Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het winnen van de gouden bal is natuurlijk de grootste eer voor een voetballer als het gaat om een persoonlijke prijs maar dat neemt niet weg dat ik nu eigenlijk gewoon ontevreden ben over mijn situatie. Er zullen mensen zijn die zeggen dat ik me niet aan moet stellen en door deze periode moet komen maar bekijk het eens vanuit een kant waarop je voor jou gerelateerd word. Stel je word werknemer van het jaar maar eindstand gaat er een collega vandoor met een opdracht die voor jou op het lijf was geschreven. hoe zou jij je voelen? Het is dat ik nu die kleine heb en natuurlijk Lisa waardoor ik deze situatie wat makkelijker naast mij neer kan leggen maar ik denk dat ik anders al een transfer verzoek had ingediend. Welke trainer stelt een gouden bal winnaar niet op ? Zijn naam is Pep Guardiola.

Op nieuwjaarsdag nemen we het op tegen Leicester City. Ik ga er toch vanuit dat ik speel maar vlak voor de wedstrijd krijg ik toch te horen dat ik weer op de bank moet plaatsenemen. Ik zie medespelers naar mij kijken met een blik van sorry we begrijpen het als je boos bent en daar heb je alle reden voor. Ik hou me in. Er komt vanzelf een moment dat mijn payback komt en dan zal ik er met volle teugen van gaan genieten. Tijdens de warming up merk je het ook aan de reacties van de Leicester fans als ze me bij de wisselspelers een balletje zien trappen. Ik wil hier helemaal niet zijn eigenlijk. Laat mij genieten van de leuke dingen in plaats van hopen dat ik een kans krijg maar als ik die kans zou krijgen sta ik daar en wil ik het graag weten ook. De camera is natuurlijk op mij gericht wat logisch is als je net de gouden bal hebt gewonnen. Ik merk op het moment dat ik op de bank ga zitten dat dit een moeilijke middag voor mij gaat worden. Bij elke gemiste kans zal de camera op mij gericht zijn om een reactie op te vangen. Het is moeilijk om je te verschuilen als je naam Iloro is op dit moment. Het is weer eens zo'n wedstrijd dat het niet loopt. In de 60e minuut word ik van de bank afgestuurd voor een warming up en treuzel ik nog wat met mijn veters vastmaken en het aantrekken van mijn hesje. Ik loop voor mijn gevoel ook ongeïnteresseerd warm maar het zal me een zorg zijn. Het is de 75e minuut als ik binnen de lijnen kom. Ik heb nog geen bal geraakt als Stanimirovic op rechts een voorzet kan geven. Tussen 2 verdedigers vind ik wat ruimte en al vallend kop ik de bal tegen de touwen. Ik sta op en kijk met een blik op onweer de bank strak aan. Ik juich niet en er is geen medespeler die mij kan afleiden van die blik op de bank. Dit is mijn antwoord en hier zullen ze het mee moeten doen hoe lullig ik het voor onze meegereisde supporters vind. 10 minuten later lever ik ook nog de assist op de 0-2 van Stanimirovic en winnen we hier toch gewoon weer. Na afloop ontkom ik natuurlijk niet aan de pers. "Mijn excuses aanbieden aan wie? misschien alleen aan onze meegereisde supporters voor het niet juichen bij mijn goal maar voor de rest ben ik niemand wat verschuldigd denk ik. Misschien moeten mensen of mij bedanken omdat ik ondanks bepaalde keuzes waar ik het totaal niet mee eens ben toch gewoon presteer en lever wat van mij verwacht word."

De situatie begint zo langzamerhand het gesprek van de dag te worden. Zowel in Engeland als in Nederland ben ik onderwerp van gesprek. "Even zonder dollen he Johan maar die jongen heeft groot gelijk dat hij zo reageert na zijn goal? Die jongen heeft het in zich om ons in de komende jaren  een EK of WK te laten winnen laten we eerlijk zijn." Ook Rio Ferdinand neemt het voor me op en dat zegt toch wel iets dat een United legende dat doet. De reactie van onze trainer laat niet lang op zich wachten. "Daarom spelen wij voor de prijzen en moet United het al een tijdje met minder doen." Tegen Spurs in de FA Cup kom ik niet eens in actie. Er word met ruime cijfers gewonnen maar het kan me eerlijk gezegd weinig schelen. Ik denk aan een vertrek maar ook niet elke club hoeft zich te melden. 

We spelen in de halve finale van de Carabao Cup tegen Liverpool of nou ja we.... Ik mag gewoon thuis van mijn gezin genieten en ergens ben ik daar hartstikke blij mee. Hier had je een jaar geleden niet mee aan moeten komen. Maar het is gewoon een feit dat ik me op dit moment niet happy voel als ik op de club ben. Natuurlijk hoort dat soms bij voetbal en kan je niet alleen vrienden hebben. Maar als je keer op keer laat zien en bewijst dat je bij de beste 11 hoort en dan vervolgens weer gepasseerd word want zo voelt het wel dan loopt de emmer vanzelf een keertje over. ik bekijk de wedstrijd niet eens en lees de volgende ochtend op Voetbalzone wat het is geworden 1-1. 

Net op het moment dat ik echt aan een transfer dacht en dit ook door wou zetten raakt Vinicius geblesseerd en is daar toch weer mijn kans. Tegen WBA start ik zowaar weer in de basis en ik word vanaf het moment dat we het veld opkomen voor de warming up toegezongen. Gelukkig ben ik wel geliefd onder de supporters en dat doet me dan wel weer goed. Juist voor die mensen wil ik me blijven inzetten en geef ik ze na 3 minuten spelen reden tot juichen als ik vanaf de stip de 1-0 binnen schiet. Echter word ik in de rust weer vervangen en ben ik al onderweg naar huis als het laatste fluitsignaal klinkt. Een 5-0 overwinning is mooi maar voor mij blijft het gewoon een klote dag.

Wraak is zoet word er wel eens gezegd en dat is voor mij niet anders. Leeds komt op bezoek en ik zorg er bijna eigenhandig voor dat er word gewonnen. Met 4 doelpunten ben ik de grote man vandaag en krijg ik zelfs een publiekswissel. Soms is het verstandig om je trots opzij te zetten maar dat is voor mij op dit moment heel moeilijk. Op het moment dat ik van het veld af stap schiet er ineens door mijn hoofd van wat de trainer kan dat kan ik ook. Als hij vervolgens klaar staat voor een high five doe ik net of hij er niet staat en zoek ik rechtstreeks mijn plekje op de bank op. Zonder enige emotie ga ik zitten. Het mooiste moment moet dan eigenlijk nog komen. Martinez maakt er vlak voor tijd 5-1 van en komt die bij de bank met mij vieren. Dit soort acties sterken mij alleen maar in de gedachte dat de trainer niet goed bij zijn hoofd is en dat ik het wel degelijk bij het rechte eind heb.

Mijn acties zijn duidelijk weer een reden van hem om me op de bank plaats te laten nemen. Sterker nog 3 wedstrijden op rij maak ik geen minuut en heb ik inderdaad een transfer aangevraagd. Het is misschien wat laat maar misschien dat er op deze manier wat aan mijn situatie gedaan word. Of ik vertrek of ik ga spelen.  

image.thumb.png.e4272b092efe706aa6e4da38403d06de.png

-----------------------------------

@Marius die gouden bal is leuk maar het ziet er alles behalve rooskleurig uit voor iloro op dit moment. als hij niet vertrekt lijken het nog een aantal lange maanden te worden

@delichris een vertrek is wel degelijk aan de orde. het lijkt gewoon geen gelukkig huwelijk tussen speler en trainer

@komodo25 Was ook geen reden toe. die prijs heeft hij namelijk echt niet aan hun te danken

@ElMarcos United lijk me ondanks de situatie toch niet heel handig. Maar het heeft er alle schijn van dat iloro niet heel lang in het etihad te bewonderen is

@ElPrincipito Thanks

@spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

sorry dat deze update zo lang op zich heeft laten wachten. heb echt een mega drukke week qua werk achter de rug waardoor ik simpelweg geen tijd had voor FM of een update plaatsen. 

De trainer laat zich toch het best omschrijven als een idioot dat hij je steeds passeert. Al was de trainer zo ontzettend in zijn hemd zetten, hoewel begrijpelijk, mogelijk niet slim. Hopelijk komt er een club die je (tijdelijk) uit deze hel kan verlossen. 

Op je 21e de gouden bal binnenslepen is erg netjes! Vervolgens heb je een trainer die je niet opstelt, gewoon lekker vertrekken bij hem. 

Wat een situatie eigenlijk. Te gek voor woorden. Ik denk niet dat een vertrek er meteen in zit gezien dat Iloro nog maar pas bij de club is en zijn hoge prijs maar wie weet ...

Vertrekken zou het slimst zijn. Of het bestuur moet de trainer weg sturen. In de minuten die Iloro speelt laat hij het gewoon zien

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het is op 1 februari Arsenal tegen ons en ik volg Arsenal Fan TV een beetje. Daarin komt mijn situatie ook ter sprake en ik krijg van Troopz the Ham roll of the week. voor de mensen die niet weten wat het is zoek het eens op. Volgens hem had ik al veel eerder een transferverzoek in moeten dienen als ik al weg wou en nu is het waarschijnlijk te laat. Een domme actie dus. Op dat moment is de transferwindow nog open maar diep van binnen hoop ik toch dat ik dan hier nog speel al is het alleen maar om hem op zijn plek te zetten. Begrijp me niet verkeerd ik vind zijn uitspraken en zijn match reviews echt geweldig omdat hij zegt wat hij denkt en daar hou ik wel van. In die week volgt er ook een gesprek met het bestuur van de club en ik krijg duidelijk te horen dat ze me hier willen houden. bij een bod dat voor hun winstgevend is valt er nog te praten maar iedereen weet dat 80 miljoen gewoon heel veel is in de winterperiode. Ik heb me er al een soort van bij neergelegd dat het dus niet gaat gebeuren.

Toch gebeurd er ook wat waardoor ik alles makkelijker kan relativeren. Lisa en ik vinden het belangrijk om de maatschappij is terug te geven. Dat kan heel veel dingen betekenen maar we besluiten om in Manchester langs te gaan in een ziekenhuis waar voornamelijk kinderen liggen die strijden tegen de verschrikkelijke ziekte kanker. Ik hou er totaal niet van want als er iets is dat mij pijn doet is het wel kinderen zien vechten of zien lijden. Zeker nu ik zelf een kleine heb moet ik er niet aan denken dat het haar overkomt. Toch ben ik blij dat ik door mijn status als voetballer die kinderen even kan laten vergeten dat ze ziek zijn en ze zelfs en lach op hun gezicht kan bezorgen. Natuurlijk zijn er ook kinderen bij die in huilen uitbarsten omdat ze de wens hadden om mij een keer te zien. Daarvoor zijn we hier. Het is voor mij de kleinste moeite maar het maakt voor die kids het leven toch voor even wat mooier. Ik heb verschillende goodies mee en ook wat shirts natuurlijk. Ik raak in gesprek met een meisje genaamd Jamie. 12 jaar oud vechtend voor haar leven en  ze heeft de wens dat Manchester City ooit in de Champions League finale komt te staan. Alleen de finale is al genoeg voor haar. Of ik daar voor wil zorgen. Op dat moment vergeet je al het gezeik op de club en wil je voor zo´n meisje door het vuur gaan. Sterker nog ik beloof haar dat ik alles zou geven om haar wens te vervullen. Tegelijkertijd weet ik in mijn achterhoofd dat ik vanaf nu ook niet meer moet zeuren over het wel of niet spelen. Dit meisje maakt zoveel indruk op mij dat ik nummers met haar uitwissel. Natuurlijk wil ik dat wel met meer kinderen doen maar daarvoor is wat anders. Mijn doelpunten premie gaat naar de behandelingen voor deze kinderen en ik sta 10.000 euro per maand af om deze afdeling te ondersteunen. Onderweg naar huis bel ik met mijn zaakwaarnemer. Ik blijf. Ik ga vechten voor wat ik waard ben net als wat deze kinderen voor hun leven doen.

Mijn mindset is heel anders na deze dag. Ik train nog harder dan normaal en ik krijg zowaar na op de vrijdag voor de wedstrijd de complimenten van de trainer. Sterker nog ik krijg te horen dat ik speel en dus vertrek ik met een goed gevoel richting Londen. Ik heb nooit last van druk en ook in deze wedstrijd voel ik dat niet maar de drang om te scoren is zo verschrikkelijk groot. Ik heb een basisplek en die wil ik vasthouden maar de kinderen in het ziekenhuis schieten door mijn hoofd. Zonder dat het deze wedstrijd echt groots is zijn we de bovenliggende partij in de openingsfase. Na 28 minuten spelen krijgen wij een strafschop en ik ga achter de bal staan. Ik blijf rustig en tijdens het juichen vier ik het door mijn handen achter mijn oren te houden. Ham roll of the week? say it again. Gek genoeg kantelt de wedstrijd na deze treffer en moeten we vlak voor en na rust treffers incasseren waardoor we ineens 2-1 achter staan. Nu kan Arsenal gaan doen wat ze zo graag willen en dat is counteren. WE hebben het moeilijk maar een rode kaart voor Lyanco geeft ons weer mogelijkheden. Met een man meer dringen we aan en als we snel weten te scoren zitten er misschien ook nog wel 3 punten in. In de 79e minuut krijg ik als spits net te veel ruimte om weg te kunnen lopen uit de rug van een verdediger en is de voorzet scherp aangesneden. als glijdend kan ik de bal toch binnen schuiven en heb ik haast. Er is geen tijd voor juichen want we ruiken bloed. We krijgen een vrije trap 5 minuten voor tijd en het is ouderwets flipperkast voetbal voor hun doel. Ik krijg de bal voor mijn voeten en door een bos van benen weet ik opnieuw het net te vinden. Dit keer wil ik het weten. Voor de wedstrijd had ik al een shirt laten maken en die kan ik nu van onder mijn wedstrijd shirt laten zien. Are U MAD FAM??? is wat er op het shirt staat. het zijn worden die door Troopz regelmatig gebruikt worden en dit is mijn antwoord op wat hij over mij te zeggen had. We winnen en natuurlijk ben ik benieuwd naar de matchreview van Troopz. Er word gevraagd wat hij vond van mijn actie en hij kon het ergens wel waarderen. Als je wat zegt over iemand moet je een reactie terug verwachten.

Thuis tegen Brighton zit ik echter weer op de bank. Zoals gezegd er zijn belangrijkere dingen dan dat dus ik kan het makkelijker plaatsen. We komen op voorsprong maar opnieuw is het vrij moeizaam. 5 minuten voor tijd maken die gasten gelijk en dan mag ik er alsnog inkomen op iets te forceren. Het is de 92e minuut als ik met een hakballetje Declan Rice een niet te missen kans geef. Hij mist niet en zo is dit een overwinning op het tandvlees voor het team en ik moet eerlijk bekennen dat een assist wel degelijk lekkerder kan voelen dan scoren. 

In de aanloop naar de Manchester Derby weet ik dan wel al weer vroegtijdig dat ik ga spelen. Het is weer een grote wedstrijd en daar leef je als voetballer toch voor dus ik ben blij dat ik deze mag spelen. United begint sterk en komt via Grimaldo op voorsprong. Echter zijn we vanaf dat moment bij de les en geven we flink gas want slechts 23 minuten na hun openingstreffer staan wij met 3-1 voor en heb ik net de 3-1 binnen gekopt. Echter gaat het bij de landing mis en klapt mijn enkel dubbel Ik moet er af en vooral de tranen die de mensen zien doen vrezen voor het ergste. Die tranen zijn meer omdat ik bang ben de wedstrijd tegen mijn oude club voor de Champions League te moeten missen. De wedstrijd kan me dan al weinig schelen al hoop ik natuurlijk wel dat er gewonnen word. Voor onderzoek moet ik toch naar het ziekenhuis en daar adviseren ze me wel om een weekje zo min mogelijk mijn enkel te belasten sterker nog ik krijg krukken mee en moet die verplicht een week gaan gebruiken. Zo word het weerzien met alle mensen van Atleti me door de neus geboord en dat doet pijn. Pijn omdat ik niet voor even terug ben waar ik hele mooie dingen heb mee gemaakt maar ook pijn omdat ik Jamie iets beloofd heb en daar nu geen bijdrage aan kan leveren. Er word in Madrid verloren dus om de wens van Jamie uit te laten komen moeten we in de return iets recht zetten.

image.thumb.png.98e34879f4537b2a8d68cb48db4b7e0c.png

----------

@delichris Het kwam dus niet van een vertrek mede door invloeden van buitenaf. 

@ElMarcos een teleurgestelde reactie is menselijk hoewel niet altijd slim. De trainer kan niet met een bepaald soort spelers overweg neem maar als voorbeeld zlatan

@Isco22 Vertrekken was een optie maar zo zie je maar wat een onschuldig meisje met een speler kan doen

@ElPrincipito Ik denk dat het nog nooit is gebeurd dat een gouden bal winnaar zo vaak op de bank gezet word. Als je er nou nog rente voor kreeg ;)

@Marius minstens 80 mil was ook wel wat aan de hoge kant voor een winterse transfer nu maar eens kijken waar dit half jaar op uit gaat draaien en of het nog goed komt

@komodo25 er kan inderdaad niet gezegd worden dat hij niet levert daar ligt het ook zeker niet aan

@spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @nasje92 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Mooie uitslagen hoor op die tegen United na. Jammer van de nederlaag tegen Atletico. In de return het maar rechtzetten.

Balen van de blessure. Zeker nu je ook nog de uitwedstrijd bij Ateltico mist. Hopelijk herstel je snel en kun je in de return alsnog de droom van Jamie waarmaken.

Tegen Arsenal en United twee keer goed gewonnen! Jammer van de blessure en de nederlaag tegen Atletico maar 2-1 is een te overbruggen achterstand in de return. 

Dan lijkt het even wat beter te gaan, gooit een blessure weer roet in het eten. Het is niet echt het seizoen van Iloro tot dusver.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Opnieuw beginnen we de maand met een wedstrijd tegen Arsenal. Nog niet fit genoeg en dus moet ik ook deze wedstrijd laten schieten. Het is gewoon klote om wedstrijden als deze te moeten missen. Op strafschoppen word er verloren en dus hebben we weer een prijs minder om te winnen. De worden van Jamie schieten door mijn hoofd. Eigenlijk is het sinds mijn ontmoeting met haar mijn hou vast geworden om hier wat te bereiken. 

Het is weer een zure periode voor mij geweest. Ik heb het gevoel dat ik voor de zoveelste keer opnieuw moet beginnen en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Lisa heeft heel erg in de gaten dat het veel van me vergt om me echt op het voetbal te kunnen richten. Overal waar ik heb gezeten zat het eigenlijk vanaf het begin af aan al mee en hier is het toch een beetje kwakkelen. Lisa weet gelukkig ook dat het voetbalwereldje snel weer om kan draaien en dat houdt ze me ook telkens voor. Voor je het weet ben je weer de held die je wilt zijn voor de mensen. Denk aan de kinderen die je ontmoet hebt in het ziekenhuis voor hun ben je al die held. Toch hebben die kinderen mijn doelpunten nodig vind ik. Natuurlijk ik sta een bedrag af maar die premie die ik krijg voor een gemaakte goal is allemaal extra. Ik ben in staat om doelpunten te stelen voor ze. Het is ook een zure week geweest voor het team. een slecht resultaat in Madrid en uit de FA Cup en dat moeten we op bezoek bij Chelsea. Ik mag weer op de bank beginnen. Net terug van een blessure dus ik het er al wel rekening mee gehouden en eerlijk gezegd denk ik dat ik wel eens wat langer op de bank plaats mag gaan nemen. Ik zie ons na 64 minuten spelen op voorsprong komen door een treffer van Portén maar niet veel later krijgt Stones een rode kaart. Ik mag mijn opwachting gaan maken om wat te forceren op de tegen aanval. Pep wenst me succes en er volgt zelfs een soort van knuffel. Dit is nieuw voor me maar het lijkt alsof hij het meent en ergens voelt het ook wel goed. Chelsea speelt heel aanvallend en lijkt niet meer aan verdedigen te denken als ik in blessure tijd de ruimte in word gestuurd. Ik ben alleen en kan 2 dingen doen. of ik ga tijd rekken in de hoek hoef ik beslis het duel. Er is maar 1 verdediger in de buurt die er vanuit gaat dat ik de hoek in ga maar dan zet ik een versnelling in die me zomaar 1 op 1 met de doelman zet. die staat te ver voor zijn doel en het stiftje dat volgt valt precies onder de lat binnen. Ik word uitgescholden door de thuissupporters maar dat maakt al snel plaats voor applaus want dit is een doelpunt dat ze hier ook wel kunnen waarderen. 0-2 en daarmee zeer belangrijke punten binnen.

Ik moet vervolgens weer 2 complete wedstrijden toekijken vanaf de bank. het zijn overigens wedstrijden die zonder al te veel moeite worden gewonnen 2-0 tegen Burnley en 1-3 bij Watford maar ik het toch graag wel wat minuten gemaakt. Aan de andere kant geeft het me nu wel de kans om de return tegen Atlético Madrid mee te maken en dat is me ook veel waard.

Ik heb zenuwen voor die return. Niet zozeer vanwege de wedstrijd zelf maar om de bekende gezichten weer te zien. Ik weet al dat ik begin op de bank en daarover wou de trainer graag met mij in gesprek. Hij wil graag voorzichtig met me doen omdat hij me nodig heeft op de belangrijke momenten. Ik wil er eigenlijk helemaal geen energie aan kwijt en zeg hem dat ik het allemaal wel prima vind. dat kan als oneerbiedig worden gezien maar ik leg graag mijn energie in de minuten die ik krijg want alleen dan kan ik van belang zijn. We moeten scoren dat is duidelijk en met mijn kwaliteiten kan ik iets extra's brengen op het moment dat de tegenstander vermoeid raakt. Voor de wedstrijd volgt er natuurlijk een begroeting met heel wat spelers van de tegenstander. De knuffel die ik van de trainer krijg is warm. Voor hem is het onbegrijpelijk dat ik niet speel maar hij kan ook zijn glimlach niet verbergen om te laten zien dat hij er blij mee is. We wensen elkaar het beste en spreken na de wedstrijd af om nog wat langer met elkaar te praten. Het is het wedstrijdbeeld dat je mag verwachten. Wij vallen aan en lopen keer op keer tegen een muur op. Het enige wat hun doen is ons ontregelen en het tempo uit de wedstrijd halen. Diep van binnen kan ik genieten van hun passie en die van Diego en ik die pep bijna krankzinnig worden van hun houding. Een uur gaat er voor bij en dan mag ik warmlopen. Ik loop langs Diego die nog zegt dat ik rustig aan moet doen. We kunnen beiden onze lach niet inhouden en dat levert natuurlijk een mooi shot op. 20 minuten later mag ik eindelijk los. Het staat nog steeds 0-0 en ik krijg dus 10 minuten en een beetje blessuretijd om ons een ronde verder te krijgen. Het staat echt als een huis bij hun achterin. Ik weet dat hun verdediging weet dat ik graag wat forceer en dat het liefst zelf doe en dat hou ik in mijn achterhoofd. Als ik in de 87e minuut een ingooi ontvang en naar binnen kan komen dreig ik een paar keer om te schieten. Ik kom steeds meer naar binnen op zo'n 20 meter van het doel en het word steeds kansrijker. Ik zie hun 2 centrale verdedigers uitlopen om het schot er uit te halen en op dat moment steek ik Foden weg. Het is op het randje van buitenspel maar hij mag door. Hij schuift de bal onder de doelman door en het stadion word gek. Spelers springen op mijn nek voordat Foden word gefeliciteerd met zijn doelpunt. Er is nog even te gaan dus de koppies er bij houden is belangrijk. Door die goal gooit Atlético het plan helemaal overboord en kiezen ze de aanval. Dit zorgt er voor dat Foden er ook nog 2-0 van kan maken en zo gaan we dus een ronde verder. Na afloop ontferm ik me over een aantal oud medespelers die stuk zitten. Ze waren er zo dicht bij en ik weet maar al te goed hoe hun zich voelen. Ondanks de pijn van de meegereisde supporters word ik toch nog toegezongen en ga ik richting het uit vak om ze daarvoor te bedanken. Ik geef me shirt nog weg en voel nog steeds de liefde als ik dat doe. Ze wensen me succes en dat toont toch aan hoe deze supporters echt in elkaar zitten. Een paar dagen later ziet mijn wereld er weer heel anders uit als ik weer 90 minuten lang op de bank zit tegen West Ham

Ondanks de wisselende periode mag ik godzijdank toch weer een interland spelen. We spelen er in deze periode maar 1 tegen Wit rusland en die word met 0-3 gewonnen. Met 2 assists heb ik mijn aandeel hierin. 

image.thumb.png.9a2c272d5f9fe844b2d945548522a322.png

---------

@delichris het was een overbrugbare achterstand gelukkig die in de return in de slotfase is rechtgezet

@ElMarcos De droom duurt nog even voort

@Isco22 Gelukkig is die achterstand ongedaan gemaakt. het maakte ook niet uit op welke manier dat gebeurde

@Marius Het seizoen afmaken en snel vergeten lijkt het. alhoewel er zijn nog 2 mooie prijzen te verdelen met de PL en de CL

@komodo25 Het kon rechtgezet worden en hoe dat gebeurd maakte ook niet uit. Iloro lijkt zich eindelijk ook een beetje te kunnen schikken in zijn rol als reserve

@ElPrincipito is natuurlijk een behoorlijke uitslag ja die 7-2 ;)

@spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @nasje92 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Het duurde weer wat langer voor een update helaas. 

Iloro blijft meer op de bank dan hem lief is. Onbegrijpelijk nog steeds als je de statistieken ziet die hij kan voorleggen tijdens zijn beperkte speeltijd.

Wat een liefde vanuit Atletico zeg. Misschien achteraf zonde om toch weg te gaan, maar ja dat is achteraf. 

Wellicht terug naar Atletico? Zit veel op de bank nu, even goed doe je het wel goed wanneer je mag spelen. Hopen op betere tijden. 

Zonde dat je nog geen basisplaats hebt. Wanneer je van de bank komt beslis je een wedstrijd maar er lijkt meer aan de hand. 

Veel te veel tijd op de bank brengt Iloro door. Wel een geweldig stuk over Atletico 

5db9a50d52cd8-iloro.png

5 April 2025 en we spelen uit tegen Norwich. Hoewel het resultaat opnieuw erg goed is ( een 0-7 overwinning) Zit ik mezelf opnieuw op te vreten op de bank. Martinez maakt er 3 en ik krijg 2 minuten speeltijd om hem een publiekswissel te gunnen. Het is frustrerend want ik weet wat ik kan. Ik heb niet voor niets die gouden bal gewonnen en afgaande op statistieken doe ik dit jaar weer een poging om hem misschien wel te winnen. Dat gaat alleen bij deze club niet lukken. Ik moet er meer voor spelen. 1 gedachte sterkt me om er het beste van te maken en dat zijn toch die kinderen in het ziekenhuis. Hoe hopeloos mijn situatie ook lijkt het kan veel erger en ik denk niet dat er veel voor nodig is om de situatie om te draaien. Een blessure van een teamgenoot kan de wereld er heel anders uit laten zien. Dat is ook wat er bij mij gebeurde.

We mogen voor de kwartfinale van de Champions League naar München. Voor vertrek heb ik nog een facetime gesprek met Jamie. Dat zo'n meisje toch een impact kan hebben is bijzonder. Juist voor haar wil ik alles geven en ook zoveel mogelijk vast leggen alsof ze er dan toch nog een beetje bij kan zijn. Lisa blijft thuis maar mijn ouders komen de wedstrijd bekijken met opa en oma. Het is leuk om die oudjes ook weer eens bij een wedstrijd te hebben. Ik zie ze niet vaak maar als ik ze dan zie is het weer net als vroeger. Voor hun veranderd er niets aan die kleine jongen die vroeger in de achtertuin aan het voetballen was als we er op bezoek waren of als ik een nachtje bleef slapen. Ik begin weer op de bank en dat was natuurlijk geen verassing. Op weg naar mijn plekje voel ik de spanning bij onze spelers. Alsof ze nerveus zijn en dat is vaak geen goed teken. Dat is het ook niet want er zijn pas 30 minuten gespeeld als we op een 3-0 achterstand staan. Het is waardeloos we krijgen de bal nog geen 4 keer achter elkaar naar dezelfde kleur gespeeld. Ik mag me gaan warmlopen en amper 6 minuten later kom ik al in de ploeg. Slechts 5 minuten heb ik nodig om iets aan de stand te doen. Het is ons 1e schot tussen de palen. Tijd om te juichen is er niet. ik pak die bal uit het doel en haast me richting de middenstip. In de rust vallen er harde woorden. Ik voel me niet echt aangesproken want ik heb deze ellende niet aangericht. De boel word op scherp gezet en we hebben 45 minuten om er nog iets aan te doen. Na 63 minuten spelen maken we er toch weer een wedstrijd van als Foden er 3-2 van maakt. Verder komen we niet maar 3-2 is een resultaat waar we gezien het 1e half uur niet ontevreden over mogen zijn. Volgende week hebben we het gewoon in eigen hand.

Een paar dagen later ziet de wereld er heel anders uit. Ik sta zowaar weer eens in de basis. Ik heb geduld moeten hebben en lang moeten wachten op dit moment maar misschien is die oorwassing in het 1e half uur tegen Bayern toch nog ergens goed voor geweest. Aan de andere kant kan  het natuurlijk ook zo zijn dat de trainer spelers fris wil houden voor de return en dat ik daarom speel. Southampton is de tegenstander en die zijn in tegenstelling tot ons wel gelijk wakker vanaf de aftrap. 51 seconden op de klok en we mogen alweer in de achtervolging. 40 minuten duurt het voor we langszij komen. Ik eis een strafschop op en deze benut ik feilloos. In de 2e helft moeten we met 10 man verder na een rode kaart voor Militao maar toch gaan we er met de winst vandoor. 2 minuten voor tijd is het Fabio Silva die ons aan de overwinning helpt. Het moest blijkbaar moeilijk maar de winst is er gelukkig wel.

Het was niet mijn beste wedstrijd die tegen Southampton maar de coach roept me die maandag daarop toch bij zich. De enige vraag die er door mijn hoofd schiet is waarover nu weer? Nou ik sta in de return waarin we een achterstand ongedaan moeten maken in de basis. Ik kan mijn geluk niet op natuurlijk. Dit voelt toch een beetje alsof ik mijn plek terug heb maar nu is het zaak om te presteren en die plek niet meer weg te geven. Opnieuw volgt er voor de wedstrijd nog contact met Jamie. Ik beloof haar dat ik de volgende dag bij haar langs zou komen als er gewonnen word. Ik wil maar wat graag haar droom waar maken en daar heb ik eerlijk gezegd ook heel veel voor over. We weten wat ons te doen staat. We moeten winnen en het liefst ook met een ruime marge zodat het niet al te spannend word op het einde. Het is stil in de kleedkamer en iedereen heeft zo zijn eigen focus. Normaal wil ik dan wel zorgen voor de sfeer maar ook ik zonder me een beetje af. Laat ik mijn energie maar bewaren voor daden op het veld. Onze supporters worden wel eens uitgemaakt voor plastic fans maar vandaag voel je de emotie door het stadion gieren. Bayern is met een duidelijk strijdplan deze kant op gekomen. wij moeten het verzinnen en hun willen toeslaan. Wij hebben het daar moeilijk mee maar als we na een half uur spelen makkelijk een vrije trap krijgen en de tegenstander protesteert nemen wij deze snel. De bal word over de verdediging gelegd. Ik laat hem 1 keer stuiteren en BOEM! tegen de touwen. 1-0 het publiek schreeuwt het uit en met deze stand hebben wij ineens wat we willen. Bayern dringt vanaf dat moment al aan en we komen echt meerdere keren goed weg. In de 66e minuut is daar een counter van ons. Een blinde lange bal naar voren waar ik maar achter aan ga. Doelman uit zijn doel en te laat. Met mijn hoofd weet ik de bal langs hem te krijgen en kan ik de bal in het lege doel schuiven. 2-0 en dit is mijn avond aan het worden. Ze moeten er 2 maken en houden nog maar 2 mensen achterin. Dit speelt ons in de kaart natuurlijk en ruim een kwartier voor tijd teken ik voor mijn hattrick. Ik word bejubeld en besprongen door al mijn medespelers. Zelfs die jongens die op de bank zitten komen het feestje mee vieren. Het blijft hier echter niet bij want vlak voor tijd krijgen wij een vrije trap op 20 meter van het doel. Alles wat ik vandaag aanraak lijkt toch al in goud te veranderen dus waarom ook niet dacht ik. ook deze vrije trap valt binnen en zo zorg ik er eigenhandig voor dat wij in de halve finale van de Champions League staan en daar nog 2 Manchester Derby's mogen spelen.

Een dag later ga ik zoals beloofd langs in het ziekenhuis. Natuurlijk heb ik iets meegenomen voor Jamie. De wedstrijdbal is voor haar. Ze wil alles weten over hoe ik het beleefd heb maar voor mij is het belangrijker om te weten hoe het voor haar was. "We zijn weer een stapje dichter bij jou droom he" Is wat ik tegen haar zeg. Er volgt een stilte "Ik heb slecht nieuws gekregen. De artsen geven me nog maximaal 6 weken dat betekend dat de finale een race tegen de klok voor mij word." Die woorden slaan bij mij in als een bom. Lang was er de hoop dat het goed zou komen met haar en nu heeft ze niet zo heel lang meer. Voor wat het waard is beloof ik haar dat we die halve finale van United gaan winnen en dat ze die wel mee gaat maken. Onderweg naar huis lopen de tranen over mijn wangen. Het doet zoveel pijn om een kind te horen zeggen dat ze nog maar een paar weken te leven heeft. Als het mij al raakt hoe moet het voor haar ouders zijn of laat staan voor haarzelf. Ze heeft een stamceldonor nodig maar die is ook niet zomaar gevonden. Maar dan bedenk ik me iets. Mijn vader is stamcel donor in Nederland kunnen ze hier in Manchester niet kijken of het mogelijk is dat hij Jamie helpt. Geen idee hoe lang er over heen gaat maar als de kans er is dan moet die aangegrepen worden. 

Ik moet mijn hoofd leegmaken hoe hard het misschien ook klinkt maar ik moet er wel gewoon weer staan. Nu ik weer een plekje in de basis heb wil ik die absoluut niet kwijt tenzij het met een goede reden is. We kunnen kampioen worden uit bij de Wolves en hoewel het spel verschrikkelijk is ondanks de 0-4 overwinning mogen we onszelf wel kampioen van Engeland noemen. 4 doelpunten uit standaard situaties en ik maak de openingstreffer. Dat is natuurlijk mooi voor de statistiek want het is toch de goal die de weg opende in de kampioenswedstrijd. Bij terugkomst hebben we een besloten feestje met de selectie en de families en vraag ik mijn ouders om voorlopig in Engeland te blijven. Ik leg mijn vader uit waarom ik dat wil. het zou toch mooi zijn als hij Jamie kan helpen. 

Er volgt een wedstrijd bij de Spurs. Ik zit weer ouderwets op het bankje maar niet zonder reden. Het kampioenschap is binnen en de trainer erkent mijn waarde. Ik moet er straks weer staan in de Champions League. Ergens streelt dat natuurlijk ook wel mijn ego omdat ik op deze manier eindelijk mijn gelijk haal. Er word met 0-3 gewonnen maar niemand heeft het er eigenlijk echt over het gaat nog maar om 1 prijs waar deze club zo naar uit kijkt.

Het is een halve finale in de Champions League en toch voelt het niet zo aan. Het enige Europese gevoel aan deze wedstrijd is een scheidsrechter uit een ander land maar voor de rest voelt het toch vooral als United tegen City op Old Trafford. Sfeer vijandig als altijd en een wedstrijd op het scherpst van de snede. De opdracht is duidelijk. zorgt dat je scoort en niet verliest. Wat dat is onze start meer dan goed te noemen en nemen we na 8 minuten spelen de leiding door een doelpunt van Vázquez. Echter geven we het ook net zo makkelijk weer weg en zet Martial Old Trafford op zijn kop. Het blijft bij een 1-1 gelijk spel en daarmee zijn wij natuurlijk de morele winnaar van de 2.  Het kunnen nog een aantal mooie weken worden al is dat relatief voor mij. Voor mij zullen het pas mooie weken zijn als er wat aan de situatie van Jamie gedaan kan worden. 

image.thumb.png.bad1306c2046ac35738c89f5e34ce1fb.png

----------------

@Marius ondertussen heeft hij zijn basisplek toch een soort van terug en is het maar weer eens belangrijk voor het team

@delichris achteraf had hij inderdaad beter daar kunnen blijven maar dat is inderdaad ook makkelijk praten met de wetenschap van nu

@ElPrincipito Wie weet is teruggaan wel een optie maar wellicht komt er wat anders op zijn pad 

@Isco22 Wat het precies is ik kan er zelf de vinger niet echt op leggen. iloro doet het geweldig als hij speelt dus daar ligt het niet aan

@ElMarcos het lijkt maar niet van de grond te komen in engeland en dan zit er vaak maar 1 ding op

@komodo25 Meer dan hem lief is zeker maar dat toont zijn waarde aan de andere kant nog meer als hij wel weer beslissend is

Heerlijk hoe Bayern aan de kant is geschoven en ik hoop voor United dat zij winnen, maar voor Jamie mag City wel een keertje winnen.

Goed te zien dat Illoro nu toch zijn ongelijk heeft kunnen aantonen en daar voorlopig ook opnieuw mee lijkt beloond te worden met een basisplaatsen in de belangrijke wedstrijden.