Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

5db9a50d52cd8-iloro.png

Na het binnenhalen van de Spaanse beker gaan onze supporters ook over tot de orde van de dag en dat is voor ons alleen maar goed. Die mensen verwachten die titel natuurlijk ook dus er is geen tijd voor feest op dit moment. Voor de Champions League zijn onze kansen wat kleiner maar wie weet wat we tegen Manchester United kunnen. Het bestuur wil in gesprek over mijn toekomst maar ik vind eerst dat ik de trainer de waarheid moet vertellen. Die voelt de bui natuurlijk ook al wel hangen. ´Trainer als we kampioen worden dit seizoen is het voor mij wel mooi geweest hier. Ik heb enorm veel aan u te danken maar ik merk aan mezelf dat ik een andere uitdaging nodig heb en daarbij denk ik dat ik ergens anders nog meer kan leren om zo persoonlijk nog beter te worden. Maar eerst geef ik nog alles voor een mooi einde van dit seizoen.´ De club is duidelijk. Die willen het liefste wachten tot na het EK want als ik daar de sterren van de hemel speel lever ik ze nog meer op. Ik ben het er niet mee eens en heb het liever voor het EK al rond zodat de focus op het toernooi kan en nog belangrijker. Lisa in alle rust nog over kan in verband met de kleine die op komst is. Soms heb ik echt het gevoel dat ik haar te kort doe en dat ik alleen maar bezig ben met mijn eigen droom na jagen. Gelukkig weet Lisa dat het anders is en dat het er nou eenmaal gewoon bij hoort. Ik mag mijn handen dichtknijpen met zo´n vrouw. 

Real Zaragoza is de 1e tegenstander na de bekerwinst en in eigen huis verwachten de mensen niks anders dan een overwinning.  We laten zien hongerig te zijn en met de rust hebben we al een 4-0 voorsprong te pakken. Natuurlijk gaan wij dat nooit weggeven en dus word er al geïnformeerd naar wat er op de andere velden gebeurd. We moeten de focus houden maar die is ver te zoeken. In de 2e helft is het eigenlijk erg slordig maar lopen we nog uit naar 6-0. met 2 treffers heb ik gewoon weer mijn aandeel en dus zijn we nog 1 overwinning verwijderd van die titel.

Het probleem is wel dat we uit spelen bij Real Sociedad en dat is niet bepaald om de hoek. De club is in de weer om ervoor te zorgen dat er in ieder geval een aantal familie leden van elke speler bij deze wedstrijd kan zijn en gelukkig toont Real Sociedad zich van hun goede kant. Per speler worden er 3 plekke beschikbaar gesteld en zo kunnen mijn ouders en Lisa bij deze wedstrijd zijn. Als team worden we weg gehouden van wat er om ons heen gebeurd maar natuurlijk heb je telefonisch wel gewoon contact met de mensen die dichtbij je  staan. Vooraf krijg ik heel veel succeswensen maar de spraakmemo die ik van Lisa krijg als ik al in de kleedkamer zit zorgt ineens voor het besef 'Toen ik nog geen idee had van wie je was ben jij je droom achterna gegaan in Spanje. Daar werd je kampioen en verdiende je een transfer naar Utrecht en daar werd je behandeld als een koningskind en heb ik je leren kennen. Ik zag hoe belangrijk voetbal voor je was en hoe de mensen daar van je hielden. Niet alleen om wie je was maar vooral omdat je waarmaakte wat je beloofd had. Je droom leidde ons naar Madrid waar we eigenlijk ook in een droom leven. Nu is het tijd voor jou om je te laten kronen tot de koning van La Liga maar vergeet vooral niet om te genieten want als jij met een lach op je gezicht speelt weet ik dat het goed zit.' Ik probeer ook zoveel mogelijk in me op te nemen. Natuurlijk was dit een droom van me toen ik bij Murcia kwam. Maar nu het zo dichtbij is moet ik mezelf af en toe er aan herinneren hoe snel het dus kan gaan. Voor de club is het 10 jaar geleden dat ze voor het laatst de titel wisten te pakken dus dat word ook wel weer eens tijd. In de 1e helft hebben we last van de kampioensstress. Het lukt allemaal niet en je ziet toch wel wat zenuwen. Zelf voel ik ze natuurlijk ook. In de rust worden we dan ook op scherp gezet. We zijn 49 minuten onderweg als we een bevrijdende goal weten te maken. Het is een bal die in de kluts voor zijn voeten valt en zonder nadenken schiet hij richting doel en is het raak. De zenuwen blijven maar een kwartier na de openingstreffer lijk ik de spanning uit de wedstrijd te schieten met een geweldige goal al zeg ik het zelf. Het is een afgeslagen voorzet die langzaam uit de lucht naar beneden komt. Het is in zo'n situatie alles of niets en op het moment dat ik de bal raak gaat het voor mijn gevoel allemaal in slow motion. Die volley valt als een granaat onderkant lat binnen en ik krijg een staande ovatie van het thuispubliek. De spanning is er uit en we zijn vanaf dat moment de baas. In de slotfase weet ik er ook no 0-3 van te maken als we op de tegenaanval razendsnel toe weten te slaan. De hele bank komt richting de hoek om het feestje mee te vieren en de knuffels die ik in ontvangst mag nemen zijn innig. Dit is puur geluk. Als het laatste fluitje klinkt zoek probeer ik contact te zoeken met Lisa en mijn ouders maar daar krijg ik de kans niet voor. Ik word bedolven door spelers en dat geeft eigenlijk wel aan hoe belangrijk ik ben geweest in de jacht op deze titel. Als ik eenmaal contact heb met de tribunes zie ik  3 huilende mensen staan die natuurlijk huilen van trots. Dit is een wedstrijd die ik de rest van mijn leven niet meer ga vergeten. Het kampioenschap met Murcia was leuk maar dit is natuurlijk het echte werk en nu al de kroon op mijn jaren in Madrid.

-------------------------------------------------------

@Marius De kroon is er al met de competitie. de champions league zal de kers op de taart zijn natuurlijk

@ElPrincipito De cl zou erg mooi zijn dan kan iloro helemaal al held vertrekken

@delichris De 2e prijs smaakt nog lekkerder en daarmee is het nog niet gedaan. Wie weet wat er in de CL gaat gebeuren

@komodo25 Als er een seizoen was dat het moest gebeuren was het nu natuurlijk.

@T10 @Niejo101 @True_Legend @Vlonkie @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

En daar is de volgende prijs! De scores lijken aan te geven dat het kinderlijk eenvoudig ging. Het verslag leert ons anders. Maar sowieso een mijlpaal voor de club én Iloro!

Heerlijk hoor eindelijk die titel . Snap dat Iloro wat anders wil maar zou hem zelf nog wel langer bij atletti willen zien

5db9a50d52cd8-iloro.png

In tegenstelling tot de beker word het kampioenschap wel goed gevierd. Zowel door de supporters als door ons als team zijnde. Mag het ook een keer het is immers al 10 jaar geleden. zonder ook maar een training in de benen en nog wel de vermoeidheid van alles festiviteiten stappen we in het vliegtuig naar Manchester. Het is voor mij dan al duidelijk dat de club genoegen neemt met wat we tot nu toe hebben gewonnen. Ik bedoel anders gaat de focus wel richting de volgende wedstrijd en word er een klein feestje gehouden. Het 1e kwartier doet ons dan ook de das om tegen United. we kijken dan al tegen een 2-0 achterstand aan en het is dan een kwestie van de boel repareren. Vlak voor tijd maken we toch nog die zo verschrikkelijk belangrijke uit goal en dus leven we nog. Wat als de juiste scherpte er vandaag toch wel was geweest.

De uitwedstrijd tegen Sporting Gijon word niet eens serieus genomen. De 11 van de wedstrijd in Manchester spelen niet en ik zit niet eens bij de selectie. Dat het in 1-1 eindigt boeit werkelijk waar helemaal niemand het vizier is gericht op die thuiswedstrijd tegen United en voor de rest zijn het allemaal een soort van potjes waarin de tweede garnituur en de jeugd zich mag gaan bewijzen.

1-0 winst is gewoon genoeg in die return en dus gaat het publiek er maar eens goed achter staan. Storm Atleti raast door het stadion en Manchester word compleet overlopen. De 1-0 kan dan ook niet uitblijven en de storm veranderd in een orkaan van geluid als Félix die openingstreffer weet te maken. Na een orkaan volgt er na 29 minuten een doodse stilte als Martial de gelijkmaker binnen tikt. Dit is de rust stand maar het geloof is er zeker nog. Iedereen zet elkaar op scherp en pept elkaar nog maar eens op. 45 minuten knallen en dan zien we het wel. 10 minuten na de rust verdedigt United niet goed uit en weet ik een te korte bal op een verdediger te onderscheppen. Ineens sta ik oog in oog met De Gea maar ik kom als winnaar uit de strijd. Met deze stand gaan we verlengen en dus geven we nog maar eens extra gas. Het lukt ons niet binnen de 90 minuten en de krachten lijken wel op ook. In de verlenging gebeurd het onvermijdelijke. Martial die de hele wedstrijd loert op een paar mogelijkheden is voor United de gevierde man en wij blijven achter met lege handen. Een slecht kwartier op Old Trafford doet ons de das om is mijn mening. Dat we een staande ovatie van onze supporters krijgen zegt veel maar we kopen er niks voor.

Het is inmiddels ook naar buiten gekomen dat ik waarschijnlijk aan mijn laatste wedstrijden bezig ben voor de club. Ondanks de kater van de uitschakeling wil ik er nog wel het beste van maken in die laatste 3 wedstrijden en dus vraag ik de trainer of die mij mits fit gewoon wil laten staan. Ik wil op een waardige manier afscheid kunnen nemen zodat ik als ik ooit terugkom of hier met een andere ploeg speel gewaardeerd word. met 2 thuiswedstrijden tegen Cádiz en Eibar en een uitwedstrijd tegen Valencia mogen de supporters natuurlijk doelpunten verwachten. En doelpunten krijgen ze ook. Maar liefst 11 stuks van mijn voet in 3 wedstrijden tijd. Cádiz word met 7-1 verslagen in een showgame zoals de trainer het na de wedstrijd noemt. Mijn laatste thuiswedstrijd tegen Eibar voelt toch raar hoor. Ik weet dat dit de laatste keer is ondanks dat er nog geen andere club met een bod is gekomen. Thuis ben ik stil en Lisa weet heel goed waarom. Ze geeft me de ruimte om hier mee om te gaan en ook onderweg in de auto praten we niet veel met elkaar. In de garage is er een knuffel en een kus en in plaats van succes zegt ze deze keer geniet er van. Ze voelt zo goed aan wat er door mij heen gaat. Achteraf is het makkelijk praten maar als je 7-0 wint en je maakt er 5 dan kan je niet anders dan genieten. Ik krijg natuurlijk een publiekswissel. De staande ovatie van de mensen zorgt voor tranen en ook de knuffel van de trainer doet heel veel met me. Als ik eenmaal zit gaat het shirt over me hoofd en jank ik rustig verder. Als ik weer wat rustiger ben is het tijd voor een ereronde. Eigenlijk spontaan klim ik over de boarding heen en maak ik selfies met supporters. We hebben samen toch heel wat mee gemaakt. Uit bij Valencia speel ik mezelf nog maar eens in de etalage met opnieuw een hattrick. Het blijken de enige 3 treffers van de wedstrijd te zijn. Het is al met al een geweldig seizoen geweest hier. Topscorer met 48 doelpunten. Talent van het jaar maar gek genoeg niet verkozen tot speler van het jaar. Die prijs gaat naar Lemar en k gun het hem natuurlijk ook wel. Maar wat moet je nog meer doen vraag ik mezelf af om speler van het jaar te worden. De focus kan op het EK en op het vinden van een mooie club. Die gaat zeker voorbij komen dat kan niet anders.

---------------------------------------------------

@Marius de 1e echte grote club prijs. de beker is leuk natuurlijk en een kampioenschap met murcia ook maar die titel telt echt

@delichris het mocht niet zo zijn in de CL helaas. wat dat betreft zal  iloro nog even geduld moeten hebben

@komodo25 Het is geen schande om bij atleti te blijven alleen denk ik dat iloro in een andere omgeving een nog betere speler kan worden. daarbij is de vraag of er nog rek zit in dit team

@ElPrincipito @T10 @Niejo101 @True_Legend @Vlonkie @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Inderdaad zeer raar dat je niet de speler van het jaar wordt, maar het blijft binnen het elftal ! Schitterend jaar gekent ! Ben benieuwd of je een gepaste club gaat vinden want het is toch een zeer select lijstje dat je voor ogen moet hebben  

In LaLiga lekker uitgehaald hoor en wat jammer van de CL. Iloro was zo dichtbij. Stiekem hoop ik dat er geen club komt.

Op een schitterende manier het seizoen afgerond, ondanks de uitschakeling in de CL. Iloro is klaar voor een afscheid door de grote poort. Nu de gepaste club nog vinden.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Er is in de voorbereiding op het EK genoeg interesse in me maar of ze bieden in de ogen van de club te weinig of het zijn in dit geval 2 clubs waar ik mezelf nog niet zie spelen met PSG en Bayern München. Het is dus wachten op een mooie club maar ik moet de focus ook verleggen naar het EK. We spelen 2 oefenwedstrijden voor aanvang van dit toernooi en de trainer heeft me al gezegd dat ik er maar 1 ga spelen van die 2. In Eindhoven spelen we de zogenaamde uitzwaai wedstrijd tegen Israël en ik heb de vorm van bij de club meegenomen. Ook hier maak ik een hattrick en mag ik de bal houden. Tijdens de ereronde zie ik een gehandicapt jochie die om mijn shirt vraagt maar omdat ik die al heb geruild met een speler kan ik dat niet meer doen. Ik twijfel geen moment en om deze jongen toch nog een aandenken te geven mag hij de bal hebben. Zo hoop ik zijn avond toch nog een beetje gemaakt te hebben.

Er word nog een uitwedstrijden tegen Bosnië gespeeld waarin de bondscoach gaat experimenteren. Het is uiteindelijk geen geslaagd plan want er word met 4-2 verloren. Desondanks is er voor ons niks aan de hand we gaan met een goed gevoel richting het EK in Duitsland wat natuurlijk een gekkenhuis moet gaan worden. Vlakbij Nederland dus ik kijk persoonlijk best wel uit naar die wedstrijden met veel oranje fans.

Een dag voordat ons EK begint doet Manchester City een bod op mij en die word geaccepteerd. Het is aan mijn zaakwaarnemer om het rond te maken. De bondscoach eist volledige focus en pas als de volgende ronde van het EK is bereikt mag ik gaan praten over een eventuele transfer. Ik begrijp de bondscoach wel. We zijn hier met een missie en dat vereist alle aandacht. Toch is dit wel de club waarvan ik hoop dat het rond komt. Ze hebben een met Guardiola een icoon als trainer en ze spelen ook verzorgd en prachtig voetbal en wat voor mij ook belangrijk is is dat ik daar denk ik voor de plekken voorin net wat meer concurrentie krijg.

We spelen onze eerste groepswedstrijd tegen Roemenië en het is duidelijk dat ik de nummer 1 ben als het om de spitspositie gaat. De vorm die ik bij de club had in het slot was misschien abnormaal maar ik denk dat ik iedereen heb gewaarschuwd. Het is voor ons misschien ook wel een voordeel als ik extra bewaking krijg. Zo krijgen andere jongens wat meer ruimte om hun kunsten te vertonen. Ik weet zelf nog niet zo goed hoe dat met openingswedstrijden op een toernooi gaat maar het spel is niet bijster goed van onze kant. Het oogt allemaal wat zenuwachtig maar gelukkig is daar vlak voor rust toch de openingstreffer van Ihattaren en zo gaan we met een opgelucht gevoel de rust in. Het plan van Roemenië was natuurlijk tegenhouden en nu moeten ze met iets anders komen willen ze nog een resultaat halen. 

Een paar dagen later moet ook Oostenrijk er aan geloven en spelen we wel naar behoren. Het word maar liefst 4-0 en hoewel ik niet tot scoren kom ben ik met 3 assists wel de gevierde man na afloop. Zoals het met de Nederlandse media gaat als het goed gaat op een toernooi zijn we gelijk de favoriet. Zelf zien we dat niet zo. Natuurlijk willen we aan het einde van de rit natuurlijk die beker omhoog houden maar daarvoor moet alles kloppen en daarbij zijn er nog teams die minstens net zo sterk of zelfs sterker zijn dan ons.

Omdat we al door zijn krijgen een aantal spelers rust tegen Spanje en ik hoor ook bij dat groepje spelers. Ik baal hier van. Ik kon het nog eens opnemen tegen een paar nu nog ploeggenoten maar het mocht niet zo zijn. Het word 1-1 en daar kunnen we zeker tevreden mee zijn we hebben niet verloren in de groepsfase en gaan door als nummer 1. Oekraïne in de volgende ronde en dus liggen er mogelijkheden . We zullen top moeten zijn dus. Na afloop word ik door een aantal Spaanse medespelers gefeliciteerd met mijn transfer naar City. Ze weten ook dat Engeland een droom is van me en met City is de juiste club gevonden. Die avond komt het allemaal rond ook. Ik maak de overstap voor 78 miljoen Euro en teken een contract tot de zomer van 2029. Met 1,08 miljoen Euro per maand ga ik ook heel aardig verdienen natuurlijk. Een aantal mensen van City was zelfs al op huizenjacht gegaan voor Lisa en mij en dat gaf de doorslag. Het neemt voor ons de stress van een verhuizing tijden een zwangerschap weg. Lisa staat in contact met de club hoe we het willen hebben en daarin kan je zien dat City in alles een geweldige club is. Na het EK en de vakantie kunnen we zo in ons nieuwe onderkomen stappen en is alles geregeld.

De algemene verwachting is dat Oekraïne een te nemen horde is. Dat mag iedereen vinden maar dan moet het natuurlijk nog wel gebeuren en daarvoor zijn wij verantwoordelijk. Het begin is ook goed als Bergwijn ons na 3 minuten al op voorsprong schiet maar toch gaan we rusten met 1-1. Het moet beter maar we hebben het moeilijk met hun blok achterin. 5 verdedigers en daar nog eens 3 middenvelders kort ervoor.  Het is een ketser van hun doelman die ervoor zorgt dat wij op 2-1 komen. Een voorzet van Ihattaren word verkeerd ingeschat en k kan vervolgens simpel binnen tikken. Ik haal het einde van de wedstrijd niet als ik min of meer de wedstrijd word uitgetrapt. De schrik zit er in want is dit misschien wel einde EK? Zelf wil ik er niet over praten maar dat ik uit voorzorg op krukken het stadion verlaat is natuurlijk niet goed. het overschaduwd de 3-1 overwinning. Italië wacht en natuurlijk ga ik er alles aan doen om die wedstrijd te redden.

Een dag na de wedstrijd word duidelijk dat de kwartfinale voor mij zo goed als onmogelijk is om de halen. Met wat kleine scheurtjes in me enkelbanden en een fikse kneuzing van de enkel is het risico op meer schade te groot. Zelf wil ik maar al te graag maar ik word min of meer in bescherming genomen. Ik doe dus los van de groep wat lichte oefeningen en voel me ellendig. Vooraf heb ik het hier nog met Lisa over gehad. Ik wou niet dat de media een reden kreeg om over mijn invloed te praten maar als we er met 3-1 vanaf gaan tegen Italië en daarmee uitgeschakeld zijn kan het maar over 1 ding gaan en dat is het gemis van mij. Het hoort er bij dat weet ik ook wel maar je doet de andere jongens daar veel te kort mee. Voor nu is het onze wonden likken op vakantie gaan en fris aan een nieuw seizoen beginnen en ons met het Nederlands Elftal gaan plaatsen voor het WK. Deze groep kan echt wel wat geef het alleen de tijd

-------------------------------------------------

@True_Legend Er waren inderdaad niet veel clubs die in het rijtje voor kwamen maar city was er zeker wel 1 van de Premier League speel je toch net wat vaker top wedstrijden. Het EK mag snel vergeten worden

@delichris Na 3 jaar een titel 2 bekers en de supercup is het mooi geweest en met een absolute topclub in de PL lijkt het een logische stap. City heeft diezelfde ambitie als Iloro en dat is de CL

@komodo25 in de cl was het toch een beetje zoals het bij Atleti was net niet ( op het laatste seizoen na natuurlijk)

@Marius Gepaste club is eindelijk daar. De PL kan onveilig gemaakt gaan worden. maar eerst het EK verwerken

@ElPrincipito@T10 @Niejo101 @Vlonkie @ElMarcos @nasje92@Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

drukke week gehad vandaar wat minder aanwezig geweest hier. sorry for the wait

Het EK geen volledige voltreffer jammer genoeg. De transfer is gelukkig wel een schot in de roos, al ben ik zelf niet meteen fan van de club. Het lag echter in de lijn der verwachtingen dat enkel een club van dit niveau momenteel Iloro kon komen halen uit Madrid.

Had Bayern leuker gevonden . Maar succes bij City . Het EK was het net niet helemaal 

Jammer van het EK. Een mooie transfer naar de verkeerde kant van Manchester gemaakt.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Als een verassing kwam het niet. Iloro Pieters maakt de overstap naar Manchester City en zijn vriendin mag zich vanaf nu dus echt een WAG gaan noemen. We spraken haar over hun tijd in Madrid en wat Ze verwachten van hun avontuur in Manchester en niet te vergeten over de baby die op komst is.

Lisa allereerst natuurlijk welkom. Jullie zijn net terug van vakantie. Hoe was het?

Toch wel raar als ik heel eerlijk ben. Het besef was er bij ons beide dat dit onze laatste vakantie met elkaar was en dat er de eerstvolgende keer een kleine bij is. Waar ik eerst een rustige vakantie wou hebben we toch besloten om er nog wat van te maken en richting Colombia te gaan. We hebben daar een soort van Escobar tour gedaan en dat was best wel indrukwekkend moet ik zeggen. 

Is dat wel veilig als je zwanger bent?

Ik heb me geen moment bedreigd gevoeld daar. Sterker nog Iloro werd daar ook herkent en als een soort van god behandeld. Haciënda Napoles is nu bijvoorbeeld een waterpark en dierentuin met nog een appartementen complex erbij. Toch maakte de kathedraal de meeste indruk op mij. Het is inmiddels een plek voor monniken maar je voelt gewoon op een bepaalde manier dat zich daar dingen hebben afgespeeld. En dan natuurlijk het graf en de wijk waar hij is neergeschoten daar kreeg ik wel even de kriebels. Wat het voor ons handig maakte is dat we natuurlijk de Spaanse taal machtig zijn en dan is het makkelijk om een connectie te krijgen de mensen daar stelden het op prijs dat we ze in hun taal aan spraken.

Je begint al even over de Spaanse taal. Ga je Spanje niet missen?

Ik kon me er op voorbereiden dat er deze zomer iets aan zat te komen. Dat maakt het ook een stuk makkelijker om Spanje achter ons te laten en richting Engeland te gaan. Natuurlijk zal het wel even wennen en aanpassen worden maar dat is het altijd met een transfer.

Is het een bewuste keuze geweest met het oog op de bevalling?

Om dichter bij Nederland te wonen bedoel je? Niet echt. Het was voor Iloro het beste om een andere uitdaging aan te gaan en waar dat zou zijn dat maakte niet uit. Het is natuurlijk nu wel mooi mee genomen dat we dichter bij huis wonen. Dat maakt het voor mij en onze familie toch wat makkelijker en sneller met het reizen. 

In Engeland ga je voor het eerst kennis maken met de Engelse roddelpers en je status als WAG.

Dat schijnt daar nogal een dingetje te zijn ja. Ik maak me er niet druk om in de zin van dat ik me niet anders dan normaal gedraag. In Spanje werden we redelijk vrij gelaten door de pers maar dat is hier niet het geval. Ze doen maar. Uiteindelijk zal Iloro beoordeeld worden om zijn prestaties op het veld en dat is voor ons wat telt.

Er komt natuurlijk ook een kleine aan. Hoe verloopt de zwangerschap?

Eigenlijk vrij goed wel. Ik vind persoonlijk dat je sowieso niet moet klagen over pijn of misselijkheid. Natuurlijk het kan vervelend zijn en natuurlijk heb ik ook af en toe zo mijn mindere momenten maar ik ben me heel erg bewust van wat ik er binnenkort allemaal voor terug krijg en dat is het me allemaal waard. 

Tot slot. Jullie verlaten Spanje maar Iloro heeft er nooit een geheim van gemaakt om ooit nog voor Barcelona te willen spelen. Bestaat er een kans dat jullie ooit terug keren.

Spanje heeft ons heel veel gebracht. Onze liefde is natuurlijk gestart in Nederland maar in Spanje is het pas echt tot bloei gekomen omdat we vanaf dag 1 op elkaar waren aangewezen daar. Het is ook echt thuis geworden dus ik zou er zeker ooit terug willen keren en misschien zelfs wel voor vast willen gaan wonen. Echter is het nu zo dat Iloro bij Manchester City gaat voetballen en we kunnen niet in de toekomst kijken. Barcelona is zijn droomclub en als die kans zich voor doet kan het zomaar eens gebeuren maar voorlopig gaan we er in Manchester wat van maken.

------------------------------------------------------------------------

@Marius Het EK was verre van een succes. City heeft nou persoonlijk ook niet mijn voorkeur maar gelukkig heb ik dat niet zelf in de hand. Het is wel een club die dezelfde ambitie heeft met als doel die cup met de grote oren

@komodo25 bayern is ook een mooie club zeer zeker. maar in de Premier league worden net wat meer topwedstrijden gespeeld

@delichris Persoonlijk had ik ook liever united gezien maar dat heb ik zelf niet in de hand. 

@ElPrincipito thanks en thanks ;)

@True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

een nieuw club en ik ben de afgelopen tijd wat nalatig geweest wat betreft uitslagen en standen screenen. dat wil ik vanaf nu ook weer op gaan pakken met in ieder geval de uitslagen in elke update te plaatsen in een screen. Verder ga ik het ook weer wat meer door de ogen van andere personages bekijken. denk aan vader moeder en natuurlijk Lisa maar ook de trainer en iconen van de club en het land.

Leuk interview, succes bij City! Zou leuk zijn als je ooit terugkeert naar Spanje, Barcelona is dan een mooie club. 

Leuk interview, al vind ik het niet zo slim om een andere club als droomclub te noemen bij een pas nieuwe club. Gelukkig zijn het maar de woorden van de vriendin :)

5db9a50d52cd8-iloro.png

Een extra reden om richting Manchester City te komen is natuurlijk dat Guardiola hier de trainer is. Mijn eerste herinneringen aan het voetbal gaan terug naar het Barcelona waar hij trainer van was en om dan nu onder zijn leiding te gaan voetballen geeft natuurlijk een boost. Om me thuis te laten voelen speel ik niet alle oefenwedstrijden mee en kan ik zo wat tijd doorbrengen met Lisa om ook haar een beetje wegwijs in de stad te maken. We hebben 2 chauffeurs in dienst genomen omdat hier in Engeland de verkeersregeltjes net iets anders zijn. Zo geven we ons zelf even de tijd om hier ook van te leren en zullen we straks echt zelf wel de weg op gaan. Ook met het oog op de zwangerschap van Lisa helpt de club daar waar het kan en vinden ze het belangrijk dat ik zoveel mogelijk er voor haar kan zijn nu het einde in zicht komt. Guardiola ziet het namelijk zo dat ik de tijd die ik nu in Lisa kan steken terug betaal op het veld. Als een trainer je die vrijheid geeft wil je natuurlijk ook iets terug doen. Ik ben de grote aankoop voor 78 miljoen Euro dus mensen mogen ook wel iets verwachten.

In Augustus begint het echte werk en speel ik nog 45 minuten in de vriendschappelijke wedstrijd tegen AS Monaco die word gewonnen. 8 dagen later maak ik mijn Premier League debuut. Ik weet nog heel goed dat ik ooit tegen mijn vader zei dat het me ooit zou gaan lukken om hier te spelen. Natuurlijk zou hij iets gezegd hebben van natuurlijk jongen maar nu is het zo ver en mag ik het laten zien in de uitwedstrijd tegen Brighton. Slechts 50 seconden heb ik nodig om mijzelf te laten zien. Hoewel het geen doelpunt is leg ik een vrije trap van perfect neer op het hoofd van Stones en nemen wij de leiding. Voor rust maakt Lautaro Martinez er ook nog eens 0-2 van en daarmee is het eigenlijk al gespeeld. We komen geen moment in de problemen en na een uur spelen mag ik naar de kant. Ik zit er dan ook wel aardig doorheen. De Premier League vergt wel iets meer van me.

Een wedstrijd waar ik al wel een tijdje naar uit kijk is de thuiswedstrijd tegen Arsenal. Ik kan me slechtere kennismakingen met het publiek voorstellen qua wedstrijd. Natuurlijk heb ik vaak zat gelezen dat de supporters van Manchester City plastic fans zijn. Het is inderdaad wel wat anders dan ik gewend ben en dat begint al bij de warming up. Het is gewoon wat minder fanatiek allemaal. Tijdens de opkomst is dat wel anders. Het stadion zit vol met mensen die ons steunen maar echt onder de indruk ben ik er niet van. Natuurlijk is het totaal niet met elkaar te vergelijken maar in Spanje was het bij de meeste clubs pure passie die van de tribunes af kwamen. We laten Arsenal bewust wat komen. Achterin zijn ze namelijk kwetsbaar en met de snelheid van mij en Martinez moeten we daarvan profiteren als er ruimte komt. Dat is niet tegen dovemans oren gezegd en in minuut 24 mag ik mijn eerste in dienst van de club maken. Een lang bal van Militao weet ik te controleren en snoeihard tegen de touwen te rammen. Het voelt lekker om gelijk bij mijn eerste thuiswedstrijd al tot scoren te komen. Zeker ook omdat de hele familie aanwezig is. Na rust lever ik de assist op Martinez en lijkt er niks aan de hand. Arsenal doet toch nog wat terug waardoor het spannend blijft tot het einde. Opnieuw word ik gewisseld maar dit keer is het in de 89e minuut om het ritme van Arsenal te breken. Het blijft bij 2-1 en zo ben ik gelijk al de gevierde man.

De wedstrijd tegen Bristol City moet ik laten schieten. De club brengt naar buiten dat het om privé zaken gaat en iedereen weet dan wel wat er te gebeuren staat. Iets vroeger dan dat de planning was lijkt de bevalling te zijn begonnen en is Lisa opgenomen in het ziekenhuis. Omdat wij een uitwedstrijd spelen heeft de trainer besloten om me achter te laten. 'Het word je eerste kind en dat wil je niet missen. Dit word de grootste overwinning in je leven en die wil ik niet van je afnemen. Ga naar je vrouw en steun haar.' Die kleine laat nog even op zich wachten en achteraf had ik misschien best kunnen spelen maar ik ben al lang blij dat ik hier ben en weet dat het team met 1-2 heeft gewonnen. Er is een wondertje op komst.

5e69038cd2322-resultaten_city_augustus.p

-----------------------------------

@ElPrincipito wie weet wat er ooit gebeurd. voorlopig moet iloro het laten zien bij city en als je in je eerste thuiswedstrijd gelijk al zo belangrijk kan zijn lijkt me dat een aardig begin

@Marius gelukkig geeft iloro dat zelf ook niet aan zoals je al zegt. Helemaal in engeland zou er gelijk een rel ontstaan als iloro dat wel had gezegd

@delichris thanks als jou club dan toch word verslagen dan met met doelpunten van iloro ;)

@komodo25 Elke competitie heeft zo zijn charmes ;) Engeland is op dit moment wel de juiste stap en nu is het aan iloro om dat waar te gaan maken

@True_Legend @T10 @Niejo101 @Vlonkie @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Een mooi uit en thuis debuut hoor. Ik hoop niet dat Iloro scoort en wint tegen mijn club. Ik gun hem ook niet alles hoor.