstand op 3-0 bepalen.

Slechts een paar dagen later spelen we opnieuw een thuis wedstrijd en is Celta de tegenstander. We beginnen slecht en na 2 minuten spelen kijken we tegen een achterstand aan en beginnen de supporters alweer te fluiten. Ik ben hier niet zo van gediend en als ik 4 minuten later de gelijkmaker maak vanaf de stip vier ik deze goal ook niet. ik pak de bal en loop rustig naar de eigen helft. 2 minuten later zet ik ons alweer op voorsprong als ik een bal vanuit het middenveld iets achter me lijk te krijgen. Ik weet met een soort van heupschot de bal toch van een meter of 25 op doel te krijgen en de keeper kan alleen maar kijken hoe de bal de kruising in vliegt. Opnieuw juich ik niet. Het is een soort statement dat ik maak. Als jullie niet achter ons willen staan dan hoef ik het ook niet voor jullie te vieren. Uiteindelijk word het een vrij simpele 6-2 overwinning maar gaat het vooral over het niet vieren van mijn goals. Ik vind niet dat ik iemand een antwoord schuldig ben. Mensen moet eens nadenken voor ze beginnen met fluiten. Kritiek mag en is goed hoor maar er is niks aan de hand. We staan bovenaan , Lijken de volgende ronde van de Champions League al binnen te hebben en de finale van de Spaanse Beker is heel dichtbij. Dat het spel af en toe niet goed is dat is dan maar zo. Dezelfde fans die nu onnodig fluiten staan straks vooraan als we prijzen pakken.

Jamie komt op bezoek. En het toeval wil dat ik voor de return tegen de Spurs rust krijg. Die 5-1 voorsprong zullen we toch niet meer weg geven? De komst van Jamie kan mijn humeur sowieso niet verpesten. Eerder had ik nog wel eens dat ik er van baalde als ik niet in actie kwam in de Champions League maar het is goed zo. Het geeft mij de kans om deze dagen met haar en haar ouders op een ontspannen manier door te brengen. Ze mag met haar ouders bijvoorbeeld een training bij wonen iets wat bijna nooit gebeurd hier. Ze mag vlak voor de wedstrijd overal zijn omdat ze met mij is. Dat betekend dat ze er in de kleedkamer bij is als ik de jongens nog even succes wens. Het is een saaie vertoning overigens die met 1-0 word gewonnen maar ik krijg wel de kans om de toerist in eigen stad uit te hangen. Deze dagen geven me voorlopig weer genoeg energie. Er blijkt ook een volgende Engelse tegenstander te wachten en dus is de volgende afspraak al weer snel gemaakt. Het tweeluik tegen Chelsea zullen ze ook bij gaan wonen.

Uit bij Levante is het dan weer zo'n wedstrijd waarin het totaal niet loopt. Het enige wat je dan moet doen is zorgen dat je niet op achterstand komt want anders word het tegen zulke tegenstanders een lastig verhaal. Het gebeurd toch en dus trekt de tegenstander een muur op. Er is met ons spel geen doorkomen aan. Tot op 30 meter van het doel lijkt het nog ergens op maar dan is het vaak te gehaast en slordig. We gaan wel voor die gelijkmaker en die komt er ook in de 81e minuut. Uit een hoekschop word ik even over het hoofd gezien en dan kan ik hard raak koppen. Een punt dat is waar we uiteindelijk ook genoegen mee nemen. Een verschrikkelijke wedstrijd word zo in ieder geval niet verloren.

De return voor in de halve finale van de beker mag ik overslaan. Ik mag alvast naar Nederland afreizen voor een Interland periode. De ploeg wint eenvoudig met 4-0 van Real Sociedad en zo word het over 2 wedstrijden maar liefst 6-0. Waarom ik eerder mocht afreizen is omdat er een meeting op het programma stond die ik zelf nogal belangrijk vond. Ik wil me gaan inzetten voor een organisatie die in de voetbalwereld nogal wat kritiek kan krijgen maar ik vind dat het tijd is om daar verandering in te brengen. 

Ik heb een meeting met een organisatie die het belangrijk vind dat iedereen in vrijheid en veiligheid kan sporten. Nu hoor ik mensen denken "maar dat is toch normaal? " Dat is het blijkbaar dus nog niet. In het voetbal hebben we nog steeds te maken met een bepaalde ongelijkheid. Zo komt racisme gewoon nog veel te vaak voor maar ook homo haat is daar een voorbeeld van. Het is genoeg zo. Ik vind dat iedereen in een vrije en veilige omgeving moet kunnen doen wat hij of zij leuk vind ongeacht geloof , huidskleur of seksuele geaardheid. Ik laat me voor deze campagne filmen en fotograferen in een regenboog shirt. Ook over de regenboogkleuren is veel te doen. Voor mij persoonlijk is het niet alleen een symbool om te laten zien wat je geaardheid is maar ook zeker een symbool van gelijkheid. De KNVB onderstreept mijn mening en dus spelen we voor 1 keer met onze namen en rugnummers in regenboogkleuren. De shirts worden uiteindelijk geveild en al het geld word gestopt in acties die ervoor moeten zorgen dat vrij en veilig sporten wel normaal word voor iedereen. Dat we met 3-0 winnen van Oostenrijk en zo onze EK kwalificatie goed beginnen is voor mij slechts bijzaak net als mijn 2 doelpunten.

---------------------------------------

@delichris het was even een maand met vallen en opstaan maar de draad lijkt weer opgepakt te worden

@ElMarcos Wisselvallig maar uiteindelijk gaat het erom waar je aan het eind van het seizoen staat. Voorlopig lijkt dat dus gewoon goed te komen

@Tim' Die return ging dus anders dan vooraf verwacht maar het doel is bereikt en dat is de volgende ronde

@ElPrincipito Doelpunten scoren lijkt haast vanzelfsprekend met een fitte iloro

@komodo25 1 keer winnen in 4 wedstrijd is niet genoeg voor een club als barca

@Isco22 Over koeman zijn de meningen da verdeeld ;) Straks is het misschien weer een toptrainer als de doelen worden behaald

@StanleyW @Marius @Vis @spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @Daniell @nasje92 @Whitewolf345 @Titan

Iloro is in ieder geval goed op dreef. Terecht dat je besloot om niet te juichen na dat gefluit, hopelijk hebben ze er van geleerd. Ook mooi dat je je maatschappelijk inzet!

Toch de maand goed doorgekomen en door in alle bekers en dat is erg fijn. Dat jij je inzet voor een organisatie is altijd goed.

Iloro is op dreef en langzaam lijkt ook Barcelona zijn vorm terug te vinden. 

Iloro doet ook buiten het veld enorm goede dingen. Nu komt hij weer op voor de medemensen en steunt hij een campagne tegen discriminatie. Netjes en leuk verwerkt!

1607607661_ilorobanner.png.9a2096659712f611513035f985b7e5d0.png

De maanden waar een voetballer in de top voor leeft zijn aangebroken. Een seizoen lang hard werken om in april nog mee te strijden voor 3 prijzen word bij een club als Barcelona als normaal gezien. Zelf wil ik eigenlijk nog verder gaan dan dat en wil ik eind Mei alle 3 die prijzen gepakt hebben. De Spaanse Beker en het winnen van de competitie is iets waar velen al genoegen mee zullen nemen maar ik wil dit seizoen die kers op de taart. Die Champions League moet nu eindelijk maar eens gewonnen gaan worden. Het is dit seizoen toch een obsessie voor mij geworden. De supporters delen die mening want de finale word in ons eigen stadion gespeeld. Het zou toch fantastisch zijn om juist in het Camp Nou die beker omhoog te kunnen houden. Dromen over die cup met de grote oren heb ik al zo vaak gedaan maar het moet werkelijkheid gaan worden. Voor de ontmoeting in Londen met Chelsea staat er eerst nog een stadsderby op het programma tegen Espanyol.

Het is een uitwedstrijd waarin wij het lang heel moeilijk hebben met het vechtvoetbal van de tegenstander. Aangemoedigd door hun publiek zitten ze er boven op en gaan ze zelfs een paar keer over het randje in mijn ogen. Ik merk toch dat wij ingehouden spelen want met het oog op die wedstrijd tegen Chelsea wil iedereen zo fit mogelijk blijven. Bij toeval komen we vlak voor rust wel op voorsprong. Ik krijg de bal aangespeeld en schiet eigenlijk blind richting het doel. Het lijkt op een afzwaaier maar het schot word door Kandziora van richting veranderd en valt zo binnen. Met 0-1 de rust in gaan dan geef je de tegenstander stof tot nadenken en als 8 minuten na de rust Militao voor 0-2 zorgt neemt de felheid bij de tegenstander ook af. Uiteindelijk weten we vrij gemakkelijk uit te lopen naar 0-4 waarbij ik zorg voor het toetje door in de laatste minuut een voorzet vanaf rechts met mijn rechter de verre hoek in te volleren. 

Het vizier kan dan op de Wedstrijd in Londen tegen Chelsea. Zelf ben ik er die zondag thuis al mee bezig. In het verleden zijn er een aantal wedstrijden gespeeld die de voetballiefhebber nog wel is bijgebleven. Die wedstrijd met het puntertje van Ronaldinho of die wedstrijd met die bizarre slotfase waarin Chelsea toch zeker 1 strafschop had moeten krijgen en waarin Iniesta uiteindelijk in de absolute slotfase toesloeg. Het is me dan al duidelijk dat dit tweeluik op details beslist gaat worden. Ook Koeman geeft dit aan tijdens de tactische bespreking. Ook voor hem staat er veel op het spel. In deze maanden. Alleen het kampioenschap is niet genoeg en dus is hij druk bezig met het in onze oren knopen wat het belang is. Op Stamford Bridge is de sfeer vijandig maar ik kan er juist van genieten. Die supporters dicht op het veld die voor een grimmig sfeertje zorgen dat geeft net wat meer motivatie om ze stil te krijgen. Het gaat er hard aan toe. Een kwartfinale in de Champions League is ook niet voor lieverdjes hoor. Zelfs als er geen bal in de buurt is krijg ik tikken in mijn rug of van die vervelende tikjes op mijn achillespezen. Tijdens een duel in de lucht voel ik meerdere keren een armstoot in mijn nek maar allemaal net niet genoeg voor een overtreding. Ik laat het gebeuren. Laat de tegenstander maar denken dat ze me in hun zak hebben en dan is 1 moment voor mij genoeg. Dat moment komt er in de 37e minuut. Op 25 meter van het doel word de bal ingespeeld op mij. Ik kaats Havertz in en draai snel weg waardoor ik de bal in de ontstane ruimte kan ontvangen. Havertz heeft het begrepen en met 1 keer raken ben ik los. Aliaga is vrijgekomen naast mij en als de doelman komt hoef ik de bal alleen nog maar opzij te leggen en kan Aliaga de bal in het lege doel schuiven. Ik heb zelf al hele mooie goals gemaakt maar op zo'n podium zo'n aanval op de mat leggen daar raak ik zelf ook nog onder de indruk van kan ik je vertellen. Wij hebben in ieder geval wat we willen en dat is een uitdoelpunt die ons zelfs nog de voorsprong oplevert ook. In de rust zet Koeman het net iets anders neer. Als aanvaller ga ik het dus zwaar krijgen in de 2e helft en dat blijkt wel als ik na 80 minuten helemaal kapot word vervangen. Maar het belangrijkste is dat we die 0-1 vast weten te houden en onszelf zo een goede uitgangspositie verschaffen.

De wedstrijd tegen Girona is eigenlijk een tussendoortje. Koeman vraagt aan de gehele beoogde basis of ze wel willen spelen want er komen na deze wedstrijd 2 belangrijke potjes aan. De return tegen Chelsea en de finale van de Spaanse Beker. Zelf voel ik me fit genoeg om te spelen en dus sta ik aan de aftrap als aanvoerder. Het word een vrij eenvoudige overwinning van 4-0 waarin ik een hattrick weet te maken. Na die 3e treffer word ik alsnog naar de kant gehaald om zo nog een beetje rust te krijgen voor de return in eigen huis tegen Chelsea.

Natuurlijk is Jamie weer over gekomen met haar ouders. Ten opzichte van de vorige keer heb ik nu geen tijd om leuke dingen te doen. Die 0-1 die we vorige week mee namen is natuurlijk gevaarlijk. Ik zit dus vol in mijn wedstrijd voorbereiding en heb zodoende weinig tijd voor Jamie. Natuurlijk is ze wel welkom in de kleedkamer en zal ik na de wedstrijd zeker tijd voor haar maken en de dag er op misschien nog wat leuks met haar gaan doen. Ze zijn inmiddels zo'n deel van de familie geworden dat het voor hun eigenlijk vanzelfsprekend is dat ik meer met die wedstrijd bezig ben. Het is weer een wedstrijd waarin kleine details het verschil gaan maken. Wij hoeven in principe niet maar je kan tegen een ploeg als Chelsea niet 90 minuten lang gaan afwachten op wat hun gaan doen. We zullen zelf ook gewoon hier en daar ons eigen spel moeten spelen. Vlak voor rust mag ik een vrije trap nemen vlak voor onze dug out. Het is een scherp aangesneden vrije trap die zo op het hoofd van Luis beland die ons op 1-0 kopt. Ik vlieg Koeman in de armen want dit gaan wij natuurlijk niet meer weggeven. Chelsea moet alles of niets gaan spelen en dan gaan wij zeker nog toeslaan. Chelsea is echter niet bij machte om er voor te zorgen dat het nog spannend kan worden en dus hebben we opnieuw aan 1 treffer genoeg om de winst veilig te stellen. Door naar de halve finale waar Manchester United wacht. Uiteraard verwacht Jamie maar 1 ding en dat is ten koste van de club die ze eigenlijk haat de finale behalen. 

Er word mij gevraagd wat het verschil tussen het Barcelona van dit seizoen en het Barcelona van vorig seizoen is. Er is in mijn ogen niet veel veranderd maar daar waar het moet kunnen we onder Koeman echt op resultaat spelen en moest het in mijn ogen onder Tuchel toch allemaal wel met mooi voetbal gebeuren. We hebben het nu 2 keer gezien tegen Chelsea dat we degelijker zijn geworden als het gaat om resultaat voetbal. Met de finale van de Spaanse Beker word tegen Valencia eigenlijk hetzelfde verwacht van de trainer. Het hoeft helemaal niet mooi of sprankelend te zijn in een finale. Het enige wat telt is winnen want je wilt de pijn van een finale verliezen niet voelen. Valencia is de tegenstander en laat dat nou net de ploeg zijn die dit seizoen 2 keer van ons wist te winnen. WE zijn dus gewaarschuwd en beginnen dus voorzichtig. Je ziet vanaf het begin dat Valencia wat frisser oogt. Dat is ook niet zo gek want het tweeluik tegen Chelsea heeft ons aardig wat kracht gekost. Toch komen we binnen 10 minuten op voorsprong als ik het kopduel na een lange bal van achteruit weet te verlegen. Aliaga was achter mij al weggelopen en kan door op de doelman. Hij blijft rustig en speelt de doelman uit waarna de bal in het lege doel word geschoven 1-0. Opnieuw zie je dat er vanaf dat moment aan het resultaat word gedacht. Laat Valencia maar zoeken naar een oplossing dan antwoorden wij er wel weer op. Het is geen leuke wedstrijd voor mij als aanvaller maar soms is het niet anders en moet er hard gewerkt worden om de ploeg te helpen. Dat gebeurd ook zeker maar daardoor zie je wel dat zowel Aliaga als ik niet gevaarlijk kunnen worden voor het doel en dat is toch waar onze kracht meer ligt. Het zal ons na 90 minuten ook een zorg zijn want opnieuw word die 1-0 voorsprong vast gehouden en is de Spaanse Beker een feit.

Na het winnen van de Spaanse beker is de volgende prijs die we al snel kunnen pakken het kampioenschap. Zeker na overwinningen tegen Real Betis (4-1) en Getafe (3-0) is die titel erg dichtbij. In de thuiswedstrijd tegen Atlético Madrid kan het gaan gebeuren. Thuis heb ik het er over hoe dubbel het voor ons is. Lisa en ik hebben samen hele mooie tijden beleefd in Madrid en om dan juist tegen de club die toch wel in ons hart zit kampioen te kunnen worden doet ergens ook wel een klein beetje pijn. Ik wil het namelijk ook niet te uitbundig vieren mocht het zover komen. Maar voordat we die wedstrijd gaan spelen mogen we opnieuw naar Engeland. Om precies te zijn naar Manchester. Een grote groep City supporters is me duidelijk niet vergeten. Ik zie bordjes voorbij komen met once a blue Always a blue en zelf nog mensen die het shirt met mijn naam dragen. Dat zegt toch wel iets over de waardering die de supporters wel hadden tijden dat ene seizoen hier. Er word nog maar eens gezegd dat we heel dicht bij een finale in eigen stadion zijn en iedereen wil dat natuurlijk bereiken. Echter lijkt het tijdens de wedstrijd verlammend te werken. Het lijkt wel of spelers onder de indruk zijn van het stadion en de 1e 25 minuten worden we van het kastje naar de muur gespeeld. Het staat dan ook al 3-0 en een finale in eigen stadion is verder weg dan ooit. In de rust worden er een aantal dingen omgezet om de schade te beperken. United lijkt het allemaal ook wel goed te vinden met die 3-0 op zak en in de 2e helft komen we langzaam wat beter in de wedstrijd. In de 85e minuut ben ik de aangever op de 3-1 van Deus. Natuurlijk pakken we die bal en vieren we deze treffer niet. Het is tevens ook de eindstand en hoewel we verliezen ben ik diep van binnen toch tevreden met de 2e helft en die treffer die we nog maken. Het is net die life line die de hoop op een goed resultaat in eigen huis levend weet te houden.

----------------------------------------------------------------------------

@StanleyW Fluiten en je ongenoegen uiten mag zeker wel hoor maar niet al zo vroeg als in die wedstrijd. Ik vind sowieso dat voetballers zich maatschappelijk meer mogen laten zien hoor maar dat is echt een persoonlijke mening

@delichris De 1 van 3 prijzen is gepakt en de 2e lijkt ook dicht bij dus al met al was april ook een goede maand. Die kers op de taart is ook nog mogelijk alleen dan moet de ploeg anders voor de dag komen in de return

@ElPrincipito Ik probeer de actualiteit er af en toe ook in te verwerken inderdaad. maar dit keer komt het ook omdat ik met het team dat ik train ben benaderd om een boodschap al deze misschien wel uit te gaan dragen. dacht gelijk van hey dit kan ik ook in mijn novelle gebruiken ;)

@ElMarcos Barca leek helemaal op stoom te zijn maar toen was daar die wedstrijd op old trafford. 

@komodo25 Iloro mag niet klagen is hij scorend niet belangrijk dan wel met assists

@Isco22 Als trainer zijnde heb ik tegen mijn eigen team vaak genoeg gezegd dat er meer dan alleen voetbal is. Het maatschappelijke belang kan op elk niveau worden uitgedragen met bepaalde acties ( als team zijnde kaarten versturen naar ouderen tijdens de corona crisis is daar een mooi voorbeeld van) Er zijn zoveel dingen belangrijker dan het voetbal maar voetbal is voor velen wel de belangrijkste bijzaak

@Tim' @Marius @Vis @spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @Daniell @nasje92 @Whitewolf345 @Titan

Alles liep goed tot dat United uit kwam. Nu hopen dat Barcelona dit recht gaat zetten in eigen stadion.

Oei, een pijnlijke nederlaag bij United uit. Hopelijk kun je het in Camp Nou rechtzetten!

Vlak voor tijd gelukkig nog een uitgoal weten te maken. In Camp Nou nog alle kansen om het recht te trekken.

Een zeer knappe maand op die laatste wedstrijd na. Benieuwd of dit nog recht getrokken wordt 

1593388181_ilorobanner.png.d1291c671272097646d694f70b871b22.png

Die nederlaag bij United komt natuurlijk wel even aan. Veel tijd om er bij stil te staan is er echter niet. Er is nog een return te spelen en dat uitdoelpunt geeft ons hoop. Maar nog belangrijker we kunnen vlak voor die return kampioen worden. Dan moet er nog wel afgerekend worden met Atlético Madrid en ik heb het al eens aangegeven ik vind het persoonlijk best lastig om een kampioenschap te kunnen vieren uitgerekend tegen deze club. Natuurlijk zijn er nog zat wedstrijden om kampioen te worden maar juist deze winnen zou goed zijn voor het moraal richting die return. Waar ik vooraf eigenlijk vooral last had van eventueel schuldgevoel richting mijn oude werkgever is daar bij het 1e fluitsignaal niks van te merken. We spelen geconcentreerd en bepalen in de beginfase wat er gebeurd. Helaas levert dat niet de gewenste snelle openingstreffer op maar er word wel een signaal afgegeven dat er vandaag niet veel te halen valt voor de tegenstander. we blijven de baas op alle fronten en dan weet je dat het vroeg of laat een keer gaat gebeuren. In de 29e minuut mag ik de openingstreffer maken door na een vlot lopende aanval de bal al vallend tegen de touwen te koppen. Er komt wel wat ontlading los of is het toch nog de frustratie van de afgelopen wedstrijd waarom het nu ineens wel kan. De vreugde op de tribunes is groot. Na die wedstrijd in Manchester zullen ook de supporters wel wat onzeker zijn geweest maar dit geeft ook hun het goede gevoel weer. Vlak voor rust word het zelfs 2-0 en dan kan het eigenlijk niet meer mis. Ik pep de jongens in de kleedkamer nog maar eens op. We moeten het nu gewoon afmaken jongens. Niks geen halve kracht maar zo snel mogelijk die 3e maken en dan is het helemaal afgelopen. Ga alsjeblieft nog niet denken aan die return van komende week. Toch is het de 2e helft niet van hetzelfde niveau als voor de rust. Is dat erg? Nee natuurlijk niet maar zaak is om er nu niet 1 tegen te krijgen en de spanning terug te laten komen. Alle spanning schiet ik er in de 59e minuut uit. We krijgen een vrije trap op de rand van het strafschop gebied en ik mag aanleggen. Over de muur met een lekkere snelheid is vrijwel onmogelijk. Onder de muur door is een optie maar ik gok er op dat de doelman gaat kiezen voor de hoek van de muur en ram hem kiezelhard zijn hoek in. Met deze 3-0 is het dus wel klaar en krijg ik 5 minuten later een vroege publiekswissel. Het kampioenschap is binnen en dus kan ik met een glimlach van oor tot oor plaatsnemen op de bank. Het feestje word echter klein gehouden. Er is in mijn ogen ook geen reden om nu al feest te gaan vieren. De volgende belangrijke wedstrijd wacht namelijk al weer.

Na die wedstrijd tegen Atlético kom ik niet thuis. We hebben een minikamp voor die return tegen Manchester United en dat geeft het belang van die wedstrijd wel aan. Ik vind het jammer want Jamie komt natuurlijk ook weer over en dit keer kan ik haar dus niet even zien of spreken zoals met de laatste wedstrijden die ze er bij kon zijn. Gelukkig kunnen ze goed met Lisa en weet ik wel dat het goed zit. Koeman heeft het vooral over die wedstrijd tegen de Spurs van vorig seizoen. We waren er toen zo dicht bij maar 1 moment van gebrek aan scherpte en het was klaar. Die pijn willen wij als groep niet nog een keer voelen. Zeker omdat de finale dit jaar in eigen stadion is. Wij moeten daar staan maar daarvoor mogen we geen moment verslappen. Wat bij mij persoonlijk extra motivatie geeft is dat we de dag voor de wedstrijd al weten welke club onze tegenstander word als we die finale weten te halen. Real Madrid heeft zich weten te plaatsen voor die finale. Alsof het bijna zo moet zijn. Ik zie het vuur bij iedereen omhoog komen. Leuk dat hun die finale behalen die in ons stadion word gespeeld maar dan gaat dat wel gebeuren tegen ons. Op de wedstrijd dag zelf zit iedereen al vroeg in zijn eigen focus. Ik lees vooral wat en probeer nog wat te slapen maar eigenlijk ben ik in mijn hoofd al aan die wedstrijd begonnen. Dan is het de met de spelersbus richting het stadion. Iets dat maar zelden voor komt. De spanning is voelbaar. Zelf voel ik me daar eigenlijk wel lekker bij. Ook aangekomen in de kleedkamer is het iedereen weer even voor zich. En dan is het tijd om als team naar die wedstrijd toe te leven. even losfietsen en dan richting het veld voor de warming up. Het gejuich bij het betreden van het veld lijkt harder dan normaal. Het gezang waar ik normaal eigenlijk nooit op let tijdens het opwarmen hoor ik nu wel. Het prikkelt alleen maar. Nog even naar binnen waar Koeman de boel nog maar eens op scherp zet en dan is het showtime. We komen het veld op en we zien een mozaïek waar het kippenval dik op mijn armen staat. Als we nog niet op scherp stonden dan was dat nu zeker wel het geval. Duidelijk is dat er een heel ander Barcelona staat dan een week geleden. We laten ons het kaas niet van ons brood eten in de openingsfase maar tot echte kansen komen we zelf ook nog niet. Het lijkt een harde wedstrijd te worden waarbij United de wedstrijd probeert te ontregelen. In de 25e minuut is daar dan een aanval over rechts. Ik voel dat ik even los ben maar de voorzet is scherp. Al glijdend kom ik net iets te kort maar ik zie de bal door schieten en voorbij de 2e paal is daar Arana die de bal in de korte hoek jaagt en ons op voorsprong zet. Er is geen tijd om dit te vieren. Ik pak de bal en zweep de supporters nog maar eens op en loop vervolgens terug richting de middenstip.  Je merkt dat de vertwijfeling toeneemt bij de tegenstander en dus moeten we de druk op blijven voeren. 4 minuten later is daar weer een aanval over rechts. Er ligt in het centrum wat ruimte maar dit keer krijg ik de bal iets achter me. In een uiterste poging steek ik mijn linkerbeen uit en ik voel de bal vanaf mijn hak omhoog schieten. Even weet ik niet waar de bal is maar op gevoel weet ik mijn tegenstander opzij te zetten en zie ik de bal de juiste richting op gaan. De bal gaat over de verdediger heen en ik laat hem nog een keer stuiteren waarna ik hem vervolgens met alles wat ik in me heb in de korte hoek schiet. Dit schot is de doelman te machtig en met deze 2-0 zijn we dus virtueel door. We zijn er echter nog niet en willen nog verder uitlopen. Daarvoor krijg ik in de 32 minuut de gelegenheid om vanaf de stip de 3-0 te maken. Zoals Neeskens in zijn beste tijd schiet ik de bal dwars door het midden en geniet ik van het geluid dat van de tribunes af komt. Op dat moment heb ik echt het gevoel dat we er al zijn. In de rust is het stil. Ook wij moeten bij komen van wat er in de 1e helft allemaal is gebeurd. Zaak is om ons eigen spel te blijven spelen maar als Rashford al vroeg in de 2e helft een rode kaart krijgt kunnen we wat gas terug nemen. Het word zakelijk uitgespeeld maar het lijkt niemand echt wat uit te maken. De finale in eigen huis is een feit en een mooiere wedstrijd kunnen we ons daarin niet wensen.

Eigenlijk draait na het resultaat tegen Manchester United het seizoen nog maar om 1 wedstrijd. Ik krijg dan ook de vraag wat ik wil. Ik geef aan graag in het ritme te blijven en zo denken meerdere jongens er over. Toch merk je dat de focus er in de wedstrijd tegen Villarreal niet is en dat is ook niet erg. Het kampioenschap is al binnen en niemand ligt er echt wakker van dat we hier met 3-1 verliezen. Tegen Málaga geven we wel weer thuis en word het 0-3 waarbij ik 2 keer trefzeker ben maar vervolgens word de laatste competitie wedstrijd weer gelijkgespeeld tegen Sevilla. Ik word in de rust gewisseld en mag me dus gaan opmaken voor mijn 2e Champions League finale.

---------

@delichris Gelukkig liet het team zien wel thuis te kunnen geven als het er op aan kwam

@ElMarcos de kracht van het camp nou gaf weer eens de doorslag

@Isco22 Die uitgoal blijkt uiteindelijk dus toch goud waard

@komodo25 uiteindelijk word het recht getrokken in toch een gedenkwaardige wedstrijd

@StanleyW @ElPrincipito @Tim' @Marius @Vis @spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @Daniell @nasje92 @Whitewolf345 @Titan

Kampioen geworden en de CL finale bereikt wat een mooie periode. En in die finale die nog eens in eigen huis wordt gespeeld tegen de aartsrivaal. Wat een affiche.

Al met al een prima periode. De titel, united verslaan en doelpunten gemaakt. Droomfinale in de cl

Een periode waarin je kampioen bent geworden en via United te finale hebt bereikt. Erg lekker!