Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

Blijft een eigenwijze vent natuurlijk, die Ten Hag. Hopelijk kan Iloro snel weer floreren in het oranje shirt!

Fijn dat je door bent in de CL, met hangen en wurgen...

De prestaties van Barcelona gaan wat op en neer, maar Iloro lijkt zich daar als een vis in het water te voelen. Bij Oranje lijkt hij even wat minder op zijn plaats.

Het gaat momenteel niet vanzelf maar soms heb je dat nou eenmaal. Blijven scoren en ook Ten Hag draait vanzelf bij. 

5db9a50d52cd8-iloro.png

Als je het veld op gaat. Vergeet je het dagelijkse leven , Vergeet je alles. Het zijn woorden die bij mij blijven hangen nadat ik samen met Iloro de documentaire over Maradona heb gezien. Een indrukwekkend verhaal maar vooral die woorden komen bij mij binnen. Als vriendin van zie ik het zelf namelijk voor mijn neus gebeuren. Natuurlijk niet de slechte dingen waardoor het bergafwaarts ging met Maradona maar wel dat Iloro een soort van 2 persoonlijkheden krijgt. Voor ons is hij buiten het voetbal om de man en vader en natuurlijk ook zoon die iedereen zich wenst. Na de dood van zijn vader is hij alleen verschrikkelijk onzeker over het leven. Het is moeilijk om tot hem door te dringen. Hij lijkt een soort muur op zich heen te bouwen. Nieuwe mensen laat hij dan ook niet snel meer toe. Lachen lijkt in huis soms meer een verplichting voor hem. Het liefst heeft hij overal de controle over. Wat we doen als hij moet voetballen is daar ook een dingetje van. Het liefst ziet hij ons elke wedstrijd in het stadion zitten zodat hij weet dat het goed gaat met ons. Hij durft het ook wel toe te geven. Hij is echt bang dat er iets gebeurd met de mensen om wie hij geeft als hij er niet bij kan zijn. Het beheerst eigenlijk op dit moment zijn leven. De enige momenten waarop ik duidelijk zie dat hij zich van zijn zorgen los kan maken is op de club. Daar lijkt hij ineens een heel ander persoon. Ik heb het in de auto mee gemaakt. Als we dan voor een wedstrijd vlak bij het stadion komen veranderd die blik in zijn ogen net of iemand anders bezit van zijn lichaam neemt. Gelukkig breekt er binnen kort weer een winterbreak aan en heeft hij beloofd er met iemand over te gaan praten.

Op voetballen gebied zullen heel veel mensen zeggen dat hij gewoon dezelfde Iloro is die doelpunten maakt en een glimlach op zijn gezicht heeft en een lach op het gezicht van supporters kan toveren. Dat is de Iloro die iedereen natuurlijk graag ziet want dan gaat het goed moet hem en de club. Die Iloro wil ik zelf ook buiten het voetbal om weer zien. De jongen die kan genieten van de kleinste dingen. De jongen die mij ook laat genieten als ik hem zie met onze dochter. Het is misschien ook de keerzijde van het bekend zijn. Mensen verwachten altijd maar wat van hem en dat daardoor de klap van het gemis dan thuis juist harder aankomt. Wat voor mij wel werkt is dat ik hem vrij laat in de dingen die hij wilt doen. Als ik bijvoorbeeld met het idee kom om met de kleine iets leuks te gaan doen en hij heeft dat liever niet dan ga ik ook niet doorzeuren want dan is de sfeer helemaal niet te genieten. Voor de sfeer thuis is het dan ook te hopen dat Barcelona wint anders is hij helemaal niet te genieten. Wat het gelukkig dan wel weer beter maakt is de band die hij heeft met de trainer. Meneer Koeman komt regelmatig over de vloer. Ik heb hem nog niet durven vragen of hij ook in de gaten heeft dat het privé wat minder gaat met Iloro maar het is goed dat hij zo nu en dan eens langs komt om het niet alleen maar over voetbal te hebben.

Zijn nominatie voor de gouden bal kan er in mijn ogen dan ook nog wel bij. Natuurlijk zorgt dat weer voor de nodige druk maar hij laat in de wedstrijd tegen Levante wel weer zien met die druk om te kunnen gaan. Hij speelt niet zijn beste wedstrijd maar weet er wel weer 2 te maken. Een vrije trap en een strafschop in een wedstrijd die met 3-0 word gewonnen.

Ook in de thuiswedstrijd tegen Real Sociedad is hij weer de grote man. Met 3 treffers zorgt hij er voor rust al voor dat de wedstrijd beslist is. Het word uiteindelijk 4-1. Dit keer was ik wel bij een wedstrijd. Om hem dan wel te zien lachen na een doelpunt dat maakt mij op dat moment dan ook wel weer gelukkig. De lach is nog niet helemaal verdwenen en als hij zijn zorgen thuis ook op zij kan zetten is die lach ook daar weer terug.

Hij word gespaard in de laatste groepswedstrijd van de Champions League. Het is ook een avond waarop er voor mij sinds hele lange tijd toch weer eens iets bijzonders gebeurd. Zijn moeder past op de kleine en daardoor hebben wij een avond voor onszelf. We gaan uit eten en daarna maken we nog een wandeling door de stad. voor het eerst in tijden heb ik het gevoel dat Iloro zichzelf weer een beetje durft te zijn. Hij heeft het ook over de afgelopen tijd en ik laat hem praten. 'Lies , Sorry dat ik niet altijd de perfect vriend kan zijn. Ik vind het gewoon moeilijk om het verlies van mijn vader een plekje te geven. Ik lig er 's nachts wakker van en reageer dat dan weer af op jou. Terwijl jij bent juist degene die me op het rechte pad weet te houden. Als ik jou niet had dan weet ik niet of ik de afgelopen tijd was door gekomen. Ik weet dat ik geen makkelijke prater ben als het over dat soort dingen gaat en ik weet ook dat ik daaraan moet werken maar daar heb ik jou ook voor nodig. Dus hoewel ik niet altijd perfect ben. Zou je toch met me willen trouwen?' Daar sta ik dan met een mond vol tanden en verbazin voor het Font Magica. Ik heb tijdens ons eerste tripje samen op deze plek gezegd dat het de droom van elke vrouw in Barcelona moet zijn om hier ten huwelijk gevraagd te worden en dat is hij niet vergeten. Natuurlijk zeg ik ja. Ik wil niets liever dan de rest van mijn leven met hem delen. De goede moment maar zeker ook de moment waar het minder gaat.

Lisa Tú y yo para siempre. De hele wereld mag het een paar dagen later ook van hem weten. In de uitwedstrijd bij Sporting Gijon vraagt hij meerdere keren of ik die wedstrijd ga kijken. Ik geef uiteindelijk maar toe maar vraag me wel af waarom hij zo graag wilt dat ik die wedstrijd ga kijken. Niemand weet dan nog dat wij gaan trouwen. Ook zijn moeder en mijn ouders nog niet. Ze staan al met 0-1 voor als Iloro een penalty mag nemen. Deze gaat raak en dan trekt hij zijn shirt omhoog. Ik zie een foto van ons samen met de tekst. LISA Tú y yo para siempre. Nog tijdens zijn juichen gaat bij mij de telefoon. Het is mijn moeder. Of we dit niet even konden vertellen. Zelf wist ik ook niks van deze verassing. Omdat dit de laatste wedstrijd voor de winterbreak is had ik verwacht dat we het in Nederland tegelijk teen beide families konden vertellen. Maar op deze manier is achteraf misschien nog wel mooier. De hele wereld weet nu dat wij gaan trouwen en dat ik hem dan mijn man mag noemen.

---------------------------------------------------

@Marius Het ging inderdaad even niet vanzelf

@delichris persoonlijk vind ik ten hag ook geen goede coach maar daarover later meer ;)

@ElPrincipito aan iloro ligt het binnen de lijnen niet en de rest is ook goed genoeg het kan alleen hier en daar wat beter

@StanleyW In de cl uiteindelijk wel ruim door mede door die belangrijke overwinningen op arsenal en inter

@ElMarcos Bij oranje zal het vanzelf ook wel weer komen. Als je koeman gewend bent en je krijgt ineens ten hag dan moet je daar als speler even aan wennen. en op clubniveau gaat dat wat sneller dan bij de nationale ploeg

@komodo25 Of ten hag weg moet weet ik niet. De chemie lijkt er niet te zijn maar hij doet waarvoor hij is aangesteld. De halve finale van de nations league is bereikt en het is zaak om het EK te gaan halen daar zal hij op afgerekend worden

@Isco22 Iloro heeft bewezen de beste spits in de wereld te zijn maar blijkbaar is ten hag toch niet helemaal overtuigd. dat is zijn goedrecht maar of het de relatie ten goede komt....

@Tim' @Vis @spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @Daniell @nasje92 @Whitewolf345 @Titan 

Prima update, leest fijn weg! Als enige tip zou ik je enkel kunnen geven om wellicht tussendoor een grafische foto weer te geven, dat zou het verhaal nog meer aankleden. 

Hele mooie update, leest lekker weg! Mooi dat Lisa en Iloro gaan trouwen ook! 

Leuk geschreven update weer. Gefeliciteerd met de toekomstige bruiloft!

5db9a50d52cd8-iloro.png

Ik ga dus trouwen met Lisa. Vroeger heb ik altijd gezegd dat ik nooit zou gaan trouwen. Als een vrouw mij op mijn knieën wou zien gaan moest ze met laten struikelen of laten uitglijden over een bananenschil. Trouwen nee als ik een feestje wou geven dan was iedereen welkom daar had ik geen bruiloft voor nodig. Echter zijn er natuurlijk dingen veranderd. Aan het begin van dit jaar dacht ik er nog niet eens over na. We waren gelukkig met hoe we leefden en ik leefde mijn droom. Echter is er sinds de dood van mijn vader wel wat veranderd. Ik heb het er moeilijk mee en sinds die tijd ben ik gaan merken hoeveel ik om Lisa geef. Als haar wat overkomt dan weet ik niet of ik mezelf nog wel onder controle heb. Lisa is samen met die kleine van ons de grootste reden dat ik mijn bed uit kom want ik heb er dagen bij zitten dat ik absoluut wil blijven liggen. Ik moet hun trots maken. Ik wil niet dat hun er mee geconfronteerd worden als het minder gaat met mij. Voetballend is het natuurlijk een jaar geweest om niet snel te vergeten. Kampioen geworden met mijn droomclub en het WK weten te winnen. Het heeft echter wel een keerzijde. Ik ben mijn grootste supporter en degene die het meest kritisch is op mij kwijt geraakt. Dat alles heeft er ook voor gezorgd dat ik anders tegenover dat trouwen aan ben gaan kijken. Mijn vader had het geweldig gevonden maar dat is voor mij niet de belangrijkste reden. Ik wil de rest van mijn leven met Lisa delen omdat er op de wereld geen vrouw is die mij zo goed begrijpt en zo goed met mij om weet te gaan als zei doet. Daarbij komt dat Lisa me kent voor dat ik echt bekend werd en dat is nu toch wel een dingetje geworden. Ik kan mensen buiten mijn cirkel niet meer vertrouwen of laat ze bewust niet meer toe omdat ik niet weet of ze het echt om mij doen of mij willen rijden op mijn bekendheid.

Ik had beloofd om met een psycholoog te gaan praten en ik stond er op dat Lisa er bij was. Een psycholoog nog zoiets waar ik in mijn jeugd een vooroordeel over had. Als je met een psycholoog gaat praten dan moet je wel ver heen zijn dacht ik altijd. Nu weet ik inmiddels wel beter. Als ik eerlijk ben voelde ik voor het naar binnen stappen in dat kamertje meer spanning dan voor de WK finale. Ik moest nu juist doen waar ik zo'n hekel aan had en dat was mezelf blootgeven aan een totale vreemde. Dat ging dus ook niet vanzelf. Gelukkig was de afspraak na openingstijd van de praktijk gemaakt want diep van binnen voelde ik toch nog een klein beetje schaamte. Die 1e afspraak ik vond het moeilijk. Ik kreeg de opdracht mee om een soort dagboek of tijdlijn te maken met gebeurtenissen die mijn leven hebben veranderd. Dat zijn nog al wat dingen. De verhuizing van Vita naar Spanje. Onze verhuizing naar Zweden. Het weerzien van Vita en het gelijk op eigen benen moeten staan in Spanje waar ik mijn 1e contract bij Murcia tekende. De terugkeer in Nederland bij FC Utrecht. Het leren kennen van Lisa. Samen in het diepe springen en het avontuur aan gaan in Madrid bij Atlético Madrid. De geboorte van onze dochter. Het ontmoeten van Jamie. Het tekenen bij mij droomclub en het verliezen van mijn vader. Tijdens het opschrijven hiervan komt eigenlijk ook het besef. Ik heb zoveel mooie dingen al mee mogen maken. Moet ik 1 negatieve gebeurtenis dan mijn leven laten bepalen? Het antwoord is natuurlijk nee en daarmee ga ik een traject in waarbij ik tijden de winterbreak die 3 weken duurt 4 keer in een week met een psycholoog ga praten. Het komt er op neer dat ik PTSS heb. De aanpak dik krijg is die van EMDR therapie. EMDR staat voor Eye Movement Desensitization and Reprocessing. Er word je gevraagd momenten of herinneringen terug te halen waarvan jij denkt dat die voor ik noem het zelf negatieve invloed zorgt. Ik moet dus terug naar de dag dat ik mijn vader zag liggen en wist dat het foute boel was. Ik krijg vragen als , Wat was je gevoel voor deze gebeurtenis? Hoe voelde je zelf dat gevoel veranderen? Wat was je eerste emotie toen je die kamer in kwam? vragen die me best wel met mijn neus op de feiten drukken. Ik voelde me na die halve finale onoverwinnelijk. Niks of niemand voelde zich op dat moment groter als dat ik me voelde denk ik. Dat gevoel veranderde in een soort onzekerheid en angst en toen ik die kamer binnen kwam was er toch een soort van ongeloof. Of er een verschil was tussen de net daarvoor ontstane euforie en het gevoel van het ontstane ongeloof? Ik heb in beide situaties ervaren dat ik geleefd werd en nu nog steeds. Misschien dat ik het daardoor moeilijker kan verwerken.

Na een paar sessies merk ik al dat ik me weer een stuk beter voel. Ik kan het beter relativeren ook. Ik ben nog maar 23 en heb eigenlijk al zo veel mee gemaakt. Daarbij komt dat ik me de ellende van een ander ook verschrikkelijk kan aantrekken. Neem alleen al de Situatie van Jamie. Vooropgesteld ik zou het voor haar zo weer allemaal opnieuw doen maar voor een anders niet meer. Tijdens die sessie heb ik ook heel wat tranen gelaten. Verdriet dat ik nooit heb durven te tonen omdat ik vond dat ik sterk moest zijn voor mijn moeder , Lisa en de kleine. Nu heb ik dat voor het eerst sinds die WK finale eigenlijk weer laten zien. Ik laat zelfs een beetje van die emotie zien bij het gouden bal evenement. Er was opnieuw geen twijfel over wie er zou winnen. Ik win hem dus weer en tijdens de speech heb ik het natuurlijk over mijn vader. Ik breek maar het boeit me dit keer niet. Iedereen voelt die pijn bij het verlies van zijn of haar ouders dat is voor mij niet anders en ik schaam me er niet meer voor. Na afloop krijg ik een berichtje van de psycholoog. Hij is trots op wat ik zojuist heb gedaan.

-----------------------------------------------

Zoals sommigen van jullie weten pik ik soms wat dingen mee in mijn novelle die ik zelf heb meegemaakt. Het verliezen van een dierbare is daar helaas 1 van en die therapie die ik er voor gevolgd heb ook. Ik hoef hier absoluut geen medelijden voor te hebben maar ik wil toch een boodschap hier aan meegeven. Ik herinnerde me ineens een novelle van vorig seizoen ( weet alleen niet meer precies van wie die was) die ging ook over problemen die privé speelden. Nu zie ik de laatste tijd dat ook steeds meer om mij heen dat mensen zich er voor schamen of het moeilijk vinden om er over te praten en daardoor kwam dus het idee om deze update op deze manier te doen

@delichris Dat trouwen moest er maar eens van komen

@StanleyW Thanks man

@ElPrincipito Ik heb grafische updates of foto's tussendoor plaatsen wel eens gedaan. echter werkt dat voor mij persoonlijk niet. Alleen met de teksten ben ik soms al behoorlijk lang bezig dat het voor mij te lang duurt om er een grafische verwerking bij te maken. ik ben daar op dit moment ook te druk voor en baal er eigenlijk al van dat ik soms niet dagelijks een update kan posten. misschien dat ik het in de toekomst nog ga doen maar op dit moment nog niet

@ElMarcos thanks man. Werd ook wel eens tijd voor Iloro en Lisa

@Marius verassend op en buiten het veld ;)

@komodo25 thanks man

@Isco22 Thanks man

@Tim' @Vis @spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @Daniell @nasje92 @Whitewolf345 @Titan

Wel mooi dat je iets over je eigen ervaringen in de novelle mee neemt. Degene die jij bedoeld is @Isco22.

Echt enorm veel respect voor hoe je je verhaal schrijft. Zeker nu je meldt dat het ook uit eigen ervaring is. Het levert mij als lezer kippenvel op, echt heel knap!

Altijd goed om te zien dat een verhaal ook delen van de schrijver zelf bevat, dan voelt het meer als werkelijkheid. 

Heel mooi geschreven update! 

48 minuten geleden zei mattihamstra:

Zoals sommigen van jullie weten pik ik soms wat dingen mee in mijn novelle die ik zelf heb meegemaakt. Het verliezen van een dierbare is daar helaas 1 van en die therapie die ik er voor gevolgd heb ook. Ik hoef hier absoluut geen medelijden voor te hebben maar ik wil toch een boodschap hier aan meegeven. Ik herinnerde me ineens een novelle van vorig seizoen ( weet alleen niet meer precies van wie die was) die ging ook over problemen die privé speelden. Nu zie ik de laatste tijd dat ook steeds meer om mij heen dat mensen zich er voor schamen of het moeilijk vinden om er over te praten en daardoor kwam dus het idee om deze update op deze manier te doen

Hier sluit ik me volledig bij aan! Het is ontzettend belangrijk dat je je niet schaamt voor je problemen. Ook ik kan zeggen dat ik daar altijd moeite mee heb gehad en wellicht soms nog steeds heb. Die knop 'moet' overal om maar dat zal helaas lastig blijven in een wereld waar pijn bij de ene genot is voor de ander. 

Goed dat je op deze manier je verhaal kan en wil doen. Vorig seizoen heeft de novelle die ik hierover geschreven heb me ook enorm geholpen om te reflecteren op de hele situatie. 

Zeer knap om eigen gebeurtenissen erin te verwerken. Geeft de novelle nog meer kracht. En het is al een top novelle

Heel mooi hoe je echte levenservaringen hierin verwerkt, ook nog met het doel te laten zien dat mensen zich daar absoluut niet voor hoeven te schamen. Ontzettend knap en ik kan mij daar alleen maar bij aansluiten. 

Gepost (edited)

1577280845_ilorobanner.png.afce80e16d90954f477ea291c09d16db.png

Of het openlijk naar buiten treden met mijn probleem een goede zet is geweest? voor mij persoonlijk zeker wel. Ik heb niet meer die extra lading die ik voor me hield en hoop ook dat ik hierdoor vrijer kan gaan spelen. Een nieuw gouden bal had ik wel verwacht alleen de emotionele lading die er bij kwam was toch een soort van speciaal. Ook in de voetbalwereld krijg ik veel berichten van mensen die het knap vinden dat ik er openlijk voor uit durf te komen dat ik daar problemen mee heb gehad. Natuurlijk moet je wel een grens daarvoor over maar het moet eigenlijk de normaalste zaak van de wereld kunnen zijn om over je problemen te kunnen praten. Het is ook zaak om me weer op het voetballen te gaan richten. Opnieuw heb ik last van mijn enkel. Ik kan er mee spelen maar het begint me toch steeds meer zorgen te baren. Ben ik net van de ene zorg af dient het volgende zich alweer aan. Tegen Cádiz speel ik wel gewoon en weet ik vlak voor rust de score te openen vanaf de stip. Het is een draak van een wedstrijd en na een uur spelen word ik vervangen. Mijn enkel begint stijf aan te voelen en dus word er geen risico genomen. Het word uiteindelijk 2-0 en kunnen ons op gaan maken voor de supercup. 

In Santiago Bernabéu is Sevilla de tegenstander. Ik speel niet. Sterker nog ik blijf achter in Barcelona. ze willen geen risico nemen met mijn enkel en dus is er besloten om deze wedstrijd over te slaan. Natuurlijk hoop ik wel dat die jongens de finale halen en misschien dat ik die wel kan spelen. Lisa en ik besluiten heel wat anders te doen en kijken op Netflix een docuserie over de verdwijning van maddy mccan. Die nacht kan ik niet slapen. Ik moet er namelijk niet aan denken dat zoiets met onze dochter gebeurd. ineens besef ik me dat ik helemaal niet heb gekeken naar wat de jongens hebben gedaan. Er is zonder al te veel moeite met 2-0 gewonnen en dus word er een finale gespeeld. maar of dat ook door mij word gedaan is afwachten.

Of het verstandig is? misschien niet maar een finale is een finale en elke voetballer wil die spelen. Dat geld zeker ook voor mij en dus mag ik tegen mijn oude club mijn opwachting weer maken. Hoewel ik de 1e helft nog op de bank begin en zie dat de thee word opgezocht met een 1-1 stand mag ik in de 2e helft gelijk los. Of ik bang ben dat het mis kan gaan met mijn enkel? Nooit eigenlijk. Als zoiets gebeurd dan gebeurd het maar binnen de lijnen denk ik daar niet aan. Slechts 8 minuten heb ik nodig om van een meter of 20 een afgeslagen voorzet ineens uit de lucht te nemen en ons op voorsprong te schieten. Ik raak de bal zo lekker dat ik gelijk al weet dat het raak is. Het verzet van Atlético lijkt gebroken en we lopen uiteindelijk uit naar een 5-1 overwinning waarbij ik ook nog een 2e weet te maken. In de blessuretijd schiet ik een vrije trap onder de muur door waardoor de doelman niet meer kan reageren. De supercup is binnen maar we willen meer.

Dat er nog steeds gewerkt moet worden om tot prijzen te komen blijkt maar weer in de uitwedstrijd tegen Real Zaragozza. Opnieuw speel ik maar een helftje maar we moeten echt blij zijn dat we hier met een gelijkspel weg gaan. Nogmaals er zal nog dagelijks keihard gewerkt moeten worden om onze doelen te bereiken.

Symbolisch is dan eigenlijk de wedstrijd tegen Rayo Vallecano een paar dagen later. We spelen ze volledig van de mat. Dit keer moet ik het doen met een uur speeltijd maar ben ik wel 2 keer trefzeker. Dat het uiteindelijk 8-0 word is natuurlijk lekker zeker met het oog op de volgende tegenstander in de competitie. We mogen naar Madrid en voor die wedstrijd wil ik gewoon helemaal fit zijn. Ik zal de bekerwedstrijd die op het programma staat laten schieten.

Ik mag nog een paar wedstrijden laten schieten en dit keer niet vanwege mijn enkel maar vanwege mijn lies. Ik mis hierdoor 2 belangrijke wedstrijden voor ons die tegen Real Madrid en die tegen Valencia. Tijdens deze periode ben ik vooral bezig met dingen buiten het voetbal om. Ik wil iets anders doen. Investeren in dingen. Voetbal is uiteindelijk maar tijdelijk en wat als ik nou ook nog een vroeger moet stoppen ? Iets beginnen qua kleding lijkt me ook wel wat. Maar het is allemaal niks in vergelijking met wat ik het liefste doe en dat is voetballen. Die jongens weten tijdens mijn afwezigheid 2 beker wedstrijden te winnen en ook de kraker tegen Real Madrid word gewonnen. Echter word er verloren van Valencia met 0-1. Ik krijg misschien zelfs een herkansing tegen de grote rivaal uit de hoofdstad want in de beker worden we door loting ook gekoppeld aan ze.

--------------------------------------------

Wegens drukte een tijdje niks gepost. Die drukte zal voorlopig wel aanhouden helaas maar daar waar het kan zal ik een update plaatsen

@delichris in mijn novelles van de afgelopen jaren probeer ik altijd wat van mezelf erin te verwerken dat blijf ik ook graag doen

@Tim' Er zijn meerdere aspecten in dit verhaal die over mijzelf gaan. Het geeft mij de kans om Iloro zo ook neer te zetten als iemand die op deze manier dicht bij mij staat

@ElPrincipito als een verhaal delen van de schrijver zelf bevat kan het zeker een meerwaarde voor het verhaal zijn. in dit geval was ik er van overtuigd dat dat het geval was

@Isco22 Jouw verhaal toen was uniek daarin. Ik heb daar ook al eens gereageerd dat ik mezelf in sommige dingen herkende. Jij kan er over mee praten nu dat je je niet hoeft te schamen maar als je in die fase zit dan zie je dat heel anders. 

@komodo25 Ik ga zeker ook nog vaker dingen vanuit mijn eigen leven belichten. Sterker nog als mensen een bepaald aspect of onderwerp graag zouden willen weten geef het gerust aan dan kan ik altijd kijken wat ik er mee doe

@ElMarcos Het is toch een beetje in de tijd van nu dat mensen bang zijn om over zulke dingen te praten omdat er al snel een vooroordeel is. Nu zullen er hier niet heel veel mensen zijn die daar perse een boodschap aan hebben maar ik merk het als trainer dat jongens maar ook meiden vaak niet durven te praten juist uit schaamte.

@StanleyW @Marius  @Vis @spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @Daniell @nasje92 @Whitewolf345 @Titan

Edited by mattihamstra

Iloro pakt zijn doelpuntjes mee. De maand januari vind ik geen mooie maand. Veel bekerwedstrijden en weinig competitiewedstrijden.

Prima update. Doe rustig aan. Zijn belangrijkere dingen dan een update posten 

Toch helemaal prima om wat minder te posten, irl gaat voor! 

illoro scoort weer, dat is fijn! Balen van de lies, wel redelijk blessuregevoelig niet?

Iloro pikt zijn goaltjes mee ook al lijkt het met Barcelona nog niet helemaal fantastisch te gaan.