Jump to content

(FM20) ILORO

Recommended Posts

5db9a50d52cd8-iloro.png

Geen wedstrijd komt qua spanning in de buurt van een bevalling.  Lisa en ik kunnen met trots ons wonder aan de wereld tonen. Na een pittige bevalling waarbij ik af en toe weg moest omdat ik het niet aan kon zijn wij trotse ouders geworden van een meisje. Lourdes Amore Pieters is geboren op 25 Augustus 2024 en zowel de kleine als Lisa doen het goed. Dit is voor altijd de grootste prijs in mijn leven en ik ben maar wat trots dat ik er bij kon zijn. Achteraf is het makkelijk praten maar ik denk niet dat ik het mezelf had vergeven. Het roept gelijk al heel veel vragen op. Vragen die ik mezelf vaak heb gesteld maar door het voetbal had ik er eigenlijk geen tijd voor om er antwoorden op te krijgen. Ineens wil ik meer weten van mijn eigen baby jaren. De club geeft me een paar dagen vrijaf en dus kan ik vol op genieten van mijn nieuwe rol als vader. Het is iets wat moeilijk te beschrijven is. Ineens voel ik me verantwoordelijk voor iemand en ineens is voetbal echt een bijzaak geworden. Na mijn 1e training na de bevalling wil ik het liefst gelijk facetimen om te kijken hoe het thuis is terwijl ik een half uur later gewoon thuis kan zijn.

Omdat ik zo met mijn hoofd in de wolken ben begin ik op de bank tegen de Spurs. Ik heb me dan al afgemeld voor het Nederlands Elftal omdat ik nu nog niet zo ver weg wil zijn van die kleine. Ronald Koeman begrijpt het en weet dat hij niks aan me heeft als ik er met mijn hoofd niet bij ben. Maar goed de wedstrijd tegen de Spurs zit ik op de bank en ik zie de ploeg 0-1 achter komen. Ik krijg een kleine 20 minuten om de ploeg nog aan een resultaat te helpen. Ik wil maar wat graag scoren natuurlijk maar het gaat om het team en niet om mij en mijn geluk. Toch ben ik opnieuw de gevierde man als het laatste fluitsignaal klinkt. Met 2 assists en een versierde strafschop ben ik voor een groot deel verantwoordelijk voor de ommekeer in deze wedstrijd en word er met 3-1 gewonnen. 

Dat ik de wedstrijden om de Nations League mis dat is in mijn ogen maar zo maar in de Nederlandse praat programma's spreken ze er schande van. Dat heeft een reden want er word verloren van zowel Noorwegen als Frankrijk. Ik kan hier niks mee. Als beide wedstrijden waren gewonnen had je niemand gehoord. 

Wat me minder bevalt is het feit dat ik in de uitwedstrijd tegen Bournemouth ook weer als wissel begin en zelfs maar 8 minuten speeltijd krijg. bij een 1-2 stand moet ik gokken op de bal die in de ruimte komt en anders maar de ballen vast houden. Ik kan uiteindelijk weinig uitrichten en dus stap ik het veld af met een zuur gevoel.

Ook in de Champions League start ik op de bank. Ik heb het geluk dat het bij ons niet heel soepel loopt in de 1e helft ondanks een 1-0 voorsprong en dus mag ik er na de rust gelijk in komen. Ik laat het elftal makkelijker voetballen en 7 minuten later is de wedstrijd in ons voordeel beslist. Foden maakt de 2-0 en een paar minuten later maak ik er 3-0 van vanaf de stip. Deze goal draag ik natuurlijk op aan Amore. Het is mijn 1e treffer sinds de bevalling en ik denk dat elke voetballer dat zou doen uiteindelijk.

Weer op de bank tegen Everton. Ik heb van mezelf al vrij weinig geduld en dat word hier op de proef gesteld. We moeten ook nog eens verder met een man minder door een rode kaart voor Betancur. Het zicht op speeltijd word als maar minder op deze manier en al helemaal omdat we op dat moment ook op voorsprong zijn gekomen. Na 70 minuten maakt Everton gelijk en moet ik me snel gaan warm lopen. 10 minuten later mag ik er dan in komen en lever ik weer mijn visite kaartje af door de assist te leveren bij de winnende treffer van Foden. Ik ben sterk in het duel en weet de bal knap aan te nemen en bij me te houden. Ik leg af en Foden weet het net te vinden. In mijn ogen ben ik opnieuw belangrijk en zal het vast niet lang duren voor ik weer aan de aftrap verschijn.

Als je dan weinig tot niet speelt dan is de Carabao Cup een mooie gelegenheid om je zelf te laten zien. Maar wat denk je wat voor nieuws ik krijg een dag voor de wedstrijd? Ik zit niet eens bij de selectie. Ik heb het even helemaal gehad met het voetbal en vlucht naar huis. Dat is de enige plek waar ik voetbal op dit moment kan vergeten. Met Lisa en Amore voel ik me een ander persoon dan dat ik me op de club voel.

Ineens sta ik in de basis tegen West Bromwich Albion. Ik moet het vandaag dan ook laten zien. Zo voelt het tenminste. De druk van het moeten presteren. Wat dat betreft doe ik het best aardig door in de 24e minuut nog maar eens eens een assist te leveren voor de 0-1. Na iets meer dan een half uur spelen is daar mijn verlossing en kop ik een goed genomen hoekschop snoeihard tegen de touwen. Er lijkt geen vuiltje aan de lucht maar na 64 minuten spelen ziet de wereld er ineens heel anders uit en is het 2-2. Foden staat op dat moment op en zorgt er persoonlijk voor dat er vandaag word gewonnen. Door 2 treffers van zijn voet word er met 2-4 gewonnen.

5e6a7683ccb05-resultaten_city_september_

--------------------------------

@Marius het debuut was best aardig maar het vervolg is niet zoals verwacht

@delichris Ik hoop stiekem wel dat united het goed doet ;)alleen niet ten koste van iloro natuurlijk

@spaansetukker had zeker slechter gekund inderdaad

@ElPrincipito debuut was aardig he vervolg iets minder

@komodo25het thuisdebuut was er 1 om niet snel te vergeten ook nog eens tegen arsenal wat gewoon een prima club blijft

@True_Legend@T10 @Niejo101 @Vlonkie @ElMarcos@nasje92 @Isco22 @Daniel @r4vje @Whitewolf345

• Replies 718
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Of het openlijk naar buiten treden met mijn probleem een goede zet is geweest? voor mij persoonlijk zeker wel. Ik heb niet meer die extra lading die ik voor me hield en hoop ook dat ik hierdoor vrijer

Een tweede gouden bal en dat op mijn 22e. Mensen hoeven mij nu niet te gaan vertellen dat de druk voor het komende half jaar gigantisch is. Ik moet Barcelona aan prijzen helpen maar met deze uitverkie

Je kind achterlaten voor zijn eigen geluk. Elke ouder heeft wel eens gezegd dat als het moment van loslaten daar is dat ze er vrede mee hebben maar je zoon op 16 jarige leeftijd alleen achter laten in

Posted Images

Als bankzitter is het natuurlijk niet altijd eenvoudig, maar Iloro laat zich toch opmerken. Al is Foden momenteel waarschijnlijk de meest gevierde man bij City.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het is toch lastiger dan ik dacht. Met een vriend die voetballer is en een kleine van nog geen 2 maanden oud is het soms moeilijk als Iloro voor het voetbal weg moet. Natuurlijk zijn er in die paar weken ook al genoeg momenten geweest die onbetaalbaar zijn. Iloro weet het niet maar ik luister stiekem mee via de babyfoon op het moment dat hij bezig is met Amore. Ik weet hoe graag hij een zoon wou maar als ik zie hoe gek hij nu met een dochter is. Op wedstrijd dagen voor vertrek naar de club beloofd hij altijd dat papa gaat scoren en goed gaat spelen voor haar. Op zulke moment kan ik echt weg smelten. Of ik het mis dat ik minder naar zijn wedstrijden kan? Ja zeker. Het is toch iets wat in Spanje voor ons vrij normaal was. Elke thuiswedstrijd ging ik samen met Iloro richting het stadion. Hier ben ik alleen de wedstrijd tegen Arsenal nog maar geweest. Het komt ook wel weer hoor.

Nu de Champions League ook weer is begonnen is Iloro natuurlijk ook vaker van huis. Red Bull Salzburg uit betekend sowieso 2 nachten zonder elkaar. Gelukkig bestaat er zoiets als Skype en Facetime en zoekt hij op momenten dat het kan contact. Hij staat weer in de basis en ik merk aan alles hoe opgelucht hij daar over is. Het ging de afgelopen weken wat minder misschien en zelf zit hij daar nog wel het meeste mee. Dan moet ik hem er aan herinneren dat hij moet wennen en dat het niet niks is dat we in een nieuwe omgeving wonen maar ook een nieuwe thuissituatie hebben waar je in moet groeien. Manchester City wint met 0-5 en Iloro komt niet tot scoren. Wel geeft hij weer 2 assists waardoor hij toch weer zijn waarde heeft bewezen. Een dag later komt het team terug en hebben ze een dagje vrij. Dit is de dag dat ik voor het eerst echt kennis maak met de Engelse pers die op de loer ligt. We hebben zelf bewust er voor gekozen om onze dochter niet te veel op social media te zetten. Eigenlijk hebben we alleen een geboorte bericht geplaatst en voor de rest is Amore door middel van emoticons onherkenbaar gemaakt. De Engelse pers wil maar wat graag een foto van onze dochter en ergens simpel lunchen als gezin zit er niet bij. Zelfs tot vlak bij onze tafel en van buitenaf zien we camera's. Het irriteert Iloro maar diep van binnen weet hij ook wel dat het met zijn status te maken heeft. Het feit dat hij minder scoort dan gedacht zorgt hier ook voor en de opmerking dat hij maar snel zijn voeten moet laten spreken om hier van af te zijn is snel gemaakt.

Leicester City thuis is de 1e wedstrijd na de geboorte van Amore die ik weer vanuit het stadion ga bekijken. Mijn ouders zijn over gekomen en mijn moeder wou wel een middagje oppassen. Ik ben denk ik zenuwachtiger dan Iloro zelf maar probeer dat te verbergen. Vroeger kijk ik amper tot geen voetbal en nu heb ik zenuwen omdat ik hoop dat Iloro het goed doet en vooral heel blijft. De spelersvrouwen feliciteren mij nog met de geboorte van onze dochter en niet veel later komen de spelers het veld op voor de warming up. Zelfs hier kan ik nu van genieten. Het is voor elke vrouw toch mooi om te zien als haar vriend of man kan doen wat hij het liefste doet. Iloro zoekt altijd tijdens die warming up een paar keer contact en voor mij zijn dat moment waarvan ik weet of hij goed in zijn doen is of niet. De wedstrijd is nog geen 5 minuten oud als hij het toch weer flikt. Hij gaat een goede combinatie aan en ramt de bal vervolgens tegen de touwen. Er volgt een gebruikelijk hartje als hij terugloopt naar de middenlijn maar op het scherm zie ik in de herhaling hoe hij zijn doelpunt viert. Blijkbaar heeft hij al die tijd met een speentje vastgeknoopt in zijn broekje gespeeld zonder dat ik het wist. Die beelden maken mij zo trots. Het blijkt uiteindelijk zelfs de enige goal te zijn en zo heeft hij het toch voor elkaar om de matchwinner te zijn.

Na zijn afwezigheid tijdens de vorige interland periode is Iloro ook weer terug bij oranje. Dat betekend dat ik tijd heb om Langs zijn opa en oma te gaan met de kleine. In Manchester wonen we in een penthouse en hier in Nunspeet is er een huis met een heerlijke achtertuin. Dat is straks voor die kleine natuurlijk wel mooi als we ook gewoon kunnen genieten van een tuin. Er staan 2 uitwedstrijden op het programma dus heb ik lekker de tijd om van dit soort dingen te genieten. Uiteraard worden de wedstrijden wel bekeken. Servië moet er aan geloven met 0-4 en Iloro maakt de goede goals. een kopbal bij de 1e paal voor de 0-2 en een streep met links voor de 0-4. Een paar dagen later is Frankrijk de tegenstander en ook daarvan word gewonnen.  Dit keer is Iloro de aangever bij de enige treffer van de wedstrijd en daarmee is er nog kans op overleving in de groep voor de Nations League.

Hoe lekker het ook is om in Nederland te zijn uiteindelijk is het toch altijd weer fijn als je weer lekker thuis bent. Je eigen plekje van rust en die rust die hebben we hier zeker. Zodra Iloro naar buiten gaat is dat natuurlijk minder. Zelf heb ik er op die ene keer met de roddelpers geen last van maar ik zie ook wel hoe Iloro in de gaten word gehouden. Aan de ene kant is dat goed want dat betekend dat die hot is en waarschijnlijk wel iets goeds doet. Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat het lastig kan zijn. Hij geniet nu ook zeker van het thuis zijn omdat het nu de enige plek is waar hij tot rust kan komen. Van druk heeft hij eigenlijk nooit last en ook tegen Leeds maakt hij de verwachtingen weer waar door tot scoren te komen. Het uitduel word met 0-2 gewonnen en vlak voor tijd bepaald hij de eindstand. 

Een wedstrijd die al wat langer speelt bij hem is de wedstrijd tegen Ajax. Hij kon ooit de keuze maken om voor die club te spelen. Hij heeft dat niet gedaan en achteraf is het makkelijk praten maar is het een goede keuze geweest. Een Nederlandse club treffen in de Champions League voelt voor hem speciaal. Het is toch het land waar je voor uitkomt ondanks dat hij er zelf nog maar een jaar heeft gevoetbald. Het verschil in kwaliteit is enorm en Iloro laat zich in de 1e helft ook al gelden door een goede voorzet van Martinez binnen te tikken en zo de 3-0 te maken. Voor rust word het zelfs nog 4-0. Na rust is er nog maar 1 man die tot scoren weet te komen en toevallig is dat wel mijn man. 5-0 tegen Ajax is een uitslag die staat. Bij thuiskomst is die nog ontevreden ook. Hij had graag een hattrick willen maken en dat had er in gezeten ware het niet dat er in de 2e helft met een lagere intensiteit werd gespeeld.

Ook Newcastle United moet er aan geloven . Nadat foden de show lijkt te gaan stelen met 2 snelle treffers is het toch Iloro die het over weet te nemen en ook 2 keer tot scoren weet te komen. Weer weet hij niet tot een hattrick te komen en daar is hij nu weer ziek van. Hij zit er echt wel tegen aan te hikken maar het lukt steeds net niet. Hoe dan ook vind ik dat hij trots kan en mag zijn op wat hij nu weer bereikt. Hij lijkt een zekerheidje in de opstelling , komt makkelijk tot scoren en lijkt zijn draai helemaal gevonden te hebben. Na alles wat er in korte tijd op hem af is gekomen vind ik het knap hoe hij daar mee om weet te gaan. Als vriendin wil je niets liever dan een gelukkige vriend. Voetbal speelt daarin voor hem een hele belangrijke rol en dat gaat de goede kant op. Privé hoef ik me helemaal geen zorgen te maken want het zit echt wel goed tussen ons. Ondanks de stress in het begin van onze komst naar Manchester zijn we nu echt op onze plek.

Het zegt nu ook wel genoeg dat hij de wedstrijd in de carabao cup mag laten schieten. Hij kijkt de wedstrijd niet eens af en valt halverwege in slaap op de bank. Naast voetballer is vader zijn ook heel vermoeiend natuurlijk en ik besluit dan ook om hem lekker te laten liggen. Dit zijn juist de momenten van mij waar ik ook ontzettend van kan genieten. Juist die kleine dingen.

5e6d0fdb20d4e-resultaten_city_oktober_20

--------

@delichrisHet was inderdaad misschien even aanpassen maar inmiddels draait de doelpunten machine weer lekker

@komodo25 qua doelpunten liep het wat stroever. qua assists en impact was het nog wel oke maar als spits sta je er vooral om doelpunten te maken

@Marius foden is ook lekker bezig inderdaad maar langzaam aan trekt iloro de schijnwerpers naar zich toe

@ElPrincipito die mooie momenten zijn er weer en die blijven hopelijk ook komen

@spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Iloro inderdaad weer helemaal in de schijnwerpers. De aanpassingsperiode, als daar al sprake van kan geweest zijn, is zo echt wel heel beperkt gebleven.

5db9a50d52cd8-iloro.png

November breekt aan en ook in Manchester word het langzaam kouder en grijzer. Normaal gesproken vind ik de wintermaanden niks maar ik kijk er dit keer best wel naar uit eerlijk gezegd. Ik heb me altijd laten vertellen dat de sfeer in Het stadion hier dan juist toeneemt en dat ga ik dus de komende maanden mee maken. Het gaat de laatste tijd lekker en ik voel me nu echt thuis. Mensen kunnen dat snel vinden maar als je leven op orde is en je speelt dan heb ik zelf weinig nodig om me ergens op mijn gemakt te voelen. Natuurlijk heb ik ook zo mijn mindere dagen nog hoor. Ik moet mijn kind vaker missen dan me lief is maar dat hoort er nou eenmaal bij als voetballer. Aan de andere kant zorgt het juist ook voor motivatie. Ik kan niet bij mijn gezin zijn laat ik mezelf dan ook een hele goede reden geven om ze te moeten missen. Ook in de uitwedstrijd tegen Southampton is dat mijn mindset al is het al snel raak. Slechts 37 seconden na het 1e fluitsignaal heb ik hem er al weer in liggen en kunnen we juichen. Het spel is niet briljant of goed te noemen maar wel gewoon degelijk. Vlak na rust is het opnieuw raak en dit is toch wel mijn mooiste voor City tot nu toe. Ik krijg de bal iets recht van het veld aangespeeld en besluit naar binnen te komen. Op zoek naar het gaat dreig ik een paar keer te schieten met links en na dat een keer of 3 gedaan te hebben is daar de ruimte. Ik raak de bal op de sweet spot en zie hem de kruising in vliegen. Het verschil is daarmee 2 en dus lijkt het gespeeld. Ik word na 60 minuten spelen naar de kant gehaald en zie het nog 1-2 worden. de tegenstander dringt nog wel aan maar onze verdediging weet goed stand te houden. Geen beste wedstrijd als team maar dat maakt het voor mij extra lekker want zo zijn mijn 2 treffers van vandaag nog meer waard.

Een wedstrijd die al veel langer waarde voor mij heeft is de uitwedstrijd tegen Ajax. Terug in Nederland en vele oude bekenden op de tribune. Het zijn van die wedstrijden die het speciaal maken want je ziet die mensen niet veel meer. Ook nu wil ik ze natuurlijk wat moois geven maar zit het er niet in. Ik word na 45 minuten spelen gewisseld. Er is niks aan de hand met me maar de trainer wil me fris houden voor de competitie gok ik. Door een goal van Betancur vertrekken we hier ook met de winst en zijn we zelfs al geplaatst voor de volgende ronde.

Norwich thuis en het gaat er van te voren al weer over wanneer die hattrick nou toch eens komt. Ik zit er telkens al dicht tegen aan maar het is steeds net niet. Ik ga een weddenschap aan met Foden dat ik er vandaag 1 maak en zo niet trakteer ik hem op sushi na de wedstrijd. Lisa en zijn vriendin kunnen het ook aardig vinden dus die deal staat. Vlak voor de aftrap hoor ik hem nog zeggen bedankt alvast voor het eten bro. 22 minuten later zijn de rollen omgedraaid en heb ik er persoonlijk voor gezorgd dat we met 3-0 voor staan. De 1e ben ik gewoon veel scherper dan een verdediger en met een halve volley stuur ik de bal de verre hoek in. De 2e is een strafschop en de 3e is nog geen minuut later. In de rust mag ik opnieuw achterblijven in de kleedkamer. Het staat dan inmiddels al 6-0 en dus is er niks aan de hand. Uiteindelijk word het 7-0 en laten we in mijn ogen de kans liggen om de dubbele cijfers te halen.

Het etentje blijkt me uiteindelijk een voedselvergiftiging te kosten en ik lig er even uit. Hierdoor mis ik 3 wedstrijden en dat net nu ik zo lekker bezig was. de jongens doen het aardig en winnen 2 wedstrijden. Maar tegen de Wolves word er ineens gelijk gespeeld en begint het in de media op gang te komen. Ik zou niet goed met de trainer kunnen. Vooropgesteld ik heb niks tegen de trainer maar ik had er vooraf wel wat meer van verwacht. In het begin heeft hij me de tijd gegeven om te wennen en ook met de geboorte van Amore heb ik extra vrij gekregen maar nu ik een voedselvergiftiging heb opgelopen lijkt het wel alsof hij niet naar me om kijkt. Een simpel berichtje met goh vervelend maar beterschap was al tof geweest maar ik heb van de trainer zelf niks te horen gekregen. Als ik na een week dan weer op het trainingsveld verschijn lijkt het net of hij me niet wil zien. Ik moet 3 dagen apart trainen terwijl ik me gewoon weer top voel. Zelf voel ik me er niet goed bij maar ik heb besloten om me niet gek te laten maken en wil door gaan op de weg waar ik mee was gestopt.

--------------------------------------------------------------------

@ElPrincipito scoren lijkt nu geen probleem maar nu gooit een ziekte toch roet in het eten

@Marius Iloro heeft niet lang nodig om zich ergens thuis te voelen zoals hierboven ergens aangegeven ;)

@komodo25Dat door de ogen van wil ik toch wat vaker gaan doen. En zo de hoofd persoon weer wat meer vanuit andere aspecten er uit laten komen

@delichris Een iloro in vorm is voor elk team goud waard. Dan lijkt hij echt niet te houden en vallen de goals als warme broodjes

@spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Vervelend om zo'n goede periode gezien te stopt te worden door zo'n fait divers. Vroeg of laat staat Iloro natuurlijk gewoon terug op het veld en toont hij ons weer zijn neus voor goals.

5db9a50d52cd8-iloro.png

December is de maan waar heel voetbalminnend Engeland naar uit kijkt. Ik dus ook. Het zal raar worden om de kerst en oud en nieuw niet echt te kunnen vieren maar onze families komen gewoon lekker over zodat we toch een beetje samen kunnen zijn rond die tijd. Het word ook de maand waarin wij Chelsea , Manchester United en Liverpool gaan treffen. Maar de vraag is natuurlijk wat de trainer nu gaat doen. Ik voel de bui al een beetje hangen en mijn gevoel blijkt te kloppen.  Ik mag in de thuiswedstrijd tegen Watford op de bank plaatsnemen. Ik Hoef geen uitleg want ik zal wel eerst weer in mijn ritme moeten komen. Natuurlijk ben ik er niet blij mee. Ik was lekker bezig en heb een paar wedstrijden moeten missen vanwege die voedselvergiftiging maar als je dan als trainer zijnde niet eens de moeite kan nemen om me beterschap te wensen of met uit te leggen waarom ik op de bank begin dan knaagt dat. Het is vrij matig in de 1e helft waarin we eigenlijk niet tot kansen komen. In de rust mag ik warm gaan lopen en ik ben natuurlijk gretig om te laten zien waarom ik gewoon vanaf het begin had moeten starten. Ik kom er dus gelijk na de rust in en we zijn iets dreigender zonder dat het meteen echte kansen oplevert. In de 52e minuut gaat Foden achter een hoekschop staan. Ik kom van de 2e naar de 1e paal en kom boven de rest uit. Met heel veel power kop ik de bal tegen de touwen en in het juichen merk ik bij mezelf ook wel wat frustratie. Ik weet zelf niet eens waar het precies vandaan komt maar ik denk dat het meerdere redenen heeft. Het negeren van de trainer. De ziekte na een goede periode en het verliezen van mijn basisplaats. Dit is dan natuurlijk het antwoord dat je hoopt te kunnen geven. De show word echter door iemand anders gestolen. Rechtsback Stanimirovic weet een hattrick te maken en misschien is dat ook maar goed ook want zodoende worden er na de wedstrijd minder vragen over mij gesteld en ergens denk ik dat de trainer daar wel heel blij mee is. Een 4-0 overwinning is natuurlijk en lekker antwoord na het puntverlies dat geleden werd in de vorige wedstrijd.

Burnley uit en ik mag opnieuw op het bankje plaatsnemen. Weer geen reden te horen gekregen en dat is na de vorige wedstrijd toch gek. Duidelijk was dat ik het team toen een bepaalde energie gaf die ze nodig hadden. Ook vandaag loopt het in de 1e helft niet en stappen we met een 2-1 achterstand de kleedkamer in. Ik verblijf daar echter maar 30 seconden want ik mag me waar gaan opmaken voor een invalbeurt. Opnieuw heb ik niet lang nodig om me te laten gelden. 8 minuten na rust versier ik zelf een strafschop en die benut ik ook zelf. Dit keer is er geen tijd voor juichen of om mijn frustratie te uiten maar is het snel de bal pakken en op zoek naar de voorsprong. Echter geven we het in blessuretijd helemaal weg na een geweldige ketser van Ederson en word er met 3-2 verloren. Dit keer gaat het na de wedstrijd wel over mij en als de trainer word gevraagd waarom ik niet vanaf het begin kon spelen is zijn antwoord als volgt. "Hij laat op de training niet genoeg zien dat hij zich terug in de basis wil vechten. Daar begint het voor mij mee. Pas als ik daarvan overtuigd ben dan zal ik hem ook wel weer opstellen." Ik zie dat interview pas later en ik ben verbijsterd over zijn woorden. Ik kan me er ook totaal niet in vinden en eis een gesprek met de trainer. Die heeft op zijn beurt weer geen tijd.

Tegen Red Bull Salzburg kom ik helemaal niet in actie. Toegegeven we zijn al geplaatst voor de volgende ronde dus het was ook niet nodig maar opnieuw krijg ik een klap recht in het gezicht. Tijdens de tactische bespreking blijkt dat ik helemaal niet bij de wedstrijd selectie zit en dan breekt er iets bij mij. Ik verlaat de ruimte en ben er ook echt even klaar mee. Prima als je me rust wilt geven en prima als je me op de bank wilt zetten maar daarin is communicatie wel belangrijk. Dat er met 4-0 word gewonnen is leuk maar maakt mijn humeur niet beter.

Er volgt eindelijk een gesprek met de trainer. Ik geef aan dat ik het niet eens ben met mijn behandeling en zijn woorden in de media. Ik word nu gezien als de lastige jongen die zijn best niet doet als die zijn zin niet krijgt en dat is niet zo. Daarbij geef ik hem aan dat ik vind dat hij beter moet worden in zijn communicatie. Echt wijzer word ik ook niet van het gesprek want meneer Guardiola knikt alleen een beetje. Tot slot deelt hij me wel mee dat ik rekening moet houden met een sanctie na mijn gedrag van een dag eerder.

Ik krijg een boete en start op de bank in de thuiswedstrijd tegen Chelsea. Het weglopen van mijn kant was natuurlijk niet goed dus ik heb het maar te accepteren. Er is kritiek op mij vanuit de media. Ik ben volgens hun lastig en heb het in grote wedstrijden nog nooit laten zien. Ik weet niet of ze ooit wedstrijden van mij in Spanje hebben gezien maar ze weten duidelijk niet waar ze het over hebben. Uiteraard zit ik langer dan mij lief is op de bank en hoe langer het 0-0 blijft hoe ongeduldiger ik eigenlijk word. Na 55 minuten is daar eindelijk het moment en mag ik gaan warm lopen. Een kwartier later kom ik binnen de lijnen en hoor ik tussen al het geklap door ook wat mensen morren. Veel kom ik niet in het spel voor en ik denk dat mijn balcontacten op 1 hand te tellen zijn maar het is wel genoeg om in de 80e minuut de ban te breken. Een voorzet vanaf links word nog door een verdediger aangeraakt waardoor de bal vertraagd en ik verwoesten bij de 1e paal de bal in het dak van het doel jaag. Dit is mijn moment en dat wil ik weten ook. Het blijkt de enige treffer van de wedstrijd te zijn en dus ben ik goud waard vandaag. Na afloop komt de onvermijdelijke vraag hoe ik me de afgelopen tijd heb gevoeld en of ik het er mee eens was. Politiek correct antwoord ik maar dat het om het team gaat en dat ik blij ben dat ik ze vandaag heb kunnen helpen. 

De trainer probeert duidelijk lering te trekken uit ons gesprek en geeft al op de uitloop training aan de ik de wedstrijd om de Carabao Cup tegen Norwich thuis mag blijven. De Manchester derby komt er aan en hij wil het risico niet lopen dat een aantal spelers een blessure op loop. Er word uiteindelijk op strafschoppen gewonnen van Norwich en daar kunnen we lang of kort over praten in de beker telt alleen het doorgaan.

De Manchester Derby. Het word mijn eerste en ook nog op vijandelijk gebied. Al moet ik zeggen dat ik Old Trafford een geweldig stadion vind. Ik heb persoonlijk natuurlijk nog wel een appeltje te schillen met United omdat ze in de weg stonden van een Champions League finale. Ik begin weer eens in de basis en ik denk ook wel dat de trainer eigenlijk niet meer om mij heen kan na mijn doelpunten in de invalbeurten die ik kreeg. Natuurlijk is de sfeer vijandig en word ik uitgejouwd bij elk balcontact dat ik heb. Sommige voetballers kunnen daar niet tegen maar ik vind het ergens wel fijn. Ze laten op die manier toch merken dat ze bang voor je zijn. We lijken de kleedkamer op te gaan zoeken met 0-0 maar dan krijgen we nog een inworp. Ik mag de bal ontvangen en ga een korte combinatie aan met Foden. Ik neem de bal nog 1 keer mee en met links haal ik vervolgens uit. ik zie de bal richting de kruising in de korte hoek gaan. Een moment is het stil in het stadion maar dan hoor ik de bal langs het net scheren en de uitsupporters juichen. 0-1 en natuurlijk zijn we door het dolle heen. Ik weet heel goed dat je op zulke moment jezelf onsterfelijk kan maken bij de supporters. Vlak na rust weet ik een voorzet te verlengen die uiteindelijk via een verdediger van United langs De Gea word gewerkt en zo is het 0-2 en niks aan de hand. Maar vlak na die 0-2 moeten we verder met 10 man na een rode kaart voor Militao. Het maakt niet veel uit want we houden stand en vieren het feestje met de supporters in het uit vak. Bij thuiskomst zijn beide families van Lisa en mij aanwezig en kan er even een klein feestje gevierd worden. 

2e kerstdag en ik mag voetballen. Persoonlijk heb ik niet zo veel met kerst en dus is het wel lekker dat ik kan doen wat ik het liefste doe. Wel ben ik blij dat er familie aanwezig is zodat Lisa en die kleine niet alleen zijn. Liverpool in eigen huis ik kan me een slechtere wedstrijd op een dag als deze voorstellen. De nummer 1(wij) tegen de nummer 2 Liverpool dat moet een garantie voor spektakel zijn. En spektakel dat krijgen de toeschouwers ook want na 31 seconden spelen is het al raak via Foden. We laten daarna echt kansen liggen om al binnen een kwartier klaar te zijn met Liverpool en dan kan je natuurlijk al wel raden wat er gebeurd. Uit het niets word het 1-1 en beginnen we weer van voor af aan. Lang blijft die gelijke stand niet op het bord staan en 2 minuten later mag ik juichen als ik ons weer op voorsprong heb gezet. Ik tik de bal door de benen van een verdediger en wacht op een actie van de doelman die gretig richting de bal komt. Een simpel stiftje is dan voldoende om hem kansloos te laten. Het spel golft dan lange tijd op en neer en beide ploegen vergeten om te scoren maar als Martinez er na 70 minuten spelen 3-1 van maakt is het verzet gebroken. Liverpool lijkt de handdoek te gooien en we lopen zelfs nog uit naar een 6- overwinning. Dit moet een duidelijk signaal zijn richting onze concurrentie. We zetten de nummer 2 hier te kijken en natuurlijk zijn we nu de grote favoriet voor de titel.

Die woorden hadden we beter niet uit kunnen spreken. Vlak voor oud en nieuw beleef ik opnieuw een beroerde middag. Op bezoek bij Newcastle United moet ik weer plaatsnemen op de bank. De trainer heeft zich niet aan de belofte gehouden om het te communiceren maar dat is nog tot daar aan toe. Ik heb voor mezelf besloten het te accepteren en probeer er het positieve van in te zien. Maar als we vervolgens een 2-4 voorsprong in de 90e minuut nog compleet weggeven ben ik woedend. We zijn verdomme Manchester City en het is een schande dat wij er sowieso al 4 tegen krijgen. Maar het word nog erger. Ik was vooraf al gewaarschuwd over het gevaar van de Geordie Shore cast die ook wel eens aanwezig is bij dit soort wedstrijd. Een aantal van die gasten zou graag met mij op de foto willen en dat vind ik prima. De vrouwen van dat programma lijken niet zoveel aandacht voor me te hebben en daar ben ik eigenlijk al lang blij mee maar toch is er toch 1 die op de foto wilt. Ik voel haar al de hele tijd in mijn kont knijpen maar ik wil daar geen scene schoppen dus laat het er bij. Wat er vervolgens in de media over lost komt is niet normaal. In plaats van dat het om mijn gouden bal nominatie gaat in Engeland schrijft de gehele roddel pers dat Bethan Kershaw aan mijn kont heeft gezeten en dat ik dat ik het blijkbaar goed vond. Ik heb daar nu geen zin in om te reageren ik ga me opmaken voor het gouden bal gala.

5e761e0259e4b-resultaten_city_december_2

---------------------------------------

@Marius Dat neusje voor de goal is hij niet verloren maar er is duidelijk wat frictie tussen hem en de trainer

@delichris sorry voor het resultaat tegen jou cluppie. Het blijft een beetje een knipperlicht relatie tussen hem en de trainer. maar de trainer heeft ook als eens een akkefietje met een sterke persoonlijkheid als zlatan gehad

@komodo25 de lucht leek geklaard maar toen was daar weer een wisselbeurt

@ElPrincipito @spaansetukker @True_Legend@T10 @Niejo101 @Vlonkie @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @Whitewolf345 @r4vje

Jammer van de uitslag tegen United, maar tegen Liverpool krijg ik toch een mooie glimlach op mijn gezicht. Zo'n gelijkspel tegen Newcastle is echt belachelijk slecht. Guardiola is dan toch niet echt prater lijkt het.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het zijn een aantal bewogen weken geweest en doordat ik eigenlijk niet echt meer met de trainer kan wil ik misschien wel van mijn standpunt afstappen om niet in de winter te vertrekken. Ik weet wat ik waard ben en ik denk dat ik dat ook heb laten zien. Ik hoor te spelen en dat zeker in de Champions League en de Premier League. Dat er in de beker tegen een minder team nog voor andere namen word gekozen dat is prima. Tussen kerst en oud en nieuw is er nog een prijs die te verdelen is. Ik zit bij de laatste 3 genomineerden als het gaat om de gouden bal. Ik heb het afgelopen jaar prima cijfers behaald en het zou voor mij het bewijs zijn dat als ik die prijs vandaag wint dat ik mijn gelijk kan halen richting de trainer. Lisa is mee en mijn familie blijft in Manchester om op de kleine te passen. Het is een lange avond en met 21 jaar zit ik daar. Geen speech voorbereid helemaal niks. Eigenlijk heb ik ook geen last van zenuwen maar dan is het moment dat die prijs uitgereikt gaat worden en dan merk ik wel hoe graag ik zou willen winnen. Ik krijg de kriebels in mijn buik en kan het wel uitschreeuwen als ik uiteindelijk mijn naam hoor. Toch kijk ik vol ongeloof naar Lisa voor ik naar het podium loop. Wie had dat ooit gedacht van weggestuurd bij Malmö in de jeugd tot winnaar van de gouden bal en dat op slechts 21 jarige leeftijd. In mij speech die ik uit mijn duim zuig bedank ik heel veel mensen.

" Wow. Liefde heeft me uiteindelijk deze prijs bezorgd. Toen ik met mijn ouders nog in Zweden woonde was het de liefde die me bij naar Murcia bracht. Liefde voor het spelletje maar ook de liefde voor een persoon. Daarvoor wil ik Vita en haar ouders bedanken. Zonder hun was dit nooit mogelijk geweest. De beslissing om mij in huis te nemen om mijn droom waar te kunnen maken is vast geen makkelijke geweest. Natuurlijk moet ik ook mijn ouders bedanken. Nu ik zelfs vader ben merk ik hoe lastig het moet zijn om je kind los te moeten laten en in hun geval achter te laten in een vreemd land. Het was niet altijd makkelijk en daarvoor moet ik Murcia bedanken. Door de club en de mensen daar ben ik snel volwassen geworden. Ze gaven mij de kans en die heb ik met beide handen of in mijn geval benen aangepakt. Het was maar 1 seizoen maar Het was het begin van deze reis. FC Utrecht de club die me terug haalde naar mijn geboorte land en pas daar is het moeten presteren echt er in gekomen. Dat had niet zozeer te maken met de club maar vooral met de supporters die ik elke wedstrijd weer iets terug wou geven voor hun support. Ook in Nederland was het maar een jaartje maar daarin heb ik wel de liefde van mijn leven leren kennen. Lisa bedankt dat je je leven om hebt willen gooien voor mij. Het was nog niet eens zeker of wij onze proefperiode zoals wij het noemen door zouden komen maar zonder jou had ik het niet kunnen redden. Samen de stap naar Madrid gemaakt en daar kwamen we er pas echt achter dat we elkaar nodig hadden. Het heeft onze band onbreekbaar gemaakt en uiteindelijk heeft het ons een nog grotere prijs dan deze gegeven. Supporters spelers en staff van Atleti ook bedankt maar in het bijzonder Diego Simeone. Bonus vader heb ik hem wel eens voor de grap genoemd maar mensen weten niet hoe belangrijk hij is geweest voor mijn ontwikkeling. Als spits vond ik het wel aardig als ik zo rond de 25 goals uit kwam. Hij zag dat er meer in zat en zijn letterlijke woorden waren ooit tegen mij. Jij hebt het in je om die gouden bal te winnen. Wees daarom nooit tevreden met een 10 maar probeer altijd te gaan voor een bonus punt op je rapport. Dan word jij op een dag de grootste speler van de wereld en laat me dat ooit tegen mijn kleinkinderen kunnen zeggen. Mijn cijfers zijn daarna volgens mij elk jaar beter geworden met als gevolg deze prijs. Maar er is meer. De gouden bal winnen is een droom voor vele spelers en nu ik hem heb gewonnen wil ik hem minstens net zo vaak winnen als de voor mij grootste voetballer op aarde. Lionel Messi. Bedankt voor het voorbeeld dat je vanaf mijn jeugd al bent. Bedankt dat ik dankzij jou in moeilijke tijden altijd terug kon vallen op een bal en mijn fantasie. Alle supporters die voor me juichen , soms uren staan te wachten op een foto of een handtekening , me haten als ik tegen hun favoriete club scoor. Deze prijs heb ik vooral aan jullie te danken. Zonder jullie zou het voetbal niet veel aan zijn. Hopelijk tot volgend jaar"

In mijn speech heb ik het inderdaad niet over Manchester City. Dat zal me wel weer op kritiek in de media komen te staan maar eerlijk gezegd vind ik het niet fair om hun te noemen. Ik denk persoonlijk niet dat ik die prijs te danken heb aan die paar maanden bij de club waarin ik niet eens altijd speelde. Als ik de prijs volgend jaar win zal er vast wel een bedankje uit gaan maar dit vond ik niet het moment. Veel tijd om het feestje te vieren is er niet op nieuwjaarsdag moet ik namelijk gewoon weer een wedstrijd gespeeld worden en ik zou toch wel spelen? Ik ga daar tenminste wel van uit.

Als vriendin van was ik misschien nog wel zenuwachtiger dan hij zelf was. Voor mij is hij al lang de beste daar veranderd een gouden bal niks aan. De beste vriend die ik me kans wensen en vooral de beste vader voor Amore. Voetballend doet het er voor mij niet toe. Het ongeloof in zijn ogen bij het horen van zijn naam is een blik die ik nog niet eerder had gezien bij hem. In zijn speech had hij het over Vita en ik ga daar zeker ook wel vragen over krijgen wat ik daar van vond. Ik ken haar verder niet maar het zegt wat over Iloro als mens dat hij haar en haar ouders op deze manier op dit podium bedankt. Hij moet ze ook eeuwig dankbaar zijn want anders zag ons leven er misschien wel heel anders uit. Misschien had ik hem dan wel nooit ontmoet. Daarmee zeg ik niet dat ik voor zijn status als voetballer ben gevallen maar als hij niet na een wedstrijd naar een feestje was gegaan had ik hem waarschijnlijk nooit gezien. Dus ergens moet ik ze ook dankbaar zijn. Die bewuste avond wist ik niet eens dat hij voetballer was dat kwam gaandeweg het 1e gesprek pas. Toen niet wetende dat hij het zo ver zou schoppen. Leuk een voetballer dacht ik toen nog maar wat moet ik er mee. Hij was jonger ook dat nog eens. Ik wou in eerste instantie ook helemaal niet ingaan op zijn uitnodiging om een wedstrijd te komen kijken maar het waren vriendinnen van mij die mij over de streep trokken om toch met hun te gaan. Daarna is het heel snel gegaan. De keuze om met hem naar Spanje te vertrekken was een bewuste maar niet zonder risico. Het waren nog de leuke weken of maanden van een prille relatie maar achteraf was het precies wat we nodig hadden. WE zijn in een korte tijd heel erg naar elkaar toe gegroeid en dat heeft ons al veel mooie momenten gebracht. Langzaam begon hij zich nog meer bloot te geven en durfde hij ook zijn emoties te tonen. Hij heeft er veel voor moeten laten en dat is niet altijd makkelijk geweest voor hem. Wat veel mensen niet weten is dat ik soms wakker werd omdat meneer huilend voor zich uit zat te staren omdat hij zijn ouders miste of dat hij niet even snel langs zijn oma kon gaan. Ik heb in die periodes niet meer gedaan dan naar hem te luisteren en hem te steunen. Dat hij nu zegt dat hij het zonder mij niet had gered dat zorgt wel voor een brok in mijn keel. Ja hij laat heel vaak merken hoe blij hij met me is maar dat het voor hem zo belangrijk was om er in die tijd voor hem te zijn wist ik eerlijk gezegd niet. Het eerste woord uit zijn speech is liefde. Met liefde is alles mogelijk. Voor een persoon maar zeker in alle dingen die je doet. Liefde kan je op de been houden in tijden dat het moeilijk is. Liefde zorgt er voor dat je door kan gaan in dat gene wat je graag doet. Want zeg nou zelf als jij je werk niet met een klein beetje liefde uit voert haal je er toch ook geen voldoening uit? 

Wat dat betreft hoop ik dat de tijden snel veranderen voor ons in Manchester. Ja we zijn gelukkig met elkaar en dat is voor mij meer dan genoeg maar ik ben bang dat als het niet snel verander op de club voor iloro het zijn liefde voor het voetbal kan aantasten.

---------------------------------------------

@delichris pep lijkt het inderdaad moeilijk te hebben met sterke persoonlijkheden. maar met deze gouden bal en een plek op de eventuele reserve bank neemt de druk op hem ook alleen maar toe

@Marius Het is een belachelijke situatie eigenlijk. Juist de speler die opstaat als het moeilijk gaat krijgt weinig vertrouwen.

@komodo25 Dat kan natuurlijk zomaar. andere clubs slapen natuurlijk ook niet en ik denk dat iloro bij elke club een meerwaarde kan zijn. anders kan je niet even een gouden bal winnen

@ElMarcos thanks man. fijn dat je er weer bij bent

@ElPrincipito @spaansetukker @True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

even een aparte post voor het winnen van de gouden bal. Deze is zoals jullie waarschijnlijk wel doorhebben opgedeeld in 2 stukken. het verhaal van iloro en het door de ogen van lisa

Gefeliciteerd met de Gouden Bal. Een prachtige prestatie na een fantastisch jaar. Hopelijk gaat de trainer inzien dat hij er ongelofelijk naast zit, maar anders komt er wellicht in januari een mooie kans voorbij? Wellicht kan United iets zijn voor Illoro? ;)