Jump to content

Recommended Posts

5db9a50d52cd8-iloro.png

RSG

Ondanks dat ik dus niet heel erg van het leren en het huiswerk maken ben ging ik altijd met plezier naar het RSG. Ik had het wel gezien op de basisschool en dacht dat ik al een hele meneer was. Op het RSG veranderde dat eigenlijk niet. Vaak hoor je verhalen dat brugklassers even tijd nodig hebben om te wennen aan een nieuwe omgeving en een nieuwe school waar het er allemaal anders aan toe gaat. Ik had daar weinig problemen mee. Bijna mijn hele voetbal team zat ook daar op school en met zeker de helft zaten we ook nog eens in de zelfde klas. Er ontstond dus gelijk een groepje en zo fietsten we ook gezamenlijk naar school. Dat we zoveel met elkaar om gingen was ook langzaam maar zeker terug te zien op het voetbalveld. We groeiden echt naar elkaar toe en zagen elkaar ook als familie die voor elkaar door het vuur ging. Dat was niet alleen op het voetbalveld zo maar ook daarbuiten. Op school behoorden we dan ook al snel onder het groepje populaire brugklassers. Dat werd voor mij nog iets groter gemaakt omdat iedereen inmiddels ook wel wist dat ik mee mocht trainen in de jeugd van PEC Zwolle. Huiswerk maken ging niet altijd even makkelijk want de maandag tot en met de donderdag avond stond ik op het veld en ging ik vol voor die droom die elk voetballertje heeft.

Toch ging het me allemaal vrij makkelijk af en dat was mede te danken aan een meisje in de klas. Voor mij was ze het knapste meisje van de school en omdat ze was blijven zitten was ze ook al een stuk volwassener als de meeste van ons. Dat trok me wel aan en eigenlijk was ik voor het eerst echt verliefd. Maar ik was het type jongen met een grote mond en een klein hartje. Ik vond de aandacht die ik kreeg wel fijn maar vond het moeilijk om me uit te spreken. Vita was het meisje waar ik ook bij terecht kon als ik te weinig tijd had en antwoorden nodig had. Het duurde een tijdje voor ik eigenlijk door kreeg dat ze ook wel een oogje op mij had en dat was eigenlijk pas in November toen ze op een vrijdag vroeg of we een thuiswedstrijd hadden en hoe laat we moesten spelen. Op vrijdag ging het vaak ook alleen maar over voetbal en na de training op donderdag  zaten de jongens en ik elkaar al gek te maken. 'Ilo we spelen tegen Zeewolde de nummer laatst en die hebben een meisje achterin staan je moet minstens 3 keer scoren.' Ze waren alleen even vergeten dat het meisje in kwestie mee mocht trainen in haar leeftijdscategorie bij de KNVB.

Vita kwam die zaterdag kijken met wat andere meiden uit de klas en ik voelde een soort prestatie drang. Nou wil ik altijd wel gewoon mijn best doen maar dit keer wou ik echt laten zien dat ik de beste ben. We wonnen die wedstrijd vrij makkelijk en ik maakte er 4 dus ik kon tevreden zijn. Na elk doelpunt volgde er een dansje en meerdere handshakes. Ja we keken inderdaad te veel voetbal en kopieerden dat gedrag. Na afloop liepen we naar die meiden en kreeg ik voor het eerst een knuffel van Vita. Op dat moment ging er van alles door me heen maar was ik mijn goals al lang weer vergeten. Er werd snel gedoucht en daarna werd er in de kantine wat gegeten. De meiden vroegen of we op zondag wat te doen hadden en of we anders zin hadden om naar het zwembad te komen. De dag er op was het voor iedereen wel duidelijk hoe het zat maar durfde ik er nog steeds niet aan toe te geven. Pas een maand later om een schoolfeest volgde de eerste zoen en dat was überhaupt mijn eerste tongzoen.

Ik had tot dan toe een onbezorgd leventje maar in Maart kwam daar verandering in. Mijn favoriete tante overleed onverwacht en dat kwam als een klap aan voor mij. Even had ik helemaal nergens meer zin in en liet ik voetbal schieten omdat ik er kapot van was. Het was Vita die me opbeurde en er voor zorgde dat ik na een pauze van een week toch weer ging doen waar ik volgens haar goed in was. Ze kwam op een gegeven moment zelfs kijken bij de trainingen en ik vond het maar wat fijn. In Mei kwam daar dan de volgende klap. Vita moest me wat vertellen en vroeg me op een vrijdag avond om naar ons plekje in het bos de komen vlak bij onze school. 'il ik ga verhuizen ik vind het fucked up want ik ga je waarschijnlijk nooit of hooguit 1 of 2 weken per jaar nog maar zien. Mijn vader kan een baan in Spanje krijgen en dus verhuizen we deze zomer daarheen.' Dit zag ik niet aankomen maar verliefd als ik ben zeg ik haar dat mijn vader daar vast ook wel een baan kan krijgen  en dat het dus niet uitmaakt. Eenmaal thuis eis ik bijna dat mijn vader ook een baan in Spanje moet krijgen al is het alleen maar voor mij. 

Niet veel later krijgt mijn vader ook daadwerkelijk een baan in het buitenland aangeboden...

--------------------------------------------------------

@Marius Als die mensen niet een rol in het verhaal zouden krijgen was het onnodig geweest om ze te vermelden dus je mag er van uit gaan dat ze zeker nog een rol gaan spelen in dit verhaal.

@True_Legend Een spelers novelle kan in mijn ogen niet alleen gericht zijn op wedstrijden een inkijkje in het privé leven zal dus net als de vorige novelles ook hier vaak voorbij komen

@Daniell Of er een potentiële breuk aan zit te komen is nog de vraag. ik denk dat als we kijken IRL dat er zat voorbeelden te noemen zijn waardoor een gezin uit elkaar word gehaald vanwege de speler in kwestie dus dat kan ook nog een mogelijkheid zijn ;)

@komodo25 Vroeger vond ik het lekker hoor want het was extra zakgeld 1 goal 3 euro is makkelijk verdienen tegenwoordig ben ik er inderdaad geen voorstander van omdat je spelertjes dan bewust voor eigen succes ziet gaan

@Niejo101 the famous niejo!!! fijn dat je er bij bent;) Een nieuwe FM dus een spelernovelle van mijn kant was te voorspellen

@Isco22 moederskindje he :classic_cool:

Edited by mattihamstra

Eindigen met een cliffhanger, maar dit krijgt wel een leuke wending op deze manier.

Idd dat laatste nu wel elke speler scoren en kijkt niet om zich heen . Leuk de schooltijd beschreven en spannend geëindigd toch naar Spanje of ? 

Het buitenland bestaat helaas uit meer dan alleen Spanje. Het is te hopen voor Vita en Il dat in dit geval het ook daadwerkelijk de goede kant opgaat en dat het in Spanje net zo leuk gaat worden als dat het hier in Nederland was!

Tot nu toe een zeer indrukwekkende novelle met een goed verhaal. Ga zo door ;)

Prachtige manier van schrijven. In mij heb je er een vaste volger bij :)

5db9a50d52cd8-iloro.png

'Zweden? Zijn jullie wel helemaal goed bij jullie hoofd? ' Ik hoor het mezelf nog zeggen op het moment dat mijn ouders met het nieuws kwamen dat mijn vader een baan had geaccepteerd in Zweden. Ja ik had gevraagd of wij niet ook naar het buitenland konden maar Zweden was niet helemaal mijn bedoeling. We zijn inmiddels helemaal gesetteld en ik kan zelf al een beetje Zweeds maar dat mag ook wel nu ik hier al ruim 2 jaar woon.

Ik heb nog steeds af en toe contact met Vita en haar vader heeft het ook goed voor elkaar met een goede functie in een Spaans ziekenhuis. We facetimen toch zeker 1 keer per maand nog wel en ergens diep van binnen ben ik nog steeds echt verliefd op haar maar ik weet ook dat ik het uit mijn hoofd moet zetten. Dat we contact hebben vind ik eerlijk gezegd al heel wat want vaak is het zo dat het contact verwaterd als de afstand zo groot is. Voor de zoveelste keer wist ze me eigenlijk in een moeilijke periode op de been te houden. Want in het begin was ik hier toch wel eenzaam. Ik sprak de taal niet en de meeste jongens in de wijk konden nog niet heel goed Engels. Ik trok mezelf terug en had Vita en het boek van Zlatan. Malmö is op zich wel een prima stad hoor maar alleen onderneem je gewoon niet zo veel. Toen ik eenmaal het boek van Zlatan had gelezen ging ik opzoek naar bepaalde plekken uit dat boek. Ik kwam dus in Rosengard en daar maakte de taal die je sprak niet uit. Het pleintje van Zlatan daar kreeg ik langzaam maar zeker het gevoel dat ik me daar kon laten zien en dat gebeurde. Zolang ik een bal bij me had was ik nergens bang voor dus ook niet voor de jongens van de straat. Het duurde niet lang voor ik hun respect gewonnen had en ze vroegen waar ik vandaan kwam. Je kan zeggen van Rosengard wat je wilt maar daar spreken ze beter Engels dan in Limhamn. Toen ze door kregen dat ik uit Nederland kwam ging het maar over 1 club en dat was Ajax. Toen ik ze vertelde dat Ajax niet mijn club was keken ze me vragend aan en moest ik wel bekennen dat mijn voorkeur toch uit gaat naar Feyenoord. Het zegt eigenlijk genoeg dat ze de naam Elmander uit hun mond kregen. Dat is nog van voor de tijd dat ik zindelijk werd. 

Thuis bleef het niet onopgemerkt dat ik steeds meer van huis was maar mijn ouders waren er niet bepaald blij mee dat ik veel in Rosengard te vinden was. Het staat nou niet bepaald aangeschreven als de beste wijk van de stad maar dat zal mij en zorg zijn. Die wijk en specifiek dat pleintje werd mijn uitlaatklep en al snel vroegen een aantal jongens of ik bij hun club wou komen voetballen. Mijn vader stak daar een stokje voor en regelde een test training bij Malmö FF. Ik zag het zelf niet zitten maar de jongens van het pleintje hebben mij eigenlijk overgehaald. Ze noemden me zelfs al de nieuwe Zlatan. Die test training vond ik werkelijk verschrikkelijk. Ik moest maar Zweeds leren van de trainer en als ik het niet begreep had ik pech. Ik zorgde dus wel dat ik overal als laatste aan de beurt was zodat ik eerst even kon zien wat nou de bedoeling was. Voetballend ging het lekker hoor want ik speelde bijna iedereen er uit maar toch had ik het gevoel alsof ik op mijn klote kreeg en achteraf bleek dat te kloppen. Net als bij Zlatan hebben er ouders lopen klagen dat ik me niet wou aanpassen. ik heb lang zat de kritiek die ik niet verstond en dus niet begreep moeten slikken tot het moment dat mijn ouders weer eens kwamen kijken. Tijdens een wedstrijd waarin ik de matchwinner leek te worden en ons qua punten op gelijke hoogte met de koploper leek te schieten naam ik vlak voor tijd een bal mee de hoek in en die hield ik vast. Tijdwinst en uiteindelijk werd er gewonnen. In het Zweeds ging de trainer nog steeds te keer en zoals gewoonlijk kreeg hij van mij geen reactie omdat ik er weinig van begreep. Tot mijn moeder ingreep die wel woord voor woord had verstaan wat de trainer allemaal had geroepen. Ik zou een schande zijn voor deze club en door dit soort gedraag zou ik ook mijn teamgenoten te kort doen. 

Niet veel later aan het einde van het seizoen waar ik het inmiddels moest doen met invalbeurten volgde er een gesprek met mijn ouders en de hoofd jeugdopleidingen. Ze bleven er bij dat ik aan mijn Zweeds moest werken en dat ik mijn spelopvatting moest aanpassen en dat van mij teamgenoten. Mijn ouders wisten inmiddels dat ik niet van die ja knikkers hield en dat ik op die manier niet veel beter ging worden. voor de duidelijkheid. Ik had plezier in het spelletje maar ik vond het maar niks op de club en in het team. Laat mij dan maar lekker op het pleintje voetballen met jongens waarvan ik nu kan zeggen dat ik ze als vrienden zie in plaats van met de ziel onder mijn arm bij die schijtclub rondlopen want zo voelde het op dat moment. Na het gesprek was het hoge word er uit en mocht ik vertrekken. 

Dingen gebeuren met een reden heb ik inmiddels geleerd en het zou een kwestie van tijd zijn voor er weer een club langs zou komen. dat was ook wat ik Vita vertelde tijdens een facetime gesprek. Inmiddels had ze een vriend en gaf ze aan blij te zijn dat ik daar schijnbaar cool mee was. 'Il mijn vader is heel goed met zijn baas en die is inmiddels voorzitter van de club uit deze stad. Wat als mijn vader nou iets voor je kan regelen en dat je hier een paar weken op vakantie komt en mee kan gaan trainen? Ik weet wat je kan en ik ken je inmiddels goed genoeg dat je niets liever wilt dan voetballer worden. Buiten dat vind ik het ook wel eens fijn om je gewoon weer eens een knuffel te geven.'

Op vakantie naar Spanje en het meisje van mijn dromen na jaren weer eens zien en misschien zelfs wel een kans om mijn droom na te jagen. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

---------------------------------------

@Marius ik was nog niet klaar met de verassingen. inmiddels heb ik zelf wel een club uitgekozen maar of dat iets met deze update te maken heeft blijft nog even een raadsel

@komodo25 Spanje is nog steeds een optie ;)

@Isco22 gezien de situatie van vita op die moment lijkt dat er niet in te zitten maar voor de loopbaan van Iloro is Spanje nog steeds een optie

@r4vje thanks nog even en ik kan echt gaan beginnen

@T10 thanks en top dat je er bij bent natuurlijk

@Vlonkie @True_Legend @nasje92 @ElMarcos @Daniell @Niejo101

Ik ging er bij je vorige post toch vanuit dat je achter je meisje aan zou gaan. Beland je zomaar in Zweden :classic_unsure: Met dit stukje laat je overigens ook mooi zien dat een voetballer zo maar kan mislukken als hij niet op zijn plek is, ondanks zijn potentieel. Hiervan hebben we in het echt natuurlijk ook tal van voorbeelden gezien. Ik neem aan dat je ingaat op het aanbod van Vita ingaat en een test mag doen bij een mooie Spaanse club, waar je carrière uiteindelijk echt zal gaan beginnen! Ga zo door man, leuk om te volgen dit! Je hebt me tevens geïnspireerd om zelf ook weer eens een verhaal te schrijven. 

Zo, dit is iets wat je niet zag aankomen. Zweden is zeker een tof land om te wonen, maar die vakantie in Spanje ... Benieuwd hoe warm het daar gaat worden :D

Heerlijk stukje weer . Hoewel het de vraag is of Spanje nu wel een goede keus is nu Vita een vriend heeft maar goed alles kan kapot natuurlijk 

5db9a50d52cd8-iloro.png

'Buenas tardes y bienvenidos a España. Esperamos que haya tenido un buen vuelo y le deseamos una buena estadia'

Het zijn de eerste woorden die ik te horen krijg zodra ik het vliegtuig uitstap en voet zet op Spaanse bodem.  Ik heb mijn ouders over weten te halen om hier voor mijn kans te gaan. Voor hun is dit een lange vakantie van een maand maar ik moet het deze maand hier gaan laten zien. Maar voetbal is niet het enige waar ik nu aan denk. Vita spookt al een paar dagen door mijn hoofd en ik kan niet wachten om haar te zien. Op Aeropuerto de Murcia San Javier is het nog even wachten op de spullen en dan kunnen we vertrekken richting het hotel. Het duurt dan uiteindelijk nog een paar uur voordat de vader van Vita ons op komt halen en ons de stad laat zien. ik besluit nog even een powernap te nemen voordat het zo ver is. 

Ik ben toch wat gespannen voor deze ontmoeting maar ik ben al lang blij dat het voor mij geen vreemde is die ons de stad gaat laten zien. Het is ook fijn dat we dus gewoon in het Nederlands met elkaar kunnen praten.

'Iloro jongen wat is het goed om jou na een paar jaar weer eens in het echt te zien. Je begint al op een echte man te lijken qua postuur.'

Vita is er niet bij en haar vader merkt dat ik het jammer vind.

'Vita komt wat later maar ik moest al vast van haar doorgeven dat ze eigenlijk niet kan wachten tot we vanavond wat gaan eten. Goed ik zal het programma even met je doornemen. Vandaag kunnen we nog lekker ons gang gaan en laat ik jou en je ouders wat van de stad zien. Morgen staat er een ontmoeting met "El Doctor"op het programma en zal er besproken worden wat nou precies de bedoeling is van jou verblijf hier. Zijn echte naam is trouwens  José Maria "Txema"Almela. El Doctor is zijn bijnaam omdat hij directeur is van het ziekenhuis waarvoor ik werk.'

De tijd lijkt voor mij voorbij te kruipen en ik word eigenlijk met de minuut ongeduldiger. Vita's vader merkt het ook op en vraagt aan mijn ouders of hij me even onder 4 ogen kan spreken.

'Luister jongen ik zie aan je dat je er met je hoofd niet helemaal bij bent. Als dat om mijn dochter gaat wil ik dat graag weten. Ze heeft een vriend en dat weet je volgens mij al. Maar als vader zijnde ben ik niet helemaal blij met hem. Doe er de komende periode alles aan om hier een contract af te dwingen want alleen dan maak je mogelijk een kans bij mijn dochter. Ze geeft om je en het was mijn dochter die met het idee kwam om jou hier te krijgen."

'Vita is en blijft mijn eerste echte liefde meneer. Dat zal nooit veranderen en u heeft gelijk ik ben er met mijn hoofd niet bij omdat ik al een paar dagen alleen aan uw dochter kan denken. Niemand anders kan voor mij voetbal bijzaak maken behalve uw dochter. Dat u mij de stad wilt laten zien is goed bedoeld maar eigenlijk boeit het me niet echt. Ik ben hier naartoe gekomen met 2 doelen. 1 is het veroveren van een contract en 2 is het veroveren van uw dochters hart."

Ik kan maar beter gelijk eerlijk zijn en dat het hoge woord er nu toch uit is lucht toch ook wel op. Dat contract dat ik moet verdienen daarmee valt of staat alles voor mij op dit moment. het word steeds later en er is nog geen spoor van Vita. Maar als we eenmaal bij het restaurant aankomen voor het diner staat ze al te wachten voor de ingang. Het oogcontact dat volgt de glimlach die er bij ons beide ontstaat en da knuffel die volgt doet de jaren die we gescheiden van elkaar leefden vergeten en even voelt het als de tijd in Nederland. 

'Il ik moet eerlijk zeggen dat ik doodsbang was voor dit moment. Of het was zoals het nu gebeurde of er was een soort van afstand tussen ons geweest. Ik hoopte natuurlijk op het eerste maar hield serieus rekening met het tweede. Waarom? Omdat ik bang was dat je boos zou zijn dat ik hier een vriend heb."

'Vita ik kan toch niet boos op jou zijn. Dat ik de persoon ben die ik nu ben heb ik mede aan jou te danken. Dat ik hier nu ben trouwens ook. Maar laten we iets afspreken. Op het moment dat ik uit deze periode een contract krijg aangeboden. Gaan we samen uit eten en laat jij me de stad zien.'

De volgende dag word ik al vroeg opgehaald om richting het stadion van hopelijk mijn toekomstige club te gaan. Even lijk ik een een soort van woestijn te belanden maar dan zie ik in de verte het Nueva Condomina het onderkomen van Real Murcia. Ik moet denken aan een Turkse badplaats met ik weet niet hoeveel resorts op een rij en vervolgens weer grote zandvlakte. tegenover het stadion zit een winkelcentrum en een golfbaan die voor de helft is afgerond. Ik heb me natuurlijk van tevoren ook al wat ingelezen over deze club en ik weet dat het hier niet bepaald een pretje gaat worden. Het is de club met 21000 eigenaren. Na een actie waar supporters aandelen van de club konden kopen om deze van de ondergang te redden heeft de club nu 2100 aandeelhouders waarvan er 134 uit Nederland komen. Het is ook de club die onder andere nog verder de afgrond is ingetrokken door Maurico Garcia De La Vega. De club komt uit in de Segunda Divisíon B en heeft een behoorlijke schuld. Ik maak kennis met de voorzitter en hij laat mij het stadion zien. Er kunnen maar liefst 31000 mensen in maar die gaan er natuurlijk niet zitten bedenk ik me dan al. Ondanks alle negatieve berichten over deze club begint het toch bij mij te kriebelen. Ik krijg een maand de tijd om me hier te laten zien en pas als dat goed gaat wil de voorzitter praten over een contract. Ook maak ik kennis met Adrián Hernández Abenza. Hij is de trainer en hij is toch wat sceptisch want wat moet hij nou met een buitenlander van 16 jaar. Maar op dat moment weet hij nog niet dat ik en 16 jarige ben die zijn ziel en zaligheid in deze maand wil leggen. Al is dat alleen maar voor de liefde.

---------------------------------------------------------

@r4vje Tot nu toe lijkt het nog steeds op een sprookje uit te lopen. de enige die daar controle over heeft is iloro zelf

@Marius het lijkt voor nu even gedaan met de verassingen. De club lijkt bekend en de liefde lijkt ook weer op te bloeien. maar het leven van een 16 jarige kan natuurlijk elk moment veranderen

@Daniell top om te lezen dat je uit mijn novelle inspiratie haalt voor je eigen novelle. Het was in eerste instantie mijn bedoeling ook om in zweden te beginnen totdat ik me ging inlezen in die mafkees van Roda JC en vond ik dat ik daar ook wel wat mee kon. voor het verhaal was het wel lekker om zweden te gaan gebruiken voor die extra wending. 

@True_Legend de temperatuur tussen vita en iloro is duidelijk nog niet bekoeld ;) eerst maar eens zien of iloro een contract weet af te dwingen en misschien bloeit er dan echt weer iets op tussen die 2

@komodo25 Alles kan kapot en dat lijkt naast een contract krijgen ook het doel

@Isco22 Vita loopt toch een beetje als een rode draad door het leven van iloro. Het kan wat dat betreft nog steeds 2 kanten op en dan is het de vraag wat voor invloed gaat dat hebben op het leven van iloro

@Niejo101 tot nu toe lijkt het leven iloro weer toe te lachen maar voor hoelang? 

@T10 @Vlonkie @nasje92 @ElMarcos

De club lijkt me bij deze wel bekend en zoals gezegd ben ik bij deze club uitgekomen na al dat gezeik bij Roda JC. Heel lang heb ik met het idee gespeeld om in zweden aan de slag te gaan bij Malmö of Kalmar ( die club van de gebroeders Elm en Feyenoord trof deze club ooit in de voorrondes van de toen nog uefa cup dacht ik) persoonlijk ken ik de club niet heel goed maar heb toch een beetje research naar deze club gedaan. Ik denk dat niet heel veel mensen deze club kennen maar dat maakt het alleen maar leuker denk ik

Interessante clubkeuze! Al moet er eerst natuurlijk nog een contract afgedwongen worden. Maar ik neem aan dit wel zal lukken :)

Murcia! Daar ben ik nog ooit terechtgekomen in een journeyman novelle :) Mooie stap voor Iloro, hopelijk kan hij daar een contractje afdwingen ;) 

Prima update weer, leest lekker weg. Nu hopen op een contract en wat geluk in de liefde.

Spanje is een schitterend land om in te mogen leven denk ik. Hopelijk kan je de komende maand Murcia overtuigen!

Hahahah de steun van je toekomstige schoonvader is wel heerlijk ! Zie dit echt voor mij, dus schitterend beschreven ! Murcia overtuigen van je kwaliteiten zal in principe niet al te moeilijk zijn denk ik :) 

Het is nu wel duidelijk dat je bij Murcia aan de slag gaat. Ik had echter liever gehad dat je dit nog over een extra update had uitgesmeerd want ik maakte het puur op uit je laatste stukje tekst. Het was leuk geweest als je ons nog even had laten twijfelen. Je eindigt namelijk met dat je je ziel en zaligheid in deze maand wil leggen. Had ons nog een update over die maand gegeven, met hier en daar wat zij spoortjes ;) Desondanks een leuke club om van start te gaan!

Ik begrijp de zenuwen van Iloro overigens best. Het is altijd maar afwachten hoe het botert na zo'n lange tijd. Fijn dat je in ieder geval je ex- en toekomstig schoonvader achter je hebt staan! Zet hem op!

5db9a50d52cd8-iloro.png

Vita

Ik kan me de eerste keer dat ik Iloro zag nog heel goed herinneren. Meneer was de 1e schooldag gelijk te laat en dacht dat op te kunnen lossen met een grapje. Op het toontje van Samson en Gert zei hij bij binnenkomst ´Ja ik moest lopen want de lift deed het niet.´waarna hij zijn lach niet meer in kon houden. Hij kwam er mee weg maar vanaf dat moment was mijn interesse in hem wel gewekt. Op dat moment vond ik het moeilijk om dat ook uit te spreken omdat ik eigenlijk een 2e klasser hoorde te zijn maar was blijven zitten. Mijn vriendinnen die wel over waren gegaan gaf ik na verloop van tijd wel steeds meer hints. Iloro had het voordeel dat hij ondanks zijn brugklasser status al redelijk populair was omdat hij goed kon voetballen. Op het pannaveldje voor de school mocht de winnaar altijd blijven staan en vaak was hij dat. Hij werd uitgelachen toen hij een 4e klasser uitdaagde maar na die uitdaging en bijbehorende overwinning had hij wel het respect van iedereen. Hij wist het zelf ook maar maakte daar weinig gebruik van. Toen mijn vriendinnen eindelijk doorhadden dat ik hem toch wel echt leuk vond werd er een soort van plan gemaakt dat het niet gelijk op zou vallen en dus vroegen we aan het groepje waar Iloro bij hoorde hoe laat ze op die zaterdag moesten voetballen. Pas later vertelde hij me dat hij extra zijn best had gedaan omdat ik langs de lijn stond. Na de wedstrijd volgde er eigenlijk vrij spontaan een knuffel en een dag later was het voor ons wel duidelijk dat er meer aan de hand was dan alleen maar klasgenoten van elkaar zijn. 

Hij schaamde zich in het begin wel omdat hij jonger was en is dan dat ik ben maar later kwam het hem juist goed van pas. Hij heeft vaak zat gezegd dat hij me dankbaar is voor alles waar ik hem mee geholpen en in gesteund heb. Het moment dat mijn ouders met het bericht kwamen om naar Spanje te verhuizen vond ik het verschrikkelijk om hem achter te laten. Hij leek net een beetje over de klap van het overlijden van zijn tante heen en ik deelde hem voor mijn gevoel de volgende klap uit. Het werd mij op dat moment ook duidelijk dat het bij hem ook meer was dan verliefd zijn. Als iemand zo jong al aan zijn ouders gaat vragen om een baan in Spanje te gaan zoeken dat zie ik namelijk niet als jong en spontaan maar echt als houden van. Het mocht uiteindelijk niet zo zijn dat Iloro ook naar Spanje kwam en dus hebben we het allebei op een janken gezet bij onze laatste ontmoeting. Daarbij deden we elkaar wel de belofte om elkaar zo veel mogelijk te spreken en dat hebben we tot de dag van vandaag vol weten te houden. Ook in Zweden had hij het moeilijk maar toen hij vertelde dat hij bij Malmö mocht gaan voetballen was ik oprecht trots op hem en probeerde ik via hun instagram en twitter account bij te houden hoe hij het daar deed. Ik wist ook dat hij het daar niet naar zijn zin had en toen ik hoorde dat de baas van mijn vader de voorzitter werd van een voetbalclub hier in de buurt en dat ze daar ook op zoek waren naar een aanvaller schoot het er gelijk uit. Even was mijn vader stil en dacht ik dat ik beter mijn mond had kunnen houden maar ook mijn vader geloofd in hem. Mijn vader heeft zijn baas overgehaald en nu is die kleine dus hier.

Hij is geen steek veranderd voor mij behalve dat hij wat groter is geworden en er wat mannelijker uit ziet. Nog steeds die groene ogen waar ik in kan verdwalen. Zijn halflange donkere haren  met dat eeuwige haarbandje van hem. En maar zeggen dat hij niet ijdel is. Gelukkig weet ik inmiddels wel beter. Ik was bang dat op het moment dat wij elkaar zouden ontmoeten alles anders was dan hoe het vroeger was maar dat was het gelukkig niet. Ja ik kreeg ook weer dat gevoel van de eerste ontmoeting terug en diep van binnen weet ik dat het vroeg of laat toch gaat gebeuren dat wij weer bij elkaar komen. Als het aan mij ligt tenminste wel maar de wereld ligt nu aan zijn voeten en het is aan iloro om er wat van te maken. Als hij straks wel dat contract heeft en nog meer aandacht krijgt wat gaat dat met hem doen? Moet ik daarvoor nu mijn relatie met José al op geven?

----------------------------------------------------

Heb wat probleempjes ervaren met mijn laptop waardoor ik eigenlijk FM nog niet heb kunnen spelen ( nieuwe laptop is onderweg) maar omdat ik niet te veel tijd tussen mijn posts wil hebben besloten om maar eens een stukje vanuit het oogpunt van Vita aan dit verhaal toe te voegen.

@Marius dat contract dat moet wel goed komen;)

@komodo25 het zo mooi zijn om een contract te krijgen en dan deel 2 van de lovestory te starten

@Niejo101 in mijn vorige novelle had ik de vraag neergelegd wat de volgers wouden en een aantal vonden een gevallen grootmacht , scandinavië en zuid amerika wel een leuke optie. Scandinavië was dus eigenlijk het plan tot ik het verhaal van murcia las. niet echt een gevallen grootmacht maar ze hebben toch in de primera division gespeeld en zijn door meerdere redenen volledig afgezakt. voor mij werd de keuze toen wel makkelijk ook als je je bedenkt dat er 31000 man in dat stadion kan en er interlands in zijn afgewerkt

@T10 met deze update lijkt een kans in de liefde er ook zeker weer in te zitten maar misschien zorgt het contract wel voor een andere wending

@Isco22 Spanje is geweldig. persoonlijk nog nooit in Murcia geweest maar toen ik was over die club las lijkt het me nu juist leuk om er ook eens IRL naar toe te gaan.

@True_Legend dat jij het voor je ziet is ook de bedoeling ;) tenminste ik probeer het zelf altijd voor me te zien als ik een bepaalde weg in sla of iets wil uitlichten

@ElMarcos Vita lijkt ook nog steeds fan te zijn maar of het er uiteindelijk ook echt van gaat komen?

@Daniell ik snap wel een beetje wat je bedoeld. En heb daar zeker nog aan gedacht. ik kom ook zeker nog terug op die eerste maand en ook daar zal ik nog wat dieper in gaan op bijvoorbeeld die 21000 aandeelhouders. 

@Whitewolf345 top dat je er bij bent man en thanks

@nasje92 @r4vje