Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

Illoro begint weer prima aan het seizoen, ben benieuwd hoeveel doelpunten hij dit jaar weet te fabriceren. 

Logische keuzes van Barcelona en de KNVB qua nieuwe trainers. Hopelijk hou je de prestaties vol!

Goed gestart! Het belletje van Erik is een kwestie van tijd denk ik.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Een nieuw tijdperk breekt het bij het Nederlands Elftal. Erik Ten Hag is de nieuwe bondscoach en met onze nieuwe status als kersverse wereldkampioen zal de druk alleen maar toe nemen. Het is mij al lang duidelijk dat vanaf nu alles anders word. Ploegen hoeven niet zo nodig meer tegen ons en wij moeten daar tegen gewapend zijn. Op het WK zag je nog dat teams ook wouden voetballen tegen ons maar dat gaat vanaf nu niet vaak meer gebeuren. Bij aankomst in Zeist word ik begroet door de bondscoach maar verder ook niet meer dan dat. Er volgt een training waarbij iedereen toch een soort van in spanning afwacht of er dingen gaan veranderen maar ook dat is niet het geval. ´s avonds na het eten volgt er dan toch een gesprek met de trainer. Volgens hem moet ik het gezicht en het boegbeeld van zijn Nederlands Elftal gaan worden en hij maakt me maar gelijk reserve aanvoerder achter De Ligt. Ik vraag op mijn beurt waarom hij geen contact met mij heeft opgenomen of nog niet is langs geweest om over zijn plannen te praten. ´Dat is in mijn ogen niet nodig als je een vaste waarde in dit team bent. Het heeft geen zin om je lastig te gaan vallen terwijl je heel goed weet wat er van je verwacht word. Het team op sleeptouw nemen met doelpunten.´

Er staan 2 potjes voor de Nations League op het programma en iedereen gaat er wel van uit dat die zonder enige moeite gewonnen worden. Denemarken en Polen zijn ook niet bepaald hoogvliegers maar kunnen het ons in mijn ogen echt wel lastig maken met hun degelijk organisatie. In de Johan Cruijff Arena word er tegen Denemarken al vrij snel afstand genomen en staan we binnen het half uur op een 2-0 voorsprong. Ik word na een uur vervangen en de wedstrijd word zakelijk uitgespeeld. Je merkt dat mensen toch een beetje ontevreden zijn hiermee. na die 2-0 hadden mensen een show verwacht waarschijnlijk maar die kwam er helaas niet. Uit tegen Polen hebben we het heel lang moeilijk. Uit een corner voor Polen sla ik na een uur spelen toe. Schendelaar vangt de bal en gooit deze snel richting mij. Ik heb maar 1 verdediger bij me en die laat ik mijn hielen al op de middenlijn zien. Ik kan zo doorlopen en krul de bal om de doelman heen die al snel naar de grond ging. 13 minuten later is het opnieuw raak voor mij. een balletje in de ruimte van Donny en met een simpele schijnbeweging om de doelman heen. Het lege doel voor me en daar schuif ik de bal in. Weer een overwinning dus 0-2. Niet onze beste wedstrijden maar wel 2 keer gewoon een aardige overwinning. Interland voetbal hoeft van mij niet altijd mooi te zijn uiteindelijk draait het hier ook alleen maar om het winnen.

Terug in Barcelona kan het vizier gelijk op de kraker tegen Atlético Madrid. Simeone is er inmiddels weg en dus geen hartelijke begroeting van de trainer dit keer. Ook van het publiek hoef ik nu niet zoveel meer te verwachten en dat is allemaal prima. Uiteindelijk draait het niet om mij maar zoals normaal is om 3 punten. Ik weet niet of het door de aanpak van Koeman komt maar opnieuw nemen wij al heel vroeg in de wedstrijd de leiding. We zijn 2 minuten bezig als Aliaga het net al heeft gevonden. In de 14e minuut nemen we nog meer afstand en leg ik uit een vrije trap de bal op het hoofd van Todibo die alleen zijn heeft nog tegen die bal hoeft te zetten. Atleti doet vlak voor rust wel iets terug maar in de blessuretijd van de 1e helft is het opnieuw Todibo die uit een standaard situatie de marge weer op 2 brengt. Met die marge ga je toch iets lekkerder richting de kleedkamers. Toch vecht de tegenstander zich vlak na rust weer in de wedstrijd en dus gaan wij een moeilijke 2e helft tegemoet. Een kwartier lang staan we onder grote druk en met enige kunst en vlieg werk behouden we die voorsprong. In de 65e minuut is daar dan het moment waar ik eigenlijk sinds de 2-3 op loer. Een foutje in hun opbouw en dan gaat het razendsnel. Tik , Tik en ik ben vrijgespeeld en ram de bal vanuit een lastige hoek in de korte hoek langs de doelman. De schok in het stadion is te voelen en deze klap komt de tegenstander niet meer te boven. We krijgen de controle weer terug en komen niet meer in de problemen. Sterker nog er word nog een keer gescoord. Een voorzet van militao stuur ik de verre hoek in voor de 2-5 en dan merk je bij hun publiek toch nog het respect en zie ik mensen weer applaudisseren. Al met al een heerlijk gevoel om hier terug te komen en te winnen.

De Champions League staat op het punt van beginnen. We spelen een uitwedstrijd in Milaan. Inter is de tegenstander en ik kan niet wachten om weer die Champions League wedstrijden te spelen. Echter moet ik daar nog iets langer op wachten want op de dag van de wedstrijd word ik ziek. Ik blijf dus achter in het hotel en zie daar ook niks van de wedstrijd. De jongens weten er een 0-0 uit te slepen en dat is ergens wel prima. Een puntje meenemen in een toch wel lastige Europese uitwedstrijd daar is echt niks mis mee.

in een week tijd spelen we de 3e van 3 lastige uitwedstrijden tegen Sevilla. Omdat ik een aantal dagen niet heb kunnen trainen begin ik op de bank en daar valt wel wat voor te zeggen natuurlijk. Ik zie hoe Sevilla via Son in de 26e minuut op 1-0 komt en ik mag mij in de rust al gaan warmlopen. Het is helemaal niet zo dat we slecht spelen. We zijn zelfs heer en meester maar als je zelf kansen laat liggen dan weet je wel wat er gebeurd. Het enige schot van hun is raak. Het duurt na de rust nog 22 minuten voor ik er in kom maar je zit gelijk dat het voor nervositeit bij hun verdedigers zorgt. Daar profiteer ik 4 minuten later van als ik word neergelegd en een strafschop verdien. Onberispelijk schiet ik de bal binnen en maak ik dus de gelijkmaker. Tijd genoeg om nog voor de winst te gaan maar het zit ons vandaag gewoon niet mee. 1-1 daar moeten we het mee doen.

Even 2 keer niet winnen en je merkt gelijk dat er dan druk op de wedstrijd tegen Málaga komt te liggen. De supporters mogen best een overwinning verwachten hoor en wij weten ook dat we dat aan onze stand verplicht zijn. Binnen een kwartier staan we weer op voorsprong als ik de doelman verras met een verdekt schot dat zo in het zijnet verdwijnt. Niet veel alter schiet ik ook een vrije trap onberispelijk binnen door de bal onder het muurtje door te schieten. in de 23e minuut maakt Havertz er 3-0 van en net na het half uur spelen mag ik vanaf de stip aanleggen voor mijn hattrick. Het is een walk over aan het worden en ik maak zelfs nummer 4 nog voor rust. Het is een stift vanaf de rand van het strafschop gebied daar waar de doelman zich schrap zet voor een poeier. Na rust geven we vanzelfsprekend minder gas maar voor ik naar de kant word gehaald besluit ik dat wel in stijl te doen. Het is een intikkertje maar ook die maak ik graag. Ik krijg een staande ovatie en zie uiteindelijk dat het 7-1 word. In de kleedkamer worden er al grappen gemaakt over waar de topscorers trofee blijft. Het is natuurlijk ook wel bizar door na 6 competitie wedstrijden al op 13 treffers te staan. Spitsen trainer Messi word al gewaarschuwd want zijn record kan wel eens gaan sneuvelen.

Uit tegen Rayo vallecano is het 31 minuten lang heel erg matig wat we laten zien. Of het gemakzucht of onderschatting is? ik weet het niet precies maar als we dan even gas geven tot aan de rust is het in no time ook beslist. Aliaga ontvangt in de 31e minuut de bal op links. Er moet een voorzet komen en dus besluit ik een vooractie te maken. richting 2e paal en een verdediger komt mee. Precies wat ik wou want nu ligt de ruimte bij de 1e paal. De voorzet komt en vallend krijg ik mijn voet er nog tegen voor de 0-1. Uit een vrije trap volgt vervolgens een eigen doelpunt en Aliaga zelf mag er dan voor rust nog 0-3 van maken. Er volgt een wissel voor mij. Ik ben er niet blij mee maar de wedstrijd is natuurlijk gespeeld. Liever zo dan dat ik gewisseld word als het ergens om gaat. Champions League wacht.

Het lijkt wel of ik geen Champions League mag spelen. Ik krijg namelijk daags voor de wedstrijd last van mijn enkel. Echter verzwijg ik dit want ik wil gewoon spelen. Benfica is de tegenstander. Het is weer een wedstrijd waar iedereen er lekker in zit. Benfica word helemaal scheel getikt. Ik maak de wedstrijd uiteindelijk niet vol maar ik heb mijn rekening wel weten te openen voor dit Champions League seizoen. Het is een simpel intikkertje waarmee ik zorg voor de 4-1. Uiteindelijk word het 7-1.

Koeman heeft de zaken aardig op orde. We spelen lekker aanvallend voetbal. Krijgen weinig treffers tegen en weten zelf heel veel te scoren dat is toch wat het publiek wil zien. Met dit spel kan je de harten van voetbalfans over de hele wereld veroveren en dat is precies wat we willen doen. 

5ec8f68ddda8f-resultaten_barca_september

------------

@ElMarcos Iloro is ondanks alles nog steeds on fire

@ElPrincipito Op deze manier kunnen er records gebroken gaan worden

@delichris 9 uit 3 beter kan niet natuurlijk

@Tim' Het zijn eigenlijk in beide posities de ABCtjes die je in kon vullen

@Isco22 dat belletje Die is bij deze ook weer verklaard

@komodo25 zoals gezegd 9 uit 3 beter kan natuurlijk niet

@Marius @StanleyW @Vis @spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @Daniell @nasje92 @Whitewolf345 @Titan 

De gelijke spelen zijn jammer, maar al met al gaat het prima. Mooie update weer!

Heb je een screenshot van je carrièrestatistieken so far?

Meer dan prima resultaten ondanks het gelijkspel. Aanvallend ziet het er weer goed uit! Ik ben ook benieuwd naar de stats van Illoro 

Wat een heerlijke resultaten zitten er tussen zeg en Iloro is wel heel erg in vorm.

Je blijft het goed doen. Wat zeg ik, geweldig. 13 goals in zes duels is fantatisch. Alleen de enkel van Iloro speelt wel regelmatig op. :(

Van een paar keer doelpuntenkermis gesproken!

Twee keer 7-1 en een 5-2, aan doelpunten geen gebrek bij Barcelona!

5db9a50d52cd8-iloro.png

Aan doelpunten geen gebrek bij ons. We krijgen er de complimenten voor maar het is gelijk een valkuil. Mensen gaan het toch een soort van als normaal zien van oh er komt een mindere tegenstander op bezoek dus het zal wel een ruime overwinning worden. In de thuiswedstrijd tegen Real Zaragoza is er zowaar een primeur dit seizoen in clubverband. Voor het eerst kom ik niet tot scoren en dat is groot nieuws. Niemand heeft het uiteindelijk over de 4-0 overwinning die in mijn ogen een stuk belangrijker is maar het feit dat ik niet heb gescoord word breder uitgemeten.

Tijd voor weer een interland periode. Om me heen hoor ik toch dat de mensen de speelstijl van Ten Hag niet de juiste vinden. Ik kan er na 2 wedstrijden nog moeilijk over oordelen. Er is 2 keer gewonnen en met welke speelstijl dat gebeurd het zal me een zorg zijn. Er wacht een wedstrijd tegen Portugal en dat is een traditioneel een lastige wedstrijd voor ons.  Als je daar dan uiteindelijk 0-0 gelijk speelt mag je dat zien als een morele overwinning voor ons. Hierdoor behouden we onze 2 punten voorsprong als het gaat om die 1e plek in de groep. 

We hebben in de Johan Cruijff Arena geen kind aan Polen. Binnen 20 minuten hebben we al een 2-0 voorsprong te pakken  maar dan moet het mooiste nog komen. Vlak voor rust is het een verschrikkelijke terugspeelbal die ik kan onderscheppen. De doelman twijfelde en is inmiddels tussen wal en schip terecht gekomen. Zonder aarzelen stift ik de bal van een meter of 30 richting het doel en deze valt net onder de lat binnen 3-0. Het publiek gaat er dan eens even goed voor zitten want de 2e helft zullen wel toch nog wel verder uitlopen? Ze komen bedrogen uit. Plichtmatig word het weer en in de blessuretijd zorgt Ihattaren voor de 4-0. Portugal speelt gelijk en dus volstaat 1 overwinning in 2 wedstrijden om door te gaan naar de halve finale van de nations league.

Er staat ons een mooie week te wachten met toch 3 zware wedstrijden. Bij terugkomst verwacht ik eigenlijk wel dat iedereen de focus daarop heeft. Valencia , Arsenal en vervolgens afsluiten met Real Madrid in eigen huis. Dat zijn toch mooie potjes. Echter merk ik op de training al iets raars. Een groot deel van de groep lijkt een bepaalde laksheid over zich heen te hebben gekregen. Je merkt het in de 1e helft uit tegen Valencia ook. Het is slap en inspiratieloos. Tot kansen komen beide ploegen ook niet echt en dus lijkt er nog weinig aan de hand. In de rust de boel op scherp zetten en dan moet het alsnog gebeuren denk ik. Maar dan gaat het vlak voor rust helemaal mis. 2 tegentreffers in nog geen 3 minuten en we staan voor een gigantisch moeilijke opdracht. Koeman is witheet in de rust en het is dood stil. Binnen een minuut na de rust doen we wat er de hele 1e helft niet in zat en na een scherp aangesneden voorzet kan ik de bal binnen glijden. Genoeg tijd om nog wat van deze wedstrijd te maken maar 5 minuten later is het een balletje in de breedte die word onderschept en alsof mozes die de zee opent aan de bal is kan Fekir zo doorlopen en er 3-1 van maken. Het spektakel stopt dan nog niet want als Havertz  de bal uit een vrije trap weet binnen te knikken lijken wij door te drukken. Ik schiet de bal nog een keer vol op de kruising maar de nederlaag is een feit.

Tijd om hier over te praten is er niet want we moeten door en de volgende kraker wacht alweer Arsenal in het Emirates en op een warm welkom in Engeland hoef ik niet te rekenen. Ook in deze wedstrijd is het begin weer dramatisch en kijken we al snel tegen een 1-0 achterstand aan. Ik zet ons niet lang na de openingstreffer nog wel op gelijke hoogte als ik een goede voorzet van links binnen weet te koppen maar het is opnieuw slap verdedigen bij dit keer een standaardsituatie die er voor zorgt dat we met een achterstand van 2-1 de rust in gaan. Opnieuw word er gescholden in de kleedkamer maar dit keer werkt het juist averechts. We lijken onszelf niet en Arsenal weet daardoor makkelijk stand te houden. 2e verlies op rij en ineens ziet de wereld er voor El Clasico er heel anders uit.

De druk staat er vol op. Koeman leek de ideale opvolger van Tuchel maar een verlies in eigen huis tegen Real Madrid en ook zijn wereld ziet er anders uit. DAt weet hij zelf ook en ik mag bij hem op kantoor komen. 'Je weet hoe hard we een zege op Real Madrid nu nodig hebben he. Of we eigenlijk bedoel ik dat ik die zege hard nodig heb.' Dat Koeman zich dit aantrekt snap ik wel. Je bent eindelijk trainer van je droomclub en bent geweldig begonnen. Ineens zijn daar dan 2 mindere wedstrijden en beginnen de supporters en media en ander beeld te krijgen. Die paar zinnen van hem zorgen voor nog meer motivatie om juist deze wedstrijd te winnen. Real Madrid voelt natuurlijk ook dat er ineens wat te halen valt. Je merkt in het stadion vlak voor de wedstrijd ook wel dat het publiek onzeker is. Dat voel je als speler gewoon. Als speler merk je na 2 nederlagen op rij ook dat het spookt in de koppies van anderen. Wat dan helemaal niet helpt is een rode kaart na 30 minuten spelen voor Todibo. Stand houden tot de rust is dan het enige wat we kunnen doen en dan is het aan Koeman om het neer te zetten. We halen de rust met 0-0 en er komt inderdaad een nieuw tactisch plan. Ik moet het gaan uitvechten op een eilandje. We spelen met vechtlust en karakter en dat brengt ons na 67 minuten spelen zelfs de voorsprong. Militao heeft wat ruimte op rechts. Het is misschien wat vroeg voor een voorzet maar ik besluit toch die loopactie te maken. De voorzet komt met veel effect. De bal stuitert nog een keer op de grond en tussen 2 verdedigers in raak ik de bal nog met mijn hoofd. Ik zie de bal richting de verre hoek gaan. De doelman krijgt zijn vingertoppen er nog iets tegenaan maar het is niet genoeg. 1-0 met een man minder en het stadion ontploft. Ook de ontlading bij ons als spelers is groot. We weten dan ook dat Real met man en macht gaat komen en dat gebeurd dus ook. Er komen 2 aanvallers bij en er gaan een verdediger en middenvelder van af. We werken keihard voor elke meter maar opnieuw is het een standaard situatie die roet in ons eten gooit. 5 minuten voor tijd staat het dan toch 1-1 en Real Madrid ruikt bloed. Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg dat hun meer willen want dan kan 1 moment voor ons ook voldoende zijn. Dat moment is er in de 94e minuut als de laatste seconden van de wedstrijd aan breken. Onder druk word de bal maar blind naar voren getrapt. Ik ga er eigenlijk achteraan om druk te zetten zodat de bal niet ineens weer richting ons doel gepompt kan worden. De bal stuitert een keer en dat is het moment om de bal aan te vallen. ik neem de bal koppend mee en lijk door te kunnen. Op het tandvlees blijf ik op de been en bereik ik het strafschop gebied. Niemand mee om die bal af te leggen. Ik kap en vervolgens word ik onderuit gehaald. Ik hoor het fluitje en weet genoeg. De bal gaat op de stip. Toch wil de VAR er nog naar kijken en lijkt het een eeuwigheid te duren. Ik heb de bal al in mijn handen en wacht op bevestiging. De scheidsrechter blijft bij zijn keuze en dus kan ik het in de grootste wedstrijd in clubverband met de laatste trap gaan doen. Ik ram de bal in het dak van het doel in dezelfde hoek als waar de doelman naartoe duikt. Even schrik ik nog maar het is raak. ik word bedolven onder spelers die overal vandaan komen. Er word niet eens meer afgetrapt. De omhelzing die op het veld nog volgt met meneer Koeman zegt genoeg over het belang van deze overwinning.

De winnende maken in zo'n wedstrijd is verschrikkelijk lekker en zeker ook op zo'n manier. We hebben er echter niks aan als de wedstrijd tegen Getafe niet word gewonnen. Dat is ook de boodschap van Koeman. We komen geen moment in de problemen. in de 5e minuut is het raak vanuit een vrije trap voor mij en niet veel later mag ik weer aanleggen vanaf de stip. Weer is het raak en als ik ook voor rust nog een assist lever op Aliaga is het met deze wedstrijd wel weer gedaan. Het word plichtmatig na de rust en Getafe doet vlak voor tijd nog iets voor de eer. 1-3 al met al gewoon een goed resultaat.

Een volgend beladen potje is de thuiswedstrijd tegen Espanyol. Een tegenstander die lastig kan zijn en een gelijkspel hier als een overwinning ziet. We ondervinden dat in de 1e helft ook zeker. Gesloten organisatie en als we er door komen worden er kleine vervelende overtredingen gemaakt. Ik moet het ontgelden en moet tik na tik incasseren. In de blessuretijd word zo'n tik dan toch beloond met een strafschop en ik breek de ban vanaf de stip. Dit was nodig want je merkte aan alles dat bij ons de frustratie ook langzaam naar boven kwam. Nu moeten hun het bedachte plan laten varen en eerst maar eens zien of ze gelijk kunnen maken. 4 minuten na de rust is het opnieuw raak voor mij. een balletje tussen door schiet ik onberispelijk binnen in de verre hoek. Als het 3 minuten later door Aliaga 3-0 word mag ik naar de kant. Al die tikken begin ik toch ook te voelen en het is weer die enkel waar ik last van krijg. Uiteindelijk word het maar liefst 6-0 en lijkt het lek weer helemaal boven te zijn. Koeman kan weer lachen en ook het publiek is weer tevreden.

5eca5c1f6f073-resultaten_barca_oktober_2

---

@StanleyW Gelijke spelen worden ineens verliespartijen. Ik kom binnenkort met een screentje. speel zelf op dit moment niet heel actief. probeer een beetje bij te komen met mijn game ;)

@ElPrincipito Stats komen binnenkort ;) 

@delichris Iloro loopt op water lijkt het al had het team een dipje

@komodo25 dat zijn nog eens uitslagen

@ElMarcos die enkel is een terugkerend iets aan het worden lijkt het

@Marius mensen krijgen zo waar voor hun geld

@Isco22 als je spektakel wilt zien moet je naar een wedstrijd van Barcelona gaan ;)

@Tim' @Vis @spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @Daniell @nasje92 @Whitewolf345 @Titan

Even een mindere periode maar dan komt El Classico en dan is Barcelona helemaal terug. Qua enkel lijkt het wel van Basten.

Het zijn wel wedstrijden waar je punten kunt laat liggen. Verder prima resultaten 

Na een minder periode op zo'n bepalend moment de winnende maken vanaf de stip in de Classico is groots.

Twee verliespartijen op rij maar door de beslissende goal tegen Real Madrid de goede vorm weer weten te vinden! 

Jammer van de nederlagen maar die zege op Real maakt een hoop goed!

5db9a50d52cd8-iloro.png

Een overwinning op Real Madrid waardoor we weer op het goede spoor terecht kwamen is natuurlijk heel mooi en dat mag ook best even gevierd zijn door de supporters maar in de Champions League is het wel alarmfase 1. En laat dat nou net de competitie zijn die nu boven aan mijn lijstje staat om te winnen. Dit seizoen moet het wat mij betreft echt gaan gebeuren. Arsenal komt op bezoek en voor ons telt alleen de winst anders kan het wel eens een heel lastig verhaal gaan worden. Dat word ons in de wedstrijd bespreking ook duidelijk gemaakt door Koeman. Wat Koeman voor mij een bijzondere trainer maakt is dat hij ook buiten de verplichtingen bij Barca om contact zoekt en soms de vader rol over te willen nemen. Natuurlijk kan hij het gemis niet vervangen maar of hij het bewust doet of niet daardoor wil ik wel extra hard voor deze trainer werken. Over deze wedstrijd hebben we het in onze vrije tijd ook gehad. Opnieuw een wedstrijd die zomaar eens ons seizoen nu al kan bepalen. Juist voor zulke wedstrijden voel ik me sterk. We hebben bovendien nog wat recht te zetten en beginnen deze wedstrijd echt furieus. Na 21 minuten spelen is het eigenlijk al klaar en staan we met 3-0 voor. Ik heb dan de assist geleverd bij de 1-0 van Arana en zelf de 2-0 gemaakt. Ik passeer een verdediger in het strafschopgebied buitenom en op de achterlijn wil ik de bal eigenlijk voor geven. Er zit zoveel tegen effect aan dat deze bal bij de 2e paal binnen ploft. Aan mijn verbaasde reactie kan je dan al zien dat dit niet zo bedoeld was. Havertz maakt er 3-0 van en voor rust kop ik uit een vrije trap ook nog de 4-0 binnen. Koeman twijfelt of hij mij moet laten staan of niet. Hij kiest er voor om het te doen maar na de 5-0 van Semedo word ik alsnog vervangen. We verslappen en het word nog 5-2 maar de missie om te winnen is geslaagd. Hierdoor hebben we het gelijk weer in eigen hand.

Ik begin op de bank in de wedstrijd bij Real Betis. Ook dit is vooraf tijdens een etentje met de trainer besloten. Of nja besloten hij kwam met de mededeling dat hij me af en toe eens op de bank gaat zetten. Niet om mij scherp te houden of te prikkelen maar juist om spelers die wat vaker op de bank zitten te blijven motiveren. Op zich wil ik natuurlijk elke minuut op het veld staan maar de afgelopen maanden zijn hectisch geweest. Daarbij komt ook de druk van een club als Barcelona dagelijks om de hoek kijken en eerlijk gezegd is het daarom soms wel een lekker om op een wedstrijd dag die druk iets minder te ervaren. Ik kom uiteindelijk bij een 0-3 voorsprong nog wel in het veld en weet er zelfs nog 2 te maken. Uiteindelijk word er hier met 0-6 gewonnen en mag ik weer afreizen richting Nederland om ons te gaan verzekeren van 2 hele leuke wedstrijden om de Nations League aankomende zomer.

Bij het Nederlands Elftal ben ik nog steeds niet helemaal fan van de aanpak van Erik Ten Hag. Waar ik Koeman juist een hele warme trainer vind heb ik dat bij Ten Hag veel minder. Wat zeg ik ik vind hem wat afstandelijk zelfs. We worden bijna voor geprogrammeerd in wat we moeten doen en wat hij van ons verwacht. Bij Ajax heeft dat een tijdje heel goed gewerkt maar hier heb je het toch over spelers die over het algemeen bij net wat grotere clubs spelen en nota bene net een WK hebben gewonnen. Je hebt het hier niet tegen een stelletje koekenbakkers zeg maar. Een puntje is genoeg in de wedstrijden tegen Denemarken en Portugal en laten we dan ook precies 1 puntje pakken in de uitwedstrijd tegen Denemarken schiet ik ons vanaf de stip nog wel op voorsprong maar het is vrij inspiratie loos wat we laten zien. Voor de wedstrijd tegen Portugal word ik zelfs op de bank gelaten. Als hij dat van te voren even was komen melden was ik al terug gegaan naar Barcelona. Waar hebben we het over joh? Ik ben verdomme de beste spits van de wereld op dit moment en dan ga je me in zo'n top wedstrijd passeren of weet ik veel wat hij wil laten zien met deze wissel. Er word met 1-2 verloren en na de wedstrijd gaat het maar over 1 ding. 

Ook deze situatie bespreek ik met Koeman. Of hij misschien heeft gevraagd of ze rustig met me konden doen maar ook Koeman snapt er niks van. Hij weet namelijk hoe graag ik voor mijn land uit kom dat zelfs in vriendschappelijke wedstrijd zou hij me mee laten doen de volle 90 minuten waar andere spelers nog wel eens regeltjes mee krijgen van hun club. Ik moet het ook maar naast me neer leggen want er wacht alweer een uitwedstrijd tegen Girona. We spelen ronduit slecht en het zijn momenten in deze wedstrijd die het voor ons doen. Het is een schot van afstand van Moriba die doel treft vlak voor rust. Een kwartier voor tijd mag ik aanleggen voor een vrije trap en die schiet ik rag fijn binnen. Deze wedstrijd moeten we snel vergeten ondanks de winst.

een wedstrijd waar ik me beter voor op kan laden is die tegen Inter. Weer een kolkend Camp Nou dat voor een Champions League wedstrijd als deze stijf uitverkocht is. Dit zijn de wedstrijden waarin mensen iets extra's verwachten van mij. Natuurlijk maak ik het niet altijd waar dat kan ook niet maar vandaag zit ik er ondanks een vroege achterstand toch wel lekker in. Moeilijk ballen krijg ik makkelijk onder controle en verdedigers hebben het zwaar. Ondanks de achterstand met rust heerst er toch een gevoel dat het wel goed gaat komen. Vlak na rust krijgen wij een strafschop en die schiet ik rustig binnen voor de 1-1. Het lijkt op een gelijkspel uit te draaien maar bij winst zijn we al zeker van de volgende ronde. We besluiten toch nog aan te zetten in die laatste paar minuten. Het heeft effect want 2 minuten voor tijd tast een verdediger mis bij een voorzet en in een soort schrik reactie maak ik toch nog een beweging met mijn rechter voet naar de bal. In de lucht raak ik hem met mijn kleine teen maar de doelman staat helemaal op het verkeerder been. Tergend langzaam stuitert die bal over de lijn heen en schiet ik ons dus toch naar de volgende ronde. 2 wedstrijden geleden zag het er allemaal heel anders voor ons uit en nu zijn we door. 

In de aanloop naar de wedstrijd tegen Celta voel ik me niet zo heel goed. Niet echt ziek maar wel futloos. Toch word er besloten om gewoon te spelen al merk ik na 20 minuten spelen al dat het weinig zin heeft. Ik speel nu echt een keer in dienst van het elftal terwijl ik normaal moet excelleren voor het team. Ik word in de rust vervangen en dat is verstandig. Ook hier weten we met 1-6 te winnen maar ik wil het liefst zo snel mogelijk naar bed en slapen. 

-------------------------------

@delichris Die enkel is inderdaad een terugkerend geval al lijkt hij nu weer even verlost te zijn ervan

@ElPrincipito Gelukkig inderdaad anders was de druk ineens flink toegenomen

@komodo25 zijn inderdaad niet wedstrijden die zomaar even gewonnen worden maar toch voor een team als Barcelona is elke nederlaag er eigenlijk 1 te veel

@Marius De randvoorwaarden om de held van Barca te worden in deze wedstrijd waren aanwezig met een man minder

@ElMarcos veel lekkerder zullen benutte strafschoppen ook niet smaken dan in zo'n wedstrijd

@Isco22 Die wedstrijd moest ook gewoon gewonnen worden voor het moraal. uiteindelijk is alles weer op de rit na die mini dip

@Tim' Die zege doet die 2 nederlagen heel snel vergeten ;)

@StanleyW @Vis @spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @Daniell @nasje92 @Whitewolf345 @Titan

Ondanks de doelpunten best een lastige periode.

Erik ten Hag vindt ik persoonlijk geen beste coach. Met Ajax had hij gewoon een goede groep en de chemie was er. Maar dit jaar was Ajax ook niet best. Iloro doet het gewoon goed scoort wanneer het moet en is gewoon in vorm zo lijkt het.

Weer een lastige periode voor Barcelona en Illoro. Hopelijk snel weer een stijging van de vorm, hij is goed genoeg!